abonnement Unibet Coolblue
pi_178250803
Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen en meer!

Deel vier. Voor de vierjarigen.
En de vijfjarigen mogen ook meedoen. En ook bijna kleuters en net geen kleuters meer.
pi_178250806
Nieuw topic.
Ik eindigde met.

quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 08:53 schreef Omentielvo het volgende:
Hoe gaat het met de kleuters en hoe zijn de paasdagen?

Gisteren hebben we een paaslunch gehouden en heeft ze paaseieren gezocht.
Vandaag gaan we naar de Ah buitendag. Hopelijk werkt het weer een beetje mee.
  maandag 2 april 2018 @ 09:12:42 #3
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_178250973
Wij vieren vandaag Pasen. Gister een verjaardag gehad en vandaag uitgebreide brunch/lunch en paaseieren zoeken.

Ik vier het feest van het feest van het voorjaar, mijn kinderen zijn vooral bezig met jezus op het kruis(punt) dus die kijken vooral veel jezus filmpjes op de tablet. Hopelijk kunnen ze met met Pinksteren ook nog even uitleggen wat daar ook alweer de achterliggende gedachte van is want dat vergeet ik elk jaar :D
pi_178251427
Hier gisteren in huis paashaaseitjes gezocht zoals Jan het zegt en verder weinig geld. Wel croissantjes enzo maar geen mega vreetfestijn

Gewoon rust, lekker naar het veld naast het huis voetballen met de buurtkinderen enzo

Morgen gaat Teun voor het eerst proefdraaien. Ik ben zo benieuwd hoe hij het vind. Ik krijg hem bijna niet meer mee naar huis als we Jan brengen.
pi_178255476
Altijd handig als je kinderen kunnen vertellen waar die dagen over gaan. :D
Hier wilde kleuter Jezus een kaartje sturen, omdat ze het zo zielig vond voor hem.

Goitske. Heerlijk zulke rustige dagen. O+

De Albert Heijn buitendag was tof. We konden paaseieren zoeken. Je kon een kijkje nemen in de kassen. Ze gaf nog een kus aan paksoi zodat het nog beter kon groeien. En je kon konijntjes knuffelen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178257153
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2018 09:12 schreef Kyara het volgende:
Wij vieren vandaag Pasen. Gister een verjaardag gehad en vandaag uitgebreide brunch/lunch en paaseieren zoeken.

Ik vier het feest van het feest van het voorjaar, mijn kinderen zijn vooral bezig met jezus op het kruis(punt) dus die kijken vooral veel jezus filmpjes op de tablet. Hopelijk kunnen ze met met Pinksteren ook nog even uitleggen wat daar ook alweer de achterliggende gedachte van is want dat vergeet ik elk jaar :D
Neerdaling van de Heilige Geest. Casual laten vallen om indruk te maken. :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 2 april 2018 @ 15:29:09 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_178257987
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 14:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Neerdaling van de Heilige Geest. Casual laten vallen om indruk te maken. :Y
Zeg het me tegen die tijd nog maar een keer ;)
pi_178258568
Omen, wat is ze groot ineens! Wow, herken haar bijna niet meer!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 april 2018 @ 18:46:57 #9
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178261886
Wow Omen wat een leuke en knappe meid om te zien O+
  maandag 2 april 2018 @ 18:51:04 #10
426379 elamanilo
elämänilo
pi_178261955
Jaa, wat groot Omen! Ze verandert in haar gezichtje helemaal.

Kyara, de uitstorting van de heilige geest.
pi_178262325
Ooh omen wat een grote meid al!
Ik heb een collega met een boerderij dus de jongens komen er regelmatig

Wij zijn vanmiddag nog even naar kinderparadijs malkenschoten geweest
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu staat Teun zijn tasje klaar voor de eerste keer naar school voor een proefochtend. Wel raar dat ik hem niet breng maar mijn man
pi_178262336
Wauw omen die ineens gegroeid.

Hier hadden we vandaag een verjaardag en gisteren naar beide opa's en oma's geweest en paaseieren gezocht.

Vrijdag waren we naar de julianatoren.

Volgens sac was het 1e en 2e kansdag.
pi_178262344
Goitske spannend.
pi_178263336
Omen, wat een mooie foto's en wat is ze inderdaad gegroeid en veranderd zeg. Vooral die laatste foto, echt zo'n zelfbewust koppie. :o . O+ .

Wij hadden een vrij druk pasen wel. Zaterdag gingen we naar de Kunsthal en daarna op bezoek bij mijn oudste zus. Zondag paaseieren zoeken in de tuin, paasontbijt thuis en toen naar beide opa's en oma's. Dat is best veel in 1 dag, met wat autorijden. Maar ook gezellig. Vandaag hadden we niets gepland en dat was ook fijn.

I heeft veel belangstelling steeds voor de verhalen achter de feestdagen. Dus we hadden haar vrijdag het hele verhaal verteld. Gisteren mocht ze na thuiskomst nog even in de tuin spelen. Daar staat een klein boedha beeldje. Bij het naar bed brengen vertelde I vervolgens een verhaal waar ik weer zo om moest grinniken. Ze zei dat ze in de tuin was gaan bidden.
"Oh. En hoe deed je dat dan?"
"Nou, ik was op een steen gaan staan en toen deed ik zo (ogen dicht en beetje sierlijke bewegingen met de handen) en toen ging boedha naar mij kijken. En toen lag Jezus naast de steen waar ik op stond en hij lag daar dood. En de boedha keek naar mij en naar Jezus. En toen kwamen er allemaal mensen kijken naar mij en Jezus. En boedha."

_O- . 8)7 .

In de Kunsthal bij de tentoonstelling Hyperreal. De enorme baby vond ze zo ontzettend gaaf. Er draaide een filmpje waarop je kon zien hoe ze hem gemaakt hebben en daar heeft ze wel een kwartier naar zitten kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178263691
Wel open dat Boeddha en Jezus in het zelfde verhaal zitten _O-
pi_178271837
Goitske succes vandaag! Ik ben benieuwd hoe hij zijn eerste schooldag vindt. :)
pi_178273766
Ik zag mooie foto's van Omen :)
En Franny wat een dame en leuk dat ze de Kunsthal zo leuk vond.
Succes vandaag Goitske!

Ik heb zo'n leuk weekend gehad met mijn jochie. Mijn vrouw was van donderdag tot en met zondag in Londen dus met zijn 2tjes thuis. Vrijdag heeft ie vooral in de speeltuin gespeeld met de hele buurt, hij was vrij en een heleboel andere kinderen dus ook.

Zaterdag en zondag in een hotel gezeten tussen Den Haag en Scheveningen, poepjesjiek, leuke aanbieding via hotelspecials. Was zo leuk, B vond het geweldig. 2 bedden maar tegen elkaar aangeschoven hij was zo trots dat ie in een hotel sliep en ook nog eens in een groot bed met mij.
Zaterdag lekker naar het strand gegaan, hij was zo blij en vrolijk, heeft de hele middag gespeeld met andere kindjes, schelpen gezocht, voor de golven weggerend en 's avonds samen uit eten gegaan in een strandpaviljoen.
Zondag naar Madurodam geweest, was ook al leuk. Hij vond het erg geslaagd en ik ook. O+
pi_178328988
Teun heeft het dinsdag super gehad. Alleen maar verhalen en had tegen een meisje heel zachtjes gezegd wil je mijn vriendje zijn? Zullen we samen spelen?
Hij is helemaal enthousiast.

Gisteren was het thema afsluiting op school dus Teun en ik zijn samen er naar toe gegaan zegt hij kijk mama dat is MIJN juf O+

Maandag mag hij weer proef draaien, afscheid bij de gastouder (slik) en verjaardag is mijn peuter opeens een kleuter (die op school iedereen ook de oren van het hoofd kletst _O- )
pi_178330738
Oh Exode, dat klinkt als een heerlijk weekend. Dat lijkt me ook zo leuk om een keer met de kinderen te doen, even 2 dagen Den Haag met overnachting in een hotel O+

Goitske, fijn dat hij het naar zijn zin heeft gehad.
pi_178391885
Wauw wat een top dag hier!
Vanmorgen even bij vrienden geweest die vrijdag een kleine hebben gekregen. Ze was gisteren thuis gekomen uit het ziekenhuis na een keizersnede.

Daarna snel door naar zwemles en het was alsof er bij Jan een knop om was gegaan. Opeens zonder paniek, rust, zwom zelfs bij de juf vandaan. Ik dacht echt hè! Zie ik dat nou goed.

Smiddags heerlijk in de tuin, trampoline springen, in de zandbak en bellenblazen.

Opeens zegt Teun ik wil op de panda fiets (is zonder zijwieltjes) en hij zit er op, mijn man heeft voor de show 4 meter mee gelopen en daar ging hij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 april 2018 @ 19:55:58 #21
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_178393715
Wij horen sinds 2 weken ook écht hier O+ Echter hebben wij hier sinds donderdag een meisje met waterpokken in huis.. ze is er vreselijk naar van, zo sneu! :'(
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_178393964
Dat klinkt zéker als een hele geslaagde dag Goitske! *O*

Gefeliciteerd Rijstebuiltje!

Hier een jankdag, was blij toen ik hem om 18.30 naar boven kon werken :')
pi_178394169
Zitten jullie kleuters al op zwemles?
Wanneer zijn ze begonnen of wanneer ben je dat van plan? :)
pi_178394373
Goitske wat gaan ze rap ineens. Klinkt als een zeer geslaagde dag.

Ean ging net voor ze 5 werd 1jr 3mnd later was ze klaar.
Sac is sinds januari begonnen ze was toen 4jr en 4mnd. Vrij vroeg maar er was plek en ik hoop dat ze voor de zomervakantie zichzelf een beetje kan redden. Ze wil ook erg graag het diepe in.
  zondag 8 april 2018 @ 20:32:55 #25
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_178394426
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:21 schreef vencodark het volgende:
Zitten jullie kleuters al op zwemles?
Wanneer zijn ze begonnen of wanneer ben je dat van plan? :)
S. gaat op zwemles als ze 4j 7m is dan gaat hier het buitenbad open.
pi_178394601
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:21 schreef vencodark het volgende:
Zitten jullie kleuters al op zwemles?
Wanneer zijn ze begonnen of wanneer ben je dat van plan? :)
Hier nu 5 lessen gehad, 5jr4mnd.
En het gaat super _O_ Nooit verwacht, maar gelijk bij de eerste les lachend het diepe in met alleen bandjes om. Trotse moeder hier O+
  zondag 8 april 2018 @ 20:41:28 #27
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_178394626
Hier gaan ze met iets jonger dan 5,5 jaar op zwemles (en oudste met 6,5 jaar dus). Eerder was geen plek om met 3 tegelijk te starten, anders had het van mij wel een half jaartje eerder gemogen.
pi_178394669
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 19:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij horen sinds 2 weken ook écht hier O+ Echter hebben wij hier sinds donderdag een meisje met waterpokken in huis.. ze is er vreselijk naar van, zo sneu! :'(
aah wat sneu. Bij ons hielpen havermout badjes het beste
pi_178394693
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:21 schreef vencodark het volgende:
Zitten jullie kleuters al op zwemles?
Wanneer zijn ze begonnen of wanneer ben je dat van plan? :)
4 jaar 7 maand. Zwemschool accepteert vanaf 3 jaar. Teun wil ik in het najaar ook op zwemles doen met 4 1/2
pi_178394746
4 jaar en 10 maanden...
Nu zit hij dus al 4 maanden op zwemles.. in badje 1 ;)
pi_178394813
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Goitske wat gaan ze rap ineens. Klinkt als een zeer geslaagde dag.

Ze zitten ook heel goed in hun vel
Ben zo blij hoe het ineens gaat

Teun gaat morgen weer proef draaien. Ik mag hem brengen en halen dus ben benieuwd. En dan deze week afscheid nemen...

Afscheid van peuters in huis want vrijdag wordt hij een echte kleuter. Afscheid bij de gastouder waar ik ruim 5 jaar 3x per week over de vloer kwam.
Zo raar...
En dan heb ik volgende week 2 kleuters op school in groep 1 en 2.

Afscheid bij de gastouder gaat mij zwaar vallen vrees ik. Kon het heel goed met haar vinden gelukkig zien we elkaar nog wel we wonen op het zelfde woonerf maar het is toch anders
  zondag 8 april 2018 @ 20:54:32 #32
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178394905
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 19:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij horen sinds 2 weken ook écht hier O+ Echter hebben wij hier sinds donderdag een meisje met waterpokken in huis.. ze is er vreselijk naar van, zo sneu! :'(
Welkom! *O*
Maar wat sneu zeg. Is ze er ook echt ziek van, of is het vooral de (enorme) jeuk?

quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:21 schreef vencodark het volgende:
Zitten jullie kleuters al op zwemles?
Wanneer zijn ze begonnen of wanneer ben je dat van plan? :)
Hier is de planning na de zomer, als ze net 5 is. Ze vindt het eng en wil niet, dus we starten maar niet heel vroeg. Haar vriendinnetje is afgelopen week begonnen (4j7m), maar die wilde ook heel graag :)

Ik heb besloten om te kijken hoe het gaat als ze 5 is, mocht het niet gaan stellen we het gewoon nog even uit. Maar ze heeft nogal de neiging om heel veel beren op de weg te zien, dus ik wil het wel proberen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178395074
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:54 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Welkom! *O*
Maar wat sneu zeg. Is ze er ook echt ziek van, of is het vooral de (enorme) jeuk?

[..]

Hier is de planning na de zomer, als ze net 5 is. Ze vindt het eng en wil niet, dus we starten maar niet heel vroeg. Haar vriendinnetje is afgelopen week begonnen (4j7m), maar die wilde ook heel graag :)

Ik heb besloten om te kijken hoe het gaat als ze 5 is, mocht het niet gaan stellen we het gewoon nog even uit. Maar ze heeft nogal de neiging om heel veel beren op de weg te zien, dus ik wil het wel proberen.
Kijk anders of er een zwemschool in de buurt is die les geeft in kleine groepjes vanuit het water.
Ik zit bij zwemschool kablau om die reden. Zij geeft ook les aan verstandelijk en lichamelijk beperkte kinderen maar ook normale kinderen en kinderen met waterangst etc. En ik zit er nu een jaar heb ze met veel geduld de kinderen het vertrouwen zien geven.

Jan had ze ook gelijk door al bij de proefles hoe hij is en zijn karakter. Dus met vertrouwen geven maar wel duidelijk grenzen aan geven krijgen ze hem prima aan het zwemmen
pi_178395489
Na het babyzwemmen zijn we doorgegaan met kleuterzwemmen. Half uurtje was dat. Met 5 meteen door naar ABC—zwemmen en nu 15 maanden verder zwemt hij voor C.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 8 april 2018 @ 21:43:33 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178396252
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:14 schreef Clubsoda het volgende:
Na het babyzwemmen zijn we doorgegaan met kleuterzwemmen. Half uurtje was dat. Met 5 meteen door naar ABC—zwemmen en nu 15 maanden verder zwemt hij voor C.
Oh kleuterzwemmen klinkt goed! Dat is hier helaas niet, zou wel een gat vullen tussen ouder&kind en ABC zwemmen.
Wij gaan over een paar weken verhuizen, dus stellen zwemles uit tot na de zomervakantie. Kuiken is dan 4,5. Hij wil ook graag op hockey, dus gaat het nog druk krijgen :P.
KuikenGuppy
pi_178396329
Dat was ook mijn idee inderdaad, hij was na het ouder&kind-zwemmen zo watervrij en ze kunnen dan ook al best wat dingen (drijven, door het gat etc) dat het me zonde leek het een jaar te laten versloffen. Ik was dus blij met deze mogelijkheid en daarna kunnen ze dan badje 1 overslaan.

Andere sport doen we pas al het laatste diploma op zak ik, ik vind dit eigenlijk al druk genoeg zo,
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 8 april 2018 @ 21:49:21 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178396366
Mja, ik vind zwemles niet tellen als sport, hij mag na z'n zwemdiploma op muziekles. Ik weet niet hoe het in onze nieuwe regio zit, maar waar we nu wonen kan je met 4 zo beginnen met hockey en is er met 6(+) een wachtlijst.
Kuiken mist het zwemmen wel heel erg, hij vraagt er bijna wekelijks naar.
KuikenGuppy
pi_178396532
Ik heb zoon opgegeven om na de zomervakantie te gaan starten. Hij heeft er weinig zin in. Hij is net in maart 5 geworden.

Hij wil uiteindelijk iets met muziek doen, gitaar of drummen. Dat mag hij als hij zn zwemdiplomas heeft
  zondag 8 april 2018 @ 22:13:35 #39
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178396807
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 21:00 schreef Goitske het volgende:

[..]

Kijk anders of er een zwemschool in de buurt is die les geeft in kleine groepjes vanuit het water.
Ik zit bij zwemschool kablau om die reden. Zij geeft ook les aan verstandelijk en lichamelijk beperkte kinderen maar ook normale kinderen en kinderen met waterangst etc. En ik zit er nu een jaar heb ze met veel geduld de kinderen het vertrouwen zien geven.

Jan had ze ook gelijk door al bij de proefles hoe hij is en zijn karakter. Dus met vertrouwen geven maar wel duidelijk grenzen aan geven krijgen ze hem prima aan het zwemmen
Dat is wel een goeie. Ik zal me er eens in verdiepen, dankje :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 8 april 2018 @ 22:14:49 #40
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_178396829
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:46 schreef Clubsoda het volgende:
Andere sport doen we pas al het laatste diploma op zak ik, ik vind dit eigenlijk al druk genoeg zo,
+1

ik heb sws geen idee hoe we dat allemaal praktisch moeten gaan regelen. Misschien moeten ze maar allemaal op dezelfde sport straks :')
pi_178397037
Hier zit ze op zwemles sinds begin oktober. Ze zit nu in badje 2. En daar zitten veel meer leerlingen in een les en is het voor mijn gevoel veel rommeliger allemaal.
Andere sport wil ik pas als ze de C heeft.

Rijst, welkom met je verse kleuter. Sneu dat ze ziek is. :*
pi_178401657
Ik lees kleuterzwemmen, dat ik ga ik eens opzoeken hier in de buurt. B is 4 jaar en 2 maanden nu. Ik zit er vooral mee dat in juli zijn zusjes verwacht wordt en dat nieuwe ritme voor minder tijd voor dat soort dingen gaat zorgen vrees ik.

EN wij gaan binnenkort de vouwwagen weer neerzetten bij de M'veense Plassen. Hij is gek op water en zwemmen en ik zou toch wel willen dat hij zich wat beter zelf kan redden in het water voor de zomer.

Wij hebben ook een heerlijk weekend gehad. Vrijdag was mijn moeder bij ons en we hebben we 's middags een pretecho gehad. B was het na 5 minuten wel zat die dacht volgens mij dat zijn zusjes trucjes ging doen in de buik van zijn andere moeder.
Ze was enorm bewegelijk en verstopte zich steeds _O-

Zaterdag de hele dag naar het strand geweest en gisteren hadden we visite en zijn we lekker gaan lopen in de polder en lang terras gehangen :D

Wow, Goitske, wat een grote jongens zo. Ik kan me voorstellen dat afscheid van de gastouder lastig is. Groot deel van jullie leven geweest.

Welkom Rijst!
  maandag 9 april 2018 @ 10:22:28 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178402352
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2018 22:14 schreef Kyara het volgende:

[..]

+1

ik heb sws geen idee hoe we dat allemaal praktisch moeten gaan regelen. Misschien moeten ze maar allemaal op dezelfde sport straks :')
Dezelfde sport is hier ook het idee, al zie ik aan mijn schoonzusje dat dat ook niet per sé zorgt dat het praktisch is, want die heeft beide jongens op voetbal en moet in de weekenden echt puzzelen om ze op tijd bij de juiste (uit)wedstrijden door de hele provincie heen te krijgen.
KuikenGuppy
pi_178402445
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 10:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dezelfde sport is hier ook het idee, al zie ik aan mijn schoonzusje dat dat ook niet per sé zorgt dat het praktisch is, want die heeft beide jongens op voetbal en moet in de weekenden echt puzzelen om ze op tijd bij de juiste (uit)wedstrijden door de hele provincie heen te krijgen.
Jan heeft op dit moment wielrennen of veldrijden in zijn hoofd
Of ik daar blij van word

Hij mag kiezen als hij klaar is met zwemmen a en b is verplicht, c een optie
  maandag 9 april 2018 @ 10:30:35 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178402491
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 10:27 schreef Goitske het volgende:

[..]

Jan heeft op dit moment wielrennen of veldrijden in zijn hoofd
Of ik daar blij van word

Hij mag kiezen als hij klaar is met zwemmen a en b is verplicht, c een optie
Wielrennen is pas vanaf 8 geloof ik, dus je hebt nog even ;).

Ik vind in principe alles best, behalve voetbal :P.
KuikenGuppy
pi_178402701
Sport.....B roept voetbal en dat is voor mij op zich wel leuk als voetballiefhebber :P Hij schiet nu de tuin aan flarden. (ok ok samen met mij)
Ik ga dat best wel een gedoe vinden geloof ik, steeds in het weekend. Wij kunnen B komende zomer inschrijven voor voetbal. De buurman is nogal actief bij die vereniging dus die zou hem er wel tussen duwen, kregen we te horen.
Ik hoop stiekem wel dat hij voetbal echt leuk gaat vinden. Samen naar wedstrijden, dat zou ik erg leuk vinden.

Maar goed, voor hetzelfde geld wil hij in de zomer weer iets heel anders....
pi_178402721
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wielrennen is pas vanaf 8 geloof ik, dus je hebt nog even ;).

Ik vind in principe alles best, behalve voetbal :P.
mijn man wil echt een teamsport voor ze. Ik begrijp dat opzicht wel aangezien ik zelf aan wedstrijd zwemmen heb gedaan, dat is toch meer solo
pi_178403104
Zoon vind voetbal stom *O*
pi_178403188
Ik hoop dat ik de mijne warm krijg voor honkbal, had ik vroeger zelf zo graag willen doen :@ Scouting is ook een optie, maar zit hier best ver weg.
Eerst maar een diploma, kijken we dan weer verder.

Wel gaat hij elke woensdagmiddag naar kleutergym, is zo'n extra naschoolse activiteit, drie kwartier apenkooien en gek doen, heerlijk.
pi_178406442
W zit sinds kort bij de bevers. Ze vind het echt superleuk. Ze zit ook op zwemmen en heeft op dansen gezeten, maar dit is het eerste wat ze superleuk vind!

Verder lijkt van de sporten die ik hier in t dorp zie korfbal me wel leuk.. Maar ja, gaat erom wat ze zelf wil natuurlijk.. Zelf heb ik vroeger nooit op een sport gezeten. Zwemmen via school, verder vanaf 9 jaar op scouting en vanaf 8 muziekles.. en voor meer was ook écht geen geld..
pi_178406922
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:
W zit sinds kort bij de bevers. Ze vind het echt superleuk. Ze zit ook op zwemmen en heeft op dansen gezeten, maar dit is het eerste wat ze superleuk vind!

Verder lijkt van de sporten die ik hier in t dorp zie korfbal me wel leuk.. Maar ja, gaat erom wat ze zelf wil natuurlijk.. Zelf heb ik vroeger nooit op een sport gezeten. Zwemmen via school, verder vanaf 9 jaar op scouting en vanaf 8 muziekles.. en voor meer was ook écht geen geld..
Ik denk dat mijn kind ook meer een bever dan een voetballer is, we zullen tzt even zien :Y
pi_178408171
zwemmen en dansen vond/vind ze ook heel leuk overigens, maar na scouting komt ze echt veel blijer en vol energie thuis..
pi_178408272
Leuk, die ideeën over sport en zwemmen. :)
Onze zoon wordt bijna 5 dus wilde eens weten wat een beetje ‘standaard’ is ofzo. :P Mijn moeder en zus zitten zich nogal te bemoeien ermee. Alsof we knettergek zijn dat onze zoon nog niet is begonnen of op een wachtlijst staat ofzo.

Anyway: vandaag een vriendje dat bij ons voor het eerst kwam spelen. Niet zo mijn type want zo aardig is hij niet altijd met A geweest, blijkbaar zijn ze nu vrienden.
Kom ik bij het instappen in de auto mijn moeder tegen. Dus die praat met A. en dat jongetje.
Zegt dat kind tegen haar: “Je lijkt op een heks”. :X
Dus mijn moeder en ik verbaasd, ik zeg wel tegen hem dat zoiets niet netjes is.
Mijn moeder wilde iets terugzeggen van: “Nou, jij lijkt op...” maar ze hield toch haar mond en fietste verder.

Lekker hè. -O-
Moet ik daar iets mee?
pi_178408491
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 15:44 schreef vencodark het volgende:
Leuk, die ideeën over sport en zwemmen. :)
Onze zoon wordt bijna 5 dus wilde eens weten wat een beetje ‘standaard’ is ofzo. :P Mijn moeder en zus zitten zich nogal te bemoeien ermee. Alsof we knettergek zijn dat onze zoon nog niet is begonnen of op een wachtlijst staat ofzo.

Anyway: vandaag een vriendje dat bij ons voor het eerst kwam spelen. Niet zo mijn type want zo aardig is hij niet altijd met A geweest, blijkbaar zijn ze nu vrienden.
Kom ik bij het instappen in de auto mijn moeder tegen. Dus die praat met A. en dat jongetje.
Zegt dat kind tegen haar: “Je lijkt op een heks”. :X
Dus mijn moeder en ik verbaasd, ik zeg wel tegen hem dat zoiets niet netjes is.
Mijn moeder wilde iets terugzeggen van: “Nou, jij lijkt op...” maar ze hield toch haar mond en fietste verder.

Lekker hè. -O-
Moet ik daar iets mee?
Zo dan.. :X Zulke kinderen zijn hier niet welkom. Ik kan gelukkig op deze leeftijd nog wat sturen qua speelafspraakjes. Net een heel beleefd en rustig jongetje uitgezwaaid, die mag vaker komen :7
  maandag 9 april 2018 @ 16:00:15 #55
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178408552
Ik zou denk ik vragen waarom hij dat vindt. Misschien is het wel omdat ze donkere kleding aan heeft ofzo.
Ik merk bij mijn eigen kleuter tenminste dat ze soms met verrassende antwoorden komt, terwijl ik dacht dat ze heel iets anders zou antwoorden.
Daarnaast zou ik wel uitleggen dat mensen dat niet leuk vinden om te horen en waarom, maar zou er denk ik verder niks mee doen.

Nu stoor ik me ook niet snel aan wat kinderen zeggen, dus misschien ben ik niet zo'n goed uitgangspunt ;)

Ik denk wel dat het goed is om voor jezelf helder te hebben of je het ook erg zou vinden als een kindje dat wel je type is het had gezegd.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 9 april 2018 @ 16:31:27 #56
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_178409223
Ik vind dat dus eigenlijk helemaal geen rare of brutale opmerking maar kinder onschuldigheid.
Grote neus, puist of iets anders waarom ze op een heks lijkt. Ik zou dan nieuwsgierig vragen oh ja? hoezo dan?
pi_178409414
Bij een (jonge) kleuter vind ik dat ook wel grappig ja, en afhankelijk van de toon helemaal niet brutaal. Bij een 10jarige zou ik wel iets anders kijken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178409452
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 16:42 schreef Vanyel het volgende:
Bij een (jonge) kleuter vind ik dat ook wel grappig ja, en afhankelijk van de toon helemaal niet brutaal. Bij een 10jarige zou ik wel iets anders kijken.
Maar venco gaf al aan dat ze het sowieso al een brutaal ventje vindt, dan is de toon van die opmerking ook gelijk anders.

Ik kan van sommige klasgenootjes ook meer hebben dan van anderen. Bij de een is het grappig bedoeld, bij de ander ronduit brutaal.
pi_178409565
Daarom vond ik de laatste opmerking van Sylver wel scherp.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178409709
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2018 16:31 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik vind dat dus eigenlijk helemaal geen rare of brutale opmerking maar kinder onschuldigheid.
Grote neus, puist of iets anders waarom ze op een heks lijkt. Ik zou dan nieuwsgierig vragen oh ja? hoezo dan?
Ja, dat dus. Je veronderstelt allerlei negatieve ideeën over het begrip 'heks' bij dat jongetje die je niet bij hem nagevraagd hebt. En die hij na een 'dat is ook niet aardig van je' ook niet meer gaat delen ;) voor hetzelfde geld vindt hij heksen keitof, weet jij veel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178409768
"keitof"
:D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178409848
Maar Venco, je schrijft dat het kind in het verleden niet altijd aardig is geweest en nu zijn ze vrienden. Tja, ik zie dat voortdurend gebeuren tussen mijn kind en haar vriendjes. Het ene moment zeggen ze dramatisch: ik ga nooit meer met jou spelen. En vijf minuten later is het weer oke. En niet aardig doen, komt toch vaak genoeg van twee kanten? Mijn kind is ook niet altijd aardig.

Verder begrijp ik ook die reactie niet op dat heks. Het kan even ongemakkelijk voelen, maar ik hoor hier met alle buurkinderen die vaak in en uit lopen bij ons thuis ook allerlei opmerkingen voorbij komen. Laatst zei een nieuw buurmeisje tegen me: mijn zus vindt I raar.
Nou ja, dat kan. Ze is soms ook raar. Ik zelf ook trouwens. En een ander buurmeisje vond Y een 'stomme baby.' Ze flappen er alles uit. Dat moet je relativeren en als het te ver gaat dan zeg je dat gewoon. En klaar.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178409955
Nou, ik was dus overdonderd en mijn moeder ook. Dus mijn reactie was niet erg creatief om door te vragen of de dingen anders te bekijken dan een negatieve associatie bij ‘heks’ te leggen.
En inderdaad: in alle eerlijkheid ben ik bevooroordeeld om wat hij zegt omdat ik al eerder dingen bij hem heb gezien/gemerkt in zijn gedrag die hem niet echt populair bij mij maken.

En wat sylver zegt: had ik het van een ander kind beter kunnen hebben? Wellicht/waarschijnlijk wel want ik was al niet echt enthousiast dat A. nu met hem wilde spelen.
Maar ze kwamen hand in hand de school uit en achteraf ging de speeldate heel goed.
Jongetje was lief voor de baby en tegen mij fatsoenlijk.
Hij is 5 dus is het natuurlijk anders dan bij een 10 jarige inderdaad.
Ik weet ook wel dat kinderen op die leeftijd toch minder remming nog hebben met hun woorden dus hoeveel kan je verwachten. Mijn zoon is ook geen engeltje ofzo.


Maar mijn eerste gevoel was dus wel van: wtf, lekker zo’n brutaal jong. :') :@
pi_178410006
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 16:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Je veronderstelt allerlei negatieve ideeën over het begrip 'heks' bij dat jongetje die je niet bij hem nagevraagd hebt. En die hij na een 'dat is ook niet aardig van je' ook niet meer gaat delen ;) voor hetzelfde geld vindt hij heksen keitof, weet jij veel.
Goed punt. Had er gewoon even naar moeten vragen. Bij nadere uitleg had ik altijd nog kunnen reageren. :)
pi_178410138
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:14 schreef vencodark het volgende:

[..]

Goed punt. Had er gewoon even naar moeten vragen. Bij nadere uitleg had ik altijd nog kunnen reageren. :)
ik zou me eerder zorgen maken om je moeder die net aan volwassen genoeg is om geen 'nou jij lijkt op een...' te zeggen :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_178410159
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2018 17:19 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik zou me eerder zorgen maken om je moeder die net aan volwassen genoeg is om geen 'nou jij lijkt op een...' te zeggen :+
Haha ja true. :D Ik was blij dat ze ophield want het is ook nog eens een donker jongetje. :')
pi_178410175
Fijn dat ik even kon spuien. Jullie inzichten maken toch wel verschil voor me. Ik bekijk het nu vanuit een ander perspectief. ^O^
pi_178410204
Om dáár weer even op in te haken; ik maak nooit onderscheid in mensen. Blank/zwart, dik/dun, knap/lelijk etc.
Toch flapte m'n zoon er van het weekend tegen m'n vriendin uit dat mem ''dun'' is en zij ''dik''.
Ik schaamde me dood :@

Hoe kan ik hem uitleggen dat dit niet aardig is om te zeggen? Ik wil juist niet benadrukken dat hij geen onderscheid mag maken, want dan geef ik voorbeelden en weet hij alsnog de verschillen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2018 17:24:46 ]
pi_178410261
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 17:24 schreef Poes. het volgende:
Om dáár weer even op in te haken; ik maak nooit onderscheid in mensen. Blank/zwart, dik/dun, knap/lelijk etc.
Toch flapte m'n zoon er van het weekend tegen m'n vriendin uit dat mem ''dun'' is en zij ''dik''.
Ik schaamde me dood :@

Hoe kan ik hem uitleggen dat dit niet aardig is om te zeggen? Ik wil juist niet benadrukken dat hij geen onderscheid mag maken, want dan geef ik voorbeelden en weet hij alsnog de verschillen.
Ik heb dat eens gehad met mijn zoontje.
Die vroeg in de winkel (iets te hard) aan mij waarom een bepaalde mevrouw zo heel dik is.
Tja, lastig om zoiets af te leren. Ik probeer hem zoiets te zeggen dat hij niet over andermans uiterlijk moet praten, behalve als je iemand mooi vindt ofzo.
Juist omdat mensen het niet altijd leuk vinden als je over hen praat.
Maar ik vind zulke dingen ook lastig hoor! :?
pi_178410638
Venco. Wat mooi hoe je het door hier hebt kunnen relativeren. Daarvoor open staan is al een mooie eigenschap.
Ik zou ook hetzelfde idee hebben als een kind zoiets zou zeggen. En mezelf moeten inhouden om niet iets stoms terug te zeggen.
Maar door hier leer je inderdaad om door te vragen.

Poes. Ik zou het uitleggen. Dat die persoon inderdaad voller is. Maar dat mensen het niet leuk vinden om te horen ofzo.
pi_178410725
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 17:24 schreef Poes. het volgende:
Om dáár weer even op in te haken; ik maak nooit onderscheid in mensen. Blank/zwart, dik/dun, knap/lelijk etc.
Toch flapte m'n zoon er van het weekend tegen m'n vriendin uit dat mem ''dun'' is en zij ''dik''.
Ik schaamde me dood :@

Hoe kan ik hem uitleggen dat dit niet aardig is om te zeggen? Ik wil juist niet benadrukken dat hij geen onderscheid mag maken, want dan geef ik voorbeelden en weet hij alsnog de verschillen.
op zich is het niet per definitie onaardig, als zij idd dikker is dan jij dan is het alleen een (juiste!) constatering ;)

De waarde die eraan gehangen wordt is per persoon anders, wellicht vindt je vriendin het helemaal niet erg ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_178411238
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

op zich is het niet per definitie onaardig, als zij idd dikker is dan jij dan is het alleen een (juiste!) constatering ;)

De waarde die eraan gehangen wordt is per persoon anders, wellicht vindt je vriendin het helemaal niet erg ;)
Ja dat vond ze dus wel :D En ik ook. Het kwam er ook wel wat giechelig uit, zo van ''haha jij bent dik en jij bent dun''. Moeilijk uit te leggen.
pi_178411564
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:22 schreef vencodark het volgende:
Fijn dat ik even kon spuien. Jullie inzichten maken toch wel verschil voor me. Ik bekijk het nu vanuit een ander perspectief. ^O^
Fijn :Y Misschien zou je je zoon eens kunnen vragen waarom hij graag met de vriendje speelt? Wat maakt hem een leuk vriendje? Misschien krijg je heel verrassende antwoorden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178411652
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 18:03 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ja dat vond ze dus wel :D En ik ook. Het kwam er ook wel wat giechelig uit, zo van ''haha jij bent dik en jij bent dun''. Moeilijk uit te leggen.
Ik zou dan denk ik zeggen dat het klonk als iets grappigs of dat klopt en waarom hij dat grappig vond.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178411653
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:57 schreef Poes. het volgende:

[..]

Zo dan.. :X Zulke kinderen zijn hier niet welkom. Ik kan gelukkig op deze leeftijd nog wat sturen qua speelafspraakjes. Net een heel beleefd en rustig jongetje uitgezwaaid, die mag vaker komen :7
wees blij. Jan komt bij voorkeur thuis met het kind waarvan ik denk NEEEEE niet weer! Maar ik heb mij voorgenomen even diep te ademen, want einde van het schooljaar gaat hij van school en over naar een andere basisschool. Tot die tijd laat ik het zo nu en dan maar toe
pi_178411722
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 18:28 schreef Goitske het volgende:

[..]

wees blij. Jan komt bij voorkeur thuis met het kind waarvan ik denk NEEEEE niet weer! Maar ik heb mij voorgenomen even diep te ademen, want einde van het schooljaar gaat hij van school en over naar een andere basisschool. Tot die tijd laat ik het zo nu en dan maar toe
We hebben 1 jochie in de klas die ik absoluut niet kan uitstaan, gelukkig denkt m'n zoon er ook zo over ^O^
Hij en leuk vriendje kwamen vanmiddag met het verhaal thuis dat dat andere kindje ''piemel tik'' had gespeeld op school, je kunt wel raden. Ze zijn gelukkig gelijk naar juf toegestapt.
  maandag 9 april 2018 @ 18:44:35 #77
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_178411955
Besef je goed dat je eigen kind op school en bij anderen thuis ook een heel ander kind kan zijn :D
Dat jullie kind misschien wel een beetje onterecht ( of terecht) door 1 of 2 voorvallen gezien zal worden als dat rotkind.

En ook van mensen en kinderen die anders zijn kunnen ze leren.

Ik vind dat rotkind zeggen altijd zo enorm flauw, misschien is het wel een beetje opstandig omdat het niet om kan gaan met de stress van de scheiding thuis of een beetje gemeen omdat het niet weet dat hoe zijn ouders met hem omgaan niet normaal is.

En juist dat soort kinderen zouden zo erg veel kunnen leren van hoe het ook allemaal kan gaan.
Wees dan dat goede voorbeeld, leg hem jullie waarden en normen uit, het zijn gewoon kleine mensjes waar je mee kan communiceren.
pi_178411997
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2018 18:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
Besef je goed dat je eigen kind op school en bij anderen thuis ook een heel ander kind kan zijn :D
Dat jullie kind misschien wel een beetje onterecht ( of terecht) door 1 of 2 voorvallen gezien zal worden als dat rotkind.

Ik zie hem al een jaar dagelijks in de klas en op het plein. Ik heb genoeg redenen :Y
  maandag 9 april 2018 @ 19:09:13 #79
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_178412509
sneu vind ik dat hoe we zo makkelijk een kind kunnen opgeven, hoe slecht het gedrag ook is.
pi_178412816
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2018 19:09 schreef Budabuddumbam het volgende:
sneu vind ik dat hoe we zo makkelijk een kind kunnen opgeven, hoe slecht het gedrag ook is.
Opgeven is een groot woord, het is niet alsof ik hem over 10 jaar in het Poortje zie zitten ofzo.

Maar nu (en afgelopen jaar) is het een kind die ik liever niet over de vloer heb.
  maandag 9 april 2018 @ 19:27:52 #81
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178412873
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

op zich is het niet per definitie onaardig, als zij idd dikker is dan jij dan is het alleen een (juiste!) constatering ;)

De waarde die eraan gehangen wordt is per persoon anders, wellicht vindt je vriendin het helemaal niet erg ;)
Vanwege dat laatste heb ik er hier toch op aangestuurd dat ze zulke opmerkingen liever naar mij toe maken als iemand het niet meer hoort, dan waar de persoon bij staat. Mijn peuter (kleuter heeft inmiddels wel al meer gevoel bij wat sociaal wenselijk is) heeft zelf totaal geen negatieve associatie met dik, maar toch kunnen mensen zich heel klote voelen als ze een MAMA KIJK EENS DIE HEEFT WEL ECHT HELE DIKKE ARMEN HE! naar zich toegeworpen krijgen. Vast (lang) niet iedereen, maar het kan ook juist wel de druppel betekenen. Dus ik heb ze eens thuis uitgelegd dat ik snap dat het ze opvalt en dat ze gelijk hebben, maar dat mensen er wel verdrietig van kunnen worden.

Nu kan zij dat nog niet op elke situatie toepassen en heeft ze het vooral onthouden met "dik", want laatst zei ze op aardig volume dat ze "kreukeltjes in het gezicht van mevrouwen niet zo mooi vond", over de rimpels van een vrouw van een jaar of 45 vóór ons bij de kassa :')
pi_178412906
Spees, dat is wel een mooie om aan m'n zoon uit te leggen, thanks :)
  maandag 9 april 2018 @ 19:33:58 #83
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_178412998
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:24 schreef Poes. het volgende:

[..]

Opgeven is een groot woord, het is niet alsof ik hem over 10 jaar in het Poortje zie zitten ofzo.

Maar nu (en afgelopen jaar) is het een kind die ik liever niet over de vloer heb.
Nou dat niet over de vloer vind ik eigenlijk wel hetzelfde als opgeven.
Een kind is kneedbaar, kan je dingen uitleggen, kan je ook veel leren.
Wat gaat het doen met een kind als iedereen zegt, die wil ik niet over de vloer.
Zowel emotioneel als sociaal vind ik dat echt stom voor een kind..

Bedoel als je kind er geen vrienden mee wil zijn zoals in jouw geval dan hoef je er niets mee natuurlijk maar ik vind het wel sneu, een kind is ook maar wat hij mee krijgt vanuit huis/omgeving.
pi_178413028
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2018 19:33 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nou dat niet over de vloer vind ik eigenlijk wel hetzelfde als opgeven.
Een kind is kneedbaar, kan je dingen uitleggen, kan je ook veel leren.
Wat gaat het doen met een kind als iedereen zegt, die wil ik niet over de vloer.
Zowel emotioneel als sociaal vind ik dat echt stom voor een kind..

Bedoel als je kind er geen vrienden mee wil zijn zoals in jouw geval dan hoef je er niets mee natuurlijk maar ik vind het wel sneu, een kind is ook maar wat hij mee krijgt vanuit huis/omgeving.
Dat is niet mijn taak. En hij heeft volgens mij vriendjes zat, dat zal het probleem niet zijn.

Er zullen ongetwijfeld ook ouders/kinderen zijn die MIJN kind niet over de vloer willen, prima toch? Je kunt niet met iedereen overweg, that's life.
pi_178414016
Nou... hier op school ook een meisje waarvan ik het niet erg vind dat W er nooit mee speelt.. Maar als ze wel willen afspreken is ze heus welkom. Is enorm druk en vaak onaardig, maar voor zover ik het kan zien liggen ouders in een vechtscheiding en heeft ze t niet makkelijk. Vind t ook sneu voor haar dat ze zo negatief de aandacht trekt.
pi_178414039
En t stomme is dat in zo n geval heel veel kinderen niet willen spelen, wat t negatieve alleen versterkt..
pi_178414707
Ik vind het eigenlijk wel een taak van ons allemaal, om een beetje op onze medemens te letten. Soms kan een liefdevolle buurvrouw of ouder van een vriendje echt het verschil maken in de ellende van een kind. Dat betekent niet dat dit in het specifieke geval ook geldt, maar in z'n algemeenheid vind ik je rug toedraaien onder het mom van 'niet mijn probleem' wel armoe.

Ik had in ieder geval vanavond met mijn zoon nog een gesprekje met mijn zoon over een klasgenootje wat op een negatieve manier aandacht vraagt. Mijn zoon is vooral verbaasd over zoveel ongehoorzaamheid. Maar ik probeer hem wel na te laten denken waarom anderen doen zoals ze doen en ook dat niet iedereen even goed is in vriendschappen (zoals anderen weer niet zo goed kunnen tekenen of gymmen). Inderdaad ook om wat wmik zegt; een kindje maakt onhandig contact, krijgt daar negatieve reacties op en gaat alleen nog maar meer angstig/clownesk/grensoverschrijdend gedrag vertonen. Als er maar iemand een keer anders reageert, dan kan dat al iets helpen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178415163
Ik ben allang blij dat A en dat jongetje nu vrienden zijn en zelfs hand in hand de school uit kwamen lopen. Nu zag ik ook een andere kant van hem en die is prima. Die opmerking naar mijn moeder was onhandig maar daar kan je een kind van die leeftijd niet teveel op afbranden.

De mijne is ook niet altijd poeslief en perfect natuurlijk. Die doet vaak gek in de klas waarvan ouders vast ook weleens achter hun oren krabben. :')
En inderdaad: geef ze gewoon een kans en heet hen ook welkom. Je merkt vanzelf hoe het gaat.
Je merkt vanzelf of ze leuk kunnen spelen of niet.
Het wordt een ander verhaal als het kind een slechte invloed heeft of er echt nare dingen gebeuren.
pi_178415184
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2018 18:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
Dat jullie kind misschien wel een beetje onterecht ( of terecht) door 1 of 2 voorvallen gezien zal worden als dat rotkind.
Dit bedenk ik me ook altijd. Als ik een kind vervelend of irritant vind, stel ik me altijd voor dat het mijn kind is. En ik weet ook dat mijn kind naar anderen toe wel eens vervelend kan doen. Dat relativeert wel. Maar vooral belangrijk om te realiseren dat deze kinderen allemaal in de vormende fase van hun leven zitten, en dat het heel cruciaal is welke begeleiding/feedback ze krijgen in hun gedrag. Daarvoor hebben ze niet alleen hun ouders nodig, maar ook leerkrachten, leeftijdsgenootjes en andere volwassenen.

quote:
En ook van mensen en kinderen die anders zijn kunnen ze leren.
Nou, precies.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178416168
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2018 19:09 schreef Budabuddumbam het volgende:
sneu vind ik dat hoe we zo makkelijk een kind kunnen opgeven, hoe slecht het gedrag ook is.
en het kan ook tijdelijk zijn. Ik vond Jan vorig jaar bepaalde momenten echt niet te pruimen en dan is het mijn eigen kind. Kan mij voorstellen dat op school en vriendjes hun ouders ook niet altijd even blij zijn.
Nu is hij heel anders, veel socialer, liever, behulpzame en vooral rustiger
Teun zelfde verhaal die 2 waren samen echt verschrikkelijk dat ik echt dacht en waarom vond ik het nodig om 2 kinderen zo dicht op elkaar te hebben.
Teun is nu echt aan het uitdagen maar komt denkt ik ook omdat hij echt toe aan school is want verder is het een babbelzieke kletskous die met iedereen wil spelen, zandijsjes uitdeelt en knuffels en kusjes komt brengen. En vooral heel hard op je af rent als je hem komt op halen om te knuffelen en te laten zien wat hij aan het doen was
pi_178416226
Herkenbaar dilemma. I. heeft ook een jongetje in de klas dat veel 'rottigheid' uithaalt. Schelden, schoppen om conflicten op te lossen, pesten. I. speelt desondanks best regelmatig met hem, in ieder geval op school. Dit jongetje is 1x bij ons thuis geweest, 1 op 1 en dat ging eigenlijk heel goed. Hij was een heel ander kind, relatief rustig aan het spelen en normaal sociaal. Terwijl hij op I's partijtje met een groepje weer heel negatief aandacht vroeg.

Nou weet ik dat hij een oudere broer heeft die echt problemen heeft en agressief kan zijn. Hij weet waarschijnlijk niet goed hoe hij ruzies of sociaal ongemak op een andere manier moet uiten. Ik was in eerste instantie ook niet zo happig op speeldates, maar ik wil I. graag de vrijheid geven om eigen keuzes te maken. Mocht het niet goed gaan, kunnen we het daar altijd over hebben, daar leert hij natuurlijk ook van. Maar ik was zo verrast dat het 1 op 1 wel heel gezellig was, dat ik nu ook anders naar dit vriendje kijk. Ze zijn nog zo klein eigenlijk, als we ze op deze leeftijd al afwijzen, snap ik dat ze tegen de tijd dat ze 18 zijn écht afgehaakt zijn in de samenleving...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_178416346
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:21 schreef vencodark het volgende:
Zitten jullie kleuters al op zwemles?
Wanneer zijn ze begonnen of wanneer ben je dat van plan? :)
I. is begonnen toen hij 4 jaar en 3 maanden was. Met als reden dat we in een héél waterrijke buurt wonen. Achteraf gezien was hij toen nog wel erg jong, zeker omdat hij klein is voor zijn leeftijd en wat kracht betreft gewoon nog wat achterliep op leeftijdsgenootjes. Ik zou bij de jongste hier niet meer zo snel voor kiezen. Inmiddels zijn we ruim 1,5 jaar verder en kan hij deze of volgende maand denk ik wel afzwemmen voor A. Het enige waar hij nog een beetje meer vat op moet krijgen, zijn de 50 m schoolslag en 50 m rugslag. Hij komt nog steeds een klein beetje kracht te kort om die achter elkaar (en dan ook netjes) vol te maken. Al gaat het de laatste weken heel hard vooruit. Ik vermoed omdat hij sinds een paar maanden op turnen zit en daar veel armspieren mee kweekt :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_178416675
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 18:32 schreef Poes. het volgende:

[..]

Hij en leuk vriendje kwamen vanmiddag met het verhaal thuis dat dat andere kindje ''piemel tik'' had gespeeld op school, je kunt wel raden. Ze zijn gelukkig gelijk naar juf toegestapt.
Ah ja, zo kwam mijn kleuter een half jaar geleden stralend vertellen dat ze toch zo'n leuk spelletje hadden gespeeld op het schoolplein! Piemeltje kijken!! *) Hij was enorm enthousiast :') . Toen heb ik ook vertelt dat ik heus begrijp dat hij zijn piemel mooi, interessant en gaaf vindt, maar dat het schoolplein niet de goede plek was om ernaar te kijken. Juf ook maar even ingelicht, voor de zekerheid en die reageerde ook redelijk laconiek "Oh zitten ze weer in die fase? We zullen er weer even goed op letten". ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_178420184
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ah ja, zo kwam mijn kleuter een half jaar geleden stralend vertellen dat ze toch zo'n leuk spelletje hadden gespeeld op het schoolplein! Piemeltje kijken!! *) Hij was enorm enthousiast :') . Toen heb ik ook vertelt dat ik heus begrijp dat hij zijn piemel mooi, interessant en gaaf vindt, maar dat het schoolplein niet de goede plek was om ernaar te kijken. Juf ook maar even ingelicht, voor de zekerheid en die reageerde ook redelijk laconiek "Oh zitten ze weer in die fase? We zullen er weer even goed op letten". ^O^
_O-
pi_178420196
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ah ja, zo kwam mijn kleuter een half jaar geleden stralend vertellen dat ze toch zo'n leuk spelletje hadden gespeeld op het schoolplein! Piemeltje kijken!! *) Hij was enorm enthousiast :') . Toen heb ik ook vertelt dat ik heus begrijp dat hij zijn piemel mooi, interessant en gaaf vindt, maar dat het schoolplein niet de goede plek was om ernaar te kijken. Juf ook maar even ingelicht, voor de zekerheid en die reageerde ook redelijk laconiek "Oh zitten ze weer in die fase? We zullen er weer even goed op letten". ^O^
Ik ben juist weer van het privé houden en het vertellen tegen juf/mij :@ Nu op het plein is het allemaal onschuldig, maar er lopen genoeg gekken rond op de wereld.
B is er zich wel bewust van dat piemels/plassers/borsten van jezelf zijn en dat een ander daar niet aan mag komen.
pi_178420222
In ander nieuws: gisteren heeft mijn zoontje wat zand in zijn ogen gekregen. Daar huilt ie nog om want doet natuurlijk pijn.
Hij vertikt het zijn oog open te doen zodat ik kan spoelen of iets. Iemand nog een briljant idee?
Naar school gaan zal niet veel worden, vrees ik.
pi_178420979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 06:52 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik ben juist weer van het privé houden en het vertellen tegen juf/mij :@ Nu op het plein is het allemaal onschuldig, maar er lopen genoeg gekken rond op de wereld.
B is er zich wel bewust van dat piemels/plassers/borsten van jezelf zijn en dat een ander daar niet aan mag komen.
Oh begrijp me niet verkeerd hoor, ik ook. Maar ik snap ook wel dat jongens onderling dat aanhangsel onwijs interessant vinden en het dus vaak voorkomt dat ze dit op school bekijken/onderzoeken. Boos worden of er iets groots van maken, dat werkt juist averechts denk ik. Dan vertelt hij zoiets de volgende keer misschien niet meer. Beter begeleiden en vertellen waar en wanneer het wel veilig is inderdaad.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_178420986
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 07:03 schreef vencodark het volgende:
In ander nieuws: gisteren heeft mijn zoontje wat zand in zijn ogen gekregen. Daar huilt ie nog om want doet natuurlijk pijn.
Hij vertikt het zijn oog open te doen zodat ik kan spoelen of iets. Iemand nog een briljant idee?
Naar school gaan zal niet veel worden, vrees ik.
Ik zou langs de huisarts gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_178421046
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik zou langs de huisarts gaan.
Dat ben ik, als dit nu zo doorgaat, zeker van plan. Maar hoopte dat een bezoekje toch niet nodig zou zijn. Hij slaapt nu diep dus ik wacht even tot hij wakker wordt. Kan ik toch een afspraak nog maken voor vandaag.
pi_178421058
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh begrijp me niet verkeerd hoor, ik ook. Maar ik snap ook wel dat jongens onderling dat aanhangsel onwijs interessant vinden en het dus vaak voorkomt dat ze dit op school bekijken/onderzoeken. Boos worden of er iets groots van maken, dat werkt juist averechts denk ik. Dan vertelt hij zoiets de volgende keer misschien niet meer. Beter begeleiden en vertellen waar en wanneer het wel veilig is inderdaad.
Oh ik word ook echt niet boos hoor! :o Maar ben er wat voorzichtig mee. Stel er zit wel eens iemand anders aan z'n piemel, dan wil ik ook dat hij mij dat gewoon verteld.
pi_178421080
Piemels kijken :D Ik heb ook liever dat zoiets inderdaad verteld wordt. Mijn vrouw is best preuts opgevoed en ik niet. Ik hoop open te kunnen praten met B (tot een grens uiteraard)
B is nu vooral bezig met borsten en dat hij die niet heeft en krijgt. Dat krijg je met 2 mama's. ;)

Hij heeft het zo naar zijn zin op de BSO, zo fijn. Hij gaat sinds vorige week 2 dagen naar de BSO en hij wilt gewoon niet meer naar huis. Er zitten op dezelfde dagen 2 jongens uit zijn klas in het groepje en daar kan hij goed mee spelen. Sterker nog hij wilt graag hetzelfde kapsel als 1 van de 2.
pi_178421190
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:02 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat ben ik, als dit nu zo doorgaat, zeker van plan. Maar hoopte dat een bezoekje toch niet nodig zou zijn. Hij slaapt nu diep dus ik wacht even tot hij wakker wordt. Kan ik toch een afspraak nog maken voor vandaag.
Ik had het met peuter een keer, had hij in een onbewaakt ogenblik een schaar gevonden en in zijn oog geprikt. Hij liet mij ook niet kijken, echt met geen mogelijkheid, dus toch dokter gebeld al had ik het vermoeden dat er niets aan de hand was. Ogen zijn zo kwetsbaar, en na een nacht slapen nog last hebben vind ik best lang. Hopelijk is het al minder als hij zo wakker wordt! Moeheid doet ook veel voor pijnbeleving ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_178421364
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:16 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik had het met peuter een keer, had hij in een onbewaakt ogenblik een schaar gevonden en in zijn oog geprikt. Hij liet mij ook niet kijken, echt met geen mogelijkheid, dus toch dokter gebeld al had ik het vermoeden dat er niets aan de hand was. Ogen zijn zo kwetsbaar, en na een nacht slapen nog last hebben vind ik best lang. Hopelijk is het al minder als hij zo wakker wordt! Moeheid doet ook veel voor pijnbeleving ;).
Hoe ging het toen bij de dokter?

Knul is wakker en er komt wel wat gele pus ofzo langs zn oog maar dat kan ook van slapers zijn die nu nat zijn geworden. :?
Ik kan verder gewoon niet kijken. Rood of dik is het niet.
pi_178421765
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoe ging het toen bij de dokter?

Knul is wakker en er komt wel wat gele pus ofzo langs zn oog maar dat kan ook van slapers zijn die nu nat zijn geworden. :?
Ik kan verder gewoon niet kijken. Rood of dik is het niet.
met heel veel moeite en houdgreep heeft de dokter wel een beetje meer kunnen zien dan ik. Geen schade gelukkig, maar misschien wel krasjes op het hoornvlies. Dat blijft ca. 2 dagen gevoelig. Maar na een paar uur hoorden we hem er niet meer over.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 10 april 2018 @ 10:14:16 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178421972
Heeft ie al gedoucht, venco? Water over z'n gezicht kan helpen het zand er uit te krijgen, of is het er al uit?
KuikenGuppy
pi_178422144
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:14 schreef Burdie het volgende:
Heeft ie al gedoucht, venco? Water over z'n gezicht kan helpen het zand er uit te krijgen, of is het er al uit?
Nog niet. Maar zal het zo eens met hem doen.
Afspraak met de huisarts is om 4 uur. Tot die tijd toch proberen te spoelen en laten knipperen.
Paracetamol in zn mik. :P
Maar het gaat zowaar ineens beter. Er was wat groen of geel spul meegekomen. Hij durft hm in ieder geval open te doen. :)
En zit vol praatjes!
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:29:11 #107
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178423144
Huilen helpt ook wel dan :)

Maar kan idd heel goed dat het zand er al uit is, maar er een krasje zit. Dat blijf je dan voelen alsof er nog iets in zit.

Maar goed nieuws dat hij zijn oog weer kan openen :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178423214
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:29 schreef Sylver_ het volgende:
Huilen helpt ook wel dan :)

Maar kan idd heel goed dat het zand er al uit is, maar er een krasje zit. Dat blijf je dan voelen alsof er nog iets in zit.

Maar goed nieuws dat hij zijn oog weer kan openen :Y
Yup. Hij vindt ook dat hij nu weer tv kan kijken. :P
pi_178425339
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:06 schreef exode het volgende:
Piemels kijken :D Ik heb ook liever dat zoiets inderdaad verteld wordt. Mijn vrouw is best preuts opgevoed en ik niet. Ik hoop open te kunnen praten met B (tot een grens uiteraard)
B is nu vooral bezig met borsten en dat hij die niet heeft en krijgt. Dat krijg je met 2 mama's. ;)

Hij heeft het zo naar zijn zin op de BSO, zo fijn. Hij gaat sinds vorige week 2 dagen naar de BSO en hij wilt gewoon niet meer naar huis. Er zitten op dezelfde dagen 2 jongens uit zijn klas in het groepje en daar kan hij goed mee spelen. Sterker nog hij wilt graag hetzelfde kapsel als 1 van de 2.
Ik ben verder ook niet preuts, we kijken ook af en toe of z'n voorhuidje al loslaat, vindt ie reuze interessant :D
En vorige week uitgelegd wat een zoogdier is, ivm nieuwe hamster.
En bij borsten vraagt hij alleen of er melk in zit O+
pi_178491072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:06 schreef exode het volgende:

Hij heeft het zo naar zijn zin op de BSO, zo fijn. Hij gaat sinds vorige week 2 dagen naar de BSO en hij wilt gewoon niet meer naar huis. Er zitten op dezelfde dagen 2 jongens uit zijn klas in het groepje en daar kan hij goed mee spelen. Sterker nog hij wilt graag hetzelfde kapsel als 1 van de 2.
Fijn is dat he? I gaat ook twee dagen naar BSO. Van tevoren kan ze wel eens zeggen dat ze dat niet leuk vindt, maar als ik dan zeg: maar je kunt daar toch spelen met R (een vriendinnetje dat ze nog kent van het kdv) dan is ze altijd meteen weer enthousiast. En als ik vraag: wat vond je het leukste vandaag, dan antwoord ze ook vaak: het spelen op de BSO.

Daarover gesproken: van de week sprak ik een moeder die zo duidelijk liet blijken dat ze het maar zielig vindt, al die kinderen die naar de BSO 'moeten', vanwege werkende ouders. Die ouders spreken hun kinderen dan alleen in het weekend, en die kinderen hebben het toch zo druk en zijn nog maar zo klein blabla. Ik vind het heel lastig om daardoor niet of erg in de verdediging te gaan of snibbig erop te reageren. Het is ook gewoon zo'n karikatuur om te doen alsof je je kind niet spreekt of geen aandacht voor ze hebt als ze naar de BSO gaan.

Even nog iets leuk: I heeft haar eerste echt schoolfoto. Op het kdv had ze er ook eentje, maar wat is ze dan ineens weer groot zeg. Echt een verschil met vorig jaar. Ik wil hem laten zien, want hij is echt leuk, precies zoals ze is. O+ . Alleen wel met een kruis er doorheen. :P .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 13 april 2018 @ 15:24:00 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178491200
Kuiken komt juist regelmatig boos thuis uit school omdat hij niet naar de bso mag :').

Mooie foto van I, wat wordt ze groot! O+.
KuikenGuppy
pi_178491882
Ohhh die ogen! O+

Bij ons in de klas zit ook een jongetje wiens moeder/vader ik nog nooit heb gezien :@ Kindje wordt elke ochtend gebracht en 's middags gehaald door de BSO.
Ik weet de reden natuurlijk niet, maar vind het toch wel een beetje ''zielig''. Hij kan nooit eens spontaan met een ander kindje mee naar huis.

En ik vind het stom dat B's vriendjes allemaal in groep 2 zitten en na de vakantie naar 3 gaan. Die ziet hij dus ook niet meer tijdens het buitenspelen, aangezien 3 andere tijden en een ander plein hebben. ;(
pi_178492708
Franny: wat een leuk, mooi koppie heeft je dochter. O+

En verder: dat jongetje dat laatst tegen mijn moeder zei dat ze op een heks leek (waar mijn moeder overigens later best om kon lachen) zei laatst tegen een andere moeder dat ze zal branden in de hel (volgens Allah) omdat ze een tatoeage heeft. :')
Nice. :P
Aan de andere kant vindt ze het dus wel 1 van de liefste jongetjes die eens thuis zijn komen spelen.
En zolang hij zich bij ons thuis goed gedraagd wil er ook niet te snel vervelende oordelen over vellen. Het valt alleen wel op, zulke uitspraken.
pi_178492765
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:49 schreef vencodark het volgende:
Franny: wat een leuk, mooi koppie heeft je dochter. O+

En verder: dat jongetje dat laatst tegen mijn moeder zei dat ze op een heks leek (waar mijn moeder overigens later best om kon lachen) zei laatst tegen een andere moeder dat ze zal branden in de hel (volgens Allah) omdat ze een tatoeage heeft. :')
Nice. :P
Aan de andere kant vindt ze het dus wel 1 van de liefste jongetjes die eens thuis zijn komen spelen.
En zolang hij zich bij ons thuis goed gedraagd wil er ook niet te snel vervelende oordelen over vellen. Het valt alleen wel op, zulke uitspraken.
Conclusie; het is de opvoeding. :X
pi_178492927
Oh wow Franny! Wat een mooie foto van een mooi meisje.

Tja, ik snap sowieso niet zo goed waarom ouders commentaar op elkaar hebben. Het klinkt voor mij meer alsof ze het voor zichzelf goed aan het praten is.
B was gisteren overigens boos dat ie thuis boterhammen at met zijn andere moeder. Hij gaat op maandag en dinsdag naar de overblijf en BSO, ik ben woensdag thuis en op donderdag en vrijdag mijn vrouw. Hij wilde liever elke dag op school eten....Ik geloof dat we een voorvechter van het continurooster hebben.

Elke dag BSO moet ik persoonlijk ook niet aan denken, maar je kent de keuzes niet die andere mensen maken of misschien moeten maken. En bij de BSO spelen ze ook (wij kunnen ook kiezen voor sport BSO, dat is nog wel iets voor B als hij wat ouders is)
pi_178493211
Franny, wat is ze leuk. O+
pi_178493882
Elke dag nso zou ik ook niet aan moeten denken, ik vind t zo kort dat ik ze spreek na n nso dag. 18.15 thuis, eten en 19.15 uiterlijk naar bed..als je dan ook nog voorschoolse opvang hebt..
Aan de andere kant was er laatst een enquete op ons kdv/nso en daaruit bleken maar 4 kindjes 4 dagen per week te gaan en geen enkel kindje 5 dagen. Dus t valt hier iig mee met ouders die hun kind "nooit" zien..
pi_178493921
Bij kindjes die elke dag naar voorschoolse opvang en nso gaan kan t trouwens ook goed zijn dat ze daar om 16.00 al worden opgehaald, zien ze hun ouders toch prima.
Alleen nooit kunnen spelen lijkt me ook wel jammer.. ( al kun je bij ons kdv ook gewoon speelafspraakjes maken)
pi_178494046
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Bij kindjes die elke dag naar voorschoolse opvang en nso gaan kan t trouwens ook goed zijn dat ze daar om 16.00 al worden opgehaald, zien ze hun ouders toch prima.
Alleen nooit kunnen spelen lijkt me ook wel jammer.. ( al kun je bij ons kdv ook gewoon speelafspraakjes maken)
Deze BSO doet daar dus niet aan, maakt alleen uitzonderingen voor kinderfeestjes. Ik zou dan echt contact met z'n moeder moeten hebben voor een afspraak, jochie moet dan net zo lang bij ons blijven tot zij vrij is. Dat vind ik ook wel weer een verantwoordelijkheid..
Plus, ik ken die moeder niet ;(
pi_178494137
Ik vond datzelfde jongetje trouwens moederziel alleen bij de deur, afgelopen herfst. Regen, kou, veel te vroeg. BSO had hem afgezet, hij zei zelf dat hij niet meer in de auto paste.
Nou dan breekt m'n hart hoor ;(
  vrijdag 13 april 2018 @ 19:51:54 #121
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_178495889
kwaliteit van de tijd samen is beter dan kwantiteit denk ik. :Y
ik zie mijn schoolgaande kinderen tussen school en avondeten ook amper want buiten,boven of ergens spelen.

ik zie hele eenzame kindjes 4 dagen of 5 naar de opvang gaan 1 zit in de klas van mijn kleuter en moeder laat m zonder omkijken achter terwijl hij echt de longen uit zn lijf schreeuwt dat hij zo graag een keertje bij haar wil zijn. Bij alle uitjes, optredens of middagen vrj snauwt ze de juf af dat ze moet werken. En echt ik snap heus dat je weg moet maar dit is gewoon zo pijnlijk :'(

Maar ik zie ook ouders die wel elke dag thuis zijn die niets met de kinderen doen,
1 moeder laat haar 10 jarige zoon zijn 4 jarige zusje naar school brengen en halen, ze zetten het 4 jarige meisje soms gewoon buiten om te spelen. ik nam haar dan vaak maar in de tuin of mee ergens spelen.

ik denk dat je makkelijk de balans kwijt kan raken zowel als thuisblijfmoeder en als fulltime-werkende moeder.
pi_178497329
Ik krijg van Jan regelmatig te horen mama je bent te vroeg! Ik wil nog niet maar huis _O- ja maar het is toch echt bijna half 6 dus we moeten eten :@
pi_178497401
Ik wil graag officieel mijn 2de kleuter aanmelden

Vandaag is Teun 4 geworden. Als verassing voor het eerst naar de bioscoop naar Pieter Konijn
Morgen komt alle visite vandaag dus gewoon lekker met z'n viertjes. De jongens lekker spelen met de nieuwe Playmobil, Jan ook even alleen bij mij en samen patatjes eten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Goitske op 13-04-2018 21:17:47 ]
pi_178497742
Gefeliciteerd met je krullie! *O*
pi_178512681
Thanks!

Vandaag vierden we de verjaardag van Teun
Terwijl hij de taart gig halen met papa heb ik snel de tuin nog even van slingers voorzien. Stond Jan ineens ballonnen op te blazen voor de tuin ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmiddag de hut vol. Gelukkig mooi weer. Eerst wat fris maar eindigde echt lekker warm. Dus 7 kinderen in de tuin tussen de 1 en 6 jaar oud allemaal. Ik was blij dat alles naar buiten kon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178514233
Gefeliciteerd,Goitske!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178519064
Wat ziet dat er gezellig uit joh! Fijn dat het zo'n mooie dag was :)
  maandag 16 april 2018 @ 12:11:13 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178550011
Even kort tussendoor; Kuiken vindt ineens de vlogs van Kinderen voor Kinderen leuk. Weten jullie nog vloggers die leuk zijn voor kleuters?
KuikenGuppy
pi_178550502
Nee geen idee. Die van mij kijken geen vlogs.
pi_178550805
Gefeliciteerd Goitske! Dat ziet er gezellig uit *O*
Vlogs? Wat heb jij een hippe kleuter Burdie, dus nee geen tips.

Oh dat weer komende week ^O^ en zaterdag gaan de M'veense Plassen weer open, yeaaaaah. B roept nu ook elke ochtend: hoeveel nachtjes slapen nog?
Ik ben in staat B thuis te houden woensdag en naar het strand te rijden....even over nadenken nog.
pi_178551919
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 12:43 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd Goitske! Dat ziet er gezellig uit *O*
Vlogs? Wat heb jij een hippe kleuter Burdie, dus nee geen tips.

Oh dat weer komende week ^O^ en zaterdag gaan de M'veense Plassen weer open, yeaaaaah. B roept nu ook elke ochtend: hoeveel nachtjes slapen nog?
Ik ben in staat B thuis te houden woensdag en naar het strand te rijden....even over nadenken nog.
Dan zou ik donderdag doen, dan wordt het hier 26gr ipv de 22 woensdag.
pi_178551981
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:28 schreef Poes. het volgende:

[..]

Dan zou ik donderdag doen, dan wordt het hier 26gr ipv de 22 woensdag.
Dan moet ik ook van mijn werk vrijnemen....geen optie helaas, woensdag is mijn vrije dag.
pi_178552114
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:30 schreef exode het volgende:

[..]

Dan moet ik ook van mijn werk vrijnemen....geen optie helaas, woensdag is mijn vrije dag.
Oh dat is jammer! Maar dan is woensdag ook prima, ik heb de korte broeken alweer uitgewassen en in de kast gelegd voor B :+
  maandag 16 april 2018 @ 13:44:45 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178552414
Vrijdag prachtig weer met de Koningsspelen O+.
Kennen jullie kinderen het liedje en dansje al uit hun hoofd?
KuikenGuppy
pi_178552565
Bleh, ik heb geen fijn gevoel overgehouden aan de lunch van vandaag. Maandag is de enige schooldag van de week dat I niet overblijft op school maar thuis luncht. Ze vindt dat heel erg leuk. Ik had het vandaag ook leuk gemaakt door het eten al klaar te zetten, een leuk filmpje voor tijdens het eten uit te zoeken en de tuindeur open te zetten zodat ze daarna nog even buiten kon spelen.

Zo gezegd, zo gedaan. Maar toen I na het buitenspelen weer binnen kwam en het bleek dat ik op de wc zat, sloeg ze ineens helemaal op tilt. Ik riep wel meteen waar ik was, dus het was niet zo dat ze me zoek was of zoiets. Uit boosheid heel hard met een deur slaan, mij vertellen dat ik alleen naar de wc mag als zij er bij is, niet willen luisteren, mij steeds stom en stomkop noemen. Geen land mee te bezeilen. Uiteindelijk met de nodige strijd weer naar school gebracht (niet dat ze niet wilde, ze wilde wel, maar ze bleef maar doorgaan met boos op mij zijn). Onderweg naar school verwijt ze me ook nog dat ik geen zakdoekjes mee had genomen, want ze had een loopneus door het huilen. Daar moet ik aan denken, want ik ben mama.

Als ik het allemaal zo op schrijf, is het natuurlijk allemaal niet zo erg, maar af en toe weet ik het niet met haar hoor. Ze kan zo boos worden, en mij vertellen wat ik allemaal wel en niet mag doen, op een erg dwingende manier en ook moeite hebben te accepteren dat ze niet de baas over mij is en dat ze soms ook gewoon even moet luisteren naar mij. }:| . Ik denk dan ook: laat ik nou zo vaak over me heen lopen door haar of zo, dat ze denkt dat ze zo tegen me kan doen? ;( . :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178552937
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 13:44 schreef Burdie het volgende:
Vrijdag prachtig weer met de Koningsspelen O+.
Kennen jullie kinderen het liedje en dansje al uit hun hoofd?
Nee, weet ik niets van. Komt deze week misschien nog. Ik kan er zelf niet bij zijn vanwege werk, maar mijn vriend wel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178553128
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 13:44 schreef Burdie het volgende:
Vrijdag prachtig weer met de Koningsspelen O+.
Kennen jullie kinderen het liedje en dansje al uit hun hoofd?
hier is het op de 26e door een foutje van school :') vind t toch stom, alle scholen op de 20e en zij dan apart :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_178553606
Franny, dat is ook niet fijn! Wat een boosheid ineens, heel kort door de bocht maar misschien zit haar iets anders dwars (of gewoon simpel een kleuterbui).

Mijn vrouw kan vrijdag gaan naar de Koningsspelen, er werd ook hulp gevraagd maar ze is bang dat B dan heel erg aan haar gaat hangen. Dus ze gaat het toch niet doen.

Zaterdag zoiets nou ja stoms met mijn schoonzus (hoort eigenlijk bij kinderkleding of baby of of of geen idee eigenlijk). Ons nichtje is net 4 en mijn schoonzus had alle kleding bewaard. Kregen we een maand geleden ofzo 4 grote zakken vol kleding mee voor ons meisje die in juli wordt verwacht. Met lichte tegenzin aangenomen want we hebben niet bepaald dezelfde smaak. Mijn vrouw al die kleding doorgenomen en mijn schoonzus wilde graag terug wat wij niet wilden hebben. Ze heeft er uiteindelijk iets van 6 setjes uitgehaald. Via de App aangegeven dat er een hoop terugkomt omdat het niet onze smaak was. Gaven we dat zaterdag terug kreeg ik toch de wind van voren vanuit het niets. Dat ze het niet snapte en dan kon het toch als reservekleding en dat ging maar door....ze was echt geirriteerd.

Ik dacht alleen maar 'We hebben toch nooit om die kleding gevraagd en eigenlijk vinden we 99% lelijk echt lelijk maar verpakken we het als niet onze smaak' Veel kleding was ook nog eens oud want was ook weer doorgegeven vanuit haar schoonzus.
En dan nog we beslissen toch zelf of we alles nieuw willen kopen.....pfffff. Ik was echt geirriteerd en zelfs boos. Ook apart dat ze tegen mij tekeergaat en niet tegen mijn vrouw (het is haar zus). Mijn vrouw had zoiets van ah laat gaan joh toen ik het vertelde, maar ik weet zeker dat we het nog een keer terug gaan krijgen. Zo in de trant van 'Oh leuke jas, lijkt veel op een jas in die tassen die jullie niet wilden'

Off topic maar ik moest het even kwijt. En de tassen stiekem naar de kledingcontainer brengen, was ook geen optie want ze is het type die om de outfits gaat vragen.
pi_178553979
Wat irritant zeg. Onze kinder kleding gaat door naar mijn schoonzusjes, die pikken er uit wat ze leuk vinden, de rest zetten ze op de weggeefhoek op fb. Hun kinderkleding geven ze weer door aan een vriendin van ons die net een kleintje heeft en die doet dan precies het zelfde. Geen gezeik of gedoe.
Zij hebben een andere smaak dan wij maar bepaalde dingen vinden ze wel leuk en de winterjasjes gaan ook allemaal door enzo evt als reserve jas naast een mooie nieuwe
  maandag 16 april 2018 @ 14:51:00 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178554216
Ahhh Franny, dat is ook jammer, als het zo loopt. Ze kunnen ook zo volhardend zijn in zo'n bui hè? Misschien stom, maar ik geniet toch ook altijd wel een beetje van dat soort buien (wel vaak achteraf pas :P) omdat ze daarmee zoveel van zichzelf laten zien.

Exode, wij zijn gewoon op alles 'nee' gaan zeggen. Als een zin alleen al begint met: "kan ik jullie misschien blij maken met", zeg ik al nee :+.
KuikenGuppy
pi_178554317
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 14:51 schreef Burdie het volgende:
Ahhh Franny, dat is ook jammer, als het zo loopt. Ze kunnen ook zo volhardend zijn in zo'n bui hè? Misschien stom, maar ik geniet toch ook altijd wel een beetje van dat soort buien (wel vaak achteraf pas :P) omdat ze daarmee zoveel van zichzelf laten zien.

Exode, wij zijn gewoon op alles 'nee' gaan zeggen. Als een zin alleen al begint met: "kan ik jullie misschien blij maken met", zeg ik al nee :+.
Wij kregen het letterlijk in onze auto gezet, we hebben allebei 0 keer laten vallen dat we kleding willen. Sowieso niet eigenlijk, maar net van hun al helemaal niet :@
  maandag 16 april 2018 @ 15:01:51 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178554564
Lekker brutaal zeg...
KuikenGuppy
pi_178554694
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:01 schreef Burdie het volgende:
Lekker brutaal zeg...
Nou, ik ken mijn schoonzus vooral als lief en zorgzaam dus ze bedoelt het echt goed. Maar ik weet niet of ik me nou beledigd moet voelen omdat ze denkt dat wij geen kleding kunnen betalen of zo of schuldig omdat we haar indirect beledigen....
En die uitbarsting zaterdag vond ik echt raar.
pi_178555005
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:05 schreef exode het volgende:

[..]

Nou, ik ken mijn schoonzus vooral als lief en zorgzaam dus ze bedoelt het echt goed. Maar ik weet niet of ik me nou beledigd moet voelen omdat ze denkt dat wij geen kleding kunnen betalen of zo of schuldig omdat we haar indirect beledigen....
En die uitbarsting zaterdag vond ik echt raar.
al zouden mijn schoonzusjes er niks tussen vinden vind ik het nog prima! Je niet smaak? Niet je kind aan trekken. Ik wordt niet blij van hun smaak enkele dingen vind ik leuk maar meestal niet. Vind hun kinderen er ook niet vaak echt leuk bij lopen. Wordt wel iets beter maar ik sta nog niet te juichen.
Vriendinnen hebben ook een andere smaak maar die kinderen lopen er wel echt leuk bij. Ik had het waarschijnlijk niet zelf uitgezocht maar vind het wel leuk staan bij hun kinderen
pi_178555019
Laatste x dat ik kleding kocht stond Teun aan te wijzen die voor Jan die voor mij
  maandag 16 april 2018 @ 15:34:30 #146
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_178555419
Ik krijg eigenlijk nooit iets doorgeschoven, ik denk dat men wel weet dat ik een vrij specifieke smaak heb :@

Ik heb laatst wel vol verbazing zitten luisteren naar een vriendin van me. 2 kinderen (groep 3, en een kleuter), en ze zei dat ze dus anderhalf jaar geleden voor het laatst een nieuw setje voor één van de twee had gekocht. Zij krijgt dus echt álles doorgeschoven. Soms heel leuke dingen, maar soms dragen haar kinderen idd wel eens kleding waarvan ik denk, hmz, dat had bij de vorige eigenaar 10 jaar geleden al wel z'n beste/ hipste tijd gehad.

Maar: wie ben ik om daarover te oordelen. Zij hecht geen waarde aan kleding (ook voor zichzelf niet zo geloof ik), is een leuke moeder, de kinderen zijn blij en gekleed in passende en schone kleding die ze zelf wel leuk vinden ^O^
  maandag 16 april 2018 @ 16:12:53 #147
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_178556152
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2018 13:50 schreef Franny_G het volgende:
Bleh, ik heb geen fijn gevoel overgehouden aan de lunch van vandaag. Maandag is de enige schooldag van de week dat I niet overblijft op school maar thuis luncht. Ze vindt dat heel erg leuk. Ik had het vandaag ook leuk gemaakt door het eten al klaar te zetten, een leuk filmpje voor tijdens het eten uit te zoeken en de tuindeur open te zetten zodat ze daarna nog even buiten kon spelen.

Zo gezegd, zo gedaan. Maar toen I na het buitenspelen weer binnen kwam en het bleek dat ik op de wc zat, sloeg ze ineens helemaal op tilt. Ik riep wel meteen waar ik was, dus het was niet zo dat ze me zoek was of zoiets. Uit boosheid heel hard met een deur slaan, mij vertellen dat ik alleen naar de wc mag als zij er bij is, niet willen luisteren, mij steeds stom en stomkop noemen. Geen land mee te bezeilen. Uiteindelijk met de nodige strijd weer naar school gebracht (niet dat ze niet wilde, ze wilde wel, maar ze bleef maar doorgaan met boos op mij zijn). Onderweg naar school verwijt ze me ook nog dat ik geen zakdoekjes mee had genomen, want ze had een loopneus door het huilen. Daar moet ik aan denken, want ik ben mama.

Als ik het allemaal zo op schrijf, is het natuurlijk allemaal niet zo erg, maar af en toe weet ik het niet met haar hoor. Ze kan zo boos worden, en mij vertellen wat ik allemaal wel en niet mag doen, op een erg dwingende manier en ook moeite hebben te accepteren dat ze niet de baas over mij is en dat ze soms ook gewoon even moet luisteren naar mij. }:| . Ik denk dan ook: laat ik nou zo vaak over me heen lopen door haar of zo, dat ze denkt dat ze zo tegen me kan doen? ;( . :{ .
Klinkt wel also je mijn R. beschrijft.
Hier is het bij vermoeidheid of juist bij verveling heel erg. Soms is het ook weer een hele poos over. Terwijl hij eigenlijk juist een hele makkelijke lieve kleuter is maar soms ontploft hij.

Ik probeer altijd maar gewoon naar de boodschap er achter te zoeken. En de behoefte waar niet aan is voldaan.

Ik denk dat hoe je ook op zal voeden dat sommige kinderen meer behoefte hebben aan autonomie dan de ander en ze missen ook gewoon nog veel woorden of mogelijkheid om het goed uit te leggen. Ik denk niet dat het te maken heeft met overheen laten lopen.
Meevaren, meevaren en loslaten
pi_178556188
Vanmorgen babboe maar eens gebeld ze hebben nu bijna 3 weken mijn accu van de bakfiets. Ja het is in de afrondende fase (ja vast oh shit ze bellen laten we het snel doen)

Ze kunnen het probleem niet verhelpen en ik krijg een nieuwe accu *O*
Ik kwam nu niet verder dan een paar km met Jan op de fiets naast mij. Naar opa en oma 7 km verderop is iets te ver zeg maar...
En vandaag voor Jan een "nieuwe" fiets gekocht. Buurman verderop in de straat fietste net langs en zegt oooh je hebt hem geef maar ff nee loop ik hem even na voor je O+
Jan weet van niks dus hou het nog ff stil
pi_178557288
Franny, dat dwingende herken ik ook van R. En ik vind het ook heel lastig om mee om te gaan. Geen tips, wel herkenning dus. :*

Exode, dat klinkt niet fijn. Leuk dat ze kleding weggeven. Maar als je een andere smaakt hebt dan slaag je niet snel.

Goitske. Leuk van de buurman dat hij de fiets dan even bij hem neerzet. Ik ben benieuwd naar Jans reactie. O+
pi_178557690
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:34 schreef mousemicky het volgende:
Ik krijg eigenlijk nooit iets doorgeschoven, ik denk dat men wel weet dat ik een vrij specifieke smaak heb :@

Ik heb laatst wel vol verbazing zitten luisteren naar een vriendin van me. 2 kinderen (groep 3, en een kleuter), en ze zei dat ze dus anderhalf jaar geleden voor het laatst een nieuw setje voor één van de twee had gekocht. Zij krijgt dus echt álles doorgeschoven. Soms heel leuke dingen, maar soms dragen haar kinderen idd wel eens kleding waarvan ik denk, hmz, dat had bij de vorige eigenaar 10 jaar geleden al wel z'n beste/ hipste tijd gehad.

Maar: wie ben ik om daarover te oordelen. Zij hecht geen waarde aan kleding (ook voor zichzelf niet zo geloof ik), is een leuke moeder, de kinderen zijn blij en gekleed in passende en schone kleding die ze zelf wel leuk vinden ^O^
Haha, dat zou ik kunnen zijn. Kinderen hebben ook dingen aan gehad uit mijn eigen babytijd..
Mode begrijp ik totaal niet en geef ik ook niet om. (wel lastig af en toe, want ja je wordt geacht normaal gekleed op het werk te verschijnen, maar het echte inzicht daarin ontbreekt me helaas al doe ik mijn best)

Maar de doorgeef stroom aan kleding houdt hier toch echt wel op na groep 1. Voor oudste dus al aardig wat gekocht nu, want dingen gaan nu gewoon kapot. Er wordt nu veel ruiger gespeeld/vaker gevallen..
pi_178557815
Wij zijn zelf ook wars van mode als in, geen idee wat hip is. We zijn wel allebei gek op sneakers dus B heeft ook altijd een arsenaal aan sneakers. Maar ik draag wel alleen wat ik mooi vind en dat geldt voor mijn vrouw ook.(en dus voor ons nageslacht dus ook)
Wat betreft shirts kiest mijnheer zelf dus op alles staat iets van een graafmachine, dino, auto's of Lego. Als ik zo in zijn klas rondkijk, is dat niet hip _O-
pi_178557848
Hier af en toe ook uitbarstingen met "jij moet..." maar lang zo heftig niet als jij beschrijft Franny. Maar I is sowieso wat uitgesprokener dan mijn W geloof ik. Evengoed kan ik het dan meestal niet laten om te reageren met "ik moet niks, maar jij wil graag dat ik...", dat helpt uiteraard meestal niet veel. Eenmaal in zo'n bui werkt afwachten hier het beste.

Hier kwam W huppelend uit school vrijdag. Ze had bij de middenbouw (groep 3/4/5) in de klas gekeken en daar gerekend en ze vond t super leuk. Juf vertelde vanochtend ook dat ze daarna nog een brief naar een ziek klasgenootje had geschreven (fonetisch natuurlijk, maar goed leesbaar) en dat ze zelf had gevraagd of ze dat op de gang mocht doen omdat het in de klas te druk was om zich te concentreren.
Kortom ze zit super in haar vel. Heel anders dan een tijd geleden toen ze bijna bezweek onder de mentale druk van het werkjes moeten doen.
pi_178557891
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:29 schreef exode het volgende:
Wij zijn zelf ook wars van mode als in, geen idee wat hip is. We zijn wel allebei gek op sneakers dus B heeft ook altijd een arsenaal aan sneakers. Maar ik draag wel alleen wat ik mooi vind en dat geldt voor mijn vrouw ook.(en dus voor ons nageslacht dus ook)
Wat betreft shirts kiest mijnheer zelf dus op alles staat iets van een graafmachine, dino, auto's of Lego. Als ik zo in zijn klas rondkijk, is dat niet hip _O-
W kiest ook zelf. Af en toe lijkt t op wat de rest aan heeft (bijv met van die omdraai pailletten)en zal het wel hip zijn. Soms kan ik zelfs zien dat het níet hip is (bijvoorbeeld een broek met een rok én een jurk). De kinderen onderling vinden er geloof ik nog niets van.
  maandag 16 april 2018 @ 17:52:59 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178558292
Knip.

[ Bericht 54% gewijzigd door Burdie op 16-04-2018 20:42:54 ]
KuikenGuppy
pi_178558396
Ik haal de jongens vandaag op. Teun zijn eerste echte schooldag. Jas kwijt -O-
pi_178558426
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:29 schreef exode het volgende:
Wij zijn zelf ook wars van mode als in, geen idee wat hip is. We zijn wel allebei gek op sneakers dus B heeft ook altijd een arsenaal aan sneakers. Maar ik draag wel alleen wat ik mooi vind en dat geldt voor mijn vrouw ook.(en dus voor ons nageslacht dus ook)
Wat betreft shirts kiest mijnheer zelf dus op alles staat iets van een graafmachine, dino, auto's of Lego. Als ik zo in zijn klas rondkijk, is dat niet hip _O-
oh nou heb hier eentje in een Lego Ninjago shirt zitten en de andere batman.
Jongens hier is auto, dino, Lego, superhelden en cactus want die prikken
pi_178558438
Franny wat jammer dat je zo’n rotgevoel aan de lunch over hebt gehouden. Heb je het er later in «vredestijd» nog over gehad met haar, of ze er zelf ook over gereflecteerd heeft?

Verder had het hier precies zo kunnen gaan. O heeft 2 kinderen met nogal explosieve uitdagingen in de groep en ik merk dat ze zulk gdrag uittest. Dan zegt ze iets heel lelijks en dan herhaal ik dat en zeg ik dat ik daar verdrietig van wordt. En dan beseft ze pas wat het betekent, en dan wordt ze zo sip.
pi_178560425
Aah Teun zijn eerste echte schooldag! Hoe ging het?

L had gisteren kinderfeestje (ook van een Teun). Hij was de enige uit een andere klas. Daar zag hij erg tegenop, maar t was erg leuk!

Kleding krijg ik ook van 1 iemand, maar dat us vaak echt als nieuw nog. Verder koop ik t gewoon nieuw of in kleding pakketten. Geen eenduidige stijl, als we t maar leuk vinden. Spider-Man etc komt er niet in

:7

L krijgt ook echt voorkeur. Mamaaa dat is zooooo saai.
pi_178560443
De Fitlala heb ik nog niet gehoord. Geen idee hoe die gaat
pi_178560489
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Franny wat jammer dat je zo’n rotgevoel aan de lunch over hebt gehouden. Heb je het er later in «vredestijd» nog over gehad met haar, of ze er zelf ook over gereflecteerd heeft?

Verder had het hier precies zo kunnen gaan. O heeft 2 kinderen met nogal explosieve uitdagingen in de groep en ik merk dat ze zulk gdrag uittest. Dan zegt ze iets heel lelijks en dan herhaal ik dat en zeg ik dat ik daar verdrietig van wordt. En dan beseft ze pas wat het betekent, en dan wordt ze zo sip.
I wordt niet echt sip, maar doet er nog een paar scheppen bovenop. Nog een keertje mij proberen te slaan, of roepen dat ik een stomkop ben. En daarna wordt ze half hysterisch, als ze inderdaad wel begrijpt dat ze zichzelf vastzet ermee. Op weg naar school hebben we het weer goed gemaakt, maar dan zegt ze ook meteen: ik wil er niet meer over praten.
Dat reflecteren is dus ook lastig, soms gaat ze gewoon met haar handen over haar oren zitten, als ik ergens op terugkom. Ze vindt het heel erg moeilijk geconfronteerd te worden met zichzelf. Wel begrijpelijk natuurlijk. Ik doe het dus ook gedoseerd en niet te lang.

Vanmiddag zag ik trouwens wel iets waar ik wat mee kon: na schooltijd speelde ze met een vriendinnetje op het speelplein. Toen kwam er ineens een ander vriendinnetje bij die ze kent van Rots en Water. Maar ze wist helemaal niet hoe ze daarmee om moest gaan en zei keihard: 'Nee, ik kan nu niet met jou spelen' en rende hard weg. Meisje huilen. Dus ik met dat meisje naar I toe. I met haar handen over haar oren in een hoekje op het plein. Boos en verdrietig tegelijk. Door op haar in te praten, lukte het wel om toch een gesprekje te krijgen. Aan haar uitgelegd wat je in zo'n situatie dan wel kan zeggen, op een aardige manier. En dat kwartje viel toen wel.

Er zit dus heel veel onmacht en frustratie. Maar omdat ze verbaal zo sterk is en zich ook zo uitgesproken kan uiten en haar emoties soms heel goed kan verwoorden, is de neiging er denk ik om haar te overschatten. Ze uit haar onzekerheid en verdriet ook door boosheid. Daar moet je dan eerst doorheen breken.

Wat ik moeilijk vind, is dat ik tegelijkertijd die boosheid ook wel moet/wil beteugelen. Ik wil niet dat ze mij slaat, of zo hard met de deur slaat dat het huis trilt, etc. Met de boosheid omgaan en ook recht doen aan de gevoelens die erachter zitten, voelt voor mij dan als een soort spagaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 16 april 2018 @ 20:18:40 #161
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_178562028
Oh, ik merk alweer overduidelijk dat ik een draadje verder moet zijn. :')

Ah zo. Sylver, ze had er flink jeuk aan en ook de eerste dag ruim 39.5 koorts en de opvolgende dagen op en af verhoging en veul, heul veul pokken. ;(

Ik lees niet heel veel mee momenteel, mijn agenda loopt over en mijn werk staat bol van de leuke dingen :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_178563187
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:25 schreef gestreeptestoel het volgende:
Aah Teun zijn eerste echte schooldag! Hoe ging het?

L had gisteren kinderfeestje (ook van een Teun). Hij was de enige uit een andere klas. Daar zag hij erg tegenop, maar t was erg leuk!

Kleding krijg ik ook van 1 iemand, maar dat us vaak echt als nieuw nog. Verder koop ik t gewoon nieuw of in kleding pakketten. Geen eenduidige stijl, als we t maar leuk vinden. Spider-Man etc komt er niet in

:7

L krijgt ook echt voorkeur. Mamaaa dat is zooooo saai.
Zover ik uit een vermoeide Teun heb gekregen was het leuk. Ook de BSO veel buiten geweest en dat ging goed allemaal. Alleen morgen op jacht naar zijn jas -O- en het mobiele nummer van de klassenmoeder...

Ik moet zeggen heb ook niet een echte stijl ik moet het leuk vinden, soms zucht ik een paar keer en kom tegemoet aan hun wensen.
Streepjes komen er niet in... Hebben vast wel iets met een streepje maar niet door mij gekocht.
Mijn schoonzusjes hebben hun dochter 99% in een streepjes iets lopen is.. ik kweek een fobie _O-
pi_178563336
Dat hysterisch boos zijn ken ik van Teun ook en dan niet bereikbaar. Lastig maar gaat wel weer over
  maandag 16 april 2018 @ 21:25:18 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_178564162
Och Franny, ik herken die boze buien maar al te goed. Frustratie, onmacht en controle liggen er bij ons meestal aan ten grondslag. Het wordt gelukkig wel minder inmiddels maar nog steeds kan ze er niet goed mee omgaan als ze het spel niet naar haar hand kan zetten oid.
pi_178573096
Zo lief vanochtend met naar school brengen. B zag in een auto een meisje zitten waarmee hij gisteren op de BSO had gespeeld. Hij was niet weg te slaan bij het raam van de geparkeerde auto en in de gang op school kwamen ze elkaar ook weer tegen. Zo lief allebei, helemaal blij en maar blijven grijnzen naar elkaar. Zegt ze tegen B 'Jiij bent echt cute!'
Van 'meisjes zijn stom' naar dit gedrag vond ik hilarisch (en lief).

Fijn dat Teun zijn eerste schooldag met BSO leuk vond Goitske!
En Lego Ninjago is cool.
pi_178573202
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:25 schreef Kyara het volgende:
Och Franny, ik herken die boze buien maar al te goed. Frustratie, onmacht en controle liggen er bij ons meestal aan ten grondslag. Het wordt gelukkig wel minder inmiddels maar nog steeds kan ze er niet goed mee omgaan als ze het spel niet naar haar hand kan zetten oid.
Inderdaad. Als A verliest met een spelletje of het lukt niet, dan is de wereld te klein. Houdt ermee op en wilt het dan nooit meer spelen. :')
Irritante fase want dan is de lol er wel snel vanaf natuurlijk.
pi_178574823
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Inderdaad. Als A verliest met een spelletje of het lukt niet, dan is de wereld te klein. Houdt ermee op en wilt het dan nooit meer spelen. :')
Irritante fase want dan is de lol er wel snel vanaf natuurlijk.
Precies dit. Bij verliezen, maar ook bijvoorbeeld bij een soort memoryspel met een krokodil, kroko loco of iets dergelijks. Als je dan met de dobbelsteen een bepaald plaatje gooit mag je een stukje van de krokodil van je tegenspeler pakken. Not an option of course. :') _O-
pi_178575073
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:29 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Precies dit. Bij verliezen, maar ook bijvoorbeeld bij een soort memoryspel met een krokodil, kroko loco of iets dergelijks. Als je dan met de dobbelsteen een bepaald plaatje gooit mag je een stukje van de krokodil van je tegenspeler pakken. Not an option of course. :') _O-
Dat spel hebben wij ook....hij verliest nooit...zelfs als hij verliest.
pi_178578285
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:29 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Precies dit. Bij verliezen, maar ook bijvoorbeeld bij een soort memoryspel met een krokodil, kroko loco of iets dergelijks. Als je dan met de dobbelsteen een bepaald plaatje gooit mag je een stukje van de krokodil van je tegenspeler pakken. Not an option of course. :') _O-
Vermoeiend hè. Ondanks dat ik van tevoren zeg dat hij niet moet huilen of boos worden als hij verliest, dat beloofd hij dan keurig...tot ie verliest. :')
Ik dacht eraan met zijn kinderfeestje (maandag wordt hij 5), vriendjes uit te nodigen en samen spelletje te doen
Dat idee is van de baan inmiddels. :P
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:17:45 #170
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178578953
Mijn zoon (5) is meestal helemaal niet zo temperamentvol, maar als hij verliest met een spel dan vergaat de wereld zo ongeveer :') dikke tranen, woede... Typisch iets voor elke kleuter wellicht? Of oudste kind?
pi_178579053
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Mijn zoon (5) is meestal helemaal niet zo temperamentvol, maar als hij verliest met een spel dan vergaat de wereld zo ongeveer :') dikke tranen, woede... Typisch iets voor elke kleuter wellicht? Of oudste kind?
Mijn oudste (7) heeft dat ook. Nog steeds. Moet en zou winnen anders verpest ze net zo lief het spel. De jongst (5) interesseert het geen drol. Vind het samen iets doen leuker :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_178579226
Oh ik kan het me als kind ook nog zo goed herinneren. Mijn broer en ik hadden altijd ruzie tijdens spelletjes. Mijn moeder was het op een gegeven moment zo zat dat ze het dambord brak en in de prullenbak gooiden. En mijn moeder werd dus echt nooit boos....dat had impact kan ik je vertellen.
Ik was toen een jaar of 6 en mijn broer 13 kortom....het duurt nog even :D
pi_178580340
Het lijkt me typisch iets voor kleuters. De wereld draait totaal om hen. Het heeft ook wel iets moois.

Ik had laatst ook een ervaring met I waar dat helemaal uit blijkt. We gingen naar een theatervoorstelling, en daarin zat op een gegeven moment een interactief stukje. De speler vroeg wie naar voren wilde komen. I stak meteen haar vinger op (dat vind ik toch zo stoer van haar!), maar een ander kind dat ook direct een vinger opstak werd uitgekozen. I vroeg toen fluisterend ietwat teleurgesteld aan me: "Waarom mag zij wel en ik niet?" Ze kunnen zich gewoon nog niet voorstellen dat niet zij, maar een ander wint/wordt uitgekozen etc. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:27:18 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178580895
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:26 schreef exode het volgende:
Oh ik kan het me als kind ook nog zo goed herinneren. Mijn broer en ik hadden altijd ruzie tijdens spelletjes. Mijn moeder was het op een gegeven moment zo zat dat ze het dambord brak en in de prullenbak gooiden. En mijn moeder werd dus echt nooit boos....dat had impact kan ik je vertellen.
Ik was toen een jaar of 6 en mijn broer 13 kortom....het duurt nog even :D
Wow wow wat een spierkracht ook! Dat gaat mij niet lukken, een dambord breken :D wat zal dat schrikken geweest zijn voor jullie :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178581503
Ik moet wel zeggen dat vermoeidheid ook een grote rol speelt bij het boze gedrag rondom de spelletjes. Bij MOE moeten spelletjes überhaupt vermeden worden. Dan is even voor de tv neerzetten over het algemeen nog de minst schadelijke optie. :D

Daarover gesproken, we lijken na 4 helse weken wat rust gevonden te hebben qua vermoeidheid uit school. Het was elke avond drama met grote D. Was het niet T dan was het wel S en andersom of allebei. :{ Slaan, knijpen, krijsen, enorm boos zijn, het was op een gegeven moment zo erg dat mijn man zijn eten in de hal heeft opgegeten omdat hij het even niet meer zag zitten om tussen gehuil in stereo te zitten. :X Toegegeven, ik had stiekem best naast hem willen gaan zitten in de hal. Er lijkt nu een stijgende lijn in te zitten, mede doordat ze nu op woensdag en vrijdag als het lukt even een middagdutje doen om bij te tanken.

Gelukkig vinden ze het wel heel leuk op school en T heeft het schrijven helemaal ontdekt. Hij schrijft zijn eigen naam en ook de 'slangletter' van de naam van S. O+ ik krijg ook brieven van hem waar dan
20 keer zijn eigen naam in staat. Of waar andere letters in staan die dan volgens T 'mama' betekenen.
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:20:36 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_178585888
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:38 schreef exode het volgende:

[..]

Dat spel hebben wij ook....hij verliest nooit...zelfs als hij verliest.
Dat kan nog wel als je met volwassenen speelt maar met leeftijdsgenootjes (of je broer of zus) :N

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Mijn zoon (5) is meestal helemaal niet zo temperamentvol, maar als hij verliest met een spel dan vergaat de wereld zo ongeveer :') dikke tranen, woede... Typisch iets voor elke kleuter wellicht? Of oudste kind?
Mijn oudste had daar dan weer minder last van eigenlijk. Die maakte weer drama om andere dingen, dat dan weer wel.
pi_178586192
Teun heeft vandaag op de BSO de blote billen dans gedaan 🙈
pi_178586274
Ik had laatst een lezing van Hanneke Poot en zij vertelde dat je eigenlijk tot 7 jaar geen win- en verliesspelletjes zou moeten doen, omdat kinderen daar qua hersenrijping niet klaar voor zouden zijn.
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:41:23 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178586374
Dat vind ik wel wat ver gaan :+. We kunnen onze kinderen wel voor alles willen behoeden, maar een spelletje verliezen lijkt mij een lesje omgaan met (kleine) teleurstellingen. Ik klink vast als elke oudtante nu :P maar dat enorme op eieren lopen en overanalyseren staat me soms een beetje tegen.

Bovendien wil mijn regelmatig verliezende kleuter nog steeds heel vaak spelletjes doen, dus erg traumatisch zal het niet zijn _O-
pi_178586444
Ach nee. Ik was het zeker ook niet met alles eens wat zij verkondigde, maar wel goed om het gedrag bij verliezen te zien in de context van hersenrijping.
pi_178587200
Het heeft ongetwijfeld met die rijping te maken ja.

Maar vandaag was de kleuterjuf van I dan wel heel gewaagd bezig. Ze had deze middag een spelletjesmiddag gedaan: alle kinderen mochten van huis spelletjes meenemen om met elkaar te spelen. I vertelde bij het avondeten dat ze met een jongetje een spel had gedaan. "Oh wie had er gewonnen, weet je dat nog?" "Ja", zei ze zonder emotie of wat dan ook. "Hij." En dat was dat. Ik vraag me wel af of dat op het moment zelf ook zo makkelijk ging. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:15:18 #182
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_178587205
Ik heb een perfecte foto van dit onderwerp, maar kan hem zo snel niet terug vinden. Korte situatieschets: Frans met trots hoofd die zijn overwinning viert, V met zn hoofd in de kussens op de achtergrond.

Laatst was er een vriendinnetje spelen en ze hadden het betoverde doolhof gespeeld, vriendinnetje had gewonnen, V was sneaky weggeslopen en lag in plankformatie op de bank. Het vriendinnetje vroeg nog ‘wat is V aan het doen?’ . Die baalt dat hij niet gewonnen heeft.

Ze zijn ook allemaal hetzelfde :D .

Franny, wat vervelend dat I er soms zo in kan blijven hangen. V heeft ook nog wel van die meltdowns, het wordt inmiddels wat beter. Hij heeft het ook minder als hij wat minder moe is.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_178587841
A. gaat morgen alvast trakteren op school omdat hij in de vakantie 5 jaar wordt.
Kijk wat we gefreubeld hebben. :P


pi_178589707
Toffe traktatie Venco!

Mijnessen vinden spelletjes ook heel leuk en ik vind het net als Spees ook goed om ze te leren dat je niet altijd kunt winnen en het ook de ander moet kunnen gunnen om blij te zijn met de winst zonder daar zelf boos of verdrietig om te worden. Maar dat is echt een leerproces. Ze vinden spelletjes doen wel heel leuk overigens en blijven erom vragen, dus ik geloof dat het allemaal wel meevalt met hoe erg het is voor hun mentale toestand. :+
pi_178592568
Leuk venco
pi_178592745
Wat een leuke traktatie Venco. 💖

Spelletjes worden hier niet veel gespeeld. Tegen haar verlies kan ze ook totaal niet.

Momenteel ligt ze boven te weigeren om uit bed te komen. Kleuters. O+ :( O+
pi_178593862
Teun op school afgegeven zonder protest dat ik weg ging *O*
pi_178593885
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:23 schreef Omentielvo het volgende:
Wat een leuke traktatie Venco. 💖

Spelletjes worden hier niet veel gespeeld. Tegen haar verlies kan ze ook totaal niet.

Momenteel ligt ze boven te weigeren om uit bed te komen. Kleuters. O+ :( O+
Mijn eerste boomgaard van HABA is wel erg leuk. Of je wint samen van de raaf of je verliest samen van de raaf

Jan houdt heel erg van pesten tegen oma. Alleen ja dan verliest hij ook wel eens en dan is hij boos _O-
pi_178593934
A wordt maandag dus 5 en we hebben nog geen cadeau. Iemand een briljant idee?
Hij heeft al bergen speelgoed. :')
Een spel of iets voor buiten kan nog wel.
pi_178594036
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:30 schreef vencodark het volgende:
A wordt maandag dus 5 en we hebben nog geen cadeau. Iemand een briljant idee?
Hij heeft al bergen speelgoed. :')
Een spel of iets voor buiten kan nog wel.
Hier vinden ze snuffie hup en knibbelknabbel knuisje heel erg leuk.
Een smart games spel?

Voor buiten misschien kubb kun je buiten spelen is ook een leuk spel

Hier zijn ze ook dol op hun step

Teun heeft voor zijn 4de gekregen:
Voetbal, Lego, sirene voor op zijn fiets die heel zacht is, jokeren, Playmobil, mieren boerderij, smart games Dinosaurs Mystic island ( kan hhij alleen als hij iets ouder is ssoort puzzelspel), autootjes

Verder weet ik het even niet uit mijn hoofd
pi_178594075
Venco leuke traktatie!

Wij spelen dus ook best vaak spelletjes, dat kan in drama eindigen maar eigenlijk ook heel soepel verlopen. Geen peil op te trekken dus. Verlies kan resulteren in heeeeeel boos zijn, maar gelukkig is dat steeds minder vaak zo.
B vindt ganzenbord, mens erger je niet junior en juno erg leuk.

Nikki dat klinkt als een pittige tijd zeg. Hopelijk blijft het nu rustig (en bijna vakantie!) en hebben ze het ritme te pakken.
  woensdag 18 april 2018 @ 09:49:06 #192
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178594311
Leuke vrolijke traktatie Venco! Vond hij het uitdelen leuk?

Hier heeft ze spelletjes net ontdekt. We spelen nu regelmatig Wie Is Het, Monopoly (junior), Ganzenbord en Hamsterbende (maar die vind ik zelf al snel saai). Verliezen kan wel in wat drama eindigen, maar ik laat haar niet expres winnen om dat te voorkomen. Ik vind het wel een goed leermoment dat teleurstellingen er ook bij horen. Wel interessant om te lezen over de hersenontwikkeling, ik ga eens kijken of ik daar wat meer over kan vinden.
Ze wint alleen echt heel vaak :D Ik weet niet of zij er nu zo goed in is, of ik zo slecht :')

Ik vind het wel leuk dat ze spelletjes nu ontdekt heeft, dus was al even aan het kijken welke spellen nog meer leuk zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sylver_ op 18-04-2018 09:56:11 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 18 april 2018 @ 09:53:15 #193
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178594417
Omen, heb je d'r nog op tijd uit bed gekregen? :D

Is ze een uitslaper?
Vriendin van mij heeft een uitlsaper en ik luister altijd een tikje jaloers naar de verhalen als het weekend er weer aan komt, maar doordeweeks vind ik het wel handig als ze we om 6 uur opstaan. Kunnen we lekker rustig ontbijten en aankleden. Jammer dat ze niet alleen in het weekend uitslapen, zeg! :( :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178594554
Denk dat ik toch ga kijken naar een leuk gezelschapsspel. Dat blijft lang leuk en is echt tijd samen. Ik wil niet nog meer los speelgoed waar hij vooral zelf mee bezig is (autootjes ofzo).
Maar goed zoeken wat bij hem past.

Overigens liet ik hem in het begin wel een beetje winnen anders wilt hij het nooit leren, dacht ik. :P En dan leert hij hoe het werkt.
pi_178594801
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:02 schreef vencodark het volgende:
Denk dat ik toch ga kijken naar een leuk gezelschapsspel. Dat blijft lang leuk en is echt tijd samen. Ik wil niet nog meer los speelgoed waar hij vooral zelf mee bezig is (autootjes ofzo).
Maar goed zoeken wat bij hem past.

Overigens liet ik hem in het begin wel een beetje winnen anders wilt hij het nooit leren, dacht ik. :P En dan leert hij hoe het werkt.
kijk eens anders naar HABA spellen.
Ik heb hier als grote spellendozen liggen mijn eerste spelletjesdoos is voor 3-12 jaar met een hele serie spellen erin.
Kleine magiër en drakentoren
pi_178596008
En HABA tip: die spellen zijn in Duitsland goedkoper en veel spellen zijn 'woordloos' dus of ze in het Duits of Nederlands zijn maakt niet zoveel uit.
  woensdag 18 april 2018 @ 11:24:47 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178596240
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:02 schreef vencodark het volgende:
Denk dat ik toch ga kijken naar een leuk gezelschapsspel. Dat blijft lang leuk en is echt tijd samen. Ik wil niet nog meer los speelgoed waar hij vooral zelf mee bezig is (autootjes ofzo).
Maar goed zoeken wat bij hem past.

Overigens liet ik hem in het begin wel een beetje winnen anders wilt hij het nooit leren, dacht ik. :P En dan leert hij hoe het werkt.
Ja bij tactische spellen pas ik me ook wel een beetje aan aan zijn niveau :+

Veel spellen die hij speelt zijn echter berust op toeval (Lotto, Kroko loko, Brandweerman Sam, ganzenbord, Uno, etc. ook omdat zijn jongere zusje dan meespeelt en die kan nog niet echt aan tactische spelletjes meedoen.

Haar boeit het echt geen fluit of ze wint of verliest _O-, zij is eigenlijk veel te goed dan, dan wil ze hem juist eerder helpen zodat hij toch wint :')

Ik vind die loyaliteit aan haar broer overigens hartverwarmend O+. Dan krijgt ze een ijsje als hij op school zit, legt ze de helft in een zakje terug in de diepvries zodat 'sevijn' ook ijs heeft als hij terug is O+. Dat zou andersom echt niet gebeuren _O-
pi_178596658
Sylver. Geen uitslaper. Alleen op schooldagen eigenlijk. :D

Leuk die spelletjes. Ik ga er een paar opschrijven. O+
pi_178604586
Jan heeft vandaag voor het eerst met een meisje afgesproken! Tot op heden waren meisjes stom...

Ze zaten gisteren op de BSO samen te spelen dus vroegen ze het al of ze vandaag mochten afspreken.

Dus ja is goed. Hij heeft het mij gisteravond en vanmorgen weet ik hoeveel verteld. Dus na schooltijd zochten ze elkaar gelijk op! Zitten beide in groep 2 maar de parallel klas.
Moeder geeft door dat het meisje een glutenallergie heeft dus ik zeg ja ik zal er op letten.

Je ziet haar even denken van oh gaat dat goed komen? Maar ook een blik van ik ken jou ergens van...
Dus ik geef mijn naam en telefoonnummer zegt ze jij werkt in het ziekenhuis volgens mij voor haar kinderarts, vandaar dat je niet schrikt dat ze glutenallergie heeft. _O-

Het is even opletten en ze had heel handig een eigen broodje mee en smiddags 2x een waterijsje (die ik voor de zekerheid op livaad.nl gecheckt had) en anders had ik nog fruit genoeg liggen

Als hij vaker met haar gaat afspreken zorg ik wel voor een paar glutenvrije houdbare dingen in huis.
pi_178605376
Uno is toch geen toevalsspel? Daar komt best een beetje tactiek bij kijken. Ik vind het in ieder geval een van de weinige spelletjes die leuk zijn, Monopoly Junior is bijvoorbeeld heel suf want alleen maar gooien en geluk hebben. Wij hebben sinds kort wel Catan Junior en Stratego Junior en dat is ook tof en onderhoudend.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 18 april 2018 @ 19:33:40 #201
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178605745
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:14 schreef Clubsoda het volgende:
Uno is toch geen toevalsspel? Daar komt best een beetje tactiek bij kijken. Ik vind het in ieder geval een van de weinige spelletjes die leuk zijn, Monopoly Junior is bijvoorbeeld heel suf want alleen maar gooien en geluk hebben. Wij hebben sinds kort wel Catan Junior en Stratego Junior en dat is ook tof en onderhoudend.
Hoe wij het spelen wel, omdat het kleine zusje dan meespeelt ;). De pestkaarten laten we er dan uit dus er is weinig sprake van strategie dan.
pi_178606751
Djenna is helemaal idolaat van Wie is het en De betoverde doolhof. Bij laatstgenoemde begonnen met de juniorversie.. maar daar was ze al snel 'uit gegroeid'.

En ik verlies serieus met memory van haar... zonder opzet! ;(
  woensdag 18 april 2018 @ 20:38:49 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178607219
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Djenna is helemaal idolaat van Wie is het en De betoverde doolhof. Bij laatstgenoemde begonnen met de juniorversie.. maar daar was ze al snel 'uit gegroeid'.

En ik verlies serieus met memory van haar... zonder opzet! ;(
Oh ja Wie is het! Dat kan nu ook wel he... Maar eens van zolder halen :7
pi_178607327
Van Catan heb je ook een kaartspel. Ook leuk.
De jongste is gek van het Assepoesterspel. En de oudste vind ook Kameeltje spuug leuk. Ook spelen ze vaak Kapitein jackpott maar daar heb je ook een iPad voor nodig. Schat zoeken en zo.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_178607344
Ik heb ticket tot ride junior maar nog niet gespeeld. Hebben ze met kerst gekregen van opa en oma maar Teun kan het nog niet en die wil wel mee doen
  woensdag 18 april 2018 @ 20:45:59 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178607433
S speelt ook heel graag Qwixx met ons mee. Tip voor de kleuters die ook wel van een beetje rekenen houden.
  woensdag 18 april 2018 @ 22:50:37 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_178611719
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:45 schreef Spees_Eend het volgende:
S speelt ook heel graag Qwixx met ons mee. Tip voor de kleuters die ook wel van een beetje rekenen houden.
oh daar ga ik eens naar kijken dan
pi_178612092
Dat vind ik nou zo leuk aan een kleuterkind hebben, de spelletjes! Hier vooral Uno, Betoverde Doolhof en Ticket to Ride junior! En Rummicub pas gedaan, ging ook wel goed. Ik ben gezegend met een kleuter die tegen haar verlies kan. Ik verwacht dat m’n dreumes de andere kant op gaat. :P

Qwixx ga ik opzoeken!
  donderdag 19 april 2018 @ 09:58:06 #209
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178616729
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:07 schreef Svane het volgende:
Dat vind ik nou zo leuk aan een kleuterkind hebben, de spelletjes! Hier vooral Uno, Betoverde Doolhof en Ticket to Ride junior! En Rummicub pas gedaan, ging ook wel goed. Ik ben gezegend met een kleuter die tegen haar verlies kan. Ik verwacht dat m’n dreumes de andere kant op gaat. :P

Qwixx ga ik opzoeken!
Ik vind het wel wat voor de jouwe!
Er staat dat het vanaf 8 jaar is, maar met wat uitleg en een leergierige kleuter is het wel te doen :7
pi_178622963
Wij zijn zelf niet echt spelletjesmensen, dus ik vrees dat I dat tot nu toe nog niet veel heeft meegekregen.

Vanochtend zei I: "roze en rolstoel, dat rijmt toch?" Ik vond het wel een knappe constatering. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:36:54 #211
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_178663031
Spelletjes vinden we leuk hier.. Jumbolino, Memory en binnenkort haal ik mijn Vlooienspel eens van zolder..

Ik zou graag willen meeposten, maar mijn energie wordt momenteel opgegeten door mijn vrouwtje.

We begonnen een week of 2.5 met de waterpokken, goed en wel opgeknapt daarvan gingen we over in een infectie in de buik/darmstreek, want overgeven en diarree. Gister ging het wel weer, maar vandaag was weer shi*t, dus ff ritje HAP vanavond. Gelukkig alles in orde en uitzieken. En ten tijde van het wachten in de wachtkamer vlamde er een enorme aanval van Netelroos op. Ook dat nog ;( :X ..

Écht genieten van school is er niet van gekomen. Gister heb ik der nog wel zien dansen op de Fitlala bij de Koningsspelen O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_178667709
Ach wat naar rijstbuiltje
pi_178717672
Rijstebuiltje, is ze inmiddels weer wat opgeknapt?

Billy begon opeens over babies (vriendin van ons is zwanger) en vroeg of ik er ook niet eentje voor hem kon maken. Moest ik z'n vader maar even om hulp vragen _O-
Daarna geyoutubed op bevallingsfilmpjes, vond hij reuze interessant. O.a. een mensenbaby, giraffe, olifantje en poesjes zien geboren O+
pi_178730734
Wij vinden Smart Games erg tof! Colourcode en Camelot zijn nu lievelings, die heeft school. En Monopoly Junior vind ik zelf doodsaai, maar je moet er tellen en lezen wat er op het bord staat etc, dat maakt het voor hem wel een spel waarin je veel leert :)
  woensdag 25 april 2018 @ 13:58:29 #215
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_178732576
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:21 schreef Poes. het volgende:
Rijstebuiltje, is ze inmiddels weer wat opgeknapt?

Billy begon opeens over babies (vriendin van ons is zwanger) en vroeg of ik er ook niet eentje voor hem kon maken. Moest ik z'n vader maar even om hulp vragen _O-
Daarna geyoutubed op bevallingsfilmpjes, vond hij reuze interessant. O.a. een mensenbaby, giraffe, olifantje en poesjes zien geboren O+
Ja, gelukkig wel!
Ze heeft der buikloop netjes overgedragen aan der papa :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_178732751
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:58 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ja, gelukkig wel!
Ze heeft der buikloop netjes overgedragen aan der papa :X
Oef :X Maar die kan gelukkig zichzelf redden :@
pi_178744917
Kleuter ligt al een tijde op mijn kamer om te slapen. Zo ook vanavond. Ik hoorde haar boven nog bezig zijn, dus ik haalde daarom maar even mijn telefoonplader.
Was ze dus bezig om de kat in te smeren met zonnebrand. En dat beest bleef gewoon staan. Dus heel zijn rug zat vol.
Nu heb ik een natte en beledigde kater rondlopen.
En dat was mijn avond. :+
  donderdag 26 april 2018 @ 03:51:49 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178747182
:D :') O+.
KuikenGuppy
pi_178748614
Whaha de kat ingesmeerd _O-
pi_178748835
Arme kat.
Rijst dat jij het dan maar niet krijgt.

Mijn kleuter was bruidsmeisje. Een echt kleuter bruidsmeisje O+
pi_178749171
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 07:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Arme kat.
Rijst dat jij het dan maar niet krijgt.

Mijn kleuter was bruidsmeisje. Een echt kleuter bruidsmeisje O+
Gefeliciteerd met jullie huwelijk F-R! Superschattig zo'n kleuter bruidsmeisje. O+
pi_178749400
De kat ingesmeerd..... _O- _O- _O- Dat ie ook bleef staan joh :o
Gefeliciteerd nog F-R!

Zo B is toe aan vakantie, doodop istie. Gelukkig vanaf morgen 2 weken meivakantie. Hij gaat wel 2 dinsdagen naar de BSO maar verder gaan we leuke dingen doen met zijn 3tjes, lekker spontaan, zien wat de dag brengt.Laatste vakantie met zijn 3tjes....
Na de vakantie moet mijn vrouw nog 2 weekjes werken en dan heeft ze al verlof. B is steeds meer met de baby bezig, wilde gisteren kleertjes kopen voor haar en was verbaasd over hoe klein de bewuste kleren waren.

En gisteren een helm voor mijnheer gekocht, komende weken eens kijken of fietsen zonder zijwieltjes lukt. Hij was ervan overtuigd dat kindjes van 4 niet kunnen fietsen maar nu ziet hij toch wel veel kindjes fietsen ook die kleiner zijn dan hem en dat is niet goed voor zijn ego geloof ik. :+
pi_178760630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:16 schreef Omentielvo het volgende:
Kleuter ligt al een tijde op mijn kamer om te slapen. Zo ook vanavond. Ik hoorde haar boven nog bezig zijn, dus ik haalde daarom maar even mijn telefoonplader.
Was ze dus bezig om de kat in te smeren met zonnebrand. En dat beest bleef gewoon staan. Dus heel zijn rug zat vol.
Nu heb ik een natte en beledigde kater rondlopen.
En dat was mijn avond. :+
Daar ging mijn cola :D :')
  donderdag 26 april 2018 @ 21:24:47 #224
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_178761020
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 07:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Arme kat.
Rijst dat jij het dan maar niet krijgt.

Mijn kleuter was bruidsmeisje. Een echt kleuter bruidsmeisje O+
Ik fiets al jaren door alle griepen en andere euvels heen, slechts wat nat geneuzel etc *)

Gefeliciteerd met jullie huwelijk trouwens O+

Omen :o arme pousse ...

[ Bericht 6% gewijzigd door Rijstebuiltje op 26-04-2018 21:58:45 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 26 april 2018 @ 21:27:46 #225
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178761085
Whehe, arme kat :D Nah, toch fijn dat ie gewoon zorgeloos in de zon kan liggen.. 's nachts.. :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178768319
Ooh bruidsmeisje! Wat leuk! En van harte!

Ik verbaasde me eerlijk gezegd over hoeveel kinderen er nog met zijwieltjes fietsten en hoeveel kinderen er snachts nog een luier dragen.

L droeg met 3 jaar geen luier meer snachts en fietste met 3,5 zonder zijwieltjes.
Nooit bij stilgestaan dat dat misschien wel best snel is. Tot hij naar school ging.
  vrijdag 27 april 2018 @ 09:04:45 #227
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_178768387
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 08:59 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ooh bruidsmeisje! Wat leuk! En van harte!

Ik verbaasde me eerlijk gezegd over hoeveel kinderen er nog met zijwieltjes fietsten en hoeveel kinderen er snachts nog een luier dragen.

L droeg met 3 jaar geen luier meer snachts en fietste met 3,5 zonder zijwieltjes.
Nooit bij stilgestaan dat dat misschien wel best snel is. Tot hij naar school ging.
E. die net een maand 4 is, heeft voor haar 4e verjaardag een goede 16inch fiets gehad. Ze kan er al prima mee overweg, alleen is remmen wel een dingetje nog.

Sinds deze week slaapt ze ook in de nacht zonder luier en dat gaat goed! Ze slaapt de klok rond zonder onderbreking om te plassen.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_178768406
Mijn oudste van 7 kan nog niet fietsen. Mijn jongste van 5 kan het al wel.

Luiers dragen ze al een hele tijd niet meer :P
De oudste vanaf 2. En de jongste vanaf 3. Overdag gestopt en toen wilde ze beide ‘s nachts ook niet meer. Met de oudste wel eens een ongelukje gehad maar met de jongste nog nooit.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 27 april 2018 @ 09:10:13 #229
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_178768449
Een luier is toch iets heel anders dan zijwieltjes?

Een luier in de nacht heeft ze al een jaar niet meer nodig. Maar haar zijwieltjes nog wel :+.
pi_178769356
Ach, de mijne had twee zwemdiploma's en kon zelfstandig een blauwe piste op en naar beneden skiën voor hij echt kon fietsen :+ Ze leren zo idioot veel vaardigheden in hun leventje dat je niet alles tegelijk kunt denk ik dan maar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178775857
Arme kat _O-
Maar goed dat je naar boven ging anders was er misschien nog wel meer ingesmeerd dan alleen je kat :D

Die van mij heeft al een jaar geen zijwieltjes meer nodig maar nog wel een luier in de nacht :P
En voorlopig gaat dat ook nog niet veranderen want hij vindt het wel prima zo
pi_178776557
Over luiers in de nacht gesproken. S droeg er tot 4 dagen geleden ook nog één en hij was elke nacht nat. Tot... de luiers per ongeluk op waren en hij wel zonder luier móést. Nu is hij al 4 nachten droog. Ik laat hem even plassen (al slaapwandelend) als wij naar bed gaan rond 23.00 uur en hij gaat 's nachts ook soms zelf naar de wc. Het was dus gewoon een gevalletje gemakszucht. Oh ik heb een luier aan, dan plas ik die lekker vol. :o Ik heb wel weer luiers gekocht voor de zekerheid maar volgens mij is dat helemaal niet meer nodig, dus ik heb ze buiten zijn zicht opgeborgen. ;)
pi_178776717
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 09:10 schreef -Bubseltje- het volgende:
Een luier is toch iets heel anders dan zijwieltjes?

Een luier in de nacht heeft ze al een jaar niet meer nodig. Maar haar zijwieltjes nog wel :+.
Zijn er genoeg due zonder zijwieltjes fietsen, maar wel snachts een luier dragen. Het kan allemaal haha

Maar t ging me erom dat ik er nooit bij stil stond.
pi_178776775
L is net 5 en kreeg n 16 inch fiets. Het kan echt maar net. Kleine ukkepuk dat ie is 8-)
pi_178777364
Ik durf het echt nog niet om hem zonder luier te laten slapen. Overdag vindt hij het zelfs niet erg om in zijn broek te plassen als het naar de wc gaan even niet uit komt.
Ook gevalletje gemakzucht maar hij is er ook nog niet vies genoeg van.

Gestreeptestoel heb je L al op zwemles zitten? En ben je ook voor Beek gegaan?
Wij zijn nu aan het kijken voor M. Ik twijfel tussen Beek en een andere hier in de buurt.
pi_178778640
Ik weet eindelijk weer hoe ik foto's kan posten, dus bij deze een update van T en S. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178780405
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 16:50 schreef ikke_84 het volgende:
Ik durf het echt nog niet om hem zonder luier te laten slapen. Overdag vindt hij het zelfs niet erg om in zijn broek te plassen als het naar de wc gaan even niet uit komt.
Ook gevalletje gemakzucht maar hij is er ook nog niet vies genoeg van.

Gestreeptestoel heb je L al op zwemles zitten? En ben je ook voor Beek gegaan?
Wij zijn nu aan het kijken voor M. Ik twijfel tussen Beek en een andere hier in de buurt.
L staat nu wel ingeschreven in eigen woonplaats. Maar ik heb erbij gezet dat we na de zomervakantie willen starten

Woonden we nu allebei in dezelfde plaats? Of gewoon dicht bij elkaar?
pi_178780432
Vrolijke koppies!
pi_178781322
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 16:17 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Zijn er genoeg due zonder zijwieltjes fietsen, maar wel snachts een luier dragen. Het kan allemaal haha

Maar t ging me erom dat ik er nooit bij stil stond.
hier ook. Ze fietsen eerder zonder zijwieltjes dan zonder luier snachts. Jan was bijna 5 geloof ik en Teun is nu net 4 en heeft ook snachts nog een luierbroekje aan
pi_178781413
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 08:59 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ooh bruidsmeisje! Wat leuk! En van harte!

Ik verbaasde me eerlijk gezegd over hoeveel kinderen er nog met zijwieltjes fietsten en hoeveel kinderen er snachts nog een luier dragen.

L droeg met 3 jaar geen luier meer snachts en fietste met 3,5 zonder zijwieltjes.
Nooit bij stilgestaan dat dat misschien wel best snel is. Tot hij naar school ging.
geen luier moet je voelen en snachts wakker worden. Teun wordt al genoeg wakker door dromen of dat hij toch lactose heeft gehad. Hij voelt het plassen nog niet dat komt vanzelf hoeft ook nog niet met 4

Ze zijn hier met alles snel geweest behalve zindelijk beiden overdag met net 3 en nacht Jan ruim 4 1/2 en Teun is net 4 en nog niet nacht zindelijk. Ene nacht wel andere niet. Ik maak er ook echt geen probleem van komt wel.

Kom ik van de week in de badkamer zeg ik wat doen jullie hier? Roept Teun mama kijk eens wat ik van Jan heb geleerd!
Staat hij te plassen bij de wc _O-

Thuis moeten ze zitten van mij, openbare wc's staand. En vandaag met Koningsdag moesten ze plassen, vlogen samen de herentoilet in dus ik riep er achteraan Jan help jij Teun? Staand plassen!
Komt een van de mannen er aan, kijkt nog even in de toilet bij de jongens en zegt gaat het goed? Hoor je ze allebei Jaaaaaaa
Zegt ie man tegen mij, de jongste staat te plassen, de oudste houdt het shirt omhoog _O-
pi_178781908
Handig zn grote broer die helpt bij het plassen :D
En wat je zegt, het komt vanzelf. Zowel het zindelijk worsen als het fietsen zonder zijwieltjes.
(Maar ik zeg niet dat ik niet blij zal zijn als die nacht luier er af is. Waarom moeten die dingen zo duur zijn? }:| )

Gestreeptestoel hier is geen zwemschool in het dorp dus dan wonen we bij elkaar in de buurt.
We hebben M vanavond ingeschreven in een dorp hier in de buurt dus de knoop is doorgehakt :)

Nikki wat zijn ze groot O+
Toffe traktaties ook

[ Bericht 8% gewijzigd door ikke_84 op 27-04-2018 22:29:52 ]
pi_178782022
whahah de oudste houdt het shirt omhoog _O- Lol

L kan niet staand plassen. Beneden hebben wij zo'n senioren wc pot. Dan kan hij er totaal niet bij en als hij op een opstapje staat.. dan staat hij veel te hoog. Laatst probeerde hij het en ging het niet zo goed. Hij wilde tijdens het plassen weer omdraaien en gaan zitten... :o Dat ging ook niet helemaal goed. :7

Hier ook nog nooit een plasongelukje gehad als we de stad ingingen of in de auto of iets. Hij kan het echt heel lang ophouden ook.
pi_178782032
Luiers kopen bij tegenwoordig in Duitsland bij de DM drogist
pi_178797512
Luiers in de nacht, dat gaat op en af bij ons, tenminste de luiers niet, die heeft ie aan ;s nachts. De ene keer is het droog tot bijna droog en de andere keer lekt ie gewoon door zijn luier heen. Ik laat B standaard plassen als ik naar bed ga en verschoon dan meteen zijn luier. Hij plast overdag goed en voor het naar bed gaan ook nog. Ik maak me er niet druk om....als hij 16 is, is hij vast van de luiers af.
Vorige week was mijn vrouw helemaal vergeten hem een luier aan te doen....zeik en zeiknat werd ie wakker om 23:00.....

T en S O+

Fietsen zonder zijwieltjes, wij gaan toevallig morgen aan de slag. Zijwieltjes eraf en gaan met die banaan (denk ik....wie weet denkt B er heel anders over)
Hij was vanmiddag ontdaan dat zijn vriendje (zoontje van een goede vriendin) zonder zijwieltjes fietst. Zo ontdaan dat we morgen het dus gaan proberen. Hij beweerde zelf steeds 'Kindjes van 4 jaar kunnen niet zonder zijiwieltjes fietsen' maar die stelling werd hardhandig onderuit gehaald door zijn vriendje die vandaag 4 jaar werd. (ik laat even achterwege dat ie ook heel hard tegen de schuur aanfietste)

B loopt met praten etc enorm voor, dat joch stopt daar al zijn energie in _O- dus die luiers en dat fietsen boeit hem niet zo. Hij ouwehoert liever. :D
pi_178798119
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2018 21:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
whahah de oudste houdt het shirt omhoog _O- Lol

L kan niet staand plassen. Beneden hebben wij zo'n senioren wc pot. Dan kan hij er totaal niet bij en als hij op een opstapje staat.. dan staat hij veel te hoog. Laatst probeerde hij het en ging het niet zo goed. Hij wilde tijdens het plassen weer omdraaien en gaan zitten... :o Dat ging ook niet helemaal goed. :7

Hier ook nog nooit een plasongelukje gehad als we de stad ingingen of in de auto of iets. Hij kan het echt heel lang ophouden ook.
Ik was met Teun nog helemaal niet bezig met staand plassen. Gelukkig regelen de heren dat blijkbaar zelf *O*
Ik vond het gisteren wel handig hij heeft 2x tegen een boom aan staan plassen met wat hulp van mij

Ik heb trouwens met collega's een geniaal uitje gedaan. Is denk ik ook leuk met kinderen. Wandelen met een geit _O-
pi_178802305
A. is afgelopen maandag 5 jaar geworden. *O*
Maar we moeten nog een kinderfeestje plannen. :')

Hoe pak je zoiets aan? Is het niet raar dat zoiets een beetje later dan zijn echte verjaardag doet (was tenslotte ook vakantie).
Wat ga je doen, hoe lang en hoe kies je een datum? Overleg je bijv. met de ouders van de betreffende gasten?
Ik zie er best tegenop want ik ben ook niet zo’n ster met organiseren en andermans kinderen.
:')
De moeder van A’s beste vriend wilt wel graag helpen om het samen te doen dus dat scheelt.
pi_178803402
Ik heb uitnodigingen rond gebracht met mijn 06nr er op dus kreeg bevestiging van ouders sommigen pas vlak van te voren.
Wat later dan de verjaardag kan prima hoor, ik heb het op de dag zelf dit jaar gedaan aangezien hij op een woensdag jarig was.
Ik heb mee uit school gedaan half 4 op halen vond ik lang genoeg, kinderen hadden nog uren kunnen spelen
Ik had wat spelletjes om te doen, broodje knaks eten direct uit school, daarna wat spelletjes (ze speelden vooral zelf dus lekker laten gaan), cupcake versieren om wat rust even te krijgen, naar buiten pinata meppen (volgende x maak ik die zelf ding was bijna niet kapot te krijgen), nog even voetballen op het veld en was het ophaaltijd
Thema was ninjago en aan het einde klein zakje met een grote ballon, snoepje en een ninja diploma mee naar huis

Ik weet niet of ik komende x weer een thuis feestje doe of gewoon naar monkeytown is alles voor je geregeld :@
pi_178803439
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 01:07 schreef vencodark het volgende:
A. is afgelopen maandag 5 jaar geworden. *O*
Maar we moeten nog een kinderfeestje plannen. :')

Hoe pak je zoiets aan? Is het niet raar dat zoiets een beetje later dan zijn echte verjaardag doet (was tenslotte ook vakantie).
Wat ga je doen, hoe lang en hoe kies je een datum? Overleg je bijv. met de ouders van de betreffende gasten?
Ik zie er best tegenop want ik ben ook niet zo’n ster met organiseren en andermans kinderen.
:')
De moeder van A’s beste vriend wilt wel graag helpen om het samen te doen dus dat scheelt.
buiten de deur kun je ook kijken naar de kinderboerderij in de buurt of die iets hebben qua feestjes, monkeytown/kidsplayground maar met mooi weer kun je ook denken aan een picknick in het bos, bal mee of een leuke natuurspeelplaats in de buurt wederom picknick mee en laat ze maar gaan

Vooral voor een 5de verjaardag spelen ze vooral graag je hoeft meestal niet heel erg te entertainen

Ik denk dat ik met Teun zijn 5de verjaardag gewoon naar ene kinderboederij ga dat de kinderen kunnen spelen, eten en drinken mee en verder niks bijzonders. Jan had ik wel echt een feestje maar die is in oktober jarig en zat ik meer qua weer. Teun is half april meestal wel goed weer

[ Bericht 8% gewijzigd door Goitske op 29-04-2018 09:19:10 ]
pi_178803719
Je moet geen kinderfeestje plannen he ;)
Uiteindelijk hebben we bij Ow geen kinderfeestje gedaan..
Hij wist zelf niet goed wie uit te nodigen en wat hij dan wou doen.

Ook nog met andere ouders het erover gehad en die hebben ook allemaal besloten geen feestje te geven :)
Volgend jaar is vroeg genoeg :)

Oh en hoi! Ik ben hier niet zo vaak maar lees trouw mee ;) Gewoon niet zoveel te vertellen over mijn gave kleuter O+
pi_178803895
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 09:13 schreef Loj het volgende:
Je moet geen kinderfeestje plannen he ;)
Uiteindelijk hebben we bij Ow geen kinderfeestje gedaan..
Hij wist zelf niet goed wie uit te nodigen en wat hij dan wou doen.

Ook nog met andere ouders het erover gehad en die hebben ook allemaal besloten geen feestje te geven :)
Volgend jaar is vroeg genoeg :)

Oh en hoi! Ik ben hier niet zo vaak maar lees trouw mee ;) Gewoon niet zoveel te vertellen over mijn gave kleuter O+
Het is nogal een ding in zijn klas en er is al met hem over gesproken. Ik probeer er inderdaad niet teveel druk voor mezelf onder te zetten.
Kinderboerderij is een idee. Even de weersverwachting bekijken voor vd week.
  zondag 29 april 2018 @ 09:56:05 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_178804165
Ik heb gewoon een datum geprikt waarop het ons het beste uit kwam. Dat was 2 weken na de verjaardag van de meiden en dus pas een maand na de verjaardag van de oudste (we hebben 1 feestje gegeven voor 3 kinderen).

Wij vierden het op donderdag en daarbij heb ik er wel rekening mee gehouden dat dat voor veel kindjes een kdv dag was. Dus pas om 18.00 uur ophalen (we vierden het in een binnenspeeltuin).

En daarna dus gewoon uitnodigingen gemaakt en afgegeven. Mijn mobiele nummer erbij en klaar.
pi_178808698
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 09:31 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het is nogal een ding in zijn klas en er is al met hem over gesproken. Ik probeer er inderdaad niet teveel druk voor mezelf onder te zetten.
Kinderboerderij is een idee. Even de weersverwachting bekijken voor vd week.
Bij I in de klas was een jongetje die vertelde dat ze op zijn feestje mag komen. Over drie maanden, als hij jarig is. :D .

Ik zou inderdaad ook een buitenspeeltuin kiezen en lekkere hapjes en drinken mee. Misschien 1 spelletje doen, met kleine prijsjes erbij?

Toen I 4 jaar werd, had ze een klein feestje voor de buurkinderen. Dat was gewoon thuis. Taart eten en daarna konden ze papieren kroontjes inkleuren en beplakken met veel mooie stickers en steentjes. Alles bij de Action gekocht. Foto's maken, klaar. Daarna nog even gewoon spelen, of nog even naar de speeltuin. I is middenin de winter jarig, dus bij haar zullen we meestal wel een binnenactiviteit moeten verzinnen. Je merkt trouwens dat kinderen van 4/5 het idee van een feestje vaak al zo spannend en leuk vinden dat ze het meestal allemaal al geweldig vinden nog voordat je iets hebt gedaan. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178809511
Bij mij mochten ze met z'n allen in de bakfiets zitten van school naar ons huis. Vonden ze helemaal geweldig _O-
pi_178892376
Dit jaar van ean d'r feestje in de sportzaal van school. Andere jaren gewoon thuis met speurtocht ed.
  zondag 6 mei 2018 @ 20:24:27 #255
73386 Fazz
onderweg
pi_178976377
Hi :W over een week heb ik pas echt een kleuter maar ik kom jullie gewoon nu alvast om hulp vragen :s)
F heeft afgelopen week een paar keer 'gelogen'. De knop van de radiator was opeens verdwenen, meerdere keren gevraagd of hij dat had gedaan en hij zei van niet. 3 dagen later vertelde hij pas dat dat ding in een kist in de woonkamer lag. Mooi, kan ie er weer op :7
Vandaag was opeens de sleutel van de buren weg. We passen op de kat dus die sleutel is vrij cruciaal. Dat beestje had eten nodig dus ik heb 1,5 uur gezocht naar die sleutel. F wist wederom van niets. Ik was wat achterdochtig maar wilde hem ook niet straffen of beschuldigen van iets wat niet zeker is. Uiteindelijk vond ik de sleutel terug in de eierdoos 8)7 Dat is vast niet vanzelf gegaan...

Voor hem is het vast een spel daar kan ik inkomen, maar ik vind het niet fijn dat hij ontkent er iets van af te weten als ik het hem vraag. Wat zou nou een goede manier zijn om hier op te reageren?
  zondag 6 mei 2018 @ 20:30:15 #256
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_178976525
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:24 schreef Fazzoletti het volgende:
Hi :W over een week heb ik pas echt een kleuter maar ik kom jullie gewoon nu alvast om hulp vragen :s)
F heeft afgelopen week een paar keer 'gelogen'. De knop van de radiator was opeens verdwenen, meerdere keren gevraagd of hij dat had gedaan en hij zei van niet. 3 dagen later vertelde hij pas dat dat ding in een kist in de woonkamer lag. Mooi, kan ie er weer op :7
Vandaag was opeens de sleutel van de buren weg. We passen op de kat dus die sleutel is vrij cruciaal. Dat beestje had eten nodig dus ik heb 1,5 uur gezocht naar die sleutel. F wist wederom van niets. Ik was wat achterdochtig maar wilde hem ook niet straffen of beschuldigen van iets wat niet zeker is. Uiteindelijk vond ik de sleutel terug in de eierdoos 8)7 Dat is vast niet vanzelf gegaan...

Voor hem is het vast een spel daar kan ik inkomen, maar ik vind het niet fijn dat hij ontkent er iets van af te weten als ik het hem vraag. Wat zou nou een goede manier zijn om hier op te reageren?
http://www.creativechild.(...)g-children-tell-lies

Zij heeft het over waarom jonge kinderen jokken en wat je kan doen (weinig dus :P).
Kwak
pi_178977737
Bij L kan ik heel goed zien of hij liegt of niet. Dan zeg ik: kijk mama eens aan! En dan zie ik al of hij de waarheid spreekt of niet
pi_178996603
Ik ben wel een beetje trots hoor op mijn dochter.
Zij is met twee andere kindjes op de klimrek aan het spelen. Het jongetje (8jaar) is wat aan het stunten en vraagt haar: “Kan jij dat ook? Of ben je niet stoer?”
Zij: Ik ben wel stoer. Maar ik durf het nog niet. Als ik ouder ben wel.” O+
  maandag 7 mei 2018 @ 19:43:25 #259
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178996915
Omen, wat een goed antwoord! ^O^ O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178998741
Wauw omen wat een goed antwoord.
pi_178999055
Hihi, laat je niet op je kop zitten door een Jongen :)
pi_179000094
Omen, dan ben je alvast geslaagd als moeder in het geven van zelfvertrouwen. Wat zul je trots zijn op haar (en ook dus een beetje op jezelf). O+ .

Fazz, dat is volgens mij echt iets van de kleuterleeftijd. I deed dat nooit, maar sinds ze naar school gaat, horen we af en toe verhalen (vooral over school) die duidelijk niet kunnen kloppen. Ik vraag dan wel eens: oh, dus als ik morgen aan de juf vraag hoe dat zit, dan zal ze dat ook aan mij vertellen?
En dan is het ineens: nee nee, dat mag je niet aan de juf vragen!! Overigens is het allemaal wel heel onschuldig. Favoriet verhaal is dat de ijscoman de school kwam binnenrijden en iedereen ijsjes ging uitdelen. :D . Ik zou het ook wat moeilijker vinden als je er echt last van hebt, zoals met die sleutel. }:| .

Oh jongens, even iets spuien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 7 mei 2018 @ 22:03:26 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179000842
Och Franny, het is inderdaad heel herkenbaar. Maar ook heel moeilijk. Probeer ook een beetje lief voor jezelf te zijn. Heb je het daarna nog met I besproken? :* :* :*
  maandag 7 mei 2018 @ 22:12:46 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179001173
quote:
2s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:40 schreef Franny_G het volgende:
Omen, dan ben je alvast geslaagd als moeder in het geven van zelfvertrouwen. Wat zul je trots zijn op haar (en ook dus een beetje op jezelf). O+ .

Fazz, dat is volgens mij echt iets van de kleuterleeftijd. I deed dat nooit, maar sinds ze naar school gaat, horen we af en toe verhalen (vooral over school) die duidelijk niet kunnen kloppen. Ik vraag dan wel eens: oh, dus als ik morgen aan de juf vraag hoe dat zit, dan zal ze dat ook aan mij vertellen?
En dan is het ineens: nee nee, dat mag je niet aan de juf vragen!! Overigens is het allemaal wel heel onschuldig. Favoriet verhaal is dat de ijscoman de school kwam binnenrijden en iedereen ijsjes ging uitdelen. :D . Ik zou het ook wat moeilijker vinden als je er echt last van hebt, zoals met die sleutel. }:| .

Oh jongens, even iets spuien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, wat schrikken zeg.. Kan me goed voorstellen dat je daar nog even buikpijn van hebt. Bijna elke ouder schiet denk ik wel eens uit zijn slof. Dat het dan onbedoeld zo heftig uitpakt is wel heel naar voor jullie allemaal.

Je andere anekdote viel me op, jouw opmerking naar mij toe (toen ik tegen S bij een leugentje had gezegd dat ik het eens bij de juf zou navragen) is namelijk erg bij me blijven hangen en ik let er sindsdien erg op :D

Deze post: OUD / Het kleutertopic deel 4


Omen, wat een supergoed antwoord van je dochter O+
pi_179001441
Oh Franny. Wat een zielige gebeurtenis voor jullie allebei.
Het stukje over je geduld verliezen en onbeheerste woede naar je kind is zo herkenbaar. Er is niemand van wie ik meer houd. Maar er is ook niemand die mij zo op de kast weet te krijgen.
Ik probeer mezelf altijd als mantra te zeggen dat dit komt door de band. Waar jij van je kind haar veilige haven bent waar ze helemaal zichzelf kan zijn, werkt het helaas ook andersom soms. Maar ik vind het soms (vaker dan soms) zeker wel een van de lastigste dingen in het ouderschap.
  maandag 7 mei 2018 @ 22:21:06 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179001483
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:19 schreef Omentielvo het volgende:
Het stukje over je geduld verliezen en onbeheerste woede naar je kind is zo herkenbaar. Er is niemand van wie ik meer houd. Maar er is ook niemand die mij zo op de kast weet te krijgen.
Precies dit inderdaad. En alledrie ook op hun eigen manier zeg maar.
pi_179001734
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:12 schreef Spees_Eend het volgende:

Je andere anekdote viel me op, jouw opmerking naar mij toe (toen ik tegen S bij een leugentje had gezegd dat ik het eens bij de juf zou navragen) is namelijk erg bij me blijven hangen en ik let er sindsdien erg op :D

Deze post: OUD / Het kleutertopic deel 4

Haha, ja dat weet ik nog. Maar het gaat heel grappend: I schaamt zich niet en zegt dan ook grappend tegen mij terug: neenee. En gaat dan ondeugend naar me kijken. Het is echt een soort spelletje. En soms laat ik het en ga ik gewoon mee in het verhaal. Het zijn ook eigenlijk altijd grappige dingetjes die ze vertelt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 7 mei 2018 @ 22:28:56 #268
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179001763
Ach Franny, ik kreeg een beetje tranen in mijn ogen omdat ik me zo goed kan voorstellen hoe verschrikkelijk schuldig je je voelde/voelt ;(

Ik ben het eens met Kyara, wees wel een beetje lief voor jezelf.
Het verliezen van je geduld is voor elke ouder ongetwijfeld herkenbaar. Het pakte voor jullie alleen super ongelukkig uit.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179001771
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:19 schreef Omentielvo het volgende:
Oh Franny. Wat een zielige gebeurtenis voor jullie allebei.
Het stukje over je geduld verliezen en onbeheerste woede naar je kind is zo herkenbaar. Er is niemand van wie ik meer houd. Maar er is ook niemand die mij zo op de kast weet te krijgen.
Ik probeer mezelf altijd als mantra te zeggen dat dit komt door de band. Waar jij van je kind haar veilige haven bent waar ze helemaal zichzelf kan zijn, werkt het helaas ook andersom soms. Maar ik vind het soms (vaker dan soms) zeker wel een van de lastigste dingen in het ouderschap.
Dank voor je lieve woorden. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179001824
Franny :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179001999
quote:
2s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:03 schreef Kyara het volgende:
Och Franny, het is inderdaad heel herkenbaar. Maar ook heel moeilijk. Probeer ook een beetje lief voor jezelf te zijn. Heb je het daarna nog met I besproken? :* :* :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 7 mei 2018 @ 22:39:00 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179002049
Goed dat je het besproken hebt. Als ik merk dat ik (te) boos wordt dan geef ik mijzelf een time-out. Vaak is 2 minuutjes even op bed liggen al genoeg om weer tot rust te komen.

Gelukkig nu niet meer zo vaak nodig maar een van mijn meiden kon me echt tot wanhoop drijven :X
pi_179002202
Mezelf een time out geven deed ik ook. (Door Kyara trouwens die me dat destijds als tip gaf)
Werkt echt wel goed.
Zelfs nu heb ik dat nog wel eens nodig. :@

Ik ben het eens met je vriend. Wees niet te hard voor jezelf. Dit was een ongeluk.
Ik vind het probleem met ‘ik ga nooit meer...’ dat de kans op mislukken zo groot is. Want nooit meer is een erg lange tijd. En als het dan nog een keer gebeurt voel je jezelf nog meer falen, want je wilde het immers nooit meer en kom je in zo’n vicieuze cirkel terecht.
Dus mijn tip. Vergeef nu jezelf. Je dochter zal het je allang vergeven hebben. :*
pi_179002420
Ja, dat is natuurlijk ook zo. Dat je dan iets van jezelf verlangt dat onmogelijk vol is te houden. Maar dat van de time-out is wel echt een goede, en zal ik proberen te gaan toepassen.

Wat betreft dat vergeven.. ja, dat geloof ik ook. Kinderen zijn heel vergevingsgezind, loyaal en leven ook erg in het nu. Maar vandaag was I ergens bang voor en toen trapte ik in de valkuil van willen geruststellen door te zeggen: Maar ik ben toch bij je, bij mij ben je toch veilig.
En toen antwoordde ze wel even heel terecht: Nee, dat is niet zo, want jij deed dat met de stoel.

Auw.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179002552
Kinderen weten echt feilloos je zwakke plekjes te vinden. :o
Kleuters. O+ :( O+ :'( :( O+
pi_179002976
Ja, dat kun je wel zeggen. O+ . :( . :'( .Vandaag zei ze ook: Mama, ik kan niet stoppen met deze dans, mijn benen willen dat niet. O+ .

En ook heel grappig en vooral nogal social awkward: I speelde met een buurmeisje vanochtend. En ze zei al tegen me: mama, ik wil alleen met haar spelen, en niet met Z (een ander buurmeisje). Dus I en haar buurmeisje waren bij ons binnen, samen aan het spelen. De achterdeur stond open en Z kwam binnen. Een heel lieve meid, die wat ouder is: zeven jaar. En ze zegt: Hoi.
I en en haar buurmeisje kijken haar aan en zeggen niets. Dus ik zeg: je kunt wel even hallo zeggen?
Buurmeisje zegt hallo, maar I zegt nog steeds niets.
Ik tegen Z: "Ze willen geloof ik graag even met z'n tweetjes spelen, maar dat durven ze niet tegen je te zeggen."
Z: "Ja, dat dacht ik al. Nou doeii!"
I en buurmeisje konden weer opgelucht ademhalen. :') . _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179003099
Haha. Ik denk dat vooral volwassenen het heel akelig vinden die momenten. Ik zou het proberen te vergoelijken.

En haar benen die niet willen stoppen met dansen. O+

Ik houd er ech van. Hoe je ze het op het ene moment wil opvreten omdat ze zo lief zijn. En het volgende moment (amper vijf minuten later) op zoek bent naar behang.

Mijn kleuter had gisteren ook nog zo’n lief moment.
Mijn zus vraagt: “Oh. Hoe kom het dat je zo lief bent?”
R: “Door mama.” O+
pi_179005953
Mijn S is gisteravond tijdens het eten (alweer) helemaal door het lint gegaan. Het was een driftbui richting mij van wel zo'n 25 minuten, veroorzaakt door vermoeidheid. Het tweede bord eten was teveel/te weinig/whatever en toen hij op zijn bord sloeg en het eten door de lucht vloog heb ik hem naar boven gebracht zodat hij naar bed kon. Onderweg werd ik geslagen, geknepen en gekrabd. En S gilde alsof hij vermoord werd, echt zo'n hoge toon die pijn aan je oren doet. Ik vind deze situaties altijd lastig, omdat ik weet dat het door vermoeidheid wordt veroorzaakt en hij er eigenlijk niet echt iets aan kan doen, maar ik wil ook niet geslagen en gekrabd worden.
Het vervelende is dat ik uit alle macht probeer om hem tegen zichzelf en mezelf tegen hem te beschermen door bijvoorbeeld zijn armen vast te houden, maar dat dat eigenlijk alleen maar averechts werkt. En dan gaat hij dingen schreeuwen als 'ga van me af', 'auw auw auw', terwijl ik hem echt geen pijn doe op dat moment. :{ Na deze bui kwam hij in bed hard snikkend een beetje tot bedaren en hij is jammerend over eten binnen 5 minuten in slaap gevallen. En ik lag ernaast met het zweet op mijn hoofd omdat deze buien me echt een hoop energie kosten.
Hij heeft dit sinds hij naar school gaat meerdere keren per week, gewoon omdat hij zo moe is. We zijn er dus waarschijnlijk voorlopig nog niet vanaf. :X Ik weet eigenlijk niet zo heel goed waarom ik dit verhaal opschrijf, maar ik geloof dat ik het gewoon even van me af moet schrijven omdat ik het best wel een heftige fase vind zo. :{
pi_179006057
Zo’n moment is hier ook wel s en dan achteraf kan ik er zelf wel om janken. Als man thuis us, zeg ik altijd dat hij t even moet overnemen voir er dingen gebeuren die niet moeten. Als mijn grens bereikt is kan ik ook wel erg boos en geïrriteerd reageren.

De jongste was laatst de hele tijd met de gangdeur aan t dichtslaan. Ik moest man even helpen met iets zwaars tillen en ze hield niet op. Op een gegeven moment ging die deur echt zo hard dicht, dat t glas er zowat uitviel. Ik er snel heen en ze wilde m weer dichtgooien.. dus ik hou Mn hand ervoor. Ja en tien weerkaatste die deur natuurlijk terug.. vast tegen dr hoofd en ze viel zo achterover op de grond. Dikke buil voor dr hoofd. Ik schrok hier ook verschrikkelijk van.

Iedereen heeft dit denk ik wel s. Als we maar wel laten weten dat we dit niet hadden moeten en mogen doen. En bekijken hoe dit voortaan anders moet.
pi_179007745
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn S is gisteravond tijdens het eten (alweer) helemaal door het lint gegaan. Het was een driftbui richting mij van wel zo'n 25 minuten, veroorzaakt door vermoeidheid. Het tweede bord eten was teveel/te weinig/whatever en toen hij op zijn bord sloeg en het eten door de lucht vloog heb ik hem naar boven gebracht zodat hij naar bed kon. Onderweg werd ik geslagen, geknepen en gekrabd. En S gilde alsof hij vermoord werd, echt zo'n hoge toon die pijn aan je oren doet. Ik vind deze situaties altijd lastig, omdat ik weet dat het door vermoeidheid wordt veroorzaakt en hij er eigenlijk niet echt iets aan kan doen, maar ik wil ook niet geslagen en gekrabd worden.
Het vervelende is dat ik uit alle macht probeer om hem tegen zichzelf en mezelf tegen hem te beschermen door bijvoorbeeld zijn armen vast te houden, maar dat dat eigenlijk alleen maar averechts werkt. En dan gaat hij dingen schreeuwen als 'ga van me af', 'auw auw auw', terwijl ik hem echt geen pijn doe op dat moment. :{ Na deze bui kwam hij in bed hard snikkend een beetje tot bedaren en hij is jammerend over eten binnen 5 minuten in slaap gevallen. En ik lag ernaast met het zweet op mijn hoofd omdat deze buien me echt een hoop energie kosten.
Hij heeft dit sinds hij naar school gaat meerdere keren per week, gewoon omdat hij zo moe is. We zijn er dus waarschijnlijk voorlopig nog niet vanaf. :X Ik weet eigenlijk niet zo heel goed waarom ik dit verhaal opschrijf, maar ik geloof dat ik het gewoon even van me af moet schrijven omdat ik het best wel een heftige fase vind zo. :{
School is in het begin ook echt ontzettend vermoeiend! Ik had gedacht dat het meeviel omdat ze KDV toch ook gewend was, maar het viel niet mee.. Ze kwam steeds met zo'n bleek snoetje volledig afgedraaid uit school..Achteraf gezien had W denk ik best wat later naar school gemogen óf in het begin halve dagen ofzo. Maar dat was werk/nso technisch niet echt mogelijk..
Hopelijk is hij er binnenkort wat minder moe van! Sterkte!
pi_179008711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 10:12 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

School is in het begin ook echt ontzettend vermoeiend! Ik had gedacht dat het meeviel omdat ze KDV toch ook gewend was, maar het viel niet mee.. Ze kwam steeds met zo'n bleek snoetje volledig afgedraaid uit school..Achteraf gezien had W denk ik best wat later naar school gemogen óf in het begin halve dagen ofzo. Maar dat was werk/nso technisch niet echt mogelijk..
Hopelijk is hij er binnenkort wat minder moe van! Sterkte!
Klopt! Tot 3 maanden geleden sliepen T en S elke middag nog. Nu slapen ze nog steeds op woensdagmiddag en vrijdagmiddag en vaak in het weekend ook nog, anders redden ze het echt niet. Maar op ma-di-do gaan ze inderdaad naar de BSO en dan moeten ze dus ook een hele dag naar school én naar de BSO en dat is best veel. Werktechnisch kan het bij mij ook echt niet anders momenteel, ik heb net een nieuwe baan, werk 40 uur en heb in plaats van 37 dit jaar maar 22 vakantie dagen.
Met L hebben we dit 4 jaar terug ook gehad en ik weet dat het nog wel even kan duren. Ik hoop dat het na de zomervakantie wat verbetert. Het is echt wel veel voor die mini's zo. -O-
pi_179009289
En hoelang zitten jullie kinderen dan al op school? L al ruim een jaar en is nog steeds bekaf en slaapt in t weekend soms ooksmiddags
pi_179009916
T en S nu 2 maanden, dus dat is nog wel heel vers. Ik kan me van L herinneren dat ze ongeveer 2 jaar lang last heeft gehad. :X
pi_179010219
W had er 1 jaar last van. Nu het tweede jaar gaat t veel beter, sporadisch nog wel eens helaas,,
  dinsdag 8 mei 2018 @ 12:42:31 #285
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179010999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn S is gisteravond tijdens het eten (alweer) helemaal door het lint gegaan. Het was een driftbui richting mij van wel zo'n 25 minuten, veroorzaakt door vermoeidheid. Het tweede bord eten was teveel/te weinig/whatever en toen hij op zijn bord sloeg en het eten door de lucht vloog heb ik hem naar boven gebracht zodat hij naar bed kon. Onderweg werd ik geslagen, geknepen en gekrabd. En S gilde alsof hij vermoord werd, echt zo'n hoge toon die pijn aan je oren doet. Ik vind deze situaties altijd lastig, omdat ik weet dat het door vermoeidheid wordt veroorzaakt en hij er eigenlijk niet echt iets aan kan doen, maar ik wil ook niet geslagen en gekrabd worden.
Het vervelende is dat ik uit alle macht probeer om hem tegen zichzelf en mezelf tegen hem te beschermen door bijvoorbeeld zijn armen vast te houden, maar dat dat eigenlijk alleen maar averechts werkt. En dan gaat hij dingen schreeuwen als 'ga van me af', 'auw auw auw', terwijl ik hem echt geen pijn doe op dat moment. :{ Na deze bui kwam hij in bed hard snikkend een beetje tot bedaren en hij is jammerend over eten binnen 5 minuten in slaap gevallen. En ik lag ernaast met het zweet op mijn hoofd omdat deze buien me echt een hoop energie kosten.
Hij heeft dit sinds hij naar school gaat meerdere keren per week, gewoon omdat hij zo moe is. We zijn er dus waarschijnlijk voorlopig nog niet vanaf. :X Ik weet eigenlijk niet zo heel goed waarom ik dit verhaal opschrijf, maar ik geloof dat ik het gewoon even van me af moet schrijven omdat ik het best wel een heftige fase vind zo. :{
Heel herkenbaar Nikki

:*

Melba heeft dit heel erg gehad toen hij wat jonger was, en de laatste tijd komt het weer terug. Tot nu toe ging het steeds over als hij toch weer een nieuwe ontwikkeling doorgemaakt had. De aanleiding is idd vermoeidheid en/of honger...maar de oorzaak zoek ik toch meer in "druk in zijn hoofd" oid. Geen rust hebben om met dingen beter om te gaan. Ook niet om te slapen, bijvoorbeeld.
Kwak
pi_179011971
Bij djenna hebben we dat ook gehad nikki .. door vermoeidheid. Heeft hier denk ik wel een jaar geduurd :X

Ben benieuwd hoe dat dadelijk met boaz gaat.. want die gaat gelijk in het nieuwe schooljaar starten en die heeft zijn dutje ook echt nog wel nodig tussen dr middag. Scheelt dat ik op het moment aan het solliciteren ben op een parttine functie. Mocht ie het nodig hebben, dan kan ie dadelijk hipelijk toch nog een a twee dagen bijtanken.

Geen tips verder :* maar leuk is anders
pi_179012112
Lastig, Nikki. Zeker als je geen mogelijkheid hebt om eerder te eten en te gaan slapen.

Ik heb het inschrijfformulier van de basisschool binnen en moet nu nadenken wat ik wil met foto's van mijn kind op school. Wij zetten zelf geen foto's van ons of J online (heb ook bewust geen FB enzo), maar ik vind het wel leuk om bijv een foto van mijn kind in de nieuwsbrief van het kdv te zien. Als leerkracht respecteer ik de keuze van ouders als ze geen foto's willen van hun kind, maar ik vind het ook sneu om voor de nieuwsbrief of website een klassenfoto te maken waar 1 kind niet op staat terwijl die wel op school is. Edit: dus gewoon een actie-foto van alle kinderen bijv aan het spelen op het plein, waarbij ik 1 kind even bij me roep zodat die er niet op komt te staan, of met z'n allen bij een uitstapje, enz. Niet de officiele klassenfoto van de schoolfotograaf.
Hoe gaan jullie daar mee om?

[ Bericht 8% gewijzigd door Hupje op 08-05-2018 13:49:50 ]
pi_179012119
Nikki :*

Twinkle, hopelijk vind je gauw iets. O+
Ik werk nu 28 uur en ik vind de combinatie werk/privé zo fijn. O+
pi_179012184
Kan je het dan niet op alleen klassenfoto’s toestaan? En foto’s van J alleen niet op Facebook?
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:46:26 #290
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_179012267
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:40 schreef Hupje het volgende:
Lastig, Nikki. Zeker als je geen mogelijkheid hebt om eerder te eten en te gaan slapen.

Ik heb het inschrijfformulier van de basisschool binnen en moet nu nadenken wat ik wil met foto's van mijn kind op school. Wij zetten zelf geen foto's van ons of J online (heb ook bewust geen FB enzo), maar ik vind het wel leuk om bijv een foto van mijn kind in de nieuwsbrief van het kdv te zien. Als leerkracht respecteer ik de keuze van ouders als ze geen foto's willen van hun kind, maar ik vind het ook sneu om voor de nieuwsbrief of website een klassenfoto te maken waar 1 kind niet op staat terwijl die wel op school is.
Hoe gaan jullie daar mee om?
Bij ons maken ze klassenfoto’s, zetten ze deze onbewerkt op de site waar alleen de ouders in kunnen en op fb doen ze er een piccolage filter overheen met smileys/paaseieren/vlaggetjes over het hoofd van mijn kind :) .

Zelfs dit kriebelt mij overigens hoor. Ik heb 0 grip op wat er met die foto’s gebeurt, want ze staan gewoon op de mobiel van juf, maar dat is loslaten anno 2018 denk ik.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_179012377
Omdat ze op de mobiel van de juf staan?
pi_179012934
Lastige keuze, wel of geen foto's online. Ik vind het vooral sneu dat een kind dan even apart genomen moet worden omdat hij/zij niet op de foto mag. En als ik heel eerlijk ben vind ik het ook best een beetje overdreven. :@ Ik geniet juist zo enorm van de leuke foto's en blogs die de juffen over de kindjes op de schoolwebsite plaatsen. Daarnaast vertrouw ik erop dat de juffen die de foto's uiteraard selecteren echt geen plaatjes online zetten die niet kunnen. Het zijn vooral plaatjes die het dagelijkse reilen en zeilen in de klas tonen. En dat vind ik heel waardevol om te zien, zo krijg ik net iets meer mee van hun 'wereld'. Het is natuurlijk ieders eigen keus, maar ik zou het echt een gemis vinden als ik die foto's niet meer te zien zou krijgen.

Twink ik hoop voor je dat B er wat minder last van heeft dan S (en T maar in veel mindere mate). Wel fijn dat hij eventueel wat meer kan rusten, dat is soms echt even nodig. :)

Ohja en eten en slapen doen we op zich best vroeg (althans dat vind ik ;)). Eten tussen 17:30-18:00 uur en om 18:30 liggen ze op bed. Opstaan doen ze tussen 5:30-6:30 uur. Dat is best vroeg, maar zodra mijn man om 5:30 uur de douche aanzet staat S ook naast zijn bed. :')
pi_179015559
Ah 11 uur slaap, dat zou W niet gehaald hebben. Zeker het eerste jaar lag ze 19.00 uiterlijk in bed (18.15 thuis uit KDV, koken, eten, verhaaltje en slapen..Dan maakten we haar om 7.30 wakker en was ze vaak nog moe.. (ze is dan ook echt géén ochtendkind) Maar dat was dan dus 12,5 uur slaap. Lastig is dat.. Want eerder eten en naar bed kán gewoon niet.
Dit jaar gaat ze vaak 19.30 naar bed. Maar na school heeft ze tegenwoordig prima energie om nog te spelen en allerlei andere dingen te doen.

Maar bedtijden zijn lastig te vergelijken, want elk kind is anders. L is nu 3 en heeft nu ongeveer 11,5 uur slaap nodig.
pi_179015730
Geniale tip trouwens: buurvrouw heeft haar kind verteld dat als je moeders een verhaal in hun oor fluistert en daarna in het oor blaast dat ze het weer meteen vergeten.. (naar aanleiding dat haar dochter geheim moest houden wat ze met de dansshow gingen doen terwijl ze daar echt maanden naartoe leefden). Maar mijn dochter heeft t overgenomen, dus nu fluistert ze regelmatig iets in mijn oor en blaast dan..

het is sowieso heel leuk om te weten wat ze dan eigenlijk niet voor zich kan/wil houden en ook fijn dat ze daardoor in ieder geval alles verteld wat ze kwijt wil (ook als anderen hebben gezegd dat ze t niet mag vertellen)..
Natuurlijk heb ik ook gezegd dat ze sowieso alles mag vertellen, maar dit vindt ze fijn (en denk dat ze zelf ook ergens wel weet dat t niet echt zo werkt).
pi_179057585
Ach, die oververmoeide kleutertjes, kan me voorstellen dat het lastig is. Sterkte ermee, Nikki. Hopelijk gaat het snel wat over. I heeft er niet zo'n last van, al maakt zij echt lange dagen op school, door de verlengde dagen tot 16:00. Dat is gelukkig erg aan haar besteed. Ik hoop dat het tzt ook zo voor Y zal zijn.

Wij waren gisteren in Sprookjeswonderland bij Enkhuizen. Een groot succes! Echt een heerlijk park voor kleuters. I heeft echt zo genoten. O+ .

Hebben jullie trouwens nog goede tips voor een littekenzalf? Afgelopen dagen vond ik het nog wel een uitdaging om goed 'om te gaan' met die kinwond van I. Hij is nog twee keer een beetje opengesprongen. Maar omdat I echt panisch werd als we de pleister wilden verschonen, heeft ze twee dagen met een grote, vieze met oud/opgedroogd bloed doordrenkte pleister rondgelopen, nogal opvallend aanwezig op dat smalle gezichtje en kinnetje van haar.. :') . :X .
Ik had de huisarts gebeld voor advies en die zei dat we het beter dan maar even paar dagen met rust konden laten en dan daarna met een washand of onder de douche de pleister eraf weken. Er waren geen tekenen van een infectie of ontsteking dus dan kan dat wel. Nu is de pleister inderdaad los en kan ik zien hoe de wond geneest. Ziet er wel netjes uit gelukkig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179057731
Biodermal littekencrème was hier fijn bij littekentjes van waterpokken, Franny. Had het idee dat het wel hielp in elk geval.
  donderdag 10 mei 2018 @ 09:06:47 #297
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_179057802
Mijn ervaring met de kleuter en zalf is dat hij er dan ook aan ging zitten peuteren. Persoonlijk zou ik er niks op smeren.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_179058563
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lastige keuze, wel of geen foto's online. Ik vind het vooral sneu dat een kind dan even apart genomen moet worden omdat hij/zij niet op de foto mag. En als ik heel eerlijk ben vind ik het ook best een beetje overdreven. :@ Ik geniet juist zo enorm van de leuke foto's en blogs die de juffen over de kindjes op de schoolwebsite plaatsen. Daarnaast vertrouw ik erop dat de juffen die de foto's uiteraard selecteren echt geen plaatjes online zetten die niet kunnen. Het zijn vooral plaatjes die het dagelijkse reilen en zeilen in de klas tonen. En dat vind ik heel waardevol om te zien, zo krijg ik net iets meer mee van hun 'wereld'. Het is natuurlijk ieders eigen keus, maar ik zou het echt een gemis vinden als ik die foto's niet meer te zien zou krijgen.

Twink ik hoop voor je dat B er wat minder last van heeft dan S (en T maar in veel mindere mate). Wel fijn dat hij eventueel wat meer kan rusten, dat is soms echt even nodig. :)

Ohja en eten en slapen doen we op zich best vroeg (althans dat vind ik ;)). Eten tussen 17:30-18:00 uur en om 18:30 liggen ze op bed. Opstaan doen ze tussen 5:30-6:30 uur. Dat is best vroeg, maar zodra mijn man om 5:30 uur de douche aanzet staat S ook naast zijn bed. :')
Het ligt denk ik ook aan de situatie waarin je zit. Oneenigheid met een ex ofzo, zelf nare ervaringen gehad, pleegkinderen etc

Mijn zus had een paar pleegkinderen op geheimadres bij haar wonen. Eentje die is nu volwassen maar woont nog steeds beschermd. De andere 2 is na een paar jaar het geheime adres opgeheven dus die mochten wel op de foto, de andere mocht alleen onherkenbaar dus bijvoorbeeld op de rug ofzo op de foto
pi_179059155
Jeetje Nikki, wat een frustrerende fase voor jullie allemaal. Het enige wat ik kan bedenken is dat je man niet 's ochtends doucht. Of hang een tuinslang buiten ;) Maar ik kan me voorstellen dat dat helemaal geen optie is.

Foto's van B komen ook niet op Facebook vanuit school. Ik zet er zelf af en toe wat op, vaag, onscherp of ver weg. Ik wil er controle over hebben.

En geduld verliezen en frustraties zijn erg herkenbaar....

Gisteren een heel andere frustratie, wij hebben 2 weken vakantie, de laatste met zijn 3tjes. Spontaan dingen met zijn 3en doen afhankelijk van het weer en de toestand van mijn zwangere schatje. Er stonden 3 dagen vast in de 2 weken, 2 dagen BSO en vandaag oppassen op ons neefje en nichtje. Volledig omheen gepland, leuke dingen gepland en B helemaal blij. Krijgen we gisteren een Appje dat mijn schoonzus toch niet gaat werken en oppas dus niet meer nodig is. Ik moest een paar x tot 10 tellen ook omdat ze wisten dat we om vandaag heen hadden 'gepland'. Maar ze zaten zo omhoog voor opvang vandaag dat we dus hebben geregeld dat wij konden oppassen. B hartstikke verdrietig.

Verder is het een fijne vakantie, dagen op de M'veense Plassen doorgebracht, wel gisteren de vouwwagen afgebroken, hij moet naar de dealer voor een schadecheck.
B geniet van alle qualitytime, de eerste week sliep ie elke nacht 13,5 uur, duidelijk bijtrekken van zijn eerste maanden school. En hij loopt de deur plat bij de overbuurjongen van 3. Ze gaan steeds samen fietsen op straat. (Want onze wens om te verhuizen naar een wijk waar kinderen wel op straat kunnen spelen is absoluut uitgekomen)

Morgen naar de Apenheul en slapen in een hotel. Heerlijk.
pi_179059703
Zo fijn Jan smeert tegenwoordig zijn eigen brood en helpt Teun. Dus als ze eerder naar beneden gaan zitten die 2 al te eten O+
pi_179070136
Oké, ik sluit hem eerst even...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')