abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 mei 2018 @ 21:06:20 #101
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179308919
Ah de Delicious heeft ook zijn rolletje.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 21 mei 2018 @ 23:41:04 #102
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179312082
Rare beslissingen maakt de jury.. Ashley maakt een prachtig groen gerechtje waarvan er zelfs gezegd werd dat het restaurantwaardig was.
Robert moet een indigo gerechtje maken, verzint een verhaal over de gordel van smaragd (da's overigens groen, een smaragd) en doet een coquille bij het gerecht omdat dat aan de zee doet denken en da's blauw maar die coquille pastte verder niet echt bij het gerecht verder.
En de kleuren van het gerecht waren ook niet blauw, het bord wel.. en toch kreeg die een hogere beoordeling dan Ashley 8)7

En Frederick met zijn blauwe gercht ook, enige dat "blauw" was waren de blauwe bessen (ik zou dat meer indigo vinden maar goed..) en toch kreeg die 3 9's.

Het lijkt er een beetje op alsof de winnaar al (in elk gevaql onderbewust) bekend is bij de jury.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 02:38:48 #103
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179458706
Beetje stil hier..
Het nivo is opzich wel hoog maar echt spannend is het nu ook weer niet.
Er zijn er maar 2 die eventueel de finale gaan halen, de rest is toch net wat minder qua nivo.
Jammer voor m'n naamgenoot die amper recht uit z'n ogen kan kijken maar ook die gat het ( ondanks goede gerechten) niet gaat halen.

Beetje jammer is dat, dat het in Nederland niet lukt om een kookwedstrijd met écht hoog nivo neer te zetten.
Maar misschien komt dat ook doordat de prijzen in Nederland altijd vrij laag zijn.
In de V.s kan je een hyal fmiljoen verdienen, in Australië een ton dacht ik en in Nederland is 't dan 10 of 25 duizend.
Ook erg lekker natuurlijk, ik zou het graag als extraatje willen hebben, maar 't is toch net wat te weinig om ook echt iets mee te doen.
Je kan er geen begin van een nieuw restaurant mee doen bijv. alleen de apparatuur in de keuken is meer waard.
Banken zien het ook vaak als te kleine eigen investering, voor een woonhuis moet je net zoiets meenemen en da's een veel lager risico,
In Nederland is 't altijd nét niet qua prijzen.

Viel me ook op bij de Professor Nikolai en Dr, Beckand show, afgelopen 2 jaar kon je er een reis mee winnen naar de carribean, dit seizoen kan je ¤200 per goed beantwoorde vraag verdienen en dan zijn er meestal niet meer dan 5 vragen.
¤1000 is natuurlijk erg leuk om te winnen maar als je bedenkt dat je een vorig seizoen meer had kunnen winnen is dat ergens ook weer zuur, de salarissen van Beckand en Van der Meer is mogelijk hoger per aflevering
pi_179498236
Ik erger me een beetje aan de styling. Bijvoorbeeld de kleur van die schorten. Olijfgroen :') auberginepaars :') tut tut tut. Doe gewoon lekker rood, blauw, geel en groen.
Somebody that I used to know
pi_179498257
Waarom staat het Australiëtopic eigenlijk in CUL en deze in TV?
Somebody that I used to know
  donderdag 7 juni 2018 @ 02:22:49 #106
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179648620
Wordt het nog gekeken?
Of moet het topic inderdaad beter in CUL staan?

Ik vind het nivo best hoog, al kan de presentatie beter.
En de finalisten waren ook best voorspelbaar maar de groep waarmee men begonnen is was ook niet heel groot.
En ook opvallend dat er bij de terugblik van vertrekkende kandidaten er momenten in beeld komen en geen gerechten, soweiso zie je weinig van het koken zelf.
Zeker vergeleken bij MC Australia blijft 't achter maar 't is pas 't 1e seizoen (eigenlijk 2e, de eerste was met Robert Kranenborg maar daar waren de kandidaten echt duidelijk hobbykoks)

Ook bij andere Nederlandse kookshows merk ik dat het nivo hoger is dan een paar jaar terug.
De Nederlander heeft de keuken ontdekt heb ik het idee.

[ Bericht 11% gewijzigd door SiGNe op 07-06-2018 04:50:39 ]
pi_179648909
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 02:22 schreef SiGNe het volgende:
Wordt het nog gekeken?
Of moet het topic inderdaad beter in CUL staan?


Af en toe. En ja.
Somebody that I used to know
pi_179652318
Ik kijk ook af en toe en ben het met je eens. Niveau is wel wat hoger ja :Y Vond Nederlandse kookshows vaak niet heel boeiend, maar dit is best leuk om te kijken.
  donderdag 7 juni 2018 @ 15:49:38 #109
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179655918
Ik kijk ook nog The Chef's Line Nederland en ook daar is het nivo van de thuiskoks erg hoog, weten zelfs sous-chefs te verslaan op hun eigen vakgebied.
Daar laten ze ook meer van het koken zelf zien, leuk programma en loopt qua presentatie ook redelijk in lijn met het orgineel.

Met al die kookshows, ook Great Brittish Bake-off en Heel Holland Bakt, vind de hobbykok het weer leuk om zelf maaltijden te bereiden ipv uit pakjes koken.
Ik denk dat dat echt wel gezorgd heeft voor een verandering.
pi_179733059
Nog maar drie kandidaten :o dat schiet op.
Somebody that I used to know
  dinsdag 12 juni 2018 @ 02:54:50 #111
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179738286
Twee.. en beiden eigenlijk al vanaf het begin te voorspellen.
pi_179740169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 02:54 schreef SiGNe het volgende:
Twee.. en beiden eigenlijk al vanaf het begin te voorspellen.
Huh? De afvaller wordt woensdag toch pas bekend gemaakt?
Somebody that I used to know
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:55:12 #113
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179745222
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 09:12 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Huh? De afvaller wordt woensdag toch pas bekend gemaakt?
Woensdag is de finale al.
pi_179771007
Leuk toetje *O*
Somebody that I used to know
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:22:28 #115
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179771090
Blijft jammer dat je amper iets van het koken ziet.
Moeten ze in de finale beginnen met koken, krijg je wat interviews met oud-kandidaten "NOG TIEN MINUTEN!!" en meteen het volgende shot zie je een van de kandidaten bezig met de opmaak van z'n bord en zegt "nog 1 minuutje dus dat wordt opschieten"..
Daarna nog wat interviews met oud-kandidaten, je ziet nog een paar shots van het opmaken van de borden en "STOP MET KOKEN!" en ze gaan door naar de beoordeling.

Kooknivo is goed hoog, hoger dan bij vorige kookwedstrijden afgelopen jaren maar ze laten er te weinig van zien helaas.
Bij de andere Masterchef shows hebben ze ook duidelijk meer budget voor de uitstapjes en de hoofdprijs maar goed, Masterchef Engeland. Australie en Amerika kunnen ook nog geld verdienen met het verkopen van de afleveringen aan bijv. Nederland.
Een Nederlandse Masterchef zal 't in Australie minder goed doen lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 14-06-2018 00:24:13 ]
pi_179771264
Die Frederick mag wel wat aan z'n conditie doen. Heb altijd het idee dat hij volledig buiten adem is als hij loopt te rennen in de keuken.

En inderdaad weer weinig van het koken gezien (schoten? Wanneer hebben ze die gemaakt?)

Wel mooi dat ze gaan klappen voor hen.
Somebody that I used to know
pi_179771369
Frederick zou het het meest verdiend hebben, maar het is spannend.
Somebody that I used to know
pi_179771474
w/ welverdiend. Mooi einde *O*
Somebody that I used to know
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 22:00:03 #119
9859 crew  Karina
Woman
pi_179772154
IK gunde het hem wel, beetje underdog vond ik vanaf het begin al. Maar goed gedaan *O*
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')