marcel.de woont in Dollart (Bunde)quote:Op zondag 15 april 2018 13:04 schreef venomsnake het volgende:
Vaste deelnemers aan deze topicreeks en hun woonplaats:
aegir_de_viking woont in Kranenburg
annie.m woont in Goch Hassum.
c3k woont in Aachen-Brand
Cupcake. woont in Berlijn.
Dennis-1977Woont in Emmerich
dutchman79 woont in Aachen
FB14 woont in München
Felagund woont in Bonn
Gateway woont in Bocholt
Linda2205 woont in Berlijn Schöneweide
OMGitsNoelle woont in Herzogenrath-Kohlscheid
opinionr woont in Bochum
Pietverdriet woont vlakbij Anholt
PureEvil woont in Weeze
qltel woont in Goch-Pfalzdorf
Rewimo woont in Goch-Pfalzdorf
RonB79 woont in Kellinghusen
Siemi woont in Kleve-Rindern
tintenkiller woont in Goch
ueberduitser Woont in Uelsen
Waldheini woont in Aachen
Wonderer woont in Frankfurt
Z80 woont in Kleve
Hesitater woont in Heidelberg
Nikky woont in de buurt van Leer
Gwywen woont in Bad Bentheim
Duits spreken heeft echt voordelen.quote:Op maandag 23 april 2018 19:31 schreef Chaos-Zero het volgende:
Zoals ik op de laatste pagina's van het vorig topic al aangaf zou ik gaan verhuizen naar Frankfurt, en dat is inm2ook gebeutd sinds vorige week. Nu wil ik me inschrijven bij TK voor een ziektekostenverzekering.
Ze vragen om een "German health Insurance Number". Nu weet ik niet hoe ik hier aan kom, of kan ik dit leeg laten?
Of kan het zijn dat ik dit krijg van de gemeente waar ik e vorige week heb ingeschreven? Ze sturen namelijk nog documenten op, maar die heb ik nog niet gehad.
Uiteraard heb Ik TK net zepf2al gebeld, maar er was geen Engelstalig persoon aanwezig, maar ik wil dit eigenlijk vanavond nog hebben ingevuld.
Ik ben een dag na mijn aankomst gelijk begonnen met werken in Frankfurt. Ik wilde niet eerder hierheen voordat ik werk had.quote:Op maandag 23 april 2018 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duits spreken heeft echt voordelen.
Heb je al werk?
Waarschijnlijk heb je nog geen verzekeringsnummer, kan je aanvragen bij je verzekeraar
Ga morgen bij HR langs, die kunnen je waarschijnlijk wel helpenquote:Op maandag 23 april 2018 19:46 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Ik ben een dag na mijn aankomst gelijk begonnen met werken in Frankfurt. Ik wilde niet eerder hierheen voordat ik werk had.
Duits spreken heeft inderdaad zo zijn voordelen in Duitsland. Vanuit mijn werk worden Duitse lessen gegeven, dus dat komt goed.
En dit kan ik misschien wel aanvragen bij mijn verzekeraar, maar die heb ik dus nog niet, want daarvoor moet ik dus dit formulier invullen. Of kan ik dit wel al van te voren doen?
Een kreuz, het woord zegt het al, is een kruising van twee snelwegen, en bij een dreieck, het woord laat het al vermoeden, kun je niet vier maar slechts drie kanten op.quote:Op vrijdag 27 april 2018 11:27 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een kreuz of dreieck?
Je denkt dat de vraag in de context snelwegen is. Volgens mij vraagt hij slechts naar het verschil tussen een cirkel en een driehoek. 3 hoeken dus!quote:Op vrijdag 27 april 2018 11:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Een kreuz, het woord zegt het al, is een kruising van twee snelwegen, en bij een dreieck, het woord laat het al vermoeden, kun je niet vier maar slechts drie kanten op.
Kruis/kruisingquote:Op vrijdag 27 april 2018 12:58 schreef XL het volgende:
[..]
Je denkt dat de vraag in de context snelwegen is. Volgens mij vraagt hij slechts naar het verschil tussen een cirkel en een driehoek. 3 hoeken dus!
Oh wacht... kreis...
Kruis, driehoekquote:Op vrijdag 27 april 2018 11:27 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een kreuz of dreieck?
Nee het ging inderdaad om een snelweg, raar dat jullie duitsers twee woorden gebruiken voor een knooppunt.quote:Op vrijdag 27 april 2018 12:58 schreef XL het volgende:
[..]
Je denkt dat de vraag in de context snelwegen is. Volgens mij vraagt hij slechts naar het verschil tussen een cirkel en een driehoek. 3 hoeken dus!
Oh wacht... kreis...
In Nederland niet? Klaverblad, knooppunt,ovotonde. En zo zullen er wel meer namen zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2018 13:13 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee het ging inderdaad om een snelweg, raar dat jullie duitsers twee woorden gebruiken voor een knooppunt.
Bedankt allemaal.
Opheffing alle voorgaande borden (snelheid, inhaalverbod, etc etc) wordt niet herhaald. Als je een max snelheid niet opgeheven hebt zien worden is die nog actueelquote:Op woensdag 2 mei 2018 20:14 schreef br00djekaas54321 het volgende:
In het 'Autorijtopic' geen reactie, dus ik dacht ik probeer het maar hier.
[ afbeelding ]
Stel je hebt bij onze oosterburen op de snelweg dit bord gemist. Moet je dan wachten tot (na) de volgende invoegstrook om er zeker van te zijn of er nog een snelheidslimiet is, of hoort er in het geval van een snelheidslimiet er om de zoveel kilometer een bord geplaatst te zijn dat de limiet aangeeft?
Alvast bedankt.
Tenminste op de autobahn is dat zo inderdaadquote:Op woensdag 2 mei 2018 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Opheffing alle voorgaande borden (snelheid, inhaalverbod, etc etc) wordt niet herhaald. Als je een max snelheid niet opgeheven hebt zien worden is die nog actueel
In Nederland is het wel nodig dat de snelheid op de hectometerpaaltjes staat. Deze veranderd om de paar kilometer zonder enige aanwijsbare reden. Dat gejojo is in Duitsland gelukkig nog niet ingevoerd.quote:Op woensdag 2 mei 2018 20:42 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik ben gewend aan de hectometerpaaltjes waarop doorgaans de maximum snelheid vermeld staat. Ik dacht dat Duitsland wellicht iets vergelijkbaars had.
Zo snel als dat het verkeer toelaat is uiteraard ook wel een goede om niet te vergeten; bedankt!
Ga er maar van uit, sneller dan 130 en betrokken bij een ongeluk, minstens een deelschuld te pakken.quote:Op woensdag 2 mei 2018 20:29 schreef XL het volgende:
[..]
Tenminste op de autobahn is dat zo inderdaad
Tevens mag je na het bord opheffing alle voorgaande borden niet zo hard als je wil, maar slechts zo snel als het verkeer toelaat. Veroorzaak je boven de richtwaarde van 130 een ongeluk, dan moet je bewijzen dat bij 130 dat ongeluk ook gebeurd zou zijn. Je verzekering kan je hier goed naaien.
Altijd mooi, uit de Baustelle rijdend vol op het gas. Andere dikke auto's die op de opheffing wachten, waar deze niet gaat komen... dat ze het zich realiseren, ook op die plank trappen en dat je je met 200pk heel klein voelt als zo'n drie liter diesel of een porsche zijn spieren laat zien.quote:Op woensdag 2 mei 2018 21:04 schreef Igen het volgende:
Vergeet ook niet dat in Duitsland een snelheidsbord dat onder een gevaarbord hangt, alleen geldt zolang het gevaar duurt. Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Hier is bijv. de snelheidsbeperking na de wegwerkzaamheden voorbij. De snelheidsbeperking hoeft niet expliciet met een bord opgeheven te worden.
Nouuuuu, ken wel een paar stukken waar het wel jojoot. Bijv. op de A9 als je München uit rijdt; op de eerste 15 km kom je dit tegen: 80 - 100 - 120 - opheffing - 100 - 80 - opheffing. Het eerste stuk is logisch, wel logisch, maar om dan in het midden een stuk van 1km "onbegrensd" te maken als je weet dat er een Autobahnkreuz aan komt...quote:Op woensdag 2 mei 2018 21:02 schreef z80 het volgende:
[..]
In Nederland is het wel nodig dat de snelheid op de hectometerpaaltjes staat. Deze veranderd om de paar kilometer zonder enige aanwijsbare reden. Dat gejojo is in Duitsland gelukkig nog niet ingevoerd.
Dat is met voorsprong het smerigste levensmiddel dat je hier kunt kopen!quote:Op maandag 7 mei 2018 17:37 schreef H0D3NPYL het volgende:
Ik verlang echt naar Club Mate. Waar kun je dat in NL makkelijk kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |