abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:16:05 #26
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179085190
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:51 schreef Garfield92 het volgende:
Vandaag was het weer zover,mn ouderd kwamen langs en wilde t nog s over mn hygiëne hebben. Vanaf nu elke dag haren wassen en anders komt het in mn zorgplan (ja begeleid wonen) hier tegenin gegaan en gezegt dat ik t onzin vind en teveel werk. Beginnen ze weer over mn omgeving en wat die ervan vinden met mn vette haar. Dom gedoe
Bizar dat je ouders daar zo over vallen!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_179086461
Vraag andere naasten dan ouders eens om hun mening.
pi_179086632
Wanneer is haar ongewassen? Na een uur, een dag of een week?
Douche je wel regelmatig genoeg? Of staat haren wassen voor douchen in het algemeen?

Ik was mijn haar eens per week en douche de andere dagen zonder dat mijn hoofd nat wordt.
pi_179087047
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:47 schreef -sabine- het volgende:
Wanneer is haar ongewassen? Na een uur, een dag of een week?
Douche je wel regelmatig genoeg? Of staat haren wassen voor douchen in het algemeen?

Ik was mijn haar eens per week en douche de andere dagen zonder dat mijn hoofd nat wordt.
Ik ook. Eerder deed ik het elke dag, maar ben langszaam gaan opbouwen. Steeds meer dagen ertussen. Nu heb ik vakantie en zit op dag 10, nu pas begint het iets vet te ogen, dus morgen weer wassen. Heb halflang, maar erg dik haar, draag het bijna altijd los. Als ik het nat heb duurt het al een halve dag voor de onderste laag droog is. En fohnen maakt er een droge bende van. Dus nu was ik het rustig in het weekend een keer en dat gaat prima. De rest van de week probeer ik het droog te houden, want als het nat is geweest oogt het direct vet.

Vraag me echt af waarom je ouders hier zo moeilijk over doen. Heb je begeleiding? Wat zeggen zij ervan?
pi_179087262
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 14:53 schreef Garfield92 het volgende:
Mijn haar word juist vetter en ziet er niet uit wanneer ik het alleen met water was. Raar?
Dat komt omdat je het vaak wast. Je hoofdhuid gaat dan compenseren door extra talg(volgens mij) aan te maken.

Dus dat moet eerst wennen als je mindert met shampoo, daar moet je ff doorheen.
Weggegaan en opgerot
pi_179090786
Ik heb jarenlang elke dag mijn haar met shampoo en conditioner gewassen (ik heb lang, golvend haar).
Een half jaar geleden ben ik hiermee gestopt. Nu was ik het 2 keer in de week.
Vanaf de tweede dag na het wassen gebruik ik droogshampoo voor een frisse geur, en het geeft ook wat meer volume.
Ik ben daar mee begonnen omdat ik toen grijs in mijn haar heb laten verven. Die kleur loopt snel terug en dat is er binnen no time uit als je elke dag je haar wast... Kappers raden me ook altijd aan om het 1 á 2 keer per dag te wassen. Dus niets geks aan ;).
Wat vindt je persoonlijk begeleider (als je die hebt) er van dat je ouders dit in je zorgplan willen zetten?
Striving to be more than average.
pi_179090872
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:51 schreef Garfield92 het volgende:
Vandaag was het weer zover,mn ouderd kwamen langs en wilde t nog s over mn hygiëne hebben. Vanaf nu elke dag haren wassen en anders komt het in mn zorgplan (ja begeleid wonen) hier tegenin gegaan en gezegt dat ik t onzin vind en teveel werk. Beginnen ze weer over mn omgeving en wat die ervan vinden met mn vette haar. Dom gedoe
Zouden je begeleiders daar dan niet iets van zeggen als het echt zo erg was? Oftewel, gaat het echt in je zorg plan komen? Lijkt me absurd, verplicht worden om je haar dagelijks te wassen. :?
pi_179092893
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:47 schreef -sabine- het volgende:
Wanneer is haar ongewassen? Na een uur, een dag of een week?
Douche je wel regelmatig genoeg? Of staat haren wassen voor douchen in het algemeen?

Ik was mijn haar eens per week en douche de andere dagen zonder dat mijn hoofd nat wordt.
Zo doe ik het ook, ik douche elke dag en haren wassen doe ik 3 keer per week
pi_179092982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:56 schreef Daniane het volgende:
Ik heb jarenlang elke dag mijn haar met shampoo en conditioner gewassen (ik heb lang, golvend haar).
Een half jaar geleden ben ik hiermee gestopt. Nu was ik het 2 keer in de week.
Vanaf de tweede dag na het wassen gebruik ik droogshampoo voor een frisse geur, en het geeft ook wat meer volume.
Ik ben daar mee begonnen omdat ik toen grijs in mijn haar heb laten verven. Die kleur loopt snel terug en dat is er binnen no time uit als je elke dag je haar wast... Kappers raden me ook altijd aan om het 1 á 2 keer per dag te wassen. Dus niets geks aan ;).
Wat vindt je persoonlijk begeleider (als je die hebt) er van dat je ouders dit in je zorgplan willen zetten?
Die heb ik nog nooit over m'n haar gehoord en ik heb ook nog nooit gevraagd wat ze er van vinden. Ik heb zoiets, als ik niks hoor van vrienden/famillie/collega's zal het wel goed zijn.
pi_179094083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:16 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook, ik douche elke dag en haren wassen doe ik 3 keer per week
Maak je je haar nat als je het niet wast? Ik zorg dat ik het dan droog houd want anders eindig ik met een strooien bos. Misschien dat dat nog verschil kan maken..

Oh en doe je je haar vaak vast? :P Daar word het wel sneller vet van. Maar doe toch lekker een staart in als je ouders langskomen. Dan zie je een stuk minder goed hoe het zit. ;)

Ik draag mijn haar veel los, maar als ik op mijn vrijwilligerswerk ben dan draag ik petjes en/of doe ik het vast. Dan wil het soms wel een extra wasbeurt nodig hebben.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2018 20:32:59 ]
pi_179094777
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:30 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Maak je je haar nat als je het niet wast? Ik zorg dat ik het dan droog houd want anders eindig ik met een strooien bos. Misschien dat dat nog verschil kan maken..

Oh en doe je je haar vaak vast? :P Daar word het wel sneller vet van. Maar doe toch lekker een staart in als je ouders langskomen. Dan zie je een stuk minder goed hoe het zit. ;)

Ik draag mijn haar veel los, maar als ik op mijn vrijwilligerswerk ben dan draag ik petjes en/of doe ik het vast. Dan wil het soms wel een extra wasbeurt nodig hebben.
Als ik mijn haar niet was maak ik het ook niet nat nee. Een staart zou misschien kunnen, al ben ik bang dat mijn haar daar nét te kort voor is. maar proberen kan altijd
pi_179094972
Eens per maand, ofzo. Ik spoel het wel uit onder de douche.

Je shampoo haalt je huidvet weg, je talgklieren vullen dat aan. Des te vaker je wast, des te harder werken je talgklieren. Dat is een vicieuze cirkel, waardoor mensen die dagelijks hun haar wassen gelijk een frituurvetkapsel hebben als ze een dagje overslaan.

Die vicieuze cirkel moet je doorbreken, dus als je stopt met wassen, zal je vermoedelijk een week met een kop vet haar rondlopen, maar daarna wordt het gauw beter.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179095002
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 10:59 schreef Garfield92 het volgende:
Hoe vaak wassen jullie je haren? Vroeger deed ik het elke dag en ik denk vanaf m'n tienerjaren om de dag. Nooit gezeik over gehad,maar als ik nu met "ongewassen haren" bij m'n ouders aankom zien ze het gelijk en krijg ik er vaak gezeik over. Ik kreeg gister zelfs de opmerking dat ze niet snappen dat niemand er wat van zegt,bv op m'n werk. Deze opmerkingen maken me erg onzeker en zeg nou zelf, haren wassen en föhnen neemt nou eenmaal extra tijd in beslag en daar heb ik niet altijd zin in.natuurlijk kan ik m'n haar wel gewoon elke dag
Ik heb halflang stijl haar,iemand tips?
Jij moet je ouders zeggen dat je zelf wel uitmaakt hoe je je haar draagt. Laat ze alsjeblieft de tyfus krijgen.
Ik snap niet dat iemand iets van je kut ouders zegt, als ze dat hadden gezegd waar ik bij was hadden ze een probleem. Je ouders zijn blijkbaar achterlijk maar dat wil niet zeggen dat jij dat bent. Al reageer je wel vrij achterlijk.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_179096293
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:00 schreef BabyPrincess het volgende:

[..]

Mijn haar is prachtig. En anders een pruik. Beter dan er bijlopen als een ongewassen kat.
het ding is dus, dat je je haar daar prima aan kunt laten wennen en er dan dus nooit ongewassen uit ziet en dat het dan dus beter is voor je haar en je huid
pi_179096465
2 tot 3 keer per week.

Misschien is droogshampoo een optie? Even in je haar gooien voor jouw ouders komen, dan hoef je het gezeur niet aan te horen.
pi_179101664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:16 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Bizar dat je ouders daar zo over vallen!
Ligt er maar net aan hoe ze erbij loopt.

  zondag 13 mei 2018 @ 13:57:37 #42
403253 Meke
after all this time? always.
pi_179131289
Komen je ouders vaak langs en is het altijd gepland? Want als ze niet zo vaak komen en het is gepland zou ik heel bewust mijn haren in ieder geval wassen als zij komen :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_179137361
quote:
17s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:57 schreef Meke het volgende:
Komen je ouders vaak langs en is het altijd gepland? Want als ze niet zo vaak komen en het is gepland zou ik heel bewust mijn haren in ieder geval wassen als zij komen :+
Ik zou dan juist NIET wassen.
  zondag 13 mei 2018 @ 18:57:33 #44
403253 Meke
after all this time? always.
pi_179138154
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:08 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik zou dan juist NIET wassen.
Maar ik neem dan ook aan dat jij geen behandelplan hebt waarover je ouders invloed hebben :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_179138268
quote:
17s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:57 schreef Meke het volgende:

[..]

Maar ik neem dan ook aan dat jij geen behandelplan hebt waarover je ouders invloed hebben :+
Dat staat hier dan ook nergens ;)
pi_179139811
Elke dag haren wassen in een zorgplan, wat een klinklare onzin. Daar is een zorgplan ook helemaal niet voor. Ik was mijn haar ook niet elke dag, daar wordt het alleen maar droog en touwerig van.

Ik denk dat als je haar er elke dag shiny en fris uitziet, er weer wat anders is waar ze over zeuren. Ik denk (maar ik kan het ook mis hebben) omdat jij begeleid woont en dus verzorgd wordt door anderen behalve je ouders, je ouders manieren zoeken om toch inspraak te blijven houden omtrent jouw persoon en het hoe en wat.
  maandag 14 mei 2018 @ 15:09:50 #47
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_179155308
Wassen kan je haar uitdrogen en ik vind het fijner om mn haar iets vetter te hebben dus ik was het 1 maal per week. Gebruik verder niks voor erin als lak of yel ofzo.

In de zomer was ik het wat vaker want met zand in de buurt krijg ik soort van touw op mn hoofd. 😅

Zelf uitvogelen dus wat het beste bij jou en je haar past.
To BG or not to BG!
pi_179190738
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:09 schreef oppiedoppie het volgende:
Wassen kan je haar uitdrogen en ik vind het fijner om mn haar iets vetter te hebben dus ik was het 1 maal per week. Gebruik verder niks voor erin als lak of yel ofzo.

In de zomer was ik het wat vaker want met zand in de buurt krijg ik soort van touw op mn hoofd. 😅

Zelf uitvogelen dus wat het beste bij jou en je haar past.
Yel? :D
  woensdag 16 mei 2018 @ 22:59:28 #49
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_179209188
Gewoon kaal scheren. Dat zal ze leren, de bemoeials.
  maandag 21 mei 2018 @ 10:44:56 #50
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_179298208
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 07:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Yel? :D
O ok het was gel. Is ook zo.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')