abonnement Unibet Coolblue
pi_187238798
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat wat ik heb is amper tuin te noemen... mijn broer is vooral hommelfanaat dus die zaait alleen hommelvriendlijke bloemetjes... :D Hommels zijn trouwens veel slimmer, die zoeken een route. Als je bij bijen iets in de route zet dan vliegen ze er gewoon tegenaan. Wel een komisch gezicht toen een plantje iets hoger groeide massaal bijen die naar de kast toe vliegen en dan botsen tegen de bloemen van een plant in de vluchtlijn. Geen wonder dat ze uitsterven.
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187238811
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zie net de foto's van je zwanenburen... die wil je wel uit de buurt van je kroost houden lijkt me? Wat voor een andere waterwezens zou je nabij de tuin willen?
Eigenlijk is m'n leven al compleet met zwanen in m'n achtertuin. Geweldige beesten. Niet te dichtbij komen inderdaad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187238812
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
Niet over nadenken en kopen. Ik wil als dertigjarige vrouw niet op klompen lopen en dat doe ik ook.
:D. Als dertigjare of als vrouw in de 21e eeuw?
pi_187238824
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

:D. Als dertigjare of als vrouw in de 21e eeuw?
Ik bedoelde eigenlijk als vrouw van in de dertig, al vergeet ik wel regelmatig hoe oud ik ben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 15:23:13 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187238854
quote:
11s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk als vrouw van in de dertig, al vergeet ik wel regelmatig hoe oud ik ben.
Ik wil het niet meer weten, en dan die rotstudenten die gewoon elk jaar 18 blijven }:| ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187238862
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat wat ik heb is amper tuin te noemen... mijn broer is vooral hommelfanaat dus die zaait alleen hommelvriendlijke bloemetjes... :D Hommels zijn trouwens veel slimmer, die zoeken een route. Als je bij bijen iets in de route zet dan vliegen ze er gewoon tegenaan. Wel een komisch gezicht toen een plantje iets hoger groeide massaal bijen die naar de kast toe vliegen en dan botsen tegen de bloemen van een plant in de vluchtlijn. Geen wonder dat ze uitsterven.
Je zus is imker, je broer is hommelfanaat? Wat voor een jeugd ligt daaraan ten grondslag :D?

Maar dat ze zo dom zijn wist ik niet. Stom dat een vrij belangrijk instrument zo stupide is.
pi_187238895
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eigenlijk is m'n leven al compleet met zwanen in m'n achtertuin. Geweldige beesten. Niet te dichtbij komen inderdaad.
Prachtige beesten inderdaad. Alleen bij lange na niet zo tof als ooievaars, die het uitzicht bepaalde waar ik opgroeide.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 15:27:01 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187238914
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je zus is imker, je broer is hommelfanaat? Wat voor een jeugd ligt daaraan ten grondslag :D?

Maar dat ze zo dom zijn wist ik niet. Stom dat een vrij belangrijk instrument zo stupide is.
Het zijn gewoon natuur liefhebbers, mijn broer vind alles wat wollig is wel leuk geloof ik. Koeien, (vooral in de schotse variant) maar ook hommels dus. Mijn zus is meer van de bijen en schapen. Voordat ze imker werd had ze een droom om schaapherder te worden...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187238919
quote:
11s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk als vrouw van in de dertig, al vergeet ik wel regelmatig hoe oud ik ben.
Vanaf bepaalde leeftijd wil je het ook niet meer weten wrs.
pi_187238976
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het zijn gewoon natuur liefhebbers, mijn broer vind alles wat wollig is wel leuk geloof ik. Koeien, (vooral in de schotse variant) maar ook hommels dus. Mijn zus is meer van de bijen en schapen. Voordat ze imker werd had ze een droom om schaapherder te worden...
Jij toch ook, als bioloog of iets in die richting?
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 15:31:24 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187239002
Dat mijn broer geen onverdienstelijke hobby fotograaf is maakt het extra leuk :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187239024
Schotse hooglanders
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 15:32:40 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187239029
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij toch ook, als bioloog of iets in die richting?
Ik denk ik nog het minst als moleculair bioloog :P Alhoewel mijn andere zus is logopedist. Maarja kinderen van een tuinman dus dat is waarschijnlijk de link :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187239035
Prachtfoto's inderdaad. Sterker; de 2e of 3e ga ik als desktopachtergrond instellen.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 15:34:41 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187239061
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:32 schreef LelijKnap het volgende:
Prachtfoto's inderdaad. Sterker; de 2e of 3e ga ik als desktopachtergrond instellen.
Als je ze maar niet gaat verkopen ;) of te veel delen... :X weet niet of mijn broer zo blij is dat ik ze op internet zet.. hij houdt ze zelf eigenlijk alleen voor zichzelf. (en de boer van wie de koeien zijn stuurt hij ze ook op trouwens :P) De grap wil het ook dat hij het vlees ook gewoon besteld dus hij zet ze mooi op de foto om ze later op te eten ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187239076
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:32 schreef Bosbeetle het volgende:
k denk ik nog het minst als moleculair bioloog :P Alhoewel mijn andere zus is logopedist. Maarja kinderen van een tuinman dus dat is waarschijnlijk de link :D
Hehe, de schattigheid is op moleculair niveau wel een beetje weg ja :+.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2019 15:35:56 ]
pi_187239084
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik wil het niet meer weten, en dan die rotstudenten die gewoon elk jaar 18 blijven }:| ;(
Oh, het ouder worden doet me niet zoveel. Ik vind mezelf wel nog wat te jong voor klompen. Maar hey, op het platteland word je sneller oud.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187239085
Discriminatie! Alle insecten zijn gelijk.
Aldus.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 15:36:42 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187239087
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hehe, de schattigheid is op moleculair niveau wel een beetje weg ja :+.
Toch blijven de dingen die je dan ziet toch tot een zeker niveau mooi, blijkbaar vinden wij mensen natuurlijk gevormde structuren toch mooi ook al kun heb je dat nooit met het blote oog kunnen zien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187239097
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat mijn broer geen onverdienstelijke hobby fotograaf is maakt het extra leuk :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187239109
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Prachtige beesten inderdaad. Alleen bij lange na niet zo tof als ooievaars, die het uitzicht bepaalde waar ik opgroeide.
Ik heb er recentelijk een in de omgeving gespot. Heel tof inderdaad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 15:38:20 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187239110
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geweldig!
Zijn hommelfoto's heb ik geloof ik niet op mijn telefoon staan...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187239122
quote:
15s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Als je ze maar niet gaat verkopen ;) of te veel delen... :X weet niet of mijn broer zo blij is dat ik ze op internet zet.. hij houdt ze zelf eigenlijk alleen voor zichzelf. (en de boer van wie de koeien zijn stuurt hij ze ook op trouwens :P) De grap wil het ook dat hij het vlees ook gewoon besteld dus hij zet ze mooi op de foto om ze later op te eten ;)
_O- , maar op z'n minst hebben ze, afgaande op de foto's, een behoorlijk 'biologisch' bestaan gehad.. tenzij ze voor de foto uit een 1m2 stalletje gehaald zijn :D.

Doe verder niets met de foto's, geen zorgen ^O^
pi_187239155
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:36 schreef Z het volgende:
Discriminatie! Alle insecten zijn gelijk.
Bijen scoren nou eenmaal aanzienlijk lager op IQ-testen dan hommels.
pi_187239188
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, het ouder worden doet me niet zoveel. Ik vind mezelf wel nog wat te jong voor klompen. Maar hey, op het platteland word je sneller oud.
Ik dacht dat het dragen van klompen vooral eeuw- ipv leeftijdsgebonden was?
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 15:45:30 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187239212
Vind het wel eens jammer dat mijn broer niet meer met zijn foto's doet. Hij laat wel eens een placemat drukken of iets voor aan de muur maar meestal blijft het daar bij. Terwijl ik de foto's die hij maakt toch echt wel erg goed vind.

SPOILER: Bijen en drinkende bijen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Een goed gesprek in de ochtend
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187239219
quote:
15s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Bijen scoren nou eenmaal aanzienlijk lager op IQ-testen dan hommels.
IQ is natuurlijk maar een matige maatstaf voor intelligentie.
Aldus.
pi_187239244
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind het wel eens jammer dat mijn broer niet meer met zijn foto's doet.
Wat zou ie er verder mee kunnen doen? Verkopen aan een ansichtkaartproducent oid?
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 15:52:39 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187239317
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat zou ie er verder mee kunnen doen? Verkopen aan een ansichtkaartproducent oid?
Er wordt regelmatig door verschillende (lokale) media om zijn foto's gevraagd, bij zijn sport fotografie (vooral rally) wordt er om gevraagd door coureurs en teams maar hij zou ook eens over een expositie na kunnen denken.

Hij heeft bijvoorbeeld begin jaren 90 een geweldige collectie met uilen foto's gemaakt toen er bij een oom een nest zat, inclusief foto's van jongen en heel veel foto's van uilen in vlucht en een reportage van het opgroeien van de jongen van nest tot volwassen. Dat stopt hij vervolgens in een boek waar af en toe bij een verjaardag eens naar gekeken wordt... terwijl somige foto's niet onder doen bij sommige national geographic foto's. Maar iets er mee doen vind hij maar gedoe en dat snap ik soms ook wel. Het moet een hobby blijven natuurlijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187239352
Ah, op al die manieren. Tja. Het kapitaliseren van de hobby kan de doodsteek ervan zijn. Misschien is het vooral jammer dat maar weinig mensen er op deze manier van kunnen genieten. Het leukste (en makkelijkste) is om er een album van te maken - en deze eventueel op lokale schaal te laten drukken. Zo heb je bij mij in de buurt iemand die van alle honden en baasjes foto's maakt en die in een albumboek, met kleine toelichting per foto, verkoopt in diezelfde omgeving.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2019 16:20:35 ]
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 16:03:48 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187239484
Zie trouwens dat hij wel een paar jonge uilen ergens online heeft gezet :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
uit de tijd dat je nog weken moest wachten voordat je wist dat je goede foto's had.

Lekker met z'n allen platgedrukt onder het asbest ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 3 juni 2019 @ 16:20:02 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187239722
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:50 schreef LelijKnap het volgende:
Maak je je tuin wel insectvriendelijk genoeg, in een poging de aanstaande massa-extinctie uit te stellen?
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, insecten zijn stom.
Ik ben daar wel druk mee bezig trouwens. Ik heb al 600m2 bestraat omgevormd in wilde planten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 3 juni 2019 @ 16:22:09 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187239752
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat wat ik heb is amper tuin te noemen... mijn broer is vooral hommelfanaat dus die zaait alleen hommelvriendlijke bloemetjes... :D Hommels zijn trouwens veel slimmer, die zoeken een route. Als je bij bijen iets in de route zet dan vliegen ze er gewoon tegenaan. Wel een komisch gezicht toen een plantje iets hoger groeide massaal bijen die naar de kast toe vliegen en dan botsen tegen de bloemen van een plant in de vluchtlijn. Geen wonder dat ze uitsterven.
Dat de bijen uitsterven is één ding, dat wij dan spoedig zullen volgen een ander.

Ik heb ook zo'n 'insectenhotel', maar daar wordt weinig gebruik van gemaakt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187239768
Nice. Het viel mij op dat het groen aan het water en in de parken al een poos niet gemaaid is, maar ik weet niet of dat nieuw beleid is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2019 16:24:20 ]
  maandag 3 juni 2019 @ 16:23:32 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187239776
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat mijn broer geen onverdienstelijke hobby fotograaf is maakt het extra leuk :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de eerste foto dacht ik in eerste instantie dat het een bruine beer was!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187239805
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:22 schreef LXIV het volgende:
Dat de bijen uitsterven is één ding, dat wij dan spoedig zullen volgen een ander.
Ja, of we mechaniseren de biologie. Maar ik heb liever echte bijen dan mini-robots met facial recognition ingebouwd.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2019 16:26:35 ]
  maandag 3 juni 2019 @ 16:26:48 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187239829
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:23 schreef LelijKnap het volgende:
Nice. Het viel mij op dat het groen aan het water en in de parken al een poos niet gemaaid is, maar ik weet niet of dat nieuw beleid is.
Dat soort dingen zijn heel simpel en ook effectief. Eigenlijk te gek (en typisch Nederlands) dat we alles maar willen maaien 'omdat het er dan netjes uitziet'. Mijn kinderen spelen vaak bij een biologische boer (verzorgpony) en die laat ook gewoon overal alles groeien. Veel beter en het kan totaal geen kwaad. Heb je meer kruiden in je wei dan is je vee ook minder ziek omdat die koeien dan zelf een beetje kunnen apotheken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 3 juni 2019 @ 16:27:51 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187239839
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, of we mechaniseren de biologie. Maar ik heb liever echte bijen dan mini-robots met facial recognition ingebouwd.
Dat we dat alleen al als serieuze optie beschouwen. Robotbijen. Ik vind dat we echt iets verkeerd doen. Maar de meeste mensen vinden een schoon stoepje belangrijker dan het voortbestaan van de bij.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187239850
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:26 schreef LXIV het volgende:
Dat soort dingen zijn heel simpel en ook effectief.
Vooral daarom betwijfel ik of het bewust gemeentebeleid is. Het is namelijk ook erg belangrijk dat uitkeringstrekkers onbetaald uren draaien; doelloos bosmaaien.
pi_187239943
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:27 schreef LXIV het volgende:
Dat we dat alleen al als serieuze optie beschouwen. Robotbijen. Ik vind dat we echt iets verkeerd doen. Maar de meeste mensen vinden een schoon stoepje belangrijker dan het voortbestaan van de bij.
Het is nog vraag of mensen bewust zijn van die connectie. De schone stoep is eigenlijk ook maar modeverschijnsel, dus misschien kunnen we die verstoten door de wilde tuin te populariseren...
  maandag 3 juni 2019 @ 16:38:49 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187239986
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is nog vraag of mensen bewust zijn van die connectie. De schone stoep is eigenlijk ook maar modeverschijnsel, dus misschien kunnen we die verstoten door de wilde tuin te populariseren...
Ik heb hier op het topic even terug een verhaal gepost over mijn buurvrouw die de stoep met vergif aan het besproeien was omdat er wat onkruid tussen groeide en die ik erop wees dat ze zo ook de insecten langzaam vermoordde, waarop ze peinzend antwoorden 'maar ik vind een schone stoep toch ook héél belangrijk!
Misschien is het het beste om inderdaad vrouwen te vertellen dat een wilde tuin 'hip' is. Ik denk dat de stapjes: Stoepje schoon, vergif gebruiken, plantjes dood, bijtjes ziek, bloemetjes onbevrucht, geen appeltje, kindje dood veel te veel gevraagd is. Misschien moeten we gewoon Linda de Mol in een leuk programma laten vertellen dat je helemaal hip bent met onkruid in je tuin.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187240105
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:38 schreef LXIV het volgende:
Ik heb hier op het topic even terug een verhaal gepost over mijn buurvrouw die de stoep met vergif aan het besproeien was omdat er wat onkruid tussen groeide en die ik erop wees dat ze zo ook de insecten langzaam vermoordde, waarop ze peinzend antwoorden 'maar ik vind een schone stoep toch ook héél belangrijk!
Misschien is het het beste om inderdaad vrouwen te vertellen dat een wilde tuin 'hip' is. Ik denk dat de stapjes: Stoepje schoon, vergif gebruiken, plantjes dood, bijtjes ziek, bloemetjes onbevrucht, geen appeltje, kindje dood veel te veel gevraagd is. Misschien moeten we gewoon Linda de Mol in een leuk programma laten vertellen dat je helemaal hip bent met onkruid in je tuin.
Precies. Ze zijn veel gevoeliger voor sociale druk en korstondig geluk dan voor een rationeel maar niet-direct en niet-persoonlijk doembeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2019 16:46:31 ]
  maandag 3 juni 2019 @ 16:46:28 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187240128
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Precies. Ze zijn veel gevoeliger voor sociale druk en korstondig geluk dan voor een niet-direct en niet-persoonlijk doembeeld.
Vooral de sociale druk denk ik. Het is in hun aard om te behagen. Nu doen ze dat met een schoon stoepje, maar als je ze anders 'programmeert' doen ze dat met een tuin vol onkruid. Zeker als je iets van de te-le-vi-sie erbij haalt!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187240278
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:46 schreef LXIV het volgende:
Vooral de sociale druk denk ik. Het is in hun aard om te behagen. Nu doen ze dat met een schoon stoepje, maar als je ze anders 'programmeert' doen ze dat met een tuin vol onkruid. Zeker als je iets van de te-le-vi-sie erbij haalt!
In deze post schuilt de geest van Schopenhauer.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 16:58:46 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187240366
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat de bijen uitsterven is één ding, dat wij dan spoedig zullen volgen een ander.

Ik heb ook zo'n 'insectenhotel', maar daar wordt weinig gebruik van gemaakt.
Het is ook een bizarre gedachte dat alleen bijen helpen bij de voorplanting van planten. Punt één planten planten zich ook ongeslachtelijk voort. Punt twee blijft er aan andere insecten ook wel stuifmeel hangen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 16:59:10 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187240375
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Van de eerste foto dacht ik in eerste instantie dat het een bruine beer was!
O+ inderdaad het is net een beertje :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187240392
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Punt twee blijft er aan andere insecten ook wel stuifmeel hangen.
De bij is het toonbeeld, maar niet de enige die aan het uitsterven is, hé: ''Maar liefst 40 procent van alle insectensoorten loopt gevaar de komende decennia uit te sterven.'' https://www.journals.elsevier.com/biological-conservation

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2019 17:00:21 ]
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 17:01:05 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187240413
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 17:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De bij is het toonbeeld, maar niet de enige die aan het uitsterven is, hé: ''Maar liefst 40 procent van alle insectensoorten loopt gevaar de komende decennia uit te sterven.'' https://www.journals.elsevier.com/biological-conservation
Uitsterven is sowieso iets waar de natuur goed in is. :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 3 juni 2019 @ 17:02:36 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187240435
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is ook een bizarre gedachte dat alleen bijen helpen bij de voorplanting van planten. Punt één planten planten zich ook ongeslachtelijk voort. Punt twee blijft er aan andere insecten ook wel stuifmeel hangen.
Dat weet ik wel, maar als voorbeeld is het dan iedereen duidelijk. Ook als bijen overigens geen enkele rol speelden in het voorbestaan van de mens vind ik dat ze bestaansrecht zouden hebben. Het is niet zo dat het voorbestaan de mens of zijn comfort als maatstaf moet dienen voor de vraag of bepaalde dieren wenselijk zijn. Het enige echt schadelijke ongedierte op aarde is eigenlijk de mens zelf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187240450
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2019 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Uitsterven is sowieso iets waar de natuur goed in is. :Y
Het heelal is sowieso beter in het niet-bestaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')