En toch heeft hij 178.909 likesquote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:13 schreef speknek het volgende:
en is terecht behoorlijk gebackfired op Jeremy (omg cultural name appropriation) Lam
Ja iedereen houdt van een goede outrage helaas.quote:
Dit.quote:
En ook al was het geen Chinese jurk dan was hij nu al nagemaakt en te koop op Ebay voor een paar dubbeltjes.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:51 schreef OscarMopperkont het volgende:
Dit.
Gelukkig snappen de Chinezen het zelf wel.
Ik zet er grote vraagtekens bij of het een legitiem concept is. Of in ieder geval voor diegenen die graag met de term smijten dan. In een multiculturele samenleving (of je daar nu voor of tegen bent) lijkt het me logisch dat men cultuur-dingen van elkaar gaat overnemen. Als mensen met verschillende culturen door elkaar gaan lopen is dat niet zo vreemd toch? Vreemd genoeg zijn diegenen die voor zo'n samenleving zijn juist ook vaak degenen die zich zo druk maken over cultural appropriation en zeggen dat het een slecht iets is. Dat is niet logisch en is ook een van de redenen waarom het zo'n twijfelachtig begrip is.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Cultural appropriation is een legitiem concept, maar de term wordt veel te vaak onterecht gebezigd.
Het gaat niet slechts over het overnemen van culturele elementen. Het gaat over het overnemen van geladen culturele elementen die geheel van hun lading en cultuur ontdaan worden en door een dominante groep.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zet er grote vraagtekens bij of het een legitiem concept is. Of in ieder geval voor diegenen die graag met de term smijten dan. In een multiculturele samenleving (of je daar nu voor of tegen bent) lijkt het me logisch dat men cultuur-dingen van elkaar gaat overnemen. Als mensen met verschillende culturen door elkaar gaan lopen is dat niet zo vreemd toch? Vreemd genoeg zijn diegenen die voor zo'n samenleving zijn juist ook vaak degenen die zich zo druk maken over cultural appropriation en zeggen dat het een slecht iets is. Dat is niet logisch en is ook een van de redenen waarom het zo'n twijfelachtig begrip is.
Dat zou je denken. Maar als je dan de kritieken leest over de nieuwe film van Amy Schumer, I feel pretty.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:29 schreef Edensnator het volgende:
Die verongelijkte twitteraars moeten toch trollen zijn
Nee hoor. Alleen idioten zoals jij.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Stel, onder Amerikanen wordt het een dingetje om dodenherdenking-fiestas te gaan houden, waarbij ze twee minuten stilte houden voor de jarige en geen cadeautjes geven, maar kransen leggen. Dat zou wel cultural appropriation zijn, omdat er 1) een geladen cultuurelement genomen wordt dat 2) ontdaan wordt van de waarde, en 3) het gebeurt door een (cultureel) dominante groep. En ik denk dat best wat Nederlanders er ontdaan over zouden zijn als men zo omspringt met de Dodenherdenking.
Er was welgeteld één Chinese Amerikaan ontstemd. Voor de rest vooral de Amerikaanse Nzumé's, Wekkers en wat blanke aanhang. Kortom, veel geschreeuw, weinig wol.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
lazer nu eens op met die chronische slachtofferrol...
Cultural appropriation... wees blij als mensen dingetjes van 'jouw cultuur' leuk vinden
Da's nog het ergste... ze schreeuwen zo hardquote:Op zaterdag 5 mei 2018 19:12 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Er was welgeteld één Chinese Amerikaan ontstemd. Voor de rest vooral de Amerikaanse Nzumé's, Wekkers en wat blanke aanhang. Kortom, veel geschreeuw, weinig wol.
Net als in Japanquote:Op zaterdag 5 mei 2018 19:15 schreef Monolith het volgende:
Cultural appropriation pakken ze in China toch wel iets voortvarender aan dan een jurkje aantrekken.
http://www.businessinside(...)ional=true&r=US&IR=T
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |