Aan de kook brengen en dan af laten koelen en zeven schat ik? Hoeveel suiker?quote:Op zondag 21 augustus 2022 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Heel eenvoudig recept, overigens: 400 ml gecondenseerde melk, 500 ml slagroom, 4 eetlepels lavendelbloemetjes.
Niet koken. De lavendel in de slagroom en dat minstens een uur in de koelkast zetten. Zeven, beetje opkloppen, gecondenseerde melk erbij en in de ijsmachine.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Aan de kook brengen en dan af laten koelen en zeven schat ik? Hoeveel suiker?
Ah, gezoete gecondenseerde melkquote:Op zondag 21 augustus 2022 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet koken. De lavendel in de slagroom en dat minstens een uur in de koelkast zetten. Zeven, beetje opkloppen, gecondenseerde melk erbij en in de ijsmachine.
Geen suiker, de melk is zoet genoeg.
Ik ga het zo proeven!
Ninja-edit, vergeten erbij te zetten: geen suiker inderdaad, dat zit al in de gecondenseerde melk.quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, gezoete gecondenseerde melk
Ja, zo’n blikje waar je ook dulce de leche mee kan maken.quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, gezoete gecondenseerde melk
Beter is het, met een ijsmachine heb je zelf ook snel meer ruimte nodig.quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:34 schreef Scorpie het volgende:
Waarom doen jullie me dit aan
Nu wil ik ook een ijsmachine maar heb nog geen ruimte ervoor
Met de combinatie zoete gecondenseerde melk en slagroom kan je al een hoop ijssmaken maken zonder machinequote:Op zondag 21 augustus 2022 14:34 schreef Scorpie het volgende:
Waarom doen jullie me dit aan
Nu wil ik ook een ijsmachine maar heb nog geen ruimte ervoor
Ik ben erg benieuwd hoe dat werkt en wat de structuur dan is. Doe je foto’s?quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:52 schreef DrSauvignon het volgende:
Ik heb een ninja creami gekocht met kadobonnen - het is geen echte ijsmachine. Je vriest je mix 24 uur in en plaatst hem in een machine die de mix vervolgens verhakselt tot het glad is.
Eigenlijk een veredelde blender maar ik had al zoveel reviews gelezen dat ik overstag was.
De eerste twee mixen heb ik net in de vriezer geplaatst en hopelijk heb ik morgen mn eerste bak ijs. Ik ben simpel begonnen met banaan, kaneel en yoghurt en de ander word een bosvruchten sorbet.
Hier heb ik laatst wat over gezien van James Hoffman. Schijn je ook super lekker koffie ijs mee te kunnen maken!quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:52 schreef DrSauvignon het volgende:
Ik heb een ninja creami gekocht met kadobonnen - het is geen echte ijsmachine. Je vriest je mix 24 uur in en plaatst hem in een machine die de mix vervolgens verhakselt tot het glad is.
Eigenlijk een veredelde blender maar ik had al zoveel reviews gelezen dat ik overstag was.
De eerste twee mixen heb ik net in de vriezer geplaatst en hopelijk heb ik morgen mn eerste bak ijs. Ik ben simpel begonnen met banaan, kaneel en yoghurt en de ander word een bosvruchten sorbet.
Uiteraardquote:Op zaterdag 17 september 2022 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe dat werkt en wat de structuur dan is. Doe je foto’s?
Heb dat even opgezocht en nu wil ik ook koffie ijs makenquote:Op zaterdag 17 september 2022 13:06 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Hier heb ik laatst wat over gezien van James Hoffman. Schijn je ook super lekker koffie ijs mee te kunnen maken!
Haha laat weten hoe t smaakt! Het zag er in ieder geval heerlijk uit!quote:Op zaterdag 17 september 2022 15:45 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
Uiteraard
[..]
Heb dat even opgezocht en nu wil ik ook koffie ijs maken
Ik heb ook al regelmatig voor zo'n ding zitten kijken. Zijn best wel prijzig zeker als je een echte sorbetiere wilt hebben. Zo'n mooi RVS ding dat er zwaar proffessioneel uitzietquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:58 schreef Scorpie het volgende:
IJsmachines zijn de bombzit te denken een Magimix te kopen.
Waarom zou je een eenvoudige ijsmachine in de vriezer willen zetten? Je laat de koudeaccu 48 uur in de vriezer bij -20 en daar maak je dan ijs mee.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb ook al regelmatig voor zo'n ding zitten kijken. Zijn best wel prijzig zeker als je een echte sorbetiere wilt hebben. Zo'n mooi RVS ding dat er zwaar proffessioneel uitziet![]()
Alleen ben ik eigenlijk niet zo'n ijsliefhebber![]()
Maar ik heb nog wel eens xo'n simpel ding in een kringloopwinkel gekocht, maar nooit echt gebruikt volgens mij. Zat ineens te denken om dat hele ding in de vriezer te zetten en daar dat ijs in te draaien. Geen idee of dat kan, maar leuk om te proberen misschien. Dan zou je met een stapel lithiumcellen dat dingen in de vriezer kunnen voeden en laten werken. Zou moeten kunnen hoewel lithiumcellen bij lage temperaturen wat minder vermogen afgeven, maar het is te proberen.
Wel leukwat ik hier allemaal zie hoor
![]()
Ik dacht op die manier het interne koude element uit te kunnen sparen van een dure machine, maar ik denk dat een machine in de vriezer ook niet gaat werken. Die vriest/loopt natuurlijk gewoon vastquote:Op woensdag 28 september 2022 15:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarom zou je een eenvoudige ijsmachine in de vriezer willen zetten? Je laat de koudeaccu 48 uur in de vriezer bij -20 en daar maak je dan ijs mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 28-09-2022 16:22:31 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Een ijsmachine met koelaccu, daar wordt je nog net niet mee doodgegooid bij de kringloop, net als Spaghettimakers. Je zou deze die jij hier post ook in een bak met ijsklontjes en veel zout kunnen zetten. Het zout verlaagd de temperatuur naar -15 tot -18quote:Op woensdag 28 september 2022 16:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik dacht op die manier het interne koude element uit te kunnen sparen van een dure machine, maar ik denk dat een machine in de vriezer ook niet gaat werken. Die vriest/loopt natuurlijk gewoon vast
Maar die allereerste dingen gingen wel in het vrievakje van je koelkast. Dus op zich niet zo'n gek idee.
Dat waren zulke machines:
[ afbeelding ]
Ik heb zo'n simpel ding met zo'n koelaccu ooit gekocht, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waar dat ding isquote:Op woensdag 28 september 2022 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een ijsmachine met koelaccu, daar wordt je nog net niet mee doodgegooid bij de kringloop, net als Spaghettimakers. Je zou deze die jij hier post ook in een bak met ijsklontjes en veel zout kunnen zetten. Het zout verlaagd de temperatuur naar -15 tot -18
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |