Haha ja dat wist ik wel, Tweakertje hier.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:35 schreef oranjevogel1 het volgende:
Android is van Google. Je kunt dit niet uitzetten. Helaas.
Je kunt misschien een custom rom flashen, waar dit eruit gehackt is.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:36 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Haha ja dat wist ik wel, Tweakertje hier.Maar is zoiets niet gewoon uit te zetten via permissies?
Ja hoor, bij apps, daar facebook/instagram zoeken en de microfoon permissies uitzetten.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:36 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Haha ja dat wist ik wel, Tweakertje hier.Maar is zoiets niet gewoon uit te zetten via permissies?
Niet echt, blijkbaar heb ik in een moment van security mindedness alle permissies van alle apps uitgezet als dit niet expliciet nodig was voor het functioneren ervan. Maar heb er wel vaker van gehoord het laatste jaar.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:40 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik geloof ook wel dat het gebeurt en kan. Ben alleen benieuwd of het ergens expliciet vermeldt staat, omdat dit nieuw voor mij persoonlijk is.
En hebben jullie ook al zoiets gehad?
En dan heb je nog steeds Googlequote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja hoor, bij apps, daar facebook/instagram zoeken en de microfoon permissies uitzetten.
Ik zit zelf in de online reclamewereld, en de bedrijven waar ik heb gewerkt doen allemaal aan retargeting. In het begin vond ik het nog wel ideaal; je krijgt relevante reclame te zien.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Wen er maar aan. Big Brother is watching you.
Zie het zelf regelmatig op Fok. Als ik eerder iets gezocht heb over tekenmaterialen of houtbewerking, krijg ik alleen maar reclames te zien over deze onderwerpen.
De reclamelullen beheersen de wereld. Anders gezegd: de commercie is onze nieuwe godheid.
Verklaring voor jouw specifieke geval: je zit ergens in een lunchroom, kroeg, frietzaak of whatever.
Ze hebben daar blijkbaar wifi, dus elk woord wordt opgevangen. Denk ik.
Overal hangen camera's, dus niet zo gek dat je jezelf ooit wel eens ergens terugziet of -hoort.
Dat dus. Horloges zijn blijkbaar relevant voor jou.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:43 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik zit zelf in de online reclamewereld, en de bedrijven waar ik heb gewerkt doen allemaal aan retargeting. In het begin vond ik het nog wel ideaal; je krijgt relevante reclame te zien.
Maar het word al snel irritant als je te lang achtervolgd blijft worden. Heb met kerst een horloge gekocht, en krijg nog steeds overal horlogereclame te zien. Dat vind ook ik echt veel te ver gaan.
Alle beetjes helpen. Maar wat ik net zeg, ik vind het op zich niet zo erg om relevante reclame voorgeschoteld te krijgen. Het moet alleen wel grenzen kennen. En die liggen niet vast of zijn voor iedereen hetzelfde, lastig parket dus.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:43 schreef LurkJeRot het volgende:
Je kan de ad instellingen van fb hier aanpassen: https://www.facebook.com/(...)t=ad_settings_screen
Kun je targeted ads ook uitzetten volgens mij. Maar weet niet of dat is waar je naar op zoek was of niet.
Jij of beter gezegd jouw werkgever of opdrachtgever bepalen de relevantie. En hun enige belang is om hun product te verkopen. Kortom het draait om poen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:44 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Alle beetjes helpen. Maar wat ik net zeg, ik vind het op zich niet zo erg om relevante reclame voorgeschoteld te krijgen. Het moet alleen wel grenzen kennen. En die liggen niet vast of zijn voor iedereen hetzelfde, lastig parket dus.
Nah, ik vind marketing en het principe ervan wel gewoon leuk. Het interesseert me ook. Ben wel een groot voorstander van, ja hoe zeg je dat, ethisch verantwoorde vorm van marketing? Zoiets als verkopen zonder lastig te vallen. Alleen is dat moeilijk als de grote spelers op deze wereld (bijv. Google) daar anders tegen aan kijken.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat dus. Horloges zijn blijkbaar relevant voor jou.
Misschien uitkijken naar ander werk?
Ik niet dus. Ik ben een gewone consument die zelf bepaalt wat ze koopt. Of wat ze nodig heeft.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:46 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nah, ik vind marketing en het principe ervan wel gewoon leuk. Het interesseert me ook. Ben wel een groot voorstander van, ja hoe zeg je dat, ethisch verantwoorde vorm van marketing? Zoiets als verkopen zonder lastig te vallen. Alleen is dat moeilijk als de grote spelers op deze wereld (bijv. Google) daar anders tegen aan kijken.
Duidelijk, dat is je goed recht.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik niet dus. Ik ben een gewone consument die zelf bepaalt wat ze koopt. Of wat ze nodig heeft.
Of wat ze leuk vindt.
Opzouten met je virtuele voet tussen de deur.
Aan de deur wordt niet gekocht.
Dank je. Wat ik niet snap is dat je zelf in deze wereld zit en je toch ergert.quote:
Zie jij wat jij doet? Want dat is ook niet fraai.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dank je. Wat ik niet snap is dat je zelf in deze wereld zit en je toch ergert.
Zie je nou zelf wat je doet?
Wat doe ik dan?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:56 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Zie jij wat jij doet? Want dat is ook niet fraai.
Jij gaat meer de F&L/KLB/WGR kant op, niet bepaald meer DIG in ieder geval. Even een stapje achteruit en weer wat rustiger aan doen graagquote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:
Snappen jullie dan niet dat door de seculering we onze goden zijn kwijtgeraakt, en dat de commercielen ons hiervoor een vervanging willen bieden?
Vroeger deden we een zuinige cent in het kerkzakje, vandaag trekken we onze pasjes bij Bol.com, bij de MacDonalds, bij de Hema, Blokker, AH, Bart Smit enz.
De 'Goden' willen nog steeds poen zien.
Wut?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Jij gaat meer de F&L/KLB/WGR kant op, niet bepaald meer DIG in ieder geval. Even een stapje achteruit en weer wat rustiger aan doen graag.
Nee, ze willen dat je jouw wasmachine inruilt voor een van hun.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Falende ads.
Als ik een wasmachine heb gekocht, hoef ik niet alsnog reclames voor wasmachines. Ik heb er net één gekocht. Wat denken ze, dat ik er 6 nodig heb?
Leg mij eens het nut uit van opdringerige reclames.quote:
Je bent een beetje uit je slof aan het schieten en dat is nergens voor nodig.quote:
Als het niet werkte hadden ze het niet gedaan, ik ben er redelijk immuun voor (niet altijd) maar ik ken genoeg mensen die er helaas wel gevoelig voor zijn en door die ads die je achtervolgen toch een aankoop doen, dus tja.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Leg mij eens het nut uit van opdringerige reclames.
Waarom moet ik continue worden lastig gevallen met commercials van juweliers als ik slechts niewe batterijen heb gekocht voor mijn horloge?
Ach, de wereld is soms dubbel. Ik rijd auto, verbruik elektriciteit, neem het vliegtuig, terwijl ik vind dat we schoner moeten leven.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dank je. Wat ik niet snap is dat je zelf in deze wereld zit en je toch ergert.
Zie je nou zelf wat je doet?
Tot deze post nam ik je nog wel serieus, maar nu...quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:
Snappen jullie dan niet dat door de seculering we onze goden zijn kwijtgeraakt, en dat de commercielen ons hiervoor een vervanging willen bieden?
Vroeger deden we een zuinige cent in het kerkzakje, vandaag trekken we onze pasjes bij Bol.com, bij de MacDonalds, bij de Hema, Blokker, AH, Bart Smit enz.
De 'Goden' willen nog steeds poen zien.
Dit ja, kunnen ze niet iets fixen dat ze dat meenemen ofzo. Twee keer iets zoeken en oneindig mee gestalkt worden is super irritant.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Falende ads.
Als ik een wasmachine heb gekocht, hoef ik niet alsnog reclames voor wasmachines. Ik heb er net één gekocht. Wat denken ze, dat ik er 6 nodig heb?
Dat kan wel, maar is nog foutgevoelig. Je moet het dan wel via de ad hebben gekocht. Dan wordt de cookie pas aangepast. Als je het product via een andere weg koopt (bijv. door browser openen, webshop bezoeken, kopen) dan ziet de cookie niet dat je hem al hebt gekocht.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:08 schreef Koettie het volgende:
[..]
Dit ja, kunnen ze niet iets fixen dat ze dat meenemen ofzo. Twee keer iets zoeken en oneindig mee gestalkt worden is super irritant.
Gebruik gewoon een adblocker dan als je het zo erg vind.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Leg mij eens het nut uit van opdringerige reclames.
Waarom moet ik continue worden lastig gevallen met commercials van juweliers als ik slechts niewe batterijen heb gekocht voor mijn horloge?
Goeie vraag, lastig om achter te komen denk ik. Stel Google gebruik het (nog) niet voor advertensies, toch is het horen van stemmen natuurlijk interessant om voice > text algoritmes beter te krijgen. Dus voor Google zijn al die gesprekken natuurlijk veel waard.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:34 schreef kree het volgende:
Vraag me dan wel af, wanneer luisteren ze mee?
Continu of bv alleen als je bv belt via whatsapp, of als je Facebook op de achtergrond draait?
Vindt t wel vrij ernstige privacy schending en vraag me af of zoiets wel legaal is?
Ja maar als dit al gaat....quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:47 schreef ITrade het volgende:
[..]
Gebruik gewoon een adblocker dan als je het zo erg vind.
[..]
Goeie vraag, lastig om achter te komen denk ik. Stel Google gebruik het (nog) niet voor advertensies, toch is het horen van stemmen natuurlijk interessant om voice > text algoritmes beter te krijgen. Dus voor Google zijn al die gesprekken natuurlijk veel waard.
Bij mijn w10 laptop bijvoorbeeld als ik "hey cortana" roep kan je instructies geven met behulp van je stem, dit betekend natuurlijk dat de software sowieso altijd naar "hey cortana" aan het luisteren/wachten is.
"FBI Director James Comey uses tape to cover up his laptop webcam to ensure Privacy."quote:Op vrijdag 4 mei 2018 19:04 schreef kree het volgende:
[..]
Ja maar als dit al gaat....
Volgende is ze volgen je via je cam... wtf
Klopt, ik draafde door. Mijn punt was eigenlijk dat reclamemensen voor ons schijnen te moeten bepalen wat goed voor ons is. Dat kunnen we nog steeds goed zelf bepalen. Dat was mijn punt.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ach, de wereld is soms dubbel. Ik rijd auto, verbruik elektriciteit, neem het vliegtuig, terwijl ik vind dat we schoner moeten leven.
Overigens is "ergeren" een groot woord. In de OP stel ik alleen dat het me verbaast dat het nu werkelijk zo gebeurt, omdat nieuw voor me is. Verder zeg ik ook dat het allemaal wat minder kan, maar dat betekent niet dat het me meteen ergert.
[..]
Tot deze post nam ik je nog wel serieus, maar nu...
Ayway, kunnen we verder gewoon OT blijven: Retargeting, al dan niet via stemherkenning.
Geeft niet, gebeurt wel eens.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 21:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt, ik draafde door. Mijn punt was eigenlijk dat reclamemensen voor ons schijnen te moeten bepalen wat goed voor ons is. Dat kunnen we nog steeds goed zelf bepalen. Dat was mijn punt.
Sorry als ik agressief overkwam.
niks "FBI tot daar aan toe". Die hebben ook helemaal niets te zoeken in buitenlandse huishoudens.quote:
Klopt en ben dat met je eens.quote:Op maandag 7 mei 2018 10:08 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
niks "FBI tot daar aan toe". Die hebben ook helemaal niets te zoeken in buitenlandse huishoudens.
Je bent er natuurlijk zo wel zelf verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 19:17 schreef kree het volgende:
Ja ok FBI tot daar aan toe, maar als commerciële partijen dit massaal ook gewoon doen dan is het een ander verhaal.
En wees eerlijk, plak jij je camera van je mobiel af?
Er moet wat in de voorwaarden staan. Niet eens over cam, maar ook over spraak.
En dus gebruiken van je mic.
Niemand die 10 pagina’s doorleest met juridische zooi in het Engels natuurlijk, nee klik accept.
Beetje zorgelijk wel. Dit zou iets zijn voor een onderzoeks programma op tv.
ja tuurlijk, maar wie gaat al die shit echt helemaal letter voor letter lezen voor accepteren te klikken?quote:Op maandag 7 mei 2018 15:33 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Je bent er natuurlijk zo wel zelf verantwoordelijk voor.
Overigens, als je je microfoon permissies uit zet, kan je meteen geen filmpjes meer maken, blijkt. Lekker niet mogelijk maken om filmpjes zonder geluid te maken. :/
Klopt, denk nog geen 1% van de mensen, helaas.quote:Op maandag 7 mei 2018 22:21 schreef kree het volgende:
[..]
ja tuurlijk, maar wie gaat al die shit echt helemaal letter voor letter lezen voor accepteren te klikken?
Denk echt bijna niemand namelijk.
ja en zo naaien ze ons dus, want over spraak herkenning zal er vast wat in moeten staan,quote:Op dinsdag 8 mei 2018 09:24 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Klopt, denk nog geen 1% van de mensen, helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |