Het is niet zo dat er berhaupt geen aero meer is. Iedere sukkel kan een voorvleugel ontwerpen, maar er is meer dan datquote:Op dinsdag 1 mei 2018 11:52 schreef truthortruth het volgende:
Vergis ik me of zijn die regelwijzingen nadelig voor RB die het juist van zijn Aerodynamica moet hebben?
Het tijdperk met de mooiste auto'squote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:32 schreef SnowOokami het volgende:
Plaatje van Scrabs:
[ afbeelding ]
dus toch een beetje 2004 vleugels:
[ afbeelding ]
En natuurlijk 24 jaar en 1 dag geleden dat Roland Ratzenberger het leven liet.quote:
quote:Hamilton wil opheldering FIA over rijgedrag Vettel na herstart in Baku
Foto: ProShots
Gepubliceerd: 01 mei 2018 11:39
Laatste update: 01 mei 2018 11:54
Lewis Hamilton vindt dat door de FIA kritisch moet worden gekeken naar het rijgedrag van concurrent Sebastian Vettel bij de eerste herstart in de Grand Prix van Azerbeidzjan van zondag.
De Ferrari-coureur reed aan de leiding, maar besloot pas aan het einde van het rechte stuk vol gas te geven, vermoedelijk om te voorkomen dat hij direct op snelheid geklopt zou worden.
"Het is volgens de regels niet toegestaan dat je afwisselend optrekt, afremt, optrekt en weer afremt als de safetycar van de baan is", zegt Hamilton, die op dat moment achter Vettel reed en de race uiteindelijk wel won, dinsdag tegen Autosport.
"Je mag de coureur achter je niet voor de gek houden. Als de regel er niet was geweest, zou iedereen dat namelijk doen. Je mag wat heen en weer sturen, maar niet steeds gas geven en dan weer remmen."
Volgens de Mercedes-rijder is het niet de eerste keer dit seizoen dat Vettel op een dergelijke manier rijdt na een herstart. "In Australi deed hij hetzelfde en kwam het bijna tot een botsing. Bij iedere herstart waarbij ik zelf aan kop reed, heb ik de regels nageleefd."
Whiting
Hamilton, net als Vettel viervoudig wereldkampioen, wil in gesprek met wedstrijdleider Charlie Whiting. "Want ik snap het gewoon niet helemaal. Voor zover ik weet, heeft Charlie het incident bij de stewards neergelegd, maar zij hebben er niets aan gedaan", aldus de Brit.
"Daardoor gaat het nu een standaard worden. Iedereen die aan de leiding gaat bij een safetycar kan dan blijven gasgeven en weer remmen zonder ervoor bestraft te worden. Dat werkt door naar de Formule 2, 3 en 4."
Whiting vond inderdaad dat Vettel geen blaam treft. "Hij had gewoon de regie. Het is aan de leider om te bepalen wanneer er weer voluit gereden wordt, in tegenstelling tot een aantal andere raceklasses, waar een zogenaamde versnellingszone geldt", zei hij na de race.
Hamilton werd op het podium in Baku geflankeerd door Vettels teamgenoot Kimi Raikkonen en de verrassende nummer drie Sergio Perez van Force India. Vettel eindigde de race als vierde.
De vijfde Grand Prix van het seizoen wordt over een kleine twee weken in Spanje verreden.
Terechte klacht idd, vond het ook vreemd. Duidelijkheid hierover lijkt me belangrijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:25 schreef Crazy-M het volgende:
Terechte klacht Hamilton of niet?
https://www.nu.nl/formule(...)erstart-in-baku.html
[..]
Volgens weltschmerz mag je in zulke gevallen gewoon even wheelbangen om je tegenstander tot de orde te roepen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:50 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Terechte klacht idd, vond het ook vreemd. Duidelijkheid hierover lijkt me belangrijk.
Mwah Hammie is af en toe net zo smerig... zoals expres ophouden in de pitstraat enzo. Bovendien blijft hij als hij zelf in die situatie zit vaak lang extreem langzaam rijden. Beetje pot verwijt ketel als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:25 schreef Crazy-M het volgende:
Terechte klacht Hamilton of niet?
https://www.nu.nl/formule(...)erstart-in-baku.html
[..]
neuh. Als Charlie het niks vindt moet Hammie niet zo miepenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:25 schreef Crazy-M het volgende:
Terechte klacht Hamilton of niet?
https://www.nu.nl/formule(...)erstart-in-baku.html
[..]
Ze deden het vorig jaar niet elke race (zelfs maar een stuk of 4 geloof ik). Dus wellicht komt dit nog wel.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:24 schreef maan_man het volgende:
Misschien is dit wel eens voorbij gekomen, maar dan heb ik het gemist. Vorig seizoen verscheen op het YouTube-kanaal beelden van de drivers briefing. Op YouTube vind ik geen beelden meer. Zijn ze hier na 1 jaar mee gestopt, zijn deze beelden nu ergens anders te vinden of komt dit straks misschien bij hun betaalde dienst?
Inhalen is alleen maar lastiger geworden, je kan de auto voor je nauwelijks naderen. Dus lijkt me dat dit soort regels juist extra aangemoedigd moeten worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:38 schreef Fir3fly het volgende:
Weer zo'n fijne over the top knee-jerk reactie. Waarom laat men nou gewoon niet eens de regels met rust nu het eindelijk weer een beetje goed is? Bahrein liet zien dat er helemaal geen verandering nodig is. Zucht.
En super hyperboost (vanaf 23:24):quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Inhalen is alleen maar lastiger geworden, je kan de auto voor je nauwelijks naderen. Dus lijkt me dat dit soort regels juist extra aangemoedigd moeten worden.
Nu nog ground effect erbij, en dan kan je die competitie vervalsende drs er ook uit gooien.
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:49 schreef Nattekat het volgende:
Dat niemand hier is gevallen over het nog beter maken van DRS...
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
Nu nog ground effect erbij, en dan kan je die competitie vervalsende drs er ook uit gooien.
Ze kunnen misschien ook gewoon weer wat meer techniek toe gaan laten, zoals actieve suspension en traction control.quote:
Ja, ik snap ook niet helemaal waarom active suspension niet mag. Dacht dat het de koningsklasse moest zijn en qua techniek vooruitstrevend moest blijven.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ze kunnen misschien ook gewoon weer wat meer techniek toe gaan laten, zoals actieve suspension en traction control.
Zoals ik het las wilde ze het toch nog erger maken, en inhalen met DRS nog makkelijker? Dan heb je dus zonder van die Max acties totaal geen kans meer je plek te verdedigen. Snap dan echt niet hoe ze zoiets kunnen verantwoorden aan zichzelf.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen verwijzing naar het beter worden daarvan.
Dit is onzin.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Inhalen is alleen maar lastiger geworden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |