Knopje op het stuur.quote:Op maandag 16 april 2018 22:16 schreef khochner het volgende:
Als je wat wil zeggen over de team radio, moet je dan een knopje indrukken of staat de microfoon gewoon altijd aan ?
Dat zijn de alternatieve logokeuzes die het niet zijn geworden. Niets nieuws in ieder gevalquote:Op maandag 16 april 2018 20:21 schreef hole1988 het volgende:
Ik zat een beetje te koekeloeren in het merkenregister , kwam ik deze logo's tegen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hij moet toch meer gaan nadenken zei hij ook.quote:Op dinsdag 17 april 2018 00:08 schreef Red_85 het volgende:
Jos: '... Ik ben niet boos, maar ben teleurgesteld...'
Oewf.
bij hun kunnen we ook wel een excuus bingo doenquote:Op dinsdag 17 april 2018 17:48 schreef SnowOokami het volgende:
McLaren
Real 2018 McLaren to debut at Spanish GP - Boullier
https://www.motorsport.co(...)in-boullier-1027228/
De nieuwe OP een weekje eerder (ik ga geen oude OP re-uploaden omdat Fok! imgur boos maaktquote:Op dinsdag 17 april 2018 17:05 schreef Danny het volgende:
imgur heeft ons geblokkeerd omdat we een Vraag en Aanbodrubriek hebbenG
SPOILER: OP CodeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Now we can fight!quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:23 schreef Gezicht het volgende:
Ik dacht dat de 'echte' McLaren er vorig jaar in Rusland al zou zijn?
quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:23 schreef CrashO het volgende:
Omdat
[..]
De nieuwe OP een weekje eerder (ik ga geen oude OP re-uploaden omdat Fok! imgur boos maakt). En ja, als je de huidige OP ctrl+F5'd is hij stuk (net als praktisch iedere andere OP op Fok!)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Actueel weer Baku
[ afbeelding ]SPOILER: OP CodeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks Crash
Normaal is Barcelona de 4e.quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:52 schreef ondeugend het volgende:
Was Baku de vorige 2 jaar ook zo vroeg? Of is er iets veranderd
Vorig jaar was medio juni (dat weet ik omdat ik toen in de US zat...)quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:52 schreef ondeugend het volgende:
Was Baku de vorige 2 jaar ook zo vroeg? Of is er iets veranderd
Altijd in juni.quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:52 schreef ondeugend het volgende:
Was Baku de vorige 2 jaar ook zo vroeg? Of is er iets veranderd
quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:23 schreef CrashO het volgende:
Omdat
[..]
De nieuwe OP een weekje eerder (ik ga geen oude OP re-uploaden omdat Fok! imgur boos maakt). En ja, als je de huidige OP ctrl+F5'd is hij stuk (net als praktisch iedere andere OP op Fok!)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Actueel weer Baku
[ afbeelding ]SPOILER: OP CodeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Klachten mogen bij de modjes van V&Aquote:Op dinsdag 17 april 2018 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Wordt steeds gekker met die OPs.
VEEL TE VROEG
eindelijk elektroshocks voor Vettel als ie zit te vloeken in de autoquote:Op dinsdag 17 april 2018 21:21 schreef nils7 het volgende:
2019
Fuel allowance van 105 naar 110kg
Gewicht van de auto wordt apart van de rijder
Biometrische handschoenen voor de rijders
2021
1.6L V6 Hybride Turbo zonder MGU-H
"Blue flags! Honestly *KZZZZT*"quote:Op dinsdag 17 april 2018 21:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
eindelijk elektroshocks voor Vettel als ie zit te vloeken in de auto![]()
Dat Alonso met zijn 294 starts Vettel van de baan drukt bij zijn inhaalpoging hoor je niemand meer over..quote:Op maandag 16 april 2018 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verder maken en maakten ook de grootsten wel eens stomme fouten. Hoort er allemaal bij.![]()
Alonso zelf onder meer: hij vond het achteraf bezien ook niet fair.quote:Op dinsdag 17 april 2018 22:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dat Alonso met zijn 294 starts Vettel van de baan drukt bij zijn inhaalpoging hoor je niemand meer over..
Ah duidelijk,quote:
Nee, de afgelopen jaren was Rusland de vierde en daarvoor Maleisië. Rusland is echter verplaatst naar het najaar waardoor Baku nu is opgeschoven naar eind april. Spanje is altijd al halverwege mei geweest.quote:
quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ah duidelijk,
Naar mijn gevoel begon hij dan ook gewoon om 14.00 en nu 's morgens?
Nee, dat bedoelde hij niet. Wat hij bedoelde met niet fair was het verschil in auto omdat die van Vettel beschadigd was waardoor hij er makkelijk voorbij kon.quote:Op dinsdag 17 april 2018 22:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alonso zelf onder meer: hij vond het achteraf bezien ook niet fair.
In mijn app staat om 10.10quote:
Die klopt niet. 16.10 lokale tijd is 14.10 in Nederland.quote:
Ik vond het al zo vreemd.quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die klopt niet. 16.10 lokale tijd is 14.10 in Nederland.
Alle starttijden van alle races staan in de OP van het nieuwtjestopic, alleen doen de imgur plaatjes het niet meer.
Je kan nog wel op de link klikken om rechtstreeks op imgur te kijken.
O, dan was het wat verkeerd opgeschreven.quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde hij niet. Wat hij bedoelde met niet fair was het verschil in auto omdat die van Vettel beschadigd was waardoor hij er makkelijk voorbij kon.
Sowieso had hij alle recht om dat te doen omdat hij er op dat moment al voor zat en zijn eigen lijn voor de volgende bocht mocht bepalen.
Nee hoor, het mag gewoon altijd.quote:Op woensdag 18 april 2018 00:15 schreef Fer het volgende:
Ergens blijft ik het maar een beetje raar vinden, maar het blijft een logische gevolg van de regels.
De voorste auto heeft recht van de ideale lijn. Dus is het een kwestie van ernaast zitten voor de bocht, met je neus ervoor zitten bij de apex en dan langzaam richting die ideale lijn laten lopen, zodat de ingehaalde geen ruimte meer krijgt de bocht uit.
Je mag dus nieman iemand het gras op duwen, tenzij het de ideale lijn is en jij de voorste auto.
Wat veel mensen vergeten is dat Max tig inhaalacties heeft. En dat gebeurt met enorme snelheden. Er gaat wel eens wat fout. Als Bottas (gniffel) 12x inhaalt tijdens een race, maakt hij ook wel eens contact.quote:Op woensdag 18 april 2018 00:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dan was het wat verkeerd opgeschreven.
Maar goed, het is logisch dat er meer wordt gesproken over een ander echt aanrijden en zijn race verder verklooien, dan hem even kort van de baan duwen.
Daarnaast helpt het ook niet dat je in de afgelopen twee races drie incidenten hebt gehad met inhalen.
Maldonado is ook een tijdje extra gevolgd omdat hij veel incidenten had.
Niets nieuws onder de zon.
Hij was in die races betrokken bij incidenten. Maar dat waren raceincidenten die nu eenmaal gebeuren waar een Hamilton net zo goed een rol in speelde. Alleen die actie in China op Vettel kun je hem aanrekenen. Die actie is extra zwaar omdat het een podium koste, dat je een mogelijke wereldtitel kandidaat van de baan tikt en dat je teammaat de race wint. Dat hakt er natuurlijk behoorlijk in.quote:Op woensdag 18 april 2018 00:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dan was het wat verkeerd opgeschreven.
Maar goed, het is logisch dat er meer wordt gesproken over een ander echt aanrijden en zijn race verder verklooien, dan hem even kort van de baan duwen.
Daarnaast helpt het ook niet dat je in de afgelopen twee races drie incidenten hebt gehad met inhalen.
Maldonado is ook een tijdje extra gevolgd omdat hij veel incidenten had.
Niets nieuws onder de zon.
Ik reken hem alle drie de incidenten aan.quote:Op woensdag 18 april 2018 09:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hij was in die races betrokken bij incidenten. Maar dat waren raceincidenten die nu eenmaal gebeuren waar een Hamilton net zo goed een rol in speelde. Alleen die actie in China op Vettel kun je hem aanrekenen. Die actie is extra zwaar omdat het een podium koste, dat je een mogelijke wereldtitel kandidaat van de baan tikt en dat je teammaat de race wint. Dat hakt er natuurlijk behoorlijk in.
Het is nu zaak om even niet betrokken te raken bij raceincidenten ook al ben je niet schuld. Dat maakt het al moeilijk genoeg. Want neem maar van mij aan als hij in Baku bij een incident betrokken raakt waar hij geen schuld heeft dan zijn de meningen toch wel zo dat het aan Max ligt. Die ligt nu onder een vergrootglas en zijn tegenstanders zullen daar gebruik van maken.
Hij neemt nu eenmaal risico's maar mijn god het is racen en geen optocht. Ik heb jarenlang indycar gevolgd. Daar gebeurde wel wat meer dan in de F1. Villeneuve mijn favoriet destijds heeft wel vaak kritiek op Verstappen maar die vergeet helaas zijn eigen tijd.
Hoe zit het met jullie caravans?quote:Wel staat er een Red Bull-caravanrace op het programma, met Max en Daniel als juryleden. Spektakel gegarandeerd!
Beterschap Rubensquote:Barrichello begin 2018 succesvol geopereerd aan tumor
Rubens Barrichello is aan het begin van dit jaar succesvol geopereerd aan een tumor in zijn nek. Dat onthulde de meest ervaren Formule 1-coureur aller tijden dinsdag op de Braziliaanse televisie.
“Ik heb geluk gehad. De artsen hebben me verteld dat slechts veertien procent van de patiënten een normaal leven heeft na een dergelijke operatie”, aldus de 45-jarige oud-coureur van onder meer Ferrari en Williams, tegen Globo TV.
“Ik stond op een ochtend onder de douche en kreeg opeens vreselijke hoofdpijn. Het was alsof mijn hoofd ontplofte. Op een schaal van 1 tot 10 was de pijn een 8 of een 9. Na een paar minuten maakte ik mijn vrouw Silvana wakker voor hulp. De pijn was ondraaglijk, het was mij direct duidelijk dat ik een ernstig probleem had.”
Barrichello, die met 322 Grand Prix-deelnames recordhouder is, vervolgt: “We hebben een bevriende arts gebeld en die had gelukkig direct door dat het ernstig was. Kort daarna lag ik al op de operatietafel. Ik vreesde dat ik nooit meer zou kunnen racen, maar gelukkig is dat niet zo.”
Barrichello meldde aan het begin van dit jaar via Instagram dat hij onwel was geworden. Hij liet toen in het midden wat daar de precieze oorzaak van was.
Dat is toch ook zo? 5 coureurs staan binnen 25 punten (1 overwinning van elkaar), dus Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo en Raikkonen zijn gemengd om de titelstrijd.quote:Op woensdag 18 april 2018 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
Nog even iets dat wat mij betreft onderbelicht bleef in China: Hamilton's baggerweekend. Compleet gedomineerd door z'n teamgenoot, op de baan leek het wel alsof hij constant in paniek was (ok, dat klinkt wel vaker zo) en hij leek gewoon niet helemaal zichzelf. Even wat speculaas: de Hamilton van 2015 was gewoon naar binnen gegaan voor nieuwe banden of het team nou wat had gezegd of niet.
Met andere woorden: Hamilton is kwetsbaar op dit moment. En Vettel weet dat, dat is ook de reden dat hij denk ik niet zo boos is over die crash met Verstappen. Ja het kostte hem een aantal punten maar hij weet dat Ferrari het Mercedes heel lastig kan maken dit jaar. Zeker ook omdat Bottas eindelijk een beetje wakker is geworden (de vraag is hoe lang dat duurt trouwens).
Gaat een mooi kampioenschapsgevecht worden tussen Hamilton en Vettel, denk ik.
PS Brundle roept nu ineens dat Ricciardo zich heeft gemengd in het titelgevecht. Tja, je moet ergens over schrijven als je geen veren in de reet van Hamilton kunt steken denk ik.
Scorebordjournalistiek heet dat. Bedankt hoor.quote:Op woensdag 18 april 2018 14:34 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? 5 coureurs staan binnen 25 punten (1 overwinning van elkaar), dus Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo en Raikkonen zijn gemengd om de titelstrijd.
Mwoah, als Red Bull nu begin het seizoen redelijk bij kan blijven en ze ontwikkelen net zo sterk door als vorig seizoen dan kunnen ze eind dit jaar flink dichtbij komen.quote:Op woensdag 18 april 2018 14:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Scorebordjournalistiek heet dat. Bedankt hoor.
In Baku moeten ze 1 & 2 worden, dan wordt het interessantquote:Op woensdag 18 april 2018 14:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mwoah, als Red Bull nu begin het seizoen redelijk bij kan blijven en ze ontwikkelen net zo sterk door als vorig seizoen dan kunnen ze eind dit jaar flink dichtbij komen.
Uiteraard is de Red Bull op dit moment nog ondergeschikt aan de andere twee teams, maar minder erg als voorgaande jaren
En net als vorig seizoen is dat alweer te laat.quote:Op woensdag 18 april 2018 14:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mwoah, als Red Bull nu begin het seizoen redelijk bij kan blijven en ze ontwikkelen net zo sterk door als vorig seizoen dan kunnen ze eind dit jaar flink dichtbij komen.
Als ze de snelheid van vorig jaar hebben, moet dat kunnenquote:Op woensdag 18 april 2018 14:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
In Baku moeten ze 1 & 2 worden, dan wordt het interessant
1,3 seconden langzamer dan Mercedesquote:Op woensdag 18 april 2018 15:01 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als ze de snelheid van vorig jaar hebben, moet dat kunnen
Bijna dezelfde tijden als Vetlelquote:Op woensdag 18 april 2018 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
1,3 seconden langzamer dan Mercedes?
Die dus ook meer dan een seconde achter Mercedes stond...quote:
quote:Op woensdag 18 april 2018 19:30 schreef Fer het volgende:
Als je die crash compilaties ziet van Vettel is het ook iedere hetzelfde, probeert de ander altijd maar opzij te dringen zodra hij er maar iets naast is. Als die ander hem dan laat staan of niet opzij kan is het weer drama
Ook gelijk de reden dat ik laatst toch maar niet het circuit op ben gegaan met m'n eigen autoquote:Op woensdag 18 april 2018 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het laat ook zien dat crashes erbij horen.
Er wordt vooral langs het punt heen gepraat. Het gaat er niet om dat de safety car de boel opschudt, het gaat erom dat de timing van de safety car de uitkomst beinvloedt. Als er dan twee ronden lang rommel op de baan ligt en de SC wordt afgekondigd net als de twee coureurs vooraan daar niet meer op kunnen reageren dan beinvloedt het getreuzel van Whiting de wedstrijd enorm. Whiting zou niet in de positie mogen zijn dat hij kan treuzelen of haasten.quote:Op donderdag 19 april 2018 07:23 schreef SnowOokami het volgende:
Dat hier ook nog steeds over gepraat wordt
Why Vettel's safety car gripe is off the mark
https://www.motorsport.co(...)-chinese-gp-1027746/
Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?quote:Op donderdag 19 april 2018 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Knip
Ook de stewards zaten concurrent Hamilton weer eens mee. Verstappen beukt Vettel in de rondte, en die krijgt dan een straf waar Vettel niks aan heeft maar die Hamilton extra punten oplevert. Die hebben ook weer zoveel beslisruimte dat ze het verloop van de wk-strijd kunnen beinvloeden, wat ze de afgelopen jaren ook veelvuldig gedaan hebben.
Knip
Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er wordt vooral langs het punt heen gepraat. Het gaat er niet om dat de safety car de boel opschudt, het gaat erom dat de timing van de safety car de uitkomst beinvloedt. Als er dan twee ronden lang rommel op de baan ligt en de SC wordt afgekondigd net als de twee coureurs vooraan daar niet meer op kunnen reageren dan beinvloedt het getreuzel van Whiting de wedstrijd enorm. Whiting zou niet in de positie mogen zijn dat hij kan treuzelen of haasten.
Eens.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.
En ook stukjes carbon kunnen rare klappers opleveren als je in een snelle bocht ineens een band lek hebt.
Ze hadden eerst Ferrari moeten inlichten zodat Ferrari de strategie kan aanpassen en dan op signaal van Ferrari de SC de baan op doen.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?
En waarom duurde het dan zo lang? Ik denk dat je het zoveel mogelijk moet objectiveren, incident opgemerkt, vastgesteld dat er debris op de racelijn ligt, dus SC, punt. De verplichting om zo snel mogelijk een beslissing te nemen is ook al een manier van objectivering. Waarom eerst nog veschillende auto's door de rommel moesten rijden ontgaat me.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.
En ook stukjes carbon kunnen rare klappers opleveren als je in een snelle bocht ineens een band lek hebt.
Ik zou het niet heel raar vinden dat een straf ertoe leidt dat de schuldige meer nadeel van de aanrijding ondervindt dan het slachtoffer. Ze moeten natuurlijk niet de volgorde los van snelheidsverschillen gaan bepalen, maar als je bijvoorbeeld een 10s S&G geeft dan kan Vettel ook nog naar binnen en zo voor Verstappen eindigen. Als Verstappen er dan alsnog voorbij gaat dan is het gewoon het snelheidsverschil.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?
In dit geval was de SC er vooral voor de vegers, de debris lag deels op de racelijn en als er dan op willekeurige momenten auto's voorbij komen is dat niet goed voor de veiligheid.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En waarom duurde het dan zo lang? Ik denk dat je het zoveel mogelijk moet objectiveren, incident opgemerkt, vastgesteld dat er debris op de racelijn ligt, dus SC, punt. De verplichting om zo snel mogelijk een beslissing te nemen is ook al een manier van objectivering. Waarom eerst nog veschillende auto's door de rommel moesten rijden ontgaat me.
[..]
Daarom moeten er ook regels zijn waar hij naar moet luisteren. Natuurlijk moest de SC naar buiten, maar maak de timing daarvan zo onafhankelijk mogelijk. Het getreuzel was nergens goed voor en beinvloedde de wedstrijd. Je kunt geluk of pech hebben met de SC, maar nu hadden Bottas en Vettel pech met de timing van Whiting. Zorg dan dat Whiting niks te timen heeft, dan pas is het echt toeval.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In dit geval was de SC er vooral voor de vegers, de debris lag deels op de racelijn en als er dan op willekeurige momenten auto's voorbij komen is dat niet goed voor de veiligheid.
Daarom werd de SC naar buiten gereden, je hebt dan iedere keer een paar minuten om te vegen.
Verder maakt het niet uit wat je vindt of wil, Charlie luistert zelden naar mensen van het FOK!-forum.
Als Hamilton voorop had gelegen en Vettel wel de pit in kon had je hier niet over gezeurd he?quote:Op donderdag 19 april 2018 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom moeten er ook regels zijn waar hij naar moet luisteren. Natuurlijk moest de SC naar buiten, maar maak de timing daarvan zo onafhankelijk mogelijk. Het getreuzel was nergens goed voor en beinvloedde de wedstrijd. Je kunt geluk of pech hebben met de SC, maar nu hadden Bottas en Vettel pech met de timing van Whiting. Zorg dan dat Whiting niks te timen heeft, dan pas is het echt toeval.
vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel vanquote:Op donderdag 19 april 2018 10:20 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als Hamilton voorop had gelegen en Vettel wel de pit in kon had je hier niet over gezeurd he?
Klopt, die kon de pits in terwijl iedereen langzaam reed.quote:Op donderdag 19 april 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel van
idd in Australiëquote:Op donderdag 19 april 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |