Ben het hiermee wel mee eens. Ik wist dat dit zou gebeuren, alleen niet met 135 km te hard natuurlijk.quote:Op zondag 1 april 2018 20:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Die krijgt zijn rijbewijs hopelijk nooit meer terug: zo iemand zou maar je kind doodrijden!
Ja dat wel.quote:Op zondag 1 april 2018 20:45 schreef spiritusbus het volgende:
Tering, 135 km te hard![]()
Dat gaat hem echt heel veel knaken kosten
Wellicht ten overvloede, maar wel op de autosnelweg mag ik hopen?
https://www.juridischloke(...)eer-dan-100%-te-snelquote:
Hmm kan dit later ook nog? De auto is nu natuurlijk niet in beslag genomen.quote:Op zondag 1 april 2018 20:50 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
https://www.juridischloke(...)eer-dan-100%-te-snel
Eventueel kan ook z'n auto in beslag worden genomen.
Misschien ook een cursusje erbij maar dat ligt ook aan zijn houding tijdens de zittingquote:Op zondag 1 april 2018 20:41 schreef halfway het volgende:
31 – 49 km/u 50 – 69 km/u 70 – 99 km/u 100 km/u
1ste overtreding Alleen boete 2 mnd OBM 4 mnd OBM 6 mnd OBM
2de overtreding 2 mnd OBM 4 mnd OBM 6 mnd OBM 8 mnd OBM
3de overtreding 4 mnd OBM 6 mnd OBM 8 mnd OBM 10 mnd OBM
4de overtreding 6 mnd OBM 8 mnd OBM 10 mnd OBM 12 mnd OBM
90 - 94 km/u ¤ 1.600,00
95 - 99 km/u ¤ 1.950,00
Meer dan 100 km/u + ¤ 200,00 per 5 km/u
Dus 6 maanden rijbewijs kwijt plus ¤1950 plus 7x5x¤200=¤1400+¤1950=¤3350
https://www.advocaat-verk(...)reding-op-snelwegen/
Volgens mij niet. De politie doet dat dan ter plaatse (maar het is nogal rompslomp, dus ik zie het eigenlijk zelden tot nooit gebeuren). De rechter beslist vervolgens of je de auto ook weer terugkrijgt, maar die neemt hem niet later alsnog in beslag.quote:Op zondag 1 april 2018 21:14 schreef 2682000 het volgende:
[..]
Hmm kan dit later ook nog? De auto is nu natuurlijk niet in beslag genomen.
Ik vind een half jaar nog weinig hoor. Iemand die zo hard rijdt, moet een verbod krijgen voor veel langere tijd.quote:Op zondag 1 april 2018 21:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Volgens mij niet. De politie doet dat dan ter plaatse (maar het is nogal rompslomp, dus ik zie het eigenlijk zelden tot nooit gebeuren). De rechter beslist vervolgens of je de auto ook weer terugkrijgt, maar die neemt hem niet later alsnog in beslag.
Ik denk (en hoop) dat iemand die zulke capriolen uithaalt terwijl hij beginnend bestuurder is, zijn rijbewijs niet meer terug zal zien. Halfjaar ontzegging van de rijbevoegdheid en daarna mag hij opnieuw gaan lessen.
En had hij ook niemand naast hem zitten die langer rijbevoegd is? Of was hij al 18 toen hij in overtreding was?quote:Op zondag 1 april 2018 21:53 schreef 2682000 het volgende:
[..]
Ik vind een half jaar nog weinig hoor. Iemand die zo hard rijdt, moet een verbod krijgen voor veel langere tijd.
Maar dit is ook nog een beginnend bestuurder.quote:Op zondag 1 april 2018 20:49 schreef Carlos93 het volgende:
Kan nog wel eens duur worden. Kennis van me reed 90 te hard op de snelweg, mocht zo'n 1700 aftikken + 6 maanden geen rbw. Daarnaast zo'n educatieve maatregel.
Geen idee, is het z'n eigen auto trouwens waarmee hij gepakt is?quote:Op zondag 1 april 2018 21:14 schreef 2682000 het volgende:
[..]
Hmm kan dit later ook nog? De auto is nu natuurlijk niet in beslag genomen.
Waarom zou je een coach nodig hebben bij 18+? Al had deze bestuurder wel wat advies kunnen gebruiken.quote:Op zondag 1 april 2018 22:51 schreef Pinuts het volgende:
Hoop een behoorlijk lange tijd + een cursus. Daarnaast mag de 'coach' die naast hem zit ook wel zijn rijbewijs inleveren. Of wacht, die was er natuurlijk niet, want als je 135 km/h te hard rijdt dan zal je je ook wel aan andere regels niet houden.![]()
Een rijverbod van een half jaar betekent ook een halfjaar niet mogen lessen. Dat examen haalt hij waarschijnlijk wel, maar het kost tijd en geld.quote:Op zondag 1 april 2018 22:52 schreef Pinuts het volgende:
Opnieuw examen doen lijkt me trouwens niet. Als je al kan rijden (als in: hoe het volgens het CBR moet) dan haal je dat examen weer zo opnieuw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |