Je kiest er wel voor om zo te blijven doen.quote:Op zondag 1 april 2018 21:57 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Het is niet dat ik hier voor kies of zoiets. Nu doe je net alsof het allemaal een bewuste keus is.
Het was hun werk, dus hoe serieus moet je het dan nemen?quote:Op zondag 1 april 2018 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk je niet dat die mensen serieus geprobeerd hebben je te helpen?
Ja nu weet ik het wel. Punt is terecht hoor, maar dat maakt het niet makkelijker. Hoe werk je in godsnaam aan zoiets als je in een sociaal isolement zit?quote:Op zondag 1 april 2018 22:07 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je kiest er wel voor om zo te blijven doen.
Je stoornis is een verklaring, maar geen excuus. Je kunt ander gedrag aanleren, je kunt veranderen, maar daar moet je wel keihard voor werken.
Nogmaals, denk je dat deze mensen hun (echte) best hebben gedaan om jou te helpen?quote:Op zondag 1 april 2018 22:08 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Het was hun werk, dus hoe serieus moet je het dan nemen?
Rationeel: ja tot zekere hoogte.quote:Op zondag 1 april 2018 22:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nogmaals, denk je dat deze mensen hun (echte) best hebben gedaan om jou te helpen?
(Je vorige zin was geen antwoord)
Nog steeds geen antwoord.quote:Op zondag 1 april 2018 22:16 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Rationeel: ja tot zekere hoogte.
Emotioneel: nee absoluut niet.
Dat is toch een antwoord?quote:Op zondag 1 april 2018 22:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord.
Hebben de mensen die jou hebben geholpen hun best gedaan?
Niet rationeel of emotioneel maar hun best gedaan?
Hebben de mensen die jou geholpen hebben hun best gedaan, eerlijk antwoorden, ja of nee?quote:
Nee dat mag duidelijk zijn. Maar waarom die fixatie?quote:Op zondag 1 april 2018 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hebben de mensen die jou geholpen hebben hun best gedaan, eerlijk antwoorden, ja of nee?
Waarom zouden ze dan niet hun best gedaan hebben denk je?quote:Op zondag 1 april 2018 22:24 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Nee dat mag duidelijk zijn. Maar waarom die fixatie?
Omdat ik een minderwaardig persoon ben?quote:Op zondag 1 april 2018 22:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dan niet hun best gedaan hebben denk je?
Waarom hebben sommige van hun jaren ook weekenden gestudeerd, beter betalende banen met meer respect laten varen, alleen om jou slecht te helpen?quote:Op zondag 1 april 2018 22:26 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Omdat ik een minderwaardig persoon ben?
Omdat ze waarschijnlijk zelf ook faalhazen zijn. Psycholoog kun je al worden met een alleen een bachelor psychologie, dus wat zegt dat precies?quote:Op zondag 1 april 2018 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom hebben sommige van hun jaren ook weekenden gestudeerd, beter betalende banen met meer respect laten varen, alleen om jou slecht te helpen?
Nou ik denk niet dat iemand met een studie begint om andere mensen in de grond te trappenquote:Op zondag 1 april 2018 22:39 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Omdat ze waarschijnlijk zelf ook faalhazen zijn. Psycholoog kun je al worden met een alleen een bachelor psychologie, dus wat zegt dat precies?
Goed punt.quote:Op zondag 1 april 2018 22:40 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Nou ik denk niet dat iemand met een studie begint om andere mensen in de grond te trappen
Dus er is vooruitgang.quote:Op zondag 1 april 2018 22:05 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Narcisme is niet door de eerste vastgesteld.
Ja ik heb empathisch vermogen, maar het werkt bij mij heel raar. Verder ben ik niet autistisch.
Punt is dat bij mij het empathische vermogen achter een dikke muur van weerstand lijkt te zitten. Ik bedenk mij vaak pas later hoe iemand zich voelde, in plaats van op het moment zelf. Vroeger bedacht ik mij het helemaal niet...hahah.
Dit is een zeer egoïstische en arrogante gedachte.quote:Op zondag 1 april 2018 22:39 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Omdat ze waarschijnlijk zelf ook faalhazen zijn. Psycholoog kun je al worden met een alleen een bachelor psychologie, dus wat zegt dat precies?
Niets mis met egoïsme zolang je anderen er niet mee lastig valt toch?quote:Op zondag 1 april 2018 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is een zeer egoïstische en arrogante gedachte.
1. Jive denkt het wel beter te weten
2. Je onderschat de menselijke wil om een ander re helpen
3. Je hebt een mening over de diepliggende psyche van iemand die je niet kent.
Wie bepaald of mensen competent zijn?quote:Op zondag 1 april 2018 23:11 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Niets mis met egoïsme zolang je anderen er niet mee lastig valt toch?
De wil kan er nog wel zijn, maar de competentie moet er ook zijn. En zelfs mensen met een diploma zijn vaak niet competent helaas. Dat geldt ook voor mensen die andere beroepen beoefenen dan hulpverleners...
Ja als je zo gaat beginnen. Wat maakt de kleur bruin bruin?quote:Op zondag 1 april 2018 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie bepaald of mensen competent zijn?
Nee ik probeer je te wijzen op een denkfout.quote:Op zondag 1 april 2018 23:15 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Ja als je zo gaat beginnen. Wat maakt de kleur bruin bruin?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |