Omdat ik dat toch merk in de praktijk. Ze doen vaak maar wat.quote:Op zondag 1 april 2018 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Training, ervaring, toetsen, beoordelingen van de raad enz. maar eik weet jij dat ook.
Maar waarom denk je dan dat je mensen die jou willen helpen niet competent zijn?
De kans dat jij psych wordt is denk ik niet verdomd groot.quote:Op zondag 1 april 2018 23:39 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Omdat ik dat toch merk in de praktijk. Ze doen vaak maar wat.
En wat zegt zo'n toets nou eigenlijk? Alsof dat iets zegt over iemands intenties.
Als ik straks een diploma heb ben ik niet ineens een ander mens. Ik blijf een cynische eikel.
Nooit van mijn leven. Ook al sta ik wel met een half voet in de cognitieve wetenschappen. Dat is natuurlijk geen toeval.quote:Op zondag 1 april 2018 23:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De kans dat jij psych wordt is denk ik niet verdomd groot.
mooi toch. Kan jij meteen een goed betaalde baan nemen, competenties beoordelen en kwalificeren. Easy, scheelt het maken van ridicule toetsen en uren nakijkwerk, en nog veel beter ook.quote:Op zondag 1 april 2018 23:39 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
En wat zegt zo'n toets nou eigenlijk? Alsof dat iets zegt over iemands intenties.
Als ik straks een diploma heb ben ik niet ineens een ander mens. Ik blijf een cynische eikel.
Heh?quote:Op zondag 1 april 2018 23:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
mooi toch. Kan jij meteen een goed betaalde baan nemen, competenties beoordelen en kwalificeren. Easy, scheelt het maken van ridicule toetsen en uren nakijkwerk, en nog veel beter ook.
Hey iets anders, aangezien jij beter weet wat er mis is met jou dan die gastjes die er voor gestudeerd hebben. Waarom fix je het niet meteen en blijf je die incompetente lui wel opzoeken?quote:
Ftfyquote:Op maandag 2 april 2018 00:12 schreef Anthonie1 het volgende:
Nouja. Alles wat gezegd kon worden is gezegd.
Conclusie: ts moet zich niet aanstellen en met zijn narcistische kop snel terugrennen naar de hulpverlening want wij hebben last van hemhij heeft last van zichzelf.
Gooi dit topic maar dicht, want de boodschap is luid en duidelijk overgekomen...
Dan bedoel je: "Ja, tot op zekere hoogte. Ik voel er echter heel veel verzet bij."quote:Op zondag 1 april 2018 22:20 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Dat is toch een antwoord?
Ik weet niet in hoeverre het normaal is, maar ik heb altijd een rationele en emotionele kant die eigenlijk niet één vormen.
Nou ja zeg. Nou hebben wij het gedaan.quote:Op maandag 2 april 2018 00:12 schreef Anthonie1 het volgende:
Nouja. Alles wat gezegd kon worden is gezegd.
Conclusie: ts moet zich niet aanstellen en met zijn narcistische kop snel terugrennen naar de hulpverlening want wij hebben last van hem.
Gooi dit topic maar dicht, want de boodschap is luid en duidelijk overgekomen...
Ik neem toch aan dat je niet te maken hebt gehad met studentjes maar met gz-psychologen. En dat word je niet zomaar. Met een bachelor psychologie kun je weinig tot niks in de klinische hoek. Ja, een hulpje zijn van een echte psycholoog wellicht.quote:Op zondag 1 april 2018 22:39 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Omdat ze waarschijnlijk zelf ook faalhazen zijn. Psycholoog kun je al worden met een alleen een bachelor psychologie, dus wat zegt dat precies?
Denk je op voorbaat al dat ze je niet goed zullen helpen om deze reden? Want dan snap ik wel dat je hulpverlening tot nu toe zo gelopen is.quote:Op zondag 1 april 2018 22:26 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Omdat ik een minderwaardig persoon ben?
TS heeft nog nooit een vertrouwensband met iemand opgebouwd, dus dan is zoiets wel extra lastig. Maar goed, een goede psych die een beetje ervaring heeft op dat gebied moet daad ook wel wat mee kunnen.quote:Op maandag 2 april 2018 07:53 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Helaas is dit niet zo, je zal zelf ook wat moeten doen en dat is proberen en dat is een langzaam en traag proces, een band met iemand opbouwen is een langzaam en traag proces daar gaat tijd in zitten, dat is vertrouwen opbouwen. Sommige dingen komen niet direct maar die gaan langzaam en zijn niet te versnellen.
als je je auto wil laten repareren kan een monteur weinig voor je doen als je niet zelf verteld waarom je naar de garage gaatquote:Op zondag 1 april 2018 19:43 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Dat was makkelijk... Ik kom hier niet om aan zelfreflectie te doen.
Daar komt bij. Het is toch godverdomme hun werk? Als ik naar de garage ga hoef ik de monteur toch ook niet uit te leggen wat er precies stuk is?
Lijkt me een prima diagnose, verder niets meer aan doen.quote:Op zondag 1 april 2018 23:39 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Het is toch wel makkelijk als je zegt tegen de monteur wat er niet werkt, als je dat al niet doet zal die monteur van alles gaan maken terwijl jij er kwam om het linkerlampje in de achterdeur te laten vervangen, en juist dat lampje had hij niet als gebrek gevonden.quote:Op zondag 1 april 2018 19:43 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Dat was makkelijk... Ik kom hier niet om aan zelfreflectie te doen.
Daar komt bij. Het is toch godverdomme hun werk? Als ik naar de garage ga hoef ik de monteur toch ook niet uit te leggen wat er precies stuk is?
Goed bedoelt, maar ik vind het niet sjiek om zo een vergelijking te trekken..quote:Op zondag 1 april 2018 20:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nooit opgeven. Ik snap het hoor, heb vaak genoeg gedacht aan gewoon opgeven. Ook gewoon zelfmoord.
Maar als ik, met schizofrenie en ptss wat toch zwaarder is dat NPS, gelukkig kan zijn en wat van zijn leven kan maken, kan jij dat ook.
Een diploma, zeker op zo een niveau, laat in ieder geval zien dat je het niet alleen binnen je kunnen ligt, maar dat je ook de discipline en het doorzettingsvermogen hebt om daarvoor te gaan. Daar mag je best trots op zijn, want jij bent wel degene die dat toch maar gedaan heeft.quote:Op zondag 1 april 2018 20:56 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Positief zelfbeeld? Meh. Het ligt gewoon binnen mijn kunnen, niets om trots op te zijn wat mij betreft.
En met een diploma wordt je niet spontaan een ander mens helaas.
Lijkt me ook best moeilijk voor je, aangezien werken aan jezelf best confronterend is en een therapeut dan wel degene is waar je je emoties op kan richten, omdat die je op dingen gaat wijzen. Dingen die je misschien ook al wist, maar je richten op de therapeut kan ook een soort coping strategy zijn als bliksemafleider van jezelf.quote:Op zondag 1 april 2018 21:15 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Zucht... Nee in feite niet nee. Iemand die naar mij luisterde misschien. Maar echt het gevoel hebben dat ik mij kwetsbaar kon opstellen (als ik al zou weten wat dat moet zijn)? Nee absoluut niet.
Waar leer je voor dan ?quote:Op zondag 1 april 2018 23:44 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Nooit van mijn leven. Ook al sta ik wel met een half voet in de cognitieve wetenschappen. Dat is natuurlijk geen toeval.
Lijden kan ook in stilte... Hahaquote:Op maandag 2 april 2018 11:20 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Een diploma, zeker op zo een niveau, laat in ieder geval zien dat je het niet alleen binnen je kunnen ligt, maar dat je ook de discipline en het doorzettingsvermogen hebt om daarvoor te gaan. Daar mag je best trots op zijn, want jij bent wel degene die dat toch maar gedaan heeft.
Been there, done that. Tot je erachter komt dat je in een sociaal isolement zit, je steeds erger met jezelf gaat zitten en op een gegeven moment alles afbrokkelt waarvan je vooraf dacht dat het wel goed zat.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:07 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Wat dat betreft zit ik in een luxe positie... Ik ben intelligent, inmiddels hoog opgeleid en heb weinig verwachtingen van het leven... Dat betekent dat elke cent die ik verdien naar iets gaat dat ik nuttig vind en geen cent naar andere mensen.
Alsof ik niet al mijn hele leven in een sociaal isolement zit... hahaha.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:19 schreef aeque het volgende:
[..]
Been there, done that. Tot je erachter komt dat je in een sociaal isolement zit, je steeds erger met jezelf gaat zitten en op een gegeven moment alles afbrokkelt waarvan je vooraf dacht dat het wel goed zat.
Met die instelling gaat er niks veranderen en blijf je in hetzelfde schuitje zitten wat alleen maar van kwaad tot erger gaat.
Je hoeft niet alles en iedereen aardig te vinden of te vertrouwen, maar helemaal niemand gaat je niks brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |