abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178442942
Kringloopwinkels Nederland

Drenthe
Assen, Coevorden, Emmen, Hoogeveen en Roden
hetgoed.nl
Emmen
DeWissel
dewaar.nl
Assen, Emmen
terredeshommes.nl
DeWisselEmmen &
kringloopwinkeldewisselassen
Assen
hetstruunhuus.nl
kiekshopassen.nl
Coevorden
kringelz.info
pkncoevorden.nl
Hoogeveen
kringloopwinkel-hoogeveen
waterlooplein-drenthe.nl
Roden
hetgoed.nl

Flevoland
Almere
dekringloper.nl
Dronten
devoorraadschuur.nl
Emmeloord
hetgoed.nl
Lelystad
hetgoed.nl
ruil-inn.nl
tweedetrefpunt.nl
Swifterbant
kringloopwinkelpook.nl
Urk
totheildesvolks.nl

Friesland
Drachten
hartinfriesland.nl
hetgroenewonen.com
warenhuisdekringloopdrachten.nl
Leeuwarden
estafettekringloop.nl

Gelderland
Arnhem
vincentrum-arnhem.nl
Arnhem, Dieren, Doesburg, Elst, Lochem, Westervoort & Zuthpen
2switch.nl
Borculo
bohero.nl
Doetinchem
deopslag.com
Doetinchem, Groenlo, Gendringen & Winterswijk
aktief-groep.nl
Ewijk
erzitligtietsbijwa.nl
Geldermalsen
snuffelhal.com
Nijmegen
habbekratsnijmegen.nl
kringloopwinkel-maro.nl
Tiel
secunda.nl
Ede, Barneveld & Veenendaal
kringloop-ede.nl
Zaltbommel
kringloopzaltbommel.nl

Groningen
Groningen
fairback.org
stiefbeen-en-zoon.nl
Groningen, Uithuizen & Winschoten
goudgoed.nl
mamamini.nl

Noord Holland
Aalsmeer
dorcas.nl
Almere, Naarden, Hilversum & Weesp
dekringloper.nl
Amstelveen
deboemerang.net
Hollands Kroon
kringloopwinkelhollandskroon.nl
Alkmaar, Den Helder, Heerhugowaard & Schagen
kringlooprataplan.nl
Amsterdam
delokatie.org
Amsterdam & Haarlem
juttersdok.nl
Den Helder:
Het Boelhuys:
http://www.hetboelhuys.nl
Zolder van Den Helder:
http://www.zoldervandenhelder.nl/
Weggeefwinkel Overvloed:
https://www.facebook.com/WeggeefwinkelOvervloedDenHelder
Kringloopwinkel voor Onderwijs:
https://www.facebook.com/(...)ijs-724619570884683/
In- en verkoop 2e hands goederen:
http://www.2ehands-denhelder.nl/
Tikey fasion:
https://www.facebook.com/2handmode/
Cheap Kleding:
http://cheapkleding.nl/
D'rommels Goed:
https://d-rommelsgoed.com/
[sub]Haarlem

Rataplan
Hilversum
secondlifestyle.nl
Purmerend
noppeskringloopwinkel.nl

Zuid-Holland
Alphen aan den Rijn
kringloopalphen.nl
Arkel
kringloopgiessenlanden.nl
Delft
deflinstones.nl
goededoelen.nu
kringloopdelft.nl
Den Haag
kringloopdenhaag.nl
schroeder.nl
Dordrecht
boekenla.nl
deloods.nl
pandora-dordt.com
opnieuwenco.nl
Gorinchem
kringloopgorinchem.nl
www.geefwinkel.org
Leiden
http://www.boekenzolderleiden.nl/
kringloopwarenhuis.nl
Kringloopproject Leiden
Roelofarendsveen
http://www.kringloopalkemade.nl/
Rotterdam
pf.drd.nl
plaatboef.nl
pluspuntrotterdam.info
Schiedam
hetgoed.nl
Vlaardingen
hetgoed.nl

Limburg
Bergen
/m.facebook.com/Goederenbank-Bergen
In Gulpen ligt snuffelwinkel Canilos. (alle opbrengsten gaan naar zwerfhonden)
Hier hebben ze echt mooie spullen voor belachelijk lage prijzen.
http://www.canilos.org/index.php/nl/canilos-snuffel-winkel
Maastricht
kringloop-zuid.nl
maastricht.transitiontowns.nl
twiedehands-twiedekans.nl
Sittard, Montfort, Roermond, Baexem & Reuver
bis-bis.nl

Noord-Brabant
Best
betervoorbest.nl
Breda & 's-Hertogenbosch
vindingrijkkringloop.nl
Eindhoven
stedenkontakt.nl
Oss
kringloopbedrijfoss.nl
Tilburg
usedbefore.nl
listex.nl

Overijssel
Zwolle
harryskringloophal.nl
hebbuszwolle.nl
ict-kringloop.nl
kringloopzwolle.nl
terredeshommes.nl

Utrecht
Utrecht
emmaus-utrecht.nl
kringloopcentrumutrecht.nl
KringloopwinkelWawollie
De Bilt
emmausdebilt.nl
Wijk Bij Duurstede
kringloopwinkel-nogges-wijk-bij-duurstede.nl
Zeist
kringloopzeist.nl

En we gaan weer vrolijk verder. *O*
pi_178443183
Leuke vondsten weer, Crientj, toffe bloempot ook en die rok zou ik ook zo meegenomen hebben.
Kun jij deze links in de OP zetten? https://www.meukisleuk.nl https://www.allekringloopwinkels.nl en https://www.kringloop-info.nl Misschien heeft er iemand nog meer algemene sites die toegevoegd kunnen worden...

Hier de foto van de aankopen van zaterdag. Het tafelkleed heeft een paar dagen buiten (deels in de regen) gehangen, ik hoop dat de kringlooplucht er na een wasbeurt uit is, anders moet ik 'm nog even een dag en nacht in een emmer met water en azijn laten staan en dan nog een keer wassen.
pi_178457571
Goede vondsten weer Doedezemaar en die schoenen zijn leuk! O+

Geen idee of het hier ook mag, maar ik doe het gewoon ;)
Van de week ben ik voor het eerst naar de Kledingbank geweest. Daar mag ik vanaf nu elk kwartaal 7 kledingstukken uitzoeken. En ik ben echt super goed geslaagd, zelfs voor een spijkerbroek, wat met mijn korte lengte altijd lastig is, en een zomerjas ^O^
Echt fijn dat dit soort initiatieven bestaan.













pi_178457960
Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent bij de kledingbank, het roze vestje en de jurk zou ik zo in mijn kast hangen. Mooi dat er zulke initiatieven bestaan.
In Utrecht kwam ik nog wel eens bij de weggeefwinkel en daar was het altijd druk met buurtbewoners, voor zowel spulletjes als ook voor een praatje. Heb er een paar leuke dingen gevonden, naast boeken in overvloed en ik voelde me soms wel bezwaard dat je het zo mee mocht nemen, ik riep altijd heel hard 'dankjewel' als ik wegging.
pi_178458108
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent bij de kledingbank, het roze vestje en de jurk zou ik zo in mijn kast hangen. Mooi dat er zulke initiatieven bestaan.
In Utrecht kwam ik nog wel eens bij de weggeefwinkel en daar was het altijd druk met buurtbewoners, voor zowel spulletjes als ook voor een praatje. Heb er een paar leuke dingen gevonden, naast boeken in overvloed en ik voelde me soms wel bezwaard dat je het zo mee mocht nemen, ik riep altijd heel hard 'dankjewel' als ik wegging.
Dankje! En ja dat is hier ook wel een beetje met deze kledingbank. Toen ik er was kwamen er ook mensen spullen brengen, er zit ook een naai-atelier bij waar kleine herstelwerkzaamheden uitgevoerd worden (wel tegen betaling), je kunt er een kopje koffie drinken, het is een heel sociaal gebeuren zeg maar.
Ik heb ook echt wel mijn dankbaarheid flink getoond daar want het voelde idd wel een beetje onwennig om alles gratis mee te mogen nemen. Het voelt toch anders dan wanneer je er toch een paar euro voor betaald hebt zoals bij de Kringloop. Maar ik ben er echt blij mee. Want ik krijg van de gemeente ook voor een x bedrag aan minima-bonnen die ik onder andere bij de Kringloop kan besteden. Dus dan kan ik daar weer andere dingen halen dan kleding :)
pi_178492289
Gisteren wilden we 1 kringloop bezoeken en daarna wandelen, maar toen begon het te regenen en hebben we er nog 2 bezocht. Leuke dingen gevonden

Een paar panty's voor ¤0,25 per stuk, twee bekers met afbeeldingen van Rien Poortvliet (de 'obsessie' van Symph), een kort vestje, een schaal van Jenaer glas, uiteraard een W-Germanyvaas en een paar kettingen
En een paar boeken. In 1 boek stond dit, best wel apart

En verder vond ik nog een zomerjurkje van Desigual, ik heb inmiddels 6 tweedehands jurken van dat merk, lekker vrolijk
pi_178492556
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Gisteren wilden we 1 kringloop bezoeken en daarna wandelen, maar toen begon het te regenen en hebben we er nog 2 bezocht. Leuke dingen gevonden
[ afbeelding ]
Een paar panty's voor ¤0,25 per stuk, twee bekers met afbeeldingen van Rien Poortvliet (de 'obsessie' van Symph), een kort vestje, een schaal van Jenaer glas, uiteraard een W-Germanyvaas en een paar kettingen
[ afbeelding ] En een paar boeken. In 1 boek stond dit, best wel apart
[ afbeelding ]
En verder vond ik nog een zomerjurkje van Desigual, ik heb inmiddels 6 tweedehands jurken van dat merk, lekker vrolijk
Wow dat is best wel apart om dan zo'n boekje naar de Kringloop te brengen :o
Ik zou dat toch wel bewaren denk ik :@

En Desigual is echt een vrolijk merk, leuk dat je daar al zoveel jurkjes van hebt weten te scoren O+
pi_178493175
Ik zou zoiets niet in een boek schrijven
pi_178493187
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 17:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zou zoiets niet in een boek schrijven
Nee dat is ook weer zo, misschien op een apart papiertje erbij in stoppen ofzo als je het als herinnering wilt bewaren. Maarja dan snap ik nog niet dat je dat boek daarna dus wel weg doet.
pi_178516138
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Leuke vondsten weer, Crientj, toffe bloempot ook en die rok zou ik ook zo meegenomen hebben.
Kun jij deze links in de OP zetten? https://www.meukisleuk.nl https://www.allekringloopwinkels.nl en https://www.kringloop-info.nl Misschien heeft er iemand nog meer algemene sites die toegevoegd kunnen worden...

Hier de foto van de aankopen van zaterdag. Het tafelkleed heeft een paar dagen buiten (deels in de regen) gehangen, ik hoop dat de kringlooplucht er na een wasbeurt uit is, anders moet ik 'm nog even een dag en nacht in een emmer met water en azijn laten staan en dan nog een keer wassen.
[ afbeelding ]
Thanks! Sorry, ik kan de OP niet meer bewerken. Misschien dat een modje die meeleest ze erin kan zetten?

Leuke aankopen! Die wit/groene vaas is gaaf! Is de muffe kringlooplucht inmiddels uit het kleed?
Ik heb mijn rok vanmiddag gewassen, nadat hij een nachtje in een emmer met koud water heeft staan weken.. Maar de lucht is er nog niet uit. :r
pi_178516200
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:37 schreef _Hestia_ het volgende:
Goede vondsten weer Doedezemaar en die schoenen zijn leuk! O+

Geen idee of het hier ook mag, maar ik doe het gewoon ;)
Van de week ben ik voor het eerst naar de Kledingbank geweest. Daar mag ik vanaf nu elk kwartaal 7 kledingstukken uitzoeken. En ik ben echt super goed geslaagd, zelfs voor een spijkerbroek, wat met mijn korte lengte altijd lastig is, en een zomerjas ^O^
Echt fijn dat dit soort initiatieven bestaan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat fijn om eens de andere kant te lezen. Ik heb een aantal weken terug mijn kledingkast uitgemest en alle kleding die nog goed genoeg was voor een tweede ronde weggebracht naar de kledingbank hier in de regio. Mooie kledingstukken heb je gevonden. Tof!
pi_178516239
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Gisteren wilden we 1 kringloop bezoeken en daarna wandelen, maar toen begon het te regenen en hebben we er nog 2 bezocht. Leuke dingen gevonden
[ afbeelding ]
Een paar panty's voor ¤0,25 per stuk, twee bekers met afbeeldingen van Rien Poortvliet (de 'obsessie' van Symph), een kort vestje, een schaal van Jenaer glas, uiteraard een W-Germanyvaas en een paar kettingen
[ afbeelding ] En een paar boeken. In 1 boek stond dit, best wel apart
[ afbeelding ]
En verder vond ik nog een zomerjurkje van Desigual, ik heb inmiddels 6 tweedehands jurken van dat merk, lekker vrolijk
Och, die tekst in dat boekje. :'( Wat verdrietig.
Misschien is het huis wel leeggeruimd, waardoor dit boekje bij een kringloop terecht is gekomen?
  zondag 15 april 2018 @ 21:33:40 #13
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_178541004
Ik snap uberhaubt niet dat ze zo'n boek dan in de winkel zetten als er in geschreven is.

Kan iemand de OP ff aanpassen? https://www.facebook.com/GoederenbankBergenLB

(is een nieuwe pagina, die goed wordt bijgehouden. Alle acties en soms leuke dingetjes komen erop)
pi_178542794
Ja alsof ze dat allemaal gaan checken. En dan nog... die verantwoordelijkheid ligt toch bij de eigenaren...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_178546519
Ik kocht vroeger bij de Slegte vaak 2e hands boeken. In veel stond iets vaak een naam soms wat meer. Van wie wie gekregen en voor welke gelegenheid. Het heeft mij nooit gestoord. Nu is dit wel een wat aparte tekst.
pi_178547086
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 20:45 schreef Crientj het volgende:

[..]

Thanks! Sorry, ik kan de OP niet meer bewerken. Misschien dat een modje die meeleest ze erin kan zetten?

Leuke aankopen! Die wit/groene vaas is gaaf! Is de muffe kringlooplucht inmiddels uit het kleed?
Ik heb mijn rok vanmiddag gewassen, nadat hij een nachtje in een emmer met koud water heeft staan weken.. Maar de lucht is er nog niet uit. :r
de wit/groene vaas staat nu naast zijn twee broertjes in andere kleuren in de kast. Onlangs kochten we per ongeluk een kopie van een vaas die we al hebben, ik herkende het decor onmiddelijk, maar had niet door dat we die in precies dat model al hadden. Ach ja, die belandt wel weer een keer in een doos voor een rommelmarkt of kringloop.
Het tafelkleed ruikt gelukkig weer fris, ik heb nu een jurk die weer een projectje is, hij ruikt ontzettend naar wasverzachter, dus dat wordt weer dagen buitenhangen, nacht in emmer water met azijn en dan een paar keer wassen.

Hebben jullie nog plannen voor koningsdag? Ik zag dat er hier een hele grote rommelmarkt in een park wordt gehouden, er schijnen ieder jaar zeker 10.000 bezoekers te komen, dus ik ben heel benieuwd.
pi_178603338
Vond vandaag een lichtblauwe corduroy broek en een oversized blouse!

In de broek staat maat 42, maar bij mij past ie precies om mijn taille, dus ben benieuwd hoe die dan bij mensen met echt maat 42 zou vallen. Kan me niet voorstellen dat het echt een broek uit de jaren zeventig is, omdat het geloof ik niet zo'n oud merk is (Stefanel).



De blouse is zo groot, dat ik hem bijna als jurk zou kunnen dragen (zou hem echter wel altijd met shorts eronder dragen). ;)



Heb thuis meteen geprobeerd de items te combineren:

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_178624193
Maten zijn een vreemd fenomeen, en als je buitenlandse en vintage maten treft wordt het nog ingewikkelder.

De laatste buit:

De spiegel moet even heel goed schoongemaakt worden, maar voor ¤1,50 kon ik 'm niet laten staan, ik ga er kettingen in opbergen, de bol scharniert open als een helm
pi_178635766
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Maten zijn een vreemd fenomeen, en als je buitenlandse en vintage maten treft wordt het nog ingewikkelder.

De laatste buit:
[ afbeelding ]
De spiegel moet even heel goed schoongemaakt worden, maar voor ¤1,50 kon ik 'm niet laten staan, ik ga er kettingen in opbergen, de bol scharniert open als een helm
:o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_178635925
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Maten zijn een vreemd fenomeen, en als je buitenlandse en vintage maten treft wordt het nog ingewikkelder.

De laatste buit:
[ afbeelding ]
De spiegel moet even heel goed schoongemaakt worden, maar voor ¤1,50 kon ik 'm niet laten staan, ik ga er kettingen in opbergen, de bol scharniert open als een helm
Leuk hoor. Ik heb ook dat West Germany vaasje met oogje, en nog wel meer varianten. Ik ben ook een verzamelaar ervan.

Ook leuk zijn de tafellampjes met zo'n oog met keramieken voetjes. Ik heb er inmiddels 2 bij een kringloop gevonden. Alleen de bijbehorende kappen zijn lelijk, wat beschadigd, maar die kunnen makkelijk naar smaak vervangen worden.Zoiets bedoel ik:

pi_178636551
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 08:12 schreef Mylene het volgende:

[..]

Leuk hoor. Ik heb ook dat West Germany vaasje met oogje, en nog wel meer varianten. Ik ben ook een verzamelaar ervan.

Ook leuk zijn de tafellampjes met zo'n oog met keramieken voetjes. Ik heb er inmiddels 2 bij een kringloop gevonden. Alleen de bijbehorende kappen zijn lelijk, wat beschadigd, maar die kunnen makkelijk naar smaak vervangen worden.Zoiets bedoel ik:

[ afbeelding ]
die lampen vind ik ook erg leuk, maar geen plek voor, dat is wel jammer. Soms zie ik ook vloerlampen, maar de kappen zijn altijd kapot of totaal niet passend en ook daarvoor hebben we geen plek.
Heb je een foto van je verzameling vaasjes? Gisteren nog een paar bonbonschaaltjes met rieten handvat van Jasba laten staan, je kunt niet alles meenemen en ¤7,50 vond ik ook aardig aan de prijs. Het vaasje was daar maar ¤2,50 dus die komt bij de verzameling bruin/beige bovenop de kasten.
pi_178649946
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Maten zijn een vreemd fenomeen, en als je buitenlandse en vintage maten treft wordt het nog ingewikkelder.

De laatste buit:
[ afbeelding ]
De spiegel moet even heel goed schoongemaakt worden, maar voor ¤1,50 kon ik 'm niet laten staan, ik ga er kettingen in opbergen, de bol scharniert open als een helm
Die spiegel is echt super. ^O^
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_178774858
De buit van twee grote lokale vrijmarkten van vandaag (de schoenen waren van eerder deze week)


21 gouden boekjes, 3 Dick Bruna, een stapel leesboeken voor ons beiden voor bijna niks, twee WGermanyvazen voor ¤1 per stuk en twee hoofddeksels, waarvan eentje van Kangol.

Iemand anders wat gevonden vandaag?
pi_178779596
Ik vond een oranje le creuset koekenpan. Ziet eruit alsof hij nog nooit is gebruikt en kon hem voor 1,50 meenemen :D
Daarnaast nog 5 oudere kookboeken van Jamie Oliver, dus ik ga weer lekker koken de komende tijd w/
pi_178779656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 18:48 schreef Dragonberry het volgende:
Ik vond een oranje le creuset koekenpan. Ziet eruit alsof hij nog nooit is gebruikt en kon hem voor 1,50 meenemen :D
Daarnaast nog 5 oudere kookboeken van Jamie Oliver, dus ik ga weer lekker koken de komende tijd w/
cool! Hier staat ook een oranje Le creuset, uit de kast van schoonmoeder. Niet dat we nog een pan nodig hadden, maar dat ding ging ik echt niet aan de kringloop geven, hij ligt fijn op de zolder te wachten tot er een andere pan de geest geeft. Maar wat een fijn prijsje joh.
pi_178779985
Die editie van De aap O+ O+
Tap tap tap
pi_178782383
Vandaag een aantal bordspelletjes gekocht en kleding.

  vrijdag 27 april 2018 @ 22:37:42 #28
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178782706
-Een AEG tondeuse, nieuw in de doos voor 5 euro.

-Een hp tablet voor 100 euro (ook zo goed als nieuw, in doos, wel wat ouder dan gedacht)

-Een snowboard, nieuw en ongebruikt dus in de folie. Factuur van januair 2018 (twv 300 euro voor 50 euro voor mn broer.

-3 pakken Kanjer stroopwafels. THT weekje verlopen voor 1 euro voor 3 stuks. Die THT-datum boeide me niet zo. Zijn fabriekverpakt per 2 en dan nog eens in een extra verpakking. Dood ga ik toch een keertje :)

-Een zakje AH minifrietjes twv 0,48 euro, bij de AH omdat ik moest pinnen. Pinautomaat in de AH deed het niet, dus dacht het dan maar bij de kassa te doen. Mocht niet ;( Bij de 4e pinautomaat kon ik uiteindelijk pinnen. De 2e bezochte automaat was biten bedrijf, die van het GWK stond achter gesloten deuren en die bij de andere AH deed het wel.

En een hele hoop complimenten voor mn fiets en de vraag of die ook te koop was van een iemand, maar die vond de prijs te hoog. Goed zo, was ook de bedoelding, want deze wil ik nog een paar jaar houden :D

Oh vriendelijk bedankt voor gratis WC-papier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Treurig om te zien dat in beide steden waar ik ben geweest, betonblokken en afzettingen zijn geplaatst in verband met het voorkomen van terroristische aanslagen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kamelenteen op 27-04-2018 23:21:57 ]
pi_179135041
Yaaay! Ik vond vandaag dit jurkje van La Fee Maraboutee op de maandelijkse vlooienmarkt in een café hier om de hoek! Eigenlijk verkocht het meisje een hele hoop leuke dingetjes, maar ik kocht enkel dit voor een tientje! 't Ziet er nog helemaal nieuw uit, ik vermoed dat ze het voor een eenmalige gelegenheid gekocht heeft!

Ik brgrijp echter niet dat er mensen zijn die voor zoiets ¤100-¤140 zouden neerleggen; het is polyester! :o Naja, voor een tientje ben ik er helemaal blij mee!

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_179136799
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 16:26 schreef margaretha_01 het volgende:
Yaaay! Ik vond vandaag dit jurkje van La Fee Maraboutee op de maandelijkse vlooienmarkt in een café hier om de hoek! Eigenlijk verkocht het meisje een hele hoop leuke dingetjes, maar ik kocht enkel dit voor een tientje! 't Ziet er nog helemaal nieuw uit, ik vermoed dat ze het voor een eenmalige gelegenheid gekocht heeft!

Ik brgrijp echter niet dat er mensen zijn die voor zoiets ¤100-¤140 zouden neerleggen; het is polyester! :o Naja, voor een tientje ben ik er helemaal blij mee!

[ afbeelding ]
Wauw wat een super leuk jurkje! En jou staat ook echt alles he O+
pi_179138163
Dankjewel! :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_179144127
hihi! :9 Van deze jurk was ik al bijna vergeten dat ik hem afgelopen winter op dezelfde vlooienmarkt gehaald had! Heb 'm gewassen en ben redelijk wat tijd kwijt geweest aan strijken, maar ik ben (bijna) tevreden met het resultaat!

Wat gaaf is, is dat ik er vijf euro voor betaald heb en het een jurkje is van Bo van Melkens/Sarah Elbo, een modeontwerpster uit Berlijn!

(http://www.monicachic.com(...)bo-van-melskens.html)

Nu het eindelijk zomer is, kan ik het jurkje eindelijk dragen!

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_179269345
Rondje kringloopwinkels in Nijkerk vandaag.

Gulf appelpotje 0,95
Houten eierdopjes op ophanging 1,95
Speculaaspop vorm 1,95
Witte gympjes 1,00

Teddy Ruxpin kocht ik op een kerk rommelmarktje voor wel 10 cent
Ik hoop dat hij het nog doet,op de achterkant zit iets voor een cassettebandje maar die zit er niet meer in
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 19 mei 2018 @ 18:08:23 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179269393
:D Ik kan me nog herinneren dat die beer super duur was!
KuikenGuppy
pi_179294902
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_179297473
quote:
daar woonde ik vlakbij, kwam er regelmatig, maar ik heb er nog nooit wat gekocht. Ik werd er niet goed van de restpartijen Actiontroep waar niemand op zit te wachten. Als je meubels of een koelkast nodig hebt moet je wel daar zijn trouwens.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 mei 2018 @ 10:18:20 #37
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179297691
Gisteren op een rommelmarkt in Kranenburg (DLD) een oud boekje op de kop getikt voor 1 euro. Kan niet vinden van wanneer het precies is, ergens kort na de oorlog waarschijnlijk. Erg braaf en godsdienstig ;)

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_179305999
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:04 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

daar woonde ik vlakbij, kwam er regelmatig, maar ik heb er nog nooit wat gekocht. Ik werd er niet goed van de restpartijen Actiontroep waar niemand op zit te wachten. Als je meubels of een koelkast nodig hebt moet je wel daar zijn trouwens.
Ik heb er een half jaar gewerkt. Voornamelijk meubels inderdaad, zit goed spul tussen.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_179405926
Ik vergeet vaak foto's te maken van spulletjes die ik bij de kringloop vandaan heb gehaald. Oeps. Misschien toch maar eens doen vanaf het moment dat ik ze hier thuis heb. Maar ik wil dit topic ook niet kapen haha.

Gister vond ik dit jurkje van H&M bij Het Goed. Zit prima, zelfs ietsje aan de ruime kant. Toen ik uit het pashokje liep om in een andere spiegel te kijken hoe het jurkje stond en of hij niet doorscheen sprak een oudere dame mij aan en zei dat het jurkje echt goed stond. :D Vlak daarna verontschuldigde ze zich dat ze zich er zomaar mee bemoeide. Ik kan zo genieten van mensen die zulke complimenten maken, doe ik zelf ook vaak als ik iemand zie lopen die mooie kleding aan heeft. Laatst nog gedaan in Londen, meisje had een prachtige geruite jurk aan met een iets wijdvallende rok. Geweldig.

Jurkje moet alleen wel eventjes gewassen worden en ruikt enorm muf; maar los daarvan, prima jurkje voor 9 euro.

pi_179405956
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 20:13 schreef Crientj het volgende:
Ik vergeet vaak foto's te maken van spulletjes die ik bij de kringloop vandaan heb gehaald. Oeps. Misschien toch maar eens doen vanaf het moment dat ik ze hier thuis heb. Maar ik wil dit topic ook niet kapen haha.

Gister vond ik dit jurkje van H&M bij Het Goed. Zit prima, zelfs ietsje aan de ruime kant. Toen ik uit het pashokje liep om in een andere spiegel te kijken hoe het jurkje stond en of hij niet doorscheen sprak een oudere dame mij aan en zei dat het jurkje echt goed stond. :D Vlak daarna verontschuldigde ze zich dat ze zich er zomaar mee bemoeide. Ik kan zo genieten van mensen die zulke complimenten maken, doe ik zelf ook vaak als ik iemand zie lopen die mooie kleding aan heeft. Laatst nog gedaan in Londen, meisje had een prachtige geruite jurk aan met een iets wijdvallende rok. Geweldig.

Jurkje moet alleen wel eventjes gewassen worden en ruikt enorm muf; maar los daarvan, prima jurkje voor 9 euro.

[ afbeelding ]
Dat lijkt mij stiekem best duur.
pi_179405976
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 20:14 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat lijkt mij stiekem best duur.
Eigenlijk wel in verhouding met andere kledingstukken/spullen. Maar zo goed als nieuw en netjes.
pi_179407601
Als jij er blij mee bent, dan is die ¤9 prima besteed, toch? En nee, ik betaal dat ook niet voor H&M.
En wat betreft foto's, ik loop ook een beetje achter, eens kijken of het morgen lukt
  zaterdag 26 mei 2018 @ 23:22:06 #43
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179411233
Vandaag een broek verziekt die ik ongetwijfeld bij de kringloop of een rommelmarkt heb gekocht. Stukje wezen fietsen en toen zat ie opeens vol met kettingsmeer :(

Vlek staat nu in de margarine, dat schijnt te helpen tegen smeer. En als de vlek er niet volledig uitgaat, blijf ik dr gewoon verder mee lopen of maak ik dr een kortere broek van.

Wel jammer, was echt een relaxte broek. Zo'n zomers ding dat als ie eenmaal toch nat is binnen no-time weer kurkdroog is.

Schade, max 2-3 euro. Tegenwoordig koop ik vrijwel geen nieuwe kleding meer eigenlijk. Voor het geld van een doodsimpele broek, koop ik liever 15 zo goed als nieuwe broeken ;)

Naast het feit dat ik een t*ringhekel heb om voor kleding te shoppen. Voel me in die winkels echt nooit op mn gemak. Dan denk ik dingen als 'te hip' maar vooral 'ja daaaaaaaaaag! Ik ga geen 89 euro voor een broek betalen :r ' of erger nog 'ben toch geen modepoppetje'. Vind de kleding in de winkels 9 van de 10x echt helemaal niets.

[ Bericht 20% gewijzigd door Kamelenteen op 27-05-2018 00:33:06 ]
  zaterdag 26 mei 2018 @ 23:25:26 #44
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179411306
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 21:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Als jij er blij mee bent, dan is die ¤9 prima besteed, toch? En nee, ik betaal dat ook niet voor H&M.
En wat betreft foto's, ik loop ook een beetje achter, eens kijken of het morgen lukt
Voor in een kringloopwinkel vind ik het een berg geld die 9 euro. Maar tegelijkertijd valt het voor een 'nieuw' kleidingstuk wel weer mee als je het anders nieuw had moeten kopen.

Vandaag trouwens naar de rommelmarkt geweest en twee buitenbandjes gescoord voor mn fiets. Rommelmarkt was al afgelopen en het zou anders de container ingaan dus ik heb een willekeurige verkoper ze maar 1 euro gegeven. Alletwee nog nieuw in het doosje, a 7.50 euro ofzo per stuk. En een ander net-achtig iets dat iets kan uitzetten. Kan ik mooi om de achtervork van mn ligfiets schuiven als ik ermee met tassen wil rijden zodat de poedercoat beschermd is tegen het schuren van de tasssen. Voor 0.10 euro :P
  zondag 27 mei 2018 @ 00:28:40 #45
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179413005
quote:
You're once

quote:
Twice..
quote:
Three times a lady *O*
  zondag 27 mei 2018 @ 03:40:19 #46
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_179415559
quote:
[

In de broek staat maat 42, maar bij mij past ie precies om mijn taille, dus ben benieuwd hoe die dan bij mensen met echt maat 42 zou vallen. Kan me niet voorstellen dat het echt een broek uit de jaren zeventig is, omdat het geloof ik niet zo'n oud merk is (Stefanel).

Misschien een keer te heet gewassen.
pi_179417558
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 23:22 schreef Kamelenteen het volgende:
Vandaag een broek verziekt die ik ongetwijfeld bij de kringloop of een rommelmarkt heb gekocht. Stukje wezen fietsen en toen zat ie opeens vol met kettingsmeer :(

Vlek staat nu in de margarine, dat schijnt te helpen tegen smeer. En als de vlek er niet volledig uitgaat, blijf ik dr gewoon verder mee lopen of maak ik dr een kortere broek van.

Wel jammer, was echt een relaxte broek. Zo'n zomers ding dat als ie eenmaal toch nat is binnen no-time weer kurkdroog is.

Schade, max 2-3 euro. Tegenwoordig koop ik vrijwel geen nieuwe kleding meer eigenlijk. Voor het geld van een doodsimpele broek, koop ik liever 15 zo goed als nieuwe broeken ;)

Naast het feit dat ik een t*ringhekel heb om voor kleding te shoppen. Voel me in die winkels echt nooit op mn gemak. Dan denk ik dingen als 'te hip' maar vooral 'ja daaaaaaaaaag! Ik ga geen 89 euro voor een broek betalen :r ' of erger nog 'ben toch geen modepoppetje'. Vind de kleding in de winkels 9 van de 10x echt helemaal niets.
nachtje of twee weken in biotex en daarna ossegalzeep (indien nodig)erop en dan in de wasmachine
  maandag 28 mei 2018 @ 12:16:37 #48
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_179444439
Deze van de week voor 10¤ gescoord _O_

Zie ze voor plusminus 100¤ geveild worden.

Vind het een tof ding.


pi_179511615
Gister deze plant gevonden in de tweedehandswinkel. Moet nog wel in een beter potje en nieuwe grond (is keihard en laat geen water meer door LOL). Kon hem meenemen voor 2 euro.

pi_179513117
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:16 schreef Mubassie het volgende:
Deze van de week voor 10¤ gescoord _O_

Zie ze voor plusminus 100¤ geveild worden.

Vind het een tof ding.


[ afbeelding ]
Heel tof!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_179730833
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:16 schreef Mubassie het volgende:
Deze van de week voor 10¤ gescoord _O_

Zie ze voor plusminus 100¤ geveild worden.

Vind het een tof ding.


[ afbeelding ]
bij Antiques Roadtrip op de BBC werd er net een voor £28 geveild
  maandag 11 juni 2018 @ 21:02:57 #52
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_179732935
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 18:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

bij Antiques Roadtrip op de BBC werd er net een voor £28 geveild
Ja ik was wat te enthousiast. Ik heb er enkele gezien voor rond de 100..
Op Catawiki gaan ze voor ongeveer de helft.
pi_179733038
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:02 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Ja ik was wat te enthousiast. Ik heb er enkele gezien voor rond de 100..
Op Catawiki gaan ze voor ongeveer de helft.
het was vooral zo van: he, dat is zo'n ding wat dinges op Fok! had gekocht, wat leuk
pi_179733780
Jeej, Elsrijk stoeltje gevonden bij de kringloop! Helaas heel slecht gestoffeerd, dus dat ga ik proberen beter te doen. Ben benieuwd, niet vaak gedaan. Ik heb alleen vergeten een foto te maken, hij ligt nu al uit elkaar. Maar het is zo’n eentje....ben er superblij mee

And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 11 juni 2018 @ 23:01:33 #55
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_179736047
Ik heb mijn slaapkamer ook via de kringloop:





*O* *O* *O*
  dinsdag 12 juni 2018 @ 11:21:57 #56
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_179741780
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:08 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

het was vooral zo van: he, dat is zo'n ding wat dinges op Fok! had gekocht, wat leuk
Wat een leuk programma trouwens! Kostelijk vermaakt.
pi_179741988
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Wat een leuk programma trouwens! Kostelijk vermaakt.
heerlijk he, dat soort programma's? Wij kijken het heel vaak, ik begon heel lang geleden met Antiques Roadshow en Bargain Hunt en inmiddels is het vooral Antiques Roadtrip en Flog it. En regelmatig op de ZDF Bares für Rares, daar leer je ook een hoop van.
pi_179745362
M'n ouders zijn ergens in Friesland en ik kreeg een foto van allemaal West-Germany-vazen bij een kringloopwinkel :') Ze waren nog steeds flink aan de prijs, trouwens. Er stond ook een werkelijk schitterende plantenpot, maar die was incl plant 40 euro en dat gaat me te ver (en die plant hoefde ik ook niet zo).
Tap tap tap
pi_179747271

Rijststomers O+
De linker heb ik net gekocht bij de kringloop, rechter is van mijn oma geweest.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 17:35:51 #60
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_179747974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:03 schreef CherryLips het volgende:
M'n ouders zijn ergens in Friesland en ik kreeg een foto van allemaal West-Germany-vazen bij een kringloopwinkel :') Ze waren nog steeds flink aan de prijs, trouwens. Er stond ook een werkelijk schitterende plantenpot, maar die was incl plant 40 euro en dat gaat me te ver (en die plant hoefde ik ook niet zo).
Weet je ook welke kringloop in Friesland? *O*
pi_179748013
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:35 schreef Ludwig. het volgende:

[..]

Weet je ook welke kringloop in Friesland? *O*
Even goed gekeken op de foto's: geen Kringloop maar een vintage winkel ;( Vandaar.
https://www.hardwerkfogeltje.nl/
Tap tap tap
  dinsdag 12 juni 2018 @ 17:41:27 #62
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_179748093
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Even goed gekeken op de foto's: geen Kringloop maar een vintage winkel ;( Vandaar.
https://www.hardwerkfogeltje.nl/
Dankjewel, wel een prijzige winkel idd maar wist niet dat ze ook WG vazen hadden.
pi_179749706
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Even goed gekeken op de foto's: geen Kringloop maar een vintage winkel ;( Vandaar.
https://www.hardwerkfogeltje.nl/
waah, ¤20 vragen voor een beschadigde vaas, die zijn echt niet goed bij hun hoofd
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:18:38 #64
370431 drakin
vurig typje
pi_179749847
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Even goed gekeken op de foto's: geen Kringloop maar een vintage winkel ;( Vandaar.
https://www.hardwerkfogeltje.nl/
Ik zie ook al welke, zit op een dure locatie en is ook een gewone winkel dus.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 01:35:55 #65
370431 drakin
vurig typje
pi_179796931
Vandaag naar de nieuwe locatie van de kringloop in Leeuwarden geweest, totale flop daar. Ingericht als moderne winkel en giga hoge prijzen. Dat was dus meteen de laatste keer.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_179797766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Even goed gekeken op de foto's: geen Kringloop maar een vintage winkel ;( Vandaar.
https://www.hardwerkfogeltje.nl/
Wat leuk dat deze hier staat vermeld. Zus en broer zetten het levenswerk van hun overleden vader voort. Ooit begonnen in een klein dorpje.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:21:51 #67
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_179798287
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:04 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Wat leuk dat deze hier staat vermeld. Zus en broer zetten het levenswerk van hun overleden vader voort. Ooit begonnen in een klein dorpje.
Mooie spullen maar onbeschoft duur
pi_179798333
Die plantenpot was zo mooi :'(
Tap tap tap
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:27:23 #69
16715 Mylene
*schatje*
pi_179798337
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Mooie spullen maar onbeschoft duur
Kun je net zo goed naar http://www.vindingrijkbreda.nl gaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 juni 2018 @ 08:40:02 #70
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179798451
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:34 schreef Doedezemaar het volgende:

heerlijk he, dat soort programma's? Wij kijken het heel vaak, ik begon heel lang geleden met Antiques Roadshow en Bargain Hunt en inmiddels is het vooral Antiques Roadtrip en Flog it. En regelmatig op de ZDF Bares für Rares, daar leer je ook een hoop van.
Hier ook een fan van de BBC antiques programma's. Die op ZDF ken ik niet, zal ik ook eens gaan kijken :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_179800794
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 01:35 schreef drakin het volgende:
Vandaag naar de nieuwe locatie van de kringloop in Leeuwarden geweest, totale flop daar. Ingericht als moderne winkel en giga hoge prijzen. Dat was dus meteen de laatste keer.
ons bevalt ie er goed, al veel leuk spul weg gehaald. Al moet je sommige dingen wel goed zoeken.
pi_179801452
Hier komt er een kringloopwinkel bij, bijna naast de gemeentewerf in een voormalig tuincentrum, ik ben benieuwd.
pi_179817346
'Trödelkönig' is ook een Duits programma met oude/vintage spullen.
Ik koop niet veel, maar mijn eerste zoektocht is tweedehands, vooral vanwege het milieu en het unieke of zo. Prijs maakt mij dan niet echt echt uit.

Lurken hier is O+
pi_179817578
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier komt er een kringloopwinkel bij, bijna naast de gemeentewerf in een voormalig tuincentrum, ik ben benieuwd.
Da’s wel een goed idee! Dan kunnen mensen last-minute toch nog besluiten om hun spullen bij de kringloop te dumpen in plaats van bij de gemeentewerf! :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_179821165
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 00:58 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Da’s wel een goed idee! Dan kunnen mensen last-minute toch nog besluiten om hun spullen bij de kringloop te dumpen in plaats van bij de gemeentewerf! :p
ze werken er niet mee samen, de gemeentewerf werkt samen met de grote organisatie Rataplan. Rataplan rijdt ook altijd mee bij het ophalen van grofvuil. Maar ik ken heel wat gemeentes waar de kringloop idd echt bij of naast de gemeentewerf zit, goede zaak vind ik dat.
De nieuwe kringloop komt in een voormalig tuincentrum, de man is al bijna een jaar bezig om zijn huidige kringloop te verplaatsen, ik ben erg benieuwd, op een van zijn verhuisfilmpjes zag ik een broodtrommel van Brabantia, de rest leek me echt troep, maar wie weet. Hij heeft in elk geval idioot veel ruimte daar en hoopt binnenkort open te kunnen.

Vanwege verplichtingen en ziekte komt het er even niet van om kringloopwinkels te bezoeken en ik mis het.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 19:36:13 #76
370431 drakin
vurig typje
pi_179833159
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:42 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ons bevalt ie er goed, al veel leuk spul weg gehaald. Al moet je sommige dingen wel goed zoeken.
o jullie waren me gewoon voor :(
Maar viel jullie dan niet op dat de prijzen er flink gestegen waren?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 19:38:09 #77
370431 drakin
vurig typje
pi_179833205
Amersfoort bevalt me trouwens wel goed, alleen had die ook ineens een prijskaartje van tien euro op een boeddha beeldje. Beetje belachelijk zo hoog iets te prijzen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_179836958
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:36 schreef drakin het volgende:

[..]

o jullie waren me gewoon voor :(
Maar viel jullie dan niet op dat de prijzen er flink gestegen waren?
De prijzen van de dingen die ik er koop (boeken en speelgoed) zijn niet veel gestegen. Meubels waren al een tijdje duurder had ik t idee.
  zondag 17 juni 2018 @ 23:45:32 #79
370431 drakin
vurig typje
pi_179861618
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:13 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De prijzen van de dingen die ik er koop (boeken en speelgoed) zijn niet veel gestegen. Meubels waren al een tijdje duurder had ik t idee.
Boekenman mee gesproken, hij zij dat er idd een flinke prijsstijging was en dat meer medewerkers daar het niet zo leuk vonden. Boekenman zorgt zelf de prijzen van de boeken laag te houden.

1 nadeel, er staan echt nooit leuke boeken (en zoveel vertrouw ik kringloopboeken ook niet ivm zilvervisjes eens gezien daar)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_179864818
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 23:45 schreef drakin het volgende:

[..]

Boekenman mee gesproken, hij zij dat er idd een flinke prijsstijging was en dat meer medewerkers daar het niet zo leuk vonden. Boekenman zorgt zelf de prijzen van de boeken laag te houden.

1 nadeel, er staan echt nooit leuke boeken (en zoveel vertrouw ik kringloopboeken ook niet ivm zilvervisjes eens gezien daar)
heb er een mooi boek uit de jaren '60 over Circuit Zandvoort, in prefecte staat, op de kop getikt. Maar het meeste is niet geweldig meestal helaas.
  maandag 18 juni 2018 @ 17:46:54 #81
370431 drakin
vurig typje
pi_179875163
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:11 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

heb er een mooi boek uit de jaren '60 over Circuit Zandvoort, in prefecte staat, op de kop getikt. Maar het meeste is niet geweldig meestal helaas.
Ik zoek dat al heeelemaal niet ;)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_179875798
Ik ga wel eens in Helmond.
Vond daar het boek 'meisje in de trein' voor 150 O+

Liggen nog voor 15 euro (of 20?) in de winkel.


Moet maar vaker de boekenkasten daar in duike >:)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_179875840
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:09 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ik ga wel eens in Helmond.
Vond daar het boek 'meisje in de trein' voor 150 O+

Liggen nog voor 15 euro (of 20?) in de winkel.


Moet maar vaker de boekenkasten daar in duike >:)
135 verlies :')
pi_179876082
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:11 schreef MCH het volgende:

[..]

135 verlies :')
Kak die komma vergeten :')

Maar 1.50 dus *)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_179876154
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:22 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Kak die komma vergeten :')

Maar 1.50 dus *)
Op bol.com te koop vanaf 6.49. Houd je met verzenden en commissie minder dan 1.50 over :D
  maandag 18 juni 2018 @ 18:56:46 #86
370431 drakin
vurig typje
pi_179877038
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Op bol.com te koop vanaf 6.49. Houd je met verzenden en commissie minder dan 1.50 over :D
niet slim om daar dan voor zo'n lage prijs iets te gaan verkopen.

Heb er ook wat op staan, maar alleen de duurdere boeken, zie wel of het ooit wat wordt.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_179877087
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:56 schreef drakin het volgende:

[..]

niet slim om daar dan voor zo'n lage prijs iets te gaan verkopen.

Heb er ook wat op staan, maar alleen de duurdere boeken, zie wel of het ooit wat wordt.
Klopt, maar verkopen losse boeken wel op marktplaats?
pi_179879814
'Servicebijdrage

Per bestelling met tweedehands artikelen rekent bol.com een bijdrage voor bemiddeling.'

En die kosten zijn 1.99.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  maandag 18 juni 2018 @ 21:57:09 #89
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_179882691




De lamp, witte vaas en de 2 schaaltjes van de kringloop

Houten plank en glazen bonbon schaaltje van mn moeder.

[ Bericht 1% gewijzigd door PureEvil op 18-06-2018 23:25:29 ]
pi_179883238
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:40 schreef ConqueringChaos het volgende:
'Servicebijdrage

Per bestelling met tweedehands artikelen rekent bol.com een bijdrage voor bemiddeling.'

En die kosten zijn 1.99.
Dat is voor de koper, de verkoper moet ook commissie en de verzendkosten betalen.
pi_179889055
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is voor de koper, de verkoper moet ook commissie en de verzendkosten betalen.
Je houdt er inderdaad weinig aan over. Heb er wel veel boeken verkocht via Bol.com. Geen vetpot, maar een opgeruimd huis en een paar euro. Ik vind het helemaal mooi.
  woensdag 20 juni 2018 @ 00:45:03 #92
370431 drakin
vurig typje
pi_179910932
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Klopt, maar verkopen losse boeken wel op marktplaats?
ik heb er laatst een los boek verkocht, maar maak niet vaak een advertentie aan op marktplaats. Volgens mij na dat boek zes weken terug niet eens meer naar gekeken
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_180016113
Mijn vriend en ik hebben laatst een tourtje kringlopen gedaan. Uden de grote en kleine. Waar je bij de Grote lampenkappen voor weinig weg kan halen (wij gebruiken het om de prikkabels op te leuken
) was bij de kleinere geen lampenkap onder de 3 euro te vinden. Het lastige bij de grote is wel dat niets geprijsd is, soms kom je bij de kassa en denk je je bent gek en soms denk je he leuk bedrag.

Schijndel bij het Vincentje en Het Goed geweest. Bij het Vincentje zijn de lampenkappen 1,1,50 of 3 euro wij wat middelmaten mee genomen. Mevrouw achter de kassa vond dat het grote kappen waren (tafellampenkappen). Tsja om discussie te vermijden zou ik ze dan toch echt markeren.
Bij het Goed waren de kappen ook vanaf 2,50, ook degene die je echt alleen bij opa en oma aan de muur aan zou treffen.

Uit eindelijk 30 kappen verder en wij helemaal blij

Weet iemand wat er met de zorgkringloop in Oss is gebeurd?
  zondag 24 juni 2018 @ 20:00:42 #94
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180020920
Gisteren een Pinlock 30 vizier gescoord voor een helm. Helemaal nieuw in de verpakking.
Nieuw kostten die 22 euro. Ik betaalde wel 50 hele eurocenten ervoor :)

En op de rommelmarkt een setje verwarmers voor (hand)schoenen voor de wintersport en 2 rolletjes slipmatten voor in mn fiets. 1.50 euro resp. 50 eurocent.
  zondag 24 juni 2018 @ 20:06:17 #95
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180021027
En eergisteren voor 10 euro deze gekocht:
https://www.coolblue.nl/product/334182/humax-ihdr-5400c.html
  zondag 24 juni 2018 @ 22:58:21 #96
370431 drakin
vurig typje
pi_180024705
Ik heb een leuk bandje zien optreden bij Emmaus Amersfoort. Ook een leuke kringloopschat.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_180031236
Nu we lid zijn geworden van de bibliotheek gaan er geen stapels boeken van de kringloop meer mee naar huis. We vonden vooral nuttige dingen zoals panty's, riemen, bekers en een drinkfles voor water (variant op de Dopper en uiteraard nog nieuw)
pi_180061284
Eindelijk weereens wat gescoord bij de kringloop: Le Creuset hartjes braadpan/ovenschaal (heb hier ook het hele servies en fluitketel van nieuwgekocht, kersenrood) en 2 braadpannetjes/ovenschalen van Flammfest, Thomas. Puntje gaaf ook nog allemaal O+

Ook nog een dienblad van DE en 3 jaren 70 schaaltjes. Plus nog een paar tegeltjes van ‘Holly Hobbie’.

Alles bijelkaar ¤11 :7

Ik ging trouwens voor een vintage boekenkast/wandmeubel. Uiteindelijk geslaagd bij de IKEA 💁
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_180087563
Gister een ski jas nieuw voor vriend gevonden en voor mijzelf een wollen mantel voor de winter. Was 10 euro kwijt
pi_180094847
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 20:20 schreef davo1979 het volgende:
Gister een ski jas nieuw voor vriend gevonden en voor mijzelf een wollen mantel voor de winter. Was 10 euro kwijt
Goeie deal! :))
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_180094850


[ Bericht 100% gewijzigd door margaretha_01 op 28-06-2018 02:54:04 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_180189215
Eindelijk voor het eerst bij mijn eigen kringloop een tuperware bak gevonden. Het was cake/gebak bak en mocht mee voor 2 euro.
pi_180189722
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:13 schreef davo1979 het volgende:
Eindelijk voor het eerst bij mijn eigen kringloop een tuperware bak gevonden. Het was cake/gebak bak en mocht mee voor 2 euro.
Dat is hier echt enorm duur. Toevallig was ik vanmorgen even aan het kijken voor wat diepvriesdoosje. 1 euro voor een bakje wat 98 cent voor drie stuk kost bij de action.
Minitupperware bakjes waren al 3 euro.
pi_180190330
Sommige dingen zijn hier ook duur, ze hebben na die docu op de npo te prijzen drastisch omhoog gegooid en tegenwoordig moet alles op marktplaats bekeken worden.
  maandag 2 juli 2018 @ 23:51:35 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180201952
Weet iemand hier aanraders qua kringloopwinkels in omgeving 013? Ik ga er binnenkort een hoop bij langs, ben erg benieuwd!
KuikenGuppy
pi_180202200
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:51 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand hier aanraders qua kringloopwinkels in omgeving 013? Ik ga er binnenkort een hoop bij langs, ben erg benieuwd!
La Poubelle (zit ook in rijen en ik dacht ook in Goirle)
https://www.kringlooplapoubelle.nl

Kringloop Tilburg
https://kringlooptilburg.nl

Habbekrats (aanrader!)
pi_180206139
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:51 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand hier aanraders qua kringloopwinkels in omgeving 013? Ik ga er binnenkort een hoop bij langs, ben erg benieuwd!
als het om kleding gaat is een vriendin van mij fan van Tante Pollewop www.tantepollewop.org (die ook een geweldig initiatief gestart is met gedoneerde trouwjurken, lees maar op de site)
pi_180263895
Gister een grote buddha hoofd gevonden (50 cm hoog) en mocht mee voor 10 euro. Let niet op het troep we zitten in verbouwing.

pi_180312554
Ga je die in de tuin neerzetten?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zaterdag 7 juli 2018 @ 20:56:26 #111
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_180317297
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 20:56 schreef Ludwig. het volgende:
Of in de wc?
Sorry sorry, maar ehmm... dan kan je toch niet meer poepen? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180319025
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 21:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Sorry sorry, maar ehmm... dan kan je toch niet meer poepen? :@
Poepen wel, doortrekken niet.
Tap tap tap
  zaterdag 7 juli 2018 @ 23:33:48 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180322348
Hoor je een Buddha niet cadeau te krijgen??
  zaterdag 7 juli 2018 @ 23:46:50 #115
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_180322578
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 23:33 schreef amaranta het volgende:
Hoor je een Buddha niet cadeau te krijgen??
ja
  zaterdag 7 juli 2018 @ 23:48:25 #116
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_180322596
Jups, ik koop ze nooit. Krijg er veel , staan overal en die kun je dan weer niet weg doen...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 8 juli 2018 @ 10:30:47 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180328040
Ik krijg ze (godzijdank ;) ) nooit.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:13:09 #118
62419 CherryLips
chocoholic
pi_180328796
Ik heb er laatst eentje weggegeven aan iemand die er eentje wilde hebben maar vond dat ie hem moest krijgen. Dus heb ik hem een heel kleintje gegeven als bedankje voor iets, eerder een talisman dan echt een beeldje.
Tap tap tap
pi_180335961
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 23:33 schreef amaranta het volgende:
Hoor je een Buddha niet cadeau te krijgen??
Nee is een fabeltje, het gaat om intentie

[ Bericht 4% gewijzigd door davo1979 op 08-07-2018 17:32:26 ]
pi_180335981
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:09 schreef margaretha_01 het volgende:
Ga je die in de tuin neerzetten?
Weet ik nog niet.
pi_180338257
Ik geloof dat iedereen wel eens een buddhabeeldfase in zijn leven heeft! :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_180339184
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:10 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik geloof dat iedereen wel eens een buddhabeeldfase in zijn leven heeft! :p
:N
Nope. Ik vind ze stom. :@
Mon 'en!
pi_180339277
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:47 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

:N
Nope. Ik vind ze stom. :@
ik vind ze ook vreselijk
pi_180340737
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:51 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik vind ze ook vreselijk
Haha, kitsch is het ook, maar ik kan niet ontkennen dat ik ook eens blij geweest ben met het ontvangen van zo'n beeldje! :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zondag 8 juli 2018 @ 22:07:46 #125
249756 Symphonic
Look o Look
pi_180341933
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:10 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik geloof dat iedereen wel eens een buddhabeeldfase in zijn leven heeft! :p
godzijdank niet... zelfs niet in de tuin.
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 9 juli 2018 @ 09:11:27 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180348515
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:10 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik geloof dat iedereen wel eens een buddhabeeldfase in zijn leven heeft! :p
Nou nee. Nog niet misschien.

Maar wel fijn voor Davo uiteraard. Dat hij er een op de kop heeft getikt.
pi_180352586
Ik heb er idd meerdere, vind ze vrij regelmatig (niet zo groot als deze dan) in de kringloop. Wat ik mooi vind neem ik mee. Fase of geen fase LOL
pi_180352730
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:01 schreef davo1979 het volgende:
Ik heb er idd meerdere, vind ze vrij regelmatig (niet zo groot als deze dan) in de kringloop. Wat ik mooi vind neem ik mee. Fase of geen fase LOL
that’s the spirit. En ook een deel van de lol van het kringlopen, leuke dingetjes voor een klein prijsje meenemen en mocht je het zat zijn of ruimte nodig hebt, dan breng je het zo weer naar een andere kringloopwinkel ofzo.
Wij vonden weer een paar vaasjes en bloempotten en nog wat ander spul, later deze week komt er wel een foto. In de vakantie gaan we een paar dagen naar Duitsland, ik heb al wat adressen van kringloopwinkels opgezocht, ik gok dat we onze verzameling W-Germany wel weer kunnen uitbreiden.
  maandag 9 juli 2018 @ 18:49:49 #129
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_180360181


Om enigszins tegenwicht te bieden aan de vele Boeddha's die ik bij verjaardagen tegen kwam heb ik destijds een huis-tuin-en-keuken Jezus uit de kringloop gehaald en hem, zwaar inspireert door Stefan Strumbel, wat aangepast zodat hij iets beter bij de rest van mijn interieur past.
  maandag 9 juli 2018 @ 20:52:15 #130
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_180362669
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:49 schreef Ludwig. het volgende:
[ afbeelding ]

Om enigszins tegenwicht te bieden aan de vele Boeddha's die ik bij verjaardagen tegen kwam heb ik destijds een huis-tuin-en-keuken Jezus uit de kringloop gehaald en hem, zwaar inspireert door Stefan Strumbel, wat aangepast zodat hij iets beter bij de rest van mijn interieur past.
Oh dat is eigenlijk nog best wel een leuk idee zeg !

Wij krijgen hier ontzettend veel van die kruizen binnen bij de kringloop
pi_180377120
@luwig Leuk gedaan, ik zie ze nooit hier jezus dingen. Alleen boeddha's en ganash
  dinsdag 10 juli 2018 @ 19:35:50 #132
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_180381419
Neon jesus, he-yump!

_O_
O+
pi_180396455
Score! Een Steuler Zyklon vaasje gevonden, wel met kleine beschadiging, maar dat zie je niet als hij in de kast staat. Die dingen doen minimaal ¤40, maar ze hebben vooral een tof ontwerp, zie http://beeblostyle.com/product/cari-zalloni/ wij hebben er eentje van 20cm hoog. Voor ¤1,50 mocht hij, met beschadiging, wel mee. Zo fijn dat er geen W-Germany op staat, dezelfde kringloop had iets van 6 serieus beschadigde vazen (rijp voor de kliko) staan die minimaal ¤14,50 per stuk moesten kosten. Daggutnie he? Ooit was dat een sympathieke kringloop, waar je lekker kon schatgraven, maar na 3 jaar zijn zij ook op het niveau van Rataplan beland, alleen de weinige kleding die ze hebben is nog leuk geprijsd.
Rataplan is echt serieus niet leuk meer, de boekenafdeling gaan we voortaan maar overslaan, ik word zo sjaggo van vraagprijzen van ¤8,50 voor Jamie Oliver kookboeken en ¤3 voor Stephen King.
pi_180401262
Hier de beloofde foto’s, de vintage jurken zet ik ergens volgende week op de foto, ze zitten nu in de was

  donderdag 12 juli 2018 @ 22:49:21 #135
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:56:09 #136
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180566121
Het was gisteren warm en dat had nogal invloed op de bejaarde dames in de kringloopwinkel, merkte ik. Ben er bij twee geweest, bij twee gezeik :D

Bij de eerste wilde ik een shirtje passen, dus die trek ik over mn t-shirt aan omdat ik geen zin had om het pashokje ingaan. Komt mevrouw de zeurmuts naar me toe gesnauwd "Meneer, wilt u geen kleding passen met dat smerige t-shirt? Andere mensen moet het ook nog dragen. Om verder te gaan 'je kant toch gelijk zien dat dat shirt je niet past? Was een maatje S.. Ik heb me ingehouden, dus had maar even netjes gevraagd of er tegenwoordig niet meer gepast mocht worden en of het wel goed als ik het ding dan even in het pashokje had gepast?

(Achteraf denk ik, ja, ik snap je wel een beetje. T-shirt had natte rug door ligfietsgebruik en niet aangedacht.. Maar dan nog kun je het netter vragen dan 'met je smerige t-shirt' en die drogredenen erna. Had gewoon gedouched as usual, maar of de voorgaande mensen die dat t-shirt gepast hebben dat ook hebben gedaan is maar de vraag. Dus kleding was je toch altijd.. en bovendien valt de ene maat S heel anders dan de andere maat S en het is maar de vraag of iedereen die dat shirtje heeft aangeraakt netjes dr handen hebben gewassen bijv.

Kreeg ook geen 50% korting op mn zomerbroek (redelijk dunne stof, lange pijpen, overduidelijk niet voor de koudere wintermaanden) waar ze wel mee adverteerden in de winkel maar goed, voor die 3.50 euro had ik geen zin om moeilijk te doen.

Kringloop 2:
Ik had wat spulletjes, 2 kleine dingetjes dus die leg ik even bij de kassa neer. Leg er snel een shirt bij, begint het mens over dat ik een mandje moet pakken, blabla. Ik zeg, ben binnen 1 minuutje hier om te betalen, moet nog even 1 dingetje bekijken. Kom terug om af te rekenen, was het totaal 7.80 euro (wat ik al veel vond) dus ik pin. Artikel van .50 euro had ze dus aangeslagen als 5 euro. Geef aan dat het niet klopt en dat iedereen foutjes kan maken, begint die chagrijnige autoritaire ouwe tang te mekkeren dat dat niet de reden was, en dat ze boos was dat ik niet naar dr luisterde ofzo. Weet dus niet of ze het bewust verkeerd ingetoetst heeft, maar ze was driftig aan het tikken mt dr pen op de kassatoetsen. NIet rustig, maar behoorlijk geirriteerd :D

En wat voor maat shirt kocht ik daar: een XS'je :D

Voor volgende keer zit ik dr echt aan te denken om ouwe tang 1 even op die maat te wijzen door bewust dat shirt aan te trekken als ik daar weer heen ga. Mja, das de botte hork dan die zich waarschijnlijk toch niet zo gaat uiten, maar in gedachte .. had ik wat minder respectvol willen zijn.

Buit: shirtje, plakklittenband (had ik nodig), km´teller houdertje. Precies eentje die ik nodig had ;)
pi_180725245
Score! Ik was vanmiddag even bij de kringloop om wat spullen te brengen en vond deze lamp vrijwel niet gebruikt en net binnen gebracht. Mocht hem meenemen voor 20 euro en hij blijkt vrij prijzig normaal te zijn.

pi_180725284
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 18:52 schreef davo1979 het volgende:
Score! Ik was vanmiddag even bij de kringloop om wat spullen te brengen en vond deze lamp vrijwel niet gebruikt en net binnen gebracht. Mocht hem meenemen voor 20 euro en hij blijkt vrij prijzig normaal te zijn.

[ afbeelding ]
Gaaf! Mooie vondst :D
  woensdag 25 juli 2018 @ 20:55:49 #139
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_180728124
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 18:52 schreef davo1979 het volgende:
Score! Ik was vanmiddag even bij de kringloop om wat spullen te brengen en vond deze lamp vrijwel niet gebruikt en net binnen gebracht. Mocht hem meenemen voor 20 euro en hij blijkt vrij prijzig normaal te zijn.

[ afbeelding ]
Yep, Google maar op Five Fingers lamp.
Mooie vondst!
pi_180736863
Gister in de kringloop enorm kitsch vaasje gekocht,vond hem leuk doordat de zijkant net een tentakel lijkt.
Zag toen ik hem in m'n mandje deed pas dat het een W-Germany vaasje is. 1,90 voor betaald


“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:52:57 #141
249756 Symphonic
Look o Look
pi_180742403
Ik durf niet eens te zeggen hoeveel vazen we zojuist gescoord hebben bij de Duitse kringloop.
Het was daar echt een remake van Sjakie en de Chocolade fabriek.

We hebben nog geen 10% meegenomen van het aanbod en dat was niet vanwege de prijzen.
We hebben 4 vloervazen en nog een stuk of 40 andere vazen gescoord. En alles voor een habbekrats, een appel en een ei.

Foto’s maken we thuis wel.

Voor de liefhebber hebben we de adressen wel van de kringloopwinkels.

We hebben de grootste vloervaasnlaten staan omdag die echt niet in de auto past.
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 26 juli 2018 @ 22:47:45 #142
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_180757038
Plemp het adres er maar neer.
Tap tap tap
pi_180761965
foto's graag ben benieuwd!
  vrijdag 27 juli 2018 @ 16:10:17 #145
249756 Symphonic
Look o Look
pi_180770844
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:47 schreef Ludwig. het volgende:

[..]

:s)

Ben benieuwd naar de foto's.
diengaan er zeker komen ergens in de loop van komende week.
Vandaag hebben we nog behoorlijk leuk gescord O-)

En dan ook nog onnoemelijk veel laten staan... echt bizar

https://www.werkhof-hagen(...)mbh/moebel-mehr.html
Juin uit Eigen Tuin!
pi_180792270
Echt joh, de hele auto zit volgepropt met vazen, en nog wat andere dingetjes, maar dat mag geen naam hebben.
Bij Allerdings in Lüdenscheid achter het station was het echt leuk. Die winkels van Werkhof zijn geweldig qua aanbod aan vazen, maar dit kleinere zaakje is gewoon heerlijk rommelig, heeft ook echt een buurtfunctie, er zaten gezellig wat mensen bij de ingang te keuvelen. Op internet stond dat ze restpartijen en vintage hadden, dus ik had er niks van verwacht, want vintage betekent meestal overpriced en restpartijen zijn over het algemeen niet boeiend. Maar niks was minder waar, op de kledingafdeling hing en stond redelijk wat vintage spul: laarzen, tasjes, jassen en jurken. Heb aardig wat jurkjes en deux-pieces uit de jaren zestig gepast, maar helaas paste het allemaal niet lekker. Jammer, waren ook prima prijsjes. Gesprekje met een oud dametje daar: oh, dat zou ik niet nemen hoor, dat is geen fijne stof ( het was Crimpelene, ik word daar wel blij van hoor, onverwoestbaar) en daar pas je niet in hoor, waarom ben je eigenlijk zo dik, ben je zwanger? En tegen Symph: als ze ouder wordt raakt ze die kilo’s vanzelf kwijt hoor, dan gaat afvallen vanzelf, en verder geen witmeel, geen suiker en geen vet eten.... :|W Maar goed, ik heb de jurk gepast, ik paste er uiteraard prima in, hij zat alleen niet zo voordelig bij mijn voorgevel, dus ik heb ‘m niet meegenomen. Wel wat tasjes en sjaaltjes en een hoed en nog iets waarvan ik twijfel of het een jasjurk of een regenjas is, maar voor ¤1 mocht hij sowieso wel mee. En ze hadden ook nog wat vaasjes voor ons.
Bij Stöberland in Altena kregen we een Rataplangevoel qua prijzen, de kleding was daar zelfs nog duurder dan hier thuis bij Rataplan. We voelden ons wel thuis als buitenlanders hoor, tussen de Polen en Turken (incl. krijsende peuter). Maar toch nog een paar mooie vazen meegenomen.
En toen dus naar het derde filiaal van Werkhof, in Halver en daar stond een bord: 50% kassakorting op huisraad....ja, ook op vazen dus. Er bleken nog best iets van 25 vazen/vaasjes extra in de auto te passen, en de theeglazen en de sjaaltjes kreeg ik er nog gratis bij.
En dan denk je op weg naar huis vandaag: weet je wat, we gaan nog even bij Kringkoop in Mijdrecht langs, zo vaak komen we daar niet in de buurt. En dan vind je daar een geweldig bijzettafeltje, maar dat past er dus niet meer bij in de auto :'(
  zaterdag 28 juli 2018 @ 19:34:17 #147
249756 Symphonic
Look o Look
pi_180797453
“Kleine” impressie:



Juin uit Eigen Tuin!
pi_180798935
Het zijn er zo’n 80 en het wordt een beetje zoeken hoe we die bijna allemaal gaan onderbrengen
pi_180799040
Wauw. _O_ _O_
pi_180799152
Wat ga je met al die vazen doen?
pi_180799643
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:35 schreef davo1979 het volgende:
Wat ga je met al die vazen doen?
neerzetten
pi_180800888
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

neerzetten
Je spaart vazen?
pi_180800960
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:42 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Je spaart vazen?
ja, W-Germany vazen. We hebben er nu iets van 300 gok ik en zo heel voorzichtig begint het een beetje krap te worden, maar ja, als je nog geen ¤140 betaalt voor zo’n 80 stuks in allerlei formaten, dan is het best lastig om je te beperken.
Een bijpassende lamp voor boven de eettafel hebben we toch maar in de winkel laten hangen
pi_180801005
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:45 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ja, W-Germany vazen. We hebben er nu iets van 300 gok ik en zo heel voorzichtig begint het een beetje krap te worden, maar ja, als je nog geen ¤140 betaalt voor zo’n 80 stuks in allerlei formaten, dan is het best lastig om je te beperken.
Een bijpassende lamp voor boven de eettafel hebben we toch maar in de winkel laten hangen
Okee leuk, ik kon een jongen, nu dan volwassen man en die spaarde theepotten. Vind altijd wel leuk als mensen dingen sparen. Ik kom regelmatig thuis met boeken met rare titels
pi_180801410
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:47 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Okee leuk, ik kon een jongen, nu dan volwassen man en die spaarde theepotten. Vind altijd wel leuk als mensen dingen sparen. Ik kom regelmatig thuis met boeken met rare titels
bij mijn zusje in de buurt hebben ze een soort theepottenmuseum in een boerenschuur en het hek rond het erf hangt ook vol met theepotten. Ik spaar ook boekjes van Dick Bruna en Gouden Boekjes en ik verzamel ook nog vintage kleding en accessoires. En verder hebben we veel servies van Arcopal en dat gebruiken we ook. Zolang het kleine prijsjes zijn blijft het leuk. En zolang het een beetje fatsoenlijk in het huis past natuurlijk. Als we over 40 jaar naar het bejaardentehuis moeten dan doen we vast wat verzamelingen weg, voor nu vinden we het een leuke gezamelijke hobby
pi_180808393
Dat is geen geld 80 stuks voor 140. Ik zie ze hier eigenlijk nooit.
  zondag 29 juli 2018 @ 10:18:29 #157
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_180808533
Morgen ff een auto vol spul naar de kringloop brengen, t werkt twee kanten op natuurlijk.
pi_180808608
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 22:03 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

bij mijn zusje in de buurt hebben ze een soort theepottenmuseum in een boerenschuur en het hek rond het erf hangt ook vol met theepotten. Ik spaar ook boekjes van Dick Bruna en Gouden Boekjes en ik verzamel ook nog vintage kleding en accessoires. En verder hebben we veel servies van Arcopal en dat gebruiken we ook. Zolang het kleine prijsjes zijn blijft het leuk. En zolang het een beetje fatsoenlijk in het huis past natuurlijk. Als we over 40 jaar naar het bejaardentehuis moeten dan doen we vast wat verzamelingen weg, voor nu vinden we het een leuke gezamelijke hobby
Heb hele poos allerlei draken verzameld, heb nog een collectie zwaarden liggen, nu is het voornamelijk soorten drank die ik meeneem voor in de bar ( ik drink zelden dus heb al een aardige collectie) Oh en boekjes over de cavia, als ik die zie neem ik die ook altijd mee
pi_180810284
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

neerzetten
Nu ben ik nieuwsgierig geworden. Staan ze in groepen gesorteerd? Staat ieder kastje vol? Heb je planken aan de muur? Pics?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 29 juli 2018 @ 12:36:00 #160
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_180810586
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Het zijn er zo’n 80 en het wordt een beetje zoeken hoe we die bijna allemaal gaan onderbrengen
😂👍
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_180812309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:52 schreef Symphonic het volgende:
Ik durf niet eens te zeggen hoeveel vazen we zojuist gescoord hebben bij de Duitse kringloop.
Het was daar echt een remake van Sjakie en de Chocolade fabriek.

We hebben nog geen 10% meegenomen van het aanbod en dat was niet vanwege de prijzen.
We hebben 4 vloervazen en nog een stuk of 40 andere vazen gescoord. En alles voor een habbekrats, een appel en een ei.

Foto’s maken we thuis wel.

Voor de liefhebber hebben we de adressen wel van de kringloopwinkels.

We hebben de grootste vloervaasnlaten staan omdag die echt niet in de auto past.
Ik ben nu en de komende weken in Duitsland. Ik heb zeker belang bij adressen. Top!
pi_180812368
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Het zijn er zo’n 80 en het wordt een beetje zoeken hoe we die bijna allemaal gaan onderbrengen
Ohhhhhhh! Al die kleuren en vormen. O+
pi_180813001
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:15 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Ik ben nu en de komende weken in Duitsland. Ik heb zeker belang bij adressen. Top!
de Sozialkaufhäuser van Werkhof in Hagen, Iserlohn en Halver https://www.werkhof-hagen.de/der-werkhof/standorte.html
En in een andere regio hebben we vorig jaar ook heel veel gescoord bij https://www.fairkauf-center.de/standorte/ in Celle, Bergen en omgeving.
Veel kringloopwinkels in Duitsland hebben wel een website, zeker de grotere, kwestie van googelen op second hand of sozialkaufhaus en dan de plaatsnaam.
Verderop in het Sauerland heb je bijv GAB, die hebben wel een website, maar daar staat niks op, bij interesse kan ik wel een foto van hun visitekaartje plaatsen met de adressen in Brilon, Meschede, Warstein etc.

Vazencollectie is nu minus een, ik schopte er net een omver :'(
pi_180813873
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:17 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Nu ben ik nieuwsgierig geworden. Staan ze in groepen gesorteerd? Staat ieder kastje vol? Heb je planken aan de muur? Pics?
einde van topic 10 heeft Symph een paar foto’s geplaatst van een van onze grote vitrinekasten achter de eettafel. Verder hebben we een volle vensterbank en her en der in huis staat nog wel wat.
pi_180814536
Dankjewel, ik ga googlen.
Vaas -O-
  zondag 29 juli 2018 @ 16:46:40 #166
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180816052
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Vazencollectie is nu minus een, ik schopte er net een omver :'(
Ach, die dingen zijn toch foeilelijk. Nu kun je er een mooier exemplaar voor in de plaats zetten :)
pi_180817773
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:46 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ach, die dingen zijn toch foeilelijk. Nu kun je er een mooier exemplaar voor in de plaats zetten :)
:6
Tussen alle vazen staat ook een groene kandelaar en ik kom er nu achter dat die ontworpen is door Zalloni, ja die van de blauwe Zyklonvaas van onlangs. Het is deze https://www.etsy.com/nl/l(...)r-uit-1966-design-by maar dan dus groen
pi_180876005
Ik ben trots op mezelf 8-)
Ik moest iemand die ik ken interviewen die in de grote kringloopwinkel hier werkt. Wilde sowieso daarna even kijken voor een DVD-speler. Want op mn laptop kijken vind ik toch niet zo fijn. En het is me dus gelukt om gewoon alleen dat te kopen en me verder in te houden ^O^ Want niet echt geld voor meer dingen.



Een hele mooie van LG, waar ik mn TV ook van heb. Met afstandsbediening.
Officieel kostte hij ¤18, maar kreeg al ¤3 korting van die man O-) en had nog voor ¤5 minimabonnen die ik kon inleveren. Dus zelf maar ¤10 betaald ^O^
En de SCAT-kabel kreeg ik er ook nog gratis bij :D
pi_180881109
Prima deal zo, en complimenten voor je wilskracht!
Wij hebben gisteren vooral nuttige dingen gekocht, zoals een opbergbak die we bij Ikea wilden gaan kopen, panty’s, een riem en kinderkadootjes (gloednieuwe spelletjes in ongeopende verpakking).En een prachtige groene Scheurich vloervaas laten staan, ¤16,50 vonden we toch wat te gortig gezien de prijzen van vorige week.
Hier een hoekje met een deel van onze collectie
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:28:34 #170
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_180928895
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_180935381
Kringloopwinkels zijn altijd leuk. ben voornamelijk geinteresseerd in platen maar dat is bijna altijd een teleurstelling. Iets teveel in het deutsche schlager genre en van die foute hollandse zangers. af en toe zie ik nog wel eens een leuke platenspeler, helaas weten de meeste kringloopwinkels tegenwoordig ook wel een beetje dat die populair zijn en vragen ze de hoofdprijs.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:21:40 #172
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_180937989
Vanmorgen voor 2.50¤ een ouderwetse schaarlamp gekocht.
Als het weer straks wat minder wordt ga ik deze restylen.
pi_180938663
quote:
net te laat, we waren gisteren in Den Helder ( en het was veel te warm om te shoppen). Ik sla het wel even op.
pi_180941133
Net dit bloempotje gescoord voor ¤1 https://www.nanda-ceramic(...)wish-decor-5-1-inch/ ( niet mijn website, niet mijn foto). Ik gok dat het Nederlands is, maar geen enkel merkteken. We hebben een kleine collectie vintage Nederlandse bloempotjes, met voornamelijk Adco en Westraven.
pi_180951340
quote:
^O^ goede tip, tx!
  zondag 5 augustus 2018 @ 00:15:14 #176
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_180952166
Jullie missen er meerdere maar vergeet iig niet

http://wisselbeker.nl/ Hun website is helaas down atm maar ze verkopen geen rommel!

Zuidholland, Nootdorp.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 5 augustus 2018 @ 00:50:17 #177
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180952883
quote:
17s.gif Op zondag 5 augustus 2018 00:15 schreef Outpost76 het volgende:
Jullie missen er meerdere maar vergeet iig niet

http://wisselbeker.nl/ Hun website is helaas down atm maar ze verkopen geen rommel!

Zuidholland, Nootdorp.
Binnenkort maar eens langs daar. Ben dr weleens langsgefietst, maar nooit binnen geweest omdat ie op dat moment gesloten was.

Is dus woensdag en zaterdag geopend.
pi_180954254
quote:
17s.gif Op zondag 5 augustus 2018 00:15 schreef Outpost76 het volgende:
Jullie missen er meerdere maar vergeet iig niet

http://wisselbeker.nl/ Hun website is helaas down atm maar ze verkopen geen rommel!

Zuidholland, Nootdorp.
Die zijn nu nog even dicht wegens de vakantie. Volgens mij half augustus weer open :)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zondag 5 augustus 2018 @ 23:08:53 #179
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_180970616
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 00:50 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Binnenkort maar eens langs daar. Ben dr weleens langsgefietst, maar nooit binnen geweest omdat ie op dat moment gesloten was.

Is dus woensdag en zaterdag geopend.
Na de vloer renovatie zijn ze idd weer open op die dagen.

quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 07:25 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Die zijn nu nog even dicht wegens de vakantie. Volgens mij half augustus weer open :)
Geen idee wanneer ze weer open zijn sorry. Ik weet dat ze dicht zijn op het moment ivm een nieuwe vloerbedekking.

Ik snap de website ook niet, ik heb daar gisteren over gebeld met een coördinatrice, die wist niet eens dat de website ook down was en snapte niet waarom....

Word aan gewerkt.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181059197
Ik kocht vandaag drie sjaaltjes en een simpel zwart shirtje voor in totaal ¤4 bij humana! De dame in de winkel zal wel gedacht hebben: buiten is het 35 graden en ik koop sjaals! :p Maar ik ben van plan de sjaals als riem te dragen; dat maakt een comleet zwarte outfit toch wat minder... zwart! :p



En hoe ik ze dragen wil:



Verder kocht ik van de week ook nog voor ¤5,50 een jurkje waarvan ik dan zelf een truitje heb gemaakt! Ik vond voornamelijk het vleermuiseffect van de armen heel leuk, vandaar!:

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_181087966
Vandaag een gelukje, was gister al bij de kringloop geweest en hadden ze nieuwe aanvoer van kleding (gaat naar een wasserij eerst en dan terug). Vandaag ging ik terug en was het allemaal opgehangen. Ik heb voor vriend een aantal polo's/blousjes en een trui van oa lacoste, mcgregor, tommy hilfinger, hugo boss en ralph lauren. Het zag er allemaal als nieuw uit nog en zit nu in de wasmachine (ik hou niet van die rare wasmiddelen geur die hun hebben).
pi_181102419
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:40 schreef davo1979 het volgende:
Vandaag een gelukje, was gister al bij de kringloop geweest en hadden ze nieuwe aanvoer van kleding (gaat naar een wasserij eerst en dan terug). Vandaag ging ik terug en was het allemaal opgehangen. Ik heb voor vriend een aantal polo's/blousjes en een trui van oa lacoste, mcgregor, tommy hilfinger, hugo boss en ralph lauren. Het zag er allemaal als nieuw uit nog en zit nu in de wasmachine (ik hou niet van die rare wasmiddelen geur die hun hebben).
goeie timing en idd, die wasmiddelgeur, getverdemme.
Vandaag een nuttige aankoop voor onze nieuwe keuken https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80226043/ stond op het lijstje voor als we weer bij Ikea komen, nu voor ¤1 bij de kringloop om de hoek
pi_181103016
Bij de kringloopwinkels waar ik altijd kleding koop, ruikt de kleding eerder naar hoe de kelder van mijn oma altijd rook. Geloof dat dat de geur van mottenballen is ofzo? :p Heb in ieder geval nooit het idee gehad dat de kleding ook nog door de kringloop zelf gewassen werd! :o

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 11-08-2018 15:29:38 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_181105552
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:16 schreef margaretha_01 het volgende:
Bij de kringloopwinkels waar ik altijd kleding koop, ruikt de kleding eerder naar hoe de kelder van mijn oma altijd rook. Geloof dat dat de geur van mottenballen is ofzo? :p Heb in ieder geval nooit het idee gehad dat de kleding ook nog door de kringloop zelf gewassen werd! :o
Hier wel maar dan zit er een hele zware geur van wasmiddel aan (en ik vind hem niet te pruimen, ik ga letterlijk over mijn nek als ik er aan zou ruiken). Bij andere kringlopen ruik ik weleens die geur van het oude huis van je oma waar ze jaren hebben gerookt en je doet een kastje open.
pi_181106954
Hier vind ik nooit leuke kleding bij de kringloop. En ik ga geen 5 a 7,50 voor iets van h&m betalen.
pi_181107228
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier vind ik nooit leuke kleding bij de kringloop. En ik ga geen 5 a 7,50 voor iets van h&m betalen.
Haha, nee, bij de kringloop is het het ook niet waard om h&m / inditex te kopen! De kwaliteitstandaard van die ketens is er niet op gericht om kleding nog een jaar of tien mee te laten gaan! En de snelle trends wisselingen trouwens ook niet!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_181107245
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:45 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Hier wel maar dan zit er een hele zware geur van wasmiddel aan (en ik vind hem niet te pruimen, ik ga letterlijk over mijn nek als ik er aan zou ruiken). Bij andere kringlopen ruik ik weleens die geur van het oude huis van je oma waar ze jaren hebben gerookt en je doet een kastje open.
Hoop niet dat ze alles op zestig graden wassen! :O
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_181108772
Ik heb nog wel wat H&M in de kast hangen dat al zo’n 25 jaar oud is en ik kom het her en der bij de kringloop ook nog wel tegen en dat spul is zowat onverwoestbaar, in tegenstelling tot wat er de laatste jaren bij H&M te koop is.
pi_181112731
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 18:09 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Hoop niet dat ze alles op zestig graden wassen! :O
Dat vermoed ik wel, heb al een aantal gekrompen wollen truien gezien.
pi_181119036
Dat vind ik dus echt zonde! Je mag er toch wel van uitgaan dat mensen die bij de kringloop kopen de kleding sowieso eerst noch zelf wast.

Mensen die hun kleren doneren doen dat, omdat ze vinden dat het zich nog in een goede staat bevindt. En kleding die na een paar keer dragen nog mooi is, is mooi gebleven, omdat het volgens de wasvoorschriften gewassen is. Vind het megazonde dat zo’n kringloop dat dan op een niet zorgzame wijze in de was gooit.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_181122429
Ben ik met je eens! Soms zie ik ook nog vlekken dat ik denk als je dat nou had ingesmeerd voordat het gewassen werd, dan zou het eruit zijn. Voor mij hoeft het wassen niet echt wat hun doen, want ik was het toch nog een keer.
pi_181178259
Toevallig vandaag nog even terug geweest, nog 2 polo's en een tshirt gevonden als van de week en een spelletje
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:33:21 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181178507
Hier zijn de meeste kringloopwinkels echt niet meer leuk. Weinig interessant assortiment en alsnog gewoon heel duur... :X.
KuikenGuppy
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:04:35 #194
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_181182179
Wij zijn tijdens onze vakantie bij de kringloop in Apeldoorn centrum geweest.
Maar heel snel weer omgedraaid, wat een vieze bende. En echt mega duur.

Daarna doorgereden naar Foenix op het industrieterrein.
Dat zag er wel netjes uit, en ook goede prijzen.

Niks gekocht uiteindelijk.

/

Trouwens.. De kofferbak verkoop in Apeldoorn aan kanaal Zuid is wel een aanrader. Ruim 250 stands en gratis entree.
Is elke zaterdag, maar weet niet precies tot wanneer.
pi_181187311
Ja, vind het ook jammer dat kringloopwinkels zo enorm duur zijn geworden!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:11:40 #196
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_181192220
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier vind ik nooit leuke kleding bij de kringloop. En ik ga geen 5 a 7,50 voor iets van h&m betalen.
Dan moet je eens komen kijken bij de kringloop in Nootdorp http://wisselbeker.nl/ Zeker qua kleding nooit te duur en ze krijgen zoveel binnen dat er elke week wel weer "nieuwe" kleding hangt. Daarnaast wordt de kleding zodanig gescreend dat kleding wat kapot, vies of beschadigd is niet in de rekken komt.

Helaas is hun ruimte beperkt dus kunnen ze niet heel veel kleding in de rekken hangen. Maar ze hebben 5 a 6 M2 aan kleding in de winkel. Wel verdeeld in kinder, vrouwen en mannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 14-08-2018 23:23:55 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181196032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:11 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dan moet je eens komen kijken bij de kringloop in Nootdorp http://wisselbeker.nl/ Zeker qua kleding nooit te duur en ze krijgen zoveel binnen dat er elke week wel weer "nieuwe" kleding hangt. Daarnaast wordt de kleding zodanig gescreend dat kleding wat kapot, vies of beschadigd is niet in de rekken komt.

Helaas is hun ruimte beperkt dus kunnen ze niet heel veel kleding in de rekken hangen. Maar ze hebben 5 a 6 M2 aan kleding in de winkel. Wel verdeeld in kinder, vrouwen en mannen.
Helaas echt te ver weg. Mocht ik ooit in de buurt zijn onthoud ik hem.
pi_181201444
We kwamen vandaag langs Het Halletje van Balletje in Medemblik. Wat een ellende zeg, overpriced troep, enge porseleinen poppen en ze hebben ook een kleine hengelsportafdeling, wat een vage tent zeg. Bij het naar buiten lopen zag ik opeens naast de deur een Pat Albeck dienblad liggen. Het was heeeeel vies, maar wel onbeschadigd en voor ¤2 mocht ik ‘m meenemen. Dit is ‘m ( niet mijn foto) https://goo.gl/images/WYwfNn
pi_181214753
Mijn laatste aankoop, een aantal bloempotten en deze prachtige jurk.
Hij is iets te groot in de taille, maar met een satijnen lint of een riempje is hij prima te dragen. Moet alleen even een knoop opnieuw vastzetten.

pi_181217240
Hele mooie jurk inderdaad! :)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_181250933
Ik ben ondertussen helemaal verslaafd haha
Heel leuke winkels om kookspulletjes/serveerschalen te vinden.

Vandaag ook weer o.a. een serveerschaal van Salt & Pepper voor ¤1.

Hoe snel gaan jullie terug / zie je het assortiment veranderen?
Was slechts een week geleden al geweest en zag nu al weer verschillende nieuwe leuke dingen.
pi_181251234
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 12:20 schreef chento het volgende:
Ik ben ondertussen helemaal verslaafd haha
Heel leuke winkels om kookspulletjes/serveerschalen te vinden.

Vandaag ook weer o.a. een serveerschaal van Salt & Pepper voor ¤1.

Hoe snel gaan jullie terug / zie je het assortiment veranderen?
Was slechts een week geleden al geweest en zag nu al weer verschillende nieuwe leuke dingen.
als ze een beetje fatsoenlijke prijzen en fatsoenlijke spullen hebben dan is de omloopsnelheid best goed, maar te dure en kapotte dingen blijf je bij sommige winkels wel een jaar ofzo zien
pi_181261484
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:33 schreef Burdie het volgende:
Hier zijn de meeste kringloopwinkels echt niet meer leuk. Weinig interessant assortiment en alsnog gewoon heel duur... :X.
Waar is hier?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:21:37 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181264369
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:17 schreef MCH het volgende:

[..]

Waar is hier?
Sorry, had ik er wel bij kunnen zeggen :P. Midden Brabant.
KuikenGuppy
pi_181265483
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:04 schreef Mubassie het volgende:
Wij zijn tijdens onze vakantie bij de kringloop in Apeldoorn centrum geweest.
Maar heel snel weer omgedraaid, wat een vieze bende. En echt mega duur.

Daarna doorgereden naar Foenix op het industrieterrein.
Dat zag er wel netjes uit, en ook goede prijzen.

Niks gekocht uiteindelijk.

/

Trouwens.. De kofferbak verkoop in Apeldoorn aan kanaal Zuid is wel een aanrader. Ruim 250 stands en gratis entree.
Is elke zaterdag, maar weet niet precies tot wanneer.
Normaal gesproken elke zaterdag in juli en augustus. Dus ik neem aan dat 25 augustus de laatste is.

Jammer dat je naar die op het industrieterrein bent gegaan en niet aan de Vlijtseweg op het Zwitsalterrein. Die is nog beter ^O^
Alhoewel alledrie de locaties van Foenix wel prima zijn. Maar op het Zwitsalterrein is het grootst, zit ook een eetgedeelte bij en slaag ik altijd het beste.
pi_181275713
Bij de kringloop om de hoek vonden we 2 W-Germanyvaasjes, voor ¤3 samen mochten we ze meenemen en van de rechter hebben we al twee versies in de kast staan
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:33:01 #207
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_181285511
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:33 schreef Ludwig. het volgende:
Stellen jullie ook nog eisen aan de vazen of gewoon al het germany spul uit die tijd?
we worden wel selectiever O-)

Nu we zoveel hebben gaan we echt op zoek naar bijzondere vormen en glazuur.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_181331206
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:33 schreef Ludwig. het volgende:
Stellen jullie ook nog eisen aan de vazen of gewoon al het germany spul uit die tijd?
is jouw geweldige collectie felgeleurde vazen nog een beetje gegroeid de laatste tijd, eigenlijk?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:07:05 #210
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_181379679
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:35 schreef Symphonic het volgende:

[..]

we worden wel selectiever O-)

Nu we zoveel hebben gaan we echt op zoek naar bijzondere vormen en glazuur.
Snap ik ja, ik heb een deel van de eerste vazen die ik gekocht heb ook weer van de hand gedaan.

quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

is jouw geweldige collectie felgeleurde vazen nog een beetje gegroeid de laatste tijd, eigenlijk?
Er is wel wat bijgekomen ja maar dan voornamelijk door winkels met het huur-een-meter/marktkraam principe.
Weinig kringloopvondsten de laatste tijd. ;(
pi_181379937
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:07 schreef Ludwig. het volgende:

[..]

Snap ik ja, ik heb een deel van de eerste vazen die ik gekocht heb ook weer van de hand gedaan.

[..]

Er is wel wat bijgekomen ja maar dan voornamelijk door winkels met het huur-een-meter/marktkraam principe.
Weinig kringloopvondsten de laatste tijd. ;(
ook die willen we zien hoor. Hier is die marktkraamverhuurwinkel inmiddels gestopt, het was ook niet veel soeps met te dure items,alleen het eigen aanbod van de eigenaren van de zaak was leuk.
pi_181400412
Ik weet dat de meeste dit afschuwelijk zullen vinden.. maar ik was vanmiddag in de kringloop en ik kon hem niet laten hangen. Made in china dat wel maar met vogel. Geweldig kitch voor 10 euro!

pi_181452541
Dat was een prima dagje kringlopen in de regio. We hadden een dagje gepland in de Zaanstreek, we begonnen bij Het Goed in Zaandam. Wat een een vreselijke zaak zeg, het lijkt de Hema wel en de prijzen zijn er helemaal idioot, zo bizar heb ik ze nog nooit gezien. Ik was er net hard over aan het klagen tegen Symph toen ik opeens deze lamp zag https://www.tweedehands.n(...)amiek-373250810.html ( niet onze ad, niet onze foto’s) en er zat een stickertje op met ¤7,50, dus die ging mee. Boeken waren ¤2,50, overhemden ¤11,95 en ik zag een leuk paar laarsjes van Gabor, zeker niet in nieuwstaat en daar stond ¤24,95 op. Wat een bezopen prijzen daar.
Maar goed, we hebben dus nu eindelijk een lamp voor boven de eettafel en hoeven nooit meer daarheen. Noppes daar vlakbij hebben we overgeslagen, geen zin om ons nog meer te ergeren aan bezopen prijzen.
Toen naar Boeldag Zaanstreek ( leuk, veel te ontdekken, producten zijn niet geprijsd, bijzonder sfeertje met Amsterdamse muziek) en Grote Weiver ( zit aardig verstopt, klein, kleine prijsjes). Kringloopwinkel Zaanstreek en Alledaags & Bijzonder waren vandaag helaas niet open, erg jammer, dus geen idee hoe het daar is. Kringloop Broers in Assendelft is wel ok, dingen netjes van prijsjes voorzien, niet alles was heel, maar op zich een prima kringloop.
Het dagje was uiteindelijk alleen een ochtend, dus toen nog even dichterbij huis wat vertrouwde zaakjes bezocht.
Hier wat foto’s
Deze klok had ik al een tijdje zien staan bij de kassa daar em dat betekent altijd een fiks prijskaartje, dus al meerdere keren genegeerd. Nu lag hij in de winkel en was afgeprijsd van ¤20 naar ¤7,50
en daarnaast waren het nuttige aankopen zoals een waterfles, een coffee to go thermosbeker en een bestekbak van Ikea voor in de nieuwe keuken
pi_181455890
quote:
17s.gif Op zondag 5 augustus 2018 00:15 schreef Outpost76 het volgende:
Jullie missen er meerdere maar vergeet iig niet

http://wisselbeker.nl/ Hun website is helaas down atm maar ze verkopen geen rommel!

Zuidholland, Nootdorp.
Nette winkel inderdaad en in een mooi oud gebouwtje.
pi_181456019
Ben verder vandaag geweest in:
Rataplan, Berkel & Rodenrijs: Vind ik nooit zo, beetje ouwige troep allemaal.
Terre des Hommes, Pijnacker: Klein zaakje maar alles ziet er keurig netjes uit, ook prima prijzen.
Kringloopwinkel, Bodegraven: Weinig interessants helaas, ook beetje rommel allemaal.

Vangst 4 romans voor 5 euro :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2018 21:19:10 ]
pi_181456173
Kringloopwinkel Bodegraven kwam ik paar jaar geleden nog wel eens langs, niet de moeite van een tripje waard, en destijds ook echt te hoge prijzen voor niet echt kwaliteit
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:54:46 #217
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_181458668
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Nette winkel inderdaad en in een mooi oud gebouwtje.
Oud schoolgebouwtje. ^O^ Vroegah waren dit 2 school lokalen.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181461028
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Kringloopwinkel Bodegraven kwam ik paar jaar geleden nog wel eens langs, niet de moeite van een tripje waard, en destijds ook echt te hoge prijzen voor niet echt kwaliteit
Ik kwam er dan ook voor Brouwerij de Molen ;)
pi_181466333
Doedezemaar: tof verslag!
Leuke vondsten.Ben jaloers op die lamp!! Fantastisch
Klokje vind ik ook geweldig
Ik heb een oranje warmhoudplaatje met bloemetjes erop,staat hier in de vensterbank met een bloempot erop
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_181466974
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:43 schreef Poppejans het volgende:
Doedezemaar: tof verslag!
Leuke vondsten.Ben jaloers op die lamp!! Fantastisch
Klokje vind ik ook geweldig
Ik heb een oranje warmhoudplaatje met bloemetjes erop,staat hier in de vensterbank met een bloempot erop
als de nieuwe keuken ooit af is en het Tomadorekje hangt, dan zal ik mijn uitgestalde collectie Brabantia wel eens leuk op de foto zetten.

Bij Boeldag kringloop Zaanstreek stond een complete sixties/ early seventies eetkamer: wandmeubel en tafel met vier stoelen en hanglamp. Had ik zo neergezet als we niet al een compelete eetkamer hadden gehad. Ze hadden er sowieso behoorlijk wat sixties staan: aardig wat hanglampen, een spaceage salontafel die oa vanwege de paarse kleur afgekeurd werd door Symph en nog wat meubilair. Je kon echt zien dat ze veel huizen leeghalen, veel sixties en seventies en ook veel bejaardenkitsch, inclusief de grootste collectie nep Hummelbeeldjes die ik ooit gezien heb. Sowieso was dat het soort kringloopwinkel waar ik van hou: een particulier die het al sinds 1980 doet en waar je koffie krijgt en het gewoon gezellig is.
  maandag 27 augustus 2018 @ 19:16:12 #221
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_181503294
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:16 schreef Ludwig. het volgende:
[ afbeelding ]

Ben nog op zoek naar een kast met wat meer draagvermogen uit dezelfde tijd als de vazen. :Y)
O+ ik zie er een paar tussen die wij ook hebben. Een mooie vintage kast is wel een droom ja, ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat vinden
  maandag 27 augustus 2018 @ 20:05:31 #223
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_181503969
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:16 schreef Ludwig. het volgende:
[ afbeelding ]

Ben nog op zoek naar een kast met wat meer draagvermogen uit dezelfde tijd als de vazen. :Y)
_O_
With the stars as her umbrella
pi_181504246
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:16 schreef Ludwig. het volgende:
[ afbeelding ]

Ben nog op zoek naar een kast met wat meer draagvermogen uit dezelfde tijd als de vazen. :Y)
tof! _O_
Juin uit Eigen Tuin!
pi_181507634
mooi die verschillende vazen
pi_181519123
Weten jullie misschien kringlopen regio Zuid-Holland waar ze echt veel meubels hebben?
pi_181522931
Rockanje, volgens mij. Er zit er sowieso een op Kickersbloem (industrieterrein).
pi_181525690
Bij ons in het appartementenblok is onder in de gang zo'n hoek waar iedereen spullen neerlegt die door anderen gratis meegenomen mogen worden. Een mini flohmarkt/ruilmarkt zeg maar. Wat er wordt achtergelaten varieert van boeken en kleding tot... nouja, vandaag vond ik er een lamp! :p Wist niet zeker of ik hem mooi of lelijk moest vinden... Maar in overleg met mijn huisgenootjes zijn we tot de conclusie gekomen dat het als lamp lelijk zou zijn, maar dat ie als kaarsenhouder mooi zou zijn! Dus waarschijnlijk wordt ie vanaf nu als kaarsenhouder gebruikt! :D

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_181526033
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:59 schreef Myraela het volgende:
Weten jullie misschien kringlopen regio Zuid-Holland waar ze echt veel meubels hebben?
Rataplan den Haag heeft een hele verdieping met meubels. Alphen aan den Rijn ook best veel.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:27:48 #230
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_181526224
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:02 schreef margaretha_01 het volgende:
Bij ons in het appartementenblok is onder in de gang zo'n hoek waar iedereen spullen neerlegt die door anderen gratis meegenomen mogen worden. Een mini flohmarkt/ruilmarkt zeg maar. Wat er wordt achtergelaten varieert van boeken en kleding tot... nouja, vandaag vond ik er een lamp! :p Wist niet zeker of ik hem mooi of lelijk moest vinden... Maar in overleg met mijn huisgenootjes zijn we tot de conclusie gekomen dat het als lamp lelijk zou zijn, maar dat ie als kaarsenhouder mooi zou zijn! Dus waarschijnlijk wordt ie vanaf nu als kaarsenhouder gebruikt! :D

[ afbeelding ]
Tof!

En wat een mooie vloer hebben jullie O+
With the stars as her umbrella
pi_181548837
Paar grappige kookboekjes, puur vanwege de vormgeving, zooi panty’s en een paar riemen. Oh en een zonnejurk, blauw met witte stippen, die zet ik ooit wel eens op de foto

En passant weer twee vaasjes, voor ¤10 samen. De grote hebben we ook al in het wit

En verder echt bizarre vraagprijzen gezien bij Rataplan Alkmaar, er stonden best wat W-Germany vazen, de kleinste, die uiteraard fiks beschadigd was, moest ¤7,50 kosten, de vloervaas en nog een niet echt opvallende en ook niet echt grote hadden een sticker met ¤35. De rest had prijzen er tussenin. Ja daag, ben gekke Henkie niet. Bij Loodz15 stond de hele collectie kapotte W-Germany er nog steeds en nu stond er ook nog een tafellamp die mooi bij onze nieuwe plafondlamp zou passen. Hij was helemaal kapot, de kap was te smerig om aan te pakken, het snoer was afgeknipt, maar vooral de voet was een drama, hij was bijna helemaal gebroken en er waren sowieso stukken uit. Zoiets moet je in de kliko gooien en niet met een stickertje met ¤9,50 in de winkel zetten.
pi_181550148
Ohhh Margaretha, wat leuk. Wij hebben beneden in de flat ook een ruilhoek.
Leuk dat iedereen elkaars spullen weer herbruikt.
Had er net nog een plantenpot van. Eerder een lamp, wat vazen en al verschillende boeken.
Zelf leg ik er regelmatig kleding neer.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181550713
Ik denk dat als we hier zo'n ruilhoekje maken, het binnen een week een soort verkapte vuilstort wordt.
Tap tap tap
pi_181551735
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:42 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat als we hier zo'n ruilhoekje maken, het binnen een week een soort verkapte vuilstort wordt.
Ik woon in niet zo’n hele grote flat zonder tokkies enzo , in een erg nette buurt. Dat scheelt 😉

Er ligt hier sowieso nooit oud papier of rommel in de gemeenschappelijke ruimte.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181551817
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:20 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik woon in niet zo’n hele grote flat zonder tokkies enzo , in een erg nette buurt. Dat scheelt 😉

Er ligt hier sowieso nooit oud papier of rommel in de gemeenschappelijke ruimte.
Ik woon in een keurige kleine flat maar ik heb een stel buren dat overal zooi laat slingeren :D
Tap tap tap
pi_181552084
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:42 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat als we hier zo'n ruilhoekje maken, het binnen een week een soort verkapte vuilstort wordt.
Misschien duidelijke regels ophangen.
Spullen die neergelegd worden moeten een neerlegdatumsticker hebben en als het er na een week nog ligt moet de eigenaar het mee terug nemen?
Of aan het einde van de maand laten we de kringloop alles ophalen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181552089
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik woon in een keurige kleine flat maar ik heb een stel buren dat overal zooi laat slingeren :D
Jammer is dat. Zo moeilijk is het toch niet om je zooi even achter je aan op te ruimen.

Wat ook wel prettig is: er woont geloof ik maar 1 gezin met kinderen. Dat scheelt ook en nagenoeg geen buitenlanders.

Als ik bij vrienden kijk die in de hoge brede flats wonen een wijk verderop waar het grootste gedeelte nog buitenlands is ook......wat een pauperzooi :X
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181552157
@Valentijn: de sociale controle bij ons is ook erg groot.
Als je hier komt wonen dan word je ook persoonlijk welkom geheten door de bewonerscommissie en krijg je een plantje O+

Ik hou van die kneuterigheid :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181552199
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:34 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Jammer is dat. Zo moeilijk is het toch niet om je zooi even achter je aan op te ruimen.

Wat ook wel prettig is: er woont geloof ik maar 1 gezin met kinderen. Dat scheelt ook en nagenoeg geen buitenlanders.

Als ik bij vrienden kijk die in de hoge brede flats wonen een wijk verderop waar het grootste gedeelte nog buitenlands is ook......wat een pauperzooi :X
Dit is ook het enige gezin met kinderen :') echt overal skelters en trampolines.
Vriendin van me woont in zo'n enorme flat met een exotisch bestand zeg maar, en zij hebben een keurige boekenkast staan.
Tap tap tap
pi_181564161
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat was een prima dagje kringlopen in de regio. We hadden een dagje gepland in de Zaanstreek, we begonnen bij Het Goed in Zaandam. Wat een een vreselijke zaak zeg, het lijkt de Hema wel en de prijzen zijn er helemaal idioot, zo bizar heb ik ze nog nooit gezien. Ik was er net hard over aan het klagen tegen Symph toen ik opeens deze lamp zag https://www.tweedehands.n(...)amiek-373250810.html ( niet onze ad, niet onze foto’s) en er zat een stickertje op met ¤7,50, dus die ging mee. Boeken waren ¤2,50, overhemden ¤11,95 en ik zag een leuk paar laarsjes van Gabor, zeker niet in nieuwstaat en daar stond ¤24,95 op. Wat een bezopen prijzen daar.
Maar goed, we hebben dus nu eindelijk een lamp voor boven de eettafel en hoeven nooit meer daarheen. Noppes daar vlakbij hebben we overgeslagen, geen zin om ons nog meer te ergeren aan bezopen prijzen.
Toen naar Boeldag Zaanstreek ( leuk, veel te ontdekken, producten zijn niet geprijsd, bijzonder sfeertje met Amsterdamse muziek) en Grote Weiver ( zit aardig verstopt, klein, kleine prijsjes). Kringloopwinkel Zaanstreek en Alledaags & Bijzonder waren vandaag helaas niet open, erg jammer, dus geen idee hoe het daar is. Kringloop Broers in Assendelft is wel ok, dingen netjes van prijsjes voorzien, niet alles was heel, maar op zich een prima kringloop.
Het dagje was uiteindelijk alleen een ochtend, dus toen nog even dichterbij huis wat vertrouwde zaakjes bezocht.
Hier wat foto’s
[ afbeelding ] Deze klok had ik al een tijdje zien staan bij de kassa daar em dat betekent altijd een fiks prijskaartje, dus al meerdere keren genegeerd. Nu lag hij in de winkel en was afgeprijsd van ¤20 naar ¤7,50
[ afbeelding ] en daarnaast waren het nuttige aankopen zoals een waterfles, een coffee to go thermosbeker en een bestekbak van Ikea voor in de nieuwe keuken
die klok.... _O_
pi_181646422
Bij de kringloopwinkel om de hoek vond ik twee borden van ons servies, nog helemaal nieuw, echt blij mee, want het is van V&D en dus niet meer bij te kopen. Vandaag op de kofferbakmarkt kocht ik een gigantische lap bruine vintage stof om (hopelijk komend jaar) een zonnejurk van te maken, en verder drie Arcopalkopjes en uiteraard een W-Germanyvaas. Bij een aardige meneer mochten we nog gratis een beschadigde W-Germanyvaas meenemen, maar die was echt te beschadigd om nog een beetje leuk neer te zetten, dus hij ging ‘m na afloop in de kliko gooien. Nog wat te dure W-Germanyvazen gezien, lekker laten staan, verder was het weer een gezellige kofferbakmarkt met een heel divers aanbod

  woensdag 5 september 2018 @ 22:43:02 #242
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181716430
quote:
17s.gif Op zondag 5 augustus 2018 00:15 schreef Outpost76 het volgende:
Jullie missen er meerdere maar vergeet iig niet

http://wisselbeker.nl/ Hun website is helaas down atm maar ze verkopen geen rommel!

Zuidholland, Nootdorp.
Vandaag even langsgeweest.

Mwah, niet echt een zaak vor mij om zomaar even op de bonnefooi binnen te stappen. Vind 'm ook behoorlijk prijzig eigenlijk..

Wel een nette kringloopwinkel, dat dan weer wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamelenteen op 05-09-2018 22:50:13 ]
pi_181716570
Vandaag Kringloopmania in Aalsmeer bezocht, ook heel netjes, maar absurde prijzen. Behalve dan voor de kinderboeken en voor de kop- en schotels. Beroerde verlichting daar ook nog, ik hoef er nooit meer heen.
  woensdag 5 september 2018 @ 23:19:46 #244
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_181717582
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:43 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Vandaag even langsgeweest.

Mwah, niet echt een zaak voor mij om zomaar even op de bonnefooi binnen te stappen. Vind 'm ook behoorlijk prijzig eigenlijk..

Wel een nette kringloopwinkel, dat dan weer wel.
Over de prijzen is al jaren onenigheid binnen de stichting, de 1 vind t duur, de andere vind het prima.

Ze hebben net een verbouwing, een nieuwe vloer en hun jaarlijkse schoonmaak, je hebt ze waarschijnlijk op hun best getroffen met nieuwe spullen die nog maar net in de winkel liggen.

Worden dingen niet verkocht in een paar weken dan gaat de prijs omlaag. (op top stukken na, ze zoeken op internet dingen op mbt de evt vraagprijs) Hun motto, als je het echt hebben wil koop je het toch wel, je kan altijd een paar weken later terug komen maar dan heb je een risico dat het al verkocht is aan iemand anders.

Verder gaat (op de onderhoud van het pand waar ze inzitten) alles wat er verdiend word naar goede doelen. De winkel draait 100% op vrijwilligers.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181717942
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Vandaag Kringloopmania in Aalsmeer bezocht, ook heel netjes, maar absurde prijzen. Behalve dan voor de kinderboeken en voor de kop- en schotels. Beroerde verlichting daar ook nog, ik hoef er nooit meer heen.
slechte zaak inderdaad.. Als je nog eens in de buurt bent kan je beter naar Dorcas. Daar zijn vaak best leuke dingen te vinden. De kringloop in Uithoorn is ook best leuk trouwens.
pi_181721858
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:34 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

slechte zaak inderdaad.. Als je nog eens in de buurt bent kan je beter naar Dorcas. Daar zijn vaak best leuke dingen te vinden. De kringloop in Uithoorn is ook best leuk trouwens.
we moesten gisteren in Hoofddorp zijn, de meerwinkel daar vinden we geweldig en daarna dus even door naar Aalsmeer. Dorcas is helaas niet open op woensdag, fijn om te horen dat dat wel een leuke is, dat scheelt echt per filiaal heel erg, zo vind ik die in Kapelle leuk, daar ken ik ook een vrijwiliiger en het filiaal hier in Broek op Langedijk is ook leuk, daar kom ik heel vaak, maar die in Heiloo is naar, daar heb je echt het gevoel dat je de vrijwilligers in de weg loopt.
Uithoorn ben ik nog nooit geweest, die gaat ook op de lijst, voor als we in de buurt zijn. We hebben even overwogen om naar Mijdrecht door te rijden, daar kwam ik eerder regelmatig, maar dat vonden we toch net te ver uit de route.
pi_181777727
Iemand meer die ook weleens platen koopt? Sinds ik vorig jaar een stereo set heb gekocht met platenspeler koop ik zo nu en dan een plaat.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:28:39 #248
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181777788
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:26 schreef davo1979 het volgende:
Iemand meer die ook weleens platen koopt? Sinds ik vorig jaar een stereo set heb gekocht met platenspeler koop ik zo nu en dan een plaat.
Ik heb één keer een single gekocht in de kringloop, van het AZ-clublied. :+ Ben verder niet zo geïntereseerd in klassiek en BZN.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181777910
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:28 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb één keer een single gekocht in de kringloop, van het AZ-clublied. :+ Ben verder niet zo geïntereseerd in klassiek en BZN.
Vreselijk wat er doorgaans staat al heeft Mamamini in Groningen wel nog wat leuks staan af en toe. Geen koopjes ofzo, ze weten dan wel wat ze moeten vragen doorgaans.
pi_181779098
Vandaag voor het laatst binnengestapt bij Emmaus Hoorn, ik vond het daar al ellendig, en vandaag was de druppel: ze hebben een hele afdeling met W-Germany gemaakt, compleet met informatiebordjes en zelfs het kleinste vaasje moet nog iets van ¤7,50 kosten. Oh en ze hebben ook een Brabantia-afdeling gemaakt, met nog ergere prijzen: een blikje rijp voor de kliko kost ¤3,50, een nette versie ¤5 en een ontbijtkoekblik ¤15,50. Ja daaaaag, wat nou kringloopwinkel? Inmiddels is iedere afdeling daar compleet verpest: op de boeken-en LP-afdeling speuren ze het hele internet af om hun waren te prijzen en de kledingafdeling slaat ook nergens op met verwassen ninetieskleding van Didi etc die ze als vintage aanprijzen.

Dromehof er bijna naast heeft vriendelijke prijzen, behalve dan voor de twee beschadigde W-Germanyvazen die er stonden, zelfs onbeschadigd is ¤8,50 voor een kleine vaas absurd. Maar verder wel echt een leuke kringloopwinkel, prima sfeertje en ze hebben echt vanalles, echt het idee van een kringloopwinkel, boeken zijn 50ct en als je een vervangend deksel voor een pan of ovenschaal ofzo zoekt: grote kans dat ze die hebben liggen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 23:41:25 #251
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181785742
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:59 schreef Myraela het volgende:
Weten jullie misschien kringlopen regio Zuid-Holland waar ze echt veel meubels hebben?
De grootste kringloopwinkel is markplaats.nl :) Postcode invullen, straal aangeven en zoeken maar :)

Meubels in de kringloopwinkel.Ik vind het vaak 3x niks. Hooguit af een toe een wel aardige bank. Nee, dan kun je beter op marktplaats kijken in je directe omgeving en een paar tientjes extra rekenen voor iemand die je moet helpen het spul naar je huis te brengen. Is waarschijnlijk ook fors goedkoper dan die kringloopwinkel ook die de hoofdprijs vraaagt en dan ook nog eens een paar tientjes rekent om het te bezorgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kamelenteen op 09-09-2018 00:04:13 ]
  zaterdag 8 september 2018 @ 23:48:00 #252
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181785981
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:19 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Over de prijzen is al jaren onenigheid binnen de stichting, de 1 vind t duur, de andere vind het prima.

Ze hebben net een verbouwing, een nieuwe vloer en hun jaarlijkse schoonmaak, je hebt ze waarschijnlijk op hun best getroffen met nieuwe spullen die nog maar net in de winkel liggen.

Worden dingen niet verkocht in een paar weken dan gaat de prijs omlaag. (op top stukken na, ze zoeken op internet dingen op mbt de evt vraagprijs) Hun motto, als je het echt hebben wil koop je het toch wel, je kan altijd een paar weken later terug komen maar dan heb je een risico dat het al verkocht is aan iemand anders.

Verder gaat (op de onderhoud van het pand waar ze inzitten) alles wat er verdiend word naar goede doelen. De winkel draait 100% op vrijwilligers.
JIj bent betrokken bij deze kringloopwinkel, of niet?
  zondag 9 september 2018 @ 01:13:04 #253
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_181788500
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:48 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

JIj bent betrokken bij deze kringloopwinkel, of niet?
Ik was daar 5 jaar geleden vrijwilliger, heb er nu niets meer mee te maken en heb zelfs geen contact meer met de vrijwilligers aldaar.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181790641
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:41 schreef Kamelenteen het volgende:
De grootste kringloopwinkel is markplaats.nl :) Postcode invullen, straal aangeven en zoeken maar :)

Meubels in de kringloopwinkel.Ik vind het vaak 3x niks. Hooguit af een toe een wel aardige bank. Nee, dan kun je beter op marktplaats kijken in je directe omgeving en een paar tientjes extra rekenen voor iemand die je moet helpen het spul naar je huis te brengen. Is waarschijnlijk ook fors goedkoper dan die kringloopwinkel ook die de hoofdprijs vraaagt en dan ook nog eens een paar tientjes rekent om het te bezorgen.
Ik kijk soms ook wel op marktplaats, maar als ik daar wat leuks zie, is het superduur. Voor de rest is het allemaal moderne bagger. Ik zoek juist dat ene lelijke ding, wat niemand wil hebben, maar met een paar kleine aanpassingen wel tof is.

Vorige week in Dordrecht hadden ze wel een prachtige jaren 60 kast (75 euro). Massief hout, en een lelijk plastic schuifpaneel. Daar had je echt wat tofs van kunnen maken, maar had helaas net te weinig opbergruimte voor ons. Gisteren naar Den Haag Rataplan geweest, maar die hadden eigenlijk niets met karakter.

Dit kastje hebben wij een poosje terug voor 25 euro gekocht bij de kringloop. En nu past die beter bij onze inrichting dan iets dat we nieuw hadden kunnen kopen. Tegen zoiets hoop ik gewoon nog een keer aan te lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 9 september 2018 @ 08:50:31 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_181790964
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 08:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik kijk soms ook wel op marktplaats, maar als ik daar wat leuks zie, is het superduur. Voor de rest is het allemaal moderne bagger. Ik zoek juist dat ene lelijke ding, wat niemand wil hebben, maar met een paar kleine aanpassingen wel tof is.

Vorige week in Dordrecht hadden ze wel een prachtige jaren 60 kast (75 euro). Massief hout, en een lelijk plastic schuifpaneel. Daar had je echt wat tofs van kunnen maken, maar had helaas net te weinig opbergruimte voor ons. Gisteren naar Den Haag Rataplan geweest, maar die hadden eigenlijk niets met karakter.

Dit kastje hebben wij een poosje terug voor 25 euro gekocht bij de kringloop. En nu past die beter bij onze inrichting dan iets dat we nieuw hadden kunnen kopen. Tegen zoiets hoop ik gewoon nog een keer aan te lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf!
pi_181790996
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 08:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik kijk soms ook wel op marktplaats, maar als ik daar wat leuks zie, is het superduur. Voor de rest is het allemaal moderne bagger. Ik zoek juist dat ene lelijke ding, wat niemand wil hebben, maar met een paar kleine aanpassingen wel tof is.

Vorige week in Dordrecht hadden ze wel een prachtige jaren 60 kast (75 euro). Massief hout, en een lelijk plastic schuifpaneel. Daar had je echt wat tofs van kunnen maken, maar had helaas net te weinig opbergruimte voor ons. Gisteren naar Den Haag Rataplan geweest, maar die hadden eigenlijk niets met karakter.

Dit kastje hebben wij een poosje terug voor 25 euro gekocht bij de kringloop. En nu past die beter bij onze inrichting dan iets dat we nieuw hadden kunnen kopen. Tegen zoiets hoop ik gewoon nog een keer aan te lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Opnieuw & Co’s hebben wel een redelijke meubelafdeling en er zijn er best een aantal in de buurt. Ik weet alleen niet hoe het zit met de type meubels, want wij gaan er eigenlijk nauwelijks meer heen. Heel veel troep dat eigenlijk gewoon weggegooid moet worden. We hebben ook van een medewerker vernomen dat de platen die worden ingeleverd eerst langs 3 mensen gaat die al het goede eruit pikken voor het in de winkel komt en dat lijkt dus met de rest ook te gebeuren. Met boeken zoeken ze bijvoorbeeld ook de nieuwprijs op en daar vragen ze dan een percentage van wat echt gewoon idioot duur is voor kringloopboeken.

De Nieuwe Hoop in Ambacht is wat dat betreft fijner. Goede prijzen en prima aanbod. Bij het inleveren krijg je ook een 10% korting bon, dus dat is voor meubels misschien ook wel lekker.

En we zijn laatst in Gorinchem geweest en daar heb ik een hele zak Lego en Playmobil gekocht voor 7 euro, dus hele blije kleuter thuis :)
pi_181791896
Van Ambacht kwam dit kastje ook, heel fijn. Sowieso een leuke brocante afdeling. En boeken voor 50 cent meegenomen. Alleen parkeren staat daar vaak al helemaal vol, maar ach, ik woon op een paar minuten lopen. :')
  zondag 9 september 2018 @ 10:03:45 #258
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181792112
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 08:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik kijk soms ook wel op marktplaats, maar als ik daar wat leuks zie, is het superduur. Voor de rest is het allemaal moderne bagger. Ik zoek juist dat ene lelijke ding, wat niemand wil hebben, maar met een paar kleine aanpassingen wel tof is.

Vorige week in Dordrecht hadden ze wel een prachtige jaren 60 kast (75 euro). Massief hout, en een lelijk plastic schuifpaneel. Daar had je echt wat tofs van kunnen maken, maar had helaas net te weinig opbergruimte voor ons. Gisteren naar Den Haag Rataplan geweest, maar die hadden eigenlijk niets met karakter.

Dit kastje hebben wij een poosje terug voor 25 euro gekocht bij de kringloop. En nu past die beter bij onze inrichting dan iets dat we nieuw hadden kunnen kopen. Tegen zoiets hoop ik gewoon nog een keer aan te lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D

Zo'n stijl kast stond er bij mn oma thuis in de woonkamer :D Walnotenhout erin geloof ik.. Echt, dezelfde poten ook, alleen dan een echte kast dus 6x zo groot met o.a. een drankkabinet erin en een schuifdeur en laatjes.

De grootste kans om zoiets aan te treffen is denk ik toch echt marktplaats. Veelal zullen deze meubels komen van mensen die overleden zijn en dan moet het huis leeg. Dan denk ik best dat je behoorlijk wat kan afdingen nog en dat veel mensen dr maar wat blij mee zijn dat je dat onding op komt halen omdat het anders naar het grof vuil zal verdwijnen en dat is denk ik destijds ook gebeurd met de kast van mn oma.

Sommige bejaardentehuizen hebben jaarlijks een rommelmarkt. In Rotterdam waren er een paar van die tehuizen waar ik nog weleens kwam om die reden. Een of twee verkochten ook altijd aardig wat meubels. Soms modern, soms totaal niet.
pi_181792251
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 09:52 schreef Myraela het volgende:
Van Ambacht kwam dit kastje ook, heel fijn. Sowieso een leuke brocante afdeling. En boeken voor 50 cent meegenomen. Alleen parkeren staat daar vaak al helemaal vol, maar ach, ik woon op een paar minuten lopen. :')
Achter het gebouw zijn nog veel meer plekken :)

Pandorus in Dordt heeft ook wel eens van dit soort meubels volgens mij. Sowieso een geniale winkel.
pi_181792312
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:13 schreef Dot. het volgende:

[..]

Achter het gebouw zijn nog veel meer plekken :)

Pandorus in Dordt heeft ook wel eens van dit soort meubels volgens mij. Sowieso een geniale winkel.
Die boekenafdeling is een episch doolhof
  zondag 9 september 2018 @ 10:51:19 #261
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181792894
Maar wat voor meubels zoek je precies, @Myraela. Grote kasten, kleine kasten?
Zat net even te kijken, vind zoiets niet eens zo gek duur en dat is redelijk in dezelfde stijl als je nu hebt. Dus met dezelfde stijl poten, ook wortelnotenhout.

https://www.marktplaats.n(...)ast-met-vitrine.html
pi_181798035
is Kringloop Amersfoort + A'foort Emhaus
en Kringloop Leusden al genoemd?

daar kom ik vaak zat regelmatig leuke spullekes...
alleen jammer dat er altijd dezelfde tokkies zijn die hele winkelwagens vol
meenemen puur voor de verkoop, dan denk ik wel eens
misschien foto's of video maken en ff naar de DB doorsturen
maargoed misschien voel ik me daar niet NSB genoeg voor!
waarom?
pi_181798071
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:47 schreef davo1979 het volgende:
Ik weet dat de meeste dit afschuwelijk zullen vinden.. maar ik was vanmiddag in de kringloop en ik kon hem niet laten hangen. Made in china dat wel maar met vogel. Geweldig kitch voor 10 euro!

[ afbeelding ]
sorry maar dat ziet eruit als een 1euro klok (in Sjiena) van de Action of Xenos
dat ze daar 10ekkies voor durven vragen man man man!
waarom?
pi_181798098
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:16 schreef margaretha_01 het volgende:
Vond vandaag een lichtblauwe corduroy broek en een oversized blouse!

In de broek staat maat 42, maar bij mij past ie precies om mijn taille, dus ben benieuwd hoe die dan bij mensen met echt maat 42 zou vallen. Kan me niet voorstellen dat het echt een broek uit de jaren zeventig is, omdat het geloof ik niet zo'n oud merk is (Stefanel).

[ afbeelding ]

De blouse is zo groot, dat ik hem bijna als jurk zou kunnen dragen (zou hem echter wel altijd met shorts eronder dragen). ;)

[ afbeelding ]

Heb thuis meteen geprobeerd de items te combineren:

[ afbeelding ]
die eckte gluurbuur in mij zegt, lekker lijfje mop xoxo
waarom?
pi_181798407
laatst trouwens wel wat leuks meegemaakt nouja vaker leuke dingen...
maargoed ik zal 2 verhaaltjes vertellen:

paar weken terug hield onze klok dr mee op...
weet zeker dat t van de Ikea komt en het vele jaren terug al uit de Kringloop had
heeft me nooit meer als 2.50 gekost toen anders had ik em wss niet eens meegenomen

dus ik ben bezig de 1x AA batterij te vervangen, flikkert ie uit me klauwe :(
paar dagen zonder klok, zeg ik tegen t vrouwtje boeiend we kunnen best zonder
dag erna gaan we naar de Kringloop... Guess what? EXACT DEZELFDE IKEA KLOK :D

Dan nog even het volgende afgelopen week vrouwtje naar Amersfoort Centraal gebracht
dacht acht nog 20min wachten en de Kringloop is open dus ik ga alvast naar de parkeerplaats
relaxed even gamen op de telefoon, winkel open helaas niet veel soeps behalve:
1x een FIAT 500 1:24 auto (leuk voor bij de treinen in de tuin)
en een jaren 80 poppetje gesealed in doos, soort van heilige priester met een laptop!
plus nog wat anders, totaal was 4.50

kom ik bij de kassa haal mn portemonnee erbij... FOEK mn pinpas in mn andere broek
en geen cash... dus ik zeg ff momentje ik ga even nadenken wat ik kan doen
overwoog op de spullen terug te leggen, want heen en weer koste al meer aan brandstof
ineens bedacht ik mij dat regelmatig in t zwembad de man/vriend van een vrouw die in de vestiging Leusden werkt en ik na t laatste gesprek met hun de namen wist...

in dit proces zie ik de leuk vrouw voor mij denk 30+ een beetje flirten met de leuke jonge man achter de kassa, ze loopt weg en ik ben aan de beurt en zeg ik heb een idee.. hij zegt IK HEB EEN VERRASSING Oh??
die vrouw die net wegliep heeft voor je betaald WAT!!!??? geniaal dit
ik naar buiten maar helaas was ze nergens meer te bekennen,
zo jammer ik had graag wat voor haar terug gedaan en als ze dat zelf niet wilde
dan had ze vast iemand gekend voor wie ik wat had kunnen betekenen!

Achja... ik zal t in gedachten houden wellicht is er ooit iemand voor of achter mij waarbij hetzelfde overkomt (echter heb ik nu wel geleerd voor het binnengaan van de winkel mn pas te zoeken)
waarom?
pi_181799514
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:51 schreef Kamelenteen het volgende:
Maar wat voor meubels zoek je precies, @Myraela. Grote kasten, kleine kasten?
Zat net even te kijken, vind zoiets niet eens zo gek duur en dat is redelijk in dezelfde stijl als je nu hebt. Dus met dezelfde stijl poten, ook wortelnotenhout.

https://www.marktplaats.n(...)ast-met-vitrine.html
Ik zocht een kast voor in de studeerkamer, maar ik heb gisteren al een nieuwe kast gekocht.

En in dat kastje zie ik niet zoveel. Daar kun je niets van maken. Maar daarom vind ik dus ook dat hele Marktplaats niet fijn. Ik heb geen nood aan meubels, ik wil gewoon iets voor me zien. Bedenken hoe ik het zou kunnen aanpassen en dan besluiten of ik het kan gebruiken.
pi_181918449
We’ ve got ourselves a bloody winner

Juin uit Eigen Tuin!
pi_181918529
Ik vind ‘m zo lelijk dat hij weer mooi wordt...
De kringloop hier om de hoek bestaat 40 jaar, dus er was een feestje met draaiorgel en hapjes en drankjes en dan koop je ter verhoging van de feestvreugde zo’n vaas. De medewerkster zei: dat is retro, dat is weer helemaal in, mijn moeder had dat vroeger staan, met droogbloemen erin.

Verder hebben we de afgelopen tijd vooral nuttige dingen gescoord, zoals een paar spijkerbroeken voor mij en bewaarbakjes van vacuvin etc.
Oh en een Brabantia broodtrommel met oranje klep. Geen motiefjes, gewoon ecru met een oranje rechthoekige klep. We hadden onlangs eentje met kwartronde schuifklep laten staan omdat die niet meer netjes recht schoof.
pi_181924078
Vandaag weer even de kringloop in Gorinchem bezocht. Een Stephen King omnibus en een mooie whisky tumbler op de kop getikt, blij mee *O*
Gek? kan je dat eten?
pi_181929148
Alleen maar dure dingen gezien, kringloop neemt in populariteit toe dus schieten de prijzen ook omhoog.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_181929222
Dit was Emmaus Amersfoort trouwens, leuk boek, 5 euro, leeg doosje(van een spel, het spel miste dus) 1,50 etc...

En toen ik een sjaal aanraakte op de kledingafdeling kreeg ik enorme jeuk aan mijn handen en rode huid, wat zou dat geweest kunnen zijn? Was na een half uur gelukkig weer weg.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_181964638
Jeeeuj! Ik vond voor 8 euro deze vintage Norlaendic trui, 100% wol! Super blij mee!

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  donderdag 20 september 2018 @ 15:39:19 #273
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_182028146
Geslaagde dag bij de kringloop (nah ja 2 kringlopen :P) *O*

2 rokken en een jurkje


[


5 euro totaal

En ook nog een stel jurkjes, een broek en een blousje bij de kledingbank maar die ga ik niet allemaal op de foto zetten :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_182068446
Goed gescoord qua kleding, dames. Ik kocht deze week twee jurkjes (1 vintage) en een broek voor samen ¤8,50. En verder was het dit

Zagen we toch vandaag datzelfde broodblik maar dan helemaal oranje en met motief (Diana of die andere) voor maar ¤3,50. Toch maar laten staan, twee hebben we er niet nodig, maar jeetje, ik kwam ze eerder alleen beschadigd en voor veel te veel geld tegen.

Oh ja, de twee vaasjes zijn W-Germany en de bloempot is Westraven

[ Bericht 7% gewijzigd door Doedezemaar op 22-09-2018 19:07:46 ]
pi_182089151
Mooie vondsten, hierboven! En vooral dat linker blik vind ik gaaf, Doedezemaar!

Ik vond deze rood leren tas bij ons in het vlooienmarkt hoekje van onze appartementengebouw. Aan de buitenkant zitten wat vlekjes, dus wil hem nog proberen schoon te maken, maar heb 'm toch meteen gebruikt gisteren!

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zondag 23 september 2018 @ 21:01:57 #276
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182091332
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Goed gescoord qua kleding, dames. Ik kocht deze week twee jurkjes (1 vintage) en een broek voor samen ¤8,50. En verder was het dit
[ afbeelding ]
Zagen we toch vandaag datzelfde broodblik maar dan helemaal oranje en met motief (Diana of die andere) voor maar ¤3,50. Toch maar laten staan, twee hebben we er niet nodig, maar jeetje, ik kwam ze eerder alleen beschadigd en voor veel te veel geld tegen.

Oh ja, de twee vaasjes zijn W-Germany en de bloempot is Westraven
Zo'n blik hebben wij ook maar dan een maat groter en een soortgelijk blik in het groen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 25 september 2018 @ 09:04:23 #277
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182119740
Ik zoek iedere zaterdag voor pocket kookboekjes voor 50 cent per stuk, ik heb al 15 stuks ofzo. Maar dan ook echt alleen pocketmodelletjes. Wie weet complementeer ik in de toekomst een serietje als ik mazzel heb.
Ik had graag gewild dat ze grotere audio/video-afdelingen hadden bij kringloopwinkels met beter spul dan de waren ik er normaliter tegenkom, maarja dit zie je bij iedere kringloopwinkel dus blijkbaar krijgt men geen degelijke electronica wat verkoopwaardig is. Of het personeel neemt het voor zichzelf naa r huis en verkoopt het op de MP, kan ook nog.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182120380
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:04 schreef govie het volgende:
Ik zoek iedere zaterdag voor pocket kookboekjes voor 50 cent per stuk, ik heb al 15 stuks ofzo. Maar dan ook echt alleen pocketmodelletjes. Wie weet complementeer ik in de toekomst een serietje als ik mazzel heb.
Ik had graag gewild dat ze grotere audio/video-afdelingen hadden bij kringloopwinkels met beter spul dan de waren ik er normaliter tegenkom, maarja dit zie je bij iedere kringloopwinkel dus blijkbaar krijgt men geen degelijke electronica wat verkoopwaardig is. Of het personeel neemt het voor zichzelf naa r huis en verkoopt het op de MP, kan ook nog.
de kringloopwinkel verkoopt het zelf op Marktplaats of via andere verkoopkanalen. En niet alleen de goede electronica, heel veel spullen komen niet eens in de winkel. En veel van wat er wel in de winkel komt, zeker bij Rataplan en de andere grote ketens is kapot en overpriced.

Zoek je van die kookboekjes van Van Dishoeck?Dan kan je nog even doorsparen, daar zijn er echt heel veel van, hier staan er twee volgens mij, geërfd. Lekker ouderwetse foto’s
Doe eens een foto van je huidige collectie...
  dinsdag 25 september 2018 @ 17:06:34 #279
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182126798
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Van Dishoeck
Die van diskhoeck zijn denk ik te groot maar echt wel wat ouder. Ik heb een harde eis en dat is dat buukskes kleiner moeten zijn dan 18 x 16 cm omdat dat dit grootste maat boekjes is (handboeken serie) die ik wil hebben.Daarnaast neem ik niet alles mee, alleen van series waarvan het me leuk lijkt om voor 50 cent per boekje alle buukskes van te hebben. Eigenlijk is de reis naar de winkel op zaterdagochtend leuker dan het lezen van de buukskes zelf. Er staan een aantal niet op de foto trouwens... maar zo te zien spaar ik 4 series buukskes.

When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182126857
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:06 schreef govie het volgende:

[..]

Die van diskhoeck zijn denk ik te groot maar echt wel wat ouder. Ik heb een harde eis en dat is dat buukskes kleiner moeten zijn dan 15,9 x 15,7cm omdat dat dit grootste maat boekjes is (handboeken serie) die ik wil hebben.Daarnaast neem ik niet alles mee, alleen van series waarvan het me leuk lijkt om voor 50 cent per boekje alle buukskes van te hebben. Eigenlijk is de reis naar de winkel op zaterdagochtend leuker dan het lezen van de buukskes zelf.

[ afbeelding ]
de boekjes van Van Dishoeck zijn heel dunne pockets. Jouw verzameling zijn hardcovers, je hebt al best wat verzameld zo
  dinsdag 25 september 2018 @ 17:12:37 #281
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182126914
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

de boekjes van Van Dishoeck zijn heel dunne pockets. Jouw verzameling zijn hardcovers, je hebt al best wat verzameld zo
Iedere zaterdagochtend trouw om 10:00 maar de kringloopwinkel voor mijn vaste 50 cent uitgave! _O- Zo begin ik het weekend weer goed!

ps.s. Uiteindelijk maak ik er ook wel recepten uit hoor.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182130465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:06 schreef govie het volgende:

[..]

Die van diskhoeck zijn denk ik te groot maar echt wel wat ouder. Ik heb een harde eis en dat is dat buukskes kleiner moeten zijn dan 18 x 16 cm omdat dat dit grootste maat boekjes is (handboeken serie) die ik wil hebben.Daarnaast neem ik niet alles mee, alleen van series waarvan het me leuk lijkt om voor 50 cent per boekje alle buukskes van te hebben. Eigenlijk is de reis naar de winkel op zaterdagochtend leuker dan het lezen van de buukskes zelf. Er staan een aantal niet op de foto trouwens... maar zo te zien spaar ik 4 series buukskes.

[ afbeelding ]
Kom je uit Brabant?
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:30:24 #283
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_182130476
Hmm. Volgens mij hebben wij ook nog wel zulke boekjes staan. (Tenzij je bij ons in de winkel bent geweest, dan niet :+ )

Wij hebben trouwens wel een hele grote elektro afdeling. 2 ruimtes vol :7
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:45:23 #284
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182130799
Wat ik vooral mis in die kringloopwinkels is degelijke versterkers en speakers. De troep die ze bij ons hebben daar kende niks meer meej.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182130937
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:45 schreef govie het volgende:
Wat ik vooral mis in die kringloopwinkels is degelijke versterkers en speakers. De troep die ze bij ons hebben daar kende niks meer meej.
moet je naar Maarssenbroek gaan, naar Wawollie
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:44:31 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182252364
Vanmorgen een koperen wijnkoeler gekocht bij de kringloopwinkel. Bij thuiskomst bleek hij van WMF te zijn, antiek en zeldzaam O+.
Hij is wel als vaas/bloempot gebruikt, dus aan de binnenkant is hij erg vies en licht beschadigd, hopelijk krijg ik het nog schoon. Van buiten is hij puntgaaf O+.

Edit: het lijkt te lukken! De kalklaag is weg, daaronder zit zwarte kopererosie, maar dat heb ik op één plek al zo goed als weg gekregen.

Ik hou van dit soort pareltjes :).

[ Bericht 13% gewijzigd door Burdie op 01-10-2018 14:04:14 ]
KuikenGuppy
pi_182252578
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:44 schreef Burdie het volgende:
Vanmorgen een koperen wijnkoeler gekocht bij de kringloopwinkel. Bij thuiskomst bleek hij van WMF te zijn, antiek en zeldzaam O+.
Hij is wel als vaas/bloempot gebruikt, dus aan de binnenkant is hij erg vies en licht beschadigd, hopelijk krijg ik het nog schoon. Van buiten is hij puntgaaf O+.
wat een leuke vondst. Bij Bares für Rares komt er regelmatig antiek WMF langs
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:09:24 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182252717
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:59 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

wat een leuke vondst. Bij Bares für Rares komt er regelmatig antiek WMF langs
Is dat een soort kunst en kitsch?
Ohhh ben echt helemaal gelukkig, ik hou echt van dit soort vondsten. Een tijdje terug heb ik een lelijk zwart theepotje gekocht, thuis helemaal opgepoetst, want het bleek zilver te zijn. Ik hou van glimmende dingen :D.
KuikenGuppy
pi_182252746
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Is dat een soort kunst en kitsch?
Ohhh ben echt helemaal gelukkig, ik hou echt van dit soort vondsten. Een tijdje terug heb ik een lelijk zwart theepotje gekocht, thuis helemaal opgepoetst, want het bleek zilver te zijn. Ik hou van glimmende dingen :D.
elke middag op ZDF. Mensen laten experts hun voorwerpen beoordelen en dan kunnen ze daarna met hun voorwerp naar een zaaltje waar handelaren erop kunnen bieden.
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:13:35 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182252781
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:11 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

elke middag op ZDF. Mensen laten experts hun voorwerpen beoordelen en dan kunnen ze daarna met hun voorwerp naar een zaaltje waar handelaren erop kunnen bieden.
Leuk! Hoe laat is dat?
KuikenGuppy
pi_182252802
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Leuk! Hoe laat is dat?
van 15 tot 16 uur ( en misschien ook online terug te kijken)
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:33:07 #292
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182258156
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:44 schreef Burdie het volgende:
Vanmorgen een koperen wijnkoeler gekocht bij de kringloopwinkel. Bij thuiskomst bleek hij van WMF te zijn, antiek en zeldzaam O+.
Hij is wel als vaas/bloempot gebruikt, dus aan de binnenkant is hij erg vies en licht beschadigd, hopelijk krijg ik het nog schoon. Van buiten is hij puntgaaf O+.

Edit: het lijkt te lukken! De kalklaag is weg, daaronder zit zwarte kopererosie, maar dat heb ik op één plek al zo goed als weg gekregen.

Ik hou van dit soort pareltjes :).
Dit vraagt om foto's :Y
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:02:09 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182258668
Ja! Zal ik morgen even maken :).
KuikenGuppy
pi_182262863
ohhhh ff mee lezen hier! ik hou van koopjes jagen!
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 07:25:47 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182347860
Vandaag is het kringloopdag. Foenix Apeldoorn organiseert een veiling, onder andere met 2 deelverzamelingen van 10 of 13 West Germany vazen! Er zitten hele mooie tussen, zie ook hier (36 en 37)

https://www.foenix.nl/veiling-2018/
Resistance is futile.
pi_182348620
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 07:25 schreef Seven. het volgende:
Vandaag is het kringloopdag. Foenix Apeldoorn organiseert een veiling, onder andere met 2 deelverzamelingen van 10 of 13 West Germany vazen! Er zitten hele mooie tussen, zie ook hier (36 en 37)

https://www.foenix.nl/veiling-2018/
en dat bewijst maar weer eens dat bij de meeste kringloopwinkels het mooie spul nooit in de winkel terechtkomt.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:32:10 #297
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182348781
Bijna weer kookboekpockettijd, effe eentje gaan scoren als ze er zijn.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182348805
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 09:32 schreef govie het volgende:
Bijna weer kookboekpockettijd, effe eentje gaan scoren als ze er zijn.
ik vind het echt tof dat jij daar elke zaterdag mee start.
Wij zijn vandaag niet zo fit, dus alleen even een wandelingetje naar de kringloop om de hoek vanmiddag, verder laten we de Nationale Kringloopdag aan ons voorbij gaan
pi_182353048
Oh helemaal gemist dat het kringloop dag is. Wij zijn net thuis na een rondje bij de ij hallen op de ndsm werf. Veel vazen gezien deze keer van oa wgermany, dus moest wel even aan jullie denken :P
Ik heb 2 truien, 2 vesten en een Grease LP gekocht.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:10:09 #300
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182353192
ben toch niet naar de kringloopwinkel geweest, kwam niet uit daarom volgende week dan maar. Ik heb wel gisteren een vertsterker opgehaald voor 15 euro met bouwjaar 1971, komt uit dezelfde fabriek als marants en superscope maar nog voordat beide merken bestonden zoals wij ze kennen. Vandeweek eens open maken, ben benieuwd wat ik tegenkom (foto is van iemand anders zijn amplifier, wel zelfde serie). Ik gebruik hem voor bij de computer met 2 grote speakers.



[ Bericht 15% gewijzigd door govie op 06-10-2018 16:39:13 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:24:46 #301
20720 brother52
Dus..........
pi_182355882
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 09:14 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

en dat bewijst maar weer eens dat bij de meeste kringloopwinkels het mooie spul nooit in de winkel terechtkomt.
Ruim de helft van wat daar bij staat, zou hier gewoon in de winkel komen te staan.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')