abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178756236
Ik ben in een periode van een jaar twee keer aangehouden met alcohol op de scooter. Los van het feit dat dit volstrekt idioot is en ik inmiddels mijn lesje heb geleerd, zit ik toch met wat vragen met betrekking tot het Alcoholonderzoek.

Ik heb inmiddels een datum geprikt voor de eerste afspraak bij een Psychiater/psycholoog vanuit het CBR. Ik weet dat er in dit onderzoek ook bloed geprikt moet worden. Om de enzymwaardes in mijn bloed op een dusdanig laag peil te krijgen/houden is het advies om de 2 maanden voor het bloedprikken niets te drinken. Mijn vraag is echter of er op de eerste afspraak bij de psychiater al direct bloed geprikt moet worden? Of dat het eerste een gesprek is waarna er een vervolgafspraak gepland wordt waarbij het bloed afgenomen wordt. Dit is namelijk wel van belang voor het al dan niet kunnen drinken van een biertje in de periode voorafgaand aan de eerste afspraak.

Wellicht iemand met recente ervaring van zo'n onderzoek of iemand die er uberhaupt iets meer over weet...
pi_178756441
Gwn maar van bier afblijven jij, je kan er blijkbaar niet mee omgaan.
pi_178756460
Gewoon blijven drinken. Is beter voor iedereen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178756520
Waarschijnlijk moet je meteen bloedprikken ja, is je afspraak in een ziekenhuis? Dan kun je waarschijnlijk meteen door naar het lab
  donderdag 26 april 2018 @ 18:16:16 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_178756535
Wat denkt dat CBR tegenwoordig wel allemaal niet? Gaan ze nu ook nog bloedprikken? :')
pi_178756557
Hoe hoig mogen die zijn dan?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator donderdag 26 april 2018 @ 18:24:16 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178756706
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:03 schreef Shenkiee het volgende:
Ik ben in een periode van een jaar twee keer aangehouden met alcohol op de scooter. Los van het feit dat dit volstrekt idioot is en ik inmiddels mijn lesje heb geleerd, zit ik toch met wat vragen met betrekking tot het Alcoholonderzoek.

Ik heb inmiddels een datum geprikt voor de eerste afspraak bij een Psychiater/psycholoog vanuit het CBR. Ik weet dat er in dit onderzoek ook bloed geprikt moet worden. Om de enzymwaardes in mijn bloed op een dusdanig laag peil te krijgen/houden is het advies om de 2 maanden voor het bloedprikken niets te drinken. Mijn vraag is echter of er op de eerste afspraak bij de psychiater al direct bloed geprikt moet worden? Of dat het eerste een gesprek is waarna er een vervolgafspraak gepland wordt waarbij het bloed afgenomen wordt. Dit is namelijk wel van belang voor het al dan niet kunnen drinken van een biertje in de periode voorafgaand aan de eerste afspraak.

Wellicht iemand met recente ervaring van zo'n onderzoek of iemand die er uberhaupt iets meer over weet...
Ja inderdaad, want als de controle pas bij de volgende afspraak is kun je nu nog even een paar biertjes drinken. Als die afspraken daarna continue zijn kun je niet meer drinken, dus wat maakt het uit of je nu al niet meer kunt drinken, of bij wijze van over een maand pas?

Als je het daar zo op zit te zoeken geloof ik er niets van dat je je lesje wel hebt geleerd.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178756707
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon blijven drinken. Is beter voor iedereen.
_O-
pi_178756754
Wel meteen na het bloedprikken de kroeg in, hè?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178756758
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:15 schreef -Magica- het volgende:
Waarschijnlijk moet je meteen bloedprikken ja, is je afspraak in een ziekenhuis? Dan kun je waarschijnlijk meteen door naar het lab
Ik heb een afspraak bij ; http://www.bureaurijbewijskeuringen.nl/. Op de homepage staat "Bloedonderzoek op keuringslocatie". Dus de mogelijkheid tot direct bloedprikken is er zeker. Echter weet ik niet of hier bepaalde richtlijnen voor zijn. Zie dergelijke instanties er ook voor aan om dan weer 4 weken later zo'n vervolgafspraak te moeten maken om alleen bloed te prikken.
pi_178756774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja inderdaad, want als de controle pas bij de volgende afspraak is kun je nu nog even een paar biertjes drinken. Als die afspraken daarna continue zijn kun je niet meer drinken, dus wat maakt het uit of je nu al niet meer kunt drinken, of bij wijze van over een maand pas?

Als je het daar zo op zit te zoeken geloof ik er niets van dat je je lesje wel hebt geleerd.
Dit weekend nog ff zuipen bevrijdingsdag duhu
Ik zwaai naar dieren.
pi_178756797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het is morgen Koningsdag en normaliter drink ik dan wel een biertje ja. Ik beweer ook zeker niet dat ik geen druppel drink, zie ook geen reden om volledig te moeten stoppen met alcohol drinken? Wellicht dat we daarover dan verschillen van mening.
pi_178756811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:26 schreef Shenkiee het volgende:
Zie dergelijke instanties er ook voor aan om
Die instanties zijn er om de bevolking te beschermen tegen idioten. Dat je deze woordkeuze maakt, zegt mij dat je er idd niks van geleerd hebt en dat je alleen maar goed door de controle wilt komen, om daarna weer lekker los te gaan. Ik hoop dat je dan geen onschuldige slachtoffers maakt.
  donderdag 26 april 2018 @ 18:29:07 #14
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178756816
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:28 schreef Shenkiee het volgende:

[..]

Het is morgen Koningsdag en normaliter drink ik dan wel een biertje ja. Ik beweer ook zeker niet dat ik geen druppel drink, zie ook geen reden om volledig te moeten stoppen met alcohol drinken? Wellicht dat we daarover dan verschillen van mening.
Ga je ook zo eerlijk zijn bij het CBR?
And so is the past
pi_178756823
quote:
Als die alcohol jou doet besluiten om te gaan rijden, is dat zeker een reden om volledig te stoppen met alcohol drinken.
pi_178756873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:26 schreef Shenkiee het volgende:

[..]

Ik heb een afspraak bij ; http://www.bureaurijbewijskeuringen.nl/. Op de homepage staat "Bloedonderzoek op keuringslocatie". Dus de mogelijkheid tot direct bloedprikken is er zeker. Echter weet ik niet of hier bepaalde richtlijnen voor zijn. Zie dergelijke instanties er ook voor aan om dan weer 4 weken later zo'n vervolgafspraak te moeten maken om alleen bloed te prikken.
http://www.bureaurijbewij(...)euring/vordering-cbr

'Als het gaat om alcoholkeuring, zal tijdens de keuring bloed afgenomen worden'
pi_178757189
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als die alcohol jou doet besluiten om te gaan rijden, is dat zeker een reden om volledig te stoppen met alcohol drinken.
Ik ben hier niet om de veroordelende mening van online moraalridders aan te horen hoor. Je veroordeelt op basis van pak weg 10 zinnen, zonder enige kennis van context. Ik zou daar persoonlijk mee oppassen.
Verder vraag ik me af of je ook enige vorm van kennis hebt over het CBR i.c.m. alcohol en de bijbehorende cursussen/onderzoeken?

Ik heb gewoon en vraag online gezet in de hoop dat er behulpzame medemensen zijn die meer informatie over dit onderzoek, met betrekking tot het bloedprikken, kunnen verstrekken. Dergelijke informatie is zeer welkom.
pi_178757207
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:38 schreef Shenkiee het volgende:
Je veroordeelt op basis van pak weg 10 zinnen, zonder enige kennis van context.
Rijden met alcohol op. Twee keer gepakt. Dat behoeft geen context.
  donderdag 26 april 2018 @ 18:40:41 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_178757213
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ga je ook zo eerlijk zijn bij het CBR?
Het CBR zal echt niet zeggen dat hij helemaal niet mag drinken. Alleen niet als ie gaat rijden.
pi_178757253
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:32 schreef -Magica- het volgende:

[..]

http://www.bureaurijbewij(...)euring/vordering-cbr

'Als het gaat om alcoholkeuring, zal tijdens de keuring bloed afgenomen worden'
Inderdaad, dan wordt er dus direct bij de eerste afspraak bloed geprikt. Zoveel websites en verschillende verhalen gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zag en hier dus waarschijnlijk overheen heb gelezen.

Thanks Magica
pi_178757289
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:43 schreef Shenkiee het volgende:

[..]

Inderdaad, dan wordt er dus direct bij de eerste afspraak bloed geprikt. Zoveel websites en verschillende verhalen gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zag en hier dus waarschijnlijk overheen heb gelezen.

Thanks Magica
^O^
Succes morgen :P
  donderdag 26 april 2018 @ 18:45:59 #22
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_178757295
quote:

[..]

Zou leuk zijn als je wel stopt.met drinken ala je gaat rijden iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_178757304
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Rijden met alcohol op. Twee keer gepakt. Dat behoeft geen context.
Naar mijn mening nog altijd een zeer kortzichtige en bovenal voorbarige conclusie. Maar ik ben hier ook niet om iets van onschuld te bewijzen. Dus ik zal ook jouw mening respecteren.
pi_178757341
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:45 schreef -Magica- het volgende:

[..]

^O^
Succes morgen :P
Ja thanks hahah
pi_178757357
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zou leuk zijn als je wel stopt.met drinken ala je gaat rijden iig.
Maak je daarover geen zorgen.
pi_178757385
quote:
Ik ben hier niet om de veroordelende mening van online moraalridders aan te horen hoor. Je veroordeelt op basis van pak weg 10 zinnen, zonder enige kennis van context. Ik zou daar persoonlijk mee oppassen.
:')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178757405
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:46 schreef Shenkiee het volgende:

[..]

Naar mijn mening nog altijd een zeer kortzichtige en bovenal voorbarige conclusie.
Ik ben nu wel benieuwd naar die context die rijden met alcohol op rechtvaardigt eigenlijk.
  donderdag 26 april 2018 @ 18:55:24 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_178757473
Och jee, de cavalerie der Fok!-moraalridders is ook weer gearriveerd hoor.

TS geeft toch aan dat hij begrijpt dat het idioot gedrag is en is bereid de consequenties te aanvaarden en daar lering uit te trekken. Reageer dan gewoon inhoudelijk op de vraagstelling in plaats van met je vingertje te gaan wijzen.

Sorry TS, ik kan je niet helpen. Ik drink niet wanneer ik moet rijden. Succes ermee, ik hoop dat je er wat van geleerd hebt.
Huilen dan.
pi_178757494
Eet geen Turks brood van de Jumbo!!!!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 26 april 2018 @ 18:59:46 #30
459912 FlippingCoin
pi_178757553
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:55 schreef Isdatzo het volgende:
Och jee, de cavalerie der Fok!-moraalridders is ook weer gearriveerd hoor.

TS geeft toch aan dat hij begrijpt dat het idioot gedrag is en is bereid de consequenties te aanvaarden en daar lering uit te trekken. Reageer dan gewoon inhoudelijk op de vraagstelling in plaats van met je vingertje te gaan wijzen.

Sorry TS, ik kan je niet helpen. Ik drink niet wanneer ik moet rijden. Succes ermee, ik hoop dat je er wat van geleerd hebt.
Nee. :6
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  donderdag 26 april 2018 @ 19:02:04 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178757608
quote:

[..]

Verder vraag ik me af of je ook enige vorm van kennis hebt over het CBR i.c.m. alcohol en de bijbehorende cursussen/onderzoeken?

Ik heb gewoon en vraag online gezet in de hoop dat er behulpzame medemensen zijn die meer informatie over dit onderzoek, met betrekking tot het bloedprikken, kunnen verstrekken. Dergelijke informatie is zeer welkom.
Voor alcomobilisten heb ik echt geen context nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178757738
Het is verschillend per locatie en de personele bezetting is hierbij ook wel eens van belang.

Een duidelijker antwoord kan ik je helaas niet geven. #geenervaringsdeskundige
pi_178757866
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:07 schreef investeerdertje het volgende:
Het is verschillend per locatie en de personele bezetting is hierbij ook wel eens van belang.

Een duidelijker antwoord kan ik je helaas niet geven. #geenervaringsdeskundige
Thanks voor de reactie. Het lijkt erop dat het in de norm gewoon bij de eerste afspraak gedaan wordt, iig bij deze locatie. Daar ga ik nu vanuit in ieder geval.
pi_178757905

[ Bericht 50% gewijzigd door Armani XL op 27-04-2018 06:57:03 (Nee, dat soort advies geef je maar ergens anders) ]
pi_178757942
Ja, en dan rijdt ie je kind dood. Goed advies, man. </advocaat van de duivel>

[ Bericht 84% gewijzigd door Armani XL op 27-04-2018 06:58:18 (Quote verwijderd) ]
  Moderator donderdag 26 april 2018 @ 19:17:25 #36
236264 crew  capricia
pi_178757946
Hallo TS,
Vind je het moeilijk om van de alcohol af te blijven? Er is ook een verslavingstopic op fok.
Mss kun je daar wat steun krijgen in het stoppen met drinken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_178757990
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ben nu wel benieuwd naar die context die rijden met alcohol op rechtvaardigt eigenlijk.
Ik heb nooit beweerd het te kunnen "rechtvaardigen". Ik zeg alleen dat ik destijds op een naar mijn mening menselijke manier gehandeld heb. Dit betekent niet dat het dan rechtvaardig is. Ik voel me echter niet geroepen verantwoording af te leggen aan de mensen die hier enkel reageren om hun afkeuring duidelijk te maken.
pi_178758043
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:19 schreef Shenkiee het volgende:

[..]

Ik heb nooit beweerd het te kunnen "rechtvaardigen". Ik zeg alleen dat ik destijds op een naar mijn mening menselijke manier gehandeld heb. Dit betekent niet dat het dan rechtvaardig is. Ik voel me echter niet geroepen verantwoording af te leggen aan de mensen die hier enkel reageren om hun afkeuring duidelijk te maken.
"Ja, mevrouw, ik heb dan wel uw dochter doodgereden, maar het was wel op een menselijke manier."
Rijden met drank op is nooit handelen op een menselijke manier.
pi_178758161
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, en dan rijdt ie je kind dood. Goed advies, man. </advocaat van de duivel>

Als jij weleens drinkt dan zal jij met zeer grote waarschijnlijkheid ook niet door zo'n keuring komen.
  donderdag 26 april 2018 @ 19:28:15 #40
459912 FlippingCoin
pi_178758188
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als jij weleens drinkt dan zal jij met zeer grote waarschijnlijkheid ook niet door zo'n keuring komen.
Niet meer dan terecht in dit geval hè.

pi_178758208
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:27 schreef Sjemmert het volgende:

Ik hoef nooit naar zo'n keuring, want ik ben niet zo dom dat ik met drank op ga rijden.
pi_178758249
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:19 schreef Shenkiee het volgende:

[..]

Dit zijn vast de vragen die je gaat krijgen op de keuring kun je je vast voorbereiden.

1. Heeft u in de afgelopen 12 maanden ten minste 12 alcoholhoudende consumpties
gebruikt? Tel het aantal glazen zoals op deze kaart is aangegeven. Dus u heeft in de
afgelopen 12 maanden niet ten minste 12 glazen gedronken, zelfs niet als u drinken op
speciale gelegenheden of in vakanties meerekent?
2. Hoe vaak dronk u in de afgelopen 12 maanden ten minste één glas? Was dat bijna elke
dag? 3 of 4 dagen per week? 1 of 2 dagen per week? 1 tot 3 dagen per maand? minder
dan eens per maand?
3. Op de dagen dat u alcohol gebruikte in de afgelopen 12 maanden, hoeveel glazen
dronk u dan ongeveer gewoonlijk op één dag? A. Wanneer begon u voor het eerst te
drinken? B. Wanneer dronk u voor het laatst?
4. Is er in de afgelopen 12 maanden een periode geweest waarin uw alcoholgebruik of
een kater herhaaldelijk uw werkzaamheden op school, op uw werk of thuis
belemmerde(n)?
5. Is er in de afgelopen 12 maanden een periode geweest waarin u regelmatig betrokken
was bij vechtpartijen als u alcohol gebruikte? A. Kreeg u in de afgelopen 12 maanden
door uw alcoholgebruik herhaaldelijk problemen met familieleden of vrienden? B.
Ging u door met het gebruik van alcohol terwijl u wist dat het voor u problemen in de
omgang met andere mensen veroorzaakte?
6. Bent u in de afgelopen 12 maanden opgepakt wegens verstoring van de openbare orde
of wegens rijden onder invloed van alcohol?
7. Bent u in de afgelopen 12 maanden vaak onder invloed van alcohol geweest in
situaties waarin u gewond kon raken, zoals bij het fietsen, het besturen van een auto,
het bedienen van een machine, of iets dergelijks?
8. Wanneer was de (eerste/laatste) keer dat?
9. Is er in de afgelopen 12 maanden een periode geweest waarin u veel meer moest
drinken dan daarvoor om het door u gewenste effect te bereiken? A. Merkte u in de
afgelopen 12 maanden dat dezelfde hoeveelheid alcohol minder effect op u had dan
daarvoor?
10. Is er in de afgelopen 12 maanden een periode geweest waarin u zo’n sterk verlangen
of zo’n sterke drang had om te drinken dat u er geen weerstand aan kon bieden? A.
Had u in de afgelopen 12 maanden zo’n sterke behoefte aan alcohol dat u aan niets
anders meer kon denken?
11. Is er in de afgelopen 12 maanden een periode geweest waarin u vaak meer dronk dan
u van plan was? A. Was er in de afgelopen 12 maanden een periode waarin u vaak
veel langer doordronk dan u van plan was?
12. Heeft u in de afgelopen 12 maanden willen stoppen of minderen met drinken? A.
Heeft u in de afgelopen 12 maanden meer dan eens geprobeerd te stoppen of minderen
en gemerkt dat dat niet lukte?
13. Was er in de afgelopen 12 maanden een periode waarin u een groot deel van de tijd
aan het drinken of aan het bijkomen van de effecten van alcohol besteedde?
14. Had het drinken in de afgelopen 12 maanden tot gevolg dat u belangrijke activiteiten
- zoals sporten, naar school of werk gaan, of omgaan met familie of vrienden - opgaf
of sterk verminderde?
15. Ik ga u nu enkele vragen stellen over problemen die u in de afgelopen 12 maanden
gehad zou kunnen hebben nadat u stopte of minderde met drinken. Bijvoorbeeld, 1. in
54
de eerste paar dagen trilden of beefden uw handen toen? 2. Had u toen meer
slaapproblemen dan gewoonlijk? 3. Was u toen zenuwachtiger dan gewoonlijk? 4.
Voelde u zich toen rustelozer dan gewoonlijk? 5. Zweette u toen? 6. Voelde u toen uw
hart heel snel kloppen? 7. Was u toen misselijk of moest u overgeven? 8. Had u toen
hoofdpijn? 9. Voelde u zich toen zwak? 10. Zag, hoorde of voelde u toen dingen die
anderen niet konden zien, horen of voelen? B. Dronk u in de afgelopen 12 maanden
alcohol om deze problemen niet te krijgen (of om ze te laten verdwijnen)?
16. Heeft alcohol bij u ooit één van de medische problemen op deze kaart veroorzaakt,
zoals: 1. een leverziekte of hepatitis? 2. een maagziekte of het opgeven van bloed? 3.
een doof of tintelend gevoel in de voeten? 4. problemen met uw geheugen, ook als u
niet dronk? 5. een ontsteking van de alvleesklier (pancreatitis)? 6. een andere ziekte?
Welke? A. Ging u in de afgelopen 12 maanden door met het drinken van alcohol
terwijl u wist dat dit bij u medische problemen veroorzaakte?
17. Ging u in de afgelopen 12 maanden door met drinken terwijl u wist dat u aan een
(andere) ernstige lichamelijke ziekte leed die verergerde door het gebruik van alcohol?
18. Heeft alcohol bij u ooit emotionele of psychische problemen, zoals op deze kaart
genoemd worden, veroorzaakt, problemen zoals: 1. ongeïnteresseerd zijn in uw
dagelijkse bezigheden? 2. depressief zijn? 3. achterdochtig zijn of anderen niet
vertrouwen? 4. het hebben van vreemde gedachten? A. Ging u in de afgelopen 12
maanden door met het drinken van alcohol terwijl u wist dat u daar emotionele of
psychische problemen door kreeg?
19. Hoe oud was u de (eerste/laatste) keer dat u drie of meer van deze problemen in
hetzelfde jaar had ten gevolge van het drinken van alcohol?
20. Wanneer was de (eerste/laatste) keer dat u één van de problemen die u heeft genoemd
had?
CAGE-test (heeft betrekking op het laatste jaar voorafgaand aan de laatste aanhouding)
• Heeft u wel eens het gevoel gehad te moeten minderen met drinken? (Cut down)
• Bent u wel eens geïrriteerd geraakt door aanmerkingen op uw alcoholgebruik?
(Annoyed)
• Heeft u zich wel eens vervelend of schuldig gevoeld over uw drinken? (Guilty)
• Heeft u ooit ochtends alcohol gedronken om u rustiger te voelen, om minder last te
hebben van trillende handen of om een kater de baas te kunnen? (Eye-opener)
Cage vragenlijst
1. Heeft U in het afgelopen jaar ooit gedacht dat u minder zou moeten drinken
2. Heeft u in het afgelopen jaar zich ooit geergerd aan kritiek van anderen op uw drinken
3. Heeft u in het afgelopen jaar zich wel eens ziek of schuldig gevoeld door drinken
4. Heeft U in het afgelopen jaar wel eens smorgesn vroeg gedronken om uw zenuwen te
kalmeren of om een kater te bestrijden

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 26-04-2018 19:43:57 ]
pi_178758295
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik hoef nooit naar zo'n keuring, want ik ben niet zo dom dat ik met drank op ga rijden.
TS was wel zo dom. Ik hoop dat hij daar nu van geleerd heeft, hij zegt van wel. Moet hij nu dan nooit meer drinken ? Of moet hij alleen niet meer gaan rijden als die gedronken heeft ?
pi_178758311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"Ja, mevrouw, ik heb dan wel uw dochter doodgereden, maar het was wel op een menselijke manier."
Rijden met drank op is nooit handelen op een menselijke manier.
Ik heb de bewuste keuze gemaakt om met de scooter te gaan die 25 km per uur gaat ipv met de auto. De schade die ik dan aan kan richten zal grotendeels betrekking hebben op mijzelf.
Laten we zeggen dat je een paar biertjes gedronken hebt op vrijdagmiddag en je later die avond uit bed gebeld wordt omdat je onverwachts afscheid kan nemen van een dierbare. Nu heb je toch nog een klein beetje context waar je zo naar hunkert. Is het nu gerechtvaardigd? Nee. Is het een menselijk? Ja, naar mijn mening wel. Je mag nu reageren met dat ik dus zo egoïstisch heb gehandeld door andermans leven op het spel te zetten, dat is je goedrecht. Ik hoop niet dat er iemand voor een dergelijke keuze zal komen te staan, maar ik vraag me af of iedereen dan wel zo moreel correct zal handelen.
Mocht je je afvragen of ik afscheid heb kunnen nemen? Nee op het moment van overlijden zat ik in mijn cel de uitslag van de ademanalyse af te wachten.
Dit is de context waarmee je het zal moeten doen.
  donderdag 26 april 2018 @ 19:34:54 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178758318
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:33 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

TS was wel zo dom. Ik hoop dat hij daar nu van geleerd heeft, hij zegt van wel. Moet hij nu dan nooit meer drinken ? Of moet hij alleen niet meer gaan rijden als die gedronken heeft ?
Als hij nu al aan het verzinnen wanneer hij allemaal wel zou kunnen drinken en toch die tests omzeilen dan heeft hij er vrij weinig van geleerd, hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178758349
quote:
15s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit zijn vast de vragen die je gaat krijgen op de keuring kun je je vast voorbereiden.

Thanks! Hier heb ik zeker wat aan.
pi_178758380
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als hij nu al aan het verzinnen wanneer hij allemaal wel zou kunnen drinken en toch die tests omzeilen dan heeft hij er vrij weinig van geleerd, hoor.
Die les komt nog wel de eerste keuring kost 1000eu en daar komt hij niet doorheen waarna automatisch aan jaar niet rijden volgt en je 10 jaar vast zit aan het cbr voor nieuwe keuringen a 300 per keer.
pi_178758439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:36 schreef Shenkiee het volgende:

[..]

Thanks! Hier heb ik zeker wat aan.
Geen probleem. Als je rijbewijs B ongeldig wordt verklaard kun je trouwens nog wel gewoon je AM rijbewijs (brommer) gaan aanvragen bij de gemeente. Voor het AM rijbewijs gelden geen geschiktheidseisen en dus kan het CBR deze niet ongeldig verklaren en de gemeente zal deze dus gewoon verstrekken. Je kunt dus iig op de brommer blijven rijden.

https://rijbewijs.nl/rijb(...)e/brom-en-snorfiets/

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjemmert op 26-04-2018 19:49:46 ]
pi_178758623
quote:

[..]

Ik "omzeil" niets. Ik wil gewoon zeker zijn van het feit dat ik bloedwaardes heb die voldoen aan de eis. Nou is het toevallig net het geval dat er in de 8 weken voor het onderzoek 2 feestdagen (Koningsdag & 5 mei) vallen waarbij ik normaal gesproken wel een paar biertjes drink, zoals het grootste deel van Nederland. Dit wekte bij mij onder andere de vraag of dat bloedprikken uberhaupt wel tijdens de eerste afspraak gedaan werd. Nou poeh poeh wat ben ik slecht bezig..
pi_178758740
quote:

[..]

Zolang hij niet meer rijd onder invloed heeft hij zijn les geleerd toch ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')