Voor een goede isolatie ben je wel 10.000 euro kwijt en niks helpt tegen bas.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:42 schreef kiffer het volgende:
Zou je die 1000 euro niet beter uit kunnen geven aan isolatie ?
Ik huur een appartement ik mag geen verlaagd plafond aanbrengen etc.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:42 schreef kiffer het volgende:
Zou je die 1000 euro niet beter uit kunnen geven aan isolatie ?
Verkeerd begrepen. Bas draagt gewoon goed door muren en steen en dat heb je nou eenmaal dichter onder je dan boven je. Gewoon de speaker naar boven richten en eventueel hoog wegzetten.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:37 schreef DeadWorld het volgende:
Want ik had begrepen dat bas bijna altijd naar beneden gaat maar nooit naar boven.
Nee, gelijk oorlog voeren is veel leuker voor de potentie van dit topic.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Verkeerd begrepen. Bas draagt gewoon goed door muren en steen en dat heb je nou eenmaal dichter onder je dan boven je. Gewoon de speaker naar boven richten en eventueel hoog wegzetten.
Of de buurman even uitnodigen om bij jou te komen luisteren, zodat hij mogelijkerwijs wat begrip kan opbrengen voor de situatie.
En wat voor speaker zou dan werken? Je moet dan wel een speaker van 2000 watt hebben denk ik?quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Verkeerd begrepen. Bas draagt gewoon goed door muren en steen en dat heb je nou eenmaal dichter onder je dan boven je. Gewoon de speaker naar boven richten en eventueel hoog wegzetten.
Of de buurman even uitnodigen om bij jou te komen luisteren, zodat hij mogelijkerwijs wat begrip kan opbrengen voor de situatie.
quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:48 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Nee, gelijk oorlog voeren is veel leuker voor de potentie van dit topic.
Of je huurt een fatsoenlijk appartement. In mijn huurappartement heb ik nooit last gehad van overlast terwijl de muziek bij de bovenburen regelmatig behoorlijk hard stond.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:50 schreef DeadWorld het volgende:
[..]Die mensen die een 5.1 setje op hun TV aansluiten zijn gewoon aso.
En die 5.1 setjes klinken niet eens mooi.
Denk als je bovenburen een goede soundwoofer hebben dat je die bas wel voelt en hoort.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:51 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Of je huurt een fatsoenlijk appartement. In mijn huurappartement heb ik nooit last gehad van overlast terwijl de muziek bij de bovenburen regelmatig behoorlijk hard stond.
Ja, maar hij was degene die overlast veroorzaakte.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:50 schreef macuscam het volgende:
Onnoman vertelt een heel ander verhaal![]()
KLB / Mijn benedenburen
Iets met een 10 inch conus. Dat is veel belangrijker.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:48 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
En wat voor speaker zou dan werken? Je moet dan wel een speaker van 2000 watt hebben denk ik?
Ik heb zelf een soundwoofer van 200 watt van samsung geloof dat hij 100 euro koste daar komt echt geen zware bas uit.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Iets met een 10 inch conus. Dat is veel belangrijker.
2000W is flauwekul. Een KRK 10s doet iets van 160W en dat is echt genoeg om het stucwerk van de muur te trillen.
welke versterker moet ik daarbij kopen?quote:
ja, laten we even een samsung woofer vergelijken met een KRK studiowoofer.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:07 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Ik heb zelf een soundwoofer van 200 watt van samsung geloof dat hij 100 euro koste daar komt echt geen zware bas uit.
Het is een actieve speaker. De versterker zit er al in.quote:KRK 10s welke versterker moet ik daarbij kopen?
Ik denk dat ik toch voor die krk10s ga aangezien ik zelf ooit weer wil gaan beginnen met producen zijn ze wel handig. Bas is ook de reden waardoor ik zwaar depressief ben geworden. Ik heb zelfs oorsuizen gekregen door bas en hoor steeds die dreun in me oor terwijl er vaak geen muziek aan staat dus dat blijft voor altijd waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:11 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ja, laten we even een samsung woofer vergelijken met een KRK studiowoofer.
[..]
Het is een actieve speaker. De versterker zit er al in.
Maar hij klinkt misschien te goed voor je doel. Je kan ook een basversterker op de kop tikken op marktplaats of bij de lokale kringloop.
Dit. TS woont daar sinds vorige week donderdag en kijk hoe hij reageertquote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je bent net verhuisd, en je hoort muziek. En je gaat gewoon gelijk degene terugpakken zonder dat je even gaat praten
Ik ga één keer langs morgen ga ik langs zijn deur of hij zijn tyfus ding tussen 00;00-06;00 uit wil zetten.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je bent net verhuisd, en je hoort muziek. En je gaat gewoon gelijk degene terugpakken zonder dat je even gaat praten
Ik weet hoe zulke mensen reageren, ze kopen niet voor niks zo'n set in huis. Die vorige bewoner waar ik onder woonde wou ook niet beginnen aan een koptelefoon of de soundwoofer tussen bepaalde tijden zachter zetten.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit. TS woont daar sinds vorige week donderdag en kijk hoe hij reageertpareltje, deze TS.
Dit dus.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:42 schreef jogy het volgende:
Gewoon een paar speakers met de voorkant aan het plafond vastschroeven en daarna wanneer je weg gaat een pieptoon opzetten.
Welke speakers of gewoon die KRK?quote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:54 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Dit dus.
Hier wat tips qua "muziek" die je kan draaien om je bovenburen helemaal gek te maken, TS:
Succes! 👍
Haha wtf dat is toch geen muziekquote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:54 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Dit dus.
Hier wat tips qua "muziek" die je kan draaien om je bovenburen helemaal gek te maken, TS:
Succes! 👍
Maar overigens wel een terechte klacht verder, ik voel met je mee. Er is namelijk niks vervelender dan in de herrie van een ander zitten. Vooral geluid dat van boven komt is zwaar irritant!! 😩 😤quote:Op vrijdag 30 maart 2018 01:01 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Haha wtf dat is toch geen muziek
Dit moet wel werken haha.
Ik kan met andere geluiden wel leven zoals, bonken, dochen, stofzuigen etc. Alleen van bas slaan me trommelvliezen gewoon dicht.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 01:11 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Maar overigens wel een terechte klacht verder, ik voel met je mee. Er is namelijk niks vervelender dan in de herrie van een ander zitten. Vooral geluid dat van boven komt is zwaar irritant!! 😩 😤
Het is toch belachelijk dat jij op dit tijdstip wakker ligt van zijn muziek? Ná 22:00 uur moet hij gewoon een koptelefoon gebruiken: dat is de enige oplossing. Mocht hij dat niet willen dan weet je gelijk dat je met een tokkie te maken hebt.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 01:25 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Ik kan met andere geluiden wel leven zoals, bonken, dochen, stofzuigen etc. Alleen van bas slaan me trommelvliezen gewoon dicht.
Zal morgen ook eens proberen te overleggen met hem hoe we die bas uit mijn kamer kunnen krijgen.
Een tegel onder zijn sub zal die wel niet willen aangezien dat niet mooi staat.
Maarja ik lig nu wéér wakker door hem. Ik snap niet hoe sommige mensen dat volhouden 9 uur per dag werken en dan pas om 03;00 gaan slapen ofzo.
Niet van zijn muziek maar van zijn Sub die hij heeft aangesloten op zijn TV.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 01:32 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Het is toch belachelijk dat jij op dit tijdstip wakker ligt van zijn muziek? Ná 22:00 uur moet hij gewoon een koptelefoon gebruiken: dat is de enige oplossing. Mocht hij dat niet willen dan weet je gelijk dat je met een tokkie te maken hebt.
Naja, wat het ook is: hij moet zorgen dat jij er geen last van hebt, en zeker niet om 2 uur 's nachts!quote:Op vrijdag 30 maart 2018 01:47 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Niet van zijn muziek maar van zijn Sub die hij heeft aangesloten op zijn TV.
Heb je ook enig idee welke?quote:Op vrijdag 30 maart 2018 02:08 schreef kree het volgende:
Voor het optimale effect zou je een subwoofer speaker rechtstreeks in het plafond moeten schroeven. Met lange schroeven.
Beetje ok versterker erachter en dan moet dit wel te doen zijn voor 1000 euro.
Met dat budget heb je opzich wel genoeg om ook al je andere buren om je heen "uit" te schakelen
Gehe jah, maar voor ik moeite ga doen om alles op te zoeken voor je met linkjes en instructies.quote:
wha met budget van 1000 euro kan ik me beter bedenken.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 07:57 schreef Harmankardon het volgende:
Cheap ass startset basgitaar met versterker kopen, naar boven richten en rammelen maar. Succes gegarandeerd.
quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:37 schreef DeadWorld het volgende:
Pff ben ik eindelijk verhuisd zit er weer een stumperd boven me met waarschijnlijk een (5.1 soundwoofer) aangesloten op zijn tv. Ik ben net naar boven gelopen en je hoort zijn TV op de gang met de deuren dicht. Bij andere mensen hoor je de TV niet alleen bij hem heb ik weer.
Voel dus al iedere avond die tering bas van hem in mijn buik.
Ik heb geen zin om aan te bellen omdat hij waarschijnlijk toch niet luistert vaak genoeg mee gemaakt in mijn vorige appartement.
Nu ben ik het gewoon zat en wil die stumperd terug pakken met de ziekste soundwoofer die er is want ik laat me niet weer wegpesten door zo'n mongool die geen rekening wilt houden met zijn buren.
Dus mijn vraag is, met welke soundwoofer of iets met bas bijvoorbeeld een basgitaar, zorg ik dat de bas naar boven komt?
Want ik had begrepen dat bas bijna altijd naar beneden gaat maar nooit naar boven.
Mja ik ben bereid om ¤1000 euro uit te geven als het maar werkt.
Voor de mensen die denken dat praten helpt.
Shut the fuck up praten helpt niet met zulke stumperds.
quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:01 schreef Iwanius het volgende:
[..]Klopt, is ook mijn ervaring. Maar als je nu iemand 250 euro geeft dan tikt die jouw buurman wel eventjes in elkaar, spaar je nog 750 euro uit.
[ afbeelding ]
Aso's luisteren maar naar 1 ding: recht van de sterkste. Moment ze dat ervaren binden ze pas in. Niet aan gesprekje, of een nachtje cel, gewoon een goede ouderwetse klap/ bloedneus o.i.d. en dan pas luisteren ze vaak.(en klagen dat het niet normaal is dat hem zoiets overkomt)
Ha, ja, dat is een goeie! Dan kom ik met mijn basgitaar wel bij TS langs om te "oefenen" omdat dat niet meer mag in mijn eigen huis.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 07:51 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Zoiets kan wel aardig herrie maken.
https://www.marktplaats.n(...)RI8g5mCzaIDOMz8fatVp
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |