Ik begin zo langszamerhand genoeg te krijgen van de intimidatiepraktijken van mijn benedenburen.
Sturen ze laf een mail naar de woningbouwvereniging.
Nu krijg ik een mail van de woningbouwvereniging met de vraag of ze binnenkort een keer naar mijn vloer mogen kijken? Ik zei, dat ik daar eigenlijk niet gediend ben van dit soort intimiderende praktijken.
Ik heb mij van mijn beste bedoelingen laten zien, zo heb ik bij de sleuteloverdracht direct kennis met ze gemaakt.
Toen kwamen al direct de voorwaarden m.b.t. leefregels. Daar ging ik tamelijk nonchalant en lacherig mee om, maar al gauw had ik door dat ze serieus waren.
Ik woon hier nog geen half jaar en zij klagen over het minste van het geringste.
Dagelijks loop ik op sneakers, dus van mij hebben ze praktisch weinig last. Maar nu zeiken ze dus dat ze mij telkens horen lopen.
Enkel keertje heb ik mijn muziek wat harder staan en ook dan beginnen ze te klagen.
Zij claimen dat ik 24/7 met hen rekening dien te houden, zelfs zo erg dat ik mij niet eens meer vrij kan bewegen in huis zonder dat het in mijn hoofd gaat spoken dat ze er mogelijk last van zouden kunnen hebben.
Elke maand komen ze weer met nieuwe regeltjes waaraan ik mij dien te houden. Zo verwachtte ze onlangs dat ik tussen 12 en 2 helemaal geen muziek wilde draaien, omdat de meneer des huizes zijn middagdutje doet.
Deze mensen staan binnen dit complex ook bekend om hun norsheid, stugheid en onredelijkheid.
Ik begin echt een hekel aan ze te krijgen dat is niet normaal.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend