SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Heb je een iOS (Apple) of Android tablet of telefoon?
Dan kun je onze eigen Radio49 app (Apple/iOS/Android) gratis downloaden via iTunes of de Google Play
Store.
Heb je de Nobex radio app, beschikbaar voor Apple/iOS en Android?
Dan kan je in de app zoeken naar Radio49 en op die manier inschakelen.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
Dit, en/of nabestaanden van de militairen die in WWII gevochten hebben.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:16 schreef peaceman het volgende:
Dan zullen er ongetwijfeld militairen staan uit andere oorlogsgebieden waar Nederlandse militairen actief waren.
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:18 schreef just me het volgende:
Oh dan ben ik zo vrij om maar meteen te zeggen dat ik op dit soort momenten Muis enorm mis
Wel net voor 20.00 uur.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:18 schreef Melting het volgende:
Maar gelukkig geen schreeuwer of herrieschopper om 20.00 uur op de Dam.
volkomen terecht gearresteerd.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wel net voor 20.00 uur.
Die was duidelijk hoorbaar en is gearresteerd...
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wel net voor 20.00 uur.
Ja, die hoorde ik ook, maar heeft het niet lang volgehouden en men heeft er niet op gereageerd over het algemeen. En dat is meteen ook het laatste dat ik erover zeg. Geen woorden vuil maken aan dat soort figuren.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wel net voor 20.00 uur.
Dat soort types moeten ze even een maandje laten werken in een voormalig concentratiekamp of zo...quote:
Met Philip Bloemendal-stem natuurlijk!quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:21 schreef just me het volgende:
Ga je de nummers nog live aankondigen Melting
Vandaag niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:21 schreef just me het volgende:
Ga je de nummers nog live aankondigen Melting
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met Philip Bloemendal-stem natuurlijk!
Goed excuus voor deze keerquote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Vandaag niet.
Ik moet dat binnenkort toch maar weer eens doen. Maar dan moet ik met Mixx draaien, anders werkt de microfoon niet.
Je hebt nog best kans dat het iemand was die enkel iets in de media gehoord heeft en niets met die hele discussie te maken had, maar het nu 'leuk' vond om te gaan schreeuwen.. gekken genoeg in de wereld.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat soort types moeten ze even een maandje laten werken in een voormalig concentratiekamp of zo...
Wat dat betreft heeft die hele aankondiging 'nut' gehad. Niemand raakte in paniek, zoals een aantal jaren terug.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je hebt nog best kans dat het iemand was die enkel iets in de media gehoord heeft en niets met die hele discussie te maken had, maar het nu 'leuk' vond om te gaan schreeuwen.. gekken genoeg in de wereld.
Ja, dat herken ik welquote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:23 schreef MTheBassman het volgende:
Ik ben na die twee minuten stilte toch altijd een beetje aangeslagen of zo. Het feit dat ik al niet weet wat al die slachtoffers hebben moeten doormaken zegt al genoeg voor mij.
Het is een groot geluk van ons dat wij ons maar zeer beperkt kunnen voorstellen wat zij hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:23 schreef MTheBassman het volgende:
Ik ben na die twee minuten stilte toch altijd een beetje aangeslagen of zo. Het feit dat ik al niet weet wat al die slachtoffers hebben moeten doormaken zegt al genoeg voor mij.
Ja precies.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:23 schreef CindieY het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft die hele aankondiging 'nut' gehad. Niemand raakte in paniek, zoals een aantal jaren terug.
Bij de eerste tonen van het Wilhelmus gaat er wel een rilling door me heen idd.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:23 schreef MTheBassman het volgende:
Mee eens.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het is een groot geluk van ons dat wij ons maar zeer beperkt kunnen voorstellen wat zij hebben meegemaakt.
De reden doet er niet toe.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je hebt nog best kans dat het iemand was die enkel iets in de media gehoord heeft en niets met die hele discussie te maken had, maar het nu 'leuk' vond om te gaan schreeuwen.. gekken genoeg in de wereld.
100% mee eens.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De reden doet er niet toe.
Je bent gewoon gestoord als je jezelf op dat moment belangrijker vindt dan deze nationale gedenking.
Hola, nog dos minutes silencio geweest om ocho hora?quote:
zoals het hoort!quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:27 schreef Melting het volgende:
Ik las net een bericht op FB van de bios waar ik altijd naartoe ga; die stopten om 20.00 uur alle films voor 2 minuten.
Zou je daar niet meer over willen weten dan?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:27 schreef peaceman het volgende:
Mijn opa van vaders kant, heeft vermoedelijk - want er zijn aanwijzingen voor - wel wat gedaan in het verzet, maar er is heel weinig over bekend.
Op zich wel, maar ik weet dat mijn vader wel wat pogingen (onderzoek) gedaan heeft, maar niet heel veel verder gekomen is.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:28 schreef Melting het volgende:
[..]
Zou je daar niet meer over willen weten dan?
Nicequote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:27 schreef Melting het volgende:
Ik las net een bericht op FB van de bios waar ik altijd naartoe ga; die stopten om 20.00 uur alle films voor 2 minuten.
normaal ben ik daar zeker van, maar hier was de timing even wat ongelukkig...quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hola, nog dos minutes silencio geweest om ocho hora?
Idem.quote:
Mijn vader was als kind zijnde bijna een Duitse officier aangevlogen omdat die opdracht had gegeven m'n opa in elkaar te beuken, aangezien die geen voedsel van de boerderij wilde afstaan. Maar ja; opa had ook 12 monden te voeden.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:27 schreef peaceman het volgende:
Mijn opa van vaders kant, heeft vermoedelijk - want er zijn aanwijzingen voor - wel wat gedaan in het verzet, maar er is heel weinig over bekend.
Dat is heftig Mad.....quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Idem.
Bijna de hele familie van mijn moeders kant is vermoord tijdens de oorlog.
Ik heb die mensen natuurlijk nooit gekend, maar ik heb de deportatielijsten van hen gezien en dat beeld heb ik altijd voor ogen op 4 mei, 20.00 uur.
Daarnaast is er nog die 'befaamde' foto van de broer van mijn opa die geknield onder schot gehouden wordt na zijn arrestatie. Die hangt ook metersgroot in het oorlogsmuseum in Overloon. Blijft een vreemde gedachte...
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:31 schreef peaceman het volgende:
Op een dag als vandaag stel ik mezelf ook de vraag: Wat had ik gedaan? Was ik ook zo dapper geweest om op zijn minst de Duitsers te frustreren op wat voor manier dan ook? Ik hoop het wel, maar ik ben er niet zeker van.
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Idem.
Bijna de hele familie van mijn moeders kant is vermoord tijdens de oorlog.
Ik heb die mensen natuurlijk nooit gekend, maar ik heb de deportatielijsten van hen gezien en dat beeld heb ik altijd voor ogen op 4 mei, 20.00 uur.
Daarnaast is er nog die 'befaamde' foto van de broer van mijn opa die geknield onder schot gehouden wordt na zijn arrestatie. Die hangt ook metersgroot in het oorlogsmuseum in Overloon. Blijft een vreemde gedachte...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |