abonnement Unibet Coolblue
pi_208600777
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:01 schreef Leandra het volgende:
Ik weet dat het bij het motortype van onze 1999 cabrio minder tot niet speelt, bij het motortype van de jaren daarna wel.
Volgens mij is T5 (idd tot 2000) veilig, T7 een groot risico, maar ik dacht ook dat 2.3t nog een ander motor type was.

@Knutknuttsson ik zou het op saabforum navragen dan krijg je zeker een goed antwoord.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 31 maart 2023 @ 13:23:13 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_208601713
Carterventilatie (een belangrijke oorzaak van sludge) is na 2003 ook voor de 9-5 opgelost volgens mij, want MOD-6 (de betreffende modificatieset) is te koop voor 9-5's van 1998 - 2003.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 maart 2023 @ 13:29:13 #253
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208601773
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:23 schreef Duvel het volgende:
Carterventilatie (een belangrijke oorzaak van sludge) is na 2003 ook voor de 9-5 opgelost volgens mij, want MOD-6 (de betreffende modificatieset) is te koop voor 9-5's van 1998 - 2003.
Kan ik zien of die modificatieset erop zit? Of zou dat in het boekje moeten staan?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 31 maart 2023 @ 13:34:35 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_208601826
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:29 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Kan ik zien of die modificatieset erop zit? Of zou dat in het boekje moeten staan?
Ik zou niet weten hoe je dat kunt zien.. Aan de andere kant: als ie na 340000+ km nog niet in de soep is gelopen... en gezien de stempels van Autohuis Joël in het boekje, zou ik verwachten dat ie er op zit. Het is ook geen vreselijk lastige modificatie, dus als ie er niet op zit, kun je dat van de verkoper vragen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_208602040
Ja dat kan je zien, zit ergens een extra slangetje. Staat 100% op Saabforum inc foto's.

Zoek op "mod6". Zo noemen ze het, geen idee waarom.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 31 maart 2023 @ 14:13:57 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_208602334
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:52 schreef DX11 het volgende:
Ja dat kan je zien, zit ergens een extra slangetje. Staat 100% op Saabforum inc foto's.

Zoek op "mod6". Zo noemen ze het, geen idee waarom.
De zesde modificatie? Geen idee, mijn Saab is van 1998, die heeft daar minder last van.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_208602786
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:13 schreef Duvel het volgende:

[..]
De zesde modificatie? Geen idee, mijn Saab is van 1998, die heeft daar minder last van.
Dat klinkt logisch maar volgens mij weet niemand wat de eerste 5 modificaties zijn.

Anyway dat klopt. Dit probleem was het ergst aanwezig bij de T7 motor (vanaf 2000/2001) als ik het me goed herinner.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 31 maart 2023 @ 15:48:41 #258
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208603268
Bedankt allen. Ik heb gewoon de vorige onderhouds garage gebeld, kende de auto nog. Hebben hem 8 jaar in onderhoud gehad en er zit inderdaad de mod6 in. Verder volgens hem in die jaren geen kosten gespaard in het onderhoud.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:49:53 #259
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208614352
Vandaag de deal rond gemaakt. Voor het eerst in mijn leven een SAAB-rijder. Blij mee *O*
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:55:09 #260
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_208614417
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:56 schreef DX11 het volgende:

[..]
Dat klinkt logisch maar volgens mij weet niemand wat de eerste 5 modificaties zijn.
Mod5 is óók een carterventilatie-set: https://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=109506. Wat de andere vier zijn weet ik ook niet ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 1 april 2023 @ 13:23:57 #261
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_208614732
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Vandaag de deal rond gemaakt. Voor het eerst in mijn leven een SAAB-rijder. Blij mee *O*
Proficiat,veel plezier ermee en veel veilige km's. *O*
Foto's!!
Als onze V70 er ooit besluit ermee te stoppen staat dit ook mijn verlanglijstje naast een bmw e39 Touring.
En voor mezelf zou ik nog wel eens een 9-3 cabrio willen hebben.
Graag verwijderen.
  zaterdag 1 april 2023 @ 13:44:29 #262
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208614951
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:23 schreef Charged het volgende:

[..]
Proficiat,veel plezier ermee en veel veilige km's. *O*
Foto's!!
Als onze V70 er ooit besluit ermee te stoppen staat dit ook mijn verlanglijstje naast een bmw e39 Touring.
En voor mezelf zou ik nog wel eens een 9-3 cabrio willen hebben.
Dank je.
Ik heb ook nog een V70 Classic. Cross Country uitvoering. Weet nog niet precies wat ik daar mee ga doen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 1 april 2023 @ 13:48:07 #263
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_208614988
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:44 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Dank je.
Ik heb ook nog een V70 Classic. Cross Country uitvoering. Weet nog niet precies wat ik daar mee ga doen.
Goed onderhouden en misschien aan ons verkopen mits de goede uitvoering en als de tijd er rijp voor is. :s)
Ik ben er na een paar jaar nog steeds niet over uit welke ik fijner vind..onze V70N D5 of de V70 Classic 20v.
Graag verwijderen.
  zaterdag 1 april 2023 @ 14:50:22 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_208615514
Wegwezen met die Lolvo's, dit is het SAAB-topic.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_208760640
Inmiddels een 2 week in bezit van de 9-5 en Mijn Hemel….wat een genot om in te rijden ^O^
Gisteren is ie op de brug geweest en de monteur kon niets vinden wat aandacht nodig had, op het profiel van één van de achterbanden na. Die was nog goed, maar ietsje minder dan de andere drie. Nou, als dat alles is……
Hij was onder de indruk over de staat van de auto icm met de gereden kilometers.

Enige zure is dat er iemand op de eerste (!) dag dat ik hem had het nodig vond om op de parkeerplaats tegen mijn achterbumper aan te schuren, meteen dikke krassen erop. En natuurlijk niet het fatsoen om even een berichtje achter te laten.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_209442187
Oh jee, het SAAB virus steekt bij mij weer de kop op!

In het verleden in het bezit geweest van een 9-3 Coupé uit 2000.

Daarna allerlei "verstandige" auto's gereden, momenteel - pas kort - in het bezit van een Opel Adam uit 2014, maar het is altijd blijven kriebelen.

Nu merk ik dat ik al weken hele dagen op internet aan het struinen ben naar SAAB-advertenties.

Nu dreig ik te vallen als een blok voor een 9-5 uit 2008 bij een SAAB specialist.

Om mijn gevoelens te onderbouwen zou ik hier dan graag van jullie nog wat ervaringen meekrijgen. Wat verbruikt jullie SAAB bijvoorbeeld en wat zijn jullie kwijt aan onderhoud? Is de onderdelenvoorziening nog altijd op orde?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 8 juni 2023 @ 14:41:25 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209442234
Ik zit net op het station om onze dame weer op te halen bij de SaabSpecialist na een beurt en APK, weet nog niet hoeveel het gaat kosten, wel dat de uitlaat vanaf de katalysator naar achteren vervangen is en dat de banden nog door de APK kwamen maar wel aan vervanging toe zijn, maar omdat ik er in oktober toch weer winterbanden om laat leggen heb ik de banden nog niet gedaan, dat regel ik komend voorjaar wel met de bandenman.

Maandag breng ik haar naar de poetser om binnen en buiten te laten poetsen, leer behandelen en een klein scheurtje in het leer van de bestuurdersstoel te laten fixen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 juni 2023 @ 14:43:52 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209442260
Als ik de rekening heb dan werk mijn kosten-Excel weer even bij en kan ik je antwoord geven op de kostenvraag, moet ik wel zeggen dat ik zo'n 7.000 km per jaar rij, dus dat beperkt de kosten redelijk, hoewel dat de kosten per km verhoogt.

9-3 cabrio uit 1999.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209442306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 14:34 schreef Tomatenboer het volgende:

Nu dreig ik te vallen als een blok voor een 9-5 uit 2008 bij een SAAB specialist.

Om mijn gevoelens te onderbouwen zou ik hier dan graag van jullie nog wat ervaringen meekrijgen. Wat verbruikt jullie SAAB bijvoorbeeld en wat zijn jullie kwijt aan onderhoud? Is de onderdelenvoorziening nog altijd op orde?
2.0t Biopower Estate automaat uit 2006 hier. Verbruik (met veel cruisecontrol) is volgens boordcomputer zo'n 8,8l/100km. Wisselt weinig tussen zomer en winter. In de zomer tank ik vaak E85 in Frankrijk, dan stijgt verbruik naar 11l/100km, maar dat kan financieel uit.
Heb haar gekocht in okt 2020 met 244.000 op teller. Nu staat er ca 270.000 op teller. Eerste beurt + APK in 2021 was bijna ¤1000,-. Moest oa motorsteun vervangen worden + twee banden. Beurt vorig jaar + apk was rond de 400 euro, daar waren geen bijzonderheden.
Fijne auto's om te rijden, zeker op lange afstanden. Wel minder wendbaar en lichtvoetig dan de 9-3 2.0t die ik hiervoor had.
Heb de mijne voor iets meer dan 4k gekocht, kun je je ook niet echt een buil aan vallen. Al zijn de prijzen wel hard gestegen de afgelopen tijd, ook voor 9-5's. Onderdelen zijn oa via Elferink nog prima te krijgen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_209442613
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juni 2023 14:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]
2.0t Biopower Estate automaat uit 2006 hier. Verbruik (met veel cruisecontrol) is volgens boordcomputer zo'n 8,8l/100km. Wisselt weinig tussen zomer en winter. In de zomer tank ik vaak E85 in Frankrijk, dan stijgt verbruik naar 11l/100km, maar dat kan financieel uit.
Heb haar gekocht in okt 2020 met 244.000 op teller. Nu staat er ca 270.000 op teller. Eerste beurt + APK in 2021 was bijna ¤1000,-. Moest oa motorsteun vervangen worden + twee banden. Beurt vorig jaar + apk was rond de 400 euro, daar waren geen bijzonderheden.
Fijne auto's om te rijden, zeker op lange afstanden. Wel minder wendbaar en lichtvoetig dan de 9-3 2.0t die ik hiervoor had.
Heb de mijne voor iets meer dan 4k gekocht, kun je je ook niet echt een buil aan vallen. Al zijn de prijzen wel hard gestegen de afgelopen tijd, ook voor 9-5's. Onderdelen zijn oa via Elferink nog prima te krijgen.
Als ik het vooralsnog zo lees allemaal on the webzz is het volgens mij allemaal wel goed te doen. Ik ben van plan tussen de ¤ 1500 en ¤ 2000,- per jaar te reserveren om de auto in goede tot topconditie te houden, en ik reken op een verbruik van 1 op 10. Ik zal zo'n 15.000 tot 16.000 km per jaar rijden.

Ik ben van plan tussen de 5 en 7k uit te geven voor de aanschaf. Daarmee moet je exemplaren kunnen vinden die goed zijn onderhouden en met minder dan 250k op de teller lijkt mij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 8 juni 2023 @ 15:32:26 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209442699
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209443306
1 op 11 is een mooi net verbruik.

Ik heb interesse in een 9-5 2.0t gechipt naar 210 pk dus ik denk niet dat die ook 1 op 11 haalt.

Maar ben vooral benieuwd wat realistisch is qua inschatting van de onderhoudskosten. Ik denk dat ik met pakweg ¤ 1800 per jaar wel goed zou moeten zitten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_209444921
Ik mis mijn Saabs wel erg hoor. Heb nu een wat modernere auto maar het Saab gevoel was toch anders.

Heb nog een versnellingsbak (handbak) liggen voor een 9-3og btw als iemand die nodig heeft :P

https://i.imgur.com/7zpUsVj.jpg

https://i.imgur.com/ErGUFwE.jpg

https://i.imgur.com/3xvChq6.jpg

[ Bericht 28% gewijzigd door DX11 op 08-06-2023 20:25:40 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 8 juni 2023 @ 21:42:24 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_209446503
Ben je dat ding nou nog niet kwijt? :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 juni 2023 @ 21:45:41 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_209446553
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 14:43 schreef Leandra het volgende:
Als ik de rekening heb dan werk mijn kosten-Excel weer even bij en kan ik je antwoord geven op de kostenvraag, moet ik wel zeggen dat ik zo'n 7.000 km per jaar rij, dus dat beperkt de kosten redelijk, hoewel dat de kosten per km verhoogt.

9-3 cabrio uit 1999.
Ik rij net zo'n auto (uit 1998), ik heb hem ruim vijf jaar. Na idioot acherstallig onderhoud in het eerste jaar (o.a. koppeling), is het nu vrij rustig met een keer een deel van de uitlaat dat lekte of een lekkage in de stuurbekrachtiging. En natuurlijk normale slijtage zoals de banden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_209448050
quote:
6s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:42 schreef Duvel het volgende:
Ben je dat ding nou nog niet kwijt? :D
Haha ja blijkbaar word de vraag door de jaren heen niet bepaald groter. Is er nou echt niemand met een 9-3 die een nieuwe bak nodig heeft zou je denken? Ik had dat namelijk wel nodig en hij zou er gewoon in gegaan zijn, ware het niet dat ik hem total loss reed voor die tijd.

Kwam er net ook achter dat Saabforum je advertentie op een gegeven moment automatisch verwijderd, dus dat helpt ook niet echt mee.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 8 juni 2023 @ 23:58:30 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209448137
quote:
2s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:45 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik rij net zo'n auto (uit 1998), ik heb hem ruim vijf jaar. Na idioot acherstallig onderhoud in het eerste jaar (o.a. koppeling), is het nu vrij rustig met een keer een deel van de uitlaat dat lekte of een lekkage in de stuurbekrachtiging. En natuurlijk normale slijtage zoals de banden.
Wij hebben haar 9 jaar en ze had gelijk al groot onderhoud nodig, dus dat was gelijk bij de aankoop al feest, maar dat wist ik.

In de jaren daarna de kap vervangen, en op andere momenten bijna iedere cilinder van de kap, en een nieuwe motorkap geplaatst omdat ik die nog (nieuw) origineel kon krijgen en dat uiteindelijk goedkoper was dan de oude motorkap te laten opknappen.

Verder vooral regulier onderhoud, 6 jaar geleden de einddemper, nu dus de hele uitlaat vanaf de katalysator, volgend voorjaar verse zomerbanden en de koppeling begin wat wazig te worden dus de koppelingsplaten zijn volgend jaar of het jaar daarna aan de beurt, kunnen ze gelijk de olielekkage aanpakken die vrij eenvoudig op te lossen is maar lastig te bereiken, we hadden al afgesproken dat dat zou gebeuren als de koppelingsplaten aan de beurt waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 juni 2023 @ 07:39:17 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_209449137
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij hebben haar 9 jaar en ze had gelijk al groot onderhoud nodig, dus dat was gelijk bij de aankoop al feest, maar dat wist ik.

In de jaren daarna de kap vervangen, en op andere momenten bijna iedere cilinder van de kap, en een nieuwe motorkap geplaatst omdat ik die nog (nieuw) origineel kon krijgen en dat uiteindelijk goedkoper was dan de oude motorkap te laten opknappen.

Verder vooral regulier onderhoud, 6 jaar geleden de einddemper, nu dus de hele uitlaat vanaf de katalysator, volgend voorjaar verse zomerbanden en de koppeling begin wat wazig te worden dus de koppelingsplaten zijn volgend jaar of het jaar daarna aan de beurt, kunnen ze gelijk de olielekkage aanpakken die vrij eenvoudig op te lossen is maar lastig te bereiken, we hadden al afgesproken dat dat zou gebeuren als de koppelingsplaten aan de beurt waren.
Ook een mooie lijst! Maar je krijgt er zoveel voor terug! Ik ben benieuwd of ik hem kan houden tot m'n oudste dochter haar rijbewijs heeft. Nog een jaar of acht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 juni 2023 @ 07:40:22 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_209449139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:44 schreef DX11 het volgende:

[..]
Haha ja blijkbaar word de vraag door de jaren heen niet bepaald groter. Is er nou echt niemand met een 9-3 die een nieuwe bak nodig heeft zou je denken? Ik had dat namelijk wel nodig en hij zou er gewoon in gegaan zijn, ware het niet dat ik hem total loss reed voor die tijd.

Kwam er net ook achter dat Saabforum je advertentie op een gegeven moment automatisch verwijderd, dus dat helpt ook niet echt mee.
Klote dat ie in de prak gereden is, ben jij er goed uit gekomen? Wat was er mis met je oude bak? Die van mij joelt bij koude bak wat in z'n twee, maar dat doet ie al ruim vijf jaar en het wordt eigenlijk niet erger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_209449575
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 07:39 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ook een mooie lijst! Maar je krijgt er zoveel voor terug! Ik ben benieuwd of ik hem kan houden tot m'n oudste dochter haar rijbewijs heeft. Nog een jaar of acht.
Ik vind de verhalen over onderhoud eigenlijk wel meevallen. Wat ik lees over de SAABS hebben ze vergelijkbare onderhoudskosten voor auto's met veel lagere kilometerstanden.

Toen ik 10 jaar terug zelf een SAAB 9-3 Coupé had was mijn ervaring trouwens ook zo.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_209452323
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 07:40 schreef Duvel het volgende:
Klote dat ie in de prak gereden is, ben jij er goed uit gekomen?
Ja echt heel goed, met 80km/h op een andere auto geknald (heel lang verhaal), echt een harde klap, maar het enige wat ik er aan over hield was wat blauwe plekken van de riem.
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 07:40 schreef Duvel het volgende:
Wat was er mis met je oude bak?
Sommige versnellingen "plakte" heel erg irritant, dat je echt hard aan de pook moest trekken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 9 juni 2023 @ 15:02:49 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209453162
Factuur binnen:
In exact 9 jaar ex aankoop en ex de kosten die gelijk na de aankoop gemaakt zijn (beurt, reparaties, zomerbanden (ze stond op winterbanden) en velgen ¤ 6.751,61 incl alles) en 82.134,4 gereden kilometers:

Benzine: ¤ 12.227,17
Belasting: ¤ 6.340,=
Verzekering: ¤ 5.153,16
Onderhoud: ¤ 10.0337,37
Reparaties: ¤ 425,40
Wassen: ¤ 264,=
Bekeuringen: ¤ 0,=

Totaal: ¤ 34.443,10

Gemiddeld ¤ 318,92 per maand.
Inclusief aankoop en alle direct gemaakte kosten dus een totaal van ¤ 41.194,71 wat neerkomt op een gemiddelde van ¤ 381,43 per maand
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 juni 2023 @ 15:39:30 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209453592
Overigens is ¤ 2.674,18 van de onderhoudskosten kapgerelateerd; nieuwe kap, cilinders vervangen.
Dus dat zijn kosten die je alleen bij een cabrio hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209455142
Heb 3 Saabs gehad, heel weinig kosten gehad, volgens mij zelfs alleen maar regulier onderhoud (bij Saab Service Rhenen, geweldige vent!).

Mijn 2e Saab was een ex-garbaragerun Saab (zilver met slecht geverfde zwarte motorkap) die ik voor ¤250 kocht als overbrugging totdat ik de echte volgende Saab kocht, en ook die deed het perfect, foto voor de lol:

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 9 juni 2023 @ 19:36:55 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_209456013
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:12 schreef DX11 het volgende:
(bij Saab Service Rhenen, geweldige vent!).

Copy that, alleen wel een eind weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_209456324
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 19:36 schreef Duvel het volgende:

[..]
Copy that, alleen wel een eind weg.
Ik rij reed ;( er graag voor om, hij heeft meer Saab kennis dan de dealers die er nog zijn, en een flink magazijn met zowel nieuwe als gebruikte onderdelen. En hij kan ook nieuwe sleutels bestellen uit Zweden enz (dus niet zelf slijpen, maar echt origineel gewoon nieuw). Ik kwam er vanaf het begin dat ik Saab had, en zou het een ieder aanraden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 9 juni 2023 @ 21:08:38 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209457064
Vanaf m'n eerste Saab in onderhoud bij Haaima in Barneveld, destijds woonde ik bijna om de hoek, toen ben ik naar Amersfoort verhuisd maar wel bij Haaima gebleven, nu weer bijna om de hoek, andere hoek.
Zeer tevreden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209459186
Ik zal dan waarschijnlijk naar Peter Mink gaan in Breda. Ook een goed aangeschreven SAAB specialist.

Ik ga morgen naar een SAAB 9-5 2.3t kijken heb ik besloten. 😊

Ik vind het wel een beetje spannend, want ik voel heel veel voor weer de overstap naar SAAB maken, maar ik zou er dan wel mijn zorgeloze en "verstandige" jonge Opel voor inruilen, dus dat voelt nog even als een gok en niet de meest verstandige beslissing ooit.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 10 juni 2023 @ 09:40:51 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_209461319
Dat is het ook niet. Maar het rijdt misschien wel leuker.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 10 juni 2023 @ 09:41:29 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_209461328
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:04 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ik rij reed ;( er graag voor om, hij heeft meer Saab kennis dan de dealers die er nog zijn, en een flink magazijn met zowel nieuwe als gebruikte onderdelen. En hij kan ook nieuwe sleutels bestellen uit Zweden enz (dus niet zelf slijpen, maar echt origineel gewoon nieuw). Ik kwam er vanaf het begin dat ik Saab had, en zou het een ieder aanraden.
Eens, ik kom er regelmatig voor bijzondere klussen. Misschien nu in Gouda de SAAB garage is overgenomen ook wel voor regulier onderhoud.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_209495611
Ik heb ondertussen nog altijd geen knoop doorgehakt.

Ik ben wel (alleen) gaan kijken bij een 9-5 in de buurt en een 9-3 sportsedan, maar niet eens een proefrit gemaakt.

Ik merk bij mezelf een behoorlijke drempel om mijn verstandige jonge auto in te ruilen op een oudere auto met een hele geschiedenis waarbij je achterstallig onderhoud en betrouwbaarheid maar moet afwachten.

Kortom, misschien is SAAB dan blijkbaar toch niet de keuze voor mij. :-)

Of ik moet me misschien over die drempel heen zetten en zal de praktijk (waarschijnlijk) gewoon 100% meevallen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 13 juni 2023 @ 09:57:12 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209496219
Het is ook spannend en niet logisch, laat iig door een SaabSpecialist een aankoopkeuring doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209496675
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Kortom, misschien is SAAB dan blijkbaar toch niet de keuze voor mij. :-)
Je kan altijd nog een Volvo overwegen, heb je tenminste nog wel de zweedse roots.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_209496704
Ik ben van een Saab 9000 overgestapt naar een V70. Ik kan niet zeggen dat ik daar heel blij van ben geworden. De V70 is praktischer en echt een prima auto maar ik hield echt van m'n Saab.
Aldus.
pi_209496735
Een Volvo S60 vind ik ook mooie auto's inderdaad, maar op internet lees ik eerlijk gezegd meer slechte verhalen over de S60 dan over de 9-5 en 9-3.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:31:10 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_209714187
Wat is het geworden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 juli 2023 @ 16:24:35 #297
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_209719437
Ik rij nu een aantal maanden Saab, wat een heerlijkheid! Ik moet alleen nog wennen dat Saabrijders onder het rijden elkaar blijkbaar graag groeten. En een praatje willen maken op de parkeerplaats. En mensen die zelf ooit een Saab hebben gehad dat ook graag willen vertellen. Ik heb nog nooit zoveel aanspraak gehad om een auto. Moet er wel om lachen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 1 juli 2023 @ 21:41:29 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_209724903
Dat groeten zie je meer in het oosten dan in het westen, is mijn ervaring.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 juli 2023 @ 21:49:17 #299
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209725065
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 21:41 schreef Duvel het volgende:
Dat groeten zie je meer in het oosten dan in het westen, is mijn ervaring.
Ik zag het destijds zelfs tot in Tsjechië. Al is dat natuurlijk ook ‘oosten’ ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_209726017
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:31 schreef Duvel het volgende:
Wat is het geworden?
Ik rijd nog steeds in mijn Opeltje en heb nog steeds geen knoop doorgehakt.

Eerlijk gezegd denk ik dus niet dat het er nog van gaat komen. 😳
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')