abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178936091
Hoi,

Het verbaast me eigenlijk niets, maar nu het -denk ik- toch daadwerkelijk gebeurt heb ik toch zo iets van wtf? Namelijk het volgende...

Vorige week zat ik te lunchen met collega's en toen ik ergens 's middags even op mijn telefoon keek (Facebook/Instagram) kreeg ik dus advertenties te zien over dat bepaalde onderwerp/product (weet niet meer wat het was). Ik dacht, oké, toeval...

Nu had ik het vandaag met collega's over Happy Socks, krijg ik net op FB/Insta Happy Socks reclame te zien.

En nee, in beide gevallen heb ik niet gericht op deze onderwerpen gegoogled of gezocht.

Ik vermoed dus dat het nu toch echt zo ver is dat je telefoon meeluistert en op basis van spraakherkenning reclames gaat tonen.

Weet iemand of dit specifiek voor FB/Instagram is? Of specifiek van Google? En of het uit te zetten is op in je Google account settings? Of op je smartphone (Android)?

Iemand ook al zoiets ervaren?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178936206
Android is van Google. Je kunt dit niet uitzetten. Helaas. ;(
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178936224
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:35 schreef oranjevogel1 het volgende:
Android is van Google. Je kunt dit niet uitzetten. Helaas. ;(
Haha ja dat wist ik wel, Tweakertje hier. ;) Maar is zoiets niet gewoon uit te zetten via permissies?
pi_178936249
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:36 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Haha ja dat wist ik wel, Tweakertje hier. ;) Maar is zoiets niet gewoon uit te zetten via permissies?
Je kunt misschien een custom rom flashen, waar dit eruit gehackt is.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 15:37:27 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178936250
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:36 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ja hoor, bij apps, daar facebook/instagram zoeken en de microfoon permissies uitzetten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_178936252
Luister naar deze aflevering van Reply All, waarin ze uitleggen hoe dat komt:
http://www.gimletmedia.com/reply-all/109-facebook-spying
pi_178936311
Ik geloof ook wel dat het gebeurt en kan. Ben alleen benieuwd of het ergens expliciet vermeldt staat, omdat dit nieuw voor mij persoonlijk is.

En hebben jullie ook al zoiets gehad?
pi_178936332
Wen er maar aan. Big Brother is watching you.
Zie het zelf regelmatig op Fok. Als ik eerder iets gezocht heb over tekenmaterialen of houtbewerking, krijg ik alleen maar reclames te zien over deze onderwerpen.
De reclamelullen beheersen de wereld. Anders gezegd: de commercie is onze nieuwe godheid.

Verklaring voor jouw specifieke geval: je zit ergens in een lunchroom, kroeg, frietzaak of whatever.
Ze hebben daar blijkbaar wifi, dus elk woord wordt opgevangen. Denk ik.
Overal hangen camera's, dus niet zo gek dat je jezelf ooit wel eens ergens terugziet of -hoort.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 15:41:29 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178936342
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:40 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik geloof ook wel dat het gebeurt en kan. Ben alleen benieuwd of het ergens expliciet vermeldt staat, omdat dit nieuw voor mij persoonlijk is.

En hebben jullie ook al zoiets gehad?
Niet echt, blijkbaar heb ik in een moment van security mindedness alle permissies van alle apps uitgezet als dit niet expliciet nodig was voor het functioneren ervan. Maar heb er wel vaker van gehoord het laatste jaar.
Vrijheid
pi_178936362
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja hoor, bij apps, daar facebook/instagram zoeken en de microfoon permissies uitzetten.
En dan heb je nog steeds Google ^O^. Mij was het ook opgevallen en ga dus ook geen android meer kopen maar de volgende iphone. Apple geeft toch niks om je gegevens omdat dat niet hun businessmodel is.
pi_178936384
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Wen er maar aan. Big Brother is watching you.
Zie het zelf regelmatig op Fok. Als ik eerder iets gezocht heb over tekenmaterialen of houtbewerking, krijg ik alleen maar reclames te zien over deze onderwerpen.
De reclamelullen beheersen de wereld. Anders gezegd: de commercie is onze nieuwe godheid.

Verklaring voor jouw specifieke geval: je zit ergens in een lunchroom, kroeg, frietzaak of whatever.
Ze hebben daar blijkbaar wifi, dus elk woord wordt opgevangen. Denk ik.
Overal hangen camera's, dus niet zo gek dat je jezelf ooit wel eens ergens terugziet of -hoort.
Ik zit zelf in de online reclamewereld, en de bedrijven waar ik heb gewerkt doen allemaal aan retargeting. In het begin vond ik het nog wel ideaal; je krijgt relevante reclame te zien.

Maar het word al snel irritant als je te lang achtervolgd blijft worden. Heb met kerst een horloge gekocht, en krijg nog steeds overal horlogereclame te zien. Dat vind ook ik echt veel te ver gaan.
pi_178936386
Je kan de ad instellingen van fb hier aanpassen: https://www.facebook.com/(...)t=ad_settings_screen
Kun je targeted ads ook uitzetten volgens mij. Maar weet niet of dat is waar je naar op zoek was of niet.
pi_178936417
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:43 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik zit zelf in de online reclamewereld, en de bedrijven waar ik heb gewerkt doen allemaal aan retargeting. In het begin vond ik het nog wel ideaal; je krijgt relevante reclame te zien.

Maar het word al snel irritant als je te lang achtervolgd blijft worden. Heb met kerst een horloge gekocht, en krijg nog steeds overal horlogereclame te zien. Dat vind ook ik echt veel te ver gaan.
Dat dus. Horloges zijn blijkbaar relevant voor jou.
Misschien uitkijken naar ander werk?
pi_178936422
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:43 schreef LurkJeRot het volgende:
Je kan de ad instellingen van fb hier aanpassen: https://www.facebook.com/(...)t=ad_settings_screen
Kun je targeted ads ook uitzetten volgens mij. Maar weet niet of dat is waar je naar op zoek was of niet.
Alle beetjes helpen. Maar wat ik net zeg, ik vind het op zich niet zo erg om relevante reclame voorgeschoteld te krijgen. Het moet alleen wel grenzen kennen. En die liggen niet vast of zijn voor iedereen hetzelfde, lastig parket dus.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 15:45:19 #15
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_178936432
Instagram luistert inderdaad met je mee, ook op iOS.

Is al wat langer bekend overigens: https://medium.com/@damln(...)-to-you-97e8f2c53023
pi_178936479
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:44 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Alle beetjes helpen. Maar wat ik net zeg, ik vind het op zich niet zo erg om relevante reclame voorgeschoteld te krijgen. Het moet alleen wel grenzen kennen. En die liggen niet vast of zijn voor iedereen hetzelfde, lastig parket dus.
Jij of beter gezegd jouw werkgever of opdrachtgever bepalen de relevantie. En hun enige belang is om hun product te verkopen. Kortom het draait om poen.
pi_178936483
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat dus. Horloges zijn blijkbaar relevant voor jou.
Misschien uitkijken naar ander werk?
Nah, ik vind marketing en het principe ervan wel gewoon leuk. Het interesseert me ook. Ben wel een groot voorstander van, ja hoe zeg je dat, ethisch verantwoorde vorm van marketing? Zoiets als verkopen zonder lastig te vallen. Alleen is dat moeilijk als de grote spelers op deze wereld (bijv. Google) daar anders tegen aan kijken.

Edit; misschien vallen deze dingen mij gewoon extra op omdat ik er dagelijks mee bezig ben. Weet niet hoe een niet-marketeer dit ervaart.
pi_178936560
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:46 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Nah, ik vind marketing en het principe ervan wel gewoon leuk. Het interesseert me ook. Ben wel een groot voorstander van, ja hoe zeg je dat, ethisch verantwoorde vorm van marketing? Zoiets als verkopen zonder lastig te vallen. Alleen is dat moeilijk als de grote spelers op deze wereld (bijv. Google) daar anders tegen aan kijken.
Ik niet dus. Ik ben een gewone consument die zelf bepaalt wat ze koopt. Of wat ze nodig heeft.
Of wat ze leuk vindt.
Opzouten met je virtuele voet tussen de deur.
Aan de deur wordt niet gekocht.
pi_178936599
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik niet dus. Ik ben een gewone consument die zelf bepaalt wat ze koopt. Of wat ze nodig heeft.
Of wat ze leuk vindt.
Opzouten met je virtuele voet tussen de deur.
Aan de deur wordt niet gekocht.
Duidelijk, dat is je goed recht.
pi_178936769
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:50 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Duidelijk, dat is je goed recht.
Dank je. Wat ik niet snap is dat je zelf in deze wereld zit en je toch ergert.
Zie je nou zelf wat je doet?
pi_178936806
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Zie jij wat jij doet? Want dat is ook niet fraai.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:06:02 #22
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178937066
Ik zag net (op mijn iPad) op FOK een reclame voor een Stihl kettingzaag die eerder vandaag in een telefoongesprek ter sprake kwam. Ik heb er nooit op internet naar gezocht. Het lijkt me geen toeval.
pi_178937139
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:56 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Zie jij wat jij doet? Want dat is ook niet fraai.
Wat doe ik dan?
pi_178937228
Snappen jullie dan niet dat door de seculering we onze goden zijn kwijtgeraakt, en dat de commercielen ons hiervoor een vervanging willen bieden?
Vroeger deden we een zuinige cent in het kerkzakje, vandaag trekken we onze pasjes bij Bol.com, bij de MacDonalds, bij de Hema, Blokker, AH, Bart Smit enz.

De 'Goden' willen nog steeds poen zien.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:16:42 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178937280
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:
Snappen jullie dan niet dat door de seculering we onze goden zijn kwijtgeraakt, en dat de commercielen ons hiervoor een vervanging willen bieden?
Vroeger deden we een zuinige cent in het kerkzakje, vandaag trekken we onze pasjes bij Bol.com, bij de MacDonalds, bij de Hema, Blokker, AH, Bart Smit enz.

Jij gaat meer de F&L/KLB/WGR kant op, niet bepaald meer DIG in ieder geval. Even een stapje achteruit en weer wat rustiger aan doen graag :).
Vrijheid
pi_178937317
Falende ads. :')
Als ik een wasmachine heb gekocht, hoef ik niet alsnog reclames voor wasmachines. Ik heb er net één gekocht. Wat denken ze, dat ik er 6 nodig heb? :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178937380
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Jij gaat meer de F&L/KLB/WGR kant op, niet bepaald meer DIG in ieder geval. Even een stapje achteruit en weer wat rustiger aan doen graag :).
Wut?
pi_178937412
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Als ik een wasmachine heb gekocht, hoef ik niet alsnog reclames voor wasmachines. Ik heb er net één gekocht. Wat denken ze, dat ik er 6 nodig heb? :')
Nee, ze willen dat je jouw wasmachine inruilt voor een van hun.
Zakkenwassers. Dat ze toch eens gaan werken voor hun geld.
pi_178937418
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wat doe ik dan?
En daarmee is mijn vraag beantwoord.
pi_178937449
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wut?
Leg mij eens het nut uit van opdringerige reclames.
Waarom moet ik continue worden lastig gevallen met commercials van juweliers als ik slechts niewe batterijen heb gekocht voor mijn horloge?
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:24:25 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178937452
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wut?
Je bent een beetje uit je slof aan het schieten en dat is nergens voor nodig.
Vrijheid
pi_178937459
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:22 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

En daarmee is mijn vraag beantwoord.
Nee hoor. Je weet het niet.
Kortom, je riep maar wat.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:25:48 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178937480
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom moet ik continue worden lastig gevallen met commercials van juweliers als ik slechts niewe batterijen heb gekocht voor mijn horloge?
Als het niet werkte hadden ze het niet gedaan, ik ben er redelijk immuun voor (niet altijd) maar ik ken genoeg mensen die er helaas wel gevoelig voor zijn en door die ads die je achtervolgen toch een aankoop doen, dus tja.
Vrijheid
pi_178937518
edit: Ja, verder in feedback als je het nodig vind.

[ Bericht 91% gewijzigd door jogy op 04-05-2018 16:29:51 ]
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:33:24 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178937619
Vrijheid
pi_178937975
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ach, de wereld is soms dubbel. Ik rijd auto, verbruik elektriciteit, neem het vliegtuig, terwijl ik vind dat we schoner moeten leven.

Overigens is "ergeren" een groot woord. In de OP stel ik alleen dat het me verbaast dat het nu werkelijk zo gebeurt, omdat nieuw voor me is. Verder zeg ik ook dat het allemaal wat minder kan, maar dat betekent niet dat het me meteen ergert.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:

Tot deze post nam ik je nog wel serieus, maar nu... :')

Ayway, kunnen we verder gewoon OT blijven: Retargeting, al dan niet via stemherkenning.
pi_178938244
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Dit ja, kunnen ze niet iets fixen dat ze dat meenemen ofzo. Twee keer iets zoeken en oneindig mee gestalkt worden is super irritant.
pi_178938549
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:08 schreef Koettie het volgende:

[..]

Dit ja, kunnen ze niet iets fixen dat ze dat meenemen ofzo. Twee keer iets zoeken en oneindig mee gestalkt worden is super irritant.
Dat kan wel, maar is nog foutgevoelig. Je moet het dan wel via de ad hebben gekocht. Dan wordt de cookie pas aangepast. Als je het product via een andere weg koopt (bijv. door browser openen, webshop bezoeken, kopen) dan ziet de cookie niet dat je hem al hebt gekocht.

Ben het met je eens dat het super irritant is als de banners verkeerd zijn ingesteld zodat je te lang wordt achtervolgd. Vaak kun je die specifieke banners ook uitzetten, maar het is erg omslachtig.
pi_178938662
Vraag me dan wel af, wanneer luisteren ze mee?
Continu of bv alleen als je bv belt via whatsapp, of als je Facebook op de achtergrond draait?

Vindt t wel vrij ernstige privacy schending en vraag me af of zoiets wel legaal is?
Do what you love, love what you do!
pi_178938926
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Gebruik gewoon een adblocker dan als je het zo erg vind.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:34 schreef kree het volgende:
Vraag me dan wel af, wanneer luisteren ze mee?
Continu of bv alleen als je bv belt via whatsapp, of als je Facebook op de achtergrond draait?

Vindt t wel vrij ernstige privacy schending en vraag me af of zoiets wel legaal is?
Goeie vraag, lastig om achter te komen denk ik. Stel Google gebruik het (nog) niet voor advertensies, toch is het horen van stemmen natuurlijk interessant om voice > text algoritmes beter te krijgen. Dus voor Google zijn al die gesprekken natuurlijk veel waard.

Bij mijn w10 laptop bijvoorbeeld als ik "hey cortana" roep kan je instructies geven met behulp van je stem, dit betekend natuurlijk dat de software sowieso altijd naar "hey cortana" aan het luisteren/wachten is.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178940186
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:47 schreef ITrade het volgende:

[..]

Gebruik gewoon een adblocker dan als je het zo erg vind.

[..]

Goeie vraag, lastig om achter te komen denk ik. Stel Google gebruik het (nog) niet voor advertensies, toch is het horen van stemmen natuurlijk interessant om voice > text algoritmes beter te krijgen. Dus voor Google zijn al die gesprekken natuurlijk veel waard.

Bij mijn w10 laptop bijvoorbeeld als ik "hey cortana" roep kan je instructies geven met behulp van je stem, dit betekend natuurlijk dat de software sowieso altijd naar "hey cortana" aan het luisteren/wachten is.
Ja maar als dit al gaat....

Volgende is ze volgen je via je cam... wtf
pi_178940248
Ik hoor dit namelijk nu ook voor het eerst, kan echt niet wmb
pi_178940333
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:04 schreef kree het volgende:

[..]

Ja maar als dit al gaat....

Volgende is ze volgen je via je cam... wtf
"FBI Director James Comey uses tape to cover up his laptop webcam to ensure Privacy."

Dat doe ik ook al jaren overigens..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178940468
Ja ok FBI tot daar aan toe, maar als commerciële partijen dit massaal ook gewoon doen dan is het een ander verhaal.

En wees eerlijk, plak jij je camera van je mobiel af?

Er moet wat in de voorwaarden staan. Niet eens over cam, maar ook over spraak.
En dus gebruiken van je mic.

Niemand die 10 pagina’s doorleest met juridische zooi in het Engels natuurlijk, nee klik accept.
Beetje zorgelijk wel. Dit zou iets zijn voor een onderzoeks programma op tv.
pi_178942993
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:53 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ach, de wereld is soms dubbel. Ik rijd auto, verbruik elektriciteit, neem het vliegtuig, terwijl ik vind dat we schoner moeten leven.

Overigens is "ergeren" een groot woord. In de OP stel ik alleen dat het me verbaast dat het nu werkelijk zo gebeurt, omdat nieuw voor me is. Verder zeg ik ook dat het allemaal wat minder kan, maar dat betekent niet dat het me meteen ergert.

[..]

Tot deze post nam ik je nog wel serieus, maar nu... :')

Ayway, kunnen we verder gewoon OT blijven: Retargeting, al dan niet via stemherkenning.
Klopt, ik draafde door. Mijn punt was eigenlijk dat reclamemensen voor ons schijnen te moeten bepalen wat goed voor ons is. Dat kunnen we nog steeds goed zelf bepalen. Dat was mijn punt.
Sorry als ik agressief overkwam.

:@
pi_178947663
Doorgestuurd naar radar dit, laat hun het maar eens bekijken.
Mooi item wel :)
pi_178947698
Ja ik weet zeker dat het gebeurt.
Bewijs?

Ik belde met iemand om ‘s avonds ergens te eten. Die persoon wilde Japans. Ik wilde dat niet, maar ander verhaal. Binnen een paar seconden zag ik op mijn mobiel- internet reclame voorbijkomen van Japanse restaurants.

Dit is geen toeval meer. Cookies zijn dus ook audiotief.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178948892
Ik had laatst ook zoiets, had het ergens over (in de buurt van tablet in dit geval) met vriendin en plots kwam ik hier op fok reclame banners tegen over dat onderwerp terwijl ik er nog nooit naar gezocht had.
pi_178984357
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Klopt, ik draafde door. Mijn punt was eigenlijk dat reclamemensen voor ons schijnen te moeten bepalen wat goed voor ons is. Dat kunnen we nog steeds goed zelf bepalen. Dat was mijn punt.
Sorry als ik agressief overkwam.

:@
Geeft niet, gebeurt wel eens. :) Je hebt ergens ook wel een valide punt natuurlijk.

Heb in ieder geval een paar permissies gecheckt en uitgezet voor Instagram en andere apps. Ben benieuwd hoe lang dat helpt.
  maandag 7 mei 2018 @ 10:08:49 #50
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_178984525
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:17 schreef kree het volgende:
Ja ok FBI tot daar aan toe
niks "FBI tot daar aan toe". Die hebben ook helemaal niets te zoeken in buitenlandse huishoudens.
  maandag 7 mei 2018 @ 10:20:10 #51
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178984733
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:43 schreef Hojdhopper het volgende:
je krijgt relevante reclame te zien.
Relevante reclame? :?
pi_178986975
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 10:08 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

niks "FBI tot daar aan toe". Die hebben ook helemaal niets te zoeken in buitenlandse huishoudens.
Klopt en ben dat met je eens.
Verschil is wel dat hun specifiek dan op verdachten zoeken.
Als nu de commerciële partijen even massaal dus alles afluisteren wat er via je mic op je mobiel gezegd wordt dan is het een heel ander verhaal.
  maandag 7 mei 2018 @ 13:42:31 #53
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178988204
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 10:20 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Relevante reclame? :?
Dat is een goeie. Ik ben kaal maar ik zie geregeld reclame voor shampoo :)
pi_178991094
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:17 schreef kree het volgende:
Ja ok FBI tot daar aan toe, maar als commerciële partijen dit massaal ook gewoon doen dan is het een ander verhaal.

En wees eerlijk, plak jij je camera van je mobiel af?

Er moet wat in de voorwaarden staan. Niet eens over cam, maar ook over spraak.
En dus gebruiken van je mic.

Niemand die 10 pagina’s doorleest met juridische zooi in het Engels natuurlijk, nee klik accept.
Beetje zorgelijk wel. Dit zou iets zijn voor een onderzoeks programma op tv.
Je bent er natuurlijk zo wel zelf verantwoordelijk voor.

Overigens, als je je microfoon permissies uit zet, kan je meteen geen filmpjes meer maken, blijkt. Lekker niet mogelijk maken om filmpjes zonder geluid te maken. :/
  maandag 7 mei 2018 @ 17:00:26 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178993550
Overigens ook een leuke. Die Xbox met zijn Kinect die de kamer scanned en de geluiden opneemt om je gerichte reclames te geven. https://www.eurogamer.net(...)xbox-one-advertising
Vrijheid
pi_179001484
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:33 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Je bent er natuurlijk zo wel zelf verantwoordelijk voor.

Overigens, als je je microfoon permissies uit zet, kan je meteen geen filmpjes meer maken, blijkt. Lekker niet mogelijk maken om filmpjes zonder geluid te maken. :/
ja tuurlijk, maar wie gaat al die shit echt helemaal letter voor letter lezen voor accepteren te klikken?
Denk echt bijna niemand namelijk.
pi_179006974
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:21 schreef kree het volgende:

[..]

ja tuurlijk, maar wie gaat al die shit echt helemaal letter voor letter lezen voor accepteren te klikken?
Denk echt bijna niemand namelijk.
Klopt, denk nog geen 1% van de mensen, helaas.
pi_179007663
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 09:24 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Klopt, denk nog geen 1% van de mensen, helaas.
ja en zo naaien ze ons dus, want over spraak herkenning zal er vast wat in moeten staan,

En zo niet dan overtreden ze wetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')