Versnellingsbak zit daar.quote:Op maandag 30 april 2018 23:33 schreef G3rtonimo84 het volgende:
Ik zat ff te kijken nog, nadat Ricciardo achterop reed..wat was eigenlijk de reden dat Max na die tik niet meer verder kon?
Achterwielophanging stuk of wat anders?
twitter:VerstappenNL twitterde op maandag 30-04-2018 om 23:05:56https://t.co/qPUP5Sbxbe NEWS: Max after Baku: 'Daniel and I may have to be a little less eager' https://t.co/a4NwPoQSmr reageer retweet
Tenzij je voor een Australische merk werkt dat de term al sinds de beginjaren van deze eeuw toepast.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 00:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Meer nieuws: F1 heeft het woord Shoey geclaimd. T-shirt met Shoey mag je niet zonder toestemming van F1 uitbrengen.
https://sportnieuws.nl/fo(...)inke-flappen-vangen/
Ja, hoor. Hun race pace is good. Er zijn verschillen per circuit. Baku is niet zo heel geschikt voor ze.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef nils7 het volgende:
Wie heeft er het idee dat die Red Bull echt zo goed is?
Really? Jij hebt Ricciardo niet de hele top zien inhalen?quote:De winst in China was puur geluk.
Dat was nooit gelukt als ze niet als enige van de topteams met een gratis stop vanwege de safetycar naar ultras waren gegaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 02:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Really? Jij hebt Ricciardo niet de hele top zien inhalen?
Ze gingen van mediums naar softs.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 09:32 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat was nooit gelukt als ze niet als enige van de topteams met een gratis stop vanwege de safetycar naar ultras waren gegaan.
Toch apart dat ze het er doorheen drukken terwijl de meerderheid van de teams tegen is?quote:F1-bazen stemmen voor regelwijzigingen om inhalen te verbeteren
De F1 Commission heeft maandag voor een aantal veranderingen gestemd in het aerodynamische pakket voor 2019 om het inhalen in F1 te verbeteren, ondanks de oppositie van een aantal teams.
Een voorstel om de endplates op voorvleugels te wijzigen zodat wagens elkaar beter kunnen volgen werd aangenomen, net als het plaatsen van een grotere hoofdplaat van de achtervleugel waardoor een sterker DRS-effect ontstaat. Een extra voorstel aangaande de bargeboards heeft het niet gered.
De stemming vond maandag plaats op de laatste dag dat technische reglementen gewijzigd konden worden zonder dat de teams unaniem moesten zijn. Onder de regels van de F1 Commission hoeven slechts vier van de tien teams voor te stemmen om een voorstel aan te nemen als andere stakeholders zoals de FIA, F1, promotors en sponsoren achter de veranderingen staan. In Baku suggereerden verschillende teambazen dat er niet genoeg steun zou zijn voor een geslaagde stemming aangezien alleen Williams in het publiek haar steun uitsprak.
Hoewel er geen officiële bevestiging is, hebben zes teams tegen de plannen gestemd. Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso en Haas stemden tegen terwijl Williams, Mercedes, Force India en Sauber voor hebben gestemd. De stemming van de F1 Commission moet nog goedgekeurd worden door het FIA World Motor Sport Council voordat de maatregelen daadwerkelijk in de reglementen voor 2019 opgenomen worden. Hoewel dit normaal gesproken een formaliteit moet zijn, is het onduidelijk of Ferrari haar veto kan gebruiken om dergelijke veranderingen te blokkeren. Om een veto uit te spreken moet Ferrari aantonen dat het tegen de veranderingen stemmen niet in eigen belang gebeurd is.
De veranderingen aan vleugels was een direct antwoord op het gebrek aan inhaalacties tijdens de Australische Grand Prix waardoor de FIA en Liberty Media besloten te kijken naar verbeteringen voor 2019. Op basis van enkele conclusies uit de research voor de reglementen voor 2021 kon al een aantal maatregelen opgesteld worden. In Bahrein kwamen de technische mensen van de verschillende Formule 1-teams bijeen, maar zij kwamen niet tot een besluit.
Om de deadline van 30 april te halen voor de wijzigingen in de reglementen, hebben teams ook eigen research gedaan waarvan de uitkomsten gedeeld werden met de FIA. Het volledige rapport, inclusief resultaten van de teams, werd vrijdag in Baku rondgestuurd. Het vormde de basis waar de teams op konden stemmen. Het extra pakket rond de bargeboards werd pas later toegevoegd en was geen onderdeel van de CFD-onderzoeken van de teams. Het is een mogelijke verklaring voor het feit dat daar niet voor gestemd is.
https://nl.motorsport.com/all/article/?id=1032400
Een zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:38 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom laat men nou gewoon niet eens de regels met rust nu het eindelijk weer een beetje goed is? Bahrein liet zien dat er helemaal geen verandering nodig is. Zucht.
Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
We weten helemaal nog niet of de regels nu goed zijn.
Buiten dat denk ik dat de F1 auto's sowieso een shitload te veel aan Aerodynamische downforce hebben.
Gewoon een plank als voorvleugel en een plank als achtervleugel. Klaar. Heb je heel dat DRS ook niet meer nodig. Probleem opgelost.
En V10 twin turbo hybrid motorenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
We weten helemaal nog niet of de regels nu goed zijn.
Buiten dat denk ik dat de F1 auto's sowieso een shitload te veel aan Aerodynamische downforce hebben.
Gewoon een plank als voorvleugel en een plank als achtervleugel. Klaar. Heb je heel dat DRS ook niet meer nodig. Probleem opgelost.
Fixed; geen dankquote:
Of een supercharger & turbo combi.quote:
Zegt namelijk niet zoveelquote:Simplified front wing, with a larger span, and low outwash potential
Er zijn 14 stakeholders, dus 8 voor stemmen zijn er nodig voor een meerderheid. Aangezien iedere stakeholder die geen team is voorstemt zijn er dus vier teams nodig voor een meerderheid.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toch apart dat ze het er doorheen drukken terwijl de meerderheid van de teams tegen is?
Drie van de vier teams die voor stemmen hebben Mercedes motoren. Je perkt de invloed van aero in.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 11:52 schreef truthortruth het volgende:
Vergis ik me of zijn die regelwijzingen nadelig voor RB die het juist van zijn Aerodynamica moet hebben?
Het is niet zo dat er überhaupt geen aero meer is. Iedere sukkel kan een voorvleugel ontwerpen, maar er is meer dan datquote:Op dinsdag 1 mei 2018 11:52 schreef truthortruth het volgende:
Vergis ik me of zijn die regelwijzingen nadelig voor RB die het juist van zijn Aerodynamica moet hebben?
Het tijdperk met de mooiste auto'squote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:32 schreef SnowOokami het volgende:
Plaatje van Scrabs:
[ afbeelding ]
dus toch een beetje 2004 vleugels:
[ afbeelding ]
En natuurlijk 24 jaar en 1 dag geleden dat Roland Ratzenberger het leven liet.quote:
quote:Hamilton wil opheldering FIA over rijgedrag Vettel na herstart in Baku
Foto: ProShots
Gepubliceerd: 01 mei 2018 11:39
Laatste update: 01 mei 2018 11:54
Lewis Hamilton vindt dat door de FIA kritisch moet worden gekeken naar het rijgedrag van concurrent Sebastian Vettel bij de eerste herstart in de Grand Prix van Azerbeidzjan van zondag.
De Ferrari-coureur reed aan de leiding, maar besloot pas aan het einde van het rechte stuk vol gas te geven, vermoedelijk om te voorkomen dat hij direct op snelheid geklopt zou worden.
"Het is volgens de regels niet toegestaan dat je afwisselend optrekt, afremt, optrekt en weer afremt als de safetycar van de baan is", zegt Hamilton, die op dat moment achter Vettel reed en de race uiteindelijk wel won, dinsdag tegen Autosport.
"Je mag de coureur achter je niet voor de gek houden. Als de regel er niet was geweest, zou iedereen dat namelijk doen. Je mag wat heen en weer sturen, maar niet steeds gas geven en dan weer remmen."
Volgens de Mercedes-rijder is het niet de eerste keer dit seizoen dat Vettel op een dergelijke manier rijdt na een herstart. "In Australië deed hij hetzelfde en kwam het bijna tot een botsing. Bij iedere herstart waarbij ik zelf aan kop reed, heb ik de regels nageleefd."
Whiting
Hamilton, net als Vettel viervoudig wereldkampioen, wil in gesprek met wedstrijdleider Charlie Whiting. "Want ik snap het gewoon niet helemaal. Voor zover ik weet, heeft Charlie het incident bij de stewards neergelegd, maar zij hebben er niets aan gedaan", aldus de Brit.
"Daardoor gaat het nu een standaard worden. Iedereen die aan de leiding gaat bij een safetycar kan dan blijven gasgeven en weer remmen zonder ervoor bestraft te worden. Dat werkt door naar de Formule 2, 3 en 4."
Whiting vond inderdaad dat Vettel geen blaam treft. "Hij had gewoon de regie. Het is aan de leider om te bepalen wanneer er weer voluit gereden wordt, in tegenstelling tot een aantal andere raceklasses, waar een zogenaamde versnellingszone geldt", zei hij na de race.
Hamilton werd op het podium in Baku geflankeerd door Vettels teamgenoot Kimi Raikkonen en de verrassende nummer drie Sergio Perez van Force India. Vettel eindigde de race als vierde.
De vijfde Grand Prix van het seizoen wordt over een kleine twee weken in Spanje verreden.
Terechte klacht idd, vond het ook vreemd. Duidelijkheid hierover lijkt me belangrijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:25 schreef Crazy-M het volgende:
Terechte klacht Hamilton of niet?
https://www.nu.nl/formule(...)erstart-in-baku.html
[..]
Volgens weltschmerz mag je in zulke gevallen gewoon even wheelbangen om je tegenstander tot de orde te roepen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:50 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Terechte klacht idd, vond het ook vreemd. Duidelijkheid hierover lijkt me belangrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |