Daar gaat het niet om. Hij brengt het leuk en herkenbaar (voor mij iig)quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:35 schreef Angel-Joy het volgende:
Vinden jullie ts’ kookkunsten serieus goed of is het meer een user zijn kont kussen dingetje?
Ik probeer ook niet te zeiken, maar toen ik de foto’s zag dacht ik toch echt wtf is dit.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou niet goed maar vind het leuk om te zien en dan ga ik niet lopen zeiken of zo.
Zouden meer mensen moeten doen(topics met foto's maken en minder zeiken).
Stuk leuker om te lezen en te zien dan een hoop andere dingenquote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:35 schreef Angel-Joy het volgende:
Vinden jullie ts’ kookkunsten serieus goed of is het meer een user zijn kont kussen dingetje?
Nou ik kook zonder foto’s te posten op fok.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:39 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben geen kok natuurlijk. Ik doe maar wat. Als michelinsterren wilt moet je niet bij mij zijn.
Maar Angel-Joy, vertel, hoe kook jij?
Zonde.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:41 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Nou ik kook zonder foto’s te posten op fok.
Niks rustig godmiljaar.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:42 schreef Angel-Joy het volgende:
Ik bedoel het niet slecht hoor ts. Maar wat je vandaag hebt gemaakt is echt geen topic waardig. (Vind ik, eigen mening enzo rustig allemaal)
ok vind van wel.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:42 schreef Angel-Joy het volgende:
Ik bedoel het niet slecht hoor ts. Maar wat je vandaag hebt gemaakt is echt geen topic waardig. (Vind ik, eigen mening enzo rustig allemaal)
+1 voor de amateurkoks. Ik heb helaas de ballen niet om mijn kook"prestaties" te delen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:48 schreef Ole het volgende:
[..]
ok vind van wel.
Ik wil meer van dit soort topics.
Haten is verlaten enzulkse uitlatingen!quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:42 schreef Angel-Joy het volgende:
Bye Karen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:52 schreef Angel-Joy het volgende:
Jullie zijn wel makkelijk vermaakt zeg
Oke Bye felicia
Het zijn alleszins vermakelijkere topics dan een topic waarin mensen om de vijf minuten 'koffie' of 'banaan' posten. Tevens is het een toegankelijker topic dan een SC, of een specifiek op een onderwerp gericht topic waar alleen de eckte eckte kenners komen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:35 schreef Angel-Joy het volgende:
Jij niet, doei je zal gemist worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:52 schreef Angel-Joy het volgende:
Jullie zijn wel makkelijk vermaakt zeg
Oke Bye felicia
Nou sorry hoor, maar dat ben ik niet met je eens.Ik kreeg inspiratie na het lezen over Mexicaanse lunches. En ik dacht dat kan ik ook. Meer dan een broodje kaas. Ok, ik kan Mexicaanse lunches nog niet evenaren, maar ik heb wel een klap in de richting gedaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:42 schreef Angel-Joy het volgende:
Jouw boordje is alles behalve beetje Mexicaans, alleen omdat er wat peper op zit, maakt het nog niet exotisch. En wat maakt het jou uit wat ik doorgaans kook? Dat is toch niet relevant aan wat je vandaag hebt gepost?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:00 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar dat ben ik niet met je eens.Ik kreeg inspiratie na het lezen over Mexicaanse lunches. En ik dacht dat kan ik ook. Meer dan een broodje kaas. Ok, ik kan Mexicaanse lunches nog niet evenaren, maar ik heb wel een klap in de richting gedaan.
Het waren trouwens heerlijke broodjes!
Je hoeft echt niet moeilijk te doen om een smakelijke lunch op tafel te zetten. Maar ik heb nog steeds geen antwoord van wat jij fabriceert in de keuken.
Jij hebt kritiek. No problem. Maar wat doe jij beter dan mij dan eigenlijk. Daar ben ik benieuwd naar. Ik heb nooit beweerd dat ik een kok was, ik laat alleen zien wat ik doe. En wat ik om me heen zie, is dat andere mensen ook maar wat doen, net zoals ik.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:06 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Jouw boordje is alles behalve beetje Mexicaans, alleen omdat er wat peper op zit, maakt het nog niet exotisch. En wat maakt het jou uit wat ik doorgaans kook? Dat is toch niet relevant aan wat je vandaag hebt gepost?
Maar als je het zo graag wilt weten, ik kook vaak Aziatisch (chinees, Thais en Vietnamees voornamelijk).
![]()
En ik eet bijna nooit brood, vind ik niet lekker. Eet liever warme maaltijden.
Laat eens zien dan.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:06 schreef Angel-Joy het volgende:
ik kook vaak Aziatisch (chinees, Thais en Vietnamees voornamelijk).
Wat ben jij gelijk aangevallen zeg. Ik ben niet verplicht om ook foto’s te posten om te laten zien dat ik beter ben dan jij of wat dan ook. En heb ook nergens gezegd dat ik beter ben dan jij in welke opzicht dan ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:12 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Jij hebt kritiek. No problem. Maar wat doe jij beter dan mij dan eigenlijk. Daar ben ik benieuwd naar. Ik heb nooit beweerd dat ik een kok was, ik laat alleen zien wat ik doe. En wat ik om me heen zie, is dat andere mensen ook maar wat doen, net zoals ik.
Zo heb ik laatst een werkelijk voortreffelijke zuurkool gegeten en ik vroeg aan de keukendame, hoe heb je dat klaargemaakt?
Je mag drie keer raden.
Hintje: ze heeft geen houten vat, ze heeft geen witte kool gekocht en ook geen fles azijn.
dus?
Het is wel weer genoeg met deze discussie.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:17 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Wat ben jij gelijk aangevallen zeg. Ik ben niet verplicht om ook foto’s te posten om te laten zien dat ik beter ben dan jij of wat dan ook. En heb ook nergens gezegd dat ik beter ben dan jij in welke opzicht dan ook.
Enige ‘kritiek’ was dat ik zo’n broodje niet topic waardig vond. Heb nergens gezegd bah bah bah vies dit dat. Sommige zijn het met mij mee eens, anderen zijn het er niet mee eens. Kan toch?
Als je 0.0 ‘kritiek’ wilt en anders gaat huilen, dan moet je idd maar geen topic meer openen
Kan je een hint geven over wat Chicken Ren is?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:48 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ga morgen mijn gerecht Chicken Ren proberen te maken. Hier is wat handigheid voor nodig, maar is letterlijk om je vingers bij af te zuigen!!!
Het is al weer een tijdje geleden, maar ik ga me er aan wagen. Daar heb ik wel heel goede kip voor nodig.
Daar gaat het niet om. Maar je hebt gewoon makkelijk praten. Ik laat zie wat ik doe, dus dat kun je lekker afkraken. Lekker gemakkelijk. Misschien ben jij wel mevrouw Iwanius, dat weet ik niet. Als Iwanius me af zou kraken zou ik zeggen, he Willem, ga jij ook eens even de keuken in, kijken wat jij er van maakt?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:17 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Wat ben jij gelijk aangevallen zeg. Ik ben niet verplicht om ook foto’s te posten om te laten zien dat ik beter ben dan jij of wat dan ook. En heb ook nergens gezegd dat ik beter ben dan jij in welke opzicht dan ook.
Enige ‘kritiek’ was dat ik zo’n broodje niet topic waardig vond. Heb nergens gezegd bah bah bah vies dit dat. Sommige zijn het met mij mee eens, anderen zijn het er niet mee eens. Kan toch?
Als je 0.0 ‘kritiek’ wilt en anders gaat huilen, dan moet je idd maar geen topic meer openen
Het is geen origineel recept van mezelf. Ik hoorde het van een ander. En van mensen die bij hem kwamen eten. Het is zelfs half half te vinden op internet. Maar het is maar net afwachten hoe het gaat. Je maakt in ieder geval een kippekooi na en daar ga je mee koken. Als je het ziet, dan denk je, oh ja. En als je het goed doet is het zoooo lekker. Als je het fout doet is het niet te vreten.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kan je een hint geven over wat Chicken Ren is?
Wat verschrikkelijk lief van je.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:28 schreef Sorella het volgende:
Ik vind je topics leuk, ga vooral zo door sigaartje en trek je van die sjagrijnen maar niets aan
Wijsheid van de dagquote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:34 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk lief van je.
en ook de vele complimenten van vele anderen. Ik ben maar een gewone jongen, met gewoon eten, maar ik wil er wat smaak aan geven. Als je smaak geeft aan je eten, geef je ook smaak aan je leven.
Doe je die kip ook eerst in bad?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:28 schreef Sigaartje het volgende:
Je maakt in ieder geval een kippekooi na en daar ga je mee koken.
Ik ben zeer gefascineerdquote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:28 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Het is geen origineel recept van mezelf. Ik hoorde het van een ander. En van mensen die bij hem kwamen eten. Het is zelfs half half te vinden op internet. Maar het is maar net afwachten hoe het gaat. Je maakt in ieder geval een kippekooi na en daar ga je mee koken. Als je het ziet, dan denk je, oh ja. En als je het goed doet is het zoooo lekker. Als je het fout doet is het niet te vreten.
Ah joh zo ingewikkeld is het niet. Maar toen ik het hoorde, zoiets simpels, de gasten van die jongen die dat maakte die zeiden " ik vind het niet zo raar dat hij zo dik is". (Ik ben het niet hoor).quote:
Ja nou wordt het helemaal mooi. Ik ben dol op eten waar je dik van wordt!quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:42 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ah joh zo ingewikkeld is het niet. Maar toen ik het hoorde, zoiets simpels, de gasten van die jongen die dat maakte die zeiden " ik vind het niet zo raar dat hij zo dik is". (Ik ben het niet hoor).
Ben erg benieuwdquote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:51 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ga morgen eerst de boodschappen doen en dan begin ik er 's middags mee. Ik hoop dat het lukt.
Zie het nu pas.. First we Feastquote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:41 schreef Sigaartje het volgende:
Dit is waar ik de inspiratie vandaan had van het broodje.
[ afbeelding ]
Het is een Mexicaanse lunch. Tortas. Het broodje zelf maakt het broodje. Maar die hebben we hier niet. Dus ja, behelpen dus. Ik heb een begin gemaakt. Later wordt het nog beter, met ei erbij, kruiden, ik zie wel...
Toen ik die foto zag, dacht ik hee, wat leuk! Dat is wat anders dan een broodje kaas. Dus ik ben BEGONNNEN ermee aan de slag te gaan.
FOK! heeft wanhopig dit soort topics nodig en je komt ff langs om er over heen te pissen?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:42 schreef Angel-Joy het volgende:
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 19:04 schreef Faux. het volgende:
[..]
FOK! heeft wanhopig dit soort topics nodig en je komt ff langs om er over heen te pissen?Niks kritiek, gewoon schoppen tegen TS met semi-lollige reacties. Denk dat daar echt niemand op zit te wachten eigenlijk, zoals je ook wel aan de andere reacties merkt.
Wil je wel de vliegende kip van morgen?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 19:31 schreef VeX- het volgende:
Ik vind het een leuk topic. Lekker lijkt het me verder niet. Vis en kaas, no thanks.
Zou je ze niet eerst even een slipje aandoen?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:39 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Doe je die kip ook eerst in bad?
[ afbeelding ]
Weet niet wat het is maar ben nu wel benieuwd ja.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 19:39 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Wil je wel de vliegende kip van morgen?
En dit! Gewoon doorgaan!quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:28 schreef Sorella het volgende:
Ik vind je topics leuk, ga vooral zo door sigaartje en trek je van die sjagrijnen maar niets aan
Ik doe kaas op haast alles 😄 Ook op een broodje kibbeling. Ik vind het wel lekker maar smaken verschillen natuurlijk (en gelukkig)quote:Op vrijdag 4 mei 2018 19:31 schreef VeX- het volgende:
Ik vind het een leuk topic. Lekker lijkt het me verder niet. Vis en kaas, no thanks.
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:56 schreef Sigaartje het volgende:
Trouwens ik ben bij mensen thuis geweest die pochten op hun kookkunsten en het was gewoon niet te eten. Met alle respect. En dan trots kijken naar de zoveelste pastinaak die je naar binnen zit te werken uit beleefdheid.
Moeten ze zelf weten.
Maar uit ervaring weet ik dat als ik met zelfgemaakte heerlijke bourgondische spullen op mijn werk kom bij een borrel het juist DIE MENSEN zijn die daarop afduiken en in hoge snelheid naar binnen werken.
Dat vind ik hypocriet.
Ik ben bourgondisch, ik hou van heerlijk eten. Ik heb respect voor mensen die een worteltje en een tomaatje eten, maar ik heb voorbeelden gezien bij verjaardagen op het werk dat juist die mensen een saucijzenbroodje gulzig naar binnen werkten en zelfs nog een tweede namen.
En dan met uitgezakte ogen naar me kijken met uitspraken als: Ik zeil, en ik hou vooral van groente.
Kom op man, je ziet er niet uit met dat flatshaar op je hoofd met je zeilen en je groente.
Ja, smaken verschillen maar juist deze snelle en vrij makkelijk te maken lunch zal de drommen mensen aanspreken die de Mac wel lekker vinden maar ook wel eens thuis iets willen proberen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 13:31 schreef 2dope het volgende:
[..]
Mooi referentiekader! I'm not loving it. Smaken verschillen hè.
TS kookt zo te zien op mijn niveau en niet met gadgets die ik niet heb of ingrediënten waarvoor ik een of andere vage toko moet bezoeken. Of het goed is, is niet interessant. Het is voor mij inspirerend en ik kan er echt wat mee.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:35 schreef Angel-Joy het volgende:
quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:52 schreef Woelwater het volgende:
Ik ga zo ook maar eens aan mijn lunch beginnen![]()
Al twijfel ik nog steeds aan die lekkerbek met uien combo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met eiquote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:22 schreef Woelwater het volgende:
Snijwerk gedaan, visjes liggen op de oven te wachten![]()
Na 10 minuten de broodjes erbij en 5 minuten later de vis inpakken (al weet ik niet zo goed waarom)
[ afbeelding ]
De vorige was totaal niet scherp, zat meer in de richting van paprika. Maar dit is een echte dus inderdaad beetje bescheiden mee doen.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:26 schreef Sigaartje het volgende:
Dit is verschrikkelijk leuk dat jullie het ook proberen. Goed oppassen met de madame Jeanette.
[ afbeelding ]
Ik heb de uiencombo niet geprobeerd, met een lekkerbekje.quote:
Makreel?quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:38 schreef RobinOok het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ik krijg ook zin om een versie te maken, maar ik hou echt niet van lekkerbekkies, dus ik laat me niet gek maken hier.![]()
Ja, maar dan wordt het heel wat anders, dat is ook niet leuk. Vind ik. Jouw topic, jouw broodje.:-)quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:40 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Makreel?
Maar dan moet je het heel anders aanpakken.
Je had toch een zakje uien op je aanrecht liggen?quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:40 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb de uiencombo niet geprobeerd, met een lekkerbekje.
Ja, maar die wassie vergeten te gebruiken.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je had toch een zakje uien op je aanrecht liggen?
Wil natuurlijk wel een authentiek Sigaartje broodje eten.
Ja, maar daar komt veel meer bij kijken, en die broodjes, dat gaat me nooit lukken. Ik ken dat, op de Antillen kunnen bakkers er ook wat van, hier is het allemaal van hetzelfde.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar dan wordt het heel wat anders, dat is ook niet leuk. Vind ik. Jouw topic, jouw broodje.:-)
Ik zag trouwens dat van het broodje dat jou inspireerde ook een filmpje is :
Klopt, dus ik ken de ervaring niet. Ik weet alleen dat de maggi echt terug in zijn hok moest. De smaak van de vis is neutraal, de kaas geeft sjeu en de pepers geven pit. Maggi hoort daar absoluut niet bij.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar die wassie vergeten te gebruiken.![]()
Nu ook nog een dwarsdoorsnede!quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:57 schreef Woelwater het volgende:
Voor de zekerheid maar eentje mét en eentje zonder uien gedaan. Dan hoef ik er maar 1 weg te gooien![]()
Nu nog even terug de oven in.
[ afbeelding ]
Wat jammer!quote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:46 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat kon nog net, maar een broodje lekkerbek is niet echt mijn ding geloof ik![]()
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! Ik heb alleen zelf bewust gekozen voor Panini. Klinkt raar, maar bruin brood overheerst.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:11 schreef Woelwater het volgende:
Nog even mayonaise smeren:
[ afbeelding ]
Klaar![]()
[ afbeelding ]
Nou ja, de dingen afzonderlijk waren wel goed alleen ik persoonlijk vind toch de combinatie een beetje ondefinieerbaar. Maar smaken verschillen natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:55 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Wat jammer!
Wat was er niet goed aan?
Dat kan heel goed kloppen. Het broodje dat ik hiet zie is wat korrelig. Panini is gladder en dunner. Tenminste, ik vermoed dat dat het is.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:06 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nou ja, de dingen afzonderlijk waren wel goed alleen ik persoonlijk vind toch de combinatie een beetje ondefinieerbaar. Maar smaken verschillen natuurlijk.
De textuur en van de vis samen met die van het broodje geven niet echt een lekker mondgevoel, en qua smaak is het niet zo goed thuis te brengen.
Zou me best kunnen voorstellen dat bijv. de Subway deze niet op de menukaart heeft staan.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk![]()
En het was geen bruin broodje, maar een wit broodje bruin gebakken.
Ja die pikantheid viel mee, maar dat had ik natuurlijk aan mezelf te wijten, dat ik er niet nog een pepertje bij had gesneden.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:09 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat kan heel goed kloppen. Het broodje dat ik hiet zie is wat korrelig. Panini is gladder en dunner. Tenminste, ik vermoed dat dat het is.
Hele kleine dingen tellen mee.
Hoe vond je de pikantheid?
Was die ui terecht? Goeie combi of niet?
Haha, achteraf ben ik juist een beetje huiverig voor de ui.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een panini is zachter dan een baguette, ik denk dat dat zeker een verschil maakt.
Misschien omdat het lunchtijd is, maar een broodje lekkerbek met peper, knoflook en ui lijkt me ineens best eetbaar. Ik ben alleen wat huiverig voor de kaas.
quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:17 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Haha, achteraf ben ik juist een beetje huiverig voor de ui.
Sow koekoek dat ziet er lekker uitquote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:11 schreef Woelwater het volgende:
Nog even mayonaise smeren:
[ afbeelding ]
Klaar![]()
[ afbeelding ]
Nog wat gevonden toevallig? Gingen bij ons dit weekend wederom kaal op het rooster de oven in en moet er nu steeds aan denken.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:03 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Is onderzoek naar geweest. Het schijnt niet goed te zijn dat voedsel in direct contact komt met metaal tijdens het koken.
Ik zal het even opzoeken. Sinds ik dat gelezen heb, gebruik ik bakpapier als scheiding tussen aluminium bakjes en roosters bij het ovenwerk.
Heeerrrrllliiijkkkk!quote:Op maandag 7 mei 2018 13:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omdat het broodje al volledig gebakken is, gaat het na het bakken van de kibbeling alleen nog even als geheel in de oven:
[ afbeelding ]
Naderhand alleen nog even ei en mayo er op. Met een dwarsdoorsnede voor Robin:
[ afbeelding ]
Het is best heel lekker eigenlijk. Ik had er wat meer peper op kunnen doen maar meer verbeteringen zijn er niet.
Het ei is een echte aanrader, moet je ook eens proberen.quote:Op maandag 7 mei 2018 18:23 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Heeerrrrllliiijkkkk!
Ik voel dit als een hele eer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |