Nice, ik verwacht dat ik het in juli ga krijgen, wat prima is.quote:Op donderdag 26 april 2018 17:21 schreef Mojo.jojo het volgende:
Binnen met dagtekening 1 mei
Uitbetalen binnen week na dagtekening.
Aangifte gedaan op 2-3-18.
Precies hetzelfde voor mij. Voor mijn vrouw heb ik tegelijkertijd aangifte gedaan maar die heeft nog geen bericht.quote:Op donderdag 26 april 2018 17:21 schreef Mojo.jojo het volgende:
Klopt!quote:Op donderdag 26 april 2018 19:03 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
1 maart 00:30 aangifte gedaan, maar dat zal helaas wel niets zeggen over hoe snel ik bericht krijg?
Zo dan. HRA in 1x laten uitbetalen? Lekker bedrag manquote:Op donderdag 26 april 2018 20:32 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Balen, krijg rond de 5000 terug. Dus dat is zeer welkom natuurlijk.
Nopequote:Op donderdag 26 april 2018 21:53 schreef bamibij het volgende:
'Uw aangifte inkomstenbelasting is ontvangen. Voor 1 juli krijgt u bericht van ons.'
Dit is niet de dagtekening toch? Of wel?
Combinatie.quote:Op donderdag 26 april 2018 20:57 schreef bamibij het volgende:
[..]
Zo dan. HRA in 1x laten uitbetalen? Lekker bedrag man
Dan hebben ze met jou minder geduld dan met mij.....quote:Op donderdag 26 april 2018 20:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier is het binnen. Dagtekening 4 mei, moet uiterlijk 15 juni op hun rekening staan.
Bedrag zojuist bijgeschreven op mijn rekeningquote:Op donderdag 26 april 2018 17:21 schreef Mojo.jojo het volgende:
quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:07 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Bedrag zojuist bijgeschreven op mijn rekening
Hier nog niet.quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:07 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Bedrag zojuist bijgeschreven op mijn rekening
grappige gimmick manquote:Op donderdag 3 mei 2018 12:15 schreef Patricier het volgende:
Arbeiders die SP stemmen zijn jullie ook hè, het uitmaken of die teruggave een dag eerder of later komt, en op 1 maart aangifte doen :’)
groetjes. D66 :’)quote:Op donderdag 3 mei 2018 12:15 schreef Patricier het volgende:
Arbeiders die SP stemmen zijn jullie ook hè, het uitmaken of die teruggave een dag eerder of later komt, en op 1 maart aangifte doen :’)
Normaal hoor,wij doen met 3 man tegelijk achter elkaar aangifte en het komt dan random binnen. Soms met weken er tussenin.quote:Op donderdag 3 mei 2018 12:19 schreef Neo_ het volgende:
wel gek; gelijk aangifte gedaan met mn vriendin, fiscaal partner, maar zij heeft nog géén bericht.
Hier ook, geduld hebbenquote:Op vrijdag 4 mei 2018 10:11 schreef anconakip het volgende:
Op mijn belasting.nl staat al wel dat ik een definitefe aanslag 2017 heb gekregen per post op 29-04-2018.
Maar helaas nog niets mogen ontvangen in de brievenbus. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
bij ons was de melding bij belastingdienst 23e dagtekening en aanslag had dagtekening 4 mei en mag het binnen een week verwachten, dus 29e zou waarschijnlijk dagtekening hebben tussen 7 en 10 mei en uitbetalen enige dagen laterquote:Op vrijdag 4 mei 2018 10:11 schreef anconakip het volgende:
Op mijn belasting.nl staat al wel dat ik een definitefe aanslag 2017 heb gekregen per post op 29-04-2018.
Maar helaas nog niets mogen ontvangen in de brievenbus. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Geld binnen.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 23:32 schreef xaban06 het volgende:
Vorige week ontvangen met dagtekening 7 mei. Geld nog niet ontvangen.
Al bericht van de BD gehad? Dan waarschijnlijk op/rond de datum van de dagtekening.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:57 schreef Seven. het volgende:
18 maart aangifte gedaan, ik krijg centjes terug maar geen idee wanneer.
Ik zie net staan, binnen een week.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al bericht van de BD gehad? Dan waarschijnlijk op/rond de datum van de dagtekening.
Geld binnen 8 meiquote:Op donderdag 3 mei 2018 12:21 schreef rood_wit_blauw het volgende:
aangifte op 6 maart, dagtekening 7 mei
Deze vraag werd ook op Twitter gesteld.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 07:17 schreef Summer25 het volgende:
Bij mij is nu de datum van vaststelling van 19-3 versprongen naar 3-5.
Wat betekend dit?
Hier ook nog geen verdere response behalve dan dat ik zelf 100 euro moet betalen maar de 2000 euro die mijn vriendin terug hoort te krijgen volgens de aangifte horen we dan weer niks van.quote:Op woensdag 9 mei 2018 10:21 schreef runner180 het volgende:
1 maart ingevuld tot op heden geen brief geen mail niets nog ik zie hier dat mensen rond 10 maart het hebben ingevuld en zelfs al het geld hebben.zit volgens mijn totaal geen volgorde in vlede jaar had ik het 3 mei op de rekening. mijn belasting app gaf een bepaald bedrag aan komt dit bedrag over het algemeen altijd uit op wat je uitbetaald krijgt ? of veranderd dit meestal?
quote:Op donderdag 26 april 2018 17:51 schreef Armani XL het volgende:
Voor de duidelijkheid: Dit is het meldtopic voor als je wel bericht van de Belastingdienst hebt gekregen. Laten we het topic niet vervuilen met berichten dat je nog niets gehoord hebt.
Geduld, binnen 1 week na de dagtekening heb je t op de bank staan.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:59 schreef kude82 het volgende:
Bij mij stond dagtekening 11 mei maar vandaag 15 mei nog steeds geen geld binnen.
Begin al te twijfelen.
Het gaat random.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:03 schreef phpmystyle het volgende:
Hier nog steeds niks.
Hoor steeds van mensen dat zij al wel een teruggaaf hebben terwijl die pas in april aangifte hebben gedaan
Dagtekening was 11 mei. Nog geen centjes gehad.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 15:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie net staan, binnen een week.
![]()
![]()
![]()
Ik ga een nieuwe voordeur bestellen.
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 16 mei 2018 08:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dagtekening was 11 mei. Nog geen centjes gehad.
Dit dus, het zegt helemaal niets.quote:
Je had ook je voorlopig aangifte kunnen invullen.quote:Op woensdag 16 mei 2018 12:13 schreef runner180 het volgende:
1 maart in gevuld nog geen brief nog niets gaat zeker random zo te zien normaal elk jaar begin mei binnen dit jaar zijn ze niet zo vluch .Ja voor 1 juli bericht dat duurd nog ander halve maand damn.maar als je hun moet betalen krijg je geen 4 maanden maar een brief met eve binnen 14 dagen over te maken
Nu wel gehad!quote:Op woensdag 16 mei 2018 08:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dagtekening was 11 mei. Nog geen centjes gehad.
quote:Op woensdag 16 mei 2018 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit dus, het zegt helemaal niets.
Vorig jaar samen aangifte gedaan op 17 april:
Mijn dagtekening 27 mei, zijn dagtekening 3 juni
Dit jaar samen aangifte gedaan op 25 maart:
Mijn dagtekening 18 mei, zijn dagtekening nog niet binnen.
Oh, had ik al gepost?quote:Op woensdag 16 mei 2018 12:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo voed je het gerucht dat wij elkaars kloons zijn wel natuurlijk
Darn, voor de mijne dusquote:Op woensdag 16 mei 2018 12:36 schreef Nostalgist het volgende:
[..]Oh ja, er was mail..
Dagtekening 12 mei![]()
ben daar niet zo bekend mee hoe of wat.hoe moet ik dat zien dan ?quote:Op woensdag 16 mei 2018 12:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je had ook je voorlopig aangifte kunnen invullen.
Wij hebben gewoon op de laptop aangifte gedaan, geen app gedownload.quote:Op donderdag 17 mei 2018 10:15 schreef runner180 het volgende:
hebben jullie met de app aangifte gedaan ? en die gene die met de app aangifte hebben gedaan hebben die al het geld ontvangen?
En het staat op de rekening.quote:Op woensdag 16 mei 2018 12:36 schreef Nostalgist het volgende:
[..]Oh ja, er was mail..
Dagtekening 12 mei![]()
Dat heb ik dit jaar ook voor het eerst. Mijn vriendin heeft al 2 weken de aanslag binnen maar de teruggaaf nog steeds niks over gehoord.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 21:19 schreef Leandra het volgende:
*Meldt.
Maar nihil-aanslag, dus niet interessant, we wachten op de dagtekening van mijn man
Samen aangifte gedaan, mijn nihil-aanslag komt "toevallig" wel altijd eerder dan zijn teruggaaf, dat wel
Achteraf gezien bleek hij zijn brief al wel te hebben dus, met een dagtekening eerder dan die nihil-aanslag van mijquote:Op donderdag 17 mei 2018 11:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat heb ik dit jaar ook voor het eerst. Mijn vriendin heeft al 2 weken de aanslag binnen maar de teruggaaf nog steeds niks over gehoord.
oh lekker, ik nog helemaal niets, geen brief en geen mail.quote:Op donderdag 17 mei 2018 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Achteraf gezien bleek hij zijn brief al wel te hebben dus, met een dagtekening eerder dan die nihil-aanslag van mij
Bij mij staat ook dagtekening 11 mei maar heb t nog steeds niet? Morgen dan? Of na t weekend?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 21:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Geduld, binnen 1 week na de dagtekening heb je t op de bank staan.
https://www.belastingdien(...)neer_belasting_terugquote:Op donderdag 17 mei 2018 16:39 schreef Ser200 het volgende:
[..]
Bij mij staat ook dagtekening 11 mei maar heb t nog steeds niet? Morgen dan? Of na t weekend?
quote:Wanneer krijg ik mijn belasting terug?
Dat hangt van uw situatie af:
U hebt een aanslag of beschikking gekregen
Op uw aanslag of beschikking staat het bedrag dat u terugkrijgt en een datum.
Binnen 1 week na die datum staat het geld op uw rekening.
Uitzondering voor motorrijtuigenbelasting en bpm
Krijgt u geld van ons terug van motorrijtuigenbelasting. Of van bpm?
Dan staat het geld binnen 4 weken op uw rekening.
ha misery loves company. zelfde hier.... ook al ruim 2 weken geen bericht na mijn eigen dagtekening. Gaat ook om het meerendeel van de teruggaaf.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 08:17 schreef avotar het volgende:
Tegelijk met mijn vrouw in dezelfde transactie aangifte gedaan.
Ik heb al 3 weken bericht dat ik mag betalen, maar zij nog geen bericht.. en laat zij nu ongeveer 1500 euro terug krijgen (zijn de momenten dat je begrijpt als ze zeggen met kinderen dat je er zoveel voor terug krijgt.... dat gaat dus om de belasting.)
Hier ook volgens de BD al maandag de deur uit. Dagtekening was 12 mei tot op heden nog niets binnen. Ze zei dat ze tot morgen hebben (tja ik heb nog nooit bankzaken gezien op een zaterdag) dat wordt dinsdag weer bellenquote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:51 schreef Jonniejonnie het volgende:
Dagtekening 18 mei
Nog niks maandag gebeld hoe zat is maandag volgens hun de deur al uit hoe lang duurt het xan3🙄🙄
dat zeiden ze ook tegen mijquote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:26 schreef Dika het volgende:
[..]
Hier ook volgens de BD al maandag de deur uit. Dagtekening was 12 mei tot op heden nog niets binnen. Ze zei dat ze tot morgen hebben (tja ik heb nog nooit bankzaken gezien op een zaterdag) dat wordt dinsdag weer bellen
18 mei dagtekening? Nog even geduld, dus. Waarom ging je maandag al bellen?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:51 schreef Jonniejonnie het volgende:
Dagtekening 18 mei
Nog niks maandag gebeld hoe zat is maandag volgens hun de deur al uit hoe lang duurt het xan3🙄🙄
Tegelijkertijd aangifte doen omdat je fiscaal partner bent, en dus niet anders kunt, wil helaas niet zeggen dat je ook gelijktijdig antwoord krijgt. Voor de balastingdienst blijven jullie twee afzonderlijke personen. Aangifte inkomstenbelasting is namelijk persoonsgebonden. Krom? Inderdaad, maar helaas is het niet anders.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 08:17 schreef avotar het volgende:
Tegelijk met mijn vrouw in dezelfde transactie aangifte gedaan.
Ik heb al 3 weken bericht dat ik mag betalen, maar zij nog geen bericht.. en laat zij nu ongeveer 1500 euro terug krijgen (zijn de momenten dat je begrijpt als ze zeggen met kinderen dat je er zoveel voor terug krijgt.... dat gaat dus om de belasting.)
Nou ik ben benieuwd morgen want inmiddels is de week al lang verstreken en nog steeds niets binnen. Moest wel lachen om de reden want tussen 12 mei en 19 mei zou Hemelvaart gezeten hebben en daardoor konden ze niet binnen zeven dagen betalen. Bah naar mijn weten was Hemelvaart 10 mei en dat viel daar niet tussen 😂quote:
True, maar ik vind het erg opvallend.quote:Op zondag 20 mei 2018 23:50 schreef Storpojke het volgende:
[..]
Tegelijkertijd aangifte doen omdat je fiscaal partner bent, en dus niet anders kunt, wil helaas niet zeggen dat je ook gelijktijdig antwoord krijgt. Voor de balastingdienst blijven jullie twee afzonderlijke personen. Aangifte inkomstenbelasting is namelijk persoonsgebonden. Krom? Inderdaad, maar helaas is het niet anders.
Hier hetzelfde, datum 15-5 bij MijnBelastingdienst. Nog niets ontvangen per post of via mijnOverheid.quote:Op donderdag 17 mei 2018 11:55 schreef Nizno het volgende:
Niets in mijnOverheid, maar wel in mijnBelastingdienst een voorlopige aanslag.
Geen dagtekening te zien want niet te openen.
Hier was het andersom; ik krijg niks terug, partner wel. Zijn aanslag (en het geld) was er begin mei al, ik heb nog geen aanslag gezien.quote:
hier uiteindelijk een bericht in mijn Overheid met de dagtekening van 25 mei.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 08:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, datum 15-5 bij MijnBelastingdienst. Nog niets ontvangen per post of via mijnOverheid.
Maar zal er dus op korte termijn wel aankomen. Gelukkig is het wel de belangrijkste waarop een teruggaaf van toepassing is (fiscaal partners).
Hier nu ook, met dezelfde datum.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 18:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
hier uiteindelijk een bericht in mijn Overheid met de dagtekening van 25 mei.
22 mei hier. En je kunt je aanslag toch downloaden vanuit je berichtenbox?quote:Op woensdag 23 mei 2018 18:33 schreef bamibij het volgende:
Dagtekening 21-5
Klopt het dat je de definitieve aanslag niet in mijn belastingdienst kunt bekijken, maar alleen krijgt thuisgestuurd?
Dat is ook wel bijzonder.quote:Op woensdag 23 mei 2018 19:37 schreef Sorella het volgende:
Ik heb nog geen brief gekregen maar gisteren is er wel 122,00 euro gestort.
Nee, ik niet. Berichtenbox op mijn belastingdienst bedoel je? Ik heb daar alleen een bericht dat de aanslag per post verstuurd isquote:Op woensdag 23 mei 2018 19:21 schreef Karina het volgende:
[..]
22 mei hier. En je kunt je aanslag toch downloaden vanuit je berichtenbox?
Ah, ik heb precies hetzelfde! Digitale aanslag zal nog wel volgen danquote:Op woensdag 23 mei 2018 19:28 schreef Prissie85 het volgende:
Bericht definitieve aanslag op mijn belastingdienst sinds vandaag zichtbaar met datum 21-05-2018.
Er staat per post verstuurd, de digitale aanslag ontbreekt nog.
6 maart aangifte gedaan, 3 k terug.
Oh ja die bedoel ik. Misschien moest je dat ooit aangeven dat je dat wilde? Weet niet meer.quote:Op woensdag 23 mei 2018 20:16 schreef bamibij het volgende:
[..]
Nee, ik niet. Berichtenbox op mijn belastingdienst bedoel je? Ik heb daar alleen een bericht dat de aanslag per post verstuurd is
wat is daarquote:Op donderdag 24 mei 2018 20:49 schreef Roces18 het volgende:
3 maart aangifte gedaan en nog steeds 0,0 reactie.....
Nee, maar ik blijf het apart vinden dat je als fiscaal partners niet gewoon of tegelijk, of niet lang erna je bericht krijgt. Je doet immers samen aangifte. Inmiddels zit er voor ons al bijna vier weken verschil tussen.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:01 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
wat is daaraan? Is het al 1 juli?
Ik ook een voorlopige, had ik vorig jaar ook. Op zich maakt het niet zoveel uit, behalve dan dat er nog een definitieve komt. In principe binnen zes maanden, maar wettelijk heeft de belastingdienst, ik dacht, twee jaar om een definitieve aanslag te sturen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 18:52 schreef kloon_bassie het volgende:
Hebben jullie een definitieve of een voorlopige aanslag ontvangen? Ik heb gisteren een voorlopige aanslag ontvangen over 2017, voorgaande jaren kreeg ik wel direct een definitieve... Ik mag overigens flink wat terugbetalen door een verkeerde inschatting aan t begin van t jaar, maar ach dat is mijn eigen schuld
naja, mensen die eind maart opgeven die hebben het al 3x binnen.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:01 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
wat is daaraan? Is het al 1 juli?
Geeft alleen maar meer gezeik; ik snap de belastingdienst wel hoor; gewoon random houden. Het is toch nooit goed.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:47 schreef Roces18 het volgende:
[..]
naja, mensen die eind maart opgeven die hebben het al 3x binnen.
ik zou beginnen met first come first serve.
naja tuurlijk wel. in een restaurant verwacht ik ook niet random geserveerd te worden.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Geeft alleen maar meer gezeik; ik snap de belastingdienst wel hoor; gewoon random houden. Het is toch nooit goed.
Nou ja de belastingdienst heeft als regel, voor 1 mei aangifte is voor 1 juli bericht. Daar binnen doen ze het random, en dat begrijp ik volkomen want als 80% op 1 maart aangifte doet dan zou dat betekenen dat de belastingdienst die mensen allemaal als eerste moet doen.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
naja tuurlijk wel. in een restaurant verwacht ik ook niet random geserveerd te worden.
Voorlopig nog niks gezien, jij?quote:Op woensdag 23 mei 2018 20:17 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ah, ik heb precies hetzelfde! Digitale aanslag zal nog wel volgen dan
3 jaar blijkbaar: https://www.belastingdien(...)/definitieve_aanslagquote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:22 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik ook een voorlopige, had ik vorig jaar ook. Op zich maakt het niet zoveel uit, behalve dan dat er nog een definitieve komt. In principe binnen zes maanden, maar wettelijk heeft de belastingdienst, ik dacht, twee jaar om een definitieve aanslag te sturen.
Waar het wel voor uitmaakt is de herrekening kinderopvangtoeslag. die wordt berekend op basis van je definitieve aanslag, dus heb ik hierover gebeld met de belastingdienst vorig jaar in oktober. Ik kreeg hem uiteindelijk in de december.
Voorschot inderdaad, alleen toen we een huis kochten kregen we extra terug... Afgelopen keer moesten we juist weer betalen, niet zo erg als dat wat later is dusquote:Op zaterdag 26 mei 2018 08:15 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
3 jaar blijkbaar: https://www.belastingdien(...)/definitieve_aanslag
Van die kinderopvangtoeslag is wel vervelend. Maar ik neem aan dat je dan wel een voorschot ontvangt, of zetten ze t stop in de tussentijd? Hier (nog) geen kinderen dus de impact blijft beperkt...
Wij ookquote:Op zaterdag 26 mei 2018 19:25 schreef Prissie85 het volgende:
[..]
Vandaag de digitale versie ontvangen via mijn overheid.
Dagtekening 1 juni.
Bedrag is vandaag binnengekomen. Over mijn eigen aanslag nog niets vernomen.quote:Op zondag 20 mei 2018 15:54 schreef Elpis het volgende:
Yay gisteren bericht gekomen voor mijn man met dagtekening 25 mei. Vanaf dan zouden ze het binnen een week overmaken. Ben benieuwd. Aangifte op 28 maart gedaan.
Op mijn aanrechtsubsidie moet ik kennelijk nog even wachten.
Samen 7,5k.
Hier hetzelfde. Het mag toch geen 7+ duren om een brief te verzenden😂quote:Op maandag 28 mei 2018 12:43 schreef KunsKapare. het volgende:
Bij mijnbelastingdienst staat definitieve aanslag verzonden per post (21 mei). Hoe lang zal het ongeveer duren voor ik hem binnen heb met dagtekening? Of is dat niet te voorspellen?
Heb hem afgelopen 2 jaar ook altijd 2 dagen eerder digitaal gekregen maar nu niks digitaal.
Eindelijk bericht gehad. Dagtekening 1 juni.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee, maar ik blijf het apart vinden dat je als fiscaal partners niet gewoon of tegelijk, of niet lang erna je bericht krijgt. Je doet immers samen aangifte. Inmiddels zit er voor ons al bijna vier weken verschil tussen.
Dat is de verzenddatum sowieso. En nog meer waarschijnlijk de datum waarop het richting je MijnOverheid gezet is.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:26 schreef Aethereal het volgende:
Volgens mijnbelastingdienst.nl heb ik op 21/05 per post een definitieve aanslag ontvangen. In de post heb ik nog niks gevonden echter.
Same. Zal binnenkort komen.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:26 schreef Aethereal het volgende:
Volgens mijnbelastingdienst.nl heb ik op 21/05 per post een definitieve aanslag ontvangen. In de post heb ik nog niks gevonden echter.
Precies hetzelfde helaas. Ach, nog even geduld hebben.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:13 schreef runner180 het volgende:
1 maart aangifte gedaan tot op heden geen brief en niets in mijn overheid en niet op belastingdienst enkel u krijg voor 1 juli bericht
Ik heb nu een definitieve aanslag op mijnoverheid.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:26 schreef Aethereal het volgende:
Ik kon gisteren via Mijn Overheid wel de aanslag bekijken, maar via Mijn Belastingdienst niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:45 schreef ex het volgende:
In MijnBelastingdienst zie ik nu een definitieve aanslag met als datum 25-05. Ik verwacht de MijnOverheid brief dus ergens deze week.
Wel stom dat ik de definitieve aanslag niet kan bekijken via de Belastingdienst?
Yep krijg net ook een mailtje.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:24 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik heb nu een definitieve aanslag op mijnoverheid.
¤600 terug krijgen binnen een week
Heb hem nu ook in Mijn Overheid met dag tekening 2/6!quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:28 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik kon gisteren via Mijn Overheid wel de aanslag bekijken, maar via Mijn Belastingdienst niet.
Mijn aanslag is trouwens NIHIL. Die van m'n vriend is de leuke, maar helaas is die er nog niet.
Ja hier ook snap er niks vanquote:Op woensdag 30 mei 2018 13:08 schreef runner180 het volgende:
sins vandaag is in mijn belastingdienst ook bij mededelingen u aangifte van 2017 is ontvangen u krijg voor 1 juli bericht .de mededelingen zijn dus weg enkel 2017 rest niet meerde mensen die dit hebben ??
Als je op Mijn inkomen klikt zie je als het goed is wel dat je inkomen met een datum eind mei is vastgesteld. Als dit overeenkomt met wat op je aangifte staat kan je er vanuit gaan dat de aangifte klopt en je het geld binnen 10 dagen op je rekening heb staan.quote:
ik bedoel ik heb nog geen geen brief ontvangen er dat er iets staat dat in orde is .wat er wel is dat als je naar mijn belasting gaat zie je mededelingen normaal staat daar u krijgt voor 1 juli bericht of u heeft een aanslag gekregen dit is ineens allemaal weg andere jaren staan er wel maar 2017 is verdwenenquote:Op donderdag 31 mei 2018 08:12 schreef NoXia het volgende:
[..]
Als je op Mijn inkomen klikt zie je als het goed is wel dat je inkomen met een datum eind mei is vastgesteld. Als dit overeenkomt met wat op je aangifte staat kan je er vanuit gaan dat de aangifte klopt en je het geld binnen 10 dagen op je rekening heb staan.
Die hele pagina waarop je terecht kwam is ineens anders idd.quote:Op donderdag 31 mei 2018 10:03 schreef runner180 het volgende:
[..]
ik bedoel ik heb nog geen geen brief ontvangen er dat er iets staat dat in orde is .wat er wel is dat als je naar mijn belasting gaat zie je mededelingen normaal staat daar u krijgt voor 1 juli bericht of u heeft een aanslag gekregen dit is ineens allemaal weg andere jaren staan er wel maar 2017 is verdwenen
Ik zie daar al een inkomen wat op 15-03 is vastgesteld.quote:Op donderdag 31 mei 2018 08:12 schreef NoXia het volgende:
[..]
Als je op Mijn inkomen klikt zie je als het goed is wel dat je inkomen met een datum eind mei is vastgesteld. Als dit overeenkomt met wat op je aangifte staat kan je er vanuit gaan dat de aangifte klopt en je het geld binnen 10 dagen op je rekening heb staan.
twitter:Belastingdienst twitterde op donderdag 31-05-2018 om 09:50:48@Joelle199713 Je ontvangt de aanslag binnen 10 werkdagen na die datum per post. Je krijgt hem dan ook in je Berichtenbox op MijnOverheid. Wacht het dus nog even af. ^DL reageer retweet
Ja dat heb ik ook zo vreemd maar ook nog niks gehoort iemand van julliequote:Op donderdag 31 mei 2018 10:31 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik zie daar al een inkomen wat op 15-03 is vastgesteld.
Waarschijnlijk stellen ze het inkomen dan later nog een keer vast. Want op m'n eigen aanslag is een inkomen vastgesteld op 16-05-2018 en die brief en berichten hebben we idd al. Maar die was nihil, dus daar zat ik niet op te wachtenquote:Op donderdag 31 mei 2018 11:49 schreef Mama2008 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook zo vreemd maar ook nog niks gehoort iemand van jullie
Hier ook 1 maart in gevuld en ook niks gehoort alleen dat op de site de mededelingen weg zijnquote:Op donderdag 31 mei 2018 12:59 schreef Summer66 het volgende:
1 maart ingevuld via app en nog steeds niks gehoord, terwijl anderen die veel later hebben ingevuld wel al geld terug hebben gehad. Niet leuk, krijg behoorlijk wat terug 😢
Nou dan klopte die mail dus niet hè!quote:Op vrijdag 1 juni 2018 11:52 schreef runner180 het volgende:
net mail gehad via via en iedereen zo nu een aanslag gekregen moeten hebben.enkele nog onderweg. nou ik nog niets
Hoe bedoel je met mail gehadquote:Op vrijdag 1 juni 2018 11:52 schreef runner180 het volgende:
net mail gehad via via en iedereen zo nu een aanslag gekregen moeten hebben.enkele nog onderweg. nou ik nog niets
Had je wel eerst bericht in mijn belastingdienst?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 12:08 schreef NoXia het volgende:
Mail is binnen op Mijn-Overheid. Zo ook bij mijn vrouw. Dagtekening 6 juni.
Yep. De brief versie die onderweg zou zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 12:24 schreef Marietje1972 het volgende:
[..]
Had je wel eerst bericht in mijn belastingdienst?
Nog niet, ik verwacht het pas volgende week... maar wel maandag dan uiteraardquote:Op vrijdag 1 juni 2018 14:10 schreef Sdejonge het volgende:
Heeft iemand al geld ontvangen met dagtekening 2 juni ? 🙈
Kon zijn dat het voor het weekend er op stond maar was te mooi om waar te zijn 😂quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:38 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nog niet, ik verwacht het pas volgende week... maar wel maandag dan uiteraard
Nee joh dat wordt als t mee wrs zit eind volgende week. En anders pas de week daarna. Ze zijn niet zo snel dit jaar en blijven op de centen zitten.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 14:10 schreef Sdejonge het volgende:
Heeft iemand al geld ontvangen met dagtekening 2 juni ? 🙈
Wanneer heb je aangifte gedaan als ik vragen mag ik heb 1 maart gedaan en ook nog niks gehoordquote:Op vrijdag 1 juni 2018 13:44 schreef Summer66 het volgende:
Nou hier nog niks hoor, geen bericht op mijn overheid en geen bericht op mijn belastingdienst
Ik heb 1 maart aangifte gedaan net als jijquote:Op zaterdag 2 juni 2018 07:50 schreef Mama2008 het volgende:
[..]
Wanneer heb je aangifte gedaan als ik vragen mag ik heb 1 maart gedaan en ook nog niks gehoord
Als je inlogt heb jij nog wel het kopje mededelingen staan wand die is bij mij ook wegquote:Op zaterdag 2 juni 2018 08:31 schreef Summer66 het volgende:
[..]
Ik heb 1 maart aangifte gedaan net als jij
quote:Op zaterdag 2 juni 2018 14:08 schreef Mama2008 het volgende:
[..]
Als je inlogt heb jij nog wel het kopje mededelingen staan wand die is bij mij ook weg
quote:Op donderdag 31 mei 2018 10:53 schreef runner180 het volgende:
net bericht van.bd gehad en die zeggen dat dit klopt je melding blijft maximaal 90 dagen staan en verdwijnt dan en komt pas weer terug als je bericht het gehad .
Ja die mededeling is bij mij ook weg inderdaad. Volgens mij worden we gewoon als laatst behandeld, volgend jaar ga ik het in ieder geval niet meer op 1 maart invullen 😉quote:Op zaterdag 2 juni 2018 14:08 schreef Mama2008 het volgende:
[..]
Als je inlogt heb jij nog wel het kopje mededelingen staan wand die is bij mij ook weg
Op Mijn Overheid kon ik de digitale versie zien en op Mijn Belastingdienst nog niet.quote:Op zondag 3 juni 2018 11:07 schreef Piraat01 het volgende:
1 maart aangifte gedaan, nu zie ik op BD een voorlopige aanslag met datum 1 juni en dat het over de post gaat. Verder kan ik nergens op klikken.
Ik dacht dat je altijd wel de digitale versie kon zien.
Ik heb helemaal geen bericht op Mijn Overheid.quote:Op zondag 3 juni 2018 14:39 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Op Mijn Overheid kon ik de digitale versie zien en op Mijn Belastingdienst nog niet.
Ja, ook 2 juni en het staat nu op mijn rekening (ING).quote:Op maandag 4 juni 2018 08:56 schreef Alaye36 het volgende:
20 april aangifte gedaan, brief binnen met dagtekening 2 juni maar nog geen geld binnen 🤣
Wie nog meer dagtekening 2 juni en wel geld ontvangen?
Heb Rabobank dus misschien langere verwerkingstijd???quote:Op maandag 4 juni 2018 09:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja, ook 2 juni en het staat nu op mijn rekening (ING).
ik heb ook Rabo ik heb ook nog niks ontvangenquote:Op maandag 4 juni 2018 09:32 schreef Alaye36 het volgende:
[..]
Heb Rabobank dus misschien langere verwerkingstijd???
Ik heb Rabobank, ik had dagtekening 2 juni 2018 en ik had het vanochtend al op m'n rekening staan.quote:Op maandag 4 juni 2018 09:32 schreef Alaye36 het volgende:
[..]
Heb Rabobank dus misschien langere verwerkingstijd???
Heb jij even geluk! Hier nog steeds niks op de rekeningquote:Op maandag 4 juni 2018 11:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb Rabobank, ik had dagtekening 2 juni 2018 en ik had het vanochtend al op m'n rekening staan.
Hoe bedoel je, verrekenen ze automatisch met partner of niet? Mijn vrouw is Duits, en werkt in Duitsland, dus wij hebben niet de 'standaard' situatie, dus ik zou het je niet kunnen vertellen of ze dat doenquote:Op maandag 4 juni 2018 11:56 schreef Alaye36 het volgende:
[..]
Heb jij even geluk! Hier nog steeds niks op de rekening![]()
Verrekenen ze automatisch met partner of niet?
Nee.quote:Op maandag 4 juni 2018 11:56 schreef Alaye36 het volgende:
[..]
Heb jij even geluk! Hier nog steeds niks op de rekening![]()
Verrekenen ze automatisch met partner of niet?
Ik ook niet elke minuut, maar ik ben nogal nieuwsgierig hahahaha en heb nooit geduld. Dat is op meerdere vlakken 🤣🤣🤣quote:Op maandag 4 juni 2018 13:16 schreef GereDathan het volgende:
Hier van de tweede ook een dagtekening (2-6). Geen idee of het geld er is, kijk niet elke minuut op de bank
Haha wel herkenbaar hoor. Ben alleen nogal druk en telefoon ligt eldersquote:Op maandag 4 juni 2018 13:20 schreef Alaye36 het volgende:
[..]
Ik ook niet elke minuut, maar ik ben nogal nieuwsgierig hahahaha en heb nooit geduld. Dat is op meerdere vlakken 🤣🤣🤣
Zal vast goed komen.
Kijk volgende week nog keer. Dan weet je zeker dat het er op staat.quote:Op maandag 4 juni 2018 16:43 schreef Alaye36 het volgende:
Nog steeds niks binnen hoorhad gehoopt dat het geld vandaag gestort zou worden...
Bij ons kwam t vanochtend binnen op de ING.quote:Op maandag 4 juni 2018 16:43 schreef Alaye36 het volgende:
Nog steeds niks binnen hoorhad gehoopt dat het geld vandaag gestort zou worden...
hier van partner ook 1 maart gedaan, gisteren bericht in BD, nog geen bericht in mijnoverheid...quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:29 schreef essnhills het volgende:
1 maart aangifte gedaan, vandaag in de berichtenbox de definitieve aanslag, dagtekening 12 juni.
Update:quote:Op dinsdag 5 juni 2018 13:13 schreef DjMark het volgende:
01/03 Aangifte ingestuurd.
27/05 Bericht in Mijn Belastingdienst dat er een definitieve aanslag is, komt per post.
01/06 Bericht in Mijn overheid met de definitieve aanslag, in de aanslagbrief zelf staat als dagtekening 6 juni.
Geld is uiteraard nog niet binnen (binnen 1 week na dagtekening) en dagtekening is morgen pas.
Update:quote:Op dinsdag 5 juni 2018 14:52 schreef NoXia het volgende:
Donderdag 1 maart:
Aangifte gedaan
Vrijdag 1-06:
Digitale definitieve aanslag gehad (+ bericht op Mijn Overheid) met dagtekening 6 juni
Dinsdag 5-06:
Definitieve aanslag per post ontvangen
Staat over weekje klaar op mijn overheid.quote:Op woensdag 6 juni 2018 17:58 schreef runner180 het volgende:
bij mijn staat er op.de site 4.6.18 u.heeft een aanslag gehad ik kan hem.niet openen.geen brief nog.ontvangen en.niets in mijn overheid. iemand hier ervaring mee hoelang het duurd voordat je de brief heb enof dat hij.klaar staat in mijn overheid ?
Apart.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:33 schreef runner180 het volgende:
ik vandaag ook bericht dag tekening 14 juni. 1 maart aangifte gedaan mijn vriedin ook zij nog niets op belasting site en niets overheid.nu vraag ik mijn aff de terug gave die ik krijg is dat inclusief haar of is dat gewoon appart. zij kreeg namelijk ook een bedrag terug .kan iemand hier wat duidelijkheid over geven stort de belasting altijd gericht aan de persoon of voegt ie partner er bij ?
Nee dat zal alleen van jou zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:33 schreef runner180 het volgende:
ik vandaag ook bericht dag tekening 14 juni. 1 maart aangifte gedaan mijn vriedin ook zij nog niets op belasting site en niets overheid.nu vraag ik mijn aff de terug gave die ik krijg is dat inclusief haar of is dat gewoon appart. zij kreeg namelijk ook een bedrag terug .kan iemand hier wat duidelijkheid over geven stort de belasting altijd gericht aan de persoon of voegt ie partner er bij ?
normaal gesproken kreeg je op de site van de BD nog niet eens te zien dat het klaar was voor de brief onderweg was.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:48 schreef Summer66 het volgende:
1 maart aangifte gedaan en vandaag eindelijk bericht op mijn belastingdienst dat er een brief is gestuurd met de definitieve aanslag. Ik kan verder nog niks inzien. Wel gek, normaal kreeg ik altijd eerst de digitale versie en daarna post. Maar goed er gebeurd wat, ik wacht het verder af 😉
Van de afgelopen jaren kan je precies zien wanneer de brief is gestuurd en wanneer je de digitale versie hebt ontvangen op mijn belastingdienst. Natuurlijk weet ik dat het uiteindelijk komt. Ik meld alleen even de stand van zaken, zoals iedereen hier doet.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
normaal gesproken kreeg je op de site van de BD nog niet eens te zien dat het klaar was voor de brief onderweg was.
De brief komt en die zal ook gewoon in mijnOverheid komen te staan.
Bij partner was dat binnen een week nadat het bij de BD op de site stond.
dat staat er ook nadat je de brief inderdaad ziet in mijnoverheid. Blijkbaar is er dit jaar een reden dat de BD eerder op de site zet.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:59 schreef Summer66 het volgende:
[..]
Van de afgelopen jaren kan je precies zien wanneer de brief is gestuurd en wanneer je de digitale versie hebt ontvangen op mijn belastingdienst. Natuurlijk weet ik dat het uiteindelijk komt. Ik meld alleen even de stand van zaken, zoals iedereen hier doet.
Het is gewoon binnen een week na dagtekening.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 13:49 schreef runner180 het volgende:
klopt dat als je dagtekening zeg maar 14 de is en je heb ing dat het ook de 14de er op staat ?
maar het kanquote:Op zaterdag 9 juni 2018 13:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is gewoon binnen een week na dagtekening.
binnen een week is inderdaad vanaf de dagtekening tot 7 dagen er na.quote:
Ja, het kan ook pas op de 6e dag zijn. Waarom is het zo belangrijk of je het morgen krijgt of overmorgen?quote:
waarom zijn bananen krom ...quote:Op zaterdag 9 juni 2018 14:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, het kan ook pas op de 6e dag zijn. Waarom is het zo belangrijk of je het morgen krijgt of overmorgen?
Het is hier geen SC, melden of je een dagtekening hebt en normaal vragen stellen is voldoende. Dit soort gedrag en opmerkingen kun je achterwege laten.quote:
Hier ook.quote:Op maandag 11 juni 2018 17:12 schreef Summer66 het volgende:
1 maart aangifte gedaan
9 juni bericht op BD dat de definitieve aanslag per post onderweg is
11 juni digitale versie op BD met dagtekening 15 juni
geld is net gestortquote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:29 schreef essnhills het volgende:
1 maart aangifte gedaan, vandaag in de berichtenbox de definitieve aanslag, dagtekening 12 juni.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Order! Ordeeeeeeeeer!
quote:Op dinsdag 12 juni 2018 10:16 schreef Schuimpjes het volgende:
1 maart aangifte gedaan.
8 juni definitieve aanslag gehad met dagtekening 14 juni
Het geld is ook al gestortu heeft dus het geld 2 dagen eerder gehad als u dag tekening ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou zeggen, lees het bericht, inclusief spoiler, nogmaals.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:20 schreef runner180 het volgende:
[..]
u heeft dus het geld 2 dagen eerder gehad als u dag tekening ?
2 dagen eerder dus zo te zien aan uw datums welke bank ? heeft uquote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:34 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, lees het bericht, inclusief spoiler, nogmaals.
Ik schrijf dat het geld is gestort op de rekening van de Belastingdienst (zie spoiler). Met andere woorden ik moet betalen en heb dat inmiddels gedaan.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 13:01 schreef runner180 het volgende:
[..]
2 dagen eerder dus zo te zien aan uw datums welke bank ? heeft u
dat zeg u er niet bij graag voortan wat duidelijker .quote:Op dinsdag 12 juni 2018 13:08 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik schrijf dat het geld is gestort op de rekening van de Belastingdienst (zie spoiler). Met andere woorden ik moet betalen en heb dat inmiddels gedaan.
Staat er gewoon duidelijk hoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 13:12 schreef runner180 het volgende:
[..]
dat zeg u er niet bij graag voortan wat duidelijker .
serieus, kap eens met die vragen die 0,0 nut hebbenquote:Op dinsdag 12 juni 2018 13:01 schreef runner180 het volgende:
[..]
2 dagen eerder dus zo te zien aan uw datums welke bank ? heeft u
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |