Heb jij ervaring of dit ook klopt, want sikkens zegt dat de verf na 6 uur stofdroog is, maar het plakt zelfs nog na 12 of 18 uur.quote:Op zondag 15 april 2018 19:29 schreef halfway het volgende:
Sigma Rapid.
Droogtijden bepaald bij 23°C en een R.V. van 50%
Stofdroog na : ca. 1 uur*
Kleefvrij na : ca. 2 uur*
Overschilderbaar na : ca. 6 uur*
Droogtijden bepaald bij 5°C en een R.V. van 90%
Stofdroog na : ca. 2 uur*
Kleefvrij na : ca. 3 uur*
Overschilderbaar na : ca. 12 uur*
Hoe schilder je anders de zijkanten, als de scharnieren aan de bovenkant zitten?quote:Op zondag 15 april 2018 19:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom zou je je ramen en deuren uit de kozijnen moeten halen?
deuren haal ik er nooit uit, maar die laat ik open staan en moeten dicht in de nacht ivm inbraak. Dan beschadigd bij mij de zijkanten altijd. Ik krijg die niet netjes, want altijd moet de deur dicht en beschadigd het omdat het plakt. Ook na 18 uur.quote:Op zondag 15 april 2018 20:16 schreef liedetector het volgende:
Nog nooit een deur gezien met scharnieren aan de bovenkant......
Heb je er ervaring mee met alkyd verf, dus niet hars verf.quote:Op zondag 15 april 2018 19:46 schreef Ik2 het volgende:
siccatief toevoegen, maar let op; klein beetje toevoegen anders gaat de kwaliteit vd verf achteruit..
nee ik gebruik het nietquote:Op zondag 15 april 2018 20:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heb je er ervaring mee met alkyd verf, dus niet hars verf.
Ok jammer, want praktijkervaring is altijd slechter dan wat er staat beschreven door de fabrikanten.quote:
Ik gebruik een kwast en heb praktisch nooit druipers....quote:
Deuren en ramen erin laten zitten en met alkydverf schilderen. 's nachts op een kiertje met die raamknevels die een ventilatiestand hebben.quote:Op zondag 15 april 2018 20:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik gebruik een kwast en heb praktisch nooit druipers....
Of het te dik is weet ik niet, ik weet niet hoe ik de dikte kan meten.
Ook zwaar overdreven: als met de beste Sikkens werkt, is 1x gronden en 1x lakken voldoende voor jaren.quote:Op zondag 15 april 2018 19:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Daarnaast omdat je rond 7 uur in de ochtend moet beginnen kan je dus maar 1 raamkozijn per keer doen, aangezien ik 2x grond en 2x lak ben ik dus 4 dagen bezig met een raamkozijn en die gehele dag kan ik niet weer een raamkozijn doen.
De scharnierzijde van klapramen schilderen door met en houtje het klapraam helemaal om hoog te zetten.quote:Op zondag 15 april 2018 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe schilder je anders de zijkanten, als de scharnieren aan de bovenkant zitten?
Nee geen ervaring mee, ik laat altijd alles schilderen. Voor die ¤2000 laat ik een ander wel van de ladder stuiteren.quote:Op zondag 15 april 2018 19:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heb jij ervaring of dit ook klopt, want sikkens zegt dat de verf na 6 uur stofdroog is, maar het plakt zelfs nog na 12 of 18 uur.
Dat snap ik, maar de kwaliteit die ze voor ¤2000,- leveren, is zo treurig slecht dat ik wel zelf moet schilderen.quote:Op zondag 15 april 2018 20:39 schreef halfway het volgende:
Nee geen ervaring mee, ik laat altijd alles schilderen. Voor die ¤2000 laat ik een ander wel van de ladder stuiteren.
Nou hier niet.quote:Op zondag 15 april 2018 20:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de kwaliteit die ze voor ¤2000,- leveren, is zo treurig slecht dat ik wel zelf moet schilderen.
't Is maar net wat je normen zijn.quote:
Ja, morgenquote:Op zondag 15 april 2018 20:53 schreef CoolGuy het volgende:
Heb je ook foto's van je schilderkunsten?
Die tocht strips komen toch tegen de binnenkant van de deur? Dat kan met akryl.quote:Op maandag 16 april 2018 00:01 schreef tux87 het volgende:
De Rubbol grondverf (primer plus) vind ik redelijk snel drogen. De Rubbol XD gloss lak daarentegen blijft heel lang plakken, soms zelfs dagen bij vochtiger weer. Ik heb overal tochstrips in de kozijnen, vastgezet met schroeven. Die draai ik eruit voor schilderen. Dan kan de deur voorzichtig dicht zonder vast te plakken..
quote:Op zondag 15 april 2018 20:53 schreef CoolGuy het volgende:
Heb je ook foto's van je schilderkunsten?
Zoals toegezegd (Sikkens Rubbol):quote:Op zondag 15 april 2018 22:22 schreef Gieliovd het volgende:
De Rubbol staat erom bekend lang te kleven. Zelfde ervaring hier. Prachtige verf overigens.
Delen die snel moeten drogen... Tja dan wordt het al snel acryl.
Ziet er strak uit.quote:Op maandag 16 april 2018 12:31 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Zoals toegezegd (Sikkens Rubbol):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Siccatief ken ik alleen van lijnolieverfquote:Op zondag 15 april 2018 19:46 schreef Ik2 het volgende:
siccatief toevoegen, maar let op; klein beetje toevoegen anders gaat de kwaliteit vd verf achteruit..
Dan nog heb ik een stuk zijkant van ongeveer 15 cm waar maar 5-6 mm ruimte is.quote:Op zondag 15 april 2018 20:39 schreef blomke het volgende:
[..]
De scharnierzijde van klapramen schilderen door met en houtje het klapraam helemaal om hoog te zetten.
Hier is het na 3-5 jaar dan voorbij. Nu doe ik voor het eerst 2x gronden 2x lakken.quote:Op zondag 15 april 2018 20:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook zwaar overdreven: als met de beste Sikkens werkt, is 1x gronden en 1x lakken voldoende voor jaren.
Van een afstand ziet het er zelfs mooi uit als mijn kinderen het doen.quote:Op maandag 16 april 2018 12:31 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus wij wonen in hetzelfde huis?quote:Op dinsdag 17 april 2018 19:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe het bij jouw op de foto eruit ziet, ziet het er bij mij ook uit.
Mooi hoor! Jij bent echt goed.quote:Op maandag 16 april 2018 12:31 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Méén je dat???quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |