Baudet die het verhaal van Wilders niet inclusief vindt en imams wil spreken.quote:Wilders uit kritiek op Baudet: ‘Islamstandpunt FvD is gevaarlijk’
PVV-leider Geert Wilders heeft kritisch gereageerd op uitspraken van Thierry Baudet over de islam. In een interview met De Telegraaf zei Baudet dat er in de islam “allerlei aanknopingspunten zijn voor een veel plezieriger interpretatie van dat geloof”. Een gevaarlijk standpunt, zo meent Wilders.
In het interview zegt Baudet binnenkort met een paar imams te gaan spreken. “Ik wil gewoon weten: wat speelt daar nou”, aldus Baudet. De FvD-voorman ziet zichzelf vooral als criticus van het islamisme, de politieke islam. “Ik ben er, anders dan Wilders, van overtuigd dat er in de hele islamitische traditie allerlei aanknopingspunten zijn voor een veel plezieriger interpretatie van dat geloof.”
Gevaarlijk
Wilders reageert op Twitter en zegt dat het islamstandpunt van Forum voor Democratie hetzelfde is als dat van ‘het partijkartel’. “Gevaarlijk en jammer”, aldus Wilders.
In het interview laat Baudet verder doorschemeren dat hij niet altijd fan is van de radicale pleidooien van Wilders. “Ik denk dat Wilders in zijn oprechte bezorgdheid over de rechten en vrijheden van dit land, soms doorschiet”, aldus Baudet.
Toch ziet Baudet zijn blonde Kamergenoot niet als concurrent. “Ik vind dat Wilders een heel belangrijke rol heeft gespeeld in het debat, in de politiek. Hij heeft keer op keer aandacht gevraagd voor een reëel probleem dat niemand wil zien, namelijk het integratieprobleem. Maar ik vind niet dat hij het positieve verhaal vertelt over waar hij naartoe wil. Het is niet inclusief.”
Door: Tom Janssen
https://wnl.tv/2018/05/05/wilders-kritiek-baudet-islam/
Verstandig; niet alleen voor de eigen positie binnen de haagse kliek, maar ook aangezien dit de realiteit is. Er zijn heel veel moslims in Nederland, imams zijn hun opiniemakers. Daar moet je mee spreken, om iets tegen het beleid van het FvD te zetten, om begrip op te kunnen brengen, om samen te kijken wat wel en niet werkt.quote:Op zondag 6 mei 2018 16:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Baudet die het verhaal van Wilders niet inclusief vindt en imams wil spreken.
Zegt u het maar, een slimme zet van Baudet om salonfähig te worden? Of is het standunt van Baudet gewoon hetzelfde als dat van 'het partijkartel'?
Vooral dat laatste. Het praten is het probleem niet. Ook niet bij politie en Klaver of D66. Praten is zelfs de oplossing. Het hangt af van wát er gezegd wordt. Praten om te vragen of posters van tolerantie wel goedkeuring van imams krijgen, dat is de verkeerde vorm van praten. Praten wat de problemen zijn, waar geholpen kan worden en wat volgens ons de noodzaak is van rechts beleid en wat zij daar aan hebben, dat zorgt er hopelijk voor dat we samen verder kunnen.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat Wilders wil kan gewoon niet, de hele islam uitbannen. We moeten radicale en fundamentalistische elementen aanpakken. Maar die moslims zijn hier nu eenmaal en gaan niet meer weg. Baudet's filosofie is realistischer, ook al vind ik hem niet per se plezierig.
Het is sowieso niet hetzelfde als van het partijkartel. Ik zie FVD geen goedkeurig uitspreken voor politie naar iftars, enorme nieuwe moskeen bouwen, of zoiets doms zeggen als 'Islam hoort bij ons verleden' zoals Timmerfrans onlangs deed.
Even concreet, wat schiet je ermee op om met imams te gaan praten?quote:Op zondag 6 mei 2018 17:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat Wilders wil kan gewoon niet, de hele islam uitbannen. We moeten radicale en fundamentalistische elementen aanpakken. Maar die moslims zijn hier nu eenmaal en gaan niet meer weg. Baudet's filosofie is realistischer, ook al vind ik hem niet per se plezierig.
Als je toch al met imams gaat praten, is het nog maar een kleine stap om open te staan voor de iftar.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het is sowieso niet hetzelfde als van het partijkartel. Ik zie FVD geen goedkeurig uitspreken voor politie naar iftars, enorme nieuwe moskeen bouwen, of zoiets doms zeggen als 'Islam hoort bij ons verleden' zoals Timmerfrans onlangs deed.
Yipppppquote:Op zondag 6 mei 2018 17:16 schreef Hexagon het volgende:
Verstandige move van Baudet. Een stuk beter dan de totale oorlog aan willen gaan met iedere moslim zoals de PVV wil.
Ik weet niet wat Timmermans letterlijk zei en hoe hij dat meende.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
of zoiets doms zeggen als 'Islam hoort bij ons verleden' zoals Timmerfrans onlangs deed.
Mij ook, toch de dialoog aan gaan. Stuk constructiever.quote:
Kopje thee drinken met moslims ?quote:Op zondag 6 mei 2018 17:49 schreef Ringo het volgende:
Kopje thee, koekje erbij. Die Thierry snapt het, heur.
Respect.quote:“Ik wil gewoon weten: wat speelt daar nou”,
Nee hoor... ook tijdens dat dividendbelastingdebat zei hij enkele zeer ware dingen.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:12 schreef remlof het volgende:
Voor het eerst dat Baudet iets verstandigs zegt.
Waarom Cohen?quote:Op zondag 6 mei 2018 19:06 schreef Beathoven het volgende:
Middenwegen opzoeken is sowieso +1
Met andere woorden Baudet is in deze een soort mix van wijlen Cohen, en Wilders.
Dan is dat ook duidelijk. Ik denk niet dat Baudet zich daardoor van de wijs laat brengen. Ik denk dat een imam ook wel kan aangeven wat de gemeenschap zou helpen. Dan kan je misschien in hun ogen slecht beleid doorvoeren, maar ze ook wat teruggeven.quote:Op zondag 6 mei 2018 19:59 schreef the-eye het volgende:
Praten, de dialoog aangaan etc betekent dat je gaat vragen, verzoeken, proberen mensen te bewegen etc
Alleen werkt dat bij de islam niet. De islam zal je keihard een halt toe moeten roepen en zeer duidelijk regels op moeten leggen waar verder niet over valt te onderhandelen.
Bij mij oogst hij ook voornamelijk irritatie. Komt niet veel verder dan een A4tje met BOOEEE ISLAM IS STOM en van die infantiele polsbandjes. ''Nederland is van ons''.quote:Op zondag 6 mei 2018 20:43 schreef Nielsch het volgende:
Wilders is oud nieuws. Die moet zichzelf gewoon weggooien.
quote:Op zondag 6 mei 2018 19:06 schreef Beathoven het volgende:
Middenwegen opzoeken is sowieso +1
Met andere woorden Baudet is in deze een soort mix van wijlen Cohen, en Wilders.
Wie dan?quote:Op zondag 6 mei 2018 23:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Er zitten wel een aantal goede mensen bij de PVV
Heb ik iets gemist?quote:
20 lutego 2012 Job Cohen ustąpił ze stanowiska[5], a kilka dni później zrezygnował z zasiadania w parlamencie[1]. W marcu 2012 nowym liderem PvdA został Diederik Samsom[6].quote:
Neen.quote:Op maandag 7 mei 2018 00:09 schreef Beathoven het volgende:
20 lutego 2012 Job Cohen ustąpił ze stanowiska[5], a kilka dni później zrezygnował z zasiadania w parlamencie[1]. W marcu 2012 nowym liderem PvdA został Diederik Samsom[6].
Capiche?
En dat voor een nazi op wiens graf je zou schijten.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:12 schreef remlof het volgende:
Voor het eerst dat Baudet iets verstandigs zegt.
Ook een stilstaande klok wijst twee keer per dag de juiste tijd aan.quote:Op maandag 7 mei 2018 00:34 schreef habitue het volgende:
[..]
En dat voor een nazi op wiens graf je zou schijten.
Iedereen, behalve met Pechtold.quote:Op zondag 6 mei 2018 23:47 schreef Remqo het volgende:
Pluspuntje voor Baudet om met imams te spreken.
Terwijl het vuur aan z'n schenen gelegd werd toen hij met zo'n alt-right figuur zat te dineren.
Baudet praat blijkbaar met iedereen uit elke hoek vandaan - ook heeft hij met Halsema debat gehad - en dat siert hem wel
Zijn politieke carrière is dood in ieder geval.quote:
Baudet kan speachen, maar komt idd niet sterk over in debat.quote:Op maandag 7 mei 2018 00:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iedereen, behalve met Pechtold.
Maar dat zal er vast mee te maken hebben dat Baudet in het debat retorisch gezien niet bepaald sterk is.
Pechtold zijn rol is ook wel uitgespeeld. Die heeft teveel schandalen aan zich kleven, tijd voor vers bloed.quote:Op maandag 7 mei 2018 01:00 schreef Remqo het volgende:
er is dan ook een verschil, je praat met elkaar of je praat tegen elkaar
Dat heet de slangenkuil wat politiek heetquote:Op maandag 7 mei 2018 01:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Pechtold zijn rol is ook wel uitgespeeld. Die heeft teveel schandalen aan zich kleven, tijd voor vers bloed.
Maar wat Baudet allemaal deed in het debat sloeg nergens op. Hij had een ongeïnteresseerde houding waarin hij het waterkannetje belangrijker leek te vinden dan zijn gesprekspartners. In zijn ogen negeerde hij waarschijnlijk het partijkartel, maar voor de kijker is het alsof hij zelf genegeerd wordt.
Je hebt ook altijd zo'n onderdeeltje dat je in een minuut of dertig seconden je punt moet uitleggen. Dat ging bij Baudet ook alle kanten op, maar niet de kant van het kernachtig uitleggen van je eigen standpunt.
Voor de rest kan ik me nog herinneren dat hij anderen verweet te liegen over Yernaz, maar zelf ook helemaal niet uitlegde hoe de vork dan wel in steel steekt.
Als hij op dit niveau blijft, gaat hem dat in een landelijke campagne met veel debatten nog veel zetels kosten, terwijl het allemaal vrij eenvoudige dingen zijn, die ook te leren zijn.
Hiddema is veel beter.quote:Op maandag 7 mei 2018 00:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iedereen, behalve met Pechtold.
Maar dat zal er vast mee te maken hebben dat Baudet in het debat retorisch gezien niet bepaald sterk is.
Sterker nog, miljoenen moslims pakken die aanknopingspunten aan en uiten hun geloof op een veel prettigere manier. Daar zal Baudet vanzelf wel achter komen als hij met die imams gaat praten.quote:Ik ben er, anders dan Wilders, van overtuigd dat er in de hele islamitische traditie allerlei aanknopingspunten zijn voor een veel plezieriger interpretatie van dat geloof.
Thee drinken en zo naïef zijn te geloven dat je de islam kunt integreren binnen onze samenleving is achterhaald en niet mogelijk.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hij zei grappig genoeg in of meer hetzelfde inzake zijn ontmoeting met Jared Taylor.quote:Op zondag 6 mei 2018 16:44 schreef luxerobots het volgende:
“Ik wil gewoon weten: wat speelt daar nou”
We hebben geen keus, de politiek heeft die mensen hier binnen gelaten en een paspoort gegeven, wegsturen kan simpelweg niet meer, dus zullen we een manier moeten zoeken om samen te kunnen leven zonder de haat en nijd die er nu heerst. Dat heeft Thierry eerder ook al geuit, dus in die zin is het niet verrassend dat hij een keer de dialoog gaat zoeken met deze groep om te kijken hoe "we" toch nader tot elkaar kunnen komen.quote:Op maandag 7 mei 2018 10:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Thee drinken en zo naïef zijn te geloven dat je de islam kunt integreren binnen onze samenleving is achterhaald en niet mogelijk.
Veel grondbeginselen van de islam zijn namelijk onverenigbaar met onze Nederlandse Grondwet.
In die door de Golfstaten gefinancierde gebedshuizen wordt allerminst opgeroepen om tot elkaar te komen. Daar wordt onze vrije democratie als iets slechts afgeschilderd en roept men op tot verdere segregatie met niet-gelovigen. Men ageert tegen joden, homo's, vrouwen die zich niet kleden en gedragen conform hun voorschriften. Er wordt zelfs indirect opgeroepen tot geweld jegens niet-moslims. Opgeroepen tot vrouwenbesnijdenis omdat een vrouw niet mag genieten van seks. Ook dat is de islam anno 2018 in Nederland.quote:Op maandag 7 mei 2018 12:12 schreef chefpapier het volgende:
[..]
We hebben geen keus, de politiek heeft die mensen hier binnen gelaten en een paspoort gegeven, wegsturen kan simpelweg niet meer, dus zullen we een manier moeten zoeken om samen te kunnen leven zonder de haat en nijd die er nu heerst. Dat heeft Thierry eerder ook al geuit, dus in die zin is het niet verrassend dat hij een keer de dialoog gaat zoeken met deze groep om te kijken hoe "we" toch nader tot elkaar kunnen komen.
Goeie troll.quote:Op maandag 7 mei 2018 12:19 schreef TheJanitor het volgende:
Dus bij nader inzien was het ook verstandig van hem om met Taylor te praten. Grappig dat men zo kan draaien.
Je wilt met iemand in gesprek maar wilt hem wel grenzen opleggen? Kun je dan niet beter gewoon niet in gesprek gaan als jouw gesprekspartner niet het achterste van zijn tong mag laten zien? Je wilt weten wat iemand beweegt en wat zijn ideeën zijn, dan moet je toch vrijelijk kunnen spreken, anders is dat gesprek zinloos.quote:Op maandag 7 mei 2018 13:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het hangt een beetje af van met wie hij gaat spreken. Maar in princiepe lijkt het me een zeer goed idee om een dialoog te openen hoe komen we tot een manier die werkt voor alle kanten?
Net zoals we naar 'de burger' moeten luisteren moeten we dat hier ook doen om te zien hoe we het wat meer op 1 lijn met elkaar kunnen krijgen.
Denk alleen wel dat hardliners van de verschillende groepen daarbij betrekken dat proces eerder verstoort dan soepeler laat lopen. Een haat imam of alt right boegbeeld vind ik dus minder geschikte gesprekspartners. Die moet je gewoon duidelijke grensen opleggen en verder niet mee in discussie gaan.
Er is pas sprake van een dubbele standaard als Baudet;quote:Op maandag 7 mei 2018 13:21 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Alleen als er een dubbele standaard gehanteerd wordt is dit een trol.
Nou, vooruit.quote:Op maandag 7 mei 2018 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is pas sprake van een dubbele standaard als Baudet;
1) zich herhaaldelijk in zou laten met allerlei figuren uit de extremistische, islamitische hoek,
2) daar heel vaag over zou doen,
3) af en toe eens een lezing zou geven op een salafistisch evenement,
4) en vol lof spreekt over radicale figuren waar we niet heel enthousiast van worden.
En we dan nog zouden zeggen: zo, eindelijk een keer goed bezig die Baudet. Zolang daar geen sprake van is is dit gewoon getroll.
Hoe ga je het dan doen met de moslims die we nu hebben?quote:Op maandag 7 mei 2018 09:37 schreef ems. het volgende:
Plezierige interpretaties zijn precies dat. In het grote plaatje is Islam slechts van negatieve invloed. Je kan wel handjeklap doen met een paar leuke imams maar daarmee veranderd niets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |