weetje wel wat een APK inhoud? ook al ben je gekeurd dan nog is dat geen garantie om geen autopech te krijgen.quote:Op zondag 1 april 2018 12:52 schreef Basp1 het volgende:
Ts zijn auto is APK dat is gefikst genoeg om in de zomer door Rusland te rijden, de dirtroads waren er pas in Mongolië.
Met veel mensen rijden, nee die zagen we weer bij het avondeten, meestal reden we met 1 andere auto samen. Voor sommigen in de groep was het een sport om als eerste te vertrekken om als eerste ook in de hotellobby aan het bier te kunnen zitten.![]()
Maar idd ts zou een keer een korte roadtrip van 2 dagen of zo moeten maken om te zien of zijn plan werkt, met zijn 1500 kilometer per dag moet een rondje Warschau met 2 vingers in zijn neus dan te halen zijn.
Amsterdam-Warschau is 1200km. Dus na het ontbijt vertrekken en dan met de lunch de volgende dag weer thuis zijn.quote:Op zondag 1 april 2018 12:52 schreef Basp1 het volgende:
Maar idd ts zou een keer een korte roadtrip van 2 dagen of zo moeten maken om te zien of zijn plan werkt, met zijn 1500 kilometer per dag moet een rondje Warschau met 2 vingers in zijn neus dan te halen zijn.
Daarom geef ik hem alsnog 2 dagen, bij de trip die ik gedaan heb was het georganiseerde maximale ettappelengte 800 km op een dag. Vaak stukken minder door de slechte wegen.quote:Op zondag 1 april 2018 13:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Amsterdam-Warschau is 1200km. Dus na het ontbijt vertrekken en dan met de lunch de volgende dag weer thuis zijn.
Watjequote:Op zondag 1 april 2018 13:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarom geef ik hem alsnog 2 dagen, bij de trip die ik gedaan heb was het georganiseerde maximale ettappelengte 800 km op een dag. Vaak stukken minder door de slechte wegen.
quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:10 schreef TechnoCat het volgende:
Vliegtuig heb ik ook al overwogen, maar er zijn meerdere bezwaarpunten aangaande dit:
- Vliegen is veel duurder, behalve de echte budget stunters, maar ik vertrouw dat totaal niet.
- Ik heb nog nooit gevlogen, ik zou waarschijnlijk op Schiphol al verdwalen, laat staan in een vreemde Russische stad, waarbij er ook nog eens overgestapt moet worden in Moskou.
- Geen controle over waar je heen gaat
- Cheap ass vluchten betekenen ook weinig onderhoud aan de toestellen, neerstortingsgevaar is reeel.
Dat is toch juist wat het leven leuk maakt, die anderen posten hun drama ook met een reden he.quote:Op zondag 1 april 2018 12:02 schreef Samuel24 het volgende:
en erg flauw van je dat je geniet van de drama´s van iemand anders trouwens. hoe durf je?
Dit dus ja. Vliegen is VEEL veiliger dan auto rijden in dit geval. Is er geen forum lid waar meer mensen naar Rusland zijn gereden? Waar bevindingen gedeeld worden?quote:Op zondag 1 april 2018 13:43 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]moest hardop lachen om deze punten
Vliegen is in dit geval ook een stuk sneller en een stuk praktischer. Las dat hij neerstorten een reëel gevaar vindt. Dan ben je niet echt lekker in je pan.quote:Op zondag 1 april 2018 13:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit dus ja. Vliegen is VEEL veiliger dan auto rijden in dit geval. Is er geen forum lid waar meer mensen naar Rusland zijn gereden? Waar bevindingen gedeeld worden?
Kleine problemen worden opgeblazen, grote geminimaliseerd.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:10 schreef TechnoCat het volgende:
- Ik heb nog nooit gevlogen, ik zou waarschijnlijk op Schiphol al verdwalen, laat staan in een vreemde Russische stad, waarbij er ook nog eens overgestapt moet worden in Moskou.
- Geen controle over waar je heen gaat
- Cheap ass vluchten betekenen ook weinig onderhoud aan de toestellen, neerstortingsgevaar is reeel.
- Parkeergeld bij Schiphol, wat kost dat wel niet als je je auto daar 2 weken laat staan?
- Benzinekosten om bij Schiphol te komen tellen ook nog eens mee, ik moet helemaal uit Groningen komen.
- ANWB vragen hoe het zit met pechhulp verlening. Ik ben ANWB lid, maar ik denk niet dat mijn huidige abonnement ook in Rusland voorziet, dus navragen.
Ieder zijn ding. Er zijn ook zat die voor de lol er met hun wagen op uit trekken en heel eind rijden.quote:Op zondag 1 april 2018 16:07 schreef Samuel24 het volgende:
ik had net nog een klein ritje gemaakt met de auto.hoe kleiner, hoe fijner.
TS moet het zelf weten inderdaad ieder zijn dingetje. voordeel van kleine ritjes is wel dat de kans minder groot is dat je auto pech krijgt. wat wel merkwaardig is natuurlijk....weet ook niet hoe dat kan verder.quote:Op zondag 1 april 2018 16:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ieder zijn ding. Er zijn ook zat die voor de lol er met hun wagen op uit trekken en heel eind rijden.
Je auto beter langere ritten maken dan elke keer een kort ritjequote:Op zondag 1 april 2018 16:15 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
TS moet het zelf weten inderdaad ieder zijn dingetje. voordeel van kleine ritjes is wel dat de kans minder groot is dat je auto pech krijgt. wat wel merkwaardig is natuurlijk....weet ook niet hoe dat kan verder.
ja dat hoor ik vaker inderdaad. maar waarom komt autopech dan vaak voor op langere ritten?quote:Op zondag 1 april 2018 16:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je auto beter langere ritten maken dan elke keer een kort ritje![]()
TO wat beslis je? Wanneer wil je gaan?
ja, maar ik zeik teveel volgens sommige mensen.quote:Op zondag 1 april 2018 16:49 schreef lucasrijnders het volgende:
[..]
Waarom? Ik vond jouw tips en opmerkingen juist erg handig en goed onderbouwd.
Je zeikt niet. Ik geef je groot gelijk in een hoop dingen. Maar ik ben bang dat TO zijn keus al heeft gemaakt en gewoon gaat.quote:Op zondag 1 april 2018 17:01 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja, maar ik zeik teveel volgens sommige mensen.![]()
maar weetje.... je zal mij zeker niet horen zeggen dat TS deze reis niet moet maken ofzo. maar ik vind wel dat TS zich eens wat beter mag voorbereiden en nog het aller belangrijkste, hij moet samen met iemand anders (of hele groep) gaan. zeker niet in zijn eentje.
daar ben ik ook bang voor. ik hoop maar dat deze reis TS niet al te veel zal tegen vallen, maar helaas weet ik (plus jij en nog meer mensen) wel beter.quote:Op zondag 1 april 2018 17:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zeikt niet. Ik geef je groot gelijk in een hoop dingen. Maar ik ben bang dat TO zijn keus al heeft gemaakt en gewoon gaat.
De ironie. Ik baseer mijn antwoorden op ervaring. Jij bekijkt een paar youtube dashcash filmpjes waar het mis gaat (no shit daarom staan ze ook op YT). En dan nog wat statistieken erbij halen over hoeveel doden er zijn gevallen, waarom mag joost weten. Je begrijpt niet eens waarom er zoveel Russische dashcam filmpjes zijn.quote:Op zondag 1 april 2018 09:31 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ooh jeej, weer zo´n geitenwollen sok die denkt dat je wel ff door Rusland heen kan rijden.
ik hoef geen statistieken te gooien naar rokers want dat doen al genoeg andere mensen voor mij.quote:Op zondag 1 april 2018 17:15 schreef ITrade het volgende:
[..]
De ironie. Ik baseer mijn antwoorden op ervaring. Jij bekijkt een paar youtube dashcash filmpjes waar het mis gaat (no shit daarom staan ze ook op YT). En dan nog wat statistieken erbij halen over hoeveel doden er zijn gevallen, waarom mag joost weten. Je begrijpt niet eens waarom er zoveel Russische dashcam filmpjes zijn.
Je projecteerd je eigen angsten en gedachten op anderen. En dan komt de aap uit de mouw dat je zelf al natte billetjes had bij een tochtje naar Duitsland.Had je wel je passpoort bij toch? Niet aangehouden door de Gestapo?
En dan ook nog zeggen dat Rusland niet mooi is. De tering, ook weer gezien op een Youtube filmpje zeker?![]()
Protip ga statistieken gooien naar rokers, daar sta je veel sterker. Het maakt de wereld ook nog wat beter ondertussen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |