abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 april 2018 @ 01:55:05 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178591096
Greenpeace gaat weer rellen denk ik? :')

Ik wil wel een keer walvisvlees proeven. Lijkt mij best lekker :@

quote:
IJsland gaat weer op walvissen jagen



Een walvisvaartbedrijf in IJsland gaat na een pauze van twee jaar weer op gewone vinvissen jagen. Gisteren meldde het bedrijf dat het zijn vloot aan het voorbereiden is om de commerciële jacht op deze walvissoort te hervatten.

Het walvisvaartbedrijf Hvalur meldt dat het twee schepen klaarmaakt voor het honderd dagen durende walvisseizoen. Gewone vinvissen zijn na de blauwe vinvissen de grootste walvissen ter wereld. IJsland is het enige land waar commercieel op deze walvissoort gejaagd mag worden. Voor 2015 mochten er maximaal 160 dieren per jaar gedood worden.

Volgens het IJslandse instituut dat de vinvissenpopulatie in de gaten houdt, gaat het heel goed met de dieren. In 2015 werd een recordaantal van 40.000 gewone vinvissen geteld, zo meldt onderzoeker Gisli Vikingsson aan persbureau AP: “Het is een misvatting dat er hier op bedreigde diersoorten mag worden gejaagd. Alleen op het zuidelijk halfrond is de gewone vinvispopulatie in gevaar.”

“Delicatesse”
De jacht op walvissen stopte in IJsland eind 2015, toen de Japanse autoriteiten weigerden de IJslandse vangsten in te voeren. In Japan is walvisvlees een delicatesse. De Japanners vonden dat het walvisvlees uit IJsland niet voldeed aan de strenge Japanse voedselgezondheidseisen. Manager Kristjan Loftsson van Hvalur zegt dat het bedrijf er samen met de Japanse autoriteiten aan werkt om aan de importeisen voor vers vlees te voldoen.

https://www.hln.be/nieuws(...)ssen-jagen~a770758b/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_178591194
Boeien.

Wil trouwens ook wel stukje walvis eten.

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 02:47:45 ]
pi_178592578
Als je dieren dood doe het dan op een mannelijke manier door zelf de strijd aan te gaan niet dmv hulpmiddelen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_178592639
AK47 gebruiken
U MAD?
pi_178593126
Vochten de walvissen maar a la 'moby dick' terug. Lijkt me erg mooi om te zien.
pi_178593205
meerdere keren walvis gegeten (oa in IJsland): is erg lekker (mits goed bereid natuurlijk)

zolang het een soort is waarvan er genoeg van rondzwemmen heb ik er geen problemen mee
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_178593912
Ook een keer een stukje gegeten op IJsland, ik vond het niet echt bijzonder.
pi_178594098
Heeft dat ding nou haar?
  woensdag 18 april 2018 @ 09:47:07 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_178594256
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:40 schreef Sloggi het volgende:
Heeft dat ding nou haar?
Ja. Het is een zoogdier.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_178594514
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja. Het is een zoogdier.
http://www.whalefacts.org/do-whales-have-hair/

Interessant. De meeste walvissen hebben - ook al zijn het zoogdieren - dus geen haar, volgens dit artikel.
pi_178594617
Tja, ik ben er geen fan van, maar het is gewoon een andere cultuur. Wij slachten hier koeien, varkens en kippen, in andere landen eten ze insecten en in weer andere landen dus walvissen. Het is hypocriet om wel over de walvisslacht te vallen en dan je stukje biefstuk op te peuzelen.

Neemt niet weg dat het mij wel stoort dat de mens alles maar leeg plundert.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 april 2018 @ 10:09:00 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178594651
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 08:30 schreef Leipo666 het volgende:
meerdere keren walvis gegeten (oa in IJsland): is erg lekker (mits goed bereid natuurlijk)

zolang het een soort is waarvan er genoeg van rondzwemmen heb ik er geen problemen mee
Waar smaakt zoiets naar? Een visachtig biefstukje?

quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:40 schreef Sloggi het volgende:
Heeft dat ding nou haar?
Is dat niet balein?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 18 april 2018 @ 10:09:18 #14
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_178594656
We eten koeien, kippen, vakens, haringen...
Daar hoor je niemand over.

maar als het een walvis, een haai of een hond is lopen we te piepen.
Ik maak geen onderscheid en eet ze allemaal.
"alle dieren tellen mee"

Walvis is trouwens best te eten, dit in tegenstelling de haai, volgens ijslands recept.
Tot nooit .......
pi_178594888
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:09 schreef Speekselklier het volgende:
We eten koeien, kippen, vakens, haringen...
Daar hoor je niemand over.
Jawel. Meer dan genoeg vegetariers die daar ook hard tegen ageren. Alleen kies jij blijkbaar om je ogen en oren ervoor te sluiten.

Walvissen zijn zeer intelligente dieren. Weliswaar zijn er nu "genoeg" dieren maar het evenwicht is heel wankel; een vrouwelijke vinvis kan maximaal eens per twee jaar een kalf baren met een baartijd van 11 maanden. Dat maakt ze heel kwetsbaar, ze kunnen zo weer met uitsterven bedreigd worden als er weer vol op gejaagd wordt en dan duurt het heel lang voordat de populatie zich weer herstelt.
  woensdag 18 april 2018 @ 10:43:05 #16
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_178595433
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:20 schreef Farenji het volgende:
Walvissen zijn zeer intelligente dieren. Weliswaar zijn er nu "genoeg" dieren maar het evenwicht is heel wankel; een vrouwelijke vinvis kan maximaal eens per twee jaar een kalf baren met een baartijd van 11 maanden.
Dat lijkt me dan geen probleem. Ik doe er langer dan 11 maanden over om zo'n walvis op te smikkelen. Tegen de tijd dat mijn vriezer leeg is is er dus al een nieuwe beschikbaar.
Tot nooit .......
pi_178595478
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waar smaakt zoiets naar? Een visachtig biefstukje?

altijd lastig te omschrijven, maar visachtige biefstuk komt aardig in de buurt. De vissmaak is heel subtiel, dus niet overheersend.
We hebben het gegeten in een goed restaurant in Reykjavik waar we ook papegaaiduiker gegeten hebben (die is wel erg visachtig van smaak)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_178595538
Dus omdat ze in zuid bedreigd zijn mag het in noord wel :')
pi_178595711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:43 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan geen probleem. Ik doe er langer dan 11 maanden over om zo'n walvis op te smikkelen. Tegen de tijd dat mijn vriezer leeg is is er dus al een nieuwe beschikbaar.
Mooi boek he, "alleen op de wereld"?
pi_178595920
Goede promotie wel, ik zou het wel eens een keer willen proberen in IJsland!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 18 april 2018 @ 13:22:21 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178598229
Nu we het toch over de walvisjacht hebben, ik merkte tot mijn afgrijzen dat New York Pizza een partnerschap is aangegaan met Sea Shepard. Dat is een soort extremere versie van Greenpeace die door de USA justitie is aangemerkt als een groep piraten, en door de Japanse staat als eco-terroristen. Ze zien het als hun heilige missie om de walvissen te beschermen.

Ze zijn in het verleden ook veroordeeld tot het betalen van een dwangsom, omdat ze een Japanse walvisvaarder hadden geramd met een van hun bootjes, en ook aangeklaagd en veroordeel door de Australische staat.

https://www.theguardian.c(...)-of-japanese-whalers

Met die club gaat NYP dus fijn reclame maken, ze hebben nu een of andere smerige Vegan pizza in het assortiment en van de aankoopprijs gaat een euro naar Sea Sheperd. Voor het verder ontplooien van hun criminele activiteiten onder het mom van ''we gaan de haaien redden''. :r

https://www.vmt.nl/Nieuws(...)_pizzas-180418101459
  woensdag 18 april 2018 @ 13:34:15 #22
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_178598491
Dan mag Sharon Dijksma wel oppassen.
  woensdag 18 april 2018 @ 13:39:15 #23
286575 Roces18
Chef de party
pi_178598607
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nu we het toch over de walvisjacht hebben, ik merkte tot mijn afgrijzen dat New York Pizza een partnerschap is aangegaan met Sea Shepard. Dat is een soort extremere versie van Greenpeace die door de USA justitie is aangemerkt als een groep piraten, en door de Japanse staat als eco-terroristen. Ze zien het als hun heilige missie om de walvissen te beschermen.

Ze zijn in het verleden ook veroordeeld tot het betalen van een dwangsom, omdat ze een Japanse walvisvaarder hadden geramd met een van hun bootjes, en ook aangeklaagd en veroordeel door de Australische staat.

https://www.theguardian.c(...)-of-japanese-whalers

Met die club gaat NYP dus fijn reclame maken, ze hebben nu een of andere smerige Vegan pizza in het assortiment en van de aankoopprijs gaat een euro naar Sea Sheperd. Voor het verder ontplooien van hun criminele activiteiten onder het mom van ''we gaan de haaien redden''. :r

https://www.vmt.nl/Nieuws(...)_pizzas-180418101459
ga lekker janken, haal je ergens anders je pizza
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_178598663
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nu we het toch over de walvisjacht hebben, ik merkte tot mijn afgrijzen dat New York Pizza een partnerschap is aangegaan met Sea Shepard. Dat is een soort extremere versie van Greenpeace die door de USA justitie is aangemerkt als een groep piraten, en door de Japanse staat als eco-terroristen. Ze zien het als hun heilige missie om de walvissen te beschermen.

Ze zijn in het verleden ook veroordeeld tot het betalen van een dwangsom, omdat ze een Japanse walvisvaarder hadden geramd met een van hun bootjes, en ook aangeklaagd en veroordeel door de Australische staat.

https://www.theguardian.c(...)-of-japanese-whalers

Met die club gaat NYP dus fijn reclame maken, ze hebben nu een of andere smerige Vegan pizza in het assortiment en van de aankoopprijs gaat een euro naar Sea Sheperd. Voor het verder ontplooien van hun criminele activiteiten onder het mom van ''we gaan de haaien redden''. :r

https://www.vmt.nl/Nieuws(...)_pizzas-180418101459
Incelfrikandel
  woensdag 18 april 2018 @ 13:54:15 #25
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178598978
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:39 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ga lekker janken, haal je ergens anders je pizza
Bedankt voor je super inhoudelijke reactie. :')

Ga zelf maar ergens anders zitten janken als je er niet tegen kan dat ik op een persoon of instantie kritiek lever.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 april 2018 @ 14:11:22 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178599408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:45 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

altijd lastig te omschrijven, maar visachtige biefstuk komt aardig in de buurt. De vissmaak is heel subtiel, dus niet overheersend.
We hebben het gegeten in een goed restaurant in Reykjavik waar we ook papegaaiduiker gegeten hebben (die is wel erg visachtig van smaak)
Toch maar eens naar IJsland om het eens te proberen. In Noorwegen is walvisvlees pasgeleden namelijk verboden....

Papegaaiduiker? Vet! Wist niet dat die ook eetbaar waren :D Doet mij denken aan verhalen van mijn opa, dat ze in de oorlog weleens meeuw gegeten hebben :P Kipachtig met een zeer sterke vissmaak
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 april 2018 @ 14:11:46 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178599416
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nu we het toch over de walvisjacht hebben, ik merkte tot mijn afgrijzen dat New York Pizza een partnerschap is aangegaan met Sea Shepard. Dat is een soort extremere versie van Greenpeace die door de USA justitie is aangemerkt als een groep piraten, en door de Japanse staat als eco-terroristen. Ze zien het als hun heilige missie om de walvissen te beschermen.

Ze zijn in het verleden ook veroordeeld tot het betalen van een dwangsom, omdat ze een Japanse walvisvaarder hadden geramd met een van hun bootjes, en ook aangeklaagd en veroordeel door de Australische staat.

https://www.theguardian.c(...)-of-japanese-whalers

Met die club gaat NYP dus fijn reclame maken, ze hebben nu een of andere smerige Vegan pizza in het assortiment en van de aankoopprijs gaat een euro naar Sea Sheperd. Voor het verder ontplooien van hun criminele activiteiten onder het mom van ''we gaan de haaien redden''. :r

https://www.vmt.nl/Nieuws(...)_pizzas-180418101459
Die gasten varen onder NL'se vlag :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 18 april 2018 @ 17:12:27 #28
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_178603244
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:55 schreef Farenji het volgende:

[..]

Mooi boek he, "alleen op de wereld"?
alleen op de wereld? alleen omdat ik me niet zo druk maak als de walvis uitsterft?
Volgens mij draait de wereld zonder walvissen gewoon door. Ik heb ook nog nooit artikelen gelezen over hel en verdoemenis als de walvis uitsterft.

Wat dat betreft kan je denk ik beter walvis eten dan bijen.
Tot nooit .......
pi_178603332
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nu we het toch over de walvisjacht hebben, ik merkte tot mijn afgrijzen dat New York Pizza een partnerschap is aangegaan met Sea Shepard. Dat is een soort extremere versie van Greenpeace die door de USA justitie is aangemerkt als een groep piraten, en door de Japanse staat als eco-terroristen. Ze zien het als hun heilige missie om de walvissen te beschermen.

Ze zijn in het verleden ook veroordeeld tot het betalen van een dwangsom, omdat ze een Japanse walvisvaarder hadden geramd met een van hun bootjes, en ook aangeklaagd en veroordeel door de Australische staat.

https://www.theguardian.c(...)-of-japanese-whalers

Met die club gaat NYP dus fijn reclame maken, ze hebben nu een of andere smerige Vegan pizza in het assortiment en van de aankoopprijs gaat een euro naar Sea Sheperd. Voor het verder ontplooien van hun criminele activiteiten onder het mom van ''we gaan de haaien redden''. :r

https://www.vmt.nl/Nieuws(...)_pizzas-180418101459
Ik zou het niet pikken en gewoon een hele boze mail naar NYP sturen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 18 april 2018 @ 17:21:12 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178603454
Het gaat me persoonlijk meer op de manier waarop dan dat het een walvis betreft. Ik heb beelden gezien waar ik niet vrolijk vanb werd, maar volgens mij was dat niet in IJsland.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 17:29:07 #31
45833 crew  Fogel
pi_178603603
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:11 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Toch maar eens naar IJsland om het eens te proberen. In Noorwegen is walvisvlees pasgeleden namelijk verboden....

Papegaaiduiker? Vet! Wist niet dat die ook eetbaar waren :D Doet mij denken aan verhalen van mijn opa, dat ze in de oorlog weleens meeuw gegeten hebben :P Kipachtig met een zeer sterke vissmaak
Bron?
Het ligt hier nl nog gewoon in de supermarkt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 april 2018 @ 17:35:54 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178603729
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bron?
Het ligt hier nl nog gewoon in de supermarkt.
Geen idee :') weet niet meer waar en wat ik gelezen heb. Kan het ook niet terugvinden helaas. Wel dat Noorwegen nog volop walvissen vangt :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 17:37:01 #33
45833 crew  Fogel
pi_178603748
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:35 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Geen idee :') weet niet meer waar en wat ik gelezen heb. Kan het ook niet terugvinden helaas. Wel dat Noorwegen nog volop walvissen vangt :P
Nou, nu ben ik helemaaaaal overtuigd van dat verbod.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 april 2018 @ 17:38:02 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178603765
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nou, nu ben ik helemaaaaal overtuigd van dat verbod.
:T
Nja, fijn dat het niet verboden is, Noorwegen is een stuk dichterbij O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_178603777
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Tja, ik ben er geen fan van, maar het is gewoon een andere cultuur. Wij slachten hier koeien, varkens en kippen, in andere landen eten ze insecten en in weer andere landen dus walvissen. Het is hypocriet om wel over de walvisslacht te vallen en dan je stukje biefstuk op te peuzelen.

Neemt niet weg dat het mij wel stoort dat de mens alles maar leeg plundert.
naja, zo hypocriet is dat niet als het gaat om het voortleven van de diersoort... wel als het gaat om dierenleed...

40.000 klinkt niet zoveel trouwens...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178603803
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nu we het toch over de walvisjacht hebben, ik merkte tot mijn afgrijzen dat New York Pizza een partnerschap is aangegaan met Sea Shepard. Dat is een soort extremere versie van Greenpeace die door de USA justitie is aangemerkt als een groep piraten, en door de Japanse staat als eco-terroristen. Ze zien het als hun heilige missie om de walvissen te beschermen.

Ze zijn in het verleden ook veroordeeld tot het betalen van een dwangsom, omdat ze een Japanse walvisvaarder hadden geramd met een van hun bootjes, en ook aangeklaagd en veroordeel door de Australische staat.

https://www.theguardian.c(...)-of-japanese-whalers

Met die club gaat NYP dus fijn reclame maken, ze hebben nu een of andere smerige Vegan pizza in het assortiment en van de aankoopprijs gaat een euro naar Sea Sheperd. Voor het verder ontplooien van hun criminele activiteiten onder het mom van ''we gaan de haaien redden''. :r

https://www.vmt.nl/Nieuws(...)_pizzas-180418101459
Goed bezig die lui van Sea Shepherd. Al ga ik geen NY Pizza eten. Bah bah.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178603807
Papegaaiduiker / Puffin


Walvis / Mink whale


:9~
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_178603808
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:34 schreef maxi-mus het volgende:
Dan mag Sharon Dijksma wel oppassen.
:D _O-
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178603833
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:40 schreef Leipo666 het volgende:
Papegaaiduiker / Puffin
[ afbeelding ]

Walvis / Mink whale
[ afbeelding ]

:9~
waarom moet er zo'n dot saus bij? goed vlees heeft geen saus nodig...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 april 2018 @ 17:41:51 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178603837
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:40 schreef Leipo666 het volgende:
Papegaaiduiker / Puffin
[ afbeelding ]

Walvis / Mink whale
[ afbeelding ]

:9~
:Y)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_178603843
De Jappen zeggen trouwens dat het IJslandse walvisvlees inferieur is... beter gaan jullie dus allemaal naar Japan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178603865
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

waarom moet er zo'n dot saus bij? goed vlees heeft geen saus nodig...
tja vraag dat maar aan de kok :P

Was trouwens sjalot vinaigrette met Jeruzalem artisjokken
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 18 april 2018 @ 19:29:20 #43
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178605662
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Het gaat me persoonlijk meer op de manier waarop dan dat het een walvis betreft. Ik heb beelden gezien waar ik niet vrolijk vanb werd, maar volgens mij was dat niet in IJsland.
Een walvis humaan slachten is dan ook niet simpel, hoe zou je dat moeten doen? De dood komt nu eenmaal zelden snel voor zulke grote dieren.

Voordeel is wel dat ze lekker hebben rondgezwommen vantevoren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_178606235
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

alleen op de wereld? alleen omdat ik me niet zo druk maak als de walvis uitsterft?
Volgens mij draait de wereld zonder walvissen gewoon door. Ik heb ook nog nooit artikelen gelezen over hel en verdoemenis als de walvis uitsterft.

Wat dat betreft kan je denk ik beter walvis eten dan bijen.
De walvis heeft een heel belangrijke rol in de voedselketen. Als de walvis uitsterft gaan heel veel andere diersoorten mee ten onder. Alleen al van hun poep zijn complete ecosferen afhankelijk. Het is zacht gezegd nogal naief om zo'n enorm dier los te zien van haar omgeving, en te denken alsof je een complete diersoort zomaar kan afslachten en uitroeien zonder dat dat grote gevolgen heeft.
pi_178606385
Nergens voor nodig net zoals haaienvinnensoep. Die haaienvin smaakt echt nergens naar, het is die soep die de smaak geeft. Is puur marketing ding "kijk mij stoer zijn ik eet haai"
pi_178606456
Tijd dat iemand met kweekwalvis op de markt komt.
  woensdag 18 april 2018 @ 20:01:13 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178606485
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Het gaat me persoonlijk meer op de manier waarop dan dat het een walvis betreft. Ik heb beelden gezien waar ik niet vrolijk vanb werd, maar volgens mij was dat niet in IJsland.
Dit idd...

Een walvis 'netjes' doden zit er niet echt in. Is een nare en lange lijdensweg.
Het dier is veelste groot en in onhandige omstandigheden om 'netjes' te kunnen slachten. En dat bij zo'n intelligent dier, waarbij je weet dat het dier en de dieren in de omgeving heel erg veel stress en pijn ervaren door deze manier van doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178620801
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:00 schreef LurkJeRot het volgende:
Tijd dat iemand met kweekwalvis op de markt komt.
Ik ga ze zelf houden in mijn vijver.
pi_178624287
Diep triest dit ;(

Het doden van een walvis is te barbaars voor woorden, een afschuwelijke lange lijdensweg. (Of is iemand in de veronderstelling dat meerdere malen geharpoeneerd worden en uiteindelijk sterven door verstikking/verdrukking van je ingewanden (nadat je aan je staart op een boot bent gehesen...) humaan te noemen is? :{w )

(En ja, ik weet dat de methoden om varkens/kippen/ganzen/etc. te doden hier in NL ook om te janken zijn. Ik eet dan ook geen vlees, vis of zuivel en eieren en probeer zo min mogelijk dierlijke producten te gebruiken. Voordat ik dat tegengeworpen krijg ;) )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')