Je leert het drinken, net als met koffiequote:Op maandag 7 mei 2018 17:38 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is met voorsprong het smerigste levensmiddel dat je hier kunt kopen!
In een stenen winkel: https://www.club-mate.nl/waar_te_krijgen/index.htmlquote:Op maandag 7 mei 2018 17:45 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Je leert het drinken, net als met koffie
Elterngeld heb je recht op als 1 of beide ouders minder gaan werken. Dit voor min 12maanden, met een verlenging van nog eens extra 2 maand. Het inkomensverschil wordt opgevangenquote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:55 schreef aegir_de_viking het volgende:
Wij verwachten over ongeveer 1 maand ouders te worden van ons eerste kind. Nu heb ik enkele vragen over elterngeld en elterngeld-plus.
Ik heb geprobeerd het systeem te snappen, maar hoop dat er iemand hier op het forum veel van weet, want ik kom er niet helemaal uit.
Ik ben bij het Kreis Kleve langsgegaan met een flinke stapel papieren en ze hebben me erg goed geholpen met het invullen. Krijgen nu als het goed is een combi van Elterngeld en Elterngeld plus van totaal 24 maanden. Lekker betaald 1 dag minder werken!quote:Op dinsdag 24 juli 2018 07:56 schreef Gasgas1986 het volgende:
[..]
Elterngeld heb je recht op als 1 of beide ouders minder gaan werken. Dit voor min 12maanden, met een verlenging van nog eens extra 2 maand. Het inkomensverschil wordt opgevangen
Elterngeld heb je ook recht op als 1 van de 2 sowieso niet werkt. Dit voor 12 maand lang. Dit is minimaal ¤300,- per maand.
In principe is het aanvraag formulier helder geformuleerd. Gewoon invullend, indienen en wachten op de reactie. Elterngeld kan tot 3 maand na de geboorte worden aangevraagd. Dus als het nog niet geregeld was kan het nog steeds
Schandalig dat dit zo gaat maar je bent gek als er geen gebruik van maakt.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 09:08 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Ik ben bij het Kreis Kleve langsgegaan met een flinke stapel papieren en ze hebben me erg goed geholpen met het invullen. Krijgen nu als het goed is een combi van Elterngeld en Elterngeld plus van totaal 24 maanden. Lekker betaald 1 dag minder werken!![]()
Kindergeld + kinderbijslag moet ik ook nog aanvragen...
Ik heb 2 websites gevonden:
https://www.kindergeld.org en https://www.arbeitsagentur.de/familie-und-kinder/kindergeldantrag-online-bei-geburt
De eerste website vertrouw ik niet helemaal.
Die mensen dragen natuurlijk ook bij. Het uitstervende type mens kost alleen geld. Wel profiteren, maar na het eigen korte leven is het voorbij.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schandalig dat dit zo gaat maar je bent gek als er geen gebruik van maakt.
Mijn zwager, werknemer en lijntrekker bij de post, getrouwd met 2 kinderen, wat zij aan kinder en elterngeld krijgen zorgt ervoor dat onder de streep de 40.000 euro die hij verdient bruto gelijk netto is.
Mijn man, ondernemer die werkgelegenheid creeert, mag van de 40.000 die hij verdient meer dan de helft afdragen en mag een premietoeslag betalen voor ziektekostenverzekering omdat hij geen kinderen heeft.
Duitsland is wat dit aangaat een klassenmaatschappij waar getrouwde mensen met kinderen zwaar worden voorgetrokken.
Extreem goed voor het milieuquote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:58 schreef XL het volgende:
[..]
Die mensen dragen natuurlijk ook bij. Het uitstervende type mens kost alleen geld. Wel profiteren, maar na het eigen korte leven is het voorbij.
Tsjonge wat een afgunst...quote:
In de stad ook niet helaas. Je moet eigenlijk voor je überhaupt zwanger denkt te gaan willen worden al een Hebamme / Frauenarzt gevonden hebben, zodra je bevrucht denkt te zijn direct naar de kliniek rennen om een bevalafspraak vast te leggen zodat je niet op het moment supreme naar de andere kant van de stad moet en vervolgens beginnen met bidden op je blote knietjes dat je een Krippenplatz kunt krijgen. Over een betaalbare Krippenplatz hebben we het dan nog niet eens, laat staan een Krippe die het toelaat dat je fulltime blijft werken.quote:Op woensdag 25 juli 2018 13:33 schreef Tinkepink het volgende:
Zo goed voor gezinnen vind ik Duitsland eigenlijk niet. Althans, niets op het land. Nauwelijks kinderopvang bijvoorbeeld. En regelingen die de afhankelijkheid van de vrouw alleen maar vergroten. Men vond mij knettergek toen ik kort na de geboorte van kind 2 (lees: een jaar) weer fulltime wilde gaan werken.
Hier zit altijd de kerk vol in de weken voor de kindergartenplätze verdeeld worden, om je kansen te verhogen bij de katholische kindergarten...quote:Op woensdag 25 juli 2018 16:13 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
In de stad ook niet helaas. Je moet eigenlijk voor je überhaupt zwanger denkt te gaan willen worden al een Hebamme / Frauenarzt gevonden hebben, zodra je bevrucht denkt te zijn direct naar de kliniek rennen om een bevalafspraak vast te leggen zodat je niet op het moment supreme naar de andere kant van de stad moet en vervolgens beginnen met bidden op je blote knietjes dat je een Krippenplatz kunt krijgen. Over een betaalbare Krippenplatz hebben we het dan nog niet eens, laat staan een Krippe die het toelaat dat je fulltime blijft werken.
Desalniettemin ben ik het wel met Piet eens dat er heel veel financiële vergoedingen zijn voor ouders met (jonge) kinderen. Ik weet niet of het in heel Duitsland zo is, maar in Beieren krijgen ouders van kinderen tussen 1 en 3 jaar vanaf september ¤250. Zomaar. Terwijl ze mijns inziens beter kunnen investeren in voorzieningen dan alleen maar geld uitdelen.
Is geen afgunst. Ik betaal geen premies of belasting in Duitsland.quote:Op woensdag 25 juli 2018 13:09 schreef Gasgas1986 het volgende:
[..]
Tsjonge wat een afgunst...
Al eens nagedacht over de reden van deze financiële compensatie?
Duitsland is veel vriendelijker ingericht naar jonge gezinnen dan Nederland, alleen maar al om de vergrijzing tegen te gaan.
Verder is een compensatie tegen tijdelijk inkomensverlies. Dus je wordt er niet beter op.
Beetje zelfde verhaal als Nederlandse toeslagen, dat zijn ook compensaties, is toch ook niet belachelijk
Dat is niet zomaar, de CSU wil de komende verkiezingen winnen, stemmen kopen noem je dit. Doet de Union heel goed, groenen volgen dezelfde lijnquote:Op woensdag 25 juli 2018 16:13 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Desalniettemin ben ik het wel met Piet eens dat er heel veel financiële vergoedingen zijn voor ouders met (jonge) kinderen. Ik weet niet of het in heel Duitsland zo is, maar in Beieren krijgen ouders van kinderen tussen 1 en 3 jaar vanaf september ¤250. Zomaar. Terwijl ze mijns inziens beter kunnen investeren in voorzieningen dan alleen maar geld uitdelen.
Zouden ze de kruizen die ieder overheidsgebouw geacht wordt op te hangen ook gratis verspreiden? CSUquote:Op dinsdag 31 juli 2018 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is niet zomaar, de CSU wil de komende verkiezingen winnen, stemmen kopen noem je dit. Doet de Union heel goed, groenen volgen dezelfde lijn
Ook beieren is aan het veranderenquote:Op dinsdag 31 juli 2018 17:57 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Zouden ze de kruizen die ieder overheidsgebouw geacht wordt op te hangen ook gratis verspreiden? CSU
Tsja heeft dat niet te maken met waarden/normen/ethische standpunten/cultuur etc waar een land voor staat, en je als persoon voor kiest om in te verblijven.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is geen afgunst. Ik betaal geen premies of belasting in Duitsland.
Is gewoon ongelijke behandeling, een twee klasse maatschappij.
Het werkt niet, de maatregelen zijn er al heel lang, geboorteratio blijft heel laag.
Wil jij kinderen, prima, maar zie niet in waarom dat fiscaal zo enorm beloond moet worden en kinderloosheid zo bestraft
En je punt is?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 12:35 schreef Gasgas1986 het volgende:
[..]
Tsja heeft dat niet te maken met waarden/normen/ethische standpunten/cultuur etc waar een land voor staat, en je als persoon voor kiest om in te verblijven.
Ach gus, in je wiek geschoten over je goud gerande gezinsregeling?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 07:51 schreef Gasgas1986 het volgende:
Dat je niet moet zeiken over de regels van een ander land ;-)
Dat is toch niet slecht?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is geen afgunst. Ik betaal geen premies of belasting in Duitsland.
Is gewoon ongelijke behandeling, een twee klasse maatschappij.
Het werkt niet, de maatregelen zijn er al heel lang, geboorteratio blijft heel laag.
Wil jij kinderen, prima, maar zie niet in waarom dat fiscaal zo enorm beloond moet worden en kinderloosheid zo bestraft
Nee hoor, wij ook niet. En de kinderbijslag stopt binnenkort ook als zoonlief 18 wordt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:10 schreef Tinkepink het volgende:
Schijnbaar ben ik de enige ouder in Duitsland die geen gebruik maakt van die prachtige regelingen. Buiten de kinderbijslag dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |