Ik doe kaas op haast alles 😄 Ook op een broodje kibbeling. Ik vind het wel lekker maar smaken verschillen natuurlijk (en gelukkig)quote:Op vrijdag 4 mei 2018 19:31 schreef VeX- het volgende:
Ik vind het een leuk topic. Lekker lijkt het me verder niet. Vis en kaas, no thanks.
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:56 schreef Sigaartje het volgende:
Trouwens ik ben bij mensen thuis geweest die pochten op hun kookkunsten en het was gewoon niet te eten. Met alle respect. En dan trots kijken naar de zoveelste pastinaak die je naar binnen zit te werken uit beleefdheid.
Moeten ze zelf weten.
Maar uit ervaring weet ik dat als ik met zelfgemaakte heerlijke bourgondische spullen op mijn werk kom bij een borrel het juist DIE MENSEN zijn die daarop afduiken en in hoge snelheid naar binnen werken.
Dat vind ik hypocriet.
Ik ben bourgondisch, ik hou van heerlijk eten. Ik heb respect voor mensen die een worteltje en een tomaatje eten, maar ik heb voorbeelden gezien bij verjaardagen op het werk dat juist die mensen een saucijzenbroodje gulzig naar binnen werkten en zelfs nog een tweede namen.
En dan met uitgezakte ogen naar me kijken met uitspraken als: Ik zeil, en ik hou vooral van groente.
Kom op man, je ziet er niet uit met dat flatshaar op je hoofd met je zeilen en je groente.
Ja, smaken verschillen maar juist deze snelle en vrij makkelijk te maken lunch zal de drommen mensen aanspreken die de Mac wel lekker vinden maar ook wel eens thuis iets willen proberen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 13:31 schreef 2dope het volgende:
[..]
Mooi referentiekader! I'm not loving it. Smaken verschillen hè.
TS kookt zo te zien op mijn niveau en niet met gadgets die ik niet heb of ingrediënten waarvoor ik een of andere vage toko moet bezoeken. Of het goed is, is niet interessant. Het is voor mij inspirerend en ik kan er echt wat mee.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:35 schreef Angel-Joy het volgende:
Vinden jullie ts’ kookkunsten serieus goed of is het meer een user zijn kont kussen dingetje?
quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:52 schreef Woelwater het volgende:
Ik ga zo ook maar eens aan mijn lunch beginnen![]()
Al twijfel ik nog steeds aan die lekkerbek met uien combo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met eiquote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:22 schreef Woelwater het volgende:
Snijwerk gedaan, visjes liggen op de oven te wachten![]()
Na 10 minuten de broodjes erbij en 5 minuten later de vis inpakken (al weet ik niet zo goed waarom)
[ afbeelding ]
De vorige was totaal niet scherp, zat meer in de richting van paprika. Maar dit is een echte dus inderdaad beetje bescheiden mee doen.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:26 schreef Sigaartje het volgende:
Dit is verschrikkelijk leuk dat jullie het ook proberen. Goed oppassen met de madame Jeanette.
[ afbeelding ]
Ik heb de uiencombo niet geprobeerd, met een lekkerbekje.quote:
Makreel?quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:38 schreef RobinOok het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ik krijg ook zin om een versie te maken, maar ik hou echt niet van lekkerbekkies, dus ik laat me niet gek maken hier.![]()
Ja, maar dan wordt het heel wat anders, dat is ook niet leuk. Vind ik. Jouw topic, jouw broodje.:-)quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:40 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Makreel?
Maar dan moet je het heel anders aanpakken.
Je had toch een zakje uien op je aanrecht liggen?quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:40 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb de uiencombo niet geprobeerd, met een lekkerbekje.
Ja, maar die wassie vergeten te gebruiken.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je had toch een zakje uien op je aanrecht liggen?
Wil natuurlijk wel een authentiek Sigaartje broodje eten.
Ja, maar daar komt veel meer bij kijken, en die broodjes, dat gaat me nooit lukken. Ik ken dat, op de Antillen kunnen bakkers er ook wat van, hier is het allemaal van hetzelfde.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar dan wordt het heel wat anders, dat is ook niet leuk. Vind ik. Jouw topic, jouw broodje.:-)
Ik zag trouwens dat van het broodje dat jou inspireerde ook een filmpje is :
Klopt, dus ik ken de ervaring niet. Ik weet alleen dat de maggi echt terug in zijn hok moest. De smaak van de vis is neutraal, de kaas geeft sjeu en de pepers geven pit. Maggi hoort daar absoluut niet bij.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar die wassie vergeten te gebruiken.![]()
Nu ook nog een dwarsdoorsnede!quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:57 schreef Woelwater het volgende:
Voor de zekerheid maar eentje mét en eentje zonder uien gedaan. Dan hoef ik er maar 1 weg te gooien![]()
Nu nog even terug de oven in.
[ afbeelding ]
Wat jammer!quote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:46 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat kon nog net, maar een broodje lekkerbek is niet echt mijn ding geloof ik![]()
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! Ik heb alleen zelf bewust gekozen voor Panini. Klinkt raar, maar bruin brood overheerst.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:11 schreef Woelwater het volgende:
Nog even mayonaise smeren:
[ afbeelding ]
Klaar![]()
[ afbeelding ]
Nou ja, de dingen afzonderlijk waren wel goed alleen ik persoonlijk vind toch de combinatie een beetje ondefinieerbaar. Maar smaken verschillen natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:55 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Wat jammer!
Wat was er niet goed aan?
Dat kan heel goed kloppen. Het broodje dat ik hiet zie is wat korrelig. Panini is gladder en dunner. Tenminste, ik vermoed dat dat het is.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:06 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nou ja, de dingen afzonderlijk waren wel goed alleen ik persoonlijk vind toch de combinatie een beetje ondefinieerbaar. Maar smaken verschillen natuurlijk.
De textuur en van de vis samen met die van het broodje geven niet echt een lekker mondgevoel, en qua smaak is het niet zo goed thuis te brengen.
Zou me best kunnen voorstellen dat bijv. de Subway deze niet op de menukaart heeft staan.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk![]()
En het was geen bruin broodje, maar een wit broodje bruin gebakken.
Ja die pikantheid viel mee, maar dat had ik natuurlijk aan mezelf te wijten, dat ik er niet nog een pepertje bij had gesneden.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:09 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat kan heel goed kloppen. Het broodje dat ik hiet zie is wat korrelig. Panini is gladder en dunner. Tenminste, ik vermoed dat dat het is.
Hele kleine dingen tellen mee.
Hoe vond je de pikantheid?
Was die ui terecht? Goeie combi of niet?
Haha, achteraf ben ik juist een beetje huiverig voor de ui.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een panini is zachter dan een baguette, ik denk dat dat zeker een verschil maakt.
Misschien omdat het lunchtijd is, maar een broodje lekkerbek met peper, knoflook en ui lijkt me ineens best eetbaar. Ik ben alleen wat huiverig voor de kaas.
quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:17 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Haha, achteraf ben ik juist een beetje huiverig voor de ui.
Sow koekoek dat ziet er lekker uitquote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:11 schreef Woelwater het volgende:
Nog even mayonaise smeren:
[ afbeelding ]
Klaar![]()
[ afbeelding ]
Nog wat gevonden toevallig? Gingen bij ons dit weekend wederom kaal op het rooster de oven in en moet er nu steeds aan denken.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:03 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Is onderzoek naar geweest. Het schijnt niet goed te zijn dat voedsel in direct contact komt met metaal tijdens het koken.
Ik zal het even opzoeken. Sinds ik dat gelezen heb, gebruik ik bakpapier als scheiding tussen aluminium bakjes en roosters bij het ovenwerk.
Heeerrrrllliiijkkkk!quote:Op maandag 7 mei 2018 13:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omdat het broodje al volledig gebakken is, gaat het na het bakken van de kibbeling alleen nog even als geheel in de oven:
[ afbeelding ]
Naderhand alleen nog even ei en mayo er op. Met een dwarsdoorsnede voor Robin:
[ afbeelding ]
Het is best heel lekker eigenlijk. Ik had er wat meer peper op kunnen doen maar meer verbeteringen zijn er niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |