abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178422838
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

_O- Ik denk niet dat ik man dan nog bij mij in dat bad krijg hoor.

In dat kader; mijn man had het idee dat we een bevalbad huren en dan in de tuin zetten. Immers, in augustus is het vast mooi weer, dus dat kan dan prima! _O-
Aan de buren had ‘ie nog even niet gedacht. :')
_O-
pi_178423776
_O-
Hilarisch! En de volgende dag wil je zoon erin duiken _O-

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat ik te laat in het ziekenhuis ben...
Bij Js voelde ik pas een klein uurtje van te voren dat het echt was (gelukkig waren m’n vliezen gebroken en was de ctg duidelijk dus was ik al in het ziekenhuis)..
Ach, nog 22 weken om mezelf daar druk om te maken ;)
pi_178423985
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:09 schreef Loj het volgende:
_O-
Hilarisch! En de volgende dag wil je zoon erin duiken _O-

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat ik te laat in het ziekenhuis ben...
Bij Js voelde ik pas een klein uurtje van te voren dat het echt was (gelukkig waren m’n vliezen gebroken en was de ctg duidelijk dus was ik al in het ziekenhuis)..
Ach, nog 22 weken om mezelf daar druk om te maken ;)
Mans idee was ook dat zoon dan “lekker in de tuin kon spelen” terwijl ik dan zou bevallen. Echt, in welk universum ‘ie dat haalbaar acht weet ik niet. Ik zie het al voor me; ik in dat bad, zoon schreeuwend omdat die ook in ‘t bad wil en dan man nog ergens langs de zijlijn. Nou eh. Bedankt. }:|
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:37:39 #279
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178424204
Haha, toch komt het vaak voor hoor Sillie! Niet perse in de tuin misschien :+ maar wel met oudere kinders er omheen hobbelend.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:42:00 #280
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178424315
Ja, mijn vriend vroeg zich ook af waarom ik mijn dochter er liever niet bij wil.
Maar gelukkig is ze 11 en vroeg ze zelf al of hij helemaal lekker was :D

Ik weet wel dat je het vaker ziet zo'n familiebevalling, maar niet bij mij :+
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:16:43 #281
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178424897
Hier ook niet hoor, iig m'n oudste sowieso niet, die vindt 't verschrikkelijk om mij in pijn te zien en gaat dan echt stuk, dus dat doen we hem niet aan :P hij wil zelf ook eeeeecht niet.
Alex vindt het ook altijd heel vreemd als ik pijn heb of verdrietig ben oid, maar hij doet wel altijd heel lief O+ maargoed, die kan er helemaal niet tegen als ik alle aandacht krijg dus mwoah :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:01:20 #282
426379 elamanilo
elämänilo
pi_178425777
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:41 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Het bevallen in bad lijkt mij ook echt fijn - bij mijn oudste ben ik veel in bad geweest tijdens de bevalling en vond ik het echt jammer dat het niet meer mocht na het vliezen breken.

Mijn man is vooral sceptisch over de praktische aspecten. Staat het snel, is het leegpompen geen gedoe, wat nou als het lekt... Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen, maar vind het nog lastig hem gerust te stellen.
Het opzetten gaat best vlot met een luchtpompje. Dat maakt wel herrie, wij hadden het bad rond de uitgerekende datum al opgepompt en zo in een hoekje neergezet (op z'n kant). Bij de bevalling was het al vol, hoefde er hooguit een beetje lucht nog bij.
Verder doe je er een hoes in, dat is fijn, want dan kun je na het leegpompen van het water (ook met pompje) de hoes gewoon weggooien en is het bad nog schoon. Het leegpompen valt volgens mij best mee, van een vriendin van me die baden verhuurt en doula is, weet ik dat ze het meestal binnen 30 minuten weer heeft opgeruimd. Maar bij mijn eigen bevallingen heeft mijn lief dat gedaan met m'n vader en heb ik daar weinig van mee gekregen.
Ons bad was een keer lek :') omdat mijn dochter er gaatjes had ingeprikt :') Maar mijn lief heeft dat met bandenplakdingen weer gefixed. Je test het bad meestal wel uit (even oppompen) voor de bevalling, zodat je inderdaad wel zeker weet dat ie nog heel is!

Het laten vollopen van het bad duurt denk ik nog het langst, want het is een groot bad!
Bij mijn eerste bevalling stond het bad in onze badkamer, dat was fijn, de douchekop hing in het bad en er kon telkens nieuw warm water bij. Kouder water lieten we er uit lopen met een ander slangetje, in het doucheputje. En na de bevalling kon al het water daarin, met slangetje en pompje.

Bij mijn tweede bevalling stond het bad in de keuken. Daar hadden we een slang aan de kraan en een slang naar een afvoer zodat we af en toe wat water eruit konden laten en nieuw erin konden doen. Het leeglopen hebben we met een slang in de tuin (daar zit een afvoerput) gedaan toen.

Bij klaprooss stond het bad op zolder en was er een slang vanaf de badkamer een verdieping lager om water aan te voeren. Gedurende de bevalling is er af en toe met een waterkoker wat nieuw warm water in het bad gedaan. Het leeglopen ging met een slang naar de badkamer ook.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb wel even brutaal een vraag tussendoor ook; blijft je badwater lang genoeg warm in zo’n bad? Of hoe verwarm je dat? :o
Af en toe wat water uit de waterkoker, of via een slang aan de kraan. (Dat laatste deed ik en ik liet er dan ook wel eens wat water uit tussendoor, of eigenlijk deed mijn lief dat haha).
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:05:17 #283
426379 elamanilo
elämänilo
pi_178425862
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mans idee was ook dat zoon dan “lekker in de tuin kon spelen” terwijl ik dan zou bevallen. Echt, in welk universum ‘ie dat haalbaar acht weet ik niet. Ik zie het al voor me; ik in dat bad, zoon schreeuwend omdat die ook in ‘t bad wil en dan man nog ergens langs de zijlijn. Nou eh. Bedankt. }:|
Nou fo sho is dat wel iets wat ik zelf voor ogen heb, als ik een bevalling in de zomer heb, dat ik het dan in de tuin onder de sterren kan doen! En voor m'n vierde bevalling ga ik voor een warm land, en dan midden in de natuur. O+ (serieus ja!)

Hier was mijn dochter trouwens gewoon thuis bij de bevalling, maar het was dit keer 's nachts en ze heeft er doorheen geslapen. Na afloop heeft mijn mama haar gehaald en is ze meteen komen kijken (ik zat toen nog in het bad). Ze vertelde dat ze dat de volgende keer ook wil. ;)
pi_178427947
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:05 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Nou fo sho is dat wel iets wat ik zelf voor ogen heb, als ik een bevalling in de zomer heb, dat ik het dan in de tuin onder de sterren kan doen! En voor m'n vierde bevalling ga ik voor een warm land, en dan midden in de natuur. O+ (serieus ja!)

Hier was mijn dochter trouwens gewoon thuis bij de bevalling, maar het was dit keer 's nachts en ze heeft er doorheen geslapen. Na afloop heeft mijn mama haar gehaald en is ze meteen komen kijken (ik zat toen nog in het bad). Ze vertelde dat ze dat de volgende keer ook wil. ;)
Ergens midden in de natuur kan ik me dan weer wel prima voorstellen.
Maar in mijn achtertuin met het idee van buren die via hun slaapkamerramen kunnen meekijken/genieten van het geluid is me een brug te ver..

En ja, ik ken ook dat familiebevalling concept wel, maar ik geloof echt niet dat ik genoeg kan ontspannen als W. in de buurt is. En als ik moet bevallen wil ik enkel dat doen. Bevallen. Niet ook nog half mijn peuter in de gaten houden..
  dinsdag 10 april 2018 @ 17:21:27 #285
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178429751
Jongens! Ik mag morgen naar huis :D met draagbare sonde en medicijnen enzo, maar toch... In m'n eigen bed slapen :D
Psst, ik ben een kloon
pi_178430191
Je kan ook gewoon in zee bevallen, dan heb je ook niet met warm water te maken ;)

nintchdbpict000391895987-e1520959419235.jpg?strip=all&quality=100&w=960
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_178430203
Goed nieuws zakdoekjeleggen!
pi_178430308
*O* zakdoekje wat fijn! Lees later bij. Drukke week, sorry :*
pi_178431584
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:21 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Jongens! Ik mag morgen naar huis :D met draagbare sonde en medicijnen enzo, maar toch... In m'n eigen bed slapen :D
*O* *O* *O* Heerlijk!!
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 19:19:17 #290
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_178431589
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:48 schreef Wolken het volgende:
Je kan ook gewoon in zee bevallen, dan heb je ook niet met warm water te maken ;)

[ afbeelding ]
de moeder is verzopen? ;(
disclaimer
Friettijdpietvoeding
pi_178431633
Zakdoekje wat fijn dat je naar huis mag! Lekker in je eigen omgeving bijsterken!
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 19:33:37 #292
4756 crew  Kyara
1 + 1 = 3
pi_178431820
Gefeliciteerd Aapieannie! O+ O+ Heb je het tweelingtopic al gevonden?

ennuh, ook al lijkt het nu twee-eiig, dat wil nog niet direct zeggen dat het ook twee-eiig is he ;)
pi_178432001
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:33 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd Aapieannie! O+ O+ Heb je het tweelingtopic al gevonden?

ennuh, ook al lijkt het nu twee-eiig, dat wil nog niet direct zeggen dat het ook twee-eiig is he ;)
Ja ik had al wat zitten lezen daar haha!

En i know, daarom zei ik ook lijkt. Ben erg benieuwd wat de gyn ervan vindt! Hoop dat ze morgen bellen.
pi_178432313
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de moeder is verzopen? ;(
Het zoute water prikte in de wond :P

Meld! Vandaag rustiger aan gedaan, scheelt wel wat qua harde buiken. Weet ik wat ik moet doen komende weken.

Zakdoekje leggen, wat fijn dat je naar huis mag.
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 20:15:13 #295
4756 crew  Kyara
1 + 1 = 3
pi_178432834
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:43 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ja ik had al wat zitten lezen daar haha!

En i know, daarom zei ik ook lijkt. Ben erg benieuwd wat de gyn ervan vindt! Hoop dat ze morgen bellen.
Ja, ik was toen ook blij toen ik eindelijk bij de gyn terecht kon. Net wat meer duidelijkheid. Op de website van de NVOM vind je trouwens ook heel veel informatie. Hoe ver ben je nu?
pi_178434110
Mama had een paar minuten na de bevalling een betere beach body dan ik zonder zwangerschap ;(

Hier
pi_178434626
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, ik was toen ook blij toen ik eindelijk bij de gyn terecht kon. Net wat meer duidelijkheid. Op de website van de NVOM vind je trouwens ook heel veel informatie. Hoe ver ben je nu?
Oh goede tip ga ik daar eens even rondspeuren!
Volgens meting van de vk nu 8.3. Beide baby's waren even groot ook haha!

Wolken wat een artikel! Wel bijzonder ook..
pi_178434745
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:50 schreef Wolken het volgende:
Mama had een paar minuten na de bevalling een betere beach body dan ik zonder zwangerschap ;(

Hier
So not fair ;(. Wel gaaf, alhoewel ik me afvraag of in zout water bevallen wel zo lekker is. Anderzijds, als je eenmaal aan het bevallen bent merk je dat wellicht al niet meer :’).

Aapie fijn van de goede eerste echo, wel een verrassing zeg!

Zakdoekje wat fijn! *O*
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178434798
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:50 schreef Wolken het volgende:

Hier
En heeft in zee na haar bevalling weer een zwembroekje aangedaan...
pi_178435682
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:07 schreef Skittles het volgende:

[..]

En heeft in zee na haar bevalling weer een zwembroekje aangedaan...
En check de duikbril ook. Ze heeft ook meteen maar even gesnorkeld tijdens het bevallen :')
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')