Frutsel | dinsdag 1 mei 2018 @ 12:18 |
Transportonline meldt dat het om een lesauto gaat waarbij de instructeur zou zijn omgekomen en dat de leerling nog net uit de auto kon springen. https://www.transport-onl(...)gang-in-bussum-foto/ ![]() Het zou gaan om de instructeur... de leerling kon nog net uit de auto springen... Tering wat zal die gast er een trauma aan over houden lijkt me ![]() ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 mei 2018 @ 12:20 |
WTH??? Hoezo remt die instructeur niet? Of als de auto stil valt terwijl de bomen omlaag gaan waarom niet metteen uit de auto? Die cursist zal wel niet snel weer in de auto stappen ![]() | |
Sigaartje | dinsdag 1 mei 2018 @ 12:32 |
Zo dat is zuur! | |
DustPuppy | dinsdag 1 mei 2018 @ 12:34 |
Maar hoe ging de les verder? | |
Harvest89 | dinsdag 1 mei 2018 @ 12:36 |
Lekker dan. ![]() Je zou verwachten dat het andersom is. | |
Elan | dinsdag 1 mei 2018 @ 12:44 |
Die is wel gezakt waarschijnlijk. | |
Gibson88 | dinsdag 1 mei 2018 @ 12:46 |
Shit hey, had het gelezen. Echt afschuwelijk. | |
Cherni | dinsdag 1 mei 2018 @ 12:59 |
Dat die instructeur niet gelijk de auto verlaten heeft is bizar. Maar ja om in die paar seconden die beslissing te nemen en dat je niet compleet blokkeert is helaas niet te leren. | |
maan_man | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:02 |
Maar wordt nu het volledige lesuur in rekening gebracht? | |
Harvest89 | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:03 |
Misschien was het een proefles. In dat geval zou ik toch gaan voor een andere rijschool. | |
crystal_meth | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:04 |
De instructeur is verantwoordelijk voor de leerling. Dan verwacht je dat hij als laatste de auto verlaat. In dit geval te laat dus.. | |
Edensnator | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:05 |
Misschien dat de trein aan kwam razen van de passagierskant. Zulke kleine verschillen maken in dat soort situaties het verschil tussen leven en dood. | |
Cherni | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:07 |
Ook dat zou kunnen. Om in die paar seconden die je hebt. soms 7 tot 10 sec. als de bomen compleet zijn gedaald is het een hele kunst om niet te panikeren. | |
Geralt | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:08 |
Jamaar als een auto op het spoor stil staat, dan stap je toch meteen uit? En als ie auto door de slagbomen wil rijden omdat de cursist nog niet goed weet waar het rempedaal zit dan trapt die instructeur toch vol op de rem?? | |
ShevaJB | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:12 |
Misschien was het een onderdeel van de les, beslissingen nemen onder druk. | |
Geralt | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:22 |
Zou die cursist nu afzien van het halen van zijn/haar rijbewijs? Ik kan me zomaar voorstellen dat je denkt laat maar zitten WTF?!!? ![]() | |
ITrade | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:32 |
Precies en de kans dat de leerling toch wel wat sneller is dan de instructeur is best groot. | |
Beathoven | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:33 |
Dat de kapitein zelf de ramp wel overleeft ipv zn passagiers bedoel je.. | |
Geralt | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:34 |
Daar zijn ook wel voorbeelden van natuurlijk. | |
Geralt | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:36 |
Waarvan deze natuurlijk het bekendste voorbeeld is: | |
Cherni | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:37 |
Die kapitein uit Italië die als eerste het schip verliet en de passagiers uitzwaaide alvorens die verdronken. Kan mij daar iets van herinneren. De Costa Concordia. | |
de_boswachter | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:40 |
De enige goede instructie die deze meid heeft gekregen van de instructeur is de wagen snel te verlaten..... wtf | |
Physsic | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:45 |
😱 | |
Postbus100 | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:46 |
Tjee zeg, van alle auto's zou je toch verwachten dat een auto met dubbele bediening en twee paar ogen niet op een spoorwegovergang wordt aangereden? | |
Klummie | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:48 |
Misschien is de instructeur, als hij/zij het al is, wel onwel geworden? | |
oranjevogel1 | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:02 |
Ja, midden op een overweg, net op het moment dat zijn leerling weer eens de motor liet afslaan. ![]() | |
Kopiko | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:08 |
https://www.bussumsnieuws(...)auto-aan-herenstraat De overlevende was dus van het vrouwelijk geslacht. | |
Allesreiniger | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:10 |
Onvermijdelijk | |
Postbus100 | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:12 |
Als het de intercity was, dan was de knal ook wel hard. Die rijdt namelijk behoorlijk hard op dat stukje. Als je op Naarden-bussum staat te wachten op het station, razen de intercity's je altijd hard voorbij. | |
Cherni | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:16 |
De machinist heeft nog hard op de rem getrapt, toeterde maar het mocht niet baten. | |
_Arual_ | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:19 |
Ik heb ook een keer tijdens het lessen meegemaakt dat de leerling voor me in pure paniek vol op de rem trapte toen de slagbomen dicht gingen en zodoende midden op de overweg tot stilstand kwam. Wagen sloeg nog af ook. De instructeur bleef ijzig kalm, startte de boel weer op en toen tuften we weer verder. ‘Ja, je hebt nog even voordat de trein komt, niks aan de hand.’ | |
Postbus100 | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:19 |
Alsof dat uitmaakt op 300 meter met zo'n gevaarte enzo. Misschien rekt hij een halve seconde en hij waarschuwt, maar op tijd stil /zacht krijgt hij de trein met geen mogelijkheid (is natuurkundig ook gewoon uit te rekenen). Zie ook het treinongeluk in Dalfsen. | |
Cherni | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:20 |
Weet ik maar het stond zo in het artikel omschreven en vond het wel apart om het zo te omschrijven. | |
Postbus100 | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:21 |
Zouden ze zo'n situatie ook oefenen in hun eigen opleiding? ![]() | |
Klummie | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:35 |
Het is niet uit te sluiten vooralsnog. | |
oranjevogel1 | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:36 |
Nee, maar het zou wel heel erg toevallig zijn. | |
Physsic | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:43 |
Dacht ik ook aan. Maar misschien dacht hij de auto (en trein) nog te kunnen redden. | |
oranjevogel1 | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:46 |
treinen hoef je niet te redden. Die redden zichzelf. | |
Twiitch | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:47 |
https://www.ad.nl/binnenl(...)it-lesauto~a31b5795/ Meisje was net een seconde de auto uit en was volgens getuigen al aan het bellen. Kan dus best geweest zijn dat die vent onwel is geworden en dat het meisje door blinde paniek midden op een overgang de auto heeft stilgezet terwijl ze 112 belt. | |
Klummie | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:49 |
Beelden worden niet getoond. Hulde! | |
Physsic | dinsdag 1 mei 2018 @ 15:54 |
Ah, ja. Vond het al vreemd hoe ze zo snel aan het bellen kon zijn, maar mogelijk deed ze dat in de auto al. | |
Cherni | dinsdag 1 mei 2018 @ 16:11 |
Dit. | |
Frutsel | dinsdag 1 mei 2018 @ 16:29 |
| |
Frutsel | dinsdag 1 mei 2018 @ 16:31 |
| |
Cherni | dinsdag 1 mei 2018 @ 16:40 |
Een spoorwegovergang waar dan ook is altijd levensgevaarlijk. Saneren die ondingen waar het mogelijk is. Maar dat moet technisch en mbt de kosten ook mogelijk zijn. En als ProRail zegt dat het laatste ongeval eind jaren 90 heeft plaats gevonden valt het nog mee op die plaats. En dan kun je in die zin inderdaad over veilig spreken. Maar spoorwegovergangen waar dan ook zijn gevaarlijk en zorgen bovendien voor storingen. | |
Jojoke | dinsdag 1 mei 2018 @ 16:58 |
Als de leerlinge aan het bellen was en de voorbijganger lang getoeter hoorde, dan geeft dat de indruk dat de rijleraar misschien onwel is geworden. Misschien dat daardoor een rem of iets degelijks is ingedrukt, waardoor de auto tot stilstand kwam? | |
Ciora | dinsdag 1 mei 2018 @ 17:00 |
Wordt (hier in Bussum) al best lang gesproken over die overgangen, het spoor zou verzonken moeten worden, dit dat (beetje een raadsel hoe dat zou moeten dan, maar goed...). Paar maanden terug was op diezelfde overgang een bejaarde in het spoor blijven hangen met het wieltje van haar rollator ![]() ![]() Ik weet niet, elke overgang is potentieel gevaarlijk en al helemaal niet in te richten om domme pech of domheid uit te sluiten, lijkt me. | |
Beathoven | dinsdag 1 mei 2018 @ 17:13 |
Klassieker ![]() Als instructeur moet je natuurlijk ook als de sodemieter maken dat je wegkomt. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 mei 2018 @ 17:16 |
Iemand de beelden gezien? | |
Beathoven | dinsdag 1 mei 2018 @ 17:17 |
We horen het nog weleens van de leerling als die het ook met de media wil horen en als de pers daar tenminste in geinteresseerd is. | |
Beathoven | dinsdag 1 mei 2018 @ 17:19 |
Ik geloof het wel. Heb genoeg live gezien maar ik vind dat soort sensatieporno voor het publiek niet zoveel toevoegen. | |
Physsic | dinsdag 1 mei 2018 @ 17:29 |
Zal niet snel gebeuren, tenzij de filmer de beelden al had doorgestuurd voordat hij met de krant afsprak dat ze niet zullen worden getoond. | |
Postbus100 | dinsdag 1 mei 2018 @ 17:41 |
Arme leerling ![]() | |
Postbus100 | dinsdag 1 mei 2018 @ 17:41 |
Amen | |
Elan | dinsdag 1 mei 2018 @ 18:39 |
Iemand een link naar de beelden? | |
Haags | dinsdag 1 mei 2018 @ 18:40 |
Heftig ![]() | |
Ivo1985 | dinsdag 1 mei 2018 @ 23:15 |
Het is in principe geen onveilige overweg. Ja, soms is het er wat druk en dan moet je natuurlijk zorgen dat je de overweg pas op rijdt als je in één keer door kunt rijden naar de overkant. Het kan er wel druk zijn met fietsers (scholieren van het Vituscollege) op de relatief smalle Herenstraat waardoor autoverkeer niet echt kan doorrijden, maar het is nu meivakantie dus dat zal vandaag wel zijn meegevallen. Bij file mag je simpelweg een overweg (of kruising!) niet oprijden. Was wel een hoop herrie met sirenes. Zes auto's met blauw-blauw reden er bij mijn werk langs. | |
de_boswachter | dinsdag 1 mei 2018 @ 23:18 |
Zal wel een vrouw zijn geweest die lesser | |
crystal_meth | woensdag 2 mei 2018 @ 02:52 |
Nou nee, als je op een overweg staat en de motor slaat af, dan is de normale reactie de motor weer starten en wegrijden. Maar ik kan me best voorstellen dat een leerling dat niet kan in zo'n situatie. Starten is nog geen automatisme, ze moeten erbij nadenken, als ze in paniek raken weten ze niet meer welk pedaal ze moeten induwen, of willen ze het te snel doen en slaat de motor weer af. [ Bericht 34% gewijzigd door crystal_meth op 02-05-2018 21:17:20 ] | |
Postbus100 | woensdag 2 mei 2018 @ 08:56 |
Er rijzen bij mij allemaal vragen en aanvullingen over je hypothetische scenario, maar misschien kunnen we gewoon beter het onderzoek afwachten. | |
Postbus100 | woensdag 2 mei 2018 @ 11:30 |
Ah, op die manier. Ik vond het al zo gek dat jij het me ook nog een keer onder mijn neus wreef waardoor ik nu maar eens reageerde (vond het zelf in het artikel ook al gek staan). Maar jij vond het dus ook een aparte opmerking. | |
Cherni | woensdag 2 mei 2018 @ 11:45 |
In sommige gevallen heb je maar 7 tot 10 sec. de tijd zodra de bomen gedaald zijn. Zeker op trajecten waar je te maken hebt met baanvaksnelheden van 130 tot 140 km/U op de vrije baan. Ik zie de bomen dalen vanuit de cabine. En zo nu en dan loopt het net goed af als personen toch nog denken over te steken. Ik kan helaas geen filmpje maken(verboden) om het te laten zien hoe weinig tijd je hebt. Een trein is een sluipmoordenaar. Zeker de moderne treinen die je amper hoort. | |
crystal_meth | woensdag 2 mei 2018 @ 21:51 |
Ja, beetje veel speculatie, verveelde me.. Dat is inderdaad snel. Was vooral het feit dat zij wel de wagen kon verlaten dat me deed speculeren. Genoeg redenen te bedenken waarom een bestuurder te laat reageert (gevaar te laat opgemerkt, snelheid van de trein verkeerd ingeschat), maar een passagier die in de auto blijft nadat de bestuurder wegvlucht? | |
Postbus100 | woensdag 2 mei 2018 @ 22:03 |
Ongelooflijk dat nog zoveel mensen het proberen. Daar kan ik echt met m'n verstand niet bij. | |
Postbus100 | woensdag 2 mei 2018 @ 22:05 |
Zijn ze ook wel mee bezig gelukkig. | |
Physsic | woensdag 2 mei 2018 @ 22:08 |
Mag je dan wel de claxon gebruiken? Doe je dat dan ook? | |
Postbus100 | woensdag 2 mei 2018 @ 22:10 |
Weet niet of dat de boel verbetert. Ja, misschien als de persoon de overkant heeft gehaald, ter waarschuwing ofzo. Maar als hij nog aan het oversteken is kan je hem er ook mee verlammen, en zit je zelf met de brokken (no pun intended). | |
Krollie | donderdag 3 mei 2018 @ 14:52 |
Gewoon doen. | |
Eenskijken | donderdag 3 mei 2018 @ 15:20 |
als het goed is krijg je tijdens rijles ook te leren dat je altijd nog van een spoorweg kan komen door alleen de auto te starten (sleutel omdraaien) terwijl die in zn 1 staat. Dan schok je een stukje vooruit, genoeg om van de rails te komen. maarja het was nog een lesauto.... | |
winterapfel | donderdag 3 mei 2018 @ 15:23 |
Menige nieuwerwetse auto geeft dan de melding: trap de koppeling in om te starten... | |
Cherni | donderdag 3 mei 2018 @ 17:01 |
Ja dat mag. En ik gebruik die tyfoon als ik vind dat er een gevaar ontstaat. Ik gebruik zelfs zo heel af en toe de tyfoon als ik een tussenstation passeer waar ik geen stop hoef te maken maar zie dat mensen te dicht bij de rand staan. Tik ik toch even de tyfoon aan. | |
Cherni | donderdag 3 mei 2018 @ 17:06 |
Nee. Ik weet dat op YouTube hele cabineritten staan. Maar van mij zul je niets terug vinden. Zeker niet in deze tijd. 20 tot 15 jaar geleden zou dat geen enkel probleem zijn geweest. Ik krijg nog geen cabinekaart meer geregeld om iemand mee te nemen. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 03-05-2018 17:18:23 ] | |
AchJa | donderdag 3 mei 2018 @ 17:31 |
Komt bij dat moderne auto's ook gewoon niet starten (startmotor gaat gewoon niet draaien) als je niet aan een hele rij voorwaarden voldoet, zoals koppeling intrappen, in de vrij, rem ingetrapt etc. Old school auto's zet je in de versnelling en starten maar, dan hobbel je op de startmotor de overgang wel af. | |
Cherni | donderdag 3 mei 2018 @ 17:33 |
Inderdaad. | |
Elan | donderdag 3 mei 2018 @ 17:55 |
Dat betreffende stukje (ik woon in Bussum) rijden ze zeker geen 130, eerder 60 kilometer per uur. Gezien die marge begrijp ik niet waarom die kerel niet is uitgestapt, vast druk met zijn auto proberen te redden. Of onwel geworden, kan me amper voorstellen dat je verrast bent door een trein op dat specifieke stuk gezien de relatief lage snelheid. Die machinist schijnt ook nog volop getoeterd te hebben volgens getuigen. [ Bericht 3% gewijzigd door Elan op 03-05-2018 18:01:26 ] | |
Cherni | donderdag 3 mei 2018 @ 19:29 |
Hier een mooi voorbeeld Overigens is het zo dat het ook met aanrijsecties te maken heeft en of je een stop gaat maken etc eyc. Wat ik wil zeggen is kijk uit. |