Klopt ongeveer 1 - 1,5 uur.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:16 schreef Myrr het volgende:
Ja, dat is kut ja. Verhuizen een optie? 40 uur is hier het probleem niet, je reist anderhalf uur.
Dan heb je geen leven. Ik wil series kijken, winkelen, uitslapen etcquote:Op vrijdag 27 april 2018 21:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
Watje. Ik maak de laatste tijd weken van 60 uur.
Leven genoeg. Heel het weekend. En gewoon vaste avonddienst, dan heb ik 's morgens nog wat aan mijn dag.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:19 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dan heb je geen leven. Ik wil series kijken, winkelen, uitslapen etc
Winkelen? Ben je een wijf of zo?quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:19 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dat is pas een leven jaquote:Op vrijdag 27 april 2018 21:19 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt van je verwacht dat je 45 uur werkt, en daar komt dan nog lunchtijd bij en reistijd. Reken op 07:00 tot 18:00 van huis af.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:12 schreef Kluun1985 het volgende:
Kluun heeft gister baan aangeboden gekregen ala recruiter. Topsalaris, bedrijfsauto, laptop, eigen mobiel. Mijn ouders zijn lyrisch!!! Eindelijk ga je carriere maken, Kluunzoon...
Ik?
Ik wil aanbod afslaan. Het is een baan van 40 uur per week. Iedereen moet zelf weten wat die doet, maar ik vind dat te veel! 5 dagen keihard werken en in het weekend kapot. Je leeft dan om te werken. Ja, je hebt geld, je kan sparen en 4 weken per jaar op vakantie...maar dit is toch geen leven?
Ik ga akkoord met 36 uur, zelfs met 38 uur. Bijv woensdag werken van 09:00 - 15:00 en de rest van de week wel gewoon de hele dag. Dan heb ik nog een late middagje voor mezelf (als ik rond 16:30 thuis ben) om wat leuks te doen. Maar 40 uur is gewoon een ramp!!! Dan ben ik elke avond rond 19:00 thuis. Eten, tv, en snurken.
Begrijp niet hoe mensen getrouwd zijn en kinderen hebben en sporten en soms zelfs nog studeren naast het 40 uur werken. Huis opruimen, boodschappen doen...blijft daar tijd voor?
Klacht: 40 uur werken
Extra klacht: Rutte die weigert het te verminderen naar 36 uur per week.
Ik vind dat zelf ook niks, op die manier. Drie dagen vrij in de week is toch wel prettig, of meer ruimte in je avonden. Als je reistijd zo lang is, en je niet onder de 40 kan, wordt het niet zo leuk kluunquote:Op vrijdag 27 april 2018 21:19 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Als ik 24 uur zou werken, bijv van maandag - woensdag...kan ik de resterende 4 dagen op vakantie 1 keer per maand. Bijv 4 dagen Spanje, 3 dagen Frankrijk, 4 dagen Kroatië etc. Dat wil ik eigenlijk, maar zo'n baan vind en krijg ik niet...quote:
Kinderen ja/ nee?quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Leven genoeg. Heel het weekend. En gewoon vaste avonddienst, dan heb ik 's morgens nog wat aan mijn dag.
Dat is ook zo. Het is van 09:00 - 17:30. Interesseert me niet dat er 3 pauzes zijn. Je bent toch hele dag van huis. Met reistijd...07:30 - 19:00...quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt van je verwacht dat je 45 uur werkt, en daar komt dan nog lunchtijd bij en reistijd. Reken op 07:00 tot 18:00 van huis af.
Dit. Voor 38 uur teken ik. 40 is een ramp!quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:25 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vind dat zelf ook niks, op die manier. Drie dagen vrij in de week is toch wel prettig, of meer ruimte in je avonden. Als je reistijd zo lang is, en je niet onder de 40 kan, wordt het niet zo leuk kluun
Dit. Mensen begrijpen niet waarom ik simpele banen zoek. Maar ik wil gewoon rustig leven in plaats van stressen op werk en geen tijd voor mezelf hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:34 schreef Myrr het volgende:
[..]
Kinderen ja/ nee?
Heb ook weken van 40+8 luch en dan nog 2 en half uur per dag reizen gehad.
Echt leuk ja.Kun je in de avond nog even snel je eten opwarmen en daarna je kind een kusje geven als ie vijf minuten later naar gaat, vijf dagen per week. Jottum wat een leven.
Op dat soort mensen wordt neergekeken. Inderdaad zo wil niemand zijn, ik ook niet. Maar die genieten tenminste.quote:
Chef: als je een contract voor 40 uur hebt wil dat niet zeggen dat je ook 40 uur moet werken.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:37 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Op dat soort mensen wordt neergekeken. Inderdaad zo wil niemand zijn, ik ook niet. Maar die genieten tenminste.
Klopt, werk niet af, mag je verder werken in de avond. En zulke hogere banen = thuiswerk in het weekend.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Chef: als je een contract voor 40 uur hebt wil dat niet zeggen dat je ook 40 uur moet werken.
Kijk die series onder werktijd.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:45 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Klopt, werk niet af, mag je verder werken in de avond. En zulke hogere banen = thuiswerk in het weekend.
Kluun moet Koreaanse series kijken!
Toen ik vroeger moest leren voor examens genoot ik altijd het meeste van gamen. In tijden dat ik wel even alle tijd had genoot ik er opeens minder van.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:34 schreef Myrr het volgende:
[..]
Kinderen ja/ nee?
Echt leuk ja.Kun je in de avond nog even snel je eten opwarmen en daarna je kind een kusje geven als ie vijf minuten later naar gaat, vijf dagen per week. Jottum wat een leven.
Dat is wel lekker idd. Ik zal daar ook naar informeren of het mogelijk is 1 dag per week thuis te werken.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:49 schreef epicbeardman het volgende:
Ik werk 40uur met 2 dagen thuis per week, aankomende week zelfs hele week thuis i.v.m. dat er onderhoud is aan spoor.
Kan zelf kiezen welke dagen ik thuiswerk, als ik me niet lekker voel/verslaap kan ik ook thuis blijven.
Afgelopen week toen heb ik ook lekker 2 dagen in de zon gezeten tijdens werktijd!
Als host bij McD kan dat niet.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:53 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dat is wel lekker idd. Ik zal daar ook naar informeren of het mogelijk is 1 dag per week thuis te werken.
Leef jij wel in deze wereld?quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:01 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe vrouwen 40 uur werken?! Die menstrueren! Stel dat ze op een open werkplek werken, dus naast en tegenover heb je collega's en je wil je verschonen...hoe doen ze dat dan?!
Respect voor vrouwen.
Gewoon onder je bureau ziet niemandquote:Op vrijdag 27 april 2018 22:01 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe vrouwen 40 uur werken?! Die menstrueren! Stel dat ze op een open werkplek werken, dus naast en tegenover heb je collega's en je wil je verschonen...hoe doen ze dat dan?!
Respect voor vrouwen.
Natuurlijk, een week non stop is ook erg intensief. Ze vragen nogal wat van je en er is 0,2% ruimte voor jezelf als ze wakker zijn en als je werkt heb je dat gewoon wel. Maar toch, meer tijd voor je nazaat hebben dan in het weekend is wel zo fijn voor iedereen behalve het bedrijf waar je werkt.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Toen ik vroeger moest leren voor examens genoot ik altijd het meeste van gamen. In tijden dat ik wel even alle tijd had genoot ik er opeens minder van.
Datzelfde heb ik nu ook beetje maar dan op gebied van wat jij zegt
What the fuck boeien die extra twee uurtjes?quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:35 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dit. Voor 38 uur teken ik. 40 is een ramp!
Tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:32 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Als ik 24 uur zou werken, bijv van maandag - woensdag...kan ik de resterende 4 dagen op vakantie 1 keer per maand. Bijv 4 dagen Spanje, 3 dagen Frankrijk, 4 dagen Kroatië etc. Dat wil ik eigenlijk, maar zo'n baan vind en krijg ik niet...
Dit. Volgens mij zoekt TS gewoon redenen om niet aan deze baan te hoeven beginnen. Ik ben ook recruiter (en inkoper, 2 parttime functies binnen hetzelfde bedrijf) en ik had ook 32u kunnen gaan werken. Maar 40u = meer salaris en dus werk ik nu 40 uur. Vind het ook wel veel, maar ben nu nog jong. Minder werken kan altijd nog wel. Nu als starter op de arbeidsmarkt wil ik gewoon ervaring op doen en volledig meedraaien binnen het bedrijf. Voordeel is wel dat mijn werk 10 minuten van mn bed af is. Wekkertje gaat om half 8quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
What the fuck boeien die extra twee uurtjes?
De echte klacht hier is dat je recruiter bent. Zout van de aarde, die beroepsgroepquote:Op vrijdag 27 april 2018 23:01 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Dit. Volgens mij zoekt TS gewoon redenen om niet aan deze baan te hoeven beginnen. Ik ben ook recruiter en ik had ook 32u kunnen gaan werken. Maar 40u = meer salaris en dus werk ik nu 40 uur. Vind het ook wel veel, maar ben nu nog jong. Minder werken kan altijd nog wel. Nu als starter op de arbeidsmarkt wil ik gewoon ervaring op doen en volledig meedraaien binnen het bedrijf. Voordeel is wel dat mijn werk 10 minuten van mn bed af isik zou er niet aan moeten denken 1 of 1.5 uur te moeten reizen sochtends én savonds. Dat zou voor mij het grootste probleem zijn in de situatie van TS. Dat is bij minder werken (bijv. 4 dagen) nog steeds kut. Zoek het dichterbij TS! Maar belangrijkste...ga het gewoon ervaren en doen. Vanuit die situatie kan je altijd verder kijken en je werkt wél aan je ervaring en je cv waardoor je ook interessanter wordt.
Je denkt echt dat die 8 uur minder "ervaring" per week je een minder competent mens maken?quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:01 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Dit. Volgens mij zoekt TS gewoon redenen om niet aan deze baan te hoeven beginnen. Ik ben ook recruiter (en inkoper, 2 parttime functies binnen hetzelfde bedrijf) en ik had ook 32u kunnen gaan werken. Maar 40u = meer salaris en dus werk ik nu 40 uur. Vind het ook wel veel, maar ben nu nog jong. Minder werken kan altijd nog wel. Nu als starter op de arbeidsmarkt wil ik gewoon ervaring op doen en volledig meedraaien binnen het bedrijf. Voordeel is wel dat mijn werk 10 minuten van mn bed af isik zou er niet aan moeten denken 1 of 1.5 uur te moeten reizen sochtends én savonds. Dat zou voor mij het grootste probleem zijn in de situatie van TS. Dat is bij minder werken (bijv. 4 dagen) nog steeds kut. Zoek het dan dichterbij TS! Maar belangrijkste...ga het gewoon ervaren en doen. Vanuit die situatie kan je altijd verder kijken en je werkt wél aan je ervaring en je cv waardoor je ook interessanter wordt.
Das grappig, ik doe ongeveer 32 uur werk in 40 uur.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:05 schreef Spanky78 het volgende:
Ts gaat straks in 32 uur voor 40 uur werk doen.
Ja, vastquote:Op vrijdag 27 april 2018 21:12 schreef Kluun1985 het volgende:
Kluun heeft gister baan aangeboden gekregen ala recruiter. Topsalaris, bedrijfsauto, laptop, eigen mobiel. Mijn ouders zijn lyrisch!!! Eindelijk ga je carriere maken, Kluunzoon...
Ben ook inkoperquote:Op vrijdag 27 april 2018 23:03 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
De echte klacht hier is dat je recruiter bent. Zout van de aarde, die beroepsgroep
Ik woon overigens ook koala-dichtbij mn werk, echt fantastisch.
Nee, zeker niet. Maar ik maak wel alles mee zo binnen het bedrijf. Fulltime functie betekent ook gewoon meer werk (iig in mijn geval), dus meer ervaring. Maar ik zie mezelf over een klein aantal jaar ook wel 36 of 32u gaan werken.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je denkt echt dat die 8 uur minder "ervaring" per week je een minder competent mens maken?
Laten we het hopen maar ik ben sceptisch.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:13 schreef Harvest89 het volgende:
40 uur werken is ook belachelijk veel, vooral in deze tijd.
Het is wachten op de robots die ons werk gaan overnemen, en dan is het gewoon een kwestie van welvaart verdelen onder alle bewoners.
Haha ik stiekem ook.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:24 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Laten we het hopen maar ik ben sceptisch.
Niet echt, die hebben werkweken van 36 uur.quote:Op zaterdag 28 april 2018 00:28 schreef Aethereal het volgende:
40 uur/week werken is voor ambtenaars
Ik zou mezelf van kant maken.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:34 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ben je zwakbegaafd of zo?quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:01 schreef Kluun1985 het volgende:
Respect voor vrouwen.
En jij denkt met 24 uur per maand werken genoeg te verdienen om 12 keer per jaar op vakantie te gaan? Of woon je nog bij papa en mamaquote:Op vrijdag 27 april 2018 21:32 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Als ik 24 uur zou werken, bijv van maandag - woensdag...kan ik de resterende 4 dagen op vakantie 1 keer per maand. Bijv 4 dagen Spanje, 3 dagen Frankrijk, 4 dagen Kroatië etc. Dat wil ik eigenlijk, maar zo'n baan vind en krijg ik niet...
Dat zie je verkeerd. Het is een op geld belust veredelde magazijn jongen die haastig op zoek is naar mensen waarover hij een leuke commissie kan vangen mits die worden aangenomen.quote:
gewoon als je wat ouder bent langzaam wat afbouwen.quote:Op zaterdag 28 april 2018 02:56 schreef kree het volgende:
op zekere hoogte ben ik het met ts eens
maar het is wel echt geklaag ook, dan moet je iets part time zoeken
heb ik nu ook gedaan.
en dan nog 40 uur is nog niks, ik heb er wel min of meer vaak 10 uur bij gehad.
maar eens het breekt wel op
En sukkel die niks kan een daarom mensen bij elkaar zoekt die wel wat kunnen. Klootjesvolk.quote:
Rutte bepaalt hoeveel jij moet werken? Als je 20 uur wilt werken en je baas stemt daar mee in, dan is dat ook prima. Denken dat Rutte hierover gaatquote:Op vrijdag 27 april 2018 21:12 schreef Kluun1985 het volgende:
Sommige mensen hebben werk waar ze wel 40 uur (of aanzienlijk meer) per week mee bezig willen zijn. Vrije tijd willen hebben om series te kijken, te winkelen of uitslapen klinkt meer als geestelijk dood zijnquote:Op zaterdag 28 april 2018 08:57 schreef the-eye het volgende:
Als je het geestelijk op kan brengen 40 uur of meer te werken is er waarschijnlijk al iets dood bij je.
Ja daar waren, een paar dagen terug, cijfers overquote:Op zaterdag 28 april 2018 10:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben werk waar ze wel 40 uur (of aanzienlijk meer) per week mee bezig willen zijn. Vrije tijd willen hebben om series te kijken, te winkelen of uitslapen klinkt meer als geestelijk dood zijn
Je hebt ook mensen die zonder wekker 10+ uur op bed blijven liggen.. dat is geestelijk en lichamelijk veel ongezonder dan regelmaat.quote:Op zaterdag 28 april 2018 10:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja daar waren, een paar dagen terug, cijfers overIk geloof dat 8% gepassioneerd met z'n werk bezig is.
Series kijken en winkelen heb ik nou niet zo veel mee maar een leven zonder wekker is zowel geestelijk als lichamelijk gezonder.
Kluun is een kloon van Pendule.quote:
wanneer is wat ouder?quote:Op zaterdag 28 april 2018 08:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
gewoon als je wat ouder bent langzaam wat afbouwen.
Heb je het nu over 60-70 uur per week werken of fokken?quote:Op zaterdag 28 april 2018 01:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
40 uur is niks. Lijkt veel maar is echt wel te doen. Tussen de 60-70 uur is wel echt veel.
quote:Op zaterdag 28 april 2018 10:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben werk waar ze wel 40 uur (of aanzienlijk meer) per week mee bezig willen zijn. Vrije tijd willen hebben om series te kijken, te winkelen of uitslapen klinkt meer als geestelijk dood zijn
Nou ja er zullen vast uitzonderingen zijn, maar de recruiters die mij constant via linkedin benaderen kunnen allemaal een nekschot krijgenquote:Op vrijdag 27 april 2018 23:09 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Ben ook inkoper2 parttime functies binnen een bedrijf van 100 man. Mooi afwisselend. Maar ik moet dus zorgen voor de juiste personele bezetting binnen het bedrijf. Erg leuk en uitdagend om te doen. Zie niet zo wat daar zout aan is
quote:Op zaterdag 28 april 2018 11:54 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nou ja er zullen vast uitzonderingen zijn, maar de recruiters die mij constant via linkedin benaderen kunnen allemaal een nekschot krijgen
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de recruiters van een agency en een recruiter die op de HR-afdeling van een bedrijf werkt en daadwerkelijk bij de interviews zit, etc.quote:Op zaterdag 28 april 2018 10:17 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
En sukkel die niks kan een daarom mensen bij elkaar zoekt die wel wat kunnen. Klootjesvolk.
Daarom is het ook zo belangrijk dat je werk vind dat je leuk vind waar je je op je gemak voelt. Als je zo'n kneus wordt die op zondag al op Facebook post dat hij somber is omdat het bijna maandag is dan zit je verkeerd.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:12 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik?
Ik wil aanbod afslaan. Het is een baan van 40 uur per week. Iedereen moet zelf weten wat die doet, maar ik vind dat te veel! 5 dagen keihard werken en in het weekend kapot. Je leeft dan om te werken. Ja, je hebt geld, je kan sparen en 4 weken per jaar op vakantie...maar dit is toch geen leven?
Ik ga akkoord met 36 uur, zelfs met 38 uur. Bijv woensdag werken van 09:00 - 15:00 en de rest van de week wel gewoon de hele dag. Dan heb ik nog een late middagje voor mezelf (als ik rond 16:30 thuis ben) om wat leuks te doen. Maar 40 uur is gewoon een ramp!!! Dan ben ik elke avond rond 19:00 thuis. Eten, tv, en snurken.
Begrijp niet hoe mensen getrouwd zijn en kinderen hebben en sporten en soms zelfs nog studeren naast het 40 uur werken. Huis opruimen, boodschappen doen...blijft daar tijd voor?
ja hoe doe je dat zo onopgemerkt mogelijk op de werkvloer.quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:01 schreef Kluun1985 het volgende:
Respect voor vrouwen.
Er zijn verschillende agencies. Degenen die jou persoonlijk en specifiek benaderen voor een functie die ook echt een beetje past, zijn heel andere types die met hagel schieten of gewoon een bestandje contacten zoeken om uiting managers the vinden en lastig te vallen.quote:Op zaterdag 28 april 2018 14:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de recruiters van een agency en een recruiter die op de HR-afdeling van een bedrijf werkt en daadwerkelijk bij de interviews zit, etc.
Die laatste heb ik wel respect voor.
slaafjequote:Op vrijdag 27 april 2018 21:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
Watje. Ik maak de laatste tijd weken van 60 uur.
En je mannetje werkt zeker wel 60/80 uur in de week zodat jij lekker wijntjes kan doen met tha girls ???quote:Op zaterdag 28 april 2018 14:15 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja hoe doe je dat zo onopgemerkt mogelijk op de werkvloer.![]()
Verder: eens met klacht. Ik werk 32 uur, vrijdags lekker vrij. Heerlijk!Zou voor geen goud 40 uur willen werken. En ja dat heb ik wel gedaan, maar daar werd ik echt niet goed van. 2 dagen weekend.
36 uur in 4 dagen vind ik prima. Maar aangezien ik nog een uur moet reizen, lijkt me dat ook niet fijn.
Daarom werk ik ook maar 3 dagen in de week als accountant. Het is niet hoeveel uur je werkt maar wat je kan. Moest je maar een serieuze opleiding kiezen in plaats van een bachelor communicatie wat je waarschijnlijk hebt gedaan.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:12 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik?
quote:Op zaterdag 28 april 2018 16:30 schreef BlauweHoofd het volgende:
Welk slavenhandelaar staat doe dat de mens gemaakt is om 40u per week te werken voor een baas?
En het is niet eens 40 uur.
Als je opstaan, douchen, reizen en boodschappen doen voor de lunch, wat je gewoon onbetaald doet voor je werk meerekent dan kom je gauw uit tot 50-60u per week.
Voor een hongerloon waar je niet eens een woning voor kan betalen.
Ja en dan zeggen mensen van 'begin dan lekker een eigen internetbedrijf' maar dat is niet voor 95% van de bevolking besteed.
In de basis is het huidige werk ook niet wat past bij de mens in het algemeen. Altijd maar door moeten ontwikkelen, leren en de lat hoger leggen, doorgroeien, persoonlijk ontwikkelplan etc. etc. Word wakker. Je moet doen waar je goed in bent, niet doen wat een ander je oplegt om te moeten doen.
Opstaan omdat de wekker je dat verteld... wtf een mens is gemaakt om wakker te worden wanneer het moet, om vervolgens het veld in te gaan en je groentes, je vee en je gezin te onderhouden.
We zijn gedegradeerd tot een bevolking waarbij geen fysieke ketting, maar ons salaris onze ketting is geworden. Je moet alleen maar MEER MEER MEER presteren om nog geaccepteerd te worden door je werkgever. Maar als je je daar tegen verzet, na jaren voldoen aan het beeld wat de maatschappij je opdraagt, wordt je er uitgeschopt als een nummer geschrapt van de lijst.
Fuck targets, KPI's en allerlei andere bagger die door geldbeluste wolven zijn uitgevonden om hun werknemers te "inspireren" Fuck de race naar de top. Fuck het naar beneden schoppen en naar boven likken. Fuck de "Suits" generatie. Fuck alles wat mij betreft.
Ik begrijp de drang naar het het creatief willen zijn, je eigen wereld te verbeteren. Ik zeg je eigen wereld, omdat de wereld van een ander er gewoon niet toe doet. Je moet zelf gelukkig worden door je eigen wil te benutten, desnoods te forceren. Elke maand een leuk salaris op de bank is lekker, maar je wordt er gewoon niet gelukkig van.
Geluk zit hem in de kleine dingen, expressie, warmte, samenzijn en liefde ontvangen/geven. Als naast je "werk" ook dit ontbreekt, dan ben je fucked. Maak van je leven wat je gelukkig maakt en gelukkig houdt... anders breekt je hart en heeft het weinig zin. BIER !!!!
Arbeit macht frei
Welkom in de grote boze mensen wereld......quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:12 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik?
Ik begrijp je helemaal, want dit is een verhaal dat ik en heel veel mensen al heel lang ervaren, maar waar toch niets aan verandert, want wat doe je eraan?quote:
Respect !! Ik moet er niet aan denken ...quote:Op zaterdag 28 april 2018 17:58 schreef sanger het volgende:
Waar moet het heen met de maatschappij.....
Vroeger was een standaard werkweek 48 uur. Maar nu is dat al te veel?
Ik werk 40 uur naast de zorg voor mijn kinderen (alleenstaande vader), sporten, hobbies en een HBO studie. En ik hou soms nog wel tijd over voor TV kijken enzo....
Man up, het jongetje zijn is voorbij....
Hoeveel uur maakt een condoekoe per week?quote:Op zaterdag 28 april 2018 18:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Respect !! Ik moet er niet aan denken ...
36..gewoon chillen je weet tochquote:Op zaterdag 28 april 2018 18:02 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Hoeveel uur maakt een condoekoe per week?
Ik weet niet wat jij vroeger deed, maar als ik iets niet leuk vond, dan deed ik het niet (of ik stopte er op een gegeven moment mee). Als het goed is sorteer je dan automatisch voor op de dingen die bij jou passen. Een doener zal meer naar buiten gaan, een denker zit meer in de boeken. Toch?quote:Op zaterdag 28 april 2018 17:17 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Het antwoord dat ik bedacht heb, is opvoeding. Kinderen worden niet voorbereid op deze ervaring, maar bezig gehouden met goede cijfers halen voor het volgende rapport. Plotseling is school afgelopen, moet er gewerkt worden en krijg je dit verhaal.
Jij zit in de bijstand.quote:Op zaterdag 28 april 2018 16:30 schreef BlauweHoofd het volgende:
Welk slavenhandelaar staat doe dat de mens gemaakt is om 40u per week te werken voor een baas?
En het is niet eens 40 uur.
Als je opstaan, douchen, reizen en boodschappen doen voor de lunch, wat je gewoon onbetaald doet voor je werk meerekent dan kom je gauw uit tot 50-60u per week.
Voor een hongerloon waar je niet eens een woning voor kan betalen.
Ja en dan zeggen mensen van 'begin dan lekker een eigen internetbedrijf' maar dat is niet voor 95% van de bevolking besteed.
In de basis is het huidige werk ook niet wat past bij de mens in het algemeen. Altijd maar door moeten ontwikkelen, leren en de lat hoger leggen, doorgroeien, persoonlijk ontwikkelplan etc. etc. Word wakker. Je moet doen waar je goed in bent, niet doen wat een ander je oplegt om te moeten doen.
Opstaan omdat de wekker je dat verteld... wtf een mens is gemaakt om wakker te worden wanneer het moet, om vervolgens het veld in te gaan en je groentes, je vee en je gezin te onderhouden.
We zijn gedegradeerd tot een bevolking waarbij geen fysieke ketting, maar ons salaris onze ketting is geworden. Je moet alleen maar MEER MEER MEER presteren om nog geaccepteerd te worden door je werkgever. Maar als je je daar tegen verzet, na jaren voldoen aan het beeld wat de maatschappij je opdraagt, wordt je er uitgeschopt als een nummer geschrapt van de lijst.
Fuck targets, KPI's en allerlei andere bagger die door geldbeluste wolven zijn uitgevonden om hun werknemers te "inspireren" Fuck de race naar de top. Fuck het naar beneden schoppen en naar boven likken. Fuck de "Suits" generatie. Fuck alles wat mij betreft.
Ik begrijp de drang naar het het creatief willen zijn, je eigen wereld te verbeteren. Ik zeg je eigen wereld, omdat de wereld van een ander er gewoon niet toe doet. Je moet zelf gelukkig worden door je eigen wil te benutten, desnoods te forceren. Elke maand een leuk salaris op de bank is lekker, maar je wordt er gewoon niet gelukkig van.
Geluk zit hem in de kleine dingen, expressie, warmte, samenzijn en liefde ontvangen/geven. Als naast je "werk" ook dit ontbreekt, dan ben je fucked. Maak van je leven wat je gelukkig maakt en gelukkig houdt... anders breekt je hart en heeft het weinig zin.
Arbeit macht frei
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |