Terechte kritiek? Ik denk dat 95% uit pakjes en zakjes kookt. Niets mis mee.quote:Ik kreeg kritiek dat het allemaal uit pakjes en zakjes kwam, dat klopt, dus de kritiek is terecht
En dat is heerlijk. Alleen dat alles voorgesneden is, snap ik dan niet zo. Heeft de TS geen mes, vraag je je dan af. Scheelt nogal een slok op een borrel in de eindrekening.quote:
Dat is met de bamiquote:Op donderdag 3 mei 2018 11:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
En dat is heerlijk. Alleen dat alles voorgesneden is, snap ik dan niet zo. Heeft de TS geen mes, vraag je je dan af. Scheelt nogal een slok op een borrel in de eindrekening.
Maakt niet uit. Check voor de sjeu eens wat kipfilet doet ten opzichte van voorgesneden kipfilet. Bij mijn winkel scheelt dat (afhankelijk van de verpakkingsgrootte) twee tot vier euro de kilo. En dat is dan alleen om er een mes doorheen te halen.quote:
Twee soorten. Een koningsvogel, maar het probleem met dit merk is dat de kwaliteit erg wisselt.quote:Op donderdag 3 mei 2018 11:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Welke sambal heb je daar staan?
Dan raken jullie in de war.quote:Op donderdag 3 mei 2018 11:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je bent niet zo van paar dingen tegelijk doen?
Ziet er aardig uit.quote:Op donderdag 3 mei 2018 12:19 schreef Sigaartje het volgende:
En klaar:
[ afbeelding ]
Met Ketjap Manis erdoorheen, want mijn gasten houden er van.
Ik zie dat je dat suikerwater van Conimex gebruikt, probeer de "A Trademark" eens. Zijn van die witte plastic flessen. Krijg je tegenwoordig bij Appie ook.quote:Op donderdag 3 mei 2018 12:19 schreef Sigaartje het volgende:
En klaar:
[ afbeelding ]
Met Ketjap Manis erdoorheen, want mijn gasten houden er van.
Dat staat toch links van zijn pan?quote:Op donderdag 3 mei 2018 12:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik zie dat je dat suikerwater van Conimex gebruikt, probeer de "A Trademark" eens. Zijn van die witte plastic flessen. Krijg je tegenwoordig bij Appie ook.
Zit daar zulk groot verschil in ja?quote:Op donderdag 3 mei 2018 12:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik zie dat je dat suikerwater van Conimex gebruikt, probeer de "A Trademark" eens. Zijn van die witte plastic flessen. Krijg je tegenwoordig bij Appie ook.
Dat was gisteravond.quote:Op donderdag 3 mei 2018 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Graag ook liveverslag van bami graag
Veel voller van smaak en minder suiker.quote:Op donderdag 3 mei 2018 14:05 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zit daar zulk groot verschil in ja?
Ik heb zelf alleen voorgeproefd, maar het is voor gasten bedoeld. Dus ik kan niet oordelen.quote:
Wacht, jij past je koken aan aan je gasten?quote:Op donderdag 3 mei 2018 14:34 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik niet snap is de ketjap manis en de weinige pit die ze er in willen hebben.
Verder moet hier alles flink gebakken worden. Smoor eens een kipdijfiletje en smeer hem in met pit, je weet niet wat je proeft. Aan de ene kant smelt het op je tong en proef je de opwinding van de tropen.
Klopt, maar vergis je er niet in dat ook de goede ketjap manis voor de praktisch de helft uit suiker bestaat, maar die van conimex zit met zijn bij 70% suiker in de buurt van limonadesiroop.quote:Op donderdag 3 mei 2018 14:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Veel voller van smaak en minder suiker.
Krijg je een keer daadwerkelijk pittig eten, is het nog niet goed.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:05 schreef Harvest89 het volgende:
Pittig is erg lekker, maar sommige koks kunnen ook overdrijven.
Heb ooit een keer een pittige tomatensoep gegeten in een Chinees restaurant.
Mijn hele mond stond letterlijk in de fik, dat was niet meer normaal.
Vandaar dat ik het haat, maar mijn eters willen het.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Klopt, maar vergis je er niet in dat ook de goede ketjap manis voor de praktisch de helft uit suiker bestaat, maar die van conimex zit met zijn bij 70% suiker in de buurt van limonadesiroop.
Dat bedoel ik, die A Trade heeft "maar" 45g/100.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Klopt, maar vergis je er niet in dat ook de goede ketjap manis voor de praktisch de helft uit suiker bestaat, maar die van conimex zit met zijn bij 70% suiker in de buurt van limonadesiroop.
Ik zal er eens aan denken maar doorgaans ben ik veel te chaotisch.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hopelijk krijgen weer meerdere van dit soort topics in het vervolg.
Niet alleen van TS trouwens.
Ik vind dit soort topics op 4chan/ck/ ook altijd enorm leuk.
Is nog veelquote:Op donderdag 3 mei 2018 17:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, die A Trade heeft "maar" 45g/100.
Ja, maar A merk is nog steeds vies.quote:Op donderdag 3 mei 2018 14:05 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zit daar zulk groot verschil in ja?
Ik zoek nog steeds ketjap Manis gemaakt met palmsuikerstroop. Dat is veel lekkerder dan met melasse.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:14 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar A merk is nog steeds vies.
Je moet ABC of Kaki Tiga of bango heeben. Die zijn echt lekker.
http://www.aziatische-ingredienten.nl/ketjap/
En dan geen foto´s via mupload graag, want dat werkt dus niet (in ieder geval niet vanuit het buitenland)quote:Op donderdag 3 mei 2018 12:21 schreef Sigaartje het volgende:
Volgende keer doe ik gebakken aardappeltjes met biefstuk. Yes!
Gewoon zelf maken! Easypeasy, erg lekker en in ijskast net zo lang houdbaar als uit de winkel.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik zoek nog steeds ketjap Manis gemaakt met palmsuikerstroop. Dat is veel lekkerder dan met melasse.
Bakt wel heel beste.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:31 schreef Radegast het volgende:
Wanneer ik nasi goreng maak, dan kook ik de rijst een dag vantevoren. Nachtje in de koelkast, en dan kort en op hoog vuur opbakken.
Welke kwaliteit suiker zou ik moeten nemen? Beetje donker denk ik, niet te ver gezuiverd. Blokken gula djawa zouden goed moeten zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2018 21:13 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Gewoon zelf maken! Easypeasy, erg lekker en in ijskast net zo lang houdbaar als uit de winkel.
http://www.aziatische-ingredienten.nl/zelf-ketjap-maken/
Ohwquote:Op donderdag 3 mei 2018 20:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
En dan geen foto´s via mupload graag, want dat werkt dus niet (in ieder geval niet vanuit het buitenland)Tinypic werkt wel
Ik zou "any" gula djawa nemen. Kwaliteitsverschil is bijna niet te proeven. Denk ik. Ik heb het ook nooit naast elkaar geproefd. Er zal wel wat smaakverschil zijn, maar niet dat het veel uitmaakt als je er ketjap mee maakt.quote:Op donderdag 3 mei 2018 21:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Welke kwaliteit suiker zou ik moeten nemen? Beetje donker denk ik, niet te ver gezuiverd. Blokken gula djawa zouden goed moeten zijn.
En doe jij dan nog rietmelasse daarbij? Ik wil geen biet, te scherp. Eigenlijk zou ik ook geen blackstrap willen, veel te droppig.
Wat de vliegende neuk?quote:
quote:Op donderdag 3 mei 2018 14:30 schreef Sigaartje het volgende:
Kijk, ik ben geen Nederlander, en de smaak van een Nederlander is totaal anders, waarover ik altijd stomverbaasd ben, niet dat anders zijn, maar de smaak. Ik denk echt, hoe is het in godsnaam mogelijk? Waar ik vandaan kom zijn de gerechten totaal anders, ook niet van juustem, maar goed...
Wel jammer dat je dan zo'n uitgebreid topic maakt over zo'n saaie typisch Nederlandse nasi goreng die je helemaal hebt aangepast aan je gasten en niet een gerecht wat je zelf echt lekker vindt.quote:Op donderdag 3 mei 2018 14:34 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik niet snap is de ketjap manis en de weinige pit die ze er in willen hebben.
Verder moet hier alles flink gebakken worden. Smoor eens een kipdijfiletje en smeer hem in met pit, je weet niet wat je proeft. Aan de ene kant smelt het op je tong en proef je de opwinding van de tropen.
Taugé, rare textuur, vreemde smaak. Als dat ergens inzit is het eten al half verpest.quote:
Oh er is verschil, naast elkaar geproefd, ook semi-geraffineerd kristal, erg lekker! Noemen ze dan kokossuiker oid, maar het is gewoon suiker uit de suikerpalm, net als gula djawa. Maar hiervoor lijkt het me juist lekker als het wat ruwe suiker is. En ik ga het maar eens proberen, geen melasse, want dat vin dik juist niet lekker aan veel Nederlandse ketjap.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik zou "any" gula djawa nemen. Kwaliteitsverschil is bijna niet te proeven. Denk ik. Ik heb het ook nooit naast elkaar geproefd. Er zal wel wat smaakverschil zijn, maar niet dat het veel uitmaakt als je er ketjap mee maakt.
Nee, ik doe daar dan geen melasse meer bij. Alleen gula djawa.
En steranijs etc, maar geen melasse.
Heb je hier linkjes van? Ik snap geen reet van 4chanquote:Op donderdag 3 mei 2018 17:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hopelijk krijgen weer meerdere van dit soort topics in het vervolg.
Niet alleen van TS trouwens.
Ik vind dit soort topics op 4chan/ck/ ook altijd enorm leuk.
ken je 'Chef John van foodwishes.com'?quote:Op zaterdag 5 mei 2018 00:51 schreef Guanabana het volgende:
Geen idee of ik autist ofzo ben, maar ik vind die fototopics zo leuk! Zou het zelf ook wel willen doen.
Nee?quote:Op zaterdag 5 mei 2018 05:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ken je 'Chef John van foodwishes.com'?
mjumquote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:24 schreef Jordy-B het volgende:
Het ultieme rustgevende feelgood receptenkanaal op youtube.
Hier is de meest recente geloof ik.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 00:38 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Heb je hier linkjes van? Ik snap geen reet van 4chan
Ik dacht dat dat normaal was hier.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 00:51 schreef Guanabana het volgende:
Geen idee of ik autist ofzo ben, maar ik vind die fototopics zo leuk! Zou het zelf ook wel willen doen.
Nice, dankje!quote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:24 schreef Jordy-B het volgende:
Het ultieme rustgevende feelgood receptenkanaal op youtube.
Zit in de Conimex zakjes geloof ik.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 21:50 schreef Borrelnootje00 het volgende:
1 vraag. Doe je geen trassi in je Nasi?
Ah ok! Ja dat viel me op dus eventjes vragenquote:Op zaterdag 5 mei 2018 21:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zit in de Conimex zakjes geloof ik.
Maar goed punt. Zonder trassi is het geen nasi.
Conimex doet niet (meer) aan trassi in die mix, er zit wat flauw poeder in als vervanging.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 21:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zit in de Conimex zakjes geloof ik.
Maar goed punt. Zonder trassi is het geen nasi.
Eensquote:Op zondag 6 mei 2018 01:49 schreef renwan het volgende:
Verder vind ik dit echt de beste topics, normaal koken zonder dat standaard CUL snobisme
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |