weetje wel wat een APK inhoud? ook al ben je gekeurd dan nog is dat geen garantie om geen autopech te krijgen.quote:Op zondag 1 april 2018 12:52 schreef Basp1 het volgende:
Ts zijn auto is APK dat is gefikst genoeg om in de zomer door Rusland te rijden, de dirtroads waren er pas in Mongolië.
Met veel mensen rijden, nee die zagen we weer bij het avondeten, meestal reden we met 1 andere auto samen. Voor sommigen in de groep was het een sport om als eerste te vertrekken om als eerste ook in de hotellobby aan het bier te kunnen zitten.![]()
Maar idd ts zou een keer een korte roadtrip van 2 dagen of zo moeten maken om te zien of zijn plan werkt, met zijn 1500 kilometer per dag moet een rondje Warschau met 2 vingers in zijn neus dan te halen zijn.
Amsterdam-Warschau is 1200km. Dus na het ontbijt vertrekken en dan met de lunch de volgende dag weer thuis zijn.quote:Op zondag 1 april 2018 12:52 schreef Basp1 het volgende:
Maar idd ts zou een keer een korte roadtrip van 2 dagen of zo moeten maken om te zien of zijn plan werkt, met zijn 1500 kilometer per dag moet een rondje Warschau met 2 vingers in zijn neus dan te halen zijn.
Daarom geef ik hem alsnog 2 dagen, bij de trip die ik gedaan heb was het georganiseerde maximale ettappelengte 800 km op een dag. Vaak stukken minder door de slechte wegen.quote:Op zondag 1 april 2018 13:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Amsterdam-Warschau is 1200km. Dus na het ontbijt vertrekken en dan met de lunch de volgende dag weer thuis zijn.
Watjequote:Op zondag 1 april 2018 13:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarom geef ik hem alsnog 2 dagen, bij de trip die ik gedaan heb was het georganiseerde maximale ettappelengte 800 km op een dag. Vaak stukken minder door de slechte wegen.
quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:10 schreef TechnoCat het volgende:
Vliegtuig heb ik ook al overwogen, maar er zijn meerdere bezwaarpunten aangaande dit:
- Vliegen is veel duurder, behalve de echte budget stunters, maar ik vertrouw dat totaal niet.
- Ik heb nog nooit gevlogen, ik zou waarschijnlijk op Schiphol al verdwalen, laat staan in een vreemde Russische stad, waarbij er ook nog eens overgestapt moet worden in Moskou.
- Geen controle over waar je heen gaat
- Cheap ass vluchten betekenen ook weinig onderhoud aan de toestellen, neerstortingsgevaar is reeel.
Dat is toch juist wat het leven leuk maakt, die anderen posten hun drama ook met een reden he.quote:Op zondag 1 april 2018 12:02 schreef Samuel24 het volgende:
en erg flauw van je dat je geniet van de drama´s van iemand anders trouwens. hoe durf je?
Dit dus ja. Vliegen is VEEL veiliger dan auto rijden in dit geval. Is er geen forum lid waar meer mensen naar Rusland zijn gereden? Waar bevindingen gedeeld worden?quote:Op zondag 1 april 2018 13:43 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]moest hardop lachen om deze punten
Vliegen is in dit geval ook een stuk sneller en een stuk praktischer. Las dat hij neerstorten een reëel gevaar vindt. Dan ben je niet echt lekker in je pan.quote:Op zondag 1 april 2018 13:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit dus ja. Vliegen is VEEL veiliger dan auto rijden in dit geval. Is er geen forum lid waar meer mensen naar Rusland zijn gereden? Waar bevindingen gedeeld worden?
Kleine problemen worden opgeblazen, grote geminimaliseerd.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:10 schreef TechnoCat het volgende:
- Ik heb nog nooit gevlogen, ik zou waarschijnlijk op Schiphol al verdwalen, laat staan in een vreemde Russische stad, waarbij er ook nog eens overgestapt moet worden in Moskou.
- Geen controle over waar je heen gaat
- Cheap ass vluchten betekenen ook weinig onderhoud aan de toestellen, neerstortingsgevaar is reeel.
- Parkeergeld bij Schiphol, wat kost dat wel niet als je je auto daar 2 weken laat staan?
- Benzinekosten om bij Schiphol te komen tellen ook nog eens mee, ik moet helemaal uit Groningen komen.
- ANWB vragen hoe het zit met pechhulp verlening. Ik ben ANWB lid, maar ik denk niet dat mijn huidige abonnement ook in Rusland voorziet, dus navragen.
Ieder zijn ding. Er zijn ook zat die voor de lol er met hun wagen op uit trekken en heel eind rijden.quote:Op zondag 1 april 2018 16:07 schreef Samuel24 het volgende:
ik had net nog een klein ritje gemaakt met de auto.hoe kleiner, hoe fijner.
TS moet het zelf weten inderdaad ieder zijn dingetje. voordeel van kleine ritjes is wel dat de kans minder groot is dat je auto pech krijgt. wat wel merkwaardig is natuurlijk....weet ook niet hoe dat kan verder.quote:Op zondag 1 april 2018 16:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ieder zijn ding. Er zijn ook zat die voor de lol er met hun wagen op uit trekken en heel eind rijden.
Je auto beter langere ritten maken dan elke keer een kort ritjequote:Op zondag 1 april 2018 16:15 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
TS moet het zelf weten inderdaad ieder zijn dingetje. voordeel van kleine ritjes is wel dat de kans minder groot is dat je auto pech krijgt. wat wel merkwaardig is natuurlijk....weet ook niet hoe dat kan verder.
ja dat hoor ik vaker inderdaad. maar waarom komt autopech dan vaak voor op langere ritten?quote:Op zondag 1 april 2018 16:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je auto beter langere ritten maken dan elke keer een kort ritje![]()
TO wat beslis je? Wanneer wil je gaan?
ja, maar ik zeik teveel volgens sommige mensen.quote:Op zondag 1 april 2018 16:49 schreef lucasrijnders het volgende:
[..]
Waarom? Ik vond jouw tips en opmerkingen juist erg handig en goed onderbouwd.
Je zeikt niet. Ik geef je groot gelijk in een hoop dingen. Maar ik ben bang dat TO zijn keus al heeft gemaakt en gewoon gaat.quote:Op zondag 1 april 2018 17:01 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja, maar ik zeik teveel volgens sommige mensen.![]()
maar weetje.... je zal mij zeker niet horen zeggen dat TS deze reis niet moet maken ofzo. maar ik vind wel dat TS zich eens wat beter mag voorbereiden en nog het aller belangrijkste, hij moet samen met iemand anders (of hele groep) gaan. zeker niet in zijn eentje.
daar ben ik ook bang voor. ik hoop maar dat deze reis TS niet al te veel zal tegen vallen, maar helaas weet ik (plus jij en nog meer mensen) wel beter.quote:Op zondag 1 april 2018 17:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zeikt niet. Ik geef je groot gelijk in een hoop dingen. Maar ik ben bang dat TO zijn keus al heeft gemaakt en gewoon gaat.
De ironie. Ik baseer mijn antwoorden op ervaring. Jij bekijkt een paar youtube dashcash filmpjes waar het mis gaat (no shit daarom staan ze ook op YT). En dan nog wat statistieken erbij halen over hoeveel doden er zijn gevallen, waarom mag joost weten. Je begrijpt niet eens waarom er zoveel Russische dashcam filmpjes zijn.quote:Op zondag 1 april 2018 09:31 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ooh jeej, weer zo´n geitenwollen sok die denkt dat je wel ff door Rusland heen kan rijden.
ik hoef geen statistieken te gooien naar rokers want dat doen al genoeg andere mensen voor mij.quote:Op zondag 1 april 2018 17:15 schreef ITrade het volgende:
[..]
De ironie. Ik baseer mijn antwoorden op ervaring. Jij bekijkt een paar youtube dashcash filmpjes waar het mis gaat (no shit daarom staan ze ook op YT). En dan nog wat statistieken erbij halen over hoeveel doden er zijn gevallen, waarom mag joost weten. Je begrijpt niet eens waarom er zoveel Russische dashcam filmpjes zijn.
Je projecteerd je eigen angsten en gedachten op anderen. En dan komt de aap uit de mouw dat je zelf al natte billetjes had bij een tochtje naar Duitsland.Had je wel je passpoort bij toch? Niet aangehouden door de Gestapo?
En dan ook nog zeggen dat Rusland niet mooi is. De tering, ook weer gezien op een Youtube filmpje zeker?![]()
Protip ga statistieken gooien naar rokers, daar sta je veel sterker. Het maakt de wereld ook nog wat beter ondertussen.
Nou ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het in eerste instantie een gaaf idee vond. Tot ik las dat hij autisme en agorafobie heeft. Dat laatste daar zet ik echter mijn vraagtekens een beetje bij. Échte agorafobie betekend nauwelijks tot niet buiten komen door angst. TO, wat ga je doen als je in the middle of nowhere een paniekaanval krijgt?quote:Op zondag 1 april 2018 17:05 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
daar ben ik ook bang voor. ik hoop maar dat deze reis TS niet al te veel zal tegen vallen, maar helaas weet ik (plus jij en nog meer mensen) wel beter.
precies dit. het idee is zeker gaaf. vooral als je er de tijd voor neemt en er rekening mee houd dat het ook fout kan gaan....en vooral het aller belangrijkste, dat je met een groep gaat. niet in je eentje. dan is het zeker een super gaaf idee en goed te doen.quote:Op zondag 1 april 2018 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nou ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het in eerste instantie een gaaf idee vond. Tot ik las dat hij autisme en agorafobie heeft. Dat laatste daar zet ik echter mijn vraagtekens een beetje bij. Échte agorafobie betekend nauwelijks tot niet buiten komen door angst. TO, wat ga je doen als je in the middle of nowhere een paniekaanval krijgt?
Bedankt voor het onleesbaar maken van dit topic. Heb om al je kutposts heen moeten lezen. Maar de TS is wel compleet achterlijk dat ie niet durft te vliegen.quote:
In de Baltische staten staat geen Russisch op de borden. Nou ja, wellicht een woordje of 2 als je bij de grens komt, maar "oefenen en wennen aan de Russische schrift/taal" is er echt niet bij, hoor. Ests, Lets en Litouws lijken niet eens op het Russisch.quote:Op zondag 1 april 2018 16:25 schreef Mojo.jojo het volgende:
Ga via Litouwen/Letland/Estland (desnoods een stuk met de boot vanaf Kiel naar Klaipeda - Dan kom je nog een beetje uitgerust aan). Dan kun je in de Baltische staten alvast een beetje oefenen/wennen met het Russissche schrift/taal.
Langere rit duurt langer, dus meer tijd dat het mis kan gaan.quote:Op zondag 1 april 2018 16:20 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja dat hoor ik vaker inderdaad. maar waarom komt autopech dan vaak voor op langere ritten?dan zijn dan juist precies de momenten dat je dat niet kan gebruiken zeg maar.
De twee post hieronder zijn van mensen die vinden dat ik toch wel een punt heb.quote:Op zondag 1 april 2018 18:25 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Bedankt voor het onleesbaar maken van dit topic. Heb om al je kutposts heen moeten lezen. Maar de TS is wel compleet achterlijk dat ie niet durft te vliegen.
quote:Op zondag 1 april 2018 16:49 schreef lucasrijnders het volgende:
[..]
Waarom? Ik vond jouw tips en opmerkingen juist erg handig en goed onderbouwd.
quote:Op zondag 1 april 2018 17:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zeikt niet. Ik geef je groot gelijk in een hoop dingen. Maar ik ben bang dat TO zijn keus al heeft gemaakt en gewoon gaat.
mee eens.quote:Op zondag 1 april 2018 18:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Langere rit duurt langer, dus meer tijd dat het mis kan gaan.
Het scenario dat een Slopel Vectra uit 2001 wat krijgt tijdens 'n trip van 15.000 kilometer vind ik vele malen aannemelijker dan het scenario dat 'n uitgewoonde Aeroflot van 'n Russische paupermaatschappij uit de lucht valt.
Aeroflot is een maatschappij, geen vliegtuigtype.quote:Op zondag 1 april 2018 18:34 schreef Halcon het volgende:
Het scenario dat een Slopel Vectra uit 2001 wat krijgt tijdens 'n trip van 15.000 kilometer vind ik vele malen aannemelijker dan het scenario dat 'n uitgewoonde Aeroflot van 'n Russische paupermaatschappij uit de lucht valt.
Ik heb het nog maar even voor je opgezocht, RU staat op plaats 98 als het gaat om verkeersdoden per 100k mensen. Dus dat betekend dat er nog zo'n 100 landen op de wereld zijn waar ze nog slechter rijden. Maar als je van zulke statistieken al bang bent kun je maar beter een alu hoedje opzetten en je zolderkamer afsluiten.quote:Op zondag 1 april 2018 17:25 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ik hoef geen statistieken te gooien naar rokers want dat doen al genoeg andere mensen voor mij.
en klopt ja, ik geef toe dat ik bang ben. ik heb dan ook een paar keer met auto pech gezeten dus (en verdomme gebeurde dat altijd met wat verdere ritten) dus ik ben inderdaad wat voorzichtiger geworden. en voor jouw is naar Duitsland rijden misschien niet ver maar voor mij was het veeeelste ver....ik zou het ook nooit meer doen (tenzij met een hele groep misschien, maar dan wil ik zelf niet rijden).
dat zijn nou eenmaal mijn ervaringen en daar heb ik van geleerd. ik rij nu alleen nog maar dichtbij met af en toe een uitzondering dat ik 40 km ver rij als het echt niet anders kan. maar daar light voor mij de grens.
ik vind het aantal verkeersdoden in Rusland schokkend. maar dat verbaasde mij eigenlijk ook niet gezien de filmpjes op youtube die ik gezien heb.
dat jij dat niet bijzonder vind vind ik dan weer triest. net alsof het veel erger is als mensen dood gaan aan roken dan aan een auto ongeluk, en waarom eigenlijk?....voel je je aangesproken omdat jij ook automobilist bent ofzo?
Heb je gelijk in. Het was ook vooral bedoeld om duidelijk te maken dat het niet heel rationeel is dat TS niet durft te vliegen, maar wel met een gare auto een trip van 15.000 km gaat maken, waarvan het grootste deel door Rusland.quote:Op zondag 1 april 2018 18:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Aeroflot is een maatschappij, geen vliegtuigtype.
En Aeroflot is geen paupermaatschappij. Ze vliegen gewoon met A319/A320/A330/Boeing 777 en andere moderne en veilige vliegtuigen. Het Aeroflot van tegenwoordig kun je niet meer vergelijken met het USSR-Aeroflot.
Superpost!quote:Op zondag 1 april 2018 19:00 schreef fokjou1 het volgende:
Hoi TS,
Ik heb het topic aandachtig doorgelezen. Het viel me meteen op dat je een screenshot maakte van maps, maar vervolgens de URL, titels e.d. wegblurt. Je hebt dus wel een zeker reisdoel (adres) waar je graag naartoe wilt. 1 keer raden waar naartoeNee hoor, daar is niets mis mee. Ik had ook een vriendin in Rusland, heb dat echter nooit met de auto gedaan. Wel vaak bij haar in de auto gezeten, dus heb ook een hoop kunnen leren van het land op allerlei vlakken.
Russen zijn aardige mensen, maar je zult zeker niet onopvallend blijven. En dat begint natuurlijk al met je gele platen op de auto. Als je geen Oost-Europa looks hebt, val je ook gelijk al op. Ik komt uit Polen en heb ook de looks van een echte Pool. Zelfs ik viel op in Rusland. Dat is natuurlijk niet erg, maar je zult wel extra op je hoede moeten zijn, met name het stuk na Moskou. Daar begint gewoon een compleet andere wereld.
Als je de taal niet spreekt, word je af en toe gewoon opgelicht.. Dat is een feit. En als je dat voor lief neemt, dan is er ook niets aan de hand. Maar neem wel meer geld mee dan je nodig denkt te hebben en verstop dat ook op verschillende plaatsen in je auto en tassen. De politie houdt graag onzincontroles en deelt boetes uit voor zaken die helemaal nergens over gaan. En ga dan maar eens in discussie op je beste Russisch. Je denkt toch niet dat ze de moeite nemen om Engels te gaan praten? Je krijgt gewoon op een briefje te zien hoeveel je mag neertellen. Als je niet betaalt, zul je geïntimideerd worden. Weet niet of dat zo prettig is. Zeker als je halverwege de reis bent.
Kan verder niet afleiden uit het topic hoe handig je bent met auto's. Maar als je helemaal niets kunt, dan wordt het wel een uitdaging. Zoek eerst maar een goede garage en wordt het daarna nog maar eens over de reparatieduur en het bedrag. Gegarandeerd krijg je allemaal werkzaamheden op de rekening die helemaal niet uitgevoerd zijn. Die discussie ga je niet winnen. Uiteindelijk zul je betalen, want je wil maar al te graag je autootje terug. En denk nou niet dat je met een grote beurt in NL die hele trip kunt maken, want er gaat altijd wel wat stuk na zoveel kilometers.
Verder kun je in een keer naar Warschau rijden (als je lange afstanden gewend bent). 1200km over 100% autosnelweg is niet zo moeilijk, wel saai. Denk ook aan de files op sommige stukken. Ik rijd regelmatig naar Polen naar een vast adres en dat is 1500km vanaf Utrecht. Een keer heb ik dat de volgende dag weer gedaan, maar dan terug naar huis. Dat viel behoorlijk tegen. Om die reden denk ik wel dat je je verwachting moet bijstellen. Je lichaam gaat dat niet iedere dag achter elkaar volhouden. En 's avonds zou ik sowieso niet gaan rijden op onbewoond terrein. Er zijn genoeg idioten met geweren daar. En nee, dit zijn gewoon broodje aap of cowboy verhalen, het is gewoon echt zo. Vanaf Polen en verder naar het Oosten kun je gewoon wapens kopen (zelfs in winkelcentra).
Verder geen ervaring met Visa als je met de auto de grens over wilt. Wel heb ik gehoord dat je soms behoorlijk lang aan de grens kunt wachten (zeg maar wat je 20 jaar terug had als je bijv naar Polen of Tsjechie toe reed). Je zult vooraf al je hotels moeten boeken. Want een visumaanvraag voor Rusland vereist dat je al je verblijfsadressen aangeeft. Je hebt ook een uitnodiging nodig om het land binnen te komen, maar dat kun je het beste regelen via HotelsPro.
Ik ben zelf ook een avonturier, maar ik zou het je erg afraden om met de auto te gaan, want: je spreekt de taal niet, je gaat alleen, je rijdt met een NL-kenteken rond en je hebt waarschijnlijk geen verstand van auto's repareren. Neem eens een vlucht naar Dusseldorf. Kun je zien hoe een vliegveld werkt. Boek daarna gewoon een vliegreis naar Moskou en stap daar over. Bespaart je zoveel ellende, tijd en stress. En ik wil je zeker niet afraden om naar Rusland te gaan. Sterker nog, dat moet je gezien hebben! Maar wel met het vliegtuig.
Aeroflot kwam al even naar voren in het topic. Het er zelf tientallen keren mee gevlogen, is een prima maatschappij voor vluchten vanuit de EU. Ook een aantal keer een binnenlandse vlucht gedaan, dan kun je wel wat oudere toestellen krijgen of bijv. een Sukhoi. Maakt wat meer lawaai dan een A320, maar verder oke.
Zou het leuk vinden als je op mijn reactie reageert, maar uiteraard ben je daar helemaal vrij inIndien je hulp nodig hebt met een visum, laat maar weten. Help je graag.
ik ga niet eens meer je domme verhalen lezen. ben er klaar mee.quote:Op zondag 1 april 2018 18:57 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ik heb het nog maar even voor je opgezocht, RU staat op plaats 98 als het gaat om verkeersdoden per 100k mensen. Dus dat betekend dat er nog zo'n 100 landen op de wereld zijn waar ze nog slechter rijden. Maar als je van zulke statistieken al bang bent kun je maar beter een alu hoedje opzetten en je zolderkamer afsluiten.
Dat van een groepsreizen is echt pure onzin, ik reis zo vaak alleen en dat gaat prima. Er bestaat zoiets als een NL ambassade die je kan helpen in noodgevallen en ook in Rusland hebben ze gewoon autogarages. Ook de ziekenhuizen functioneren gewoon in het buitenland en het zal je verbazen hoe goed je daar geholpen wordt voor echt een schijntje in vergelijking met NL.
Ik weet ook niet waar mensen vandaan halen dat als je autisme hebt je maar thuis op de bank moet gaan zitten, zo'n onderneming kan juist een hele goede stap zijn voor TS zijn zelfontwikkeling (van die andere mogelijke fobie heb ik geen kennis).
Daarnaast wat ga je dan allemaal comenten en negatief lopen doen terwijl je zelf nergens komt en het niet durft? Niet dat daar iets mis mee is ofzo, maar aan die comments van jou heeft TS niet echt veel.
Ik denk dat in Estland 1 op de 3 personen die je tegenkomt een Rus is. In Litouwen inderdaad minder.quote:Op zondag 1 april 2018 18:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In de Baltische staten staat geen Russisch op de borden. Nou ja, wellicht een woordje of 2 als je bij de grens komt, maar "oefenen en wennen aan de Russische schrift/taal" is er echt niet bij, hoor. Ests, Lets en Litouws lijken niet eens op het Russisch.
Hij zit 'm gewoon op te naaien denk ik om achteraf wat leedvermaak te hebben.quote:Op zondag 1 april 2018 19:53 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
als ga niet eens meer je domme verhalen lezen. ben er klaar mee.
maar dat jij serieus vind dat het idee van TS een prima idee is betekent dat jij net zo naief bent als TS. dus ik ga niet meer naar je luisteren.
klaar nu!
lijkt me wel ja.quote:Op zondag 1 april 2018 19:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij zit 'm gewoon op te naaien denk ik om achteraf wat leedvermaak te hebben.
Aangezien hij door de landen heen rijdt en 1500 km per dag wil rijden, heeft hij niet veel tijd om mensen tegen te komen of menu's te lezen.quote:Op zondag 1 april 2018 19:54 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Ik denk dat in Estland 1 op de 3 personen die je tegenkomt een Rus is. In Litouwen inderdaad minder.
Het schrift inderdaad niet op wegbewijzering, maar genoeg andere lectuur, menu's, etc.
Ten minste dat was mijn indruk en ervaring maar dat kan ook komen omdat ik een Rus aan mijn zijde had die vaak het woord voerde.
dit is de beste post die ik tot nu toe heb gelezen.quote:Op zondag 1 april 2018 19:00 schreef fokjou1 het volgende:
Hoi TS,
Ik heb het topic aandachtig doorgelezen. Het viel me meteen op dat je een screenshot maakte van maps, maar vervolgens de URL, titels e.d. wegblurt. Je hebt dus wel een zeker reisdoel (adres) waar je graag naartoe wilt. 1 keer raden waar naartoeNee hoor, daar is niets mis mee. Ik had ook een vriendin in Rusland, heb dat echter nooit met de auto gedaan. Wel vaak bij haar in de auto gezeten, dus heb ook een hoop kunnen leren van het land op allerlei vlakken.
Russen zijn aardige mensen, maar je zult zeker niet onopvallend blijven. En dat begint natuurlijk al met je gele platen op de auto. Als je geen Oost-Europa looks hebt, val je ook gelijk al op. Ik komt uit Polen en heb ook de looks van een echte Pool. Zelfs ik viel op in Rusland. Dat is natuurlijk niet erg, maar je zult wel extra op je hoede moeten zijn, met name het stuk na Moskou. Daar begint gewoon een compleet andere wereld.
Als je de taal niet spreekt, word je af en toe gewoon opgelicht.. Dat is een feit. En als je dat voor lief neemt, dan is er ook niets aan de hand. Maar neem wel meer geld mee dan je nodig denkt te hebben en verstop dat ook op verschillende plaatsen in je auto en tassen. De politie houdt graag onzincontroles en deelt boetes uit voor zaken die helemaal nergens over gaan. En ga dan maar eens in discussie op je beste Russisch. Je denkt toch niet dat ze de moeite nemen om Engels te gaan praten? Je krijgt gewoon op een briefje te zien hoeveel je mag neertellen. Als je niet betaalt, zul je geïntimideerd worden. Weet niet of dat zo prettig is. Zeker als je halverwege de reis bent.
Kan verder niet afleiden uit het topic hoe handig je bent met auto's. Maar als je helemaal niets kunt, dan wordt het wel een uitdaging. Zoek eerst maar een goede garage en wordt het daarna nog maar eens over de reparatieduur en het bedrag. Gegarandeerd krijg je allemaal werkzaamheden op de rekening die helemaal niet uitgevoerd zijn. Die discussie ga je niet winnen. Uiteindelijk zul je betalen, want je wil maar al te graag je autootje terug. En denk nou niet dat je met een grote beurt in NL die hele trip kunt maken, want er gaat altijd wel wat stuk na zoveel kilometers.
Verder kun je in een keer naar Warschau rijden (als je lange afstanden gewend bent). 1200km over 100% autosnelweg is niet zo moeilijk, wel saai. Denk ook aan de files op sommige stukken. Ik rijd regelmatig naar Polen naar een vast adres en dat is 1500km vanaf Utrecht. Een keer heb ik dat de volgende dag weer gedaan, maar dan terug naar huis. Dat viel behoorlijk tegen. Om die reden denk ik wel dat je je verwachting moet bijstellen. Je lichaam gaat dat niet iedere dag achter elkaar volhouden. En 's avonds zou ik sowieso niet gaan rijden op onbewoond terrein. Er zijn genoeg idioten met geweren daar. En nee, dit zijn gewoon broodje aap of cowboy verhalen, het is gewoon echt zo. Vanaf Polen en verder naar het Oosten kun je gewoon wapens kopen (zelfs in winkelcentra).
Verder geen ervaring met Visa als je met de auto de grens over wilt. Wel heb ik gehoord dat je soms behoorlijk lang aan de grens kunt wachten (zeg maar wat je 20 jaar terug had als je bijv naar Polen of Tsjechie toe reed). Je zult vooraf al je hotels moeten boeken. Want een visumaanvraag voor Rusland vereist dat je al je verblijfsadressen aangeeft. Je hebt ook een uitnodiging nodig om het land binnen te komen, maar dat kun je het beste regelen via HotelsPro.
Ik ben zelf ook een avonturier, maar ik zou het je erg afraden om met de auto te gaan, want: je spreekt de taal niet, je gaat alleen, je rijdt met een NL-kenteken rond en je hebt waarschijnlijk geen verstand van auto's repareren. Neem eens een vlucht naar Dusseldorf. Kun je zien hoe een vliegveld werkt. Boek daarna gewoon een vliegreis naar Moskou en stap daar over. Bespaart je zoveel ellende, tijd en stress. En ik wil je zeker niet afraden om naar Rusland te gaan. Sterker nog, dat moet je gezien hebben! Maar wel met het vliegtuig.
Aeroflot kwam al even naar voren in het topic. Het er zelf tientallen keren mee gevlogen, is een prima maatschappij voor vluchten vanuit de EU. Ook een aantal keer een binnenlandse vlucht gedaan, dan kun je wel wat oudere toestellen krijgen of bijv. een Sukhoi. Maakt wat meer lawaai dan een A320, maar verder oke.
Zou het leuk vinden als je op mijn reactie reageert, maar uiteraard ben je daar helemaal vrij inIndien je hulp nodig hebt met een visum, laat maar weten. Help je graag.
Hij kan zoveel willen, maar geloof er niet zo heel veel van dat hij 5 dagen aan 'n stuk 1.500 kilometer per dag gaat rijden en dan terug ook weer.quote:Op zondag 1 april 2018 19:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Aangezien hij door de landen heen rijdt en 1500 km per dag wil rijden, heeft hij niet veel tijd om mensen tegen te komen of menu's te lezen.
Het klopt wel dat er een aanzienlijke Russische populatie is in de Baltische staten, maar ik denk niet dat TS die gaat ontmoeten.
Uiteraard rijdt hij dat niet. Maar dat is wel waar hij vanuit gaat.quote:Op zondag 1 april 2018 20:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij kan zoveel willen, maar geloof er niet zo heel veel van dat hij 5 dagen aan 'n stuk 1.500 kilometer per dag gaat rijden en dan terug ook weer.
1.500 kilometer is best veel, zeker als je dat dag in, dag uit moet rijden, geen ervaren lange afstandsrijder bent en dan ook nog eens te maken hebt met oponthoud.
Dan komt ie toch wel in tijdnood denk ik. Uit de OP maak ik op dat hij twee weken heeft? Dat wordt 'n kort verblijf bij z'n Russische chatvriendinnetje daar ter hoogte van Chinaquote:Op zondag 1 april 2018 20:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Uiteraard rijdt hij dat niet. Maar dat is wel waar hij vanuit gaat.
die man snapt het helaas niet helemaal. twee weken haalt hij natuurlijk nooit met de auto.quote:Op zondag 1 april 2018 20:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan komt ie toch wel in tijdnood denk ik. Uit de OP maak ik op dat hij twee weken heeft? Dat wordt 'n kort verblijf bij z'n Russische chatvriendinnetje daar ter hoogte van China
Leuk wedje zou zijn wie het het eerste begeeft: TS of die Slopel van 'm.quote:Op zondag 1 april 2018 20:14 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
die man snapt het helaas niet helemaal. twee weken haalt hij natuurlijk nooit met de auto.
tja....ik hoop dat die Russische bosmannen TS met rust laten. TS is een sneeuwvlokje in vergelijking met die wilde woeste Russen.quote:Op zondag 1 april 2018 20:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Leuk wedje zou zijn wie het het eerste begeeft: TS of die Slopel van 'm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |