abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2018 @ 17:37:00 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_178327101
https://www.telegraaf.nl/(...)raakpanden-amsterdam

Woningcorporatie Ymere wil dat er zo snel mogelijk een einde wordt gemaakt aan het kraken van maar liefst 22 van hun woningen in Amsterdam Oost door uitgeprocedeerde asielzoekers. Reden is dat de situatie volledig is geëscaleerd: huurders én medewerkers van het bedrijf dat de woningen beheert zijn bedreigd en geïntimideerd.

Volgens ooggetuigen is er inmiddels een woning opengebroken bij een vrouw die aan het douchen was.

„Het gaat nu verder dan alleen kraken”, zegt een woordvoerder van Ymere. „Ons personeel wordt bedreigd, bij bewoners wordt op de deur geklopt en er hangt een grimmige sfeer in de wijk. Dan is er wat ons betreft echt een grens overschreden. Wij willen dat de situatie beëindigd wordt en gaan in overleg met de gemeente, politie en OM om de panden te laten ontruimen.” Volgens de woordvoerder wil de woningcorporatie de panden slopen om vervolgens nieuwe sociale huurwoningen te bouwen. „De openbare orde en veiligheid is in gevaar. We hebben deze zorgen vanmiddag overgebracht aan het college van burgemeester en wethouders”, zegt regiomanager Chris Pettersson van Ymere. Ymere doet zo snel mogelijk aangifte.

Ymere stelt ’niet gelukkig te zijn met de kraakactie’. Kraken is illegaal en volgens de wet verboden. „Met het bedreigen en intimideren van medewerkers en huurders is een rode lijn overschreden. Bij gewone mensen is een raam ingegooid, er wordt ’s nachts op de deuren gebonkt, buurtbewoners geïntimideerd”, aldus Pettersson. „De collega’s van de beheerder worden letterlijk door krakers weggeduwd en overlopen als ze de woning klaar willen maken voor de tijdelijke verhuur. Daardoor kunnen wij ons werk niet meer doen. En kraken is illegaal. We willen dat die wet wordt gerespecteerd en onze huurders zich weer veilig voelen in hun huis en buurt.”

De woningen aan onder andere de Rudolf Dieselstraat worden gesloopt om plaats te maken voor circa 300 nieuwe sociale huurwoningen. Aan dit soort betaalbare woonruimte is grote behoefte in Amsterdam. Een van de huurders, een student, meldde aan De Telegraaf dat gisterenavond een groep mannen een woning open brak. De politie kwam, maar kon niet ingrijpen. De politie bevestigt gisteren aanwezig te zijn geweest.

Burgemeester Van Aartsen schreef afgelopen maand in een brief aan de Amsterdamse gemeenteraad dat hij eigenaren van gekraakte panden zal vragen het kraken te gedogen en te wachten met een ontruimingsverzoek totdat er een nieuw college is gevormd in Amsterdam. Aanleiding voor de brief was een motie van GroenLinks en D66 om ontruimingen tijdelijk op te schorten.
  donderdag 5 april 2018 @ 17:40:44 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178327198
Op zich niets mis met kraken, behalve dan dat het door dit soort zwaar tuig wordt gedaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_178327313
Gewoon eruit trappen en op het vliegtuig ermee :W
Ik zwaai naar dieren.
pi_178327421
Zal wel lachen worden als het linkse tuig ook komt opdraven.

Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178327431
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:50 schreef halfway het volgende:
Ja idd die ook meteen uitzetten hoppa _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_178327567
Kraken.... 9 van de 10 keer tuig dat een gebouw volledig de tering in helpt.
pi_178327638
Oppakken en uitzetten dat ongedierte. Werken ze niet mee, dan maar met scherp schieten.

Oh wacht, het is Amsterdam, waar ze al knuffelend worden ontvangen door linkse terroristen.
pi_178327645
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 18:02 schreef Infection het volgende:
Oppakken en uitzetten dat ongedierte. Werken ze niet mee, dan maar met scherp schieten.
*O* _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_178327666
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:58 schreef havanagila het volgende:
Kraken.... 9 van de 10 keer tuig dat een gebouw volledig de tering in helpt.
Hou het maar op 10 van de 10 keer.
  donderdag 5 april 2018 @ 18:07:45 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178327722
Oppakken, geboeid afvoeren richting uitzetcentrum en tot ziens.
pi_178327751
quote:

Oh wacht, het is Amsterdam, waar ze al knuffelend worden ontvangen door linkse terroristen.
de tijd dat het voornamelijk welwillende studenten waren lijkt zeker voorbij. Dit is gewoon tuig. Ruimen dus.
pi_178328134
Gewoon eens een keer die leeglopers afschieten.
pi_178328247
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:50 schreef halfway het volgende:

[ afbeelding ]
Slag om de Vondelstraat. Woon er om de hoek. Regering zette tanks en snipers in.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178329902
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 18:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

de tijd dat het voornamelijk welwillende studenten waren lijkt zeker voorbij. Dit is gewoon tuig. Ruimen dus.
Klopt. Dit zijn gewoon ordinaire barbaren uit de woestijn. De studenten destijds waren gewoon wat baldadige hippies. Zit wel een verschilletje tussen kwa normen en waarden
pi_178337250
Het zal allemaal niet minder worden met krakersvriendje Rutger Groot Wassink aan het roer.
pi_178337295
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:40 schreef Harvest89 het volgende:
Op zich niets mis met kraken, behalve dan dat het door dit soort zwaar tuig wordt gedaan.
Dit dus.
ROBODEMONS..................|:(
pi_178337762
Gaat nog wat worden met Groenlinks aan de macht in Amsterdam.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_178337810
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 01:16 schreef superniger het volgende:
Gaat nog wat worden met Groenlinks aan de macht in Amsterdam.
Amsterdam is toch al verloren. Ik stel voor dat we een nieuwe hoofdstad kiezen. Welke wordt wel een lastig, want eigenlijk alle grote steden moeten inmiddels wel een beetje als verloren beschouwd worden.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 6 april 2018 @ 01:22:57 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178337835
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2018 01:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Amsterdam is toch al verloren. Ik stel voor dat we een nieuwe hoofdstad kiezen. Welke wordt wel een lastig, want eigenlijk alle grote steden moeten inmiddels wel een beetje als verloren beschouwd worden.
Amsterdam is helaas de toekomst voor de rest van Nederland, dus een nieuwe hoofdstad kiezen haalt niets uit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_178340094
quote:

Zoals ik gisteren al in een reactie aangaf. Het wordt een omgekeerde wereld met GL aan het roer die kraken weer wil gaan gedogen en buitenlandse illegalen geen strobreed in de weg legt om kostbare panden te gaan kraken.

Dat in een tijd waar echte Nederlanders geen woning meer kunnen krijgen. Het is niet meer aan de gewone burger uit te leggen.

Verder illegaal verblijvende op het vliegtuig zetten en bij weigering tot terugkeer droppen op de kust van het land waartoe ze behoren. De oplossing bestaat wel degelijk. Nu nog de politieke moed om het uit te voeren.
pi_178340149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 08:53 schreef Elzies het volgende:

Verder illegaal verblijvende op het vliegtuig zetten en bij weigering tot terugkeer droppen op de kust van het land waartoe ze behoren.
Eens met meer durf en daadkracht, maar waar laat je degenen waarvan je niet weet tot welk land ze behoren?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 6 april 2018 @ 09:01:10 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178340170
Tja, mijn bakfietsende buurvrouwen dachten natuurlijk dat GL Amsterdam gewoon de lokale Jessias-afdeling was.
Nu hebben ze een extremist aan de macht geholpen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178340184
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 08:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Eens met meer durf en daadkracht, maar waar laat je degenen waarvan je niet weet tot welk land ze behoren?
Detineer ze van de buitenwereld en met een beetje druk zijn ze snel genoeg bereid te vertellen waar ze vandaan komen.

Dat bereik je natuurlijk niet met bed, bad, brood en de blijvende toegang tot kraken.

Illegaliteit is strafbaar en daar past maar één maatregel op en dat is detineren en uitzetten.
  vrijdag 6 april 2018 @ 09:05:36 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178340215
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 09:02 schreef Elzies het volgende:

[..]
Illegaliteit is strafbaar en daar past maar één maatregel op en dat is detineren en uitzetten.
Eh, dat is het dus niet (meer).

Met de groeten van de PvdA.
https://www.google.nl/amp(...)liteit-van-tafel.amp
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')