abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 april 2018 @ 14:12:05 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178752934
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden en uitlachen van 1-jarigen... voor zover opvoeden mogelijk is :P


  donderdag 26 april 2018 @ 14:12:39 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178752937
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 13:27 schreef Sylver_ het volgende:
Grote zus heeft vandaag koningsspelen en mocht in het oranje, dus Ella heeft ook gelijk even haar koningsdag-strik getest :+ Met bijpassende speen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ze is helemaal idolaat van haar 'naa' (navel) :P Zodra d'r rompertje uit is gaat ze 'm al "naa! Naa!" roepend zoeken en blij dat ze is als ze 'm vindt :D

Ook de navel van de rest van de familie is tof, maar die van haar is toch wel het allertofst :+
O+ Wat is ze mooi!
pi_178753509
Naa naa naa naa naa batmaaaaan
  donderdag 26 april 2018 @ 16:32:41 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178754854
Net met de waarnemend huisarts aan de lijn gehangen. Max de hele dag al koorts (40,5) en ging even heel raar trekken met armen en benen. Besloten om nog even aan te kijken, maar getsie, mijn mannetje!

Dacht eigenlijk aan kiezen, want grijpen naar wangetje en bloedje aan tandenborstel.

Dus hete plakker hier :{
  donderdag 26 april 2018 @ 19:33:04 #5
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178758284
Ach jee Q, een soort koortsstuip? Lijkt me best eng :{

Beterschap!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178758791
Sylver wat een leuke foto zeg, echt een droppie zo.

Q wat naar. Beterschap
pi_178760900
Ach Max. Beterschap!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_178760940
Bah, quoi. Wat klinkt dat eng. Beterschap voor Max!
  donderdag 26 april 2018 @ 21:55:03 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178761728
Toch even naar HAP geweest. Kleine koortsstuipjes, gewoon uit laten zieken. Ik wist niet dat er ook kleine stuipjes mogelijk waren. Onschuldig natuurlijk, maar het ziet er gewoon doodeng uit en wilde toch even zeker zijn voor de nacht. Kon 'm net zo in bed leggen, zonder eten of fles, want hij wilde graag slapen. Arm ventje!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 april 2018 @ 22:10:09 #10
269689 crew  Viv
pi_178761970
Ah wat sneu Quoi, beterschap voor max :*

Ella is dus helemaal klaar voor morgen met haar oranje strik :D Wat leuk al die woordjes!
pi_178762601
Beterschap Q :* moeilijk aan te zien he zo'n ziek ukkie.
pi_178762688
Ah Q. Goed dat je nog even geweest bent.

Ella en de navel. Emmy had ook een periode dat ze gefascineerd was door buiken. Zit je weer op een verjaardag terwijl ze je shirt omhoog trekt en je probleemzone aan iedereen toont BUIK BUIK!

Nu vindt ze tepels heel interessant en ze noemt een tepel een Theepot theepot
  vrijdag 27 april 2018 @ 07:15:08 #14
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178766993
Haha, theepot O+

Hoe gaat het met Max, Q?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 27 april 2018 @ 09:31:49 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178768693
Beterschap voor Max, wat een narigheid!

Wat is Ella mooi zeg! Heerlijk expressief ook!

Mijn beste vriendin is paar dagen terug bevallen van de eerste, gisteren met haar zoontje kennis gemaakt.
Ik dacht met Larf een uurtje langs te gaan maar we hebben er een uur of vijf gezeten uiteindelijk omdat het zo fijn was voor allemaal. Janken, knuffelen, genieten en alles.
Zo absurd dat we beide moeder zijn nu. Larf vond het prachtig, kusjes geven, aaien en tig keer de naam van de baby zeggen. Heerlijk.

En wat is zij dan al groot ook zeg :D
Ik was een luiertje aan het verschonen en meneer volledig aan het wassen na spuitpoep everywhere hahaha en toen werd dat helemaal duidelijk.
Schrok er weer van wat een ontwikkeling die kindjes in de eerste twee jaar doormaken :D

Larf staat ook al ingeschreven op school, is dat ook maar weer gebeurd. Kneuterig klein lief schooltje hier in het dorp, zou er zelf eigenlijk ook zo naartoe willen als ik het zo zag :+
Hopelijk goeie keuze voor als ze vier wordt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 27 april 2018 @ 09:50:00 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178768919
Oh Molo, wat fijn van jullie bezoekje. Ik vond het vandeweek ook zo speciaal bij mijn vriendinnen.

Wij liggen op bed te ontbijten. Max besluit veel te slaaaaaaaapen :Z 2x wakker geweest en nog koortsig. We gaan om en om maar ff spieken, maar het gaat wel ok geloof ik.
pi_178771601
Oh Molo wat een fijn bezoekje, klinkt heerlijk O+
Quoi, wat schrikken van Max. Ik ben wel benieuwd of de huisarts nog advies heeft gegeven over het nu wel of geen paracetamol geven?

En ik zag nog een hele mooie Ella O+
  vrijdag 27 april 2018 @ 12:14:25 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178772241
Gewoon pcm geven hoor en de 8 uur ertussen houden.

Hij zit voor de TV en zegt “dagg koning” :D Kan het schattiger?

Temp is inmiddels 38 ^O^ On our way back.
  vrijdag 27 april 2018 @ 12:15:46 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178772279
Max O+
Go Max!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178776242
Wat eng Quoi. Fijn dat de koorts begint te zakken. Beterschap voor Max :*

Molo dat klinkt als een fijn bezoek O+

Ik vind het heerlijk om een wandeling te maken met mijn dreumes. Wij gaan ook vaak lopend zijn broer op halen van school en hij volgt mij dan aardig goed. Terug naar huis gaat hij wel in de kinderwagen want 2 kinderen in het gareel houden is een onmogelijke taak

Ik heb Ella gemist -O-

Arja :D altijd fijn als ze dat soort dingen doen als er mensen bij zijn. Zo trekt S altijd mijn shirt naar beneden om mijn bh aan iedereen te showen }:|
Theepot :D klinkt als haha
  vrijdag 27 april 2018 @ 21:25:06 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178781836
Ik vind de theepot van Emmy wel hilarisch hoor :D

Bizarre koningsdag hier. Toch even de stad ingewandeld. Max heeft een kerkklokken-liefde en als die gaan dan is het "BIM BAM" en wijzen naar de kerk. We zijn dus eens de kerk ingegaan. Effe haai gezegd tegen de oude Willem (van Oranje) en zijn hondje. Daarna wat drinken ergens en toen stortte hij weer in. Op mijn schoot in slaap gevallen en de weg terug geslapen, thuis op me geslapen en weer gloeien. Koorts is weer hoog.

Ligt nu met een flesje water in bed en heeft soms hele verhalen. Als we gaan kijken slaapt hij weer en ligt hij te lachen in zijn slaap. Lekker virusje dit :{
pi_178782175
Ach quoi wat sneu. Je wilt het zo graag van ze overnemen.

Wij hebben vanochtend 3 uur lang over de rommelmarkt gelopen met een kopje koffie tussendoor. L gaf geen kik en heeft zich opperbest vermaakt. Heeft ook genoeg nieuw speelgoed gekregen. Vanmiddag had hij zijn eerste ritje draaimolen er op zitten. Een uiterst serieuze bezigheid, zo'n auto besturen. Alleen zo stom dat je er ook weer uit moet.

We hadden het hier laatst over lichaamsdelen. Ondertussen kent hij oren, neus, mond, ogen, armen, benen, voeten, buik, haar en piemel ^O^ arm, buik en ogen probeert hij ook te benoemen. Buik klinkt het zelfde als zandbak (bak) en arm als happen (appe) _O-
Hij probeert ook z'n eigen naam te zeggen, maar ook dat lukt nog niet helemaal. A baba, a papa.. Hij weet dondersgoed van wie, wat is. Dat ik papa's jas niet aan moet en welke schoenen van mij zijn. En hij herkent ons huis, mijn fiets (ook bij een loeidrukke jumbo) en de auto.

Prachtige leeftijd _O_
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 28 april 2018 @ 00:41:23 #23
269689 crew  Viv
pi_178784583
Theepot O+

Wat sneu voor Max, Quoi. Bij ZZ is dat ook vaak, dat de koorts 's avonds weer oploopt. En die kerkklokken-liefde. :D

Ik vind ZZ zo knap de laatste tijd, ze begint echt verbanden te leggen. Vanochtend zat ik met haar beneden aan tafel te ontbijten, toen mijn man kennelijk ook uit bed gekomen was en de wc boven doortrok. Begon ze meteen naar boven te wijzen en "papa" te zeggen. :o

En vorige week waren we in de dierentuin bij de sneeuwuilen, en toen begon ze meteen kiekeboe te doen. We hebben thuis een pluchen sneeuwuil-handpop met draaibare kop waar ik ook kiekeboe mee doe (kop achterstevoren en dan terugdraaien :D ). Ze snapte dus direct dat het om hetzelfde dier ging. _O_
pi_178784870
Dat vind ik zo grappig die verbanden leggen O+. Al gauw over verbaasd hoe een gestileerd beest in een boekje ofzo alsnog herkend wordt.
Ook dingen die ik vertel over wat we samen gedaan hebben van een week terug bijv weet/begrijpt ze ook nog.

Mama en papa nu heel duidelijk. Dus netjes met twee woorden spreken O+. Meer! Wordt MAMA :( meer!
pi_178786364
Vivi dat is ook superknap en leuk om te zien.

Emmy ging gister op de vrijmarkt op elk kleedje zitten te spelen met het speelgoed en al die kinderen maar dat baby speelgoed aanprijzen want zij vond het toch zo leuk _O-

En ze zag gister haar eerste luchtballon. Mama kijk groooote ballon pakkuh! O+
En als die ballon even achter de huizen verdween: isse ballon nou?

En ze is heel knuffelig en lief. Op de fiets pakt ze mijn handen en zegt mama lief, mama handje vasthouden

[ Bericht 19% gewijzigd door Arja op 28-04-2018 09:27:56 ]
  zaterdag 28 april 2018 @ 09:57:16 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178786617
Wow, wat zegt zij veel woorden achter elkaar al joh! :o

Madame hier heeft gisteren veel grotere kinderen geownd op het luchtkasteel en klimgebeuren hier, op een pony gereden en zich vermaakt. Tof om te zien, kleine grote stoere chick.

Vanmorgen wilde ze per se haar bedbed (dekbed :+ ) mee ons bed in. Stak daar haar vinger in haar neus, liet triomfantelijk de opbrengst zien, riep 'eten!' en begon er heerlijk van te genieten... :{ _O- _O- _O-
Bah! Kleine viezerd _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178786945
He bah molo _O-

De jouwe is wel een stoere en motorisch echt ver volgens mij. Die van mij is best voorzichtig en doet rustig aan
  zaterdag 28 april 2018 @ 10:33:31 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178787054
Larf kopieert ws gewoon haar vader en/of moeder natuurlijk :P
  zaterdag 28 april 2018 @ 10:34:43 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178787074
_O- nee nee _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178789706
Beterschap met M trouwens Q :o schrikken!
  zaterdag 28 april 2018 @ 19:13:46 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178795206
Hou op schei uit. Gisteravond en vanmorgen is hij nog flink ziek geweest. Echt tegen de 41 aan qua koorts en alleen maar slapen. Vanmiddag knapte hij gelukkig weer een beetje op en na 2 dagen bijna niet eten heeft hij vanavond 2 borden pasta op en een bak yoghurt _O_ Daarna was hij wel weer moe, maar niet meer koortsig. Is net weer gaan slapen.

Gelukkig hadden we weinig plannen dit weekend. Zo cocoonen met zijn drieën heeft ook wel weer wat. Volgende week op vakantie, dus dan hebben we dit alvast maar gehad :)
  zondag 29 april 2018 @ 21:49:33 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178822029
Koortsvrij dagje achter de rug, nog wel erg prikkelbaar enzo. Krijgt nu wat uitslag op zijn gezicht. Past wel weer bij de zesde ziekte. Whatever, het gaat allemaal vanzelf wel weer over.

Zeg Gogo, ik vroeg me af hoe het met Timo is. In je laatste post was je bezorgd over zijn oortjes. Nog actie ondernomen?
  zondag 29 april 2018 @ 21:53:22 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178822104
Zesde ziekte, laat die ook maar weer snel voorbij zijn zeg Quoi!

We aten vanavond aardbeien met slagroom als toetje, spuitbusslagroom.
Larf zat beetje te rommelen en aardbeien te eten zoals je haring eet. Dus Koos dat bekkie vol slagroom gespoten voor de gein.
Dat geschrokken gezichtje _O-
En daarna meteen pretoogjes, dat vond ze wel mooi _O-

Weet iemand trouwens waar cheap regenbroeken of pakken te koop zijn in maat 80, maximaal 86? ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 april 2018 @ 21:57:02 #34
269689 crew  Viv
pi_178822154
Fijn dat het beter gaat Quoi. *O* Hier hebben we de zesde ziekte ook al gehad (eigen diagnose, 8-) niet naar de huisarts geweest om het te laten zien). Tegen de tijd dat je vlekjes ziet ben je er zo goed als vanaf. :)
pi_178831633
Nadat M een half uur voordat ik naar beneden kwam vanmorgen al een hele krentenbol op had dacht ik wel even rustig te kunnen ontbijten terwijl M zich bezig hield met een bak Duplo.

Hij kwam meteen schooien en zei "Mama HAP".
Dus heb ik hem mijn boterham gegeven want ik smolt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 30 april 2018 @ 12:34:42 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178831757
Lekkah!

Wij hebben zomerbanden op de auto laten zetten net. Even vanaf daar naar de MacDonalds gelopen voor koffie en voor Larf een plak cake erbij.
Door de stromende regen. En mevrouw maar door de plassen stampen _O-
Schoot voor geen meter op, maar lollig was het wel

(Ik haal zo weer weg dus graag foto niet quoten)

[Spoiler]
[img]

[ Bericht 10% gewijzigd door Molo op 01-05-2018 22:07:44 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 30 april 2018 @ 14:02:14 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178834429
RF, kijk maar uit. Hier laten we letterlijk het kaas van ons brood eten :+

Plassen O+ Hier werd ook een stampje in een plas gedaan. En natuurlijk "laarzen aan!"

Vlekjes all over hier, dus check: zesde ziekte. Nu ik er ook over lees, paste het wel erg bij dat ziektebeeld. Gelukkig duurt het nu niet lang meer. Eetlust begint terug te komen, er is weer gepoept (na 3 dagen niks :o ik heb in 20 mnd tijd niet zoveel stront gezien) en er wordt weer gelopen en gespeeld. Ik heb dus zomaar ineens weer af en toe mijn handen vrij, want ook vanmorgen nog werd er gehangen gehangen en nog eens gehangen. Net samen een worstenbroodjeslunch gedaan en nu ligt hij lekker te slapen.
pi_178836363
Fijn dat max weer bijna de oude is!

Emmy is ook dol op plassen stampen, maar Molo larf is al onherkenbaar in beeld hoor
  maandag 30 april 2018 @ 15:12:19 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178836454
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 15:08 schreef Arja het volgende:
Fijn dat max weer bijna de oude is!

Emmy is ook dol op plassen stampen, maar Molo larf is al onherkenbaar in beeld hoor
ja weet ik, maar de jas enzo wel herkenbaar, die houdt ze nog wel eventjes denk ik ;)
zeiksnor dit dat hier, maar goed, liever geen herkenbaar kind op Fok
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:16:51 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178855713
Max bijna de oude was nog een beetje optimistisch. Hij ziet er dus inmiddels niet uit en plakt voornamelijk de hele dag aan me vast. Wil zelfs niet lopen. Vandaag moet ik echt even werken, dus gastouder it is, maar ik had er een hard hoofd in vanmorgen. Eenmaal daar verscheen er een glimlach op zijn gezicht en ging hij spelen, want gastouder had voor hem een hele zooi kookspulletjes op de kop getikt. Lief O+ En fijn. Dat patroon moest blijkbaar ook even worden doorbroken, hoe heartbreaking ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afijn, aan het werk c_/
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:20:40 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178855780
Op een andere plek werken vast nét zulke lieve mensen Quoi. En Max is een schatje, die klikt zó met een ander. Niet dat ik niet snap dat het lastig is hoor, maar dit werkt gewoon praktisch niet en blijft ellende geven op logistiek vlak.

En gefeliciteerd! *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178872085
Gefeliciteert quoi!

Jammer van de gastouder, heb je al met haar overlegd of er echt geen oplossing te bedenken is? Ik stel zelf graag brutale vragen en merk dat veel dan toch wel mogelijk is.

En anders dan zal hij na een paar keer wennen het ook heel erg naar zijn zin hebben op een andere opvang.

M is nog nooit naar een kdv of gastouder geweest. Zelfs geen vrienden of familie die af en toe oppassen. Deze zomer gaat mijn moeder een paar keer oppassen want we moeten echt een date night.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_178873358
Gefeliciteerd Q! En Max is volgens mij best een flexibel kereltje die het op veel plekken naar zijn zin zal hebben, maar ik snap dat het een grote stap is als je zo blij bent met de gastouder.

Phoebe nog nooit opgepast :D
Doen die datenight
  dinsdag 1 mei 2018 @ 20:01:41 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178873742
Zeker RF, doen! Alleen maar effe samen ongestoord kunnen praten zonder baby dreumes peuter radar. Een verademing en voor ons een beetje nodig hoor. Anders komen we aan sommige gesprekken niet toe.

En even aan haar het issue voorleggen ga ik zeker nog doen. Ik verwacht dat ze de sluitingstijd dan nog wel wil rekken, maar haar vakanties... Afijn, eerst zelf eens op vakantie. Kunnen we er ook nog even over bomen.

Ik kreeg vandaag alleen maar foto's van een lachende Max. Al met al is hij minder ziek en meer gezellig weer. Wel nog hangerig bij ons en gigantisch bevlekt :+
  dinsdag 1 mei 2018 @ 22:06:08 #45
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178877886
Gefeliciteerd met je baan, Q! Begrijpelijk dat het even slikken is dat Max dan weg moet bij een plek waar hij het fijn heeft, maar ik sluit me aan bij de rest: jullie vinden dan vast wel een plekje waar hij het minstens net zo fijn heeft.

Oeh RF, een date night is wel fijn!
Wij hebben sinds de komst van Ella nog geen date night gehad, maar wel date days, ook leuk :P

Hier heeft Ella besloten dat de meivakantie van zus het perfecte moment is om 't slaapritme om te gooien }:|
Na wat drama met in bed leggen bedacht ik me dat ze misschien toe is aan 1 slaapje overdag ipv 2. Nu dus het onzalige moment dat ze het nét niet goed volhoudt, maar ook niet aan het eind van de dag in slaap mag vallen, omdat ze dan 's avonds niet op een fatsoenlijke tijd in bed te krijgen is..
Ik had het toch handiger gevonden als ze daar nog even een week of 2 mee had gewacht.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 22:37:10 #46
73386 Fazz
onderweg
pi_178878931
Gefeliciteerd met je baan Q!
Lijkt me ook lastig om te switchen qua opvang. Met Max komt het echt wel goed, volgens mij is dit ook zo'n dingetje waarmee ouders het moeilijker hebben dan het kind ;)

Date nights zijn fijn O+ Doen RF!
Vriend en ik gaan over een paar weken op date-weekend *O* Zo'n zin in :s)

Nu al naar 1 slaapje Sylver? Die overgangsfase is altijd vermoeiend ja :{

Ik moet zo lachen om O, ze is zo stellig in wat ze wel en niet wil :D Dit wordt geen stil meisje die haar mening voor zich houdt waar ken ik dat toch van O-) Ze is erg aan het brabbelen en 'zingen' dus ik wacht met smart op haar 1e woordje.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 mei 2018 @ 23:13:18 #47
269689 crew  Viv
pi_178879900
Quoi gefeliciteerd met je nieuwe baan! *O* Qua opvang: als het alleen om haar vakanties ging dan was het misschien nog wel op te vangen, maar ze is ook regelmatig ziek geweest toch? Ik weet niet of er in principe wel een vervangende gastouder beschikbaar is, maar dat jullie Max dan liever thuis hielden? Zonder vervanging bij ziekte zou het voor mij een no go zijn. :N

Hier gaan we regelmatig een avondje naar een concert. Niet omdat het zo nodig is voor onze relatie, maar gewoon, omdat we dat vóór ZZ ook regelmatig deden. :Y)

Handig met die slaapjes, Sylver. Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren dat ZZ thuis meer dan 1 slaapje deed, behalve toen ze longontsteking had. :') Op de opvang doet ze er meestal wel 2, maar op die dagen kan ze dan ook niet uitslapen tot 8:00-9:00 uur. We hebben wel de regel dat ze na 16:00 uur niet meer mag slapen, want dan wordt het 's avonds inderdaad veel te laat.
pi_178889281
Enmy gaat vandaag voor het eerst onder een dekbed slapen. Wat zal ik haar dan aantrekken?
Ze sliep altijd in romper lange mouw en slaapzak. Nu romper en legging/pyjamabroekje, of alleen romper?
Gebruiken jullie al een dun kussen?
  woensdag 2 mei 2018 @ 13:35:45 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178889931
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
Quoi gefeliciteerd met je nieuwe baan! Qua opvang: als het alleen om haar vakanties ging dan was het misschien nog wel op te vangen, maar ze is ook regelmatig ziek geweest toch? Ik weet niet of er in principe wel een vervangende gastouder beschikbaar is, maar dat jullie Max dan liever thuis hielden? Zonder vervanging bij ziekte zou het voor mij een no go zijn.
Ik maak het nog even ingewikkelder. Normaal gesproken was er een bemiddelaarster die dan vervanging regelde. Omdat onze gastouder haar voet heel vervelend brak vorig jaar, is ze veel afwezig geweest en heeft de bemiddelaarster fijn vervanging geregeld. Die is er alleen mee gestopt en er is nu ook zo iemand, maar die heeft die verantwoordelijkheid bij de gastouder zelf gelegd :{w Die gang van zaken zint me ook niet echt, maar goed.

Dankje voor jullie meedenken! We gaan er eens even goed over nadenken de komende week. En ook maar eens kijken voor hoeveel uren ik nu precies ga werken en hoeveel opvang we nodig hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 13:08 schreef Arja het volgende:
Enmy gaat vandaag voor het eerst onder een dekbed slapen. Wat zal ik haar dan aantrekken?
Ze sliep altijd in romper lange mouw en slaapzak. Nu romper en legging/pyjamabroekje, of alleen romper?
Gebruiken jullie al een dun kussen?
Dat klinkt alweer groot Arja! Wat is de reden dat je hierop overstapt eigenlijk? Gewoon nieuwsgierig. Max slaapt in een slaapzak, klaar, en ik vind het eigenlijk wel superhandig. Ik probeer me te bedenken wanneer dat ophoudt.

De vlekjes zijn zo goed als weg hier *O* Vanmorgen at hij zowaar een boterham en we zijn ff naar de kinderboerderij geweest (veulentje geboren O+ ). Hij wil nog vaak (au, mijn rug) opgetild worden, dat is het dat ik enige nog merk.

De melk is op. Ik kocht hem altijd een beetje om bij het naar bed gaan 's middags. Klein flesje melk mee en dan slapen. Maar ik geloof dat het nu met water met een klein beetje siroop ook is gelukt.
pi_178891088
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 13:08 schreef Arja het volgende:
Enmy gaat vandaag voor het eerst onder een dekbed slapen. Wat zal ik haar dan aantrekken?
Ze sliep altijd in romper lange mouw en slaapzak. Nu romper en legging/pyjamabroekje, of alleen romper?
Gebruiken jullie al een dun kussen?
Mijn peuter ging omstreeks de zelfde leeftijd over op peuterbed + dekbed. Het is natuurlijk heel afhankelijk van hoe warm het in jullie huis is, maar de mijnes leg ik vanavond met een dunne pyjama met korte mouwen in bed. Een kussen heeft ze nog steeds niet en ze wordt volgende week 3.

Wat een vervelende situatie Quoi. Wij zijn vorig jaar overgestapt van een GO naar een kdv omdat onze GO er helaas mee stopte. Ik vind het een verademing dat ik me nu nooit meer druk hoef te maken om vervanging bij ziekte en mijn beide kinderen aarden er (inmiddels, was bij peuter wel een paar maanden gedoe :X nu vindt ze het fantastisch) prima.

Fijn dat Max weer wat beter te pas is. ^O^
pi_178892105
Q de reden is dat we maar 1 zomerslaapzak in haar huidige maat hebben en ik niet meer wil bijkopen nu ze al bijna 2 is. Van vrienden hebben we dekbedden en beddegoed gekregen.
En emmy ligt graag onder een dekentje bv op de bank.

Ze heeft geen koude kamer maar ik denk dat ze er de eerste tijd nog aan moet wennen dat ze haar dekens weer pakt als ze het koud heeft, dus wel wakker wordt van blote beentjes
pi_178897018
Mijn mensje heeft vandaag gewoon een enorm bord broccoli zelf naar binnen geschept. O+

Ik denk dat M als puber gewoon in een kampeerslaapzak in bed ligt want fuck knuffels of doekjes, die slaapzak is waar hij zichzelf mee in slaapt knuffelt.
Een puber jongen met zweetvoeten in een slaapzak. :'(

Maar wat klinkt dat al groot, onder een dekbed. Ik vind het juist zo lief in dat slaapzakje.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 2 mei 2018 @ 19:11:59 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178897100
Het is koud in Schotland, no worries, die gaat niet zo zweten dan :+

Hier sinds rond haar eerste verjaardag een dekbed, die ze dus nu bedbed noemt O+
Die vindt het prachtig om het dekbed te pakken en over zich heen te trekken, wende erg snel hier. Zijn toen overgeschakeld omdat ze dat bij ons in bed in de ochtenden ofzo zo mooi vond, ipv dekentje of een slaapzakje.
Hier gewoon korte mouwen romper nu trouwens in bed, lekker makkelijk.

We hebben haar 'tikkie' geleerd. Maar nu denkt ze dat Dipsy van de Teletubbies ook Tikkie heet. Kijkt er fonetisch vast op, maar hilarisch _O-
Krijg je op het deuntje zo'n bijna peuter vingertje in je schouder geduwd bij die naam _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178897371
Aah bedbed. :D

M slaapt in een korte mouwen romper met velours pyjama en winterslaapzak met mouwen.
In zijn zomerslaapzak wordt hij constant wakker 's nachts terwijl het bij ons binnen helemaal niet koud is. Zal hij wel van mij hebben ik heb het ook altijd koud.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 2 mei 2018 @ 19:52:00 #55
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178898025
Ik ging bij de oudste pas over op een dekbed toen ze naar een groot bed ging, met 2,5 jaar ongeveer. Ik vond een slaapzak altijd wel handig. Nu moet ik zeggen dat mijn oudste niet zo'n goede slaper was en heel lang heeft geroepen omdat ze zonder dekens lag.
Ella is wat dat betreft al veel meer van het 'zelf doen', dus ik denk dat een dekbed minder een probleem zal zijn.

Hoewel ze wel ineens slaapissues heeft ontwikkeld }:|
Ik weet niet of het nu komt doordat ze te veel slaapt overdag of dat het iets anders is, maar ze gaat ineens de helft van de tijd (en dan vooral 's avonds) huilen als ik de kamer uit ben. Soms direct, soms na 5 minuten..

Gisteren had ze erg weinig geslapen overdag en ging ze wel protesteren 's avonds, maar toen kon ik gewoon even over d'r rug wrijven en was ze vertrokken.
Vandaag heeft ze 's ochtends een hazeslaapje van 30min gedaan in de wagen en 1,5 uur (tot 14.45u) in bed en ze was echt moe om 18.45u. Maar toch drama na 5 minuten. Ze draait zich dan gewoon net als anders om, pakt haar knuffel en ik ga net als anders weg. Het lijkt dan goed te gaan, maar na een aantal minuten gaat ze staan in bed en huilen. Terwijl ze vanmiddag gewoon zonder problemen ging slapen.
Proberen te wachten om te kijken of ze toch alsnog zelf gaat slapen, maar dat resulteert alleen maar in meer overstuur raken, maar erbij blijven werkt ook niet, ze blijft dan wakker.

Man nam het over en die heeft nog een flesje melk gemaakt (dronk ze weinig van) en is er bij gebleven tot ze sliep en dat lukte uiteindelijk.

Geen idee wat dit nu is en of ik er iets mee moet 🤔

Ik weet ook niet meer hoe oud de oudste was toen ze over ging op 1 slaapje, maar opzich is 13 maanden niet heel gek voor maar 1 slaapje toch?
Ik vind het wat moeilijk te bepalen, omdat ze het nog niet echt volhoudt en ik een beetje het gevoel heb dat ik d'r wakker zit te houden terwijl ze bijna omvalt van de slaap..

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 02-05-2018 20:11:35 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:02:55 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178898277
Hier was het één lange tuk vanaf een maand of 6, 7. Vonden de leidsters op de crèche wel uitzonderlijk maar het werkte en werkt nog steeds prima.

Hier ook vaak huilen als ze gaat slapen, is eigenlijk altijd na een paar minuten over. Even de dag moeten loslaten en dan over naar tukken. Onafhankelijk van slaapritueel ofzo.
Wij doen er niets aan iig, zal wel loslopen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:18:40 #57
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178898716
Als ze even gaat huilen zou ik niet zo'n probleem vinden, dat hadden voorheen ook wel eens. Maar nu gaat het van 0 tot 100 in 2 minuten, inclusief kokhalzen.

Ik lees overal over verlatingsangst op deze leeftijd en misschien is dat het wel, maar het voelt heel anders dan toen de oudste echt overduidelijk verlatingsangst had.
Ze uit het verder over de dag eigenlijk ook niet.

Ik zou het helemaal niet erg vinden als ik er even bij zou moeten blijven, maar bij mij blijft ze dus echt wakker vaak.
Laatst hadden we haar even een uurtje weer mee naar beneden genomen en ging ze daarna wel zonder problemen slapen.
Daarom dacht ik dat ze wellicht te veel slaapt overdag, maar vanavond leek ze echt moe 🤔
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178901324
Slaapzak heeft hier nooit echt gewerkt, deken of dekbed gooit ze meestal van zich af al dan niet met wakker worden. Soms leg ik alleen een zachte lichte deken over haar blote voetjes heen..
  woensdag 2 mei 2018 @ 21:46:32 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178901487
Vanavond werd de soep hier door de kamer heen gegooid vanaf haar lepel.
Ze was te moe. Ahhhhh well, morgen weer een dag :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178901939
Sylver wij hebben vorige week slaapdrama gehad. Wilde hij ineens overdag niet meer slapen. Steeds meteen staan in bed en huilen terwijl hij duidelijk moe was. Rond 15u maar gaan wandelen om hem in slaap te krijgen. Heeft een paar dagen aangehouden en was ineens weer over.

M slaapt sinds 12 maanden nog maar 1x per dag trouwens.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 2 mei 2018 @ 22:03:32 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178902018
Hier ook al vanaf heel jong 1 middagdut. Toen eerst wel een dipje rond 5 uur, maar dan zorgde ik altijd dat hij lekker kon chillen, zodat 'ie nog even door kon tot 7. En dekens (of iets) over hem heen vindt Max maar niks. Volgens mij blijven we lekker bij de slaapzak zolang die past.

Sylver, lastig, die slaapperikelen. Bij zo'n 0 tot 100 in 2 minuten moment ga ik altijd wel 1x terug om even te knuffelen, boekje te lezen en wat dingen uit te sluiten (pijn, poep, plas, te warm, te koud?) Zodra ik merk dat hij daar rustig van wordt, vertrouw ik erop dat het huilen verder puur moeheid is en hij snel zal inslapen. Is ook 9 vd 10x zo. Gut, het is ook maar proberen wat we doen. Succes!

Ik zit effe niet lekker met Max, of Max met mij. Zodra ik in de buurt ben, verandert hij van een gewoon weer vrolijk mannetje in een hangerig, jengelig kind dat liefst niet wil lopen en de hele dag gedragen wil worden. Ik snap dat hij misschien wat naweeën heeft van het ziekzijn en wil hem heel graag knuffelen, maar ik kan hem niet de hele dag dragen. En mijn geduld raakt dan ook echt een beetje op. Ik kan dus nu weinig zonder hem. Douchen, koken, no way. Ik probeer het soms te negeren en afleiding te zoeken, maar met zeer wisselend succes en grooooote driftbuien als gevolg. Afijn, misschien nog wat geduld.
pi_178902426
Gefeliciteerd quoi met je nieuwe baan! Lastig van Max. Ik merk ook wel dat L bij mij bijvoorbeeld veel minder alleen speelt dan bij man. Ze weten precies hoe diegene is. Langzaam proberen weer los te laten? Ik weet het ook niet.

Speen afbouwen fase 2 is in werking getreden. Bijna een jaar geleden speen alleen in bed gelaten en sinds gisteren gaan we proberen na het in slaap vallen de speen weg te halen. Vanochtend werd hij half 5 wakker. Lekker geknuffeld een kwartier lang (zo van genoten!) en toen terug gelegd. Ging verbazingwekkend makkelijk. Normaal kreeg ik hem nooit meer in slaap zonder fles of tv. Daarna heeft hij met speen nog geslapen tot 8 uur. Kijken of hij nu misschien langzaam de speen af went en uit zichzelf weer slaapt tot 's ochtends zonder speen. En hoe lang wij het volhouden om half 5 met hem te knuffelen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 2 mei 2018 @ 22:37:10 #63
269689 crew  Viv
pi_178902916
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 19:52 schreef Sylver_ het volgende:
Proberen te wachten om te kijken of ze toch alsnog zelf gaat slapen, maar dat resulteert alleen maar in meer overstuur raken, maar erbij blijven werkt ook niet, ze blijft dan wakker.
Is hier soms ook, hier helpt het dan om haar uit bed te tillen en rondjes met haar te lopen op haar kamer, en dan slapend terugleggen. Of inderdaad een extra flesje, en dan slapend terugleggen. Toen ze nog niet zelf kon gaan zitten, kreeg ik haar vaak wel in slaap door gewoon mijn hand op haar rug of bij haar gezicht te leggen, maar dat is nu kansloos. :D
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 22:03 schreef Quoi het volgende:
Ik zit effe niet lekker met Max, of Max met mij. Zodra ik in de buurt ben, verandert hij van een gewoon weer vrolijk mannetje in een hangerig, jengelig kind dat liefst niet wil lopen en de hele dag gedragen wil worden.
Ja dat viel me gisteren al op, dat hij nog zo hangerig was en dan wel een goede dag bij de gastouder had.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 22:18 schreef Nazil het volgende:
Speen afbouwen fase 2 is in werking getreden. Bijna een jaar geleden speen alleen in bed gelaten en sinds gisteren gaan we proberen na het in slaap vallen de speen weg te halen. Vanochtend werd hij half 5 wakker. Lekker geknuffeld een kwartier lang (zo van genoten!) en toen terug gelegd. Ging verbazingwekkend makkelijk. Normaal kreeg ik hem nooit meer in slaap zonder fles of tv. Daarna heeft hij met speen nog geslapen tot 8 uur. Kijken of hij nu misschien langzaam de speen af went en uit zichzelf weer slaapt tot 's ochtends zonder speen. En hoe lang wij het volhouden om half 5 met hem te knuffelen.
Sliep hij dan voorheen de hele nacht met speen? Wij gebruiken het ook alleen in bed, maar 's ochtends ligt de speen eigenlijk altijd wel op de grond. Als we 'm gebruikt hebben dan, want ze weigert 'm meestal. :')
pi_178903400
Ja hij houdt hem echt de hele nacht in. Tenminste, voor zover wij het door hebben want als ik ga slapen en kijk ik nog bij hem dan heeft hij hem nog in en 's ochtends als ik hem uit bed haal ook,maar dan is hij wakker en zou het kunnen dat hij hem weer gepakt heeft. Ding ligt zelden op de grond en anders hebben we tussen 3 en 5 uur 's nachts een probleem. Dit probleem hebben we de komende nachten ook maar ik hoop dat hij leert om dan zonder speen maar weer in slaap te vallen of in 1x door te slapen. We zullen zien of ik over een week spijt van dit ga hebben (man is veel makkelijker, die maakt het niet uit of hij een speen heeft ja of nee. Dus dit doe ik wel alleen :+)
pi_178920226
Q hoe is het nu met Max en jou?

Oh speentje afleren ben ik nog helemaal niet mee bezig. Ik heb ook het dekbed nog even uitgesteld. Ze slaapt tenslotte eigenlijk zo lekker dat ik het nog even zo laat.

Ze heeft veel eczeem momenteel en het hormonenzalfje werkt maar even en er komen dan weer nieuwe plekken bij. We gaan volgende week maar weer eens naar de homeopaat.
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:02:18 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178920451
Gelukkig beter! Zo fijn O+ Hij is weer hartstikke gezellig zichzelf. Net lekker lang samen onder de douche gepoedeld. Alles op tijd weer de oude voor we morgen lekker op vakantie gaan ^O^

Arja, vervelend van de eczeem! Hier na 4 dagen hormoonzalf weg in gezicht en op armen. Benen nog wel, maar veel rustiger. Maarja, toen kwam die uitslag from hell eroverheen. Die moet nog echt wegtrekken en dan zien we wel. Benieuwd wat homeopathie voor je kan betekenen.

Even spammen met mijn binkie. Lijkt wel of hij ook een groeispurt heeft gehad, want man man man, wat wordt hij groot!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 3 mei 2018 @ 23:46:47 #67
269689 crew  Viv
pi_178925978
Succes vannacht Nazil! Als hij de speen zo intensief gebruikt snap ik wel dat je wil gaan afbouwen. Hier is het dus incidenteel en vooral even bij het in slaap komen, áls ze 'm accepteert is het wel een uitkomst dus we houden 'm voorlopig wel.

Quoi wat heerlijk dat hij net op tijd weer de oude is, fijne vakantie! *O* Hij is inderdaad groot zeg, op die bovenste foto lijkt hij wel een assistent-boer die zo even langs de stallen gaat, kippen voeren en eieren rapen ofzo. :D

Ik kreeg maandagmiddag koorts en heb vervolgens heel dinsdag (op het nieuws: de griepepidemie is voorbij! :( ), woensdag én donderdag met koorts op bed gelegen. En ik had geen vakantie of zo, dus klote voor mijn collega's ook. ZZ was de afgelopen 3 dagen steeds op het kinderdagverblijf (normaal 2 dagen, maar we hadden nog 1 extra dag over van toen ze ziek was begin april). Morgen ("mama-dag") moet ik er toch echt aan geloven, gelukkig voel ik me wel iets beter inmiddels. :%
pi_178927274
Beterschap vivi!
We zijn alweer een uur wakker. L is rise and shining en ik zit er als een zoutzak naast :') dank, speen. Hij kan dus 'snachts echt wel zonder maar gebruikte hem waarschijnlijk om 's ochtends nog wat langer door te slapen. Ik hoop dat hij dat snel leert zonder speen.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 06:43:24 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178927311
Mogge Nazil c_/
Toch nog niet even parkeren, de speenafkickfase 2? ;)

Vivi, beterschap. En succes met een dagje met ZZ.

Ik ben gewoon wakker btw, terwijl de mannen slapen 8)7
pi_178928596
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 06:43 schreef Quoi het volgende:
Mogge Nazil c_/
Toch nog niet even parkeren, de speenafkickfase 2? ;)

Vivi, beterschap. En succes met een dagje met ZZ.

Ik ben gewoon wakker btw, terwijl de mannen slapen 8)7
Nee,gewoon even doorzetten. Ik zie z'n tanden scheef gaan staan dus is wel nodig.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 08:51:07 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178928608
Goeie entree wel vanmorgen, ik vis mijn vergaderstukken uit mijn tas en er valt een bonk play-doh tussenuit :')

Moeke is weer aan het werk hoor :+

Klinkt goed van Max Quoi!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:43:21 #72
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_178929347
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 08:50 schreef Nazil het volgende:

[..]

Nee,gewoon even doorzetten. Ik zie z'n tanden scheef gaan staan dus is wel nodig.
Zolang ik zwanger ben ga ik het gevecht van de speen echt echt echt niet aan, dat overleef ik niet 😅
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 4 mei 2018 @ 10:20:59 #73
269689 crew  Viv
pi_178929916
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 08:51 schreef Molo het volgende:
Goeie entree wel vanmorgen, ik vis mijn vergaderstukken uit mijn tas en er valt een bonk play-doh tussenuit :')
:D
pi_178931586
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:43 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Zolang ik zwanger ben ga ik het gevecht van de speen echt echt echt niet aan, dat overleef ik niet 😅
Dan had ik het ook niet gedaan. We zitten in een hele rustige periode met een heel makkelijke L, dan durf ik het wel aan. Afbouwen hé, dus bij slapen speen er uit en wegleggen. Helemaal zonder nog niet.
pi_178932261
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:50 schreef Arja het volgende:

Ze heeft veel eczeem momenteel en het hormonenzalfje werkt maar even en er komen dan weer nieuwe plekken bij. We gaan volgende week maar weer eens naar de homeopaat.
Ook benieuwd naar :s).
Weet je een beetje wat de triggers zijn?
pi_178932455
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:40 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ook benieuwd naar :s).
Weet je een beetje wat de triggers zijn?
Triggers weet ik niet, maar het lijkt wel erger te worden als het weer omslaat dus als het kouder of warmer wordt.
En verder is ze ontzettend erfelijk belast.

We hebben al eerder homeopathie gedaan (mijn tante is homeopaat) en toen ging het best een poos goed.
pi_178939982
Max O+ stoer jochie heb je Quoi.
Fijn dat het weer beter gaat. Goede timing ^O^ heel veel plezier op vakantie

Nazil ik hoop voor je dat hij snel door slaapt zonder speen.
Ik had het wel geweten en lekker die speen er in gestopt :') maar slapen is dan ook mijn hobby

Arja wat sneu van de eczeem. Hopelijk helpt het weer zo goed als je bij de homeopaat bent geweest.

Wij gaan volgende week op vakantie met het vliegtuig. Weet iemand hoe streng ze zijn met de ID kaarten van die kleintjes? Onze oudste is 4 en lijkt natuurlijk helemaal niet meer op zijn pasfoto van toen. En Stijn is ook enorm veranderd
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:32:28 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178940709
Dan ben je, tenzij spoedaanvraag, nu toch te laat Ikke, dus lekker naïef dom blondje uithangen dan maar *O*
Waar gaan jullie heen? :)

Balen van de exceem zeg! Dat lijkt me flink lastig met zo'n kleine

Larf was vandaag op mijn werk. Koos ging pokeren en kon dan meteen door om 5 uur als hij haar bij mijn werk dropte. Mooi man, ze was helemaal onder de indruk van al die mensen met één been, apparatuur om zich heen, mensen in rolstoelen en alles :D
Even een rondje door het pand gedaan voor we naar huis gingen, ze vond het eerst maar spannend maar keek erna haar ogen uit :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178940775
Q max wordt inderdaad groot en heeft al een peutersnoetje ook ineens

Ikke geen idee. Waar gaan jullie heen?

Larf op het werk wat grappig. Iedereen was zeker weg van haar
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:41:00 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178940851
Ze krijgt altijd veel 'awww wat een snoezig popje' te horen :+
Zo ook hier, leuk altijd wel

Nu Turkse pizza knagen


Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:07:50 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178941394
Larf was net de hele tijd stil, vingertje voor haar mond, heel serieus kijkend O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178941889
Hmmm jammie. Snap dat ze daar van smikkelt.
Leuk larf op het werk.
Hier werd ook heel netjes 2 minuten de mond dicht gehouden door beide kinderen.

Als je bij ons voor 12 uur een ID kaart aanvraagt dan kan je die de volgende dag ophalen.
Maar eigenlijk vind ik dat van de gekke om te doen. Dan moeten ze die dingen maar niet 5 jaar geldig maken voor kinderen.
Maar ja beetje lullig als we het vliegtuig niet in mogen :')
Waarschijnlijk gaan we naar Mallorca of Ibiza. We moeten nog boeken :P
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:33:29 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_178941920
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:50 schreef ikke_84 het volgende:
Max O+ stoer jochie heb je Quoi.
Fijn dat het weer beter gaat. Goede timing ^O^ heel veel plezier op vakantie

Nazil ik hoop voor je dat hij snel door slaapt zonder speen.
Ik had het wel geweten en lekker die speen er in gestopt :') maar slapen is dan ook mijn hobby

Arja wat sneu van de eczeem. Hopelijk helpt het weer zo goed als je bij de homeopaat bent geweest.

Wij gaan volgende week op vakantie met het vliegtuig. Weet iemand hoe streng ze zijn met de ID kaarten van die kleintjes? Onze oudste is 4 en lijkt natuurlijk helemaal niet meer op zijn pasfoto van toen. En Stijn is ook enorm veranderd
als je oudste 4 is kan er toch sowieso niks aan de hand zijn :?
disclaimer
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:38:57 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178942047
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 20:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als je oudste 4 is kan er toch sowieso niks aan de hand zijn :?
Als een foto echt niet meer lijkt kunnen ze aangeven dat je een nieuwe moet aanvragen

Maar Ibiza of Mallorca gaat niet zo'n punt worden gok ik. Vlieg je naar Turkije of een gezellig weekje Mosul is dat wellicht anders
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:41:07 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_178942101
Ik denk wel dat er een verschil zit tussen een kindje dat wat ouder is geworden en een totaal onherkenbaar gezicht. Tenzij je de id-kaart al met 1 week oud hebt laten maken, dan kan ik het me voorstellen.
disclaimer
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:44:30 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178942191
Onze dreumes nu lijkt niet bepaald meer op de bolle Harry van 9 maanden op de foto.
Maar goed, we zien wel. Voorlopig alleen in augustus naar Zwitserland maar dan hoeven we toch nooit paspoort te laten zien dus relaxxxxx *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178942331
Nu heb ik zin in Turkse pizza :(

Ik heb sowieso zin om te snaaien, terwijl ik juist zo goed bezig ben.
En ik heb zin in vakantie.

Hebben jullie kinderen ook dat als ze yoghurt (of soep of wat dan ook) zelf eten dit best goed gaat tot de lepel in de mond aankomt, dan draait ze hem om in haar mond. En dat het dan altijd een bende wordt?
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:52:26 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178942444
Hier draait ze ook altijd om ja :Y

Ze gaat vanavond beetje laat slapen, mother of the year enzo... Maar ze stond net mee te dansen met So You Think You Can Dance (ik ben lui en te lui om die puin weg te zappen).
Gaat ze net als die gasten die daar stonden te dansen in haar kruis grijpen en kreunend door haar knieën :')

:')

:')_______
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:52:34 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_178942450
Ja, dat herken ik, van die lepel. Kan best een tijd duren nog :')
Noud zit nu in de fase dat hij met geen mogelijkheid meer gevoerd wil worden. Nu is zelf eten prima, maar ik had vandaag chili con carne en gisteren curry met rijst. En Noud is pas veertien maanden, dus zijn eetcoordinatie laat nog wat te wensen over. Hij gaat dus veel in bad en we eten buiten, dan kan na afloop de hogedrukspuit over het terras :+




Hij had zich vandaag zó enthousiast volgepropt dat hij alles weer uitkotste.
Om het vervolgens weer op te eten :Y)
disclaimer
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:53:22 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_178942476
En je mag best zeggen dat je sytycd kijkt hoor molo. Ik ben er dol op O+
disclaimer
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:55:49 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178942538
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
En je mag best zeggen dat je sytycd kijkt hoor molo. Ik ben er dol op O+
Nee ik vind het echt oprecht vreselijk

Maar tv stond nog aan van de dodenherdenking, Waalsdorpervlakte _O_

Hier is eten vaak een zooi, maar goed om te oefenen al die zintuigelijke input dus ze doet haar best maar. Wasmachine draait wel weer en douchen vindt ze gelukkig ook erg leuk.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178942540
Oh my molo :')

Ik probeer Emmy te trainen met die lepel en ze kan het volgens mij wel.
We oefenen samen de lepel rechthouden tot het eind en als dat lukt ga ik heel hard juichen en klappen :')
En als ze hem omdraait roep ik heel hard boeeeee :{w
Maar nu houdt ze de lepel recht tot bijna het eind, kijkt me ondeugend aan terwijl ze hem omdraait en zelf al boe roept erbij :(
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:56:57 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_178942560
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 20:55 schreef Arja het volgende:
Oh my molo :')

Ik probeer Emmy te trainen met die lepel en ze kan het volgens mij wel.
We oefenen samen de lepel rechthouden tot het eind en als dat lukt ga ik heel hard juichen en klappen :')
En als ze hem omdraait roep ik heel hard boeeeee :{w
Maar nu houdt ze de lepel recht tot bijna het eind, kijkt me ondeugend aan terwijl ze hem omdraait en zelf al boe roept erbij :(
welkom in de komende 15 jaar van je leven O+
disclaimer
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:57:06 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178942566
Hahahaha die Emmy O+

En goeie slab SQ!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178942578
Hij kijkt er wel trotst bij sq O+
Kots opeten brrrrrr
pi_178942757
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 20:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

welkom in de komende 15 jaar van je leven O+
Godsamme en ik heb hier nog wel voor geleerd :(
pi_178942989
Aaah Noud O+ wat is hij groot en wat kijkt hij ondeugend

Emmy :D geweldig haha
Je hebt van die ergonomische lepels, (met een kromming erin) voor kinderen. Ik vond het niks maar misschien is het wat voor Emmy?

SQ juist bij die van 4 jaar denk ik dat er misschien moeilijk gedaan wordt. Zijn id kaart is gemaakt toen hij 7 maanden was. Hij heeft nu een heel ander snuutje.
pi_178943043
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:17 schreef ikke_84 het volgende:
Aaah Noud O+ wat is hij groot en wat kijkt hij ondeugend

Emmy :D geweldig haha
Je hebt van die ergonomische lepels, (met een kromming erin) voor kinderen. Ik vond het niks maar misschien is het wat voor Emmy?

SQ juist bij die van 4 jaar denk ik dat er misschien moeilijk gedaan wordt. Zijn id kaart is gemaakt toen hij 7 maanden was. Hij heeft nu een heel ander snuutje.
maar die kaarten zijn toch gewoon 5 jaar geldig... Als ik 30 kilo afval en mn haar millimeter en blondeer dan lijk ik ook niet meer op mn ID.

[ Bericht 0% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 04-05-2018 22:05:06 ]
S. 2014
J. 2016
pi_178943508
:D daar heb je wel gelijk in.
Ik was ook niet van plan een nieuwe te kopen maar nu gaan we bijna en ga ik toch twijfelen. Wat als... Misschien zie ik gewoon te veel beren op de weg
pi_178945234
Zandbak deed hier wonderen voor het snappen van lepels (te beginnen met een schep dus). En hem zelf een bakje schepijs geven ook.

Al nam hij vanmiddag zo'n grote hap ijs dat hij de rillingen er van kreeg en brainfreeze _O- dat zag er heel grappig uit.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 5 mei 2018 @ 01:03:53 #101
269689 crew  Viv
pi_178946768
ZZ kiept haar lepel nooit om, maar het wordt alsnog een zooi hoor. :D Eerst vooral haar mond zelf, daarna gaat ze vingerverven en als haar schaaltje zo goed als leeg is, zet ze 'm op z'n kop op haar voet, die dan inmiddels boven haar ergonomisch verantwoorde kinderstoel uitsteekt. ):O

ikke_84 ik zou gewoon met de oude ID-bewijzen gaan, of iemand nog op zijn/haar foto lijkt is nogal subjectief toch? Kan je altijd nog stennis schoppen van "hoezo, dit is toch duidelijk mijn zoon?!" :7
  zaterdag 5 mei 2018 @ 06:32:39 #102
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_178947388
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 01:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
ZZ kiept haar lepel nooit om, maar het wordt alsnog een zooi hoor. :D Eerst vooral haar mond zelf, daarna gaat ze vingerverven en als haar schaaltje zo goed als leeg is, zet ze 'm op z'n kop op haar voet, die dan inmiddels boven haar ergonomisch verantwoorde kinderstoel uitsteekt. ):O

+1 :D
  zaterdag 5 mei 2018 @ 07:08:47 #103
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178947421
Ella keert ook de lepel om in haar mond :Y
Ik mocht ook heel lang niet voeren, maar tegenwoordig geeft ze mij de lepel zodat ik kan helpen. Het hangt samen met de enorme porties die ze ineens eet :o Dat ik 2 keer voor d'r op schep en ze daarna ook nog het eten dat kleuter laat staan op eet :D
Misschien gaat ze toch nog van de -1 lijn af met d'r gewicht :P

Wat leuk om Noud weer te zien! Die wordt ook al groot zeg O+

En mijn hemel, Max! Das gewoon al een peuter! :o O+

Ikke, ik zou ook gewoon met de oude id-kaarten gaan. Ze zijn immers nog gewoon geldig.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 07:15:29 #104
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178947442
Oh, en respect voor de speenafbouwchallenge!
Ik ben daar niet zo goed in, getuige mijn kleuter die met 4 jaar nog een speen had met slapen..

Ik wil het bij Ella wel echt eerder doen, maar momenteel is het nog een te grote hulp voor mijn gemoedstoestand :P

Het is ook moeilijk te geloven dat ze als baby een fanatieke speenweigeraar was, zo dol als ze er nu op is.
Ze zei nog eerder 'peen' dan 'mama' :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 07:56:49 #105
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_178947565
Haha, hier ook vooral ‘peen’ maar ook echt zinnen van meerdere woorden. En ze heeft een favoriet, heel handig. Er liggen er 8(!) rond haar bed, maar wil alleen die en kijkt ook of ik wel de juiste geef. Zo erg dat ze wakker wordt s nachts, alleen die speen wil en mij dus wakker maakt; eerst; ‘peen ben je?’ En daarna: ‘mamaaaaaa peen!!!’ (Insert huilerig stemmetje)

Hier in de regio hangen posters van Rhenen (pandabeer) en iedere keer als ze die ziet; Pandabeer! En toen ze een keer zei dat ze die wilde aaien en ik zei dat dat niet kon; is het nu aangepast naar: Pandabeer, niet aaien! Paarden wel aaien! De pandabeer was eerst een ijsbeer overigens :+

Vind het wel fijn dat ze nu overal op reageert.. je kunt gewoon vragen stellen en meestal krijg ik antwoord. Soms moet ik een vraag 3x op een andere manier stellen omdat ze m niet begrijpt en dan gewoon geen antwoord geeft..

Meer dreumessen in mama-plakfase? Ik moet continu ‘tijjen’ (tillen) of ‘puffelen’ (knuffelen). Heel schattig, maar mijn zwangere lijf kan dat niet altijd aan (het tillen dan)? :{
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 5 mei 2018 @ 08:23:39 #106
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_178947660
Ooh en deze wilde ik even delen O+

https://www.dropbox.com/s(...)8%2025%2040.mov?dl=0
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_178947799
Nouk O+ O+

Vannacht 4 uur had ik spijt van mijn challenge. Speen er in gemikt, getroost en terug naar bed. En nu hebben we beide het zelfde ochtendhumeur.
pi_178948005
Aaah wat een schatje Nouk O+ leuk dat kletsen en ook super handig.
Mijn S wil het filmpje steeds kijken :D
Logisch dat het tillen niet meer lukt. Maar misschien voelt ze aan dat er wat gaat veranderen en is ze daarom zo aanhankelijk? Of het is gewoon een faaaaaase dat kan natuurlijk ook.
Dat praten is echt wel makkelijk. Ik merk dat S vaak gefrustreerd is omdat hij DIEEEE DIEEEE wil maar we dan geen idee hebben wat hij dan bedoelt. En hij zegt standaard nee als we dingen aanwijzen, ook als hij ja bedoelt :D handig

Knoeien met eten gebeurt hier ook. Na het eten gaan de kleren uit want alles zit dan onder ondanks de slab. Wij mogen ook echt niet helpen want dan gaan de lippen stijf op elkaar. Ik vind het prima zo kan ik mijn eten ook warm op eten :Y)
pi_178948742
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:17 schreef ikke_84 het volgende:

SQ juist bij die van 4 jaar denk ik dat er misschien moeilijk gedaan wordt. Zijn id kaart is gemaakt toen hij 7 maanden was. Hij heeft nu een heel ander snuutje.
Die dingen zijn om die reden 5j geldig dus hoef je zelf geen rekening mee te houden.
pi_178948776
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 01:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
ZZ kiept haar lepel nooit om, maar het wordt alsnog een zooi hoor. :D Eerst vooral haar mond zelf, daarna gaat ze vingerverven en als haar schaaltje zo goed als leeg is, zet ze 'm op z'n kop op haar voet, die dan inmiddels boven haar ergonomisch verantwoorde kinderstoel uitsteekt. ):O

ikke_84 ik zou gewoon met de oude ID-bewijzen gaan, of iemand nog op zijn/haar foto lijkt is nogal subjectief toch? Kan je altijd nog stennis schoppen van "hoezo, dit is toch duidelijk mijn zoon?!" :7
_O-

En die voet boven tafel idd :D
  zaterdag 5 mei 2018 @ 10:38:41 #111
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_178948978
Strict genomen zijn ID’s alleen geldig als je op de foto lijkt, voor zowel kinderen als volwassenen. Ik werd al gewaarschuwd door de marechaussee op Schiphol toen N anderhalf was, en ze niet meer op haar paspoortfoto leek van toen ze 10 weken was. Ik heb dus toen naast haar paspoort een ID genomen met een nieuwe foto.

Wat zijn jullie kindjes allemaal lief O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_178951193
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 01:03 schreef ViviRAWRS het volgende:

ikke_84 ik zou gewoon met de oude ID-bewijzen gaan, of iemand nog op zijn/haar foto lijkt is nogal subjectief toch? Kan je altijd nog stennis schoppen van "hoezo, dit is toch duidelijk mijn zoon?!" :7
Moederkloek stennis. :D

"Hoe durf je te beweren dat dit niet mijn eigen vlees en bloed is? Hij is overduidelijk de jongen op de foto, hij is zelfs nu nog knapper dan op de foto. Dat ziet echt iedereen. Mijn tantes buurvrouw zei nog nou die zoon van haar die wordt ook met de dag knapper. Anders bel je haar maar hoor als je me niet gelooft! Hier is haar nummer. Maar wat is dus zei dit is mijn kind kijk nou die wangetjes, daar wil je toch de hele dag in knijpen. Wil je er anders gewoon even in knijpen? JAYDEN laat die man even in jouw wangetjes knijpen. Hoezo wil je niet in zijn wangen knijpen? Vraag het anders aan alle andere mensen achter ons in de rij of deze foto gewoon mijn zoon is. Iedereen die het ook overduidelijk ziet graag hun hand opsteken."

Als je dat lang genoeg volhoud doet echt geen enkele instantie ooit meer moeilijk.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_178952245
_O-
Is ook nog een optie haha
Hou het nieuws maar in de gaten misschien kunnen jullie ons dan wel spotten. "Vertragingen op Schiphol door hysterische moeder" 8-)
pi_178952624
Haha, ik zie het helemaal voor me!

Nouk: wat een leukerd! Wij hebben trouwens allemaal dezelfde spenen, om drama over een favoriet te voorkomen. Wij zijn net deze week begonnen met de speen overdag afbouwen (niet meer in de wandelwagen en in de auto), dan hoop ik in de zomervakantie de speen 's nachts af te kunnen bouwen. Dan ben ik vrij en is een beetje slaapgebrek dus wat minder erg. ;)

Quoi vroeg laatst naar het orengedoe en mijn huisartsbezoekje met Timo, de huisarts wilde niet doorverwijzen omdat de kno-arts toch niks anders kon dan buisjes zetten en dat zou volgens huisarts geen zin hebben op deze leeftijd. Ik hoorde later meerdere verhalen die dat tegenspreken, maar sindsdien gaat het eigenlijk best heel goed met Timo. Dus ons voornemen is nu om het aan te kijken en indien het weer terugkomt tóch doorzetten bij de huisarts. Of een afspraak maken als zijn collega er is, kijken of die er hetzelfde in staat of een andere mening heeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 14:21:49 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178952780
Is niet verplicht toch Gogo :)
Succes met de drukte en beslissingen!

Hier zijn zojuist aardbeien Teva's bezorgd in de juiste maat (tweedehands waren kapot en door dom meten had ik eerst de verkeerde maat binnen gekregen :P). Staan te wachten tot mini Wammes wakker wordt en ze er lekker op kan rond stampen door de tuin *O*

[ Bericht 14% gewijzigd door Molo op 05-05-2018 14:27:29 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178958828
Die aardbeien teva’s zijn leuk, Molo! M. heeft ze ook en gaf ze vandaag kusjes O+

Ik kan het filmpje van Nouk niet zien -O-

Hoe gaan jullie om met het uitlogeren gaan van jullie dreumesjes? Ik heb er namelijk echt geen behoefte aan, zeker niet bij de oma’s die anderhalf uur rijden van ons vandaan wonen. Het gevoel dat ze zo verweg is vind ik lastig. Mijn moeder blijft echter maar vragen of M. komt logeren, maar ik wil gewoon niet. Stel ik me aan en moet ik ze het dan toch gewoon gunnen?
  zaterdag 5 mei 2018 @ 20:50:02 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178958941
Waarom wil je het niet?

Larf is hier al best vaak uit logeren gegaan, maakte haar de eerste anderhalf jaar volgens mij geen barst uit, nu vindt het ze het super gezellig en het is soms handig/nodig.

Ik kan het filmpje ook niet zien, krijg stilstaand beeld maar geluid loopt wel door?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 5 mei 2018 @ 20:55:02 #118
269689 crew  Viv
pi_178959078
ZZ uit logeren laten gaan puur omdat iemand zo graag wil oppassen zou ik zelf niet doen. De aanleiding moet dus wel bij ons liggen: een concert dat we willen bezoeken of zo. Dat opa & oma er vervolgens heel erg van genieten heet dan een win-winsituatie. :)
pi_178959238
Ik vind het idee dat M. zo verweg is gewoon echt niet fijn. Als ze in de buurt hadden gewoond had ik het wel prima gevonden maar dat is niet zo.
Vind het prima als ze hier komen en wij een nacht weggaan, maar zij vinden het leuk om haar in hun eigen omgeving te hebben en dat snap ik ook wel.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 21:11:31 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178959477
Nou, dan doe je het niet, vertel je hen wat je hier schrijft en klaar.
Je partner staat er hetzelfde in neem ik aan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178959980
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 21:11 schreef Molo het volgende:
Nou, dan doe je het niet, vertel je hen wat je hier schrijft en klaar.
Je partner staat er hetzelfde in neem ik aan?
Al vijf keer gedaan en iedere keer komt die vraag. Mijn vriend maakt het niets uit, die zou het hartstikke leuk vinden voor beide partijen dus dit is mijn keuze.
Nou ja, bedankt voor jullie mening :)
  zaterdag 5 mei 2018 @ 21:57:03 #122
73386 Fazz
onderweg
pi_178960443
Ik kan me best voorstellen dat je moeder het leuk vindt Mies, maar jij blijft de ouder en bepaald dus. Heb jij zelf nog binding met de woonplaats van je ouders? Anders zou je misschien eens samen met M kunnen gaan logeren en dan overdag je eigen plan trekken zodat zij ook hun moment kunnen hebben samen :)

Drukke tijden Gogo, succes met afstuderen!
pi_178960561
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 21:35 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Al vijf keer gedaan en iedere keer komt die vraag. Mijn vriend maakt het niets uit, die zou het hartstikke leuk vinden voor beide partijen dus dit is mijn keuze.
Nou ja, bedankt voor jullie mening :)
Onze peuter van ruim 2,5 had ook nog nooit gelogeerd. Het was nog niet nodig en het voelde voor mij niet fijn om in de nacht niet bij hem te zijn.
Helaas voor de grootouders, die bleven er ook om vragen. En ik bleef ze netjes hetzelfde antwoord geven.
Toen raakte ik zwanger en in het kader van opvang indien bevalling zich ‘s nachts aan zou dienen, hebben we in maart toch een keer ‘geoefend’. Twix sliep keurig de klok rond, ik deed geen oog dicht. Duidelijk waar het probleem zat dus ;).
Maar jouw kind, jij bepaalt.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 22:06:56 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178960662
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 22:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

Onze peuter van ruim 2,5 had ook nog nooit gelogeerd. Het was nog niet nodig en het voelde voor mij niet fijn om in de nacht niet bij hem te zijn.
Helaas voor de grootouders, die bleven er ook om vragen. En ik bleef ze netjes hetzelfde antwoord geven.
Toen raakte ik zwanger en in het kader van opvang indien bevalling zich ‘s nachts aan zou dienen, hebben we in maart toch een keer ‘geoefend’. Twix sliep keurig de klok rond, ik deed geen oog dicht. Duidelijk waar het probleem zat dus ;).
Maar jouw kind, jij bepaalt.
Ik zou als ik grootouder was geloof ik tegen je zeggen dat je het dan ook maar zelf mocht uitzoeken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178961219
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 22:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zou als ik grootouder was geloof ik tegen je zeggen dat je het dan ook maar zelf mocht uitzoeken
Waarom? Je kan toch van gedachten veranderen? Of zien dat je kind er ineens klaar voor is?

Tot O 2 was heeft ze elke nacht bij ons geslapen. Toen hebben haar grootouders haar gevraagd en ze wilde wel. Nu logeert ze daar regelmatig. Ze geniet er erg van.

S daarentegen heeft 1xgelogeerd toen wij allebei ziek waren. Toen moest hij wel maar vind het verder niet zo nodig.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 22:47:42 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178961542
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 22:32 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Waarom? Je kan toch van gedachten veranderen? Of zien dat je kind er ineens klaar voor is?

Tot O 2 was heeft ze elke nacht bij ons geslapen. Toen hebben haar grootouders haar gevraagd en ze wilde wel. Nu logeert ze daar regelmatig. Ze geniet er erg van.

S daarentegen heeft 1xgelogeerd toen wij allebei ziek waren. Toen moest hij wel maar vind het verder niet zo nodig.
Als grootouders het graag willen steeds nee verkopen en als het je dan inééns zelf goed uit komt kan het wel. Dat zou mij tegen de borst stuiten en ik zou er iig wel wat van zeggen

Maar ik ben die grootouders niet gelukkig voor iedereen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178962381
Fazz, ik heb niks met mijn oude woonplaats, alleen maar slechte herinneringen en de band met mijn moeder is ook moeizaam. Helpt beide natuurlijk niet mee. Toch een goede tip.
Fijn om jullie ervaringen te lezen, denk dat ze toch nog even moeten wachten. Eerst maar eens afspreken dat M. bij een vriendin in de buurt gaat logeren, haar kindjes zijn vriendinnetjes van M. dus dolle pret O+
Molo, kan me niet voorstellen dat grootouders je dan nee verkopen als je ze ineens ‘nodig’ hebt. Is toch niet heel gek om het laten logeren op je eigen tempo te doen? En ook als grootouders ineens ‘nodig’ zijn is het, het toch o zolang verlangde logeerpartijtje :s)
  zaterdag 5 mei 2018 @ 23:26:59 #128
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178962450
Oudste ging uit logeren toen ze bijna 2 was. Mijn schoonouders hadden al eens voorzichtig aangeven dat ze het erg leuk zouden vinden. Ze was destijds een erg slechte slaper, dus ik had aangegeven het prima te vinden als zij weinig slaap niet erg zouden vinden.

Dat vonden ze niet, dus ze ging uit logeren :)
Ik vond het nog best een ding, ze wonen op bijna 2,5 uur rijden van ons vandaan en destijds had ik (of mijn man) nog geen rijbewijs.
Gelukkig was mijn schoonzusje ook op bezoek en die heeft ongeveer elk uur foto's geappt van hoeveel plezier ze hadden. Dat hielp erg veel O+

Ella is nog niet uit logeren geweest, we moeten nog even kijken wanneer alle partijen zich er goed bij voelen.

Ik vind zeker dat je zelf er een goed gevoel bij moet hebben en het niet moet doen alleen omdat de ander het zo graag wil.
Wel denk ik dat de eerste keer altijd even een drempel is die je over moet.

Het idee om samen uit logeren te gaan vind ik ook wel een goeie. Zo doen we dat altijd bij mijn ouders omdat zij niet goed meer tegen nachtelijke onderbrekingen kunnen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 23:33:09 #129
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178962580
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 22:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Als grootouders het graag willen steeds nee verkopen en als het je dan inééns zelf goed uit komt kan het wel. Dat zou mij tegen de borst stuiten en ik zou er iig wel wat van zeggen

Maar ik ben die grootouders niet gelukkig voor iedereen O+
Mama, ben jij het? :o

Niet zo zeer in dit scenario, maar mijn moeder kan ook zo rancuneus zijn :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178963167
:D er zijn dus wel grootouders die zo denken.
Ik zou het misschien wel denken maar te blij zijn dat ze eindelijk komt en er dus niks van zeggen.

Lekker doen wat voor jou goed voelt mies. Je hebt er niks aan als jij je de hele nacht ellendig voelt omdat oma zo graag een logeer partijtje wil. Kan ook als ze ouder is.
Als ze zo graag tijd samen wil doorbrengen kan ze haar toch ook een keer een dagje meenemen naar de dierentuin of zwemmen of zo iets? En dan 's avonds lekker thuis naar bed.

Ik vind het heerlijk om af en toe alleen met mijn man te zijn en leuke dingen te doen zonder kinderen erbij.
Volgend jaar gaan we samen een weekje op vakantie. De kinderen gaan dan naar opa en oma. Ik kijk er nu al naar uit *)
pi_178963631
Mijn dreumes is nu aan het logeren, 100 km verderop. Twee nachtjes nog wel. Morgen weer ophalen. *O*

Hij is ook 2x eerder een nachtje bij mijn schoonouders geweest, die wonen om de hoek. Maar dat vond ik wel moeilijker. Ze zorgen hartstikke goed voor hem maar we horen dan niks. Niet hoe het gaat, geen foto of zo. Nu krijg ik regelmatig een berichtje of foto. Dat voelt voor mij toch een stukje fijner. O+
pi_178965294
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 20:46 schreef Mies_poes het volgende:
Die aardbeien teva’s zijn leuk, Molo! M. heeft ze ook en gaf ze vandaag kusjes O+

Ik kan het filmpje van Nouk niet zien -O-

Hoe gaan jullie om met het uitlogeren gaan van jullie dreumesjes? Ik heb er namelijk echt geen behoefte aan, zeker niet bij de oma’s die anderhalf uur rijden van ons vandaan wonen. Het gevoel dat ze zo verweg is vind ik lastig. Mijn moeder blijft echter maar vragen of M. komt logeren, maar ik wil gewoon niet. Stel ik me aan en moet ik ze het dan toch gewoon gunnen?
Jouw kind jouw keuze. Je kind is er niet voor andermans pleziertje.
Als het voor jou niet goed voelt dan communiceer je dat ook nonverbaal naar M.
Sommige dingen zijn wel een bepaalde drempel over idd maar als je er geen voordelen aan ziet voor jezelf dan niet doen.
Past ze wel eens overdag op? Dat ze uurtje gaat wandelen met M ofzo bijv?
  zondag 6 mei 2018 @ 09:19:17 #133
457799 LeSage
Meisje
pi_178965440
Kleine toevoeging wat betreft logeren. Nu is het voor je dreumes allemaal nog niet zo spannend. Ik zie er veel voordelen in voor later, schoolkamp, kamp met sportvereniging, logeren met vriendjes. Hoe later je ‘oefent’, hoe spannender voor je kindje.

Verder uiteraard jouw keuze of je dat wil en daar zal je moeder zich in moeten schikken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178965643
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:34 schreef Cygne het volgende:
Mijn dreumes is nu aan het logeren, 100 km verderop. Twee nachtjes nog wel. Morgen weer ophalen. *O*

Hij is ook 2x eerder een nachtje bij mijn schoonouders geweest, die wonen om de hoek. Maar dat vond ik wel moeilijker. Ze zorgen hartstikke goed voor hem maar we horen dan niks. Niet hoe het gaat, geen foto of zo. Nu krijg ik regelmatig een berichtje of foto. Dat voelt voor mij toch een stukje fijner. O+
Daar kun je toch gewoon om vragen? Timo logeert zo nu en dan, ik vraag altijd of ze zo nu en dan een update sturen.

Tot nu toe heeft hij regelmatig bij mijn ouders geslapen en slechts een keer bij schoonouders. Maar dat ging niet helemaal lekker. Toen hij om half zeven wakker werd, namen ze hem nog even bij hen in bed en zijn ze met zijn drieën in slaap gevallen. Terwijl mijn schoonouders niet weten hoe het zit met veilig slapen enzo. Ook was Timo op dat moment behoorlijk mager (was na die ziekenhuisopname) en ze vonden het een goed idee om hem pas om half negen ontbijt te geven (terwijl ze al om half zeven wakker waren). Timo vroeg destijds nooit expliciet om eten, waren we niet echt blij mee dus.

Voorlopig houden wij het dus op logeren bij mijn ouders. :+
pi_178965850
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 22:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zou als ik grootouder was geloof ik tegen je zeggen dat je het dan ook maar zelf mocht uitzoeken
Dat deden ze niet. Ze wisten namelijk waar het vandaan kwam. En ze wisten ook dat er een moment zou komen dat ik het wel zou durven. En toen ik in maart vroeg of ze het graag wilden, waren ze dolenthousiast. En toen kwam het me niet ineens zelf goed uit, wij waren gewoon thuis.
En toen het twee weken geleden ‘nodig was’, verliep het super.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:15:24 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178965980
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:05 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat deden ze niet. Ze wisten namelijk waar het vandaan kwam. En ze wisten ook dat er een moment zou komen dat ik het wel zou durven. En toen ik in maart vroeg of ze het graag wilden, waren ze dolenthousiast. En toen kwam het me niet ineens zelf goed uit, wij waren gewoon thuis.
En toen het twee weken geleden ‘nodig was’, verliep het super.
Tuurlijk, gaat om de context en je praat ook weleens met elkaar neem ik aan, dus dan worden er aan beide kanten gevoelens gesnapt en geaccepteerd.

Ik reageerde overigens meer in het algemeen op de discussie en niet persoonlijk naar jou toe, maar zie nu dat dat niet heel duidelijk was.

In het algemeen vind ik veel jonge ouders er veel 'op mijn voorwaarden en je schikt je maar' erop nahouden. Ik ben meer van het samen verwachtingen uitspreken en gewoon de boel open gooien in gesprek.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178966217
Gogo, dat doen we ook. Maar dat nemen ze dan op dat moment ter kennisgeving aan. Om dan de volgende dag te zeggen van 'je vroeg nog hoe het ging, ja ging goed hoor!'.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:49:34 #138
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_178966487
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:15 schreef Molo het volgende:

In het algemeen vind ik veel jonge ouders er veel 'op mijn voorwaarden en je schikt je maar' erop nahouden. Ik ben meer van het samen verwachtingen uitspreken en gewoon de boel open gooien in gesprek.
ik denk dat die ouders ook dat gesprek aan gaan, maar wel bepaalde dingen hebben waar dat compromis niet kan worden toegepast.

Het hangt ook van de redelijkheid van je ouders af in hoeverre dat je echt verwachtingen kan bespreken, En genoeg opa's/oma's die echt enorm schijt hebben aan de wensen van een kind.

Ik heb geen regels als de kinderen bij mijn ouders logeren eigenlijk.
Wel voorkeuren, en het was voor mijn moeder echt heel moeilijk dat ik sommige dingen heel anders zag, nu bij F. geeft ze eindelijk gewoon water en ziet in dat hij dit heus kan waarderen en dat niet een pakje geven niet zielig.

F. kan nog niet logeren, hij kan niet zonder mij hij is obsessed met bij mij zijn.
En nu hij ziek is helemaal. ik wil echt gewoon een weekje weg zonder hem.
Dan kan hij niets anders dan zonder mij slapen en hopelijk wat borst minderen.

We hebben nog geen diagnose, het is geen pfeiffer, toxoplasmose, cmv.
Op basis van bloedonderzoek durven ze heel zeker te zegen dat het geen kanker is voor nu.
Met een biopt weten ze dat pas zeker maar omdat zijn bloedwaardes zo goed zijn doen we die pas na al het andere.

We zoeken dus verder naar wat het wel is, er zijn veel dingen die het kunnen zijn zoals veel tbc soorten.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:59:34 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178966666
Gadver zeg, wat een enorme zorgen. Fijn dat kanker uitgesloten is, maar de rest van de opties is ook niet allemaal een lolletje.
Wat vreselijk zo met je kleintje ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178966886
Jeetje Buda. Maar gelukkig is het geen kanker. Maar elk ziektebeeld is voor een kind gewoon op zijn zachtst gezegd vervelend.

Wat betreft regels bij opa en oma..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_178967616
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 09:19 schreef LeSage het volgende:
Kleine toevoeging wat betreft logeren. Nu is het voor je dreumes allemaal nog niet zo spannend. Ik zie er veel voordelen in voor later, schoolkamp, kamp met sportvereniging, logeren met vriendjes. Hoe later je ‘oefent’, hoe spannender voor je kindje.

Verder uiteraard jouw keuze of je dat wil en daar zal je moeder zich in moeten schikken.
Ik heb de oudste twee pas laten logeren toen ze er zelf om vroegen én snapten wat het inhield. De oudste was 3,5, de jongste middelste bijna 3 (en ging samen met grote zus). Weinig "oefenen" dus, maar toch geen enkel probleem met de schoolkampen die hier al vanaf groep 3 zijn. Logeren is namelijk altijd leuk geweest :)
pi_178967617
Buda, wat akelig allemaal! :*

RF, Wat raar, dat van die naam! :o

M logeert nu bij zijn oom en tante en die doen alles precies zoals wij het zouden doen. Hebben een paar instructies meegegeven. Hoeveelheid melk en zo en bedtijd, zulke dingen. Echt heel fijn hoe het gaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178967940
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 22:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zou als ik grootouder was geloof ik tegen je zeggen dat je het dan ook maar zelf mocht uitzoeken
Dat snap ik dan weer niet, dan verspeel je je kansen ook. Waarom die strijd? Waarom niet onvoorwaardelijk je kind de ruimte geven als jonge ouder. Wensen hebben tuurlijk, in overleg blijven ook.. Maar om dan recalcitrant terug te gaan doen omdat je eerder je zin niet kreeg als grootouder? Terwijl wat je wil is je kleinkind zien en dat mag en dan is het niet goed?

quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:15 schreef Molo het volgende:

[..]


In het algemeen vind ik veel jonge ouders er veel 'op mijn voorwaarden en je schikt je maar' erop nahouden. Ik ben meer van het samen verwachtingen uitspreken en gewoon de boel open gooien in gesprek.
Ik ben namelijk ook helemaal hiervoor, maar soms is het niet mogelijk op hoeveel manieren je ook probeert.
pi_178968219
Schoonouders en mijn moeder passen regelmatig op M. op en zijn dan van 6.30-17 uur alleen met haar dus tijd genoeg voor hen samen. Maar bij opa’s en oma’s thuis zijn is blijkbaar toch anders en dat kan ik me voorstellen. Maar goed, we doen het niet zolang het niet goed voelt.
Ik heb er wel vertrouwen in dat ze goed voor M. zorgen, anders zouden ze ook niet zo vaak oppassen. Ze zullen haar wel een beetje veel verwennen en laat naar bed etc (waardoor ze slecht slaapt), maar dat zal ik dan loslaten :)

Buda, fijn dat het geen kanker is, kan me voorstellen dat je daar bang voor was. Maar vervelend dat er alsnog geen duidelijkheid is. F. is er zo te horen ook echt ziek van? Veel sterkte :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Mies_poes op 06-05-2018 14:45:45 ]
  zondag 6 mei 2018 @ 14:21:30 #145
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_178969578
Logeren doen beide meisjes graag. Oudste gaat het liefst elke dag ergens logeren, zelf heb ik haar ook het liefste thuis maar inmiddels logeren ze dus gewoon voor de lol.

Buda ik heb niet alles meegekregen maar ik begrijp dat je een dikke :* wel kunt gebruiken.
pi_178970086
Jeetje Buda. Fijn dat er heel wat van het lijstje f gestreept kan worden, maar het niet weten lijkt me killing.
Behalve de bult, waar heeft hij last van?
  zondag 6 mei 2018 @ 16:54:45 #147
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_178972156
heel moe, veel huilen en hangerig zegt soms dat het pijn doet.
Hij is soms koortsig maar dat hoeft niet echt samen te hangen natuurlijk.

Hij kan de ene dag echt doodziek lijken en een dag later wel weer energiek en gezellig.
Het enige dat er altijd is dat is dat hij mij niet meer wil loslaten -O- ( O+ ) dat was altijd al erg maar nu echt onhoudbaar.

Verder is zijn ontwikkeling goed en kan ik bellen als ik denk dat er meer mis is of klachten komen.
Dus we zitten het maar gewoon uit
pi_178972931
quote:
17s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:54 schreef Budabuddumbam het volgende:
heel moe, veel huilen en hangerig zegt soms dat het pijn doet.
Hij is soms koortsig maar dat hoeft niet echt samen te hangen natuurlijk.

Hij kan de ene dag echt doodziek lijken en een dag later wel weer energiek en gezellig.
Het enige dat er altijd is dat is dat hij mij niet meer wil loslaten -O- ( O+ ) dat was altijd al erg maar nu echt onhoudbaar.

Verder is zijn ontwikkeling goed en kan ik bellen als ik denk dat er meer mis is of klachten komen.
Dus we zitten het maar gewoon uit
Sneutje. Vage symptomen ook wel, lijkt me lastig zoeken.
  zondag 6 mei 2018 @ 20:08:09 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178976018
Buda, wat rot om niet te weten waar het vandaan komt. En zwaar vanwege het hangen.

Even een kiekje uit het mooie Limburg, waar middagslaapjes worden geskipt, er op springkussens wordt gesprongen, er in beekjes wordt gespeeld en nog veel meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 6 mei 2018 @ 20:38:40 #150
457799 LeSage
Meisje
pi_178976747
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:54 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik heb de oudste twee pas laten logeren toen ze er zelf om vroegen én snapten wat het inhield. De oudste was 3,5, de jongste middelste bijna 3 (en ging samen met grote zus). Weinig "oefenen" dus, maar toch geen enkel probleem met de schoolkampen die hier al vanaf groep 3 zijn. Logeren is namelijk altijd leuk geweest :)
Ik bedoelde het ook niet als stelregel hoor, heb alleen zelf in het verleden daar vaak problemen mee gezien. Overigens waren die kinderen dan nog een stuk ouder met eerste keer logeren. Groep 3/4 basisschool zeg maar. En kan me voorstellen dat het dan heul spannend is ineens :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178978017
Wat heftig Buda. :* Gelukkig dat er eea uitgesloten is, maar wat naar dat je eigenlijk nog niet veel meer weet. Sterkte voor jullie.

Ik kom even mijn heerlijke meisje(s) showen. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dolgelukkig met haar ijsje op de kinderboerderij. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 mei 2018 @ 23:21:31 #152
269689 crew  Viv
pi_178980408
Buda wat zwaar met F, zowel de onzekerheid als het hangerige. Sterkte! :*

Lieve foto Selv O+
  zondag 6 mei 2018 @ 23:55:27 #153
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178980863
Bah Buda, wat rot die onzekerheid :{

Q, dat klinkt en ziet eruit als een heerlijke vakantie!

Awwwh Selv, je meisjes O+
Vindt L ijsjes niet te koud? Ella had vandaag het waterijsje van kleuter en had last van een intern conflict. Steeds nee schudden en zeggen bij een likje, maar wel steeds meer willen :P

En Ella loopt! :o
Ze was al een maand lang af en toe stapjes aan het zetten en de afgelopen week merkte ik dat ze dat steeds vaker deed, maar vanavond liet ze ineens papa los en liep zo de hele gang door ^O^
Ze is vervolgens wel 60x de gang op en neer gegaan :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178983632
Jeeeej voor Ella *O*

Sel wat een droppies

Budha sterkte met alles. Wat naar zeg die onzekerheid
pi_178986065
Ijsjes! :D

Hier al lekker een stukje gefietst in de bakfiets, boodschappen gedaan en nu ligt hij alweer te slapen.
Dus tijd voor weer een rondje "alles wat je in je online winkelwagentje kan klikken tot M wakker wordt mag je houden".

Vanmiddag prive zwembad feestje in de tuin.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 7 mei 2018 @ 11:53:25 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178986379
Hier probeert een zandworm in UV pak op mijn laptop te rammen...
Watertafel en zandschelp worden veelvuldig gebruikt hier wel, value for money *O*

Zojuist even de kinderbijslag gruwelijk hard uitgegeven, vliegt weer mijn portemonnee uit maar veel teveel leuks (en nuttigs) te koop :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178986534
Zandschelp is hier het zwembad. Ene helft voor M, andere helft voor de hond.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 7 mei 2018 @ 12:15:34 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178986847
Helft is zandbak, helft is zwembad. Plonste ze vanmorgen toen ik de deur open deed meteen in :D

Heerlijk! Water is toch magisch voor die kleintjes he
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178986908
Als het even zou kunnen zou ik voor mezelf zo´n mega zwembad in de tuin opzetten en extra hard spetteren ´s ochtends als de buren naar hun werk vertrekken.

En vooruit de dreumes mag er ook in met een opblaasflamingo.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 7 mei 2018 @ 19:13:01 #160
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178996290
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 11:37 schreef ReginaFalange het volgende:
Ijsjes! :D

Hier al lekker een stukje gefietst in de bakfiets, boodschappen gedaan en nu ligt hij alweer te slapen.
Dus tijd voor weer een rondje "alles wat je in je online winkelwagentje kan klikken tot M wakker wordt mag je houden".
:D
En? Mooie score behaald?

Water en zand.. Altijd goed, hè. Wij waren vandaag op het strand, ideaal plekje in de schaduw bij een hoop speeltoestellen op dreumes niveau ^O^

En jeetje wat gaan die dreumessen toch hard zeg! Ik had een lijstje gemaakt van woordjes die ze zegt met 13 maanden en 2 weken later kan ik al een hele hoop nieuwe toevoegen :o
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178997921
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:55 schreef Sylver_ het volgende:
Awwwh Selv, je meisjes O+
Vindt L ijsjes niet te koud? Ella had vandaag het waterijsje van kleuter en had last van een intern conflict. Steeds nee schudden en zeggen bij een likje, maar wel steeds meer willen :P
Nee hoor. Mijn idee was dat ze af en toe een likje van mij zou krijgen, maar ze werkte hem zo uit mijn hand en helemaal naar binnen. _O-

Wat een snelle is Ella met al die woordjes zeg! L. doet vooral dierengeluiden, zegt mama/papa/daag/klaar en noemt haar zus 'baba'. :')
pi_178997941
Buda heel veel sterkte de komende tijd!

Ijsjes zijn hier ook hit, vooral schepijs. Af en toe krijgt hij een eigen bakje en bolletje en dat eet hij heel gehendig op met een lepeltje. Heel knap. Waterijs is ook lekker. Ik had wat gemaakt met sinaasappel, banaan en appel en ze zijn heel lekker geworden. 'L, wil je een ijsje?' Ijsje! Ijsje! Ijsje!

Geen water hier, helaas. Zieke L, te beginnen met een oogontsteking die na ruim een week nog niet over was. Toen dat beter begon te worden een piepende ademhaling, hoesten als een zeehond en vandaag is daar koorts bij gekomen.

Speenafwennenfase2-update: prima! Hij is er aan gewend dat de speen niet meer standaard in bed ligt en als hij 's nachts wakker wordt (van het hoesten }:|) valt hij zonder speen weer in slaap. Dat is snel gegaan! Hij slaapt nu tussen half 6 en half 7. Dat is wel flink veel vroeger dan laatst, maar dat kan ook met het licht te maken hebben. Als het nog donker is kan ik hem rustig maken, die speen weer geven en dan slaapt hij wel door. Ik ben iig heel blij dat we er mee begonnen zijn. Oké, half 6 opstaan gaat geen hobby van mij worden en helemaal niet van die van mijn man maar ook dat komt wel weer.

Die laatstgenoemde vindt het allemaal prima maar ik mag het doen, hij 'kan dat niet want dan wordt hij wakker'.
pi_178997971
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:27 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Nee hoor. Mijn idee was dat ze af en toe een likje van mij zou krijgen, maar ze werkte hem zo uit mijn hand en helemaal naar binnen. _O-

Wat een snelle is Ella met al die woordjes zeg! L. doet vooral dierengeluiden, zegt mama/papa/daag/klaar en noemt haar zus 'baba'. :')
L is anders ook vlot!
Al heb ik ook het idee dat mijn S vooral wat traag is.

Mamma Neii en uh-uh nog steeds, in alle toonaarden. En we snappen nog wat hij wil ook :D
pi_179000297
Hele mooie score gehaald met online shoppen. Ook kersttruien besteld want nu ontzettend in de uitverkoop. :')

Hier is het nieuwe woordje poep met harde p op het eind. En kaijkah (kijken), geen idee waarom hij dat alleen met Haags accent kan zeggen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 7 mei 2018 @ 21:48:07 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179000358
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:46 schreef ReginaFalange het volgende:
Hele mooie score gehaald met online shoppen. Ook kersttruien besteld want nu ontzettend in de uitverkoop. :')

Hier is het nieuwe woordje poep met harde p op het eind. En kaijkah (kijken), geen idee waarom hij dat alleen met Haags accent kan zeggen.
Ik app hem af en toe met voicemessages :9

Kaijkah is trouwens meer Rotterdams jonguh :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179000729
Ah vandaar dat ie de hele dag met de afstandsbediening en zijn spatel langs zijn oor loopt, hij krijgt gewoon voice messages.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 7 mei 2018 @ 22:01:04 #167
73386 Fazz
onderweg
pi_179000761
Naar die onzekerheid Buda :* Sterkte voor jullie beide!

Beterschap Nazil, wat sneu al zo lang ziek.

Snelle Ella! Wat goed zeg dat ze zo aan de wandel is! En al praten ook :D

L met een lekker ijsje :9 Doet ze goed

O stapt wel al wat als je haar beide armen vast houd, maar zelf stappen achter de loopwagen doet ze niet. En praten is niet meer dan 'bhabhahbahbamamamamamamabrrrrr' gebrabbel dus :)
Verder heb ik vandaag gesolliciteerd, super spannend vind ik het. Baan klinkt heel tof maar is wel voor minimaal 32 uur. Ik werk er nu 28 dus bij aanname moet er thuis wel wat geregeld worden...
  maandag 7 mei 2018 @ 22:13:48 #168
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179001220
Wat grappig dat L haar zus 'baba' noemt :D
Ella zegt soms iets dat klinkt als 'noona', maar vaak noemt ze d'r 'mamma' :P

Wat knap en wat snel met de speen, Nazil!
Nog extra knap dat het lukt terwijl hij ziek is.
Beterschap voor L!

Ik vind het wel knap, al die verschillende intonaties, Room! Hij kan later vast vloeiend Mandarijn of Kantonees spreken :D

Kersttruien, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen ^O^
Wel moeilijk kwa maat gokken, denk ik?

Oeh Fazz, wat spannend van de sollicitatie!
Wanneer hoor je er wat van?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 7 mei 2018 @ 23:16:39 #169
269689 crew  Viv
pi_179003005
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:46 schreef ReginaFalange het volgende:
En kaijkah (kijken), geen idee waarom hij dat alleen met Haags accent kan zeggen.
ZZ heeft een harde G waarvan ik geen idee heb hoe ze eraan komt: "doeghrhgh!" "dag-daaghrhgh!" _O-
pi_179022991
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

ZZ heeft een harde G waarvan ik geen idee heb hoe ze eraan komt: "doeghrhgh!" "dag-daaghrhgh!" _O-
:D

Hier een tijdje geleden ook de hele dag door de harde G geoefend, hele dag in mijn gezicht gespuugd want dat doe je natuurlijk gewoon met zoveel mogelijk spuug en kwijl.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_179023297
Wij kennen hier alleen een Engelse g. Met die g wordt ook alles gezegd. Gakje=jasje, gak= L. Zelf (tweede letter is een A) gak=zandBAK, guigje=druifje :+

Vermoeiend wel, zo'n zieke dreumes. Hij heeft 3 slaapjes gedaan vandaag en tussendoor wilde hij alles, oh toch niet. Bank op bank af bank op, bumba, neeee teletubbies! Nee toch bumba. Druifjes? En dan 2 uur lang met het bakje voor zich zitten zonder er ook maar 1 te nemen.

Wel heel schattig: hij had een gesprek met z'n knuffel toen ik druiven ging pakken in de keuken. Vertaald uit zijn eigen taaltje was het dit gesprek: Druiven van mama. Mama, papa, mama papa (wijst dan op de bank de plek aan waar wij norma zitten). *iets harder tegen mij* waar papa? Ik zeg papa is werken, centjes verdienen. Vervolgens weer tegen z'n knuffel 'papa entje iene' O+ O+

Onvertaald: guigje a baba. Baba, papa. Wa papa?

Ik smolt. Zo ontzettend schattig en ook dat hoge lieve stemmetje tegen z'n knuffel.
pi_179036284
Superschattig nazil.

Oh jongens mijn meisje wordt al bijna 2 :D
Jullie nog leuke suggesties voor cadeaus? Ze krijgt in ieder geval een schommel en een waterbaan en een nijntje die je kan verstoppen en die dan roept.

10 september gaat ze naar de peuterspeelzaal. Mijlpaal. Voor het eerst bij een vreemde. Ik denk dat ze de andere kindjes fantastisch gaat vinden, dat merk ik nu al in de speeltuin en zo
  woensdag 9 mei 2018 @ 10:33:02 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179036597
Fietsje, puzzels, knutselspullen, schaar, skippybal, rugtasje, boekjes...
KuikenGuppy
pi_179036759
Wobbel, kinetic sand, loopfietsje, tipi.

M vindt die Schleich dieren leuk vooral om mee in het zand of water te spelen. Weet iemand goede alternatieven voor Schleich figuren? Ze worden namelijk binnen een minuut lelijk van zonnebrand in het zwembadje en daar vind ik ze een beetje te duur voor. Ik kan wel van die super chemische plastic dino's vinden van de Hema of Action maar die zijn me weer te slap voor een dreumes die alles opvreet.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_179037306
Gewoon duplofiguren? Heb je ook beestjes van. Die dingen kunnen zelfs in de vaatwasser.
pi_179037550
Ja Duplo is briljant, maar hij geeft niet zoveel om de figuurtjes die we hebben. Misschien toch maar op amazon kijken voor een party schleich.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_179037791
Kinderen en hun mening :{w
  woensdag 9 mei 2018 @ 13:39:46 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179039960
Arja, is het al bijna zover ja? Misschien iets leuks voor de zomer. Opblaasbeest ofzo.

Wat een subtropische vakantie is dít man 8-) ‘s Nachts wordt er alleen weinig geslapen (dan weer erg koud in tent), verder alles bellissimo!

Max’ vader doet trws aan dragen tegenwoordig. Max vindt het heel gezellig en zo kunnen we lekker op pad O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179044585
Dank voor de tips. Rugzakje kopen is wel een goede voor de psz. Verder heeft ze eigenlijk alles al.
Q ja 22 juni

Leuk zeg q dat dragen. Waar zijn jullie?
  woensdag 9 mei 2018 @ 21:59:55 #180
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179051999
Zuid-Limburg!

Ha, rond die tijd worden er een aantal 2 hier geloof ik.
  woensdag 9 mei 2018 @ 22:15:34 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179052441
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 17:16 schreef Arja het volgende:
Dank voor de tips. Rugzakje kopen is wel een goede voor de psz. Verder heeft ze eigenlijk alles al.
Q ja 22 juni

Leuk zeg q dat dragen. Waar zijn jullie?
Ze ging toch wel al naar de crèche?

Ik heb bedacht voor de 2e verjaardag een citroentaart (want gék op citroen) met discodip op de bovenkant te doen en een Mascha en de Beer topper erop.
Ik ben geen bakker maar ik heb er zo waar zin in!

En morgen kamperen, zo benieuwd hoe ze het ervaart nu ze echt een meisje is ipv een baby
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 9 mei 2018 @ 22:18:23 #182
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179052511
Ik ben geen grote fan van kamperen, maar moet zeggen dat het geweldig bevalt en ideaal is voor die leeftijd.
pi_179052745
Nee ze gaat pas in september naar de creche.
Ja er is een hele juni-golf 2 straks, maar lang niet iedereen post meer regelmatig, zoals chanty en groofs, svane en sull.

Ik ben ook geen kampeertype, misschien ooit naar een glamping.
  woensdag 9 mei 2018 @ 22:34:35 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179052937
Klopt. Dunt een beetje uit :P

Wij zitten ook in een luxe safaritent hoor ;) Eigen badkamertje!
  woensdag 9 mei 2018 @ 22:45:00 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179053131
Tent hier, die hards :7

Ok ok, mét led-verlichting all over the place, koelbox op stroom en gewoon beetje comfortabele goeie zut :P

Peutertopic lees ik beetje mee maar dat is niet echt een heel actief topic

Zingen die van jullie ook zoveel de hele tijd? En dól op ijs.
Zodanig dat ze in de ochtend zodra ze uit bed is naar de vriezer loopt, je hoopvol aankijkt en zegt 'ijs ijs ijssss??!!!!'

Jammer joh! >:O
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179053239
Jaaa Emmy zingt ook veel. Soms duurt het even voor ik door heb welk liedje ze zingt. Maar soms komt er ineens duidelijk uit POESJE MAUW KOM GAUW!

IJsjesmonster hier check. Al vindt ze een ijsklontje ook nog prima en dan verbaasd zijn dat ie ineens weg (gesmolten) is.
pi_179054077
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 22:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze ging toch wel al naar de crèche?

Ik heb bedacht voor de 2e verjaardag een citroentaart (want gék op citroen) met discodip op de bovenkant te doen en een Mascha en de Beer topper erop.
Ik ben geen bakker maar ik heb er zo waar zin in!

En morgen kamperen, zo benieuwd hoe ze het ervaart nu ze echt een meisje is ipv een baby
Ach is Larf ook zo'n van van Masha en de Beer? A is er helemaal waus van. Elke dag moet ik meekijken en ze weet nu al precies wat er per aflevering gaat gebeuren ("Mamma kijk! Kijk! Zo komen de bezems!") ;)

Ik lees hier nog graag mee, gezellig dat jullie zo ook naar het peutertopic komen! :P
  woensdag 9 mei 2018 @ 23:42:01 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179054177
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 23:36 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Ach is Larf ook zo'n van van Masha en de Beer? A is er helemaal waus van. Elke dag moet ik meekijken en ze weet nu al precies wat er per aflevering gaat gebeuren ("Mamma kijk! Kijk! Zo komen de bezems!") ;)

Ik lees hier nog graag mee, gezellig dat jullie zo ook naar het peutertopic komen! :P
Paar weken terug bij Kruidvat een dansende beer van die serie gekocht voor haar verjaardag, ze had 'm per ongeluk al gevonden en die ógen toen ze 'm zag! _O_
Ik vind het een leuke serie, ondeugend meisje, lollige beer, leuk getekend en mooie verhalen/sprookjes.

En helemaal idolaat van Frozen ook, vooral Olaf. Ze zingt zelfs al stukjes mee. Iets te vaak gezien geloof ik :+

En gezellig! Vanaf 1-7 zal ik wel daar te vinden zijn ;)
Gaat hard!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179059216
Ooh Molo wij hebben een enorme Olaf knuffel in M´s kamer.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 10 mei 2018 @ 11:11:51 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179059501
Awesome!

We hebben net weer wat moois gehad hier hahaha. Gaan dus straks weg, kamperen.
Maar beetje druk op mijn werk met twee banen die nog door elkaar lopen in afronding en start tegelijkertijd dus moest nog wat doen.

Koos was naar boven gegaan en ik was voor werk even geconcentreerd bezig dus zat niet op te letten.....

Heeft Larf de hele boterkuip over zichzelf en de tafel en stoel uitgesmeerd _O- _O- _O- _O-

Vond al dat ze zo rustig aan tafel zat te eten :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179059698
Foto graag Molo.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 10 mei 2018 @ 11:23:42 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179059729
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:21 schreef ReginaFalange het volgende:
Foto graag Molo.
Heeft Koos gemaakt maar die staat nu met een vette dreumes onder de douche :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179060052
En ze had geen komkommertjes om op haar ogen te leggen? Klinkt alsof ze gewoon even lekker haar huid wilde hydrateren na het warme weer.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_179070862
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Heeft Koos gemaakt maar die staat nu met een vette dreumes onder de douche :+
En nu dan?

Doe ik er ook weer eens eentje. Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Arja op 11-05-2018 09:28:07 ]
pi_179071894
Arja, wat is ze mooi zeg! O+
  donderdag 10 mei 2018 @ 21:15:19 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179072398
Hahaha Molo!
Stilte is verdacht hè ;).

Arja wat een vrolijkerd zeg O+.
KuikenGuppy
pi_179075829
Arja wat een plaatje O+
Ze is ook echt al een peutertje.
Heeft ze al een watertafel, speelhuisje voor buiten of een zandbak?
Ik vraag denk ik voorlees boeken. Daar kan je er nooit genoeg van hebben.
Mijn nichtje kreeg vorig jaar een loop auto van little tikes van ons (zn mooie roze :D ) die wordt ook heel veel gebruikt.
Klei is ook leuk of andere knutsel spulletjes. Schaartje, lijm en plakkertjes enz

Molo _O- heerlijk kind hebben jullie. Ik ben ook benieuwd naar de foto.
Veel plezier op vakantie

Quoi ik kan je foto niet zien -O-
Jullie hebben wel top weer gehad. Lekker genieten zo.

Wij vinden een camping ook super leuk met de kinderen. Maar dan wel in een stacaravan en niet in een tent :7 nep kampeerders zijn wij :D
Wij gaan as zaterdag naar Cran Canaria. Niet naar een camping maar naar een hotel 8-)

Nazil beterschap met L.
Super schattig dat kletsen. Ik vind dat echt een leuke fase. Niemand snapt wat je kind zegt maar jij kan de hele verhalen volgen en vertalen.
En ^O^ voor het afbouwen van de speen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 11 mei 2018 @ 01:10:37 #198
269689 crew  Viv
pi_179080695
Emmy O+ en ik wacht met smart op de foto van boterLarf! :D
pi_179082913
Arja O+ O+ wat een schatje en al zo groot!

Ikke ja dat afbouwen was ik eergisteren helemaal zat. Zieke L, wel willen doorzetten maar rotnachten daardoor omdat hij elke keer hoestend wakker werd en dan niet meer kon slapen plus een week lang om half 6 opstaan en man weinig zien omdat die zo veel werkt (laatste lootjes,nieuwe baan) had ik er echt flink genoeg van. 1 nacht ding toch gegeven, bijgeslapen en nu is het weer prima. En vanochtend was het half 7 zonder speen dus dat was heerlijk.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 13:04:25 #200
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_179086968
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:49 schreef Nazil het volgende:
Arja O+ O+ wat een schatje en al zo groot!

Ikke ja dat afbouwen was ik eergisteren helemaal zat. Zieke L, wel willen doorzetten maar rotnachten daardoor omdat hij elke keer hoestend wakker werd en dan niet meer kon slapen plus een week lang om half 6 opstaan en man weinig zien omdat die zo veel werkt (laatste lootjes,nieuwe baan) had ik er echt flink genoeg van. 1 nacht ding toch gegeven, bijgeslapen en nu is het weer prima. En vanochtend was het half 7 zonder speen dus dat was heerlijk.
Dat is nog steeds afbouwen he.. wees niet te streng voor jezelf (want dat ben je), één nachtje de speen geven om iedereen vrolijker te maken en uitgeslapen te zijn, maakt je niet gelijk ‘terug bij af’ ook al voel jij dat wel zo. Vannacht ging weer goed. :*

Emmy O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_179088073
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 13:04 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Dat is nog steeds afbouwen he.. wees niet te streng voor jezelf (want dat ben je), één nachtje de speen geven om iedereen vrolijker te maken en uitgeslapen te zijn, maakt je niet gelijk ‘terug bij af’ ook al voel jij dat wel zo. Vannacht ging weer goed. :*

Emmy O+
Ja je hebt dan gelijk het idee het de hele week voor niks gedaan te hebben. Dat je je kind in verwarring hebt gebracht etc. Slaat nergens op maar goed. Dat is wat vermoeidheid doet (te zien aan het enorm warrige verhaal van vanochtend). Net ging ik kijken en sliep hij zelfs zonder speen :)
pi_179088100
Dankjulliewel O+

Emmy slaapt nu voor het eerst onder haar dekbed. Wat lijkt ze dan nog groter zeg
  vrijdag 11 mei 2018 @ 16:29:59 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179090305
Arja, ik vind Emmy echt een peutermeisje op de foto. Wat ziet ze er mooi uit met dat truitje ook!

Hulde aan je geduld, Nazil. Komt goed met die speen!

Wij zijn weer lekker thuis. Heerlijke vakantie gehad O+
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:49:54 #204
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_179093509
Mensen het theaterseizoen is weer gestart en wees snel met je kaartjes kopen!!
Veel dingen zijn echt snel uitverkocht!!

Ik heb net kaartjes voor de Juf Roos theatershow gekocht in November.
https://www.ntk.nl/voorstelling/juf-roos-gaat-op-vakantie
Dan is hij gewoon al ruim2 jaar. :o :o :o (al denk ik wel steeds ik hoop dat hij er dan gewoon nog is :'( )
pi_179093956
Q ja vind ik ook.
Wanneer begin je aan je nieuwe baan?

Buda wat een gruwelijke gedachte. Hoe is het met hem?
Theater wil ik ook heen gaan. Dikkie dik is dat wat? En ik dacht nog naar In de kelder staat een huis
pi_179093998
Buda, wat een vreselijke gedachte. We gaan er gewoon allemaal vanuit dat hij er dan nog is en heel hard gaat genieten van juf Roos en super irritante Gijs.

In November is het echt 10 minuten bij ons vandaag maar we willen in Oktober naar Schotland verhuizen. Oh en M zou zo gelukkig worden van de Juf Roos show. -O-
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 20:35:30 #207
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_179094167
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:20 schreef Arja het volgende:
Q ja vind ik ook.
Wanneer begin je aan je nieuwe baan?

Buda wat een gruwelijke gedachte. Hoe is het met hem?
Theater wil ik ook heen gaan. Dikkie dik is dat wat? En ik dacht nog naar In de kelder staat een huis
Er is geen nieuws of verandering.
Hij is nu aan het voetballen in de woonkamer terwijl hij Juf roos kijkt O+

Dikkie dik heb ik niet gezien,
Eigenlijk vind ik alles altijd wel leuk. Alleen bumba vind ik echt heel stom in het theater.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:23 schreef ReginaFalange het volgende:
Buda, wat een vreselijke gedachte. We gaan er gewoon allemaal vanuit dat hij er dan nog is en heel hard gaat genieten van juf Roos en super irritante Gijs.

In November is het echt 10 minuten bij ons vandaag maar we willen in Oktober naar Schotland verhuizen. Oh en M zou zo gelukkig worden van de Juf Roos show. -O-
Ik denk ook wel dat het goed gaat komen maar bij dit soort dingen ben ik dan toch een beetje bang dat ik het op mij af roep door toekomstplannen te maken ofzo, heel dubbel.

Jullie dus ook een Juf Roos fan?
pi_179094219
Oh Buda ik schrik zo van je gedachtes. Is hij werkelijk zo ziek dat dit reele gedachtes zijn?

Juf Roos fans ook hier. Ik kan het zelf ook goed hebben :D
pi_179094311
Liedjes zijn hier sowieso een hit op het moment. Hij kan hoofd, schouders, knie en teen mee dansen en kan doet de duizendpoot die schoenenpoetser is. Vandaag deed hij ook het "en je raaaaaad het niet" vingertje. O+ O+

Juf Roos is onze oppas. Als ik de woonkamer en keuken moet poetsen, even mails moet beantwoorden of gewoon even een keer warme koffie wil drinken dan is Juf Roos daar altijd voor ons. Zodra de intro uit de tv klinkt dan komt hij als een dolle stier op de tv afrennen.

Al zegt hij de laatste paar dagen steeds boempa en wil dan Bumba kijken en dat trek ik niet. }:|
Maar volgens mij is dat gewoon omdat hij de namen van andere meuk die hij kijkt niet kent.

Nu klinkt het trouwens alsof hij de hele dag met een zak maisboogjes voor de tv zit. :')
Zou hij best willen trouwens, mits hij dan ook zijn slaapzak aan mag.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 20:56:50 #210
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_179094448
Er zijn nog wel wat dingen die ernstig zijn ja, maar ik vind des te langer diagnose duurt het moeilijk om positief te blijven, gewoon bang zijn dat er een klap komt die ik niet aan zie komen.

Haha ja heerlijk de Juf Roos oppas, ik denk dat F. een stuk of 20 programma's bij naam kan noemen. Hij doet dus ook vaak verzoekjes en dan stream ik het of cast ik videoland of netflix. Hij Is wel heel kieskeurig in afleveringen en van bijvoorbeeld bob de bouwer wil hij alleen de seizoenen uit 1795. Dat 3d meuk kan hem niet bekoren.

Sommige programma's kan ik echt helemaal wegfilteren en heb ik geen last van maar bumba of lazytown ofzo trek ik heel slecht. Ik vind veel TVeigenlijk echt niet erg, zolang je er maar samen mee bezig bent dat er ook actieve interactie is, er over praten dus of zingen ofzo. En ze niet alleen zombiestyle zitten.
pi_179094639
Buda, wat een kut situatie. Ik hoop echt dat allemaal meevalt.

Hier is trouwens alles met poppen populair. Bumba, Sesamstraat, Teletubbies en Pieter Post.
Hopelijk vindt hij Buurman en Buurman ook leuk want dat vind ik briljant.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_179094811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:20 schreef Arja het volgende:
Theater wil ik ook heen gaan. Dikkie dik is dat wat?
Ik vond Dikkie Dik erg leuk voor mijn peuter van (toen) 2,5!
pi_179095556
Juf roos komt bij ons pas in april ofzo. Vind ik beetje lastig inschatten nu of hij dat dan leuk vindt. En ik gaf deze week al iets te veel geld uit aan theaterkaarten :+
pi_179096023
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:56 schreef Budabuddumbam het volgende:
Er zijn nog wel wat dingen die ernstig zijn ja, maar ik vind des te langer diagnose duurt het moeilijk om positief te blijven, gewoon bang zijn dat er een klap komt die ik niet aan zie komen.

Haha ja heerlijk de Juf Roos oppas, ik denk dat F. een stuk of 20 programma's bij naam kan noemen. Hij doet dus ook vaak verzoekjes en dan stream ik het of cast ik videoland of netflix. Hij Is wel heel kieskeurig in afleveringen en van bijvoorbeeld bob de bouwer wil hij alleen de seizoenen uit 1795. Dat 3d meuk kan hem niet bekoren.

Sommige programma's kan ik echt helemaal wegfilteren en heb ik geen last van maar bumba of lazytown ofzo trek ik heel slecht. Ik vind veel TVeigenlijk echt niet erg, zolang je er maar samen mee bezig bent dat er ook actieve interactie is, er over praten dus of zingen ofzo. En ze niet alleen zombiestyle zitten.
Ik hoop zo dat er snel wat duidelijkheid komt! :*

Hier houdt S erg van de Twirlywoos, en Juf Roos. Ik wordt soms helemaal getikt van slecht gezongen kinderliedjes. Juf Roos is verfrissend normaal, qua zang.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 21:53:49 #215
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179114642
Jaaaaa, Juf Roos O+ Hier ook altijd goed.

Buda, ik geloof dat je je zorgen maakt. Wat naar, die onzekerheid.

Wat fijn is het om de Maxer weer helemaal terug te hebben. Week voorafgaand aan vakantie was hij natuurlijk ziek en nu is hij weer helemaal AAN. Heerlijk, zo'n babbelend mannetje achterop de fiets, die heel goed weet wat hij wel (en niet :') ) wil. En halleluja, eenmaal thuis wordt er weer normaal geslapen.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:03:16 #216
73386 Fazz
onderweg
pi_179115068
Wat vreselijk die onzekerheid Buda, hopelijk komt er snel duidelijkheid :*

Ik ken Juf Roos niet :+ Mijn O is nog echt zo'n baby die druk is met dingen in en uit bakjes halen. Het zal haar wel goed doen als grote broer naar school gaat vanaf volgende week. Kan ze eindelijk eens rustig spelen zonder iemand die continue op haar lip zit en alles afpakt wat ze vast heeft :')

Veel plezier met kamperen Molo, echt top weer ondanks de eerdere voorspellingen!
Wat gezellig Quoi O+
pi_179119269
Ik breek even in, want ik hoor hier nog helemaal niet. Maar ik dacht hier wel wat meer ervaringen te kunnen horen mbt waterpokken.
Vandaag gehoord dat morgen een kindje met waterpokken op een verjaardag zal zijn. Ik wil met N het risico op besmetting nog niet lopen, want ze is nog geen 1. En gevoelsmatig nog belangrijker, we gaan over 2 weken op vakantie en hier kijken we al heel lang naar uit. Dus N gaat sowieso niet mee morgen.

Maar hoe besmettelijk is het nou echt. Ik lees over dat het in de lucht komt door niezen, hoesten, praten en degene die het inademt dan besmet raakt. Maar stel wij gaan zonder N, kunnen wij het dan ook nog overbrengen door ingeademde lucht en dan weer bij haar zijn? Ik wil dus gewoon echt géén risico lopen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 13 mei 2018 @ 02:36:20 #218
269689 crew  Viv
pi_179125914
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 23:26 schreef Nolita het volgende:
Maar stel wij gaan zonder N, kunnen wij het dan ook nog overbrengen door ingeademde lucht en dan weer bij haar zijn? Ik wil dus gewoon echt géén risico lopen.
Volgens mij niet, tenzij jij en/of jouw partner tot de 5% van de bevolking behoren die geen antistoffen tegen waterpokken hebben. Ik weet het alleen niet 100% zeker en in het weekend is hierover geen deskundige te raadplegen (RIVM of GGD of zo), dus ik zou zeggen: géén risico lopen is niet naar die verjaardag gaan.

Buda ik hoop dat je nu snel duidelijkheid hebt en dat je nog heel veel toekomstplannen kan maken met F. :*

Wij waren gisteravond naar een concert, terwijl een nichtje van 17 op ZZ paste. Dat is op zich goed gegaan maar ZZ sliep wel veel later dan normaal, waardoor ze vandaag de hele avond klaarwakker was en dus alle Eurovisie optredens heeft gezien. :') Dat leverde wel een mijlpaal op: tijdens het optreden van Waylon trok ze zich voor het eerst op tot staan! O+ Jullie dreumesen doen dat al een jaar natuurlijk, maar ik ben oprecht trots haha.
  zondag 13 mei 2018 @ 03:02:54 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179126058
Bedankt voor de tip, Guppy heeft vanmiddag erg leuk en geconcentreerd naar Juf Roos zitten kijken. En natuurlijk druk zwaaien en meedoen. Gup houdt niet van tv kijken, dus ik was verbaasd :D.

Knap hoor Vivi O+ ik snap dat je trots bent!

Buda :* hopelijk heb je snel zekerheid.

Nolita, ik heb zelf geen antistoffen tegen waterpokken dus zou sowieso niet gaan. Als je die antistoffen wel hebt is er dacht ik niks aan de hand.
KuikenGuppy
  zondag 13 mei 2018 @ 09:54:34 #220
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179127369
Hands up for ZZ!

Fijne moederdag allemaal!

Waterpokken. Toen Max ze had bleef een vriendin die geen risico wilde lopen met haar baby (want net geopereerd) ‘gewoon’ op een afstandje tijdens een verjaardag. Ik had toen iedereen vooraf ingelicht en verder durfde iedereen het wel aan. Ik snap dat je het even niet ziet zitten zo voor je vakantie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Quoi op 13-05-2018 10:58:33 ]
pi_179128119
Haha gaaf Vivi! Staande ovatie :D.

En over pokken.
Geen risico lopen is thuis blijven denk ik inderdaad. Ik ben altijd van whatever ik loop het toch wel ergens op waar ik het niet weet. Dus dan ook de supermarkt niet in enzo? Maar snap de overweging wel zo voor de vakantie het niet op willen zoeken.

[ Bericht 27% gewijzigd door Unihipili op 13-05-2018 10:51:33 ]
  zondag 13 mei 2018 @ 10:48:23 #222
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179128195
Haha, staande ovatie :D
Whoohoo! Go ZZ! *O*

En ik zag nog een mooie 'dasheulgeendreumesmeer!' Emmy O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179128390
Fijne moederdag allemaal!

Timo heeft al een keer heel mild waterpokken gehad, maar toen was ie pas 10 maanden, dus de kans is groot dat hij ze nog een keer krijgt. Ik snap zo voor een vakantie goed dat je geen risico wilt lopen.

Vivi: _O_ voor ZZ!

Timo gaat als een speer momenteel. Dan merk je pas hoe snel ontwikkeling soms gaat als er geen ziek zijn in de weg staat. Hij kroop gisteren voor het eerst zelf in de zandbak (en ging dus staan om over het randje heen te komen) en hij kletst ons de oren van de kop. Nog wel in het Koeterwaals, maar we gaan hem vast ooit verstaan.
pi_179137844
Yay Vivi! Hoop dat je hebt genoten van niet op tafel kunnen zetten van je moederdag koffie of thee. O+

Ik heb een keukenmachine gekregen voor moederdag en een heleboel intense knuffels van M. O+
Ohja en een enorme tiramisu met extra veel alcohol, hebben ze voor al die moeders gedaan vandaag denk ik.

[ Bericht 8% gewijzigd door ReginaFalange op 13-05-2018 18:48:28 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_179137929
Bedankt voor de reacties over de waterpokken. We zijn idd zonder N gegaan en op afstand van het ‘pokkenkind’ gebleven :+ voelt oke zo!
  zondag 13 mei 2018 @ 20:50:36 #226
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179140398
Gaat het hard ook ineens als ze een jaar zijn he, Gogo!

Ah goede keus Nolita. Ik zou ook niet de kat op het spek willen binden zo vlak voor de vakantie.

Ella heeft met 10 maanden ook waterpokken gehad trouwens, maar ze zat echt helemaal onder dus ik hoop dat dat wel voldoende was voor de immunisatie.

Nog fijne moederdag iedereen :)
Ik wist al dat Ella iets had gemaakt (mooie verfblob wat volgens de oudste een zeemeermin is :P met een foto en gedichtje), want de crechejuf had het 'stiekem' in mijn tas gestopt.
Maar ik was ook blij verrast met een tekening die kleuter samen met papa had gemaakt. Dat had ik niet verwacht O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 11:39:50 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179172617
Wij deden toch mee aan een studie over de leefomgeving van kinderen? Het is een gerandomiseerde studie en we zitten in de interventiegroep en krijgen dus coaching. Vanmorgen eerste bezoekje. Welke dingen vind jij belangrijk op het gebied van gezinsroutines, spullen en geluiden en media in huis? 36 kaartjes met daarop de onderwerpen rangschikken en 3 agendapunten kiezen, pfft. Verhelderend. Ik blijk dus veel waarde te hechten aan rust in huis (qua geluiden) :D

Interessant wel!

Ik kan trouwens nu echt zo volwaardig praten met Max. Ik krijg dan kleine zinnetjes terug en een gemeende "ja" of "nee". Het maakt alles echt (nog!) een stuk makkelijker ^O^ en gezellig O+

Het is zo grappig om te zien hoe hij bezig is met van die basisbegrippen en tegenstellingen als: in-uit, beneden-boven, uit-aan, open-dicht, nat-droog. We stonden vorige week bovenaan op een terrassencamping en elke ochtend als hij uit bed kwam en buiten was, zei hij weer: "is boven!" Ik vind allemaal knap hoor :)
pi_179172938
Ik kom hier echt niet aangehaakt. :@

Wolfje gaat ook echt als een speer ineens. Begint te kletsen en er komt nog wat herkenbaars uit ook nog. Lievelings is nog steeds de hond. 'aai, ka!' en 'die, ka!?' als hij zijn broodje niet meer hoeft. _O-
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:07:59 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_179173089
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:58 schreef Cygne het volgende:
Ik kom hier echt niet aangehaakt. :@

Wolfje gaat ook echt als een speer ineens. Begint te kletsen en er komt nog wat herkenbaars uit ook nog. Lievelings is nog steeds de hond. 'aai, ka!' en 'die, ka!?' als hij zijn broodje niet meer hoeft. _O-
hahaha :')

Noud gaat ook hard weer. En ik kom ook niet aangehaakt :')

Hij heeft zondag in de dierentuin wel echt hard zijn best gedaan om niét te slapen. Het was best een uitdaging, maar het is gelukt!


disclaimer
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:12:50 #230
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179173188
Ha, hier ook altijd wakker in de dierentuin. Zonde om je ogen dicht te doen 8-)

Gezellig zo op je rug!
pi_179173230
Hahaha die snoet! O+
pi_179180103
Wat een heerlijke foto’s Sq! En wat klinkt dat praten van Max gezellig O+
Hier momenteel weinig gezelligs. M. was vrijdagavond ziek geworden en sinds zondag weer beter, maar ze is zo dwars en boos, geen idee hoe mee om te gaan want alles wat we doen (maar vooral wat ik doe) is verkeerd en moet stoppen -O- slaan, overstrekken etc. Zo lastig. Hoop dat ze gauw weer haar vrolijke zelf is
pi_179180635
Herkenbaar Mies. Zonder verder zichtbaar ziek zijn dan, wel kwijlen en bijten op harde dingen (en m'n arm) dus ik heb een vermoeden.. Maar desondanks niet fun.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:44:52 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179182726
Och Mies, dat had ik ook met Max na het ziek zijn vorige week. Achteraf denk ik: arm ventje, als je ergens je ellende moet kunnen ventileren, dan is het wel bij je ouders. Maar dat maakt het nog niet makkelijk, want niks willen, alleen maar hangen, niks is goed etc. Hou vol, het duurde hier 2 dagen en toen was hij weer zijn oude (of geüpdatete ;) ) zelf.

Ik zat net nog even met hem buiten, toen hij letterlijk vroeg om zijn fles en "slapen". Hij ging zelfs op een fluffig kleedje liggen. OK :o
pi_179184858
Ik kom hier even binnensluipen, want ik hoor hier nog niet.
Mijn S. wordt over anderhalf maand 1 jaar oud. Langzaam zijn we wat aan het nadenken over een cadeau / cadeautjes voor hem.

Wat is leuk speelgoed voor een mannetje van 1 jaar?
Zo'n keukentje is dat wat, of is dat nog wat te wijs? Of duplo of een houten trein? Misschien hebben jullie nog andere ideeën?
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:30:31 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_179184898
Noud is dol op duplo en auto's :Y
Of een zandbak!
disclaimer
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:32:07 #237
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_179184927
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik kom hier even binnensluipen, want ik hoor hier nog niet.
Mijn S. wordt over anderhalf maand 1 jaar oud. Langzaam zijn we wat aan het nadenken over een cadeau / cadeautjes voor hem.

Wat is leuk speelgoed voor een mannetje van 1 jaar?
Zo'n keukentje is dat wat, of is dat nog wat te wijs? Of duplo of een houten trein? Misschien hebben jullie nog andere ideeën?
Ook hier horen wij allang niet mee, maar wij kregen van mijn ouders een fietsje met duwstang :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:34:19 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_179184973
En dingen waar hij mee kan rammen. Dus een afstandsbediening, lepels, een stekkerdoos of een zonnebril van 300 euro zijn ook goede tips.
disclaimer
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:36:33 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179185023
Keuken wordt hier veel gebruikt, zandschelp en waterschelp ook. Netflix abo ook, daarnaast mijn borstels en mascara, blokkenwagen blijft leuk ook wel.
En verschillend per kind uiteraard :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:41:36 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179185131
Wij hebben gekampeerd afgelopen dagen, bij Eindhoven in de buurt en het was awesome met die kleine

Ze werd door haar grote nichtjes (familie stond in huisjes enzo daar ook) op een grote schommel getild. Ik vond het doodeng maar die kleine vond het een partij fantastisch en hield stevig vast terwijl ze maar 'hoeiiiiiiii' bleef roepen O+

We hadden de kinderwagen vanwege alle spullen niet mee, drager wilde ze absoluut niet in, alles lopen lopen lopen.

Heul geen dreumes meer, gewoon een peutermevrâh is het :D

Vandaag bij de crèche ook de hele dag de schommel ingepikt hoorde ik vanavond _O-
Als mevrouw iets wil, staart ze net zo lang naar andere kinderen met haar donkere intimiderende oogjes tot ze het krijgt _O- :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:46:15 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_179185220
Was je bij De Paal? :+

Schommelen O+ ook al sinds jaar en dag de lievelings van mijn dochter. Tegenwoordig wil ze zo hoog dat ze bijna horizontaal hangt :X
disclaimer
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:51:24 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179185331
Yep! Vreselijk gebeuren daar, massaal en druk en werkelijk elke minuut wordt álles geëntertaind :X

Halen we gelukkig van de zomer in met drie weken geitenwollensokken campings in Zweden :7 _O_ O+

Hoe oud is M nou eigenlijk? Lijkt me ook wel zo'n chickie als Larf qua stoerheid _O- O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179185406
Oh Noud O+

En Q wat een wijsneus is Max. Zo veel woorden al.

Voor de eerste verjaardag een blokkenkar of anders zo'n hysterisch vtech loopding, keukentje zeker doen. Wij hadden een stoeltje laten maken met haar geboortekaartje erop en daar kan ze nog jaren aan zitten knutselen, tv kijken, fruit eten

Emmy krijgt voor haar tweede verjaardag ook een echte schommel
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:58:43 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_179185485
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:51 schreef Molo het volgende:
Yep! Vreselijk gebeuren daar, massaal en druk en werkelijk elke minuut wordt álles geëntertaind :X

Halen we gelukkig van de zomer in met drie weken geitenwollensokken campings in Zweden :7 _O_ O+

Hoe oud is M nou eigenlijk? Lijkt me ook wel zo'n chickie als Larf qua stoerheid _O- O+
3,5. Ze is vooral héél dwars. Als je denkt dat twee nee is, berg je dan maar voor drie. :'( _O-
Ze schoppen op deze leeftijd ook significant harder }:|
Maar verder hebben mijn kinderen ook wel leuke momenten hoor :')
disclaimer
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:03:58 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179185616
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

3,5. Ze is vooral héél dwars. Als je denkt dat twee nee is, berg je dan maar voor drie. :'( _O-
Ze schoppen op deze leeftijd ook significant harder }:|
Maar verder hebben mijn kinderen ook wel leuke momenten hoor :')
Ja dit wordt er ook zo eentje

Latere wereldleiders, ofzo :+ :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:13:07 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179185865
SchommelChickies :P

Camping met entertainment: check. En Max staat dan achter het podium een bus te bewonderen ofzo :X

En ik maar voorzichtig doen in speeltuinen met de wip enzo, krijg ik een foto van de gastouder: Max breed lachend op een wip met een collega.

En qua kado Tolstoi .... waar speelt je kind graag mee? Zo verschillend per kind! Wij zijn overigens gewoon iets leuks gaan doen met zijn drietjes. En de loopfiets van opa en oma was erg tof.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:17:57 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179185995
Ja zo stond ik dus ook, heel voorzichtig en dan kan ze het gewoon prima :')

Loopfiets staat hier sinds eerste verjaardag al, ik hoop dat rond de 2,5 jaar haar pootjes er eindelijk lang genoeg voor zijn >:O :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179186990
Fijn van de herkenning en geruststelling Quoi. Als ze morgen nog niet zichzelf is weet ik je te vinden ~O>

Molo, klinkt echt heerlijk, kamperen met een dreumes! Over drie weken mogen wij ook O+

M. kreeg een schommel, keukentje en loopfietsje voor haar verjaardag.
pi_179187854
Haha ik ben loopfietsjes live gaan passen want korte pootjes, of nouja de dreumes dan :7. Het fietsje dat pastte op MP kunnen scoren *O*. Sinds ze zelf kan lopen pas leuk.. Maar ja zo koop of krijg je wel vaker dingen die nog veel te vroeg zijn. Nu moet 'ie overal mee naartoe om er dan elke 2 meter op en af te gaan.

[ Bericht 20% gewijzigd door Unihipili op 15-05-2018 23:54:07 ]
pi_179188049
Lurker. Camping de Paal O+ Jeugdsentiment en het eerste zwemuitje van S.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179190507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:13 schreef Quoi het volgende:

En qua kado Tolstoi .... waar speelt je kind graag mee? Zo verschillend per kind! Wij zijn overigens gewoon iets leuks gaan doen met zijn drietjes. En de loopfiets van opa en oma was erg tof.
Zijn lievelingsspeelgoed is momenteel een plastic potje met wat bonen erin, rammelen maar _O- _O- _O-
Wel lekker goedkoop ook :+

Dank voor alle tips, ga met manlief overleggen!

SQ, wat is dat voor autostoel? Wij mogen zo langzamerhand ook op zoek naar een volgende autostoel, want onze reus begint de MC te ontgroeien.
Moeten ze niet nog achterstevoren vervoerd worden? Of is dat inmiddels ook al weer achterhaald?
pi_179190568
Schommel, zandbak, duwfiets, keukentje, zoef zoef, looptractor (hele winter binnen gestaan en as we speak zit hij er weer op) en vanaf 1.5 jaar duplo. Al die dingen zijn nu nog fantastisch.

Als je net aangekleed beneden zit, je zoon je waterfles vindt en hem open wil hebben, je hem daar nog bij helpt omdat je denkt dat die leeg is en dat hij dan en halve fles over zich heen giet :+ goedemorgen.
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:24:46 #253
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179191452
Leuk die foto's van Noud :D O+

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 07:08 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Zijn lievelingsspeelgoed is momenteel een plastic potje met wat bonen erin, rammelen maar _O- _O- _O-
Wel lekker goedkoop ook :+

Dank voor alle tips, ga met manlief overleggen!

SQ, wat is dat voor autostoel? Wij mogen zo langzamerhand ook op zoek naar een volgende autostoel, want onze reus begint de MC te ontgroeien.
Moeten ze niet nog achterstevoren vervoerd worden? Of is dat inmiddels ook al weer achterhaald?
Volgens mij is het advies om tot 15 maanden achteruit te vervoeren, maar is het nog niet verplicht.

Er zijn wel vervolgstoelen die ook achteruit kunnen. Als je er nog 1 moet aanschaffen is het wellicht wel een goed idee om te kijken naar zo'n stoel.

Ella past voorlopig nog wel in de maxi cosi, dus ik wil d'r iig tot 15 maanden erin houden en als het lukt (en past uiteraard) nog langer.

Hier is het keukentje trouwens ook een hit. We hadden 'm al vanwege kleuter, maar vanaf het moment dat ze kon kruipen is hij al leuk.

Oeps Nazil 🙈 Gelukkig was het maar water :P

Hier is het ontbijt klaarmaken ineens een stuk makkelijker sinds Ella echt los loopt. Voorheen stond ze aan mijn been te gillen, maar nu kan ik gewoon vragen of ze de boter wil pakken uit de koelkast enzo O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179192718
De grootste verjaardagshit was hier zo´n pop up ding
https://s.s-bol.com/imgba(...)9200000079252047.jpg

Duplo, niet dat hij er iets mee kon bouwen maar alles in en uit de bak doen en blokken lostrekken was een hele dagtaak voor hem.

en kartonnen (voel) boekjes.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_179192903
Oh wat hier ook een hit was is een handpop!
  woensdag 16 mei 2018 @ 12:57:20 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_179195374
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 07:08 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Zijn lievelingsspeelgoed is momenteel een plastic potje met wat bonen erin, rammelen maar _O- _O- _O-
Wel lekker goedkoop ook :+

Dank voor alle tips, ga met manlief overleggen!

SQ, wat is dat voor autostoel? Wij mogen zo langzamerhand ook op zoek naar een volgende autostoel, want onze reus begint de MC te ontgroeien.
Moeten ze niet nog achterstevoren vervoerd worden? Of is dat inmiddels ook al weer achterhaald?
móet niet. In onze auto past dat niet, wij hebben zo'n lowrider volvo met weinig beenruimte achterin. :')
Dit is een maxi cosi axissss en ik vind het echt een bazenstoel O+
disclaimer
pi_179197920
Hoe lang is je dreumes dan Tolstoi? Pas met hoofd er stuk bovenuit hoef je over naar grotere namelijk..
Achterstevoren zou ik zo lang mogelijk doen, is het meest veilig.
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:35:50 #258
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179205301
Als ik het me goed herinner zit Max vanaf ca 11 maanden in een stap 1 autostoel, vooruit in de Maxi Cosi Pebble, omdat zijn hoofd idd te ver boven de bovenkant van de Maxi Cosi uitkwam. Maar verder is er ook een autostoeltjes topic geloof ik, waar de ins en outs over welke te kiezen en waarom vooruit/achteruit uitgebreid aan bod komen ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:57 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn van de herkenning en geruststelling Quoi. Als ze morgen nog niet zichzelf is weet ik je te vinden

En? ;)
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:43:38 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179205454
Max zegt het trouwens sinds een paar dagen als hij gepoept heeft. Nog niet heel consequent, maar het klopt wel altijd :o En hij is ook wel bezig met plassen en dat hij dat in de luier doet. Knappie! Zodra hij erover begint gaan we dan samen maar even in zijn luier kijken :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 16 mei 2018 @ 20:47:45 #260
269689 crew  Viv
pi_179205550
ZZ past met haar heel gemiddelde gewicht en lengte nog steeds in de groep 0 maxi-cosi en ze is bijna 19 maanden. Ik denk dat we voor ons midzomertripje naar Zweden switchen naar de volgende autostoel. Die gaan we zo lang mogelijk achteruitkijkend gebruiken (2Way Pearl, kan in beide richtingen). ZZ heeft nogal een groot hoofd dus ik wil echt niet dat dat voorover knakt bij een noodstop. :X
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:52:17 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_179205671
Ik krijg altijd van die waterhoofd vibes als jij het over het hoofd van je dochter hebt, vivi _O-

Noud past waarschijnlijk ook nog wel in de cosi hoor. Maar ik geef ruiterlijk toe dat dit vooral voor mijn eigen gemak is :7

Hij zet trouwens losse stapjes O+ wel alleen zijwaarts en niet meer dan 3 achter elkaar, maar we moeten allemaal ergens beginnen!
Los staan is in elk geval wel een thema nu, hij doet dát iig al constant.

En ik ontdekte net 2 enorme kiezen. Geen idee wanneer die door zijn gekomen. Intrigerend wel :+
disclaimer
pi_179206509
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:35 schreef Quoi het volgende:
Als ik het me goed herinner zit Max vanaf ca 11 maanden in een stap 1 autostoel, vooruit in de Maxi Cosi Pebble, omdat zijn hoofd idd te ver boven de bovenkant van de Maxi Cosi uitkwam. Maar verder is er ook een autostoeltjes topic geloof ik, waar de ins en outs over welke te kiezen en waarom vooruit/achteruit uitgebreid aan bod komen ;)

[..]

En? ;)
Lurker sluipt binnen.
Pebble is een groep 0 stoel dus ik gok dat hij daarin niet vooruit vervoerd wordt.
Misschien bedoel je de Pearl?

En team Axiss hier, wat een fijne stoel!

Lurker sluipt weer weg.
  woensdag 16 mei 2018 @ 21:24:18 #263
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179206546
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 21:22 schreef Malteser het volgende:

[..]

Lurker sluipt binnen.
Pebble is een groep 0 stoel dus ik gok dat hij daarin niet vooruit vervoerd wordt.
Misschien bedoel je de Pearl?

En team Axiss hier, wat een fijne stoel!

Lurker sluipt weer weg.
:W Oja, de Pearl. Al die namen!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 16 mei 2018 @ 22:40:57 #264
269689 crew  Viv
pi_179208655
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik krijg altijd van die waterhoofd vibes als jij het over het hoofd van je dochter hebt, vivi _O-
:D Het grappige is dat het mensen eigenlijk nooit opvalt (tenzij vlakbij een ander kindje van die leeftijd), vanwege haar lange haren is het toch in verhouding.

Was die zonnebril van 300 euro trouwens een hypothetisch geval of niet? :X

Oh en losse stapjes, wat goed!! *O*
pi_179208806
Zz optrekken tot staan O+
Losse stapjes ^O^

Emmy zat in maxi cosi tot 15 maanden en toen de axiss. Blij mee
pi_179211233
Hier met 20 maand ook nog in groep 0, blijft nog wel even zo verwacht ik.

Losse stapjes voor Noud *O*.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik krijg altijd van die waterhoofd vibes als jij het over het hoofd van je dochter hebt, vivi _O-
Haha ja ik ook, tot nu in het echt gezien en het me niet opviel :D. Of nouja ik kan me voorstellen dat ze ouder ingeschat wordt dan ze is. Maar dat kan ook komen door de lange manen :Y.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D Het grappige is dat het mensen eigenlijk nooit opvalt (tenzij vlakbij een ander kindje van die leeftijd), vanwege haar lange haren is het toch in verhouding.
Dit dus. :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Unihipili op 17-05-2018 00:33:33 ]
  donderdag 17 mei 2018 @ 07:29:29 #267
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179213620
Go Noud, krabstyle! 🦀
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179213681
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:35 schreef Quoi het volgende:
Als ik het me goed herinner zit Max vanaf ca 11 maanden in een stap 1 autostoel, vooruit in de Maxi Cosi Pebble, omdat zijn hoofd idd te ver boven de bovenkant van de Maxi Cosi uitkwam. Maar verder is er ook een autostoeltjes topic geloof ik, waar de ins en outs over welke te kiezen en waarom vooruit/achteruit uitgebreid aan bod komen ;)

[..]

En? ;)
Gisterochtend was ze erg boos en heftig, maar na haar middagslaapje van vier(!) uur was ze weer redelijk zichzelf. Beetje jammer alleen dat ik er toen niet was :P

M. heeft tot ongeveer haar eerste verjaardag in de maxicosi gezeten. Ze vond het er vreselijk in en was altijd aan het huilen. Toen een autostoel gekocht die achterstevoren kon en ook toen was het brullen geblazen. Ze was tevreden toen de stoel in de rijrichting stond. Is toch ook niet heel veilig, zo’n dreumes die anderhalf uur huilt. Leidt best af :+

Goed bezig ZZ en Noud *O*
M. kan sinds gisteren springen, dat trotse koppie! O+
  donderdag 17 mei 2018 @ 07:45:36 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_179213714
Ik denk dat we "het is veiliger om tegen de rijrichting in te zitten" ook niet moeten verwarren met "het is onveilig om met de rijrichting mee te zitten" ;) dat zijn écht twee verschillende dingen.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 mei 2018 @ 08:51:41 #270
269689 crew  Viv
pi_179214107
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:26 schreef Unihipili het volgende:
Of nouja ik kan me voorstellen dat ze ouder ingeschat wordt dan ze is.
Als ze zou lopen misschien wel ja. :D

En eens met SQ, als vooruit niet veilig zou zijn, dan zouden ze het allang verboden hebben.
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:09:56 #271
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179214268
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als ze zou lopen misschien wel ja. :D

En eens met SQ, als vooruit niet veilig zou zijn, dan zouden ze het allang verboden hebben.
Dat vind ik een slechte raadgever.. Voortschrijdend inzicht enzo..

Bovendien komt er een nieuwe (Europese) wetgeving die het verplicht stelt om kinderen tot 15 maanden achterwaarts te vervoeren, toch?

Heb nu geen tijd om op te zoeken hoe het daar mee staat, maar ik meen mij te herinneren dat het dit jaar verlicht zou worden.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:25:52 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_179214429
Klopt, maar dat het één veiligER is maakt het andere niet meteen ONveilig, dat probeer ik te zeggen. Die nuance mis ik op FOK te vaak ;)
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 mei 2018 @ 09:26:46 #273
269689 crew  Viv
pi_179214440
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
Klopt, maar dat het één veiligER is maakt het andere niet meteen ONveilig, dat probeer ik te zeggen. Die nuance mis ik op FOK te vaak ;)
:Y Hetzelfde met de bv/kv, dat bv de beste melk is betekent niet dat kv vergif is.
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:36:29 #274
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179214553
Daar ben ik het mee eens hoor :)

Alleen niet met de stelling dat iets niet onveilig is omdat het (nog) niet verboden is.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 mei 2018 @ 09:51:36 #275
269689 crew  Viv
pi_179214768
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:36 schreef Sylver_ het volgende:
Alleen niet met de stelling dat iets niet onveilig is omdat het (nog) niet verboden is.
Ik doelde daarbij alleen op het autostoeltjes vooruit/achteruit verhaal, in het algemeen zou die stelling niet opgaan nee. :D
  donderdag 17 mei 2018 @ 10:47:49 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179215740
Hoe gaat het bij jullie met tandenpoetsen?

Ik had Max zover dat hij zelf zijn tanden wat professorisch poetst en dan 2x per dag, gewoon samen met mij. Dan deed ik er een tandenpoetsfilmpje bij aan en stond hij dansend met het borsteltje in zijn mond. Echt geweldig alles poetsen zal wel niet gebeuren, maar ach, het spulletje komt in zijn mond en 2x per dag half poetsen is 1x per dag heel, toch? :+

Maar nu heeft hij er geen zin meer in. Als ik het aankondig zegt hij wel: "jaaaaaa, tante poetst". Maar hij doet een dansje op het filmpje en zijn mond open :') maar tanden poetsen, ho maar. Dat betekent dat ik het dan dus bij hem doe, alleen dan wel in de houdgreep en tegen protest.

Ik neem hem volgende week trouwens gewoon maar eens mee naar mijn eigen afspraak met de tandarts.
  donderdag 17 mei 2018 @ 10:48:45 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_179215758
tandenpoetsen is al 3 jaar het moment van de dag wat ik het meest vrees. Ik denk niet dat dat ooit nog verandert. :')
disclaimer
pi_179215993
Tanden poetsen gaat hier nog goed. Geef hem iets interessants in zijn handen en ik hou hem vast en vriend poetst zijn tanden en hij bekijkt het tafereel in de spiegel. Hoop dat hij het voorlopig zo nog pikt.

Verschonen daarentegen... bij een poepluier moet hij toch echt liggen tijdens het verschonen en dan is het gillen, bijten, knijpen en overal poep.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_179216403
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
Klopt, maar dat het één veiligER is maakt het andere niet meteen ONveilig, dat probeer ik te zeggen. Die nuance mis ik op FOK te vaak ;)
Niet meteen nee.
Er zijn alleen wel richtlijnen en als daar niet naar omgekeken wordt dan kan het wel degelijk onveilig zijn. Nu kun je daar ook weer over discussiëren, want wat de een een onaanvaardbaar risico vindt, vindt de ander prima, en het zijn richtlijnen dus geen strakke wetten...

Want hoe vaak ik wel niet hoor dat mensen groep 1 autostoel kopen omdat voetjes tegen de rugleuning komen en dat er oncomfortabel uitziet... Of gewoon omdat ze zin hebben in wat anders.. Het gaat niet om comfort of looks maar veiligheid.
En mij+dreumes wel even een lift wordt aangeboden zonder autostoeltje want ja toch maar klein stukje. En ik dan raar word aangekeken als ik dat weiger. Meeste mensen hebben veiligheid niet zo hoog staan ofzo. (En dan op andere vlakken weer wel, maar dat is een ander verhaal :D).

Tuurlijk als een kind alleen maar huilt, kan een reden zijn om een ander stoeltje te nemen maar dat kan ook een ander type in dezelfde maat zijn die het verschil maakt. Ipv. upgraden terwijl kind echt nog veel te klein is.
In de praktijk kom je er (gelukkig) zelden achter of het daadwerkelijk onveilig was geweest - want geen botsing gehad. Dat het 20x goed gaat maakt het niet veilig.
  donderdag 17 mei 2018 @ 11:22:48 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_179216453
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:20 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Niet meteen nee.
Er zijn alleen wel richtlijnen en als daar niet naar omgekeken wordt dan kan het wel degelijk onveilig zijn. Nu kun je daar ook weer over discussiëren, want wat de een een onaanvaardbaar risico vindt, vindt de ander prima, en het zijn richtlijnen dus geen strakke wetten...

Want hoe vaak ik wel niet hoor dat mensen groep 1 autostoel kopen omdat voetjes tegen de rugleuning komen en dat er oncomfortabel uitziet... Of gewoon omdat ze zin hebben in wat anders.. Het gaat niet om comfort of looks maar veiligheid.
En mij+dreumes wel even een lift wordt aangeboden zonder autostoeltje want ja toch maar klein stukje. En ik dan raar word aangekeken als ik dat weiger. Meeste mensen hebben veiligheid niet zo hoog staan ofzo. (En dan op andere vlakken weer wel, maar dat is een ander verhaal :D).

Tuurlijk als een kind alleen maar huilt, kan een reden zijn om een ander stoeltje te nemen maar dat kan ook een ander type in dezelfde maat zijn die het verschil maakt. Ipv. upgraden terwijl kind echt nog veel te klein is.
In de praktijk kom je er (gelukkig) zelden achter of het daadwerkelijk onveilig was geweest - want geen botsing gehad. Dat het 20x goed gaat maakt het niet veilig.
Leuke uiteenzetting, maar niet relevant.
Ik vergelijk immers veilig met veiligst. Jij haalt er allerlei bewezen niet-veilige situaties bij.

Nogmaals.

Dat optie A veiligER is, maakt optie B niet ONveilig.

Verder is het sowieso handig om je gezond verstand te gebruiken.
disclaimer
  donderdag 17 mei 2018 @ 11:30:16 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_179216566
Wat overigens pas écht veilig is, is helemaal niet autorijden of fietsen met kinderen. Of überhaupt aan het verkeer deelnemen ;)
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 mei 2018 @ 11:36:30 #282
269689 crew  Viv
pi_179216679
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
Wat overigens pas écht veilig is, is helemaal niet autorijden of fietsen met kinderen. Of überhaupt aan het verkeer deelnemen ;)
Niet waar, want 80% van de ongelukken gebeuren in en om het huis. 8-) Aldus brandweerman Sven van de BHV-herhalingscursus die ik afgelopen dinsdag had.
  donderdag 17 mei 2018 @ 11:37:34 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_179216696
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:36 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Niet waar, want 80% van de ongelukken gebeuren in en om het huis. 8-) Aldus brandweerman Sven van de BHV-herhalingscursus die ik afgelopen dinsdag had.
Ja, ik twijfelde nog of ik een disclaimer moest opnemen :')
Niks is 100% veilig. Gebruik je verstand. Slotje 8-)

Disclaimer: Bij gebrek aan verstand is het derhalve raadzaam een verstandige te raadplegen.
disclaimer
  donderdag 17 mei 2018 @ 11:37:46 #284
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179216701
Gewoon lekker binnen achter de geraniums zitten ^O^ (tenzij je allergisch bent voor geraniums)
Ons stoeltje kan zowel vooruit als achteruit. Vooralsnog zit hij gewoon nog lekker achteruit.

Tandenpoetsen was tot voor kort een feest. Maar nu wil Aa alleen zelf poetsen en als ik het erna nog wil doen dan wordt ie BOOS.

De laatste tijd wordt hij snel BOOS trouwens.. inclusief stervende zwaan en slaan/schoppen :X
Ik gooi het maar op een sprongetje.. en dan hopelijk het sprongetje dat hij wat meer woordjes kan gaan zeggen.. want dan kan hij gewoon vertellen waarom hij soms gefrustreerd op de grond ligt BOOS te wezen :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_179216771
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:36 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Niet waar, want 80% van de ongelukken gebeuren in en om het huis. 8-) Aldus brandweerman Sven van de BHV-herhalingscursus die ik afgelopen dinsdag had.
Ghehe want dat is de locatie waar mensen doorgaans vaak zijn? 8-)
  donderdag 17 mei 2018 @ 11:45:36 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179216852
Brandweerman Sven, is dat de broer van Sam?
pi_179225994
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:45 schreef Quoi het volgende:
Brandweerman Sven, is dat de broer van Sam?
Neef uit Scandinavië.

Ben ik trouwens de enige die na de zwangerschap een heel ander lichaam heeft? Dan bedoel ik niet die blubberpens maar mijn lichaam reageert echt heel anders op dingen.
Niet normale kramp als ik ongesteld ben en ik kan meerdere dingen gewoon echt niet meer eten zonder maagzuur of vreselijke maagkramp te krijgen.

Dacht vandaag na bijna 1,5 jaar wel weer champignons te kunnen eten, niet dus. Kronkelend op de bank van de steken in mijn maag.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 17 mei 2018 @ 19:57:05 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_179226497
Moet je voor de gein eens op de schommel gaan, of in een draaimolen :')
disclaimer
pi_179226936
Nee, hier geen special features
pi_179227388
quote:
9s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:57 schreef Stormqueen het volgende:
Moet je voor de gein eens op de schommel gaan, of in een draaimolen :')
Nee echt hou op hoor. Ik moet nog 7 kilo afvallen. Mijn beloning is een dagje Efteling met M en mijn vriend. Nu gaan we de 120cm dit jaar niet halen dus M mag voorlopig niet in de achtbaan maar ik hoop dat ik daar nog wel tegen kan.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 17 mei 2018 @ 20:44:04 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179227420
Ben ik op mijn 33e moeder geworden, vind ik het heerlijk om mama genoemd te worden... Heb ik een kind wat al tijden steevast bij Koos papa zegt en bij mij mijn voornaam :')

Net of ik de boze stiefmoeder ben die bij de voornaam genoemd moet worden ofzo _O- :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179227531
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:44 schreef Molo het volgende:
Ben ik op mijn 33e moeder geworden, vind ik het heerlijk om mama genoemd te worden... Heb ik een kind wat al tijden steevast bij Koos papa zegt en bij mij mijn voornaam :')

Net of ik de boze stiefmoeder ben die bij de voornaam genoemd moet worden ofzo _O- :')
Ik ben "eh..... dit".
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:26:26 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179228320
RF, mijn lijf valt stukje bij beetje uit elkaar. Haar, bekken, heupen, borsten en gewoon algemeen. Maar ik begin maar te accepteren dat dat niet meer gaat terugkeren naar 1.0, maar dat we er maar gewoon een acceptabele 2.0 van maken :')

Vanavond is Nimo (a.k.a. Timo, maar onze kat heet Nimo, dus sja...) de Tankwagen overleden, na te zijn verdronken in een bloempot met water op het balkon. May he rest in peace.
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:59:47 #294
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_179229084
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:26 schreef Quoi het volgende:
RF, mijn lijf valt stukje bij beetje uit elkaar. Haar, bekken, heupen, borsten en gewoon algemeen. Maar ik begin maar te accepteren dat dat niet meer gaat terugkeren naar 1.0, maar dat we er maar gewoon een acceptabele 2.0 van maken :')

Vanavond is Nimo (a.k.a. Timo, maar onze kat heet Nimo, dus sja...) de Tankwagen overleden, na te zijn verdronken in een bloempot met water op het balkon. May he rest in peace.
Gosh, time to sleep dears :X
Ik had een P-dag vandaag, ik moet écht slapen...

[ Bericht 6% gewijzigd door Rijstebuiltje op 17-05-2018 22:17:04 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 17 mei 2018 @ 22:02:58 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_179229167
Ik denk dat het een v-tech auto was, rijst :D
disclaimer
  donderdag 17 mei 2018 @ 22:09:14 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179229352
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 17 mei 2018 @ 22:09:28 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179229357
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het een v-tech auto was, rijst :D
inclusief aanhanger :'(
  donderdag 17 mei 2018 @ 22:10:26 #298
73386 Fazz
onderweg
pi_179229390
Wel lekker stil meteen Q :+

Achtbanen gaat hier ook niet zo goed meer als vroeger, vind ik echt jammer.

Noud aan het stappen! Wat goed SQ :)
pi_179230317
Nou wil ik weten wat rijst getypt had :+.

quote:
9s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:57 schreef Stormqueen het volgende:
Moet je voor de gein eens op de schommel gaan, of in een draaimolen :')
Nee joh gewoon hardcore koppeltjeduikelen op het klimrek :7.
En ik ben nu nieuwsgierig hoe ik achtbanen vind na jullie negatieve reviews :o :'(.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 mei 2018 @ 23:06:30 #300
269689 crew  Viv
pi_179230699
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:44 schreef Molo het volgende:
Ben ik op mijn 33e moeder geworden, vind ik het heerlijk om mama genoemd te worden... Heb ik een kind wat al tijden steevast bij Koos papa zegt en bij mij mijn voornaam :')

Net of ik de boze stiefmoeder ben die bij de voornaam genoemd moet worden ofzo _O- :')
Och, ZZ zegt haar eigen naam (Doeta :D O+ ), "papa", de namen van onze twee katten, maar mooi niet "mama" of mijn naam. :')

Afgezien van mijn buik en borsten ben ik fysiek weer helemaal hetzelfde als voor de zwangerschap, denk ik (achtbaan moet ik nog uitproberen). Ik heb in het dagelijks leven in ieder geval nergens last van, ook niet qua geheugen (gelukkig maar, ik zou echt niet zonder kunnen!).
  vrijdag 18 mei 2018 @ 06:04:57 #301
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179234182
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:26 schreef Quoi het volgende:
RF, mijn lijf valt stukje bij beetje uit elkaar. Haar, bekken, heupen, borsten en gewoon algemeen. Maar ik begin maar te accepteren dat dat niet meer gaat terugkeren naar 1.0, maar dat we er maar gewoon een acceptabele 2.0 van maken :')

Vanavond is Nimo (a.k.a. Timo, maar onze kat heet Nimo, dus sja...) de Tankwagen overleden, na te zijn verdronken in een bloempot met water op het balkon. May he rest in peace.
Oh mên, ik moest gisteren gewoon 3 keer lezen voor ik door had dat niet Nimo de tankwagenkat in de bloempot was verdronken :')

Ik hoop dat ik nog wel in achtbanen kan :o Nog niet de kans, want kleuter vindt alles dat harder dan een draaimolen gaat eng. Ik heb nu mijn hoop gevestigd op Ella als mijn achtbaanbuddy.

Een koprol gaat iig niet meer zonder het gevoel te hebben dat 30 salto's achter elkaar gemaakt heb :X
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')