abonnement Unibet Coolblue
pi_178513868
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178514007
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:29 schreef ncornelisse het volgende:

[..]

Waarom mensen op Fiets afzeiken, maar ondertussen wel 384 topics openen met vragen die je met de zoekfunctie ook had kunnen vinden?
Omdat ik te lui ben om te zoeken en wel betere dingen te doen heb, verder een prima forum, maar een paar zijn doorgeslagen.

Vandaag mooi ritje van 230km. Helaas stukje gemist met loggen, maar dat mag de pret niet drukken

https://www.strava.com/activities/1508333857

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 14-04-2018 19:07:47 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf zaterdag 14 april 2018 @ 19:05:14 #3
145146 Andyy
pi_178514079
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:12 schreef kanovinnie het volgende:
Nou de dracat is officieel overleden. Ze stond al zielig in de schuur weg te kwijnen, maar ik wist nog niet dat letterlijk elk lager niet/nauwelijks meer liep (1 pedaal loopt nog soepel, alle andere dingen niet meer).

Zal ik er een nieuwe groep op draaien, of een tweedehands slechtweerfiets kopen?
Marktplaats in de gaten houden voor een 105 groep ofzo
pi_178514553
Dju, lekke band toen ik wilde gaat fietsen. Blijkt dat het ventiel lekte bij de aanhechting met de band. Water en zout want langs de ventiel gelopen heeft het wiel in had het rubber aangetast.

Toch maar weer eens normaal lek rijden zodat ik vaker de binnenbandjes moet wisselen. :+
pi_178516748
Nogmaals.. een vraag aan de bolt fanclub:

Ik had dus via komoot een route gemaakt maar deze wilde de bolt dus niet inladen 240km, onderweg even snel twee deel routes gemaakt als GPX geëxporteerd en vervolgens in wahoo app geladen. Dit werkte wel. Meer mensen hier tegenaan gelopen? Ddx?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 14 april 2018 @ 21:30:26 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_178516868
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 21:22 schreef MarcoD het volgende:
Nogmaals.. een vraag aan de bolt fanclub:

Ik had dus via komoot een route gemaakt maar deze wilde de bolt dus niet inladen 240km, onderweg even snel twee deel routes gemaakt als GPX geëxporteerd en vervolgens in wahoo app geladen. Dit werkte wel. Meer mensen hier tegenaan gelopen? Ddx?
Zie dit als een hint van god.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 14 april 2018 @ 21:38:46 #8
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178517003
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 21:22 schreef MarcoD het volgende:
Nogmaals.. een vraag aan de bolt fanclub:

Ik had dus via komoot een route gemaakt maar deze wilde de bolt dus niet inladen 240km, onderweg even snel twee deel routes gemaakt als GPX geëxporteerd en vervolgens in wahoo app geladen. Dit werkte wel. Meer mensen hier tegenaan gelopen? Ddx?
Mijn testroute van 1300km staat gewoon in mijn Wahoo Elmnt Bolt :Y Ken Komoot niet, misschien dat het daar aan ligt?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  FOK!fotograaf zaterdag 14 april 2018 @ 21:46:49 #9
73911 ultra_ivo
pi_178517148
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Omdat ik te lui ben om te zoeken en wel betere dingen te doen heb, verder een prima forum, maar een paar zijn doorgeslagen.

Vandaag mooi ritje van 230km. Helaas stukje gemist met loggen, maar dat mag de pret niet drukken

https://www.strava.com/activities/1508333857
Op ieder groter forum zitten mensen die doorgeslagen zijn. Sommige kom je op meerdere fora tegen (Sweety)
pi_178517390
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 21:38 schreef Maraca het volgende:

[..]

Mijn testroute van 1300km staat gewoon in mijn Wahoo Elmnt Bolt :Y Ken Komoot niet, misschien dat het daar aan ligt?
Heb je hem ook geprobeerd daadwerkelijk in te laden?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 14 april 2018 @ 22:09:37 #11
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178517704
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 21:56 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Heb je hem ook geprobeerd daadwerkelijk in te laden?
Alsof ik niks beters te doen heb op een zaterdagavond :(

Net dus even gedaan :P Lukte prima, zag aantal km dat ik nog moest, stersegmenten en alles. Wel slechte GPS-kwaliteit in huis :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 14 april 2018 @ 22:10:29 #12
545 dop
:copyright: dop
pi_178517716
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 21:56 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Heb je hem ook geprobeerd daadwerkelijk in te laden?
ik maak geen routes met komoot , maar wat ik met strava , laad hij gewoon (300+km)en werkt.
alleen geen turn bij turn
daar voor gebruik ik ride with gps.
daar heb ik alleen nog een geen hele lange route mee gemaakt
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_178518498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 21:22 schreef MarcoD het volgende:
Nogmaals.. een vraag aan de bolt fanclub:

Ik had dus via komoot een route gemaakt maar deze wilde de bolt dus niet inladen 240km, onderweg even snel twee deel routes gemaakt als GPX geëxporteerd en vervolgens in wahoo app geladen. Dit werkte wel. Meer mensen hier tegenaan gelopen? Ddx?
Ik maak routes alleen met strava en die syncen altijd perfect met de bolt.
Of anders gpx exporteren en die gewoon inladen via app, maar dat gaat soms nog wel eens mis met routes van randonneurs.nl door meerdere tracks, dan importeer ik ze in ridewithgps.com en exporteer ik ze daar als gpx.
pi_178518544
En turn bij turn wil ik juist niet, gewoon lijntje in beeld werkt perfect.
Vandaag ook weer lekker ritje gemaakt, onderweg nog even leuke KOM gehaald op de italiaanse weg. (ok wel een van de vele segmenten, maar toch leuk)
pi_178518570
Met andere routes die langer zijn (gemaakt met Komoot,strava) weer geen problemen.. vaag dus

TBT hoef ik ook niet, via gpx en de app laden ging overigens ook niet bedenk ik net, dubbel vaag dus
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_178518702
Ik heb in het begin wel eens vaag probleem gehad dat ik route wel in app zag, maar niet op bolt zelf.
En als ik hem dan probeerde te starten via app gebeurde er niets op de bolt.
Maar dat is al aardig wat firmware versies geleden.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 april 2018 @ 23:56:51 #17
73911 ultra_ivo
pi_178519531
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:49 schreef ddx het volgende:

[..]

Ik maak routes alleen met strava en die syncen altijd perfect met de bolt.
Of anders gpx exporteren en die gewoon inladen via app, maar dat gaat soms nog wel eens mis met routes van randonneurs.nl door meerdere tracks, dan importeer ik ze in ridewithgps.com en exporteer ik ze daar als gpx.
De routes bieden we inmiddels in 2 smaken aan. 1 voor de hele oude GPS-en (in stukjes van 500 punten) en 1 voor de nieuwere GPS-en (1 grote track).
Ik maak er zelf overigens deeltracks van, meestal van controle naar controle. Dat is weer makkelijker in de etrex 30 omdat ik dan makkelijk kan zien hoever het tot de volgende controle is.
pi_178519956
500punten of niet maakte geen verschil, als ik vorig jaar de track inlaade had ik maar een klein deel van de rit.
200 van Bunnik en 200 van Maastricht trouwens geen problemen, ook netjes controlepunten op kaart. (en op bolt kan je dan ook zien hoeveel km het nog is tot dat punt)
Misschien omdat Bolt een update heeft gehad of dat er iets bij de maker van de gpx is aangepast.
  zondag 15 april 2018 @ 06:58:14 #19
117107 MarcoD
.........
pi_178522880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:57 schreef ddx het volgende:
Ik heb in het begin wel eens vaag probleem gehad dat ik route wel in app zag, maar niet op bolt zelf.
En als ik hem dan probeerde te starten via app gebeurde er niets op de bolt.
Maar dat is al aardig wat firmware versies geleden.
i

Ik zie hem wel gewoon op de bolt
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  FOK!fotograaf zondag 15 april 2018 @ 08:41:13 #20
73911 ultra_ivo
pi_178523659
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 00:18 schreef ddx het volgende:
500punten of niet maakte geen verschil, als ik vorig jaar de track inlaade had ik maar een klein deel van de rit.
200 van Bunnik en 200 van Maastricht trouwens geen problemen, ook netjes controlepunten op kaart. (en op bolt kan je dan ook zien hoeveel km het nog is tot dat punt)
Misschien omdat Bolt een update heeft gehad of dat er iets bij de maker van de gpx is aangepast.
Tegenwoordig fatsoeneert Jos de door de organisatoren aangeleverde tracks. Jos deed dat eerst alleen met zijn eigen ritten, die van Maastricht.
  zondag 15 april 2018 @ 09:10:40 #21
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_178524338
Gisteren even gekeken of fietsen bij een wielervereniging wat voor mij is. Ze hadden chille toergroepen die maximaal met 14 man starten en een gemiddelde van 30 rijden. Denk dat dit voor mij wel de manier is om langere ritten leuk te houden.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_178525227
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 09:10 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren even gekeken of fietsen bij een wielervereniging wat voor mij is. Ze hadden chille toergroepen die maximaal met 14 man starten en een gemiddelde van 30 rijden. Denk dat dit voor mij wel de manier is om langere ritten leuk te houden.
Heb je dan meekijk dagen ofzo? Of hoe werkt dat?
Ga je daar in je eentje heen?
pi_178525281
quote:
4s.gif Op zondag 15 april 2018 09:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

Heb je dan meekijk dagen ofzo? Of hoe werkt dat?
Ga je daar in je eentje heen?
Kom je nooit buiten? Je kan toch gewoon contact opnemen met een vereniging in de buurt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178525310
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 09:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Kom je nooit buiten? Je kan toch gewoon contact opnemen met een vereniging in de buurt.
Nou nou nou :P
Dat is waar, maar ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_178525476
quote:
4s.gif Op zondag 15 april 2018 09:40 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nou nou nou :P
Dat is waar, maar ben benieuwd hoe dat gaat.
Je stuurt een mailtje naar de club, daarin zeg je wat je zoekt en krijg je een mailtje terug met, we hebben dan en dan een groepsrit etc. Dan ga je daar heen :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 15 april 2018 @ 10:22:49 #26
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_178526546
quote:
4s.gif Op zondag 15 april 2018 09:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

Heb je dan meekijk dagen ofzo? Of hoe werkt dat?
Ga je daar in je eentje heen?
Ik heb ze gewoon gemaild, en toen heb ik aangehaakt ja. En ja, gewoon alleen en tegen vreemde mensen praten
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_178526997
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik heb ze gewoon gemaild, en toen heb ik aangehaakt ja. En ja, gewoon alleen en tegen vreemde mensen praten
:o
pi_178527070
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik heb ze gewoon gemaild, en toen heb ik aangehaakt ja. En ja, gewoon alleen en tegen vreemde mensen praten
:D
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 15 april 2018 @ 11:07:19 #29
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_178527407
quote:
4s.gif Op zondag 15 april 2018 10:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

:o
Je kan het jochie!

Wel echt een chillere manier om lange afstanden te fietsen. Plus, ik had niet de snelste groep gepakt dus gewoon lekker D1 chillen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_178528797
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 11:07 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je kan het jochie!

Wel echt een chillere manier om lange afstanden te fietsen. Plus, ik had niet de snelste groep gepakt dus gewoon lekker D1 chillen.
Kon je niet over de sluis bij Delden? Mooi rondje iig, rondom Markelo/ Enter is het altijd chill fietsen mooie brede boerenlandwegen waar bijna geen verkeer is. Fietsen hun enkel in het weekend of ook doordeweeks?
pi_178531389
Koersje gewonnen vandaag *O*

20 minuten voor het einde met 2 anderen weggesprongen. In het peloton werd goed afgestopt door m’n ploeggenoten en de ploeggenoten van m’n vluchtgenoot.

Het was de hele koers nat en de laatste paar 100 meter was het vrij bochtig. Omdat het peloton dichter kwam besloot ik er op 400-500 meter een flinke snok aan te geven. Zo wou ik in ieder geval m’n podium veiligstellen. M’n vluchtmakkers reden niet zulke mooie bochten dus ik had een gaatje. Vol doorgetrokken en de sprint van kop aangegaan. Had nog een half wiel over op de meet.

Voelde me eigenlijk niet zo heel top, maar reed zo makkelijk. Heb eigenlijk de hele koers aangevallen en geprobeerd weg te rijden. Was echt genieten.
  zondag 15 april 2018 @ 14:51:02 #32
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_178531435
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 14:47 schreef Tommeke het volgende:
Koersje gewonnen vandaag *O*

20 minuten voor het einde met 2 anderen weggesprongen. In het peloton werd goed afgestopt door m’n ploeggenoten en de ploeggenoten van m’n vluchtgenoot.

Het was de hele koers nat en de laatste paar 100 meter was het vrij bochtig. Omdat het peloton dichter kwam besloot ik er op 400-500 meter een flinke snok aan te geven. Zo wou ik in ieder geval m’n podium veiligstellen. M’n vluchtmakkers reden niet zulke mooie bochten dus ik had een gaatje. Vol doorgetrokken en de sprint van kop aangegaan. Had nog een half wiel over op de meet.

Voelde me eigenlijk niet zo heel top, maar reed zo makkelijk. Heb eigenlijk de hele koers aangevallen en geprobeerd weg te rijden. Was echt genieten.
_O_ Brute held _O_
.
pi_178531664
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 14:47 schreef Tommeke het volgende:
Koersje gewonnen vandaag *O*

20 minuten voor het einde met 2 anderen weggesprongen. In het peloton werd goed afgestopt door m’n ploeggenoten en de ploeggenoten van m’n vluchtgenoot.

Het was de hele koers nat en de laatste paar 100 meter was het vrij bochtig. Omdat het peloton dichter kwam besloot ik er op 400-500 meter een flinke snok aan te geven. Zo wou ik in ieder geval m’n podium veiligstellen. M’n vluchtmakkers reden niet zulke mooie bochten dus ik had een gaatje. Vol doorgetrokken en de sprint van kop aangegaan. Had nog een half wiel over op de meet.

Voelde me eigenlijk niet zo heel top, maar reed zo makkelijk. Heb eigenlijk de hele koers aangevallen en geprobeerd weg te rijden. Was echt genieten.
pi_178531806
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 14:47 schreef Tommeke het volgende:
Koersje gewonnen vandaag *O*

20 minuten voor het einde met 2 anderen weggesprongen. In het peloton werd goed afgestopt door m’n ploeggenoten en de ploeggenoten van m’n vluchtgenoot.

Het was de hele koers nat en de laatste paar 100 meter was het vrij bochtig. Omdat het peloton dichter kwam besloot ik er op 400-500 meter een flinke snok aan te geven. Zo wou ik in ieder geval m’n podium veiligstellen. M’n vluchtmakkers reden niet zulke mooie bochten dus ik had een gaatje. Vol doorgetrokken en de sprint van kop aangegaan. Had nog een half wiel over op de meet.

Voelde me eigenlijk niet zo heel top, maar reed zo makkelijk. Heb eigenlijk de hele koers aangevallen en geprobeerd weg te rijden. Was echt genieten.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178532955
Zag het op Strava.. Tof man!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_178533353
Goed werk Tommeke.
Aldus.
  zondag 15 april 2018 @ 18:25:23 #38
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_178536265
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 12:24 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Kon je niet over de sluis bij Delden? Mooi rondje iig, rondom Markelo/ Enter is het altijd chill fietsen mooie brede boerenlandwegen waar bijna geen verkeer is. Fietsen hun enkel in het weekend of ook doordeweeks?
Nee, die weken afgesloten. Daardoor met z'n allen door het weiland lopen crossen in de hoop op een andere weg.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_178539409
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 14:47 schreef Tommeke het volgende:
Koersje gewonnen vandaag *O*

20 minuten voor het einde met 2 anderen weggesprongen. In het peloton werd goed afgestopt door m’n ploeggenoten en de ploeggenoten van m’n vluchtgenoot.

Het was de hele koers nat en de laatste paar 100 meter was het vrij bochtig. Omdat het peloton dichter kwam besloot ik er op 400-500 meter een flinke snok aan te geven. Zo wou ik in ieder geval m’n podium veiligstellen. M’n vluchtmakkers reden niet zulke mooie bochten dus ik had een gaatje. Vol doorgetrokken en de sprint van kop aangegaan. Had nog een half wiel over op de meet.

Voelde me eigenlijk niet zo heel top, maar reed zo makkelijk. Heb eigenlijk de hele koers aangevallen en geprobeerd weg te rijden. Was echt genieten.
goed bezig ^O^
eten!!!
pi_178539493
quote:
4s.gif Op zondag 15 april 2018 09:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

Heb je dan meekijk dagen ofzo? Of hoe werkt dat?
Ga je daar in je eentje heen?
Nog steeds Leiden? Dan Swift, zondag ochtend 8:30 verschillende toer groepen. Je kan gewoon een keer aanhaken.
eten!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')