abonnement Unibet Coolblue
pi_179011281
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:52 schreef Caland het volgende:

[..]

Mwah, dan staat er altijd wel weer een of andere rijke stinkerd op of springt de gemeente bij. Een club als Twente kan eigenlijk nauwelijks failliet gaan.
In de huidige situatie ligt dat anders denk ik. Er is amper tot geen krediet meer, rijke stinkerds gaan hun vingers niet branden aan alle lijken die er nog in de kast zitten. En de gemeente hadden ze vorig keer al heel veel gedoe mee, hing aan een zijden draadje. Die zullen niet zomaar bijspringen.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 12:57:18 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179011308
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:55 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik ook niet. Daarvoor is de club denk ik te groot. De enige manier om echt om te vallen is de schuldeisers zo behandelen dat ze niks anders kunnen dan faillissement aanvragen. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik op dit moment niet weet hoeveel schulden de club nu heeft.
ze kunnen het toch ook zelf aanvragen, schulden genoeg
  dinsdag 8 mei 2018 @ 12:58:05 #278
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_179011323
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

In de huidige situatie ligt dat anders denk ik. Er is amper tot geen krediet meer, rijke stinkerds gaan hun vingers niet branden aan alle lijken die er nog in de kast zitten. En de gemeente hadden ze vorig keer al heel veel gedoe mee, hing aan een zijden draadje. Die zullen niet zomaar bijspringen.
Die rijke stinkerds zitten er al in voor miljoenen en zijn vaak de schuldeisers. Vermogende supporters veelal. Die hebben er dus totaal geen belang bij om de boel te laten klappen. Dus komen ze straks gewoon met die van schuld naar aandelendeal zoals Feyenoord ook heeft gedaan.

Daar was overigens al sprake van.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_179011341
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:47 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Oh wow, heb je ook het einde meegemaakt?
Wel de degradaties, niet het faillissement. Een jaar voor het faillissement ben ik er met een regeling kunnen vertrekken. Juist op het moment dat ik op het punt stond te verhuizen. Dus voor beide partijen was dat prima. RBC was aan het saneren (het ging natuurlijk al niet goed met de club destijds), met mij een vaste kostenpost kwijt, en ik had wat financiële lucht tijdens de verhuizing.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 mei 2018 @ 13:00:13 #280
408813 crew  trein2000
pi_179011363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:46 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik heb bijna 10 jaar bij RBC gewerkt op kantoor.
Gaaf!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179011410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:59 schreef Fargo het volgende:

[..]

Wel de degradaties, niet het faillissement. Een jaar voor het faillissement ben ik er met een regeling kunnen vertrekken. Juist op het moment dat ik op het punt stond te verhuizen. Dus voor beide partijen was dat prima. RBC was aan het saneren (het ging natuurlijk al niet goed met de club destijds), met mij een vaste kostenpost kwijt, en ik had wat financiële lucht tijdens de verhuizing.
Is het heel anders werken (buiten het faillissement) in vergelijking met een 'normaal' bedrijf?
BFF met GGMM
pi_179011545
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

RBC is ook niet gespaard door de KNVB jaren geleden. Is ook gewoon keihard de stront ingetrapt.

Kan mij goed voorstellen dat dit soort constructies en gladde gedrag van Twente behoorlijk aankomen.
De KNVB verwijt ik weinig. Alleen dat RBC de kans is ontnomen om na het faillissement in te stromen in de hoofdklasse. Dat verzoek hadden we weggelegd en is van tafel geveegd zodat we in de vijfde klasse moesten beginnen. Dat gun je geen enkele club. Speelden al die clubs ineens tegen het grote RBC. Je kunt wel raden hoe dat ging met al die clubscheids- en grensrechters. Iedereen wil van je winnen.

Grote boosdoener was het bestuur, en de gemeente. Roosendaal heeft niet of nauwelijks meegedacht aan welke oplossing dan ook. De wethouder van dienst verklaarde dat hij bij een faillissement al diverse oplossingen voor het stadion (waar de gemeente eigenaar van zou worden) had. Dus de Roosendaalse politiek vond (terecht) dat de club haar eigen broek moest ophouden, want he risico voor de gemeente was niet groot, dachten ze. RBC kreeg geen garantstelling, viel om...maar het stadion bleef leeg. De plannen van de wethouder werden nooit concreet. Uiteindelijk heeft een investeerder, vriend van de club, het stadion weer gekocht en de club huurt het nu van hem.

Uiteindelijk dus omgevallen door een bedrag van enkele tonnen en een machtsspelletje van een wethouder. De KNVB kon niet veel anders, al was het wel bijzonder jammer dat we geen kans hebben gekregen in de hoofdklasse.
pi_179011736
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:03 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Is het heel anders werken (buiten het faillissement) in vergelijking met een 'normaal' bedrijf?
Voor mij persoonlijk wel heel anders. Voor een aantal van die 10 mensen die ik daarstraks opsomde was het niet anders dan een gewone baan. De mensen op de financiële afdeling zag je bijvoorbeeld nooit bij wedstrijden. Voor hun was het werk. Maar ik was al van kinds af aan supporter, werd benaderd om op kantoor te komen werken en heb vervolgens de 10 mooiste jaren van mijn leven daar gehad (nu maar hopen dat mijn vriendin, die ik na deze periode heb leren kennen, dit niet leest). Je bent de hele dag met je hobby bezig, had vanwege mijn functie dagelijks contact met spelers en trainer, bezocht uitduels niet meer als fan, maar als medewerker. En het mooiste waren de trainingskampen in de winterstop. De materiaalman, die zorgt voor het wassen van de kleding op het trainingscomplex, had vliegangst, dus bij elk buitenlands trainingskamp, mocht ik mee als materiaalman. Voor een fan niks mooiers dan dat natuurlijk. Aanwezig bij trainingen, maaltijden, op de bank bij wedstrijden... Mooier wordt het niet.

Verder werd er natuurlijk op kantoor ook wel hard gewerkt, had altijd veel deadlines. Maar op de een of andere manier bleef het voor mij altijd hobby. Heb veel uren gemaakt, ook in de weekenden dat we niet speelden, en op wedstrijddagen enzo. Maar ik zou het zo weer doen.
pi_179011901
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:22 schreef Fargo het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk wel heel anders. Voor een aantal van die 10 mensen die ik daarstraks opsomde was het niet anders dan een gewone baan. De mensen op de financiële afdeling zag je bijvoorbeeld nooit bij wedstrijden. Voor hun was het werk. Maar ik was al van kinds af aan supporter, werd benaderd om op kantoor te komen werken en heb vervolgens de 10 mooiste jaren van mijn leven daar gehad (nu maar hopen dat mijn vriendin, die ik na deze periode heb leren kennen, dit niet leest). Je bent de hele dag met je hobby bezig, had vanwege mijn functie dagelijks contact met spelers en trainer, bezocht uitduels niet meer als fan, maar als medewerker. En het mooiste waren de trainingskampen in de winterstop. De materiaalman, die zorgt voor het wassen van de kleding op het trainingscomplex, had vliegangst, dus bij elk buitenlands trainingskamp, mocht ik mee als materiaalman. Voor een fan niks mooiers dan dat natuurlijk. Aanwezig bij trainingen, maaltijden, op de bank bij wedstrijden... Mooier wordt het niet.

Verder werd er natuurlijk op kantoor ook wel hard gewerkt, had altijd veel deadlines. Maar op de een of andere manier bleef het voor mij altijd hobby. Heb veel uren gemaakt, ook in de weekenden dat we niet speelden, en op wedstrijddagen enzo. Maar ik zou het zo weer doen.
Dat lijkt mij echt super ja. Alleen al kunnen zeggen, ik werk voor RBC (of Feyenoord in mijn geval) zou elke werkdag tot een feest maken. O+
BFF met GGMM
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 mei 2018 @ 14:39:59 #285
408813 crew  trein2000
pi_179013651
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:22 schreef Fargo het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk wel heel anders. Voor een aantal van die 10 mensen die ik daarstraks opsomde was het niet anders dan een gewone baan. De mensen op de financiële afdeling zag je bijvoorbeeld nooit bij wedstrijden. Voor hun was het werk. Maar ik was al van kinds af aan supporter, werd benaderd om op kantoor te komen werken en heb vervolgens de 10 mooiste jaren van mijn leven daar gehad (nu maar hopen dat mijn vriendin, die ik na deze periode heb leren kennen, dit niet leest). Je bent de hele dag met je hobby bezig, had vanwege mijn functie dagelijks contact met spelers en trainer, bezocht uitduels niet meer als fan, maar als medewerker. En het mooiste waren de trainingskampen in de winterstop. De materiaalman, die zorgt voor het wassen van de kleding op het trainingscomplex, had vliegangst, dus bij elk buitenlands trainingskamp, mocht ik mee als materiaalman. Voor een fan niks mooiers dan dat natuurlijk. Aanwezig bij trainingen, maaltijden, op de bank bij wedstrijden... Mooier wordt het niet.

Verder werd er natuurlijk op kantoor ook wel hard gewerkt, had altijd veel deadlines. Maar op de een of andere manier bleef het voor mij altijd hobby. Heb veel uren gemaakt, ook in de weekenden dat we niet speelden, en op wedstrijddagen enzo. Maar ik zou het zo weer doen.
Wat was je functie dan? Het lijkt me echt super tof!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179013841
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat was je functie dan? Het lijkt me echt super tof!
Mediazaken. Eigenlijk de volledige communicatie vanuit de club naar de fans toe. Schreef voor de website, programmablaadjes, magazines, huis-aan-huis-bladen. Dat soort werk.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 14:59:46 #287
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179014151
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:47 schreef Fargo het volgende:

[..]

Mediazaken. Eigenlijk de volledige communicatie vanuit de club naar de fans toe. Schreef voor de website, programmablaadjes, magazines, huis-aan-huis-bladen. Dat soort werk.
_O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179016771
Zoveel geluk en dan nog zo hard janken.Als ze 3 jaar op plek 18 werden gezet met de tv-gelden had het twente 8 miljoen gekost.
pi_179016835
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:47 schreef Fargo het volgende:

[..]

Mediazaken. Eigenlijk de volledige communicatie vanuit de club naar de fans toe. Schreef voor de website, programmablaadjes, magazines, huis-aan-huis-bladen. Dat soort werk.
vandaar dat ze failliet zijn ,kan je niet voor twente gaan werken ?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 mei 2018 @ 16:39:55 #290
408813 crew  trein2000
pi_179016927
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 16:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]

vandaar dat ze failliet zijn ,kan je niet voor twente gaan werken ?
:?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179017709
Die pauperbrief :') een flinke trap na kunnen jullie krijgen ja, ipv gematst worden.
pi_179018349
Is Jan Smit dan de enige in Twente die geboren is met herseninhoud?
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  dinsdag 8 mei 2018 @ 17:44:46 #293
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_179018386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 17:43 schreef LordVoldermort het volgende:
Is Jan Smit dan de enige in Twente die geboren is met herseninhoud?
Mensen met herseninhoud gaan toch wel naar de tandarts zo nu en dan?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_179018407
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 17:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Mensen met herseninhoud gaan toch wel naar de tandarts zo nu en dan?
Zonde van het geld.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_179018460
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 17:15 schreef SocaWarrior het volgende:
Die pauperbrief :') een flinke trap na kunnen jullie krijgen ja, ipv gematst worden.
pi_179034833
https://www.tubantia.nl/f(...)levenslang~a49d1055/


Ik wist meteen al dat die ene gast het niks boeide dat hij hier een SV zou krijgen _O- Aston Villa dus

Welke debiel gaat nou eigen stewards slaan
pi_179036667
^O^ ^O^
JeroenKapteijns twitterde op woensdag 09-05-2018 om 10:23:38 Goed nieuws voor FC Twente. Fred Rutten heeft van Maccabi Haifa-president Ya’akov Shahar toestemming gekregen om toe te treden tot de rvc van FC Twente op voorwaarde dat die rol zijn werkzaamheden als trainer van Maccabi Haifa niet belemmert. reageer retweet
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 9 mei 2018 @ 11:16:51 #298
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_179037339
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 10:36 schreef ReMcOrE het volgende:
^O^ ^O^
JeroenKapteijns twitterde op woensdag 09-05-2018 om 10:23:38 Goed nieuws voor FC Twente. Fred Rutten heeft van Maccabi Haifa-president Ya’akov Shahar toestemming gekregen om toe te treden tot de rvc van FC Twente op voorwaarde dat die rol zijn werkzaamheden als trainer van Maccabi Haifa niet belemmert. reageer retweet
That all? Als hij nou de grote technische man werd bij Twente... Zo'n Rvc-post stelt niks voor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179037354
https://www.ad.nl/nederla(...)aak-houden~a6504068/

quote:
Ajax: FC Twente moet zich aan afspraak houden
Hoewel de meeste eredivisieclubs de ECV-vergadering van morgen willen afwachten voor een reactie op het standpunt van FC Twente om compensatie achterwege te laten, is Ajax glashelder. ,,FC Twente moet de afspraak nakomen.'

FC Twente maakte eerder vandaag bekend af te willen van de compensatieregeling die het twee jaar geleden had afgesproken met de clubs uit de eredivisie. Nu de club uit Enschede is gedegradeerd uit de hoogste afdeling, wil Twente niet langer voldoen aan de afgesproken afdracht van tv-gelden. De landskampioen van 2010 zou in drie jaar tijd een totaalbedrag van 1,4 miljoen euro afstaan aan de andere clubs, vanwege het gesjoemel van de vroegere clubleiding onder aanvoering van voorzitter Joop Munsterman.

FC Twente heeft één keer een bedrag van bijna 500.000 euro afgestaan aan de clubs. Supporters van de bezoekende ploegen mochten ook een seizoen gratis het uitvak van de Grolsch Veste in. Twente zou ook over het net afgelopen seizoen en de komende voetbaljaargang steeds bijna 500.000 euro betalen, maar na de degradatie naar de Jupiler League wil de club van die regeling af. De Tukkers hebben dat in een brief laten weten aan de eredivisieclubs. Volgens Twente is de compensatieregeling in 2016 onder grote druk tot stand gekomen en niet rechtsgeldig.'
Dat wordt nog wat
  woensdag 9 mei 2018 @ 11:23:09 #300
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_179037434
quote:
Maakt niet uit joh, iedereen heeft toch al een hekel aan Twente. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')