Kan je dat ook loskoppelen? Als in, het voelt alsof het geen zin heeft maar dat hoeft niet werkelijk zo te zijn. Dat is meer een gevoel dat komt door je depressie.quote:Op zondag 1 april 2018 21:39 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al opmerkte: Iets in mij is gebroken en ik zie de zin er niet meer van in. Het is wel goed zo.
Volgens mij ben jij degene die iedere keer hard de andere kant op loopt..quote:Op zondag 1 april 2018 21:40 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Hoe moet mezelf veranderen als iedereen hard de andere kant op loopt?
Ik heb wel door dat ik depressief ben hoor. Maar ergens boeit het mij niet zoveel, want wat stel ik nou eigenlijk voor...? In die paar miljard mensen op de planeet val ik niet op of zoiets...quote:Op zondag 1 april 2018 21:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kan je dat ook loskoppelen? Als in, het voelt alsof het geen zin heeft maar dat hoeft niet werkelijk zo te zijn. Dat is meer een gevoel dat komt door je depressie.
Hoe kun je dat beoordelen van achter je toetsenbord?quote:Op zondag 1 april 2018 21:42 schreef madam-april het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die iedere keer hard de andere kant op loopt..
Heb je een voorbeeld van hoe iemand je als stront heeft behandeld waarbij jij hebt geprobeerd om aardig gevonden te worden?quote:Op zondag 1 april 2018 21:41 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Die zie ik gebeuren. Ik doe hard mijn best om aardig gevonden te worden en iedereen behandeld mij alleen maar als stront.
Dat geldt in feite voor iedereen.quote:Op zondag 1 april 2018 21:43 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Ik heb wel door dat ik depressief ben hoor. Maar ergens boeit het mij niet zoveel, want wat stel ik nou eigenlijk voor...? In die paar miljard mensen op de planeet val ik niet op of zoiets...
Gebeurt dagelijks. Ik probeer een gesprek aan te knopen met mensen en krijg vervolgens 'zo'n' reactie... Dan weet ik al meteen hoe laat het is. Sommigen zijn wat eerlijker en geven een regelrechte uitbrander... Maar dat gebeurt gelukkig zelden.quote:Op zondag 1 april 2018 21:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van hoe iemand je als stront heeft behandeld waarbij jij hebt geprobeerd om aardig gevonden te worden?
En het kan natuurlijk ook dat mensen aan je merken dat je té graag aardig gevonden wil worden waardoor het onoprecht overkomt, bijvoorbeeld. Dat zijn van die dingen waarbij groepstherapie heel inzichtelijk zou kunnen zijn.
Leven is leuk? Dat idee heb ik al jaren niet meer.quote:Op zondag 1 april 2018 21:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat geldt in feite voor iedereen.Maar je wil toch de tijd die het leven je brengt een beetje leuk doorbrengen.
Zo’n reactie?quote:Op zondag 1 april 2018 21:45 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Gebeurd dagelijks. Ik probeer een gesprek aan te knopen met mensen en krijg vervolgens 'zo'n' reactie... Dan weet ik al meteen hoe laat het is. Sommigen zijn wat eerlijker en geven een regelrechte uitbrander... Maar dat gebeurt gelukkig zelden.
Dat is dan ook het probleem he.quote:Op zondag 1 april 2018 21:45 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Leven is leuk? Dat idee heb ik al jaren niet meer.
Ja zo'n reactie van... "hoe durf je je te bemoeien met ons gesprek". Mensen geven mij geregeld de indruk dat ze me liever zien verdwijnen.quote:
Nee. Het probleem is dat ik er gewoon mee doorga.quote:
Als mensen zich niet onderdanig naar je opstellen, mag je ze niet. Alle hulp die hulpverleners je voorstellen wijs je af, want je hebt al bij voorbaat besloten dat het voor jou niet gaat werken.quote:Op zondag 1 april 2018 21:43 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Ik heb wel door dat ik depressief ben hoor. Maar ergens boeit het mij niet zoveel, want wat stel ik nou eigenlijk voor...? In die paar miljard mensen op de planeet val ik niet op of zoiets...
[..]
Hoe kun je dat beoordelen van achter je toetsenbord?
Het is niet dat ik hier voor kies of zoiets. Nu doe je net alsof het allemaal een bewuste keus is.quote:Op zondag 1 april 2018 21:55 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als mensen zich niet onderdanig naar je opstellen, mag je ze niet. Alle hulp die hulpverleners je voorstellen wijs je af, want je hebt al bij voorbaat besloten dat het voor jou niet gaat werken.
Op wat voor manier probeer je dan een gesprek aan te knopen?quote:Op zondag 1 april 2018 21:48 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Ja zo'n reactie van... "hoe durf je je te bemoeien met ons gesprek". Mensen geven mij geregeld de indruk dat ze me liever zien verdwijnen.
[..]
Nee. Het probleem is dat ik er gewoon mee doorga.
Geen idee. Soms breek ik in in een gesprek, als je dat zo mag zien/noemen. Als ik toevallig naast een paar mensen zit die ik ken (klasgenoten).quote:Op zondag 1 april 2018 21:58 schreef madam-april het volgende:
[..]
Op wat voor manier probeer je dan een gesprek aan te knopen?
Is er een kans dat je dingen sneller ervaart als een heftige sociale afwijzing terwijl het eigenlijk wel meevalt?quote:Op zondag 1 april 2018 21:48 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Ja zo'n reactie van... "hoe durf je je te bemoeien met ons gesprek". Mensen geven mij geregeld de indruk dat ze me liever zien verdwijnen.
[..]
Nee. Het probleem is dat ik er gewoon mee doorga.
Oké ik kan me goed voorstellen dat het wat opdringerig overkomt als je ineens je in een gesprek gaat mengen. Er moeten toch andere opties zijn.quote:Op zondag 1 april 2018 21:59 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Geen idee. Soms breek ik in in een gesprek, als je dat zo mag zien/noemen. Als ik toevallig naast een paar mensen zit die ik ken (klasgenoten).
Punt is dat ik anders niemand spreek als ik niet af en toe mijn neus ergens tussen steek. Ik heb namelijk nul vrienden en familie zie ik niet meer. Mijn enige sociale omgang heb ik op school...
Klopt hoor. Ik weet dat ik soms dingen veel te serieus neem. Laatst ook de hele week in de zak gezeten om een reactie van een klasgenoot over iets wat ik zei. Ik snap zijn reactie wel, maar het raakt me wel op een bepaalde manier. Ik denk dat ik het voortaan gewoon voor me moet houden, want blijkbaar tast het hun identiteit aan of zoiets?quote:Op zondag 1 april 2018 21:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is er een kans dat je dingen sneller ervaart als een heftige sociale afwijzing terwijl het eigenlijk wel meevalt?
Maar ook tegenwoordig heeft het wel zijn oorsprong in hoe de basis vroeger gelegd is.quote:Op zondag 1 april 2018 21:54 schreef Anthonie1 het volgende:
Ik zat laatst nog te bedenken dat ik als kind heel vaak oprecht dood wilde...
Toen realiseerde ik mij dat een kind van 9-10 dat soort dingen niet hoort te denken/willen dankzij het gedrag van zijn moeder...![]()
Tegenwoordig doe ik het tenminste zelf.
Ik denk dat die persoon daar op dat moment wat van zei maar er daarna niet meer aan heeft gedacht, terwijl het jou veel langer dwars zit. En dat is inderdaad erg zonde.quote:Op zondag 1 april 2018 22:02 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Klopt hoor. Ik weet dat ik soms dingen veel te serieus neem. Laatst ook de hele week in de zak gezeten om een reactie van een klasgenoot over iets wat ik zei. Ik snap zijn reactie wel, maar het raakt me wel op een bepaalde manier. Ik denk dat ik het voortaan gewoon voor me moet houden, want blijkbaar tast het hun identiteit aan of zoiets?
Ja dat is wel een goed punt. Vroeger werd ik altijd boos op andere mensen. Nu op mezelf. Het gedrag is hetzelfde, alleen de richting is veranderd. Het is uiteindelijk een kwestie van enig idee hebben dat je er mag zijn en al die kul. Iets wat bij mij dus altijd compleet afwezig is geweest zoals inmiddels wel duidelijk zal zijn.quote:Op zondag 1 april 2018 22:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar ook tegenwoordig heeft het wel zijn oorsprong in hoe de basis vroeger gelegd is.
Joh. En dan te bedenken dat ik bij sommige dingen uit mijn jeugd dat nog steeds heb. Dwanggedachten dus.quote:Op zondag 1 april 2018 22:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat die persoon daar op dat moment wat van zei maar er daarna niet meer aan heeft gedacht, terwijl het jou veel langer dwars zit. En dat is inderdaad erg zonde.
Narcisme is niet door de eerste vastgesteld.quote:Op zondag 1 april 2018 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien is het een onderdeel van je ziektebeeld dat je mensen
1 niet snel vertrouwd.
2. Een bepaalde narcistische stoornis daarin meewerkt (je geeft aan te weten wat de eerste psycholoog dacht)
Kun jeje verplaatsen in zo’n persoon?
Denk je niet dat die mensen serieus geprobeerd hebben je te helpen?quote:Op zondag 1 april 2018 22:05 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Narcisme is niet door de eerste vastgesteld.
Ja ik heb empathisch vermogen, maar het werkt bij mij heel raar. Verder ben ik niet autistisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |