Ik vind het niets toevoegen. Van 11 naar 12 speed zal er voor zorgen dat de boel nog minder duurzaam wordt en duurder. Dat zag je nu al met de 10sp naar 11sp. Quicklinks kunnen niet meer meerdere keren gesloten worden etc. Ik rij nu altijd met 11-23 achter en heb nooit dat ik met een verzet niet lekker rij en er net tussen in zit.quote:Op maandag 9 april 2018 12:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Campy is daar al 2.5 jaar mee aan 't testen volgens het stuk. Zouden ze bij Sram ook eens moeten doen.
Mooie groep. Ziet er wel stealth uit. Voor mij zal het voorlopig buiten bereik zijn. Ik heb nog een relatief nieuwe groep op de CX en op de wegfiets. Wel mooi dat het op de oude body past, je kan nu dus 9 tot 12 speed op dezelfde body kwijt.
Ik gebruik de quicklinks van 11-speed kmc-kettingen anders altijd meerdere keren en nog nooit een probleem mee gehadquote:Op maandag 9 april 2018 21:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het niets toevoegen. Van 11 naar 12 speed zal er voor zorgen dat de boel nog minder duurzaam wordt en duurder. Dat zag je nu al met de 10sp naar 11sp. Quicklinks kunnen niet meer meerdere keren gesloten worden etc. Ik rij nu altijd met 11-23 achter en heb nooit dat ik met een verzet niet lekker rij en er net tussen in zit.
Ik niet, betaal liever 3 euro dan een paar nieuwe voortanden..quote:Op maandag 9 april 2018 23:07 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik gebruik de quicklinks van 11-speed kmc-kettingen anders altijd meerdere keren en nog nooit een probleem mee gehad
Vaak bi-j te bangequote:Op maandag 9 april 2018 23:07 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik gebruik de quicklinks van 11-speed kmc-kettingen anders altijd meerdere keren en nog nooit een probleem mee gehad
Precies dat! Ik rij nu met 11-28 dacht ik. Voldoet prima. Overigens wordt m’n volgende fiets wel weer Shimano. Ik vind SRAM veel geiler, maar lang niet zo degelijk als Shimano.quote:Op maandag 9 april 2018 21:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het niets toevoegen. Van 11 naar 12 speed zal er voor zorgen dat de boel nog minder duurzaam wordt en duurder. Dat zag je nu al met de 10sp naar 11sp. Quicklinks kunnen niet meer meerdere keren gesloten worden etc. Ik rij nu altijd met 11-23 achter en heb nooit dat ik met een verzet niet lekker rij en er net tussen in zit.
Duurder zwz. Maar dat is de trend. Wil je goedkoop rijden moet je 7 speed nemen, cassette voor een tientje en een ketting van 8.-. Schijfremblokken zijn ook veel duurder dan velgremblokjes en slijten net zo hard.quote:Op maandag 9 april 2018 21:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het niets toevoegen. Van 11 naar 12 speed zal er voor zorgen dat de boel nog minder duurzaam wordt en duurder. Dat zag je nu al met de 10sp naar 11sp. Quicklinks kunnen niet meer meerdere keren gesloten worden etc. Ik rij nu altijd met 11-23 achter en heb nooit dat ik met een verzet niet lekker rij en er net tussen in zit.
Wat gaat dat extra tandje jou toevoegen dan?quote:Op dinsdag 10 april 2018 06:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Duurder zwz. Maar dat is de trend. Wil je goedkoop rijden moet je 7 speed nemen, cassette voor een tientje en een ketting van 8.-. Schijfremblokken zijn ook veel duurder dan velgremblokjes en slijten net zo hard.
Ik rijd zelf al op de helft van mijn wielen met een Shimano cassette, dus voor mij wordt 't pas interessant als ultegra 12v uitkomt.
Extra kransje tussen 11-29. Maarre voorlopig content met 11 hoor.quote:Op dinsdag 10 april 2018 07:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat gaat dat extra tandje jou toevoegen dan?
Ik heb geen idee....De schroef waar de veer omheen zit is aan het uiteinde niet meer rond en los gesprongenquote:Op maandag 9 april 2018 19:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
derailleur afgebroken, maar waarom?
Wat mankeert eraan dan?quote:Op dinsdag 10 april 2018 00:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Precies dat! Ik rij nu met 11-28 dacht ik. Voldoet prima. Overigens wordt m’n volgende fiets wel weer Shimano. Ik vind SRAM veel geiler, maar lang niet zo degelijk als Shimano.
daar stond ik 2 jaar geleden een heeeeeeeeeeel eind buiten haha.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:58 schreef Fretwork het volgende:
Net buiten de top 100 op de klimtijdrit bij de Ronde van Arnhem
Hehe, ik baal wel van dat ene plekje op de ranglijst. Klimmen is gewoon hard trappen maar dan licht omhoog, de rest is een beetje mentale blokkade naar mijn mening. Ik ben helaas ook wel boven de 80kg, dus niet echt een vlieggewichtje.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:21 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
daar stond ik 2 jaar geleden een heeeeeeeeeeel eind buiten haha.
Zat er al helemaal doorheen, na 120km fietsen had ik weinig puf om nog extra gas te geven. (en ben soberso geen klimmer )
helaas valt er hier weinig te trainen op klimmen.. ritje naar de holterberg heen en terug is al snel 100km. Needse berg is maar een heeeel klein pukkeltje Mijn gewicht werkt ook niet mee #viesdikmet88kg. Maar je hebt wel gelijk.. het is gewoon hard trappenquote:Op dinsdag 10 april 2018 10:23 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hehe, ik baal wel van dat ene plekje op de ranglijst. Klimmen is gewoon hard trappen maar dan licht omhoog, de rest is een beetje mentale blokkade naar mijn mening. Ik ben helaas ook wel boven de 80kg, dus niet echt een vlieggewichtje.
Zijwaartse speling op de remgrepen, shifterrubber dat binnen twee maanden begint te scheuren, bevestigingsbout van de achterderailleur die eruitknalt bij het demonteren... Shimano voelt gewoon degelijker aan.quote:
Allemaal nog nooit meegemaakt. En ik heb een hoop Campa groepen gesleuteld en echt heel veel mee gereden. Ik heb op mijn winterfiets nog Chorus 10 speed shifters waar inmiddels 90.000 km is gereden in 10 jaar met originele rubber en nog steeds geen speling.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zijwaartse speling op de remgrepen, shifterrubber dat binnen twee maanden begint te scheuren, bevestigingsbout van de achterderailleur die eruitknalt bij het demonteren...
Die speling zit er standaard op volgens mij. Ik vind vooral die gescheurde rubber heel slecht. Heeft met het ontwerp van de shifters te maken. Aan de binnenkant zit er niet achter, alleen lucht. Verder is het veel meer gepriegel met afstelling, vergeleken met 10-speed.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Allemaal nog nooit meegemaakt. En ik heb een hoop Campa groepen gesleuteld en echt heel veel mee gereden. Ik heb op mijn winterfiets nog Chorus 10 speed shifters waar inmiddels 90.000 km is gereden in 10 jaar met originele rubber en nog steeds geen speling.
Ohja, bij mij is het rubber ook ingescheurd. Lijkt me dat ze gewoon geen rekening hebben gehouden dat je door kunt duwen om verder terug te schakelen. Met etap blijft het wel heel. Bij Shimano kan er geen speling ontstaan omdat het alle kanten op kanquote:Op dinsdag 10 april 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zijwaartse speling op de remgrepen, shifterrubber dat binnen twee maanden begint te scheuren, bevestigingsbout van de achterderailleur die eruitknalt bij het demonteren... Shimano voelt gewoon degelijker aan.
Maar SRAM schakelt veel fijner en is veel mooier!
Van te voren rustiger aan moeten doen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:21 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
daar stond ik 2 jaar geleden een heeeeeeeeeeel eind buiten haha.
Zat er al helemaal doorheen, na 120km fietsen had ik weinig puf om nog extra gas te geven. (en ben soberso geen klimmer )
Thanks.quote:Op maandag 9 april 2018 20:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat heb ik laatst zelf gedaan. Heb geen linkje maar het is heel simpel.
Zet de fiets horizontaal tegen een deurpost aan.
Reach
Meet de afstand hart balhoofd (bovenkant) tot aan de deur en meet de afstand van het hart bracket tot de deur en trek het 1e getal van het 2e af. Dat is je reach.
Stack
Meet vanaf de grond tot hart bracket en vanaf de grond tot hart balhoofd (bovenkant) trek weer het 1e getal van het 2e af en je hebt je stack. Hierbij is het belangrijk dat de fiets horizontaal staat, dus beter helpt even iemand je met een waterpas op het stuur.
Dat China spul zou ik niet aan beginnen, al helemaal niet als je geen ervaring er mee hebt.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:11 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Thanks.
Zit al denk ik twee jaar te kijken naar een nieuwe racefiets, mijn huidige tweedehands gekocht om te kijken of het racen wat voor mij was. Heb een Bulls welke Ultegra is afgemonteerd, frame is dacht ik een 61cm. Reach net gemeten 40cm en stack 63cm. Wou eigenlijk tot eind van het jaar wachten op de Canyon sale om dan een Aeroad te kopen, alleen begint het nu te kribbelen doordat de BD me dit jaar gunstig gezind is.
https://www.planetx.co.uk(...)ce-11-aero-road-bike
Zag deze aero fiets van Planetx laatst voorbij komen en je krijgt hier wel behoorlijk veel waar voor je geld. Alleen heb ik behoorlijk lange benen dus was ik bang dat ik er niet oppas. Seat tube is 550mm, mijn huidige frame is 610mm. Qua reach past die exact alleen de stack van mijn huidige fiets is 630mm, aero fiets van Planetx is 590mm is dit te overbruggen? Jammer dat bijna al die aero fietsen niet echt gemaakt zijn voor lange mensen.
Zat wellicht ook te denken om een frame uit China te kopen en dan een fiets zelf op te bouwen. Alleen heb ik dit nog nooit gedaan, geen idee bijvoorbeeld hoe je een balhoofd en bb in de fiets perst/ monteert. Als ik de diverse geometrie bekijk op de site van Dengfu pas ik bijna nergens op, en als ik ergens op pas dan wordt het een slagschip. Lastig.
Holterberg is geen klimmen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:27 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
helaas valt er hier weinig te trainen op klimmen.. ritje naar de holterberg heen en terug is al snel 100km. Needse berg is maar een heeeel klein pukkeltje Mijn gewicht werkt ook niet mee #viesdikmet88kg. Maar je hebt wel gelijk.. het is gewoon hard trappen
Dit weekend verjaardag in Duiven, mooi met de fiets ernaar toe via de Posbank en ff bij Mantel langs voor wat kleine dingen. Word weer een mooi 100+ ritje
Dat frame is loodzwaar vergeleken met de concurrentie. Wel veel waar voor je geldquote:Op dinsdag 10 april 2018 12:11 schreef poiuytr het volgende:
[..]
https://www.planetx.co.uk(...)ce-11-aero-road-bike
7.3kg volledig afgemonteerd voor een aerofiets vind ik niet super zwaar, maar das een S.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dat frame is loodzwaar vergeleken met de concurrentie. Wel veel waar voor je geld
klopt dat het gewoon vermogen is.. moet nu alleen met dat vermogen mezelf naar boven sjouwenquote:Op dinsdag 10 april 2018 12:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Holterberg is geen klimmen.
De meeste progressie met klimmen maak je door gewoon je basisconditie te vergroten, dat kan ook prima in de polder. Vermogen is vermogen, of dat nou op het vlakke is of omhoog.
!!!quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zijwaartse speling op de remgrepen, shifterrubber dat binnen twee maanden begint te scheuren, bevestigingsbout van de achterderailleur die eruitknalt bij het demonteren... Shimano voelt gewoon degelijker aan.
Maar SRAM schakelt veel fijner en is veel mooier!
Ik denk dat je die aero/aeroad ff uit je hoofd moet zetten ivm de lagere stack. Als je lang bent en niet zo diep zit wordt het toch geen gezicht met een omgedraaide stuurpen en spacertower. Ik zou zoals Patty opteert naar een mooie Endurance CF gaan kijken met een fatsoenlijke afmontage, minstens ultegra. Heb je dan nog geld over zet er een paar mooie wielen in. Dan kom je qua houding en geo veel beter uit en das toch belangrijker dan een aero frame.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:11 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Thanks.
Zit al denk ik twee jaar te kijken naar een nieuwe racefiets, mijn huidige tweedehands gekocht om te kijken of het racen wat voor mij was. Heb een Bulls welke Ultegra is afgemonteerd, frame is dacht ik een 61cm. Reach net gemeten 40cm en stack 63cm. Wou eigenlijk tot eind van het jaar wachten op de Canyon sale om dan een Aeroad te kopen, alleen begint het nu te kribbelen doordat de BD me dit jaar gunstig gezind is.
https://www.planetx.co.uk(...)ce-11-aero-road-bike
Zag deze aero fiets van Planetx laatst voorbij komen en je krijgt hier wel behoorlijk veel waar voor je geld. Alleen heb ik behoorlijk lange benen dus was ik bang dat ik er niet oppas. Seat tube is 550mm, mijn huidige frame is 610mm. Qua reach past die exact alleen de stack van mijn huidige fiets is 630mm, aero fiets van Planetx is 590mm is dit te overbruggen? Jammer dat bijna al die aero fietsen niet echt gemaakt zijn voor lange mensen.
Zat wellicht ook te denken om een frame uit China te kopen en dan een fiets zelf op te bouwen. Alleen heb ik dit nog nooit gedaan, geen idee bijvoorbeeld hoe je een balhoofd en bb in de fiets perst/ monteert. Als ik de diverse geometrie bekijk op de site van Dengfu pas ik bijna nergens op, en als ik ergens op pas dan wordt het een slagschip. Lastig.
Dit is inderdaad heel belangrijk om een oordeel te kunnen vellen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik lees niet of je bij je huidige stack en reach ook spacers gebruikt en hoelang je stuurpen is.
Ik herken dat niet echt. Ja zijwaartse speling pas na 4 jaar, maar dan ook jaarlijks intensief gebruikt en pas na 4 jaar de rubbers vervangen. Dat van die achter der ook nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zijwaartse speling op de remgrepen, shifterrubber dat binnen twee maanden begint te scheuren, bevestigingsbout van de achterderailleur die eruitknalt bij het demonteren... Shimano voelt gewoon degelijker aan.
Maar SRAM schakelt veel fijner en is veel mooier!
Minder vreten, of zorgen dat je meer vermogen gaat trappen. Spiermassa zorgt voor meer vermogen, vet nietquote:Op dinsdag 10 april 2018 12:38 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
klopt dat het gewoon vermogen is.. moet nu alleen met dat vermogen mezelf naar boven sjouwen
Tommeke koopt alleen afgetrapte tweedehands zooi van Marktploats waar al 100x mee gevallen is, dus dat is geen echt goed referentiekader.quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik herken dat niet echt. Ja zijwaartse speling pas na 4 jaar, maar dan ook jaarlijks intensief gebruikt en pas na 4 jaar de rubbers vervangen. Dat van die achter der ook nog nooit meegemaakt.
Hoe is het eigenlijk met je afvalrace?quote:
Zoals jij met je Giosquote:Op dinsdag 10 april 2018 13:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tommeke koopt alleen afgetrapte tweedehands zooi van Marktploats waar al 100x mee gevallen is, dus dat is geen echt goed referentiekader.
Ik doe minstens 10 jaar met shifters denk ik.
Ik maak altijd ruzie met lui die veel te laag bieden op MP.quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:37 schreef kaasplankje het volgende:
Poot stijfhouden kaas, dokken of oprotten moeten ze.
Valt potdikkeme vies tegen, 4kg kwijt ofzo pas. Vermogens gaan wel vooruit dus dat is in ieder geval wat. Ben ook geen enorme vetklep ofzo hoorquote:Op dinsdag 10 april 2018 13:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met je afvalrace?
Aeroad wordt inderdaad wel diep, maar met spacers wel op te lossen als je graag een Aeroad wilt. Madone lijkt geschikter te zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat je die aero/aeroad ff uit je hoofd moet zetten ivm de lagere stack. Als je lang bent en niet zo diep zit wordt het toch geen gezicht met een omgedraaide stuurpen en spacertower. Ik zou zoals Patty opteert naar een mooie Endurance CF gaan kijken met een fatsoenlijke afmontage, minstens ultegra. Heb je dan nog geld over zet er een paar mooie wielen in. Dan kom je qua houding en geo veel beter uit en das toch belangrijker dan een aero frame.
Maar waarom zou je een frame met lage stack willen verhogen? Dan is het geen aero meer. Koop dan een passend frame.quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Aeroad wordt inderdaad wel diep, maar met spacers wel op te lossen als je graag een Aeroad wilt. Madone lijkt geschikter te zijn.
Aan de andere kant, zit je nu goed?
Omdat je het mooi vindt bijvoorbeeld. Daarnaast verlies je niet al je aerovoordeel als je even wat spacers plaatst natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2018 14:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een frame met lage stack willen verhogen? Dan is het geen aero meer. Koop dan een passend frame.
Maar als je de stuurpen even hoog zet op een Edurace zonder spacers heb je even veel aero voordeel.quote:Op dinsdag 10 april 2018 14:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Omdat je het mooi vindt bijvoorbeeld. Daarnaast verlies je niet al je aerovoordeel als je even wat spacers plaatst natuurlijk.
Wat betreft je eigen frontale oppervlak wel. Voor de rest uiteraard niet.quote:Op dinsdag 10 april 2018 14:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar als je de stuurpen even hoog zet op een Edurace zonder spacers heb je even veel aero voordeel.
Das niet waarquote:Op dinsdag 10 april 2018 14:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar als je de stuurpen even hoog zet op een Edurace zonder spacers heb je even veel aero voordeel.
Ja maar dat verschil is te verwaarlozen met 28 per uur gemiddeldquote:
Ik 45min 276 watt avg met hf 151. Op den wattbike, dat wel.quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:51 schreef Patroon het volgende:
Ik ben best wel in orde momenteel.. trapte gisteren 45min 270w avg met hf 170 (terwijl omslag op 185 ligt). Ging dus niet voluit. Denk dat ook komt door de nieuwe houding op de nieuwe fiets.
Vanochtend zei de weegschaal 64kg. Scherpte komt erop.
Ja niet zo gek, die weegt 90kgquote:
P'cies. Dikke bovenbenen. Maar dit was een duurtraining, moet harder kunnen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 15:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja niet zo gek, die weegt 90kg
3w /kg vs 4.2w /kg
Ik zoek nog een snel kader.quote:Op dinsdag 10 april 2018 15:57 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat z Patty helemaal zoek rijdt, die had maar HF 151 terwijl Patty naar adem zat te happen.
Ik heb nog wel wat in de aanbieding, Gios aero frame speciaal voor jou 400.-.quote:
Hahaquote:Op dinsdag 10 april 2018 15:57 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat z Patty helemaal zoek rijdt, die had maar HF 151 terwijl Patty naar adem zat te happen.
Netjes!quote:Op dinsdag 10 april 2018 15:53 schreef Z het volgende:
[..]
P'cies. Dikke bovenbenen. Maar dit was een duurtraining, moet harder kunnen.
quote:Ik heb een vraag over 'Gios Altero 58 frameset frame en voorvork'.
Hoi wat is je uiterste prijs ik biedt 150 euro. Hij is voor me zoon die wilt wiel rennen ik moet zelf rondkomen van uitkering me man heeft me verlaten daarom is dit me hoogste bod
ik ben zelf hoogzwanger van me vijfde kun je hem ook langsbrengen in kerkrade?
gr jolanda
quote:Ik heb een vraag over 'Gios Altero 58 frameset frame en voorvork'.
Bij deze bied ik 450 euro
Met vriendelijke groet,
Marco
Gewoon geduld hebben tot er iemand komt die het er voor over heeft. Dan duurt het maar een paar weken desnoods.quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:29 schreef kaasplankje het volgende:
Hmm Gios staat op mp, tot nu toe alleen maar onzinbiedingen, staat voor 300 erop vaste prijs nu bied iemand 250. Dacht al ze als reservefiets op te bouwen met de ultegra groep die ik nog heb maar dit komt in de buurt. Wat nu?
Poot stijfhouden? Vind 300 echt wel een mooie deal zelf, framset was nieuw 600 en ziet er nog pico uit.
Toerderquote:Op dinsdag 10 april 2018 15:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja maar dat verschil is te verwaarlozen met 28 per uur gemiddeld
Nopequote:Op dinsdag 10 april 2018 15:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja maar dat verschil is te verwaarlozen met 28 per uur gemiddeld
Serieus?quote:Op dinsdag 10 april 2018 15:44 schreef kaasplankje het volgende:
MarcoD zit mij te trollen op marktploats.
Dat was mijn broer..quote:
Herkenbaar . Ik had ze afgelopen weekend in de zon gelegd. Nadat ze wat opgewarmd waren schoten ze er in 1 keer op. Alleen nu is het ventielrubbertje stukquote:Op dinsdag 10 april 2018 21:19 schreef Fretwork het volgende:
Net geprobeerd om mijn tubeless banden alvast op z'n plek te poppen. Eerste zat in 2 minuten perfect op z'n plek, tweede een half uur lang pompen en proberen zonder enig resultaat
Ze liggen nu in het warme hok beneden, maar dit is ook wel een ideequote:Op dinsdag 10 april 2018 21:32 schreef Najieto het volgende:
[..]
Herkenbaar . Ik had ze afgelopen weekend in de zon gelegd. Nadat ze wat opgewarmd waren schoten ze er in 1 keer op. Alleen nu is het ventielrubbertje stuk
Jij? Ja alsof we dat nog niet hadden gemerkt. Hahaha.quote:
Ligt je keuzes hier toe aub. Ik krijg nog een oud frame van mijn pa waar ik wat mee wil knutselen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:24 schreef Steven184 het volgende:
Idee opgepakt om beachracer te gaan opbouwen zo einde zomer, dus nu al even samenstelling maken zodat ik koopjes kan gaan scoren komende maanden. Eerst idee om Sram Gx Eagle erop te zetten, maar was even vergeten dat die niet compatibel is met race shifters.
Komende periode dus maar even puzzelen wat beste setup moet worden.
Waarom in eerste instantie sram eagle? Wil je ook echt op strand racen?quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:24 schreef Steven184 het volgende:
Idee opgepakt om beachracer te gaan opbouwen zo einde zomer, dus nu al even samenstelling maken zodat ik koopjes kan gaan scoren komende maanden. Eerst idee om Sram Gx Eagle erop te zetten, maar was even vergeten dat die niet compatibel is met race shifters.
Komende periode dus maar even puzzelen wat beste setup moet worden.
Doe ikquote:Op woensdag 11 april 2018 07:28 schreef No-P het volgende:
[..]
Ligt je keuzes hier toe aub. Ik krijg nog een oud frame van mijn pa waar ik wat mee wil knutselen.
Ja, echt voor strand bedoeld. Ik wil wel een enkel voorblad, scheelt weer met onderhoud. Eagle is dan 12s, net weer wat meer bereik en dan eventueel ook wat makkelijker te gebruiken op een niet te moeilijk mtb parcours.quote:Op woensdag 11 april 2018 07:44 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Waarom in eerste instantie sram eagle? Wil je ook echt op strand racen?
Mijn idee, sram rival/apex shifters met clutch derailleur en 1x voor. Achter afhankelijk van gebruik iets van 11-28/32 met voor 42.
De MTB of weg derries zijn onderling uitwisselbaar met de shifters. 10s/11s
Die verhouding wordt wel lastig op een MTB parcours denk ik.quote:Op woensdag 11 april 2018 08:44 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Doe ik
[..]
Ja, echt voor strand bedoeld. Ik wil wel een enkel voorblad, scheelt weer met onderhoud. Eagle is dan 12s, net weer wat meer bereik en dan eventueel ook wat makkelijker te gebruiken op een niet te moeilijk mtb parcours.
Hoeft niet perse Sram te zijn, Shimano is ook prima. Zat daar inderdaad gisteravond nog even if hun compatability chart te kijken.
Zat zelf te denken aan 40 voor en 11-28 achter.
Maar voor een beachracer maakt het niks uit, daar heb je geen klimmetjesquote:Op woensdag 11 april 2018 08:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Die verhouding wordt wel lastig op een MTB parcours denk ik.
Beetje harken is niks mis mee op de mountainbike. Ik kom singlespeed 34x18 ook gewoon de meeste mountainbikeroutes rond.quote:Op woensdag 11 april 2018 08:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Die verhouding wordt wel lastig op een MTB parcours denk ik.
Kan natuurlijk altijd kleiner voorblad achter de hand houden, daarnaast is het dichtstbijzijnde mtb parcours nagenoeg vlak.quote:Op woensdag 11 april 2018 08:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Die verhouding wordt wel lastig op een MTB parcours denk ik.
Garmin of Wahoo Elemnt Boltquote:Op woensdag 11 april 2018 09:22 schreef Stienn het volgende:
Ik twijfel, op dit moment heb ik een simpele kilometerteller. Nu wil ik of strava premium aanschaffen met een telefoonhouder op het stuur of zouden jullie een Garmin nemen?
Quadlock + 2 jaar strava = ¤210
Garmin edge 820 explore = ¤219
Fietscomputer. Zo'n telefoon ziet er niet uit en de batterij gaat niet zo lang meequote:Op woensdag 11 april 2018 09:22 schreef Stienn het volgende:
Ik twijfel, op dit moment heb ik een simpele kilometerteller. Nu wil ik of strava premium aanschaffen met een telefoonhouder op het stuur of zouden jullie een Garmin nemen?
Quadlock + 2 jaar strava = ¤210
Garmin edge 820 explore = ¤219
Ja of een stukkie glas.quote:
dit.. en strava premium voegt weinig toe tov gratis strava.quote:Op woensdag 11 april 2018 09:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Fietscomputer. Zo'n telefoon ziet er niet uit en de batterij gaat niet zo lang mee
Enige meerwaarde is dat je stersegmenten op je navigatie ziet, waardoor je precies weet wanneer je moet aanzetten heb nu even een gratis maandje, maar ga er niet voor betalenquote:Op woensdag 11 april 2018 09:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
dit.. en strava premium voegt weinig toe tov gratis strava.
zou zelf voor #teamwahoobolt gaan
Ik schakel de Fok!knokploeg wel in. Niemand komt aan Maaskantje mijn QOMquote:Op woensdag 11 april 2018 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
Tijd om bij de kachel vandaan te komen Macabera.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |