Hmm geen idee hoe het exact zit met rennies, maar ik heb medicatie voor mijn te hoge bloeddruk en dat mocht ik wel gewoon innemen, zo lang het maar alleen met water was.quote:Op maandag 9 april 2018 20:45 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik laat helemaal niks meer van me horen... Sorry daarvoor. Heb ook niks positiefs te melden dus zeg ik maar niks. Maar ik heb morgen suikertest en ik kan er maar niet achter komen of vanaf 10 uur nuchter ook betekent dat je geen rennies meer mag. Weet iemand dit misschien?
Zoals ze het gister konden zien twee eiig. Maar omdat het best apart was allemaal is het afwachten wat de gyn hiervan zegt. Het is ook wel een beetje langs me heen gegaan eigenlijk haha!quote:Op maandag 9 april 2018 23:53 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd aapieannie! Het wordt nog een grote tweelingclub straks hierHebben ze kunnen zien of het een- of twee-eiig is?
Ik heb een cocon geboortebad. Ik heb de kleinere variant, maar die is ruim genoeg om ook met mijn partner in te zitten tijdens de bevalling (dat vonden wij prettig). Klaprooss heeft de mijne ook gebruikt, en volgens mij bevielquote:Op maandag 9 april 2018 20:47 schreef lunapuella het volgende:
Wow, aapie, wat bijzonder! Dat zal wel even wennen zijn, ja.
Over bevalbaden gesproken, iemand ervaring met een bevalbad huren (of kopen) voor thuis? Die er ook daadwerkelijk in bevallen is, bedoel ik. Ik overweeg het sterk maar mijn man is sceptisch. En het is niet goedkoop...
Dat klinkt goed! Het bevallen in bad lijkt mij ook echt fijn - bij mijn oudste ben ik veel in bad geweest tijdens de bevalling en vond ik het echt jammer dat het niet meer mocht na het vliezen breken.quote:
Ik heb wel even brutaal een vraag tussendoor ook; blijft je badwater lang genoeg warm in zo’n bad? Of hoe verwarm je dat?quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:17 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ik heb een cocon geboortebad. Ik heb de kleinere variant, maar die is ruim genoeg om ook met mijn partner in te zitten tijdens de bevalling (dat vonden wij prettig). Klaprooss heeft de mijne ook gebruikt, en volgens mij bevielie haar ook goed.
Ik heb hem gekocht, bij mijn eerste bevalling, omdat ik dacht dat ik hem in de toekomst dan ook nog zou kunnen gebruiken bij eventuele volgende bevallingen, en andere familieleden (mijn broertjes en zusje hebben nog geen kindjes ook en ik denk wel dat die ook voor badbevallingen willen gaan tzt). En klaprooss heeft hem dus ook al een keertje geleend.
Het voordeel van huren is dat je het bad in de tussentijd nergens hoeft op te ruimen. Het zit in een doos en neemt ook niet superveel ruimte in hoor, maar je moet het toch ergens bewaren.
Qua bevalling zelf ben ik in ieder geval erg positief over in bad bevallen. In het water weeën opvangen werkte voor mij erg prettig. Mijn buik is erg gevoelig bij weeën en het water hielp om dat 'druk' gevoel van buitenaf weg te halen. Ook de warmte werkt omhullend. Andere voordelen vond ik dat je huid ontspannener en soepeler is en je dus minder kans hebt op inscheuren. En dat je makkelijk in allerlei houdingen kunt gaan zitten/hangen/liggen. Ik heb de weeën veelal liggend opgevangen en de geboorte op m'n knieën gedaan bijvoorbeeld. En ook dat ik in het bad veel beter in staat was om mijn lichaam zo ontspannen mogelijk te houden, maar ook mee te bewegen in de flow. En dat de overgang voor mijn kindjes rustiger verliep. Mijn oudste heeft pas na 20 minuten een klein beetje gehuild, verder was ze gewoon kalm. En ook fijn vond ik dat mijn lief bij mij in het bad kon zitten, om mij letterlijk te ondersteunen en in de laatste fase heeft hij onze kindjes opgevangen. Ik vond het prettig om hem te ruiken, dat gaf me een enorme geruststelling. Hij was heel dichtbij mij en ik voelde me daar minder eenzaam door. We hadden veel blote huid tegen elkaar, dat helpt ook met al die stoffen en hormonen in je lichaam (knuffelen). Net als bloot huid op huid met je baby.
Water blijft lang warm, eventueel af en toe (gekookt)heet water toevoegen aan het water.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb wel even brutaal een vraag tussendoor ook; blijft je badwater lang genoeg warm in zo’n bad? Of hoe verwarm je dat?
Gewoon af en toe plassenquote:Op dinsdag 10 april 2018 10:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb wel even brutaal een vraag tussendoor ook; blijft je badwater lang genoeg warm in zo’n bad? Of hoe verwarm je dat?
En toen ging m'n dappere hapje sojavla bijna over het ziekenhuisbed....quote:
quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]Ik denk niet dat ik man dan nog bij mij in dat bad krijg hoor.
In dat kader; mijn man had het idee dat we een bevalbad huren en dan in de tuin zetten. Immers, in augustus is het vast mooi weer, dus dat kan dan prima!![]()
Aan de buren had ‘ie nog even niet gedacht.
Mans idee was ook dat zoon dan “lekker in de tuin kon spelen” terwijl ik dan zou bevallen. Echt, in welk universum ‘ie dat haalbaar acht weet ik niet. Ik zie het al voor me; ik in dat bad, zoon schreeuwend omdat die ook in ‘t bad wil en dan man nog ergens langs de zijlijn. Nou eh. Bedankt.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:09 schreef Loj het volgende:
Hilarisch! En de volgende dag wil je zoon erin duiken
Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat ik te laat in het ziekenhuis ben...
Bij Js voelde ik pas een klein uurtje van te voren dat het echt was (gelukkig waren m’n vliezen gebroken en was de ctg duidelijk dus was ik al in het ziekenhuis)..
Ach, nog 22 weken om mezelf daar druk om te maken
Het opzetten gaat best vlot met een luchtpompje. Dat maakt wel herrie, wij hadden het bad rond de uitgerekende datum al opgepompt en zo in een hoekje neergezet (op z'n kant). Bij de bevalling was het al vol, hoefde er hooguit een beetje lucht nog bij.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Het bevallen in bad lijkt mij ook echt fijn - bij mijn oudste ben ik veel in bad geweest tijdens de bevalling en vond ik het echt jammer dat het niet meer mocht na het vliezen breken.
Mijn man is vooral sceptisch over de praktische aspecten. Staat het snel, is het leegpompen geen gedoe, wat nou als het lekt... Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen, maar vind het nog lastig hem gerust te stellen.
Af en toe wat water uit de waterkoker, of via een slang aan de kraan. (Dat laatste deed ik en ik liet er dan ook wel eens wat water uit tussendoor, of eigenlijk deed mijn lief dat haha).quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou fo sho is dat wel iets wat ik zelf voor ogen heb, als ik een bevalling in de zomer heb, dat ik het dan in de tuin onder de sterren kan doen! En voor m'n vierde bevalling ga ik voor een warm land, en dan midden in de natuur.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:23 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mans idee was ook dat zoon dan “lekker in de tuin kon spelen” terwijl ik dan zou bevallen. Echt, in welk universum ‘ie dat haalbaar acht weet ik niet. Ik zie het al voor me; ik in dat bad, zoon schreeuwend omdat die ook in ‘t bad wil en dan man nog ergens langs de zijlijn. Nou eh. Bedankt.
Ergens midden in de natuur kan ik me dan weer wel prima voorstellen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 14:05 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Nou fo sho is dat wel iets wat ik zelf voor ogen heb, als ik een bevalling in de zomer heb, dat ik het dan in de tuin onder de sterren kan doen! En voor m'n vierde bevalling ga ik voor een warm land, en dan midden in de natuur.(serieus ja!)
Hier was mijn dochter trouwens gewoon thuis bij de bevalling, maar het was dit keer 's nachts en ze heeft er doorheen geslapen. Na afloop heeft mijn mama haar gehaald en is ze meteen komen kijken (ik zat toen nog in het bad). Ze vertelde dat ze dat de volgende keer ook wil.
quote:Op dinsdag 10 april 2018 17:21 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Jongens! Ik mag morgen naar huismet draagbare sonde en medicijnen enzo, maar toch... In m'n eigen bed slapen
de moeder is verzopen?quote:Op dinsdag 10 april 2018 17:48 schreef Wolken het volgende:
Je kan ook gewoon in zee bevallen, dan heb je ook niet met warm water te maken![]()
[ afbeelding ]
Ja ik had al wat zitten lezen daar haha!quote:Op dinsdag 10 april 2018 19:33 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd Aapieannie!![]()
Heb je het tweelingtopic al gevonden?
ennuh, ook al lijkt het nu twee-eiig, dat wil nog niet direct zeggen dat het ook twee-eiig is he
Het zoute water prikte in de wondquote:
Ja, ik was toen ook blij toen ik eindelijk bij de gyn terecht kon. Net wat meer duidelijkheid. Op de website van de NVOM vind je trouwens ook heel veel informatie. Hoe ver ben je nu?quote:Op dinsdag 10 april 2018 19:43 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Ja ik had al wat zitten lezen daar haha!
En i know, daarom zei ik ook lijkt. Ben erg benieuwd wat de gyn ervan vindt! Hoop dat ze morgen bellen.
Oh goede tip ga ik daar eens even rondspeuren!quote:Op dinsdag 10 april 2018 20:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, ik was toen ook blij toen ik eindelijk bij de gyn terecht kon. Net wat meer duidelijkheid. Op de website van de NVOM vind je trouwens ook heel veel informatie. Hoe ver ben je nu?
So not fairquote:Op dinsdag 10 april 2018 20:50 schreef Wolken het volgende:
Mama had een paar minuten na de bevalling een betere beach body dan ik zonder zwangerschap![]()
Hier
En heeft in zee na haar bevalling weer een zwembroekje aangedaan...quote:Op dinsdag 10 april 2018 20:50 schreef Wolken het volgende:
Mama had een paar minuten na de bevalling een betere beach body dan ik zonder zwangerschap![]()
Hier
En check de duikbril ook. Ze heeft ook meteen maar even gesnorkeld tijdens het bevallenquote:Op dinsdag 10 april 2018 21:07 schreef Skittles het volgende:
[..]
En heeft in zee na haar bevalling weer een zwembroekje aangedaan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |