ik heb gewoon geen keus man!
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer kijken in mijn oranje paarse outfit en naar MUD luisteren ???
ik denk dat ik geestelij kdan net boven de 30 uit zou komen
quote:Ja sorrie schat, jij kent dat niet, moet je ook 30+ voor zijn
Op 25 november 2000 23:32 schreef Vork het volgende:
mud?
quote:neeeheee jij bent geen 30 + Dat geloof ik niet.
Op 25 november 2000 23:39 schreef Vork het volgende:
ik ben 30+!maareuh is dat dezelfde Mud als ik denk dat je bedoeld?
Maare Vorkje welke Mud denk jij dat het is dan
eeuh mud de online Rpg?
quote:Heb geen idee welke MUD je bedoeld ik bedoel MUD de band die in de jaren zeventig populair was.
Op 26 november 2000 00:08 schreef Vork het volgende:
als je me geestelijke, fysieke en mentale leeftijd bijmekaar optelt kommik wel op de 30+ uit...
eeuh mud de online Rpg?
maar even serieus Vork. Hoe oud ben je nu echt ?
quote:Jahaaaaa die bedoel ik. hahahah Arcee ik had het kunnen weten Jij bent ook dertig hé
Op 26 november 2000 00:16 schreef Arcee het volgende:
Nee, Mud van de nummer 1 hits Dynamite, Tigerfeet en Lonely This Christmas, allen uit 1974. Jawel, 3 nummer 1 hits in 1 jaar. Zeg maar de Party Animals van de jaren 70 dus.
quote:Yep! En bovenal muziek en nummer 1 hits freak.
Op 26 november 2000 00:19 schreef Zusje het volgende:
Jahaaaaa die bedoel ik. hahahah Arcee ik had het kunnen weten Jij bent ook dertig hé
maar eeuhm... Ik?
zou je moetne weten denk ik..maareuh Raad maar hoe oud ik ben dan...
(tip: iig 30-)
quote:Ik ook
Op 26 november 2000 00:31 schreef Vork het volgende:
Nee due mud kennik niet... ik ben van een generatie jonger...
- Oliecrisis 1973 (autoloze zondagen, benzine op de bon, etc)
- De kapings acties door Zuid Molukkers
- Vredes accoord Israel - Egypte
- Iraanse revolutie
quote:Vanmiddag om 18.00 uur op Ned. 1, de liedjes
Op 25 november 2000 23:32 schreef Zusje het volgende:
Ik ben er ook.
En nu ?Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer
quote:niet om aan te zien, gisteren, dagboek van een herdershond, schaap met 5 poten,
Op 26 november 2000 15:46 schreef Barb het volgende:
Vanmiddag om 18.00 uur op Ned. 1, de liedjes
quote:Goh, leuk topic! Ja ja MUD natuurlijk. Dynamite!
Op 26 november 2000 00:16 schreef Zusje het volgende:
Heb geen idee welke MUD je bedoeld ik bedoel MUD de band die in de jaren zeventig populair was.
Iemand moet dat toch kennen?
[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 26-11-2000 23:22]
quote:Vraag dat maar aan de stratemaker op zee
Op 25 november 2000 23:32 schreef Zusje het volgende:
Ik ben er ook.
En nu ?Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer
quote:Die wijst ons wel de weg denk ik, anders Erik Engerd wel. Ik denk dat we eerst naar het luchtkasteel van Tita Tovenaar moeten om daar de woonwagen van Pipo en Mammeloe op te halen. Om de stratenmaker op zee te bereiken moeten dan wel met de Bereboot. Als er dan maar niemand overboord valt terwijl er ruzie is, want dan onstaat er misschien een duel in de diepte. Alhoewel als we Pipi Langkousmeenemen komt alles misschien wel goed. Ach, misschien kunnen we eerst ranja drinken bij Stuif es in, daarna door naar de Holle Bolle Boom. Weet je wat, we nemen Peppi en Kokki ook mee als matrozen en voor de bediening nemen we Pommetje Horlepiep. Calimero zit momenteel in het BB-huis in de vorm van Dees, die is helaas niet bereikbaar, maar Beertje Colagol misschien wel! En als we dan eindelijk in Hamelen zijn aangekomen dan rennen we ons rot, want we willen allemaal de Gouden Stuiver!
Op 27 november 2000 22:17 schreef buzzer het volgende:
Vraag dat maar aan de stratemaker op zee
quote:De eerste maanlanding van de apollo (11?)
Op 26 november 2000 14:00 schreef Zusje het volgende:
Ach Aernout, zolang je de landing op de maan nog niet bewust hebt meegemaakt, valt het nog wel mee toch?
quote:Ik mis Q&Q.........
Op 27 november 2000 23:44 schreef Tinkerbell het volgende:
Die wijst ons wel de weg denk ik, anders Erik Engerd wel. Ik denk dat we eerst naar het luchtkasteel van Tita Tovenaar moeten om daar de woonwagen van Pipo en Mammeloe op te halen. Om de stratenmaker op zee te bereiken moeten dan wel met de Bereboot. Als er dan maar niemand overboord valt terwijl er ruzie is, want dan onstaat er misschien een duel in de diepte. Alhoewel als we Pipi Langkousmeenemen komt alles misschien wel goed. Ach, misschien kunnen we eerst ranja drinken bij Stuif es in, daarna door naar de Holle Bolle Boom. Weet je wat, we nemen Peppi en Kokki ook mee als matrozen en voor de bediening nemen we Pommetje Horlepiep. Calimero zit momenteel in het BB-huis in de vorm van Dees, die is helaas niet bereikbaar, maar Beertje Colagol misschien wel! En als we dan eindelijk in Hamelen zijn aangekomen dan rennen we ons rot, want we willen allemaal de Gouden Stuiver!
quote:Ja maar, Q&Q zijn natuurlijk mee! En ook Opa en Oma Knots en neef Herbert en tante.. hoe heette ze ook alweer (een kloddertje roze hier, een kloddertje roze daar!) ook.
Op 28 november 2000 00:38 schreef ElizabethR het volgende:
Ik mis Q&Q.........heeeeel erg!
quote:de moord op Kennedy
Op 26 november 2000 13:49 schreef Aernout het volgende:
Ik ben een ouwe lul want ik kan me nog herinneren:- Oliecrisis 1973 (autoloze zondagen, benzine op de bon, etc)
- De kapings acties door Zuid Molukkers
- Vredes accoord Israel - Egypte
- Iraanse revolutie
quote:Oeps...is er ook al een 40+ topic of geldt 30+-topic ook voor mensen die "De Verrekijker" en "Monitor" als favoriete jeugdprogramma op TV hadden?
Op 09 december 2000 18:22 schreef otaku-san het volgende:
Ben ook al een tijdje 30+
quote:U gaat door voor de koelkast!
Op 10 december 2000 00:58 schreef yvonne het volgende:
Wat heb ik gewonnen?
quote:O heerlijk Tink, neef Herbert met z'n 'speledingetjes' en die 'ouwe zemela', of liever gezegd 'ouwe ssemela', want opoe sliste ook nog flink.
Tinkerbell schreef: En ook Opa en Oma Knots en neef Herbert en tante.. hoe heette ze ook alweer (een kloddertje roze hier, een kloddertje roze daar!
Hmm en Rutger Hauer als Floris, wel jammer dat Sindala meespeelde, was toch altijd weer een afknapper als ik net helemaal in een Rutgerzwijmel lag en ineens die achterlijke page pony in beeld kwam en dan ook nog eens die spillebeentjes eronder in zo'n maillot.
Nee, dat was ontnuchterend brute beeldvervuiling voor een meisje bij wie de hormonen als gekken tekeer gingen, Sinda moest moven want Rutger hoorde gewoon in beeld.
Over page pony's gesproken, wat dacht je dan van Slade! Ik weet ook niet precies waarom Zusje, maar Mud en Slade zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Behang zag je niet meer in mijn kamertje van de elkaar overlappende posters met daarop Johnie Rep, Mark Spitz (die zwemmer) en kwijlebabbels als Donny Osmond en wel een muur vol met David Cassidy, errug!
Vorige week nog dat programma gezien wat Bart Peeters presenteert, mijn hemel wat zagen ze (we) er allemaal uit he, genant gewoon, maar toch ook wel lekker nostalgisch om weer eens terug te zien.
Ik ben nog uit de tijd dat er alleen op woensdagmiddag t.v. was. Wij hadden toen nog geen t.v. en ik mocht bij iemand anders naar Dappere Dodo kijken...
[Dit bericht is gewijzigd door just me op 10-12-2000 09:30]
quote:Tante Til (en vergeet Onkel X niet!)
Op 28 november 2000 00:48 schreef Tinkerbell het volgende:en tante.. hoe heette ze ook alweer (een kloddertje roze hier, een kloddertje roze daar!) ook.
quote:Met z'n speledingetjes ja !!
Op 10 december 2000 15:09 schreef Mark het volgende:
Tante Til (en vergeet Onkel X niet!)
En wanneer krijgen wij onze eigen rimpel-smiley?
quote:Faceliffie:
Op dinsdag 02 juli 2002 02:36 schreef dvr het volgende:En wanneer krijgen wij onze eigen rimpel-smiley?
*stom topic vind*
30+ is beautiful man!!......
..... voor een vent dan hé???
jonge poppen schoppen nog steeds bips
quote:"vrij gevestigd rondfratser"
Op dinsdag 02 juli 2002 09:31 schreef zwijntje het volgende:
zwijntje steekt neus voorzichtig om het hoekje om in het 30+ topic te kijken.... wil ik hier wel bij horen?
Met zo'n beroep he je geen keus doos!!
quote:Potverknol! Heb ik dat weer. Dan ga ik er maar even goed voor zitten in dit topic.
Op dinsdag 02 juli 2002 09:35 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
"vrij gevestigd rondfratser"
Met zo'n beroep he je geen keus doos!!![]()
![]()
quote:...en toen reageerde er pas een half uur later weer iemand! Koffie zal inmiddels wel op zijn zeker?
Op dinsdag 02 juli 2002 09:38 schreef zwijntje het volgende:
kopje koffie erbij, koekjes, cd-tje in cd-speler...
Maar goed, even serieus maar. Weten jullie wat ik mooi vind aan het 30+ zijn? Ten opzichte van pubers bedoel ik? Dat je een klein beetje rustiger bent. Niet meer zo nodig kewl hoeft te zijn en je steeds bezig moet houden met wat anderen vinden enzo.
Wat ik wel prettig vind aan 30+ zijn, is je grenzen en voorkeuren beter kennen.
Je begaat geen stommiteiten meer als veel te veel drinken en vervolgens de sloot in fietsen, je haar afscheren of in een belachelijke kleur verven of een relatie beginnen met een volslagen ongeschikt persoon. [das in ieder geval te hopen]
Nadeel is dat je niet meer een onuitputtelijke energie hebt. Vrolijk opstaan na 2 uurtjes slaap en aan het werk gaan, zoals ik 10 jaar geleden nog wel eens deed, dat gaat nu echt niet meer.
quote:ik kan je de weg nar hamelen niet vertellen maar ik wil wel kijken. IN je oranje paarse oufit. en dan luister ik naar Mikado. of Deja Vu van Dave rodgers bij de race tussen Takumi en Wataru.
Op zaterdag 25 november 2000 23:32 schreef Zusje het volgende:
Ik ben er ook.
En nu ?Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer kijken in mijn oranje paarse outfit en naar MUD luisteren ???
En inderdaad, je gaat tegenwoordig wat eerder weg uit de kroeg als je de volgende dag moet werken...
quote:wat dacht je van de kater na een stevig feest??? vreselijk!!!
Op dinsdag 02 juli 2002 10:28 schreef zwijntje het volgende:
Zwijntje checkt de koffievoorraad en schenkt Frollo het laatste beetje koffie + doneert een koekjeWat ik wel prettig vind aan 30+ zijn, is je grenzen en voorkeuren beter kennen.
Je begaat geen stommiteiten meer als veel te veel drinken en vervolgens de sloot in fietsen, je haar afscheren of in een belachelijke kleur verven of een relatie beginnen met een volslagen ongeschikt persoon. [das in ieder geval te hopen]Nadeel is dat je niet meer een onuitputtelijke energie hebt. Vrolijk opstaan na 2 uurtjes slaap en aan het werk gaan, zoals ik 10 jaar geleden nog wel eens deed, dat gaat nu echt niet meer.
Vergeten jullie Swiebertje, Catweazle en de Film van Ome Willem niet? En Stuif-es-in?
Overigens wil ik nog wel even melden dat ik nog eens deelgenomen heb aan Ren-je-rot met Martin Brozius!
Trouwens, een avondje flink stappen wil nog steeds wel lukken, maar inderdaad, de hersteltijd wordt steeds langer.
Als je ouder wordt sterven er dagelijks duizenden hersencellen af, maar de hersencellen die je overhoudt doen wel extra pijn na een overdosis alcohol.
quote:Yep, centen voor de leuke dingen des levens......30 is best ok.....
Op dinsdag 02 juli 2002 13:37 schreef zwijntje het volgende:
Het voordeel weer is dat je these days een taxi kunt betalen als het feest iets te alcoholisch werd!
quote:Ai...
Op zondag 26 november 2000 14:00 schreef Zusje het volgende:
Ach Aernout, zolang je de landing op de maan nog niet bewust hebt meegemaakt, valt het nog wel mee toch?
Is koffie typisch 30+?
Bakkie Koffie, zak chips, doos drop en fokken?
Nah, 's ochtends Zeppelin achteruit kijken, herhalingen van Film van Ome Willem en Paulus en Pippi.
's middags kinderen van school en 's avonds drie pilsjes op de bank, boekje er bij en dan naar bed voor de dagelijkse wip en morgen weer vroeg op.
quote:Gedeelten van deze post zijn uit eigen dagelijkse ervaring andere delen niet.
Op dinsdag 02 juli 2002 16:24 schreef dolle_hond het volgende:
Hmmm, sniff sniffIs koffie typisch 30+?
Bakkie Koffie, zak chips, doos drop en fokken?
Nah, 's ochtends Zeppelin achteruit kijken, herhalingen van Film van Ome Willem en Paulus en Pippi.'s middags kinderen van school en 's avonds drie pilsjes op de bank, boekje er bij en dan naar bed voor de dagelijkse wip en morgen weer vroeg op.
Sorry voor deze self-quote.
geboren vlak na de eerste maanlanding...
quote:Ik kom over een paar maanden nog wel terug
Op dinsdag 02 juli 2002 16:35 schreef zwijntje het volgende:
Nou, het wordt druk in dit topic!
* zwijntje zet megagrote kan koffie en haalt de platenspelers + elpees van vergeten bands onder het stof vandaan....
quote:Atari!
Degenen die dit jaar eindexamen doen werden in 1984 of 1985 geboren. Ze kennen maar één Paus. Bovendien kennen ze geen andere minister-president dan Wim Kok. Wie is eigenlijk Ruud Lubbers? Cola kochten ze altijd al in onverwoestbare plastic flessen. De dop was altijd al van kunststof en niet van metaal. Cola in glazen flessen? En dan maar één liter? Hoe bestaat het! Wat is eigenlijk Ministeck?Atari is voor de meesten net zo vreemd als grammofoonplaten; die hebben ze nooit gekocht, want de CD-speler werd al uitgevonden voor ze geboren waren. Ze hebben nooit Pacman gespeeld. Ze kunnen niet geloven dat er computers waren die je op de televisie kon aansluiten met spelletjes die er niet eens uitzagen als tennis. Twix heette nog nooit Raider. Er was nooit een tijd zonder
merknamen. Wat is eigenlijk houtje-touwtje? En waarom zou je neonkleurige kleding aantrekken? Of bij de schouders kussentjes onder je kleding steken? Schoudervulling bestaat ook al niet meer! Deze generatie heeft nog nooit een televisie met maar drie kanalen gezien. Om helemaal maar te zwijgen van de zwart-wit televisie. Bestonden er ook televisies zonder afstandsbediening?Zij hadden altijd al kabeltelevisie. De Walkman werd door Sony al voor hun geboorte uitgevonden. Rolschaatsen hebben alleen rolletjes achter elkaar, niet naast elkaar. De schoen zit er altijd al aan vast. Ze kennen geen 'Wedden dat' of de 'Showbizquiz' met Jos Brink. Wie is eigenlijk Jos Brink? Ze kennen wel Johan Cruijf. Dat is een voetbalcommentator.
Degenen die nu achttien zijn hebben bij het zwemmen nog nooit over een grote witte haai nagedacht. Het maakt ze niet uit wie J.R. neergeschoten heeft want ze weten niet eens wie J.R. is. Michael Jackson was altijd al blank. Wie of wat is Milli Vanilli? Of een lolo-bal? Ze geloven niet dat Adidas-schoenen ooit populairder waren dan Nikes en dat het topmodel maar 99 gulden kostte en zonder luchtkussens gemaakt werd. Ze weten niet dat je computerprogramma's ook op casettebandjes kunt opslaan en dat je grammofoonplaten omdraaien kunt. De aardige man van Persil kennen ze niet. En wie is Petje Pitamientje? Of Flipje van de Betuwe te Tiel? Maar jij weet dat allemaal.Want jij bent oud..... Ik inmiddels ook lijkt wel!
(heb ergens overigens wel een leuke foto van mezelf in het kinderzitje voorop mijn moeders fiets terwijl zij fietst midden op de snelweg tijdens de oliecrisis!) Wij hadden nog zwart-wit televisie met Centrale antenne en 5 zenders.. een fototoestel met verwisselbare flitsblokken, een renault 6, ook de scharensliep kwam nog aan de deur en het eiervrouwtje!
quote:Die tekst die nergens op sloeg omdat ik examen deed en 80% van wat daarin stond kende.
Op dinsdag 02 juli 2002 17:36 schreef BenKetting het volgende:
Ook ik 30+. Moest aan deze tekst denken; is al eens gepost maar wel, ik moet zeggen heel herkenbaar:
[..]Atari!
Petje pitamientje!
Milli Vanilli!
LP's!
quote:Wat is er mis met 80 ?
Op dinsdag 02 juli 2002 22:27 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Die tekst die nergens op sloeg omdat ik examen deed en 80% van wat daarin stond kende.
quote:De 80+ Fokkers mogen ook een eigen topic openen.
Op dinsdag 02 juli 2002 22:30 schreef tong80 het volgende:[..]
Wat is er mis met 80 ?
Wie heeft er nog meer leuke dertiger-anekdotes van vroeger?
Ben jij ook zo ontzettend Eighties?
Waren jullie als kind in de 70er jaren trouwens ook helemaal GEK op die lange platte choco+caramel bars "Drie Musketiers", en sloeg je hart ook een slag over toen je die twintig jaar later eindelijk weer terugvond, ditmaal onder de naam "Curly Wurly"? En heb je er toen ook meteen tien gekocht om de verloren tijd in te halen, maar heb je ze toen met ontzetting en afschuw weggeflikkerd omdat ze ZO mierezoet waren dat je hele bek er van samentrok??
Binnenkort maar weer eens een Caramac scoren. Ook niet echt lekker, maar wel nostalgisch.
nb Is er hier al een topic over Jeugdsentiment of loop ik nou echt te ver vooruit?
Het enige waarvan ik geheel terug in de tijd ga is eigenlijk muziek.
En dan de echte disco muziek. Ik weet zo snel geen namen, maar als ik het hoor...........
quote:Drie musketiers waren heerlijk, maar CW is echt net iets anders (ook zoeter). Caramac is zelfde muffe hap gebleven.
Op woensdag 03 juli 2002 19:46 schreef dvr het volgende:
Waren jullie als kind in de 70er jaren trouwens ook helemaal GEK op die lange platte choco+caramel bars "Drie Musketiers", en sloeg je hart ook een slag over toen je die twintig jaar later eindelijk weer terugvond, ditmaal onder de naam "Curly Wurly"? En heb je er toen ook meteen tien gekocht om de verloren tijd in te halen, maar heb je ze toen met ontzetting en afschuw weggeflikkerd omdat ze ZO mierezoet waren dat je hele bek er van samentrok??Binnenkort maar weer eens een Caramac scoren. Ook niet echt lekker, maar wel nostalgisch.
nb Is er hier al een topic over Jeugdsentiment of loop ik nou echt te ver vooruit?
quote:Ik had de pest aan disco en nog steeds. Alfred Lagarde op Vara met BetonUUR. Spleen op zondagmiddag bij VPRO. Dat waren de hoogtepunten van de week.
Op woensdag 03 juli 2002 19:59 schreef dvr het volgende:
Ik was een beetje een alternatief en tegendraads ventje, dus ik had destijds DE PEST aan disco. Beegees, Franky Valley, John Travolta, Boney-M, etc vond ik afgrijselijk. Maar laatst betrapte ik me er wel op dat ik met Kazaa ouwe nummertjes van Spargo zat te downloaden die ik eigenlijk best goed vond, stiekem ook toen al
Treets: een soort m&m's
Banjo: een soort marsreep
lange plastic buisjes met rood dopje waar een soort zwart-wit poeder in zat [merkloos]
De gekleurde bolletjes voor op het softijs heette "Discodip"
Knalroze kaugum van Bubbelicious en Hubba Bubba...
offe een zakkammetje in je kontzak die een stukje uitsteekt???
offe de armybelt die je na de sluiting d.m.v. een handige lus haaks op de riem naar beneden laat hangen???
Roots, nullijn schoenen?? liefst suede donkerblauw met beige zool
need i go on???
quote:ok, kabeltrui met trainingsjack met cappuchon eronder en de cappuchon (spelling?) er bij de nek eruit laten hangen
Op donderdag 04 juli 2002 10:18 schreef Frollo het volgende:[..]
JAAA!!!
Trader broeken tot je knieen oprollen met witte sportsokken, NB of Kangaroos schoenen eronder (dit is allemaal uit de electric boogie en breakdance tijd)
Buttons!!!!
Schoudervullingen!
kiwilikeur
Pegeot 103 sp, puch mv 50 en maxi, yamaha fs1, honda ss50
ehhh.... help me
Ben een behoorlijk verstokte dertiger en na vandaag nog een beetje meer.
Ben geboren in The Summer Of Love. En als 11-jarige stapelverliefd geweest op John Travolta.
Sandy (tekst en muziek: Pierre Kartner)
Op t.v.;
- De zevensprong (spannend!)
- Kinderbios (op woensdagmiddag)
- Kanaal 13 (daar was ook nog een voorloper van)
- Barbapapa (huup huup huup....)
- De witte steen
- Programma met de muis
En 's avonds programma's als Babbeloniė (Lous Haasdijk & bril ), De kleine waarheid, Cijfers & Letters.
En de grote shows/quizzen natuurlijk; WieKentKwis, Showbizzquiz, Willem Ruis.
oja, ben nog net van vóór de maanlanding
Luisterde ik ook naar! Met mijn cassetterecorder in de aanslag. En vergeet Demo en Rocktempel niet, met liveconcerten van U2 (toen een nieuw bandje) waar Marc Stakenburg dan om de 5 minuten "dit is KRO's RRRRRocktempel!" doorheen moest lullen, om het tapen tegen te gaan. Spleen was ook erg goed, die draaiden obscure Neue Welle maar ook britse experimentele muziek en afrikaanse reggae enzo... klanken die je nooit meer hoort.. behalve op mijn oude tapejes, die ik nog steeds heb
eerst rib (wijd van boven, smal bij de enkels)
spijker
spijker aansnoer- hoogwater
tuinbroeken..
En oh ja, (wimbledon staat aan)
Bjorn Borg speelde toen nog met een houten tennisracket! Als ze toen 80 km/uur sloegen was het veel...
quote:Jaaaa.. De Avondspits!!!
Op donderdag 04 juli 2002 14:26 schreef qube808 het volgende:
Weeshuis van de hits
Dubbelisjes
Frits Spits
en op zondagmiddag een liefdesprogramma, met Paul de Leeuw..
Radio Romantica of zo??? naam weet ik niet meer!
En wat dachten jullie van de zaterdagmiddag met Dik Voormekaar en dan:
LOS-VAST MET JAN RIETMAN!!!!!!!
Volgens mij deed hij dat samen met Paul v/d Lugt (toch?)
quote:dat zou kunnen.. ik weet het niet meer eik
Op donderdag 04 juli 2002 14:40 schreef Eska het volgende:
'Lieve Paul' heette dat programma. Was wel leuk ja.Volgens mij deed hij dat samen met Paul v/d Lugt (toch?)
"Ben jij een A-tje, een B-tje of een C-tje?" :-)
De pubers van nu zijn volgens mij allemaal A-tjes..
quote:*even heel stil wordt*
Op donderdag 04 juli 2002 14:35 schreef Ole het volgende:
En wat dachten jullie van de zaterdagmiddag met Dik Voormekaar en dan:
LOS-VAST MET JAN RIETMAN!!!!!!!
Jezus, dat was mooi. Rond dat uur waren we meestal met het hele gezin boodschappen doen. En dan ging moeder naar de bakker, vader naar de slager, en mijn broertje en ik bleven achter in de auto naar Dik Voormekaar luisteren.
Los Vast was ook geweldig ja. Heb het Eerste Kuip-Spektakel nog ergens op cassette(s) staan...
worden allebei nooit herhaald - te tijdsgebonden, maar destijds erg leuk.
quote:Daar hebben ze ooit een brief van mij voorgelezen.
Op donderdag 04 juli 2002 11:51 schreef Bannie het volgende:
de Ko de boswachtershow op de radio, zondagochtend: Beesten in het nieuws!
Zielig hč?
quote:Van jou ook al? Van mijn vriend hebben ze ook eens een brief voorgelezen daar!!! Ik zal es vragen waar die over ging!
Op vrijdag 05 juli 2002 00:04 schreef Quenda het volgende:[..]
Daar hebben ze ooit een brief van mij voorgelezen.
Was iets in de strekking van; " we hadden 2 goudvissen, maar die zijn nu dood, we hadden ook 2 hamsters en die gingen ook dood , ook hadden we een cavia die dood ging en een hond die een spuitje moest, de waterschildpadjes en de witte muizen zijn nu ook al dood en ik heb een Griekse landschildpad gehad, en die heeft mijn vader levend begraven omdattie dacht dat ie dood was."Zielig hč?
of 'club de france' broeken corduroy ? in hele hippe kleuren !
quote:curduroy jaaah (ik noem het gewoon rib..) geloof dat ik een rode heb gehad of zo iieeeeewww!!!
Op vrijdag 05 juli 2002 00:07 schreef turfie1 het volgende:
hoge spijkerbroeken met zo'n smal wit centuur erdoorof 'club de france' broeken corduroy ? in hele hippe kleuren !
Wat heb ik mijn moeder vervloekt toen zeg.
quote:en toen doe Maar zong '32 jaar'
Op donderdag 04 juli 2002 23:58 schreef turfie1 het volgende:
>> meldt zich aan32 jaar en een beetje raar
quote:Zal wel dezelfde strekking hebben, bijna alle beestjes in brieven waren dood
Op vrijdag 05 juli 2002 00:05 schreef Ole het volgende:[..]
Van jou ook al? Van mijn vriend hebben ze ook eens een brief voorgelezen daar!!! Ik zal es vragen waar die over ging!
quote:Zo'n corduroy zwarte broek met een wit satijnen biesje aan de zijkant ken ik wel..
Op vrijdag 05 juli 2002 00:07 schreef turfie1 het volgende:
of 'club de france' broeken corduroy ? in hele hippe kleuren !
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 00:10 schreef static het volgende:
Of een appeltje genaaid op je kapotte broek.Wat heb ik mijn moeder vervloekt toen zeg.
quote:Die bedoel ik!!!
Op vrijdag 05 juli 2002 00:16 schreef Quenda het volgende:[..]
![]()
![]()
(deed je moeder ook van die keigave knielappen op je broek?? Mijn broertje kreeg die namelijk altijd en was daar ook niet echt happy mee geloof ik.)
quote:Ja, en die zijn nu weer helemaal je van het..
Op vrijdag 05 juli 2002 00:18 schreef static het volgende:[..]
Van die bell-bottom spijkerbroeken moest ik ook nog wel eens dragen. Wat een ramp zeg.
Ik ben ook vele malen appeltjeskwaad op mijn mam geweest !
quote:had je ook je zwemdiploma-dingetje op je badpak?
Op vrijdag 05 juli 2002 00:20 schreef turfie1 het volgende:
Oww wat is dat appeltje of aarbei op je broek herkenbaar zeg !!Ik ben ook vele malen appeltjeskwaad op mijn mam geweest !
quote:Wheeeh , nee die had ik niet.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:21 schreef Ole het volgende:[..]
had je ook je zwemdiploma-dingetje op je badpak?
Of je wel je A diploma had???
quote:Ja! Ik wel ja...
Op vrijdag 05 juli 2002 00:21 schreef Ole het volgende:[..]
had je ook je zwemdiploma-dingetje op je badpak?
Maar in mijn geval was het een zwembroek.
Ik was nog iets te klein om het te begrijpen maar vond het altijd reuze spannend haha
quote:Pcies!
Op vrijdag 05 juli 2002 00:13 schreef Ole het volgende:
en toen doe Maar zong '32 jaar'
vond ik 32 echt heel oud.. En nu zijn wij het ook!!!
Tis wel een beetje raar, 32 jaar...
quote:nietus !
Op vrijdag 05 juli 2002 00:27 schreef topdroppie het volgende:
ik had een appeltje op mijn zwembroek
quote:en hoe hoger je diploma, hoe beter!! A dan schaamde je je nog wel...
Op vrijdag 05 juli 2002 00:26 schreef static het volgende:[..]
Ja! Ik wel ja...
Maar in mijn geval was het een zwembroek.
En moet je ook eens denken wat er NIET was:
-mobiele telefoons
-computer (niet in elk huis iig)
-cd
quote:Idd! Ik moest altijd net naar bed als dat begon.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:27 schreef turfie1 het volgende:
En weet niet of het hier al genoemd is maar kennen jullie Q en Q nog ?Ik was nog iets te klein om het te begrijpen
quote:ik ook! maar mijn broer (2 jaar ouder) die snapte het wel!!!
En weet niet of het hier al genoemd is maar kennen jullie Q en Q nog ?Ik was nog iets te klein om het te begrijpen maar vond het altijd reuze spannend haha
quote:Maar ik mocht altijd wel kijken naar de Fabeltjeskrant, Tita Tovenaar en Toppop (die laatste snap ik eik niet zo, maar het was wel zo!)
Op vrijdag 05 juli 2002 00:29 schreef Arcee het volgende:[..]
Idd! Ik moest altijd net naar bed als dat begon.
quote:Zegt mij helemaal nix, zo'n zwemdiploma-dingetje op je badpak... misschien omdat ik geen badpak had?
Op vrijdag 05 juli 2002 00:28 schreef Ole het volgende:
en hoe hoger je diploma, hoe beter!! A dan schaamde je je nog wel...
quote:Was dat op de BRT?
En weet niet of het hier al genoemd is maar kennen jullie Q en Q nog ?Ik was nog iets te klein om het te begrijpen maar vond het altijd reuze spannend haha
Dat heette toch Merlina?
Dat wordt iig geval elke zaterdag weer herhaald, hilarisch als je het terug ziet.
quote:Ja, ik heb A, B en C, en ik weet nog dat je voor een van die diploma's (weet niet meer welke) met kleren aan in het zembad moest springen.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:28 schreef Ole het volgende:[..]
en hoe hoger je diploma, hoe beter!! A dan schaamde je je nog wel...
En moet je ook eens denken wat er NIET was:
-mobiele telefoons
-computer (niet in elk huis iig)
-cd
quote:Nee bij de KRO met Quintus en Quarreles en een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg geloofwaardig verhaal
Op vrijdag 05 juli 2002 00:32 schreef static het volgende:[..]
Was dat op de BRT?
Dat heette toch Merlina?
Dat wordt iig geval elke zaterdag weer herhaald, hilarisch als je het terug ziet.
quote:Jaaa! Maar volgens mij was ik te jong voor Pipo de Clown.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:31 schreef Ole het volgende:
Maar ik mocht altijd wel kijken naar de Fabeltjeskrant, Tita Tovenaar
En ook voor Kunt U Ons De Weg Naar Hamelen Vertellen, Meneer. Hoewel ik dat wel retespannend vond. Ik voel de sfeer van die serie nog als ik er aan denk... maar geen idee waar het over ging.
Overigens roeleerde Barbapapa wel behoorlijk toen.
quote:Wrom snap je dat niet zo?
en Toppop (die laatste snap ik eik niet zo, maar het was wel zo!)
quote:Volgens mij was Q en Q gewoon op een van de 2 nederlandse zenders
Op vrijdag 05 juli 2002 00:32 schreef static het volgende:[..]
Was dat op de BRT?
Dat heette toch Merlina?
Volgens mij ging het over de avonturen van 2 hele slimme jongens
quote:Klopt.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:35 schreef turfie1 het volgende:[..]
Volgens mij was Q en Q gewoon op een van de 2 nederlandse zenders
(meer hadden we ook niet, ja met een antenne konden we nog net duitsland zien sneeuwen haha )Volgens mij ging het over de avonturen van 2 hele slimme jongens
Schitterende serie.
quote:En een retestoer paard! Nu zou ieder kind zich schamen op zo'n pony, maar toen was-ie echt wel de held.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:34 schreef topdroppie het volgende:
Nee bij de KRO met Quintus en Quarreles en een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg geloofwaardig verhaal
quote:Dat kan ik me niet herrineren, ik denk niet dat ik dat heb gezien.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:34 schreef topdroppie het volgende:[..]
Nee bij de KRO met Quintus en Quarreles en een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg geloofwaardig verhaal
Weet nog wel een Nederlandse serie die zich op Bonaire afspeelde, had iets met een dolk te maken ofzo, daar was een keer een shot van een schedel in een gezonken boot.
Ik heb nachten wakker gelegen.
quote:en ....
Op vrijdag 05 juli 2002 00:35 schreef Arcee het volgende:[..]
Overigens roeleerde Barbapapa wel behoorlijk toen.
[..]
*terugdenkt*
quote:Volgens mij speelde het gewoon in Bloemendaal hoor of hebben we een andere serie gezien ?
Op vrijdag 05 juli 2002 00:37 schreef static het volgende:[..]
Dat kan ik me niet herrineren, ik denk niet dat ik dat heb gezien.
Weet nog wel een Nederlandse serie die zich op Bonaire afspeelde, had iets met een dolk te maken ofzo, daar was een keer een shot van een schedel in een gezonken boot.
Q&Q THE MOVIE II
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 00:37 schreef turfie1 het volgende:
barbapappa, barbamama, barbabob, barbabel, en barbababy ?
Van links naar rechts: Barbapapa (roze), Barbalalla (groen), Barbabob (zwart), Barbabenno (blauw), Barbabella (paars), Barbabee (geel), Barbabientje (oranje), Barbaborre (rood) en Barbamama (zwart).
quote:Jaaa! Paulus rules!
Op vrijdag 05 juli 2002 00:38 schreef topdroppie het volgende:
en ....
de bereboot
beertje collagol
paulus de boskabouter
bijna elke avond tom & jerry
En de Kinderbios, elke woensdagmiddag.
quote:Jeet je hoe kom je er aan ? Ik zie ze zo weer allerlei vormen aan nemen ineens ! En wie was nou degene die zijn vele haar altijd in de war had dan ?
Op vrijdag 05 juli 2002 00:41 schreef Arcee het volgende:[..]
Van links naar rechts: Barbapapa (roze), Barbalalla (groen), Barbabob (zwart), Barbabenno (blauw), Barbabella (paars), Barbabee (geel), Barbabientje (oranje), Barbaborre (rood) en Barbamama (zwart).
![]()
quote:Ik denk een andere, want ik weet nog heel goed dat die aflevering tijdens Sinterklaas uit werd gezonden en ik eigenlijk heel blij zou moeten zijn met de kadootjes van de Sint maar eigenlijk gewoon bang was.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:40 schreef topdroppie het volgende:[..]
Volgens mij speelde het gewoon in Bloemendaal hoor of hebben we een andere serie gezien ?
Toen was het nog leuk.. 'Op een onbewoond eiheland'
quote:Keertje eerder in een topic gebruikt en ff opgezocht.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:43 schreef turfie1 het volgende:
Jeet je hoe kom je er aan ?
quote:Die zwarte, Barbabob.
Ik zie ze zo weer allerlei vormen aan nemen ineens ! En wie was nou degene die zijn vele haar altijd in de war had dan ?
Ik ben beertje Colargol
beertje dat kan zingen
trala do re mi fa sol
'k dans erbij het is te dol
............
Ik kreeg een fluitefluit
Van de koning van de vogels
En ik fluit nu luid
Ik beleef zoveel
lach en leer en huil en speel
............
ik beleef zo veel
dansen en ik leer en speel
met mijn fluitefluit
blaas ik elk verhaaltje uit
fuutfuut,fuutfuut,fuutfuut
Kinderen nu opgelet
nu gaan het beginnen
trala do re mi fa sol
ik ben beertje Colargol
http://home.concepts.nl/~lwmkeijs/ned/bb011.htm
[Dit bericht is gewijzigd door topdroppie op 05-07-2002 00:47]
quote:Was dat iets waar kleine meisjes naar keken ? De naam zegt me wel wat maar daar houdt het ook mee op :-)
Op vrijdag 05 juli 2002 00:43 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Schiet me ineens te binnen: Catweazle!
Enne .... de film van ome willem natuurlijk !!!
quote:Gaaaaaaaaaf!!
Op vrijdag 05 juli 2002 00:43 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Schiet me ineens te binnen: Catweazle!
**en nog steeds gaaf!**
quote:Mocht ik in die tijd een schaap met 5 poten tegengekomen zijn had ik er zeker naar gekeken. Maar dat zou ik nu ook doen
Op vrijdag 05 juli 2002 00:47 schreef Arcee het volgende:
Keek iemand naar 't Schaap met de 5 Poten? Ik niet, was er te jong voor, maar ik heb er wel 'es stukken van gezien en vond de muziek altijd zo leuk. Vooral 'Als je mekaar niet meer vertrouwen kan'. Superleuk nummer!
quote:Misschien toch meer iets voor het 40- topic
Op vrijdag 05 juli 2002 00:46 schreef turfie1 het volgende:[..]
Was dat iets waar kleine meisjes naar keken ? De naam zegt me wel wat maar daar houdt het ook mee op :-)
quote:Daar zie je de laatste weken veel herhalingen van, verbaas me nog steeds over de plaspauzes waarin iedereen opeens tegelijktijdig voelt dat * ze moeten* .
Op vrijdag 05 juli 2002 00:46 schreef turfie1 het volgende:
Enne .... de film van ome willem natuurlijk !!!
En dat het nu herhaald wordt bewijst wel dat het nog steeds leuk is
quote:Was nog een gave serie, maar kan niet meer op de naam komen.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:48 schreef Quenda het volgende:[..]
Gaaaaaaaaaf!!
**en nog steeds gaaf!**
quote:Floris misschien ?
Op vrijdag 05 juli 2002 00:54 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Was nog een gave serie, maar kan niet meer op de naam komen.
Iets met een eng kasteel, wolf en van Nederlandse makelij. weet jij het nog? Leek op: 'Het uur van de wolf' maar dan anders.......
quote:Nee, geen wolf een geen kasteel
Op vrijdag 05 juli 2002 00:57 schreef turfie1 het volgende:[..]
Floris misschien ?
Met Rutger Houwer ?
Btw, die Floris was toch aan de wieken van een molen gebonden ooit?
quote:Was dat niet Don Quishot ( of zoeiets ) ?
Op vrijdag 05 juli 2002 01:01 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Nee, geen wolf een geen kasteel
Was eik meer een ruine ipv een kasteel.Btw, die Floris was toch aan de wieken van een molen gebonden ooit?
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 01:04 schreef turfie1 het volgende:[..]
Was dat niet Don Quishot ( of zoiets ) ?
quote:Ja, hij hangt er nog altijd
Op vrijdag 05 juli 2002 01:01 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Nee, geen wolf een geen kasteel
Was eik meer een ruine ipv een kasteel.Btw, die Floris was toch aan de wieken van een molen gebonden ooit?
quote:Volgens een search op het Inet: 'De Vloek Van Woestewolf'
Op vrijdag 05 juli 2002 00:58 schreef Grobbenkuiken het volgende:
*denk*Woestewolf? of zoiets?
de akteurs speelden tegen een blauwe achtergrond (blue screen/chroma key), met twee andere kamera's werd de getekende 3D-achtergrond opgenomen en bij de opname van de akteurs gevoegd
Valet de knecht (Henk Molenberg) met Hannes
Dokter Kroch (Henk van Ulsen)
De Hertog van Woestewolf (Ton van Duinhoven)
Deze serie zegt mij overigens helemaal niets.
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 00:57 schreef turfie1 het volgende:[..]
Floris misschien ?
Met Rutger Houwer ?
quote:Stond er niet bij.
Op vrijdag 05 juli 2002 01:05 schreef static het volgende:
Uit welk jaar was dat?
quote:* flieft op Floris ! *
Op vrijdag 05 juli 2002 01:09 schreef Quenda het volgende:
[afbeelding]
quote:Yeps, precies wat ik bedoelde. Ik kon er niet van slapen, zo spannend vond ik het. Ik weet niet uit welk jaar de serie komt, maar mijn bouwjaar is 65.
Op vrijdag 05 juli 2002 01:05 schreef Quenda het volgende:[..]
Kom ik plots op *Ren je ...Rot!!*
quote:met Martin Brozius en Lars Boom
Op vrijdag 05 juli 2002 01:16 schreef Quenda het volgende:
http://www.bubblegum.nl/bgtv/demon/hamelen/images/wiw/
(fotootjes van HamelenspelersKom ik plots op *Ren je ...Rot!!*
en het rennen om de ballen
quote:Ik heb het even opgezocht: 1974
Op vrijdag 05 juli 2002 01:05 schreef static het volgende:
Uit welk jaar was dat?
quote:Toen was ik 4, niet echt in staat om aandachtig televisie te kijken dus.
Op vrijdag 05 juli 2002 01:20 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Ik heb het even opgezocht: 1974
Wilbur Quant
Aristides Quarles
van Ispen
Opa Quarles
Q en Q, duu duu dudu, du du du duu du duu, du du-du-du
Q en Q, duu duu dudu, du du du
Duhdada daa dada daa dada daa dum
Jadada daa dada daa dada dum
Jadada daa dada daa dada daa dum
Duhdada daa dada dum
Q en Q, tuu duu dudu, du du du
Duhdada daa dada dum
Elke keer weer als ik denk dat ik het weet
Is er weer een andere vent verdacht
Enne, wat betekent die rooie Mercedes
Die in het bos op ze wacht?
Nou, ik kijk vast weer naar eh:
Q en Q, tuu duu dudu, du du du
(gitaarsolo)
Q en Q, duu duu dudu, du du du du
Nou m'n zusje die verstopt zich met vuurrooie wangen
Achter de rug van m'n vader z'n stoel
Af en toe kijkt ze 'es en dan roept ze: Ik ben bang
Nou, en op die manier mist ze wel een boel
M'n moeder zegt dat ze weet wie het gedaan heeft
Die man met die gele ogen
Jaa, maar dat weet ik ook
Zwartjes, die wou dat huis natuurlijk verkopen, ofzo
Ik wou dat m'n opa en ik iemand wisten
Die zich bijzonder misdadig gedroeg
Want dan bedacht ik natuurlijk meteen weer een paar listen
Ik ken listen genoeg
Duhdada daa dada dum
Q en Q, duu duu dudu, du du du du
quote:JEETJE wat ben ik dan nog een broekie hihi
Op vrijdag 05 juli 2002 01:22 schreef static het volgende:[..]
Toen was ik 4, niet echt in staat om aandachtig televisie te kijken dus.
Helemaal te gek die plaatjes , wat er allemaal wel niet naar boven komt ?!?
quote:Ingekleurd en wel hahaha.
Op vrijdag 05 juli 2002 01:28 schreef Quenda het volgende:
[afbeelding]
quote:* Grobbenkuiken voelt zich aangesproken
Op vrijdag 05 juli 2002 01:29 schreef Quenda het volgende:
[afbeelding]Ik vond die Grobbebollen altijd zo leuk
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbenkuiken op 05-07-2002 01:34]
quote:Wat had ik daar een hekel aan zeg!
Op vrijdag 05 juli 2002 01:31 schreef turfie1 het volgende:
Familie KNOTS !!!
quote:En een klodddderrrrtjuhhhh hierrrrrr....
Op vrijdag 05 juli 2002 01:31 schreef turfie1 het volgende:
Familie KNOTS !!!
quote:ik ook
Op vrijdag 05 juli 2002 01:33 schreef static het volgende:[..]
Wat had ik daar een hekel aan zeg!
Ik moest verplicht kijken, ook al zat ik zowat in de puberteit.
quote:Ik vond en vind dat nog steeds heel erg toppie !
Op vrijdag 05 juli 2002 01:33 schreef static het volgende:[..]
Wat had ik daar een hekel aan zeg!
quote:Met robert "all you (NOT) need" ten brink
Op vrijdag 05 juli 2002 01:34 schreef static het volgende:
Kan iemand zich nog de eerste uitzending van het Jeugdjournaal herinneren?Ik moest verplicht kijken, ook al zat ik zowat in de puberteit.
* Quenda heeft zelfs nog een foto in d'r fotoalbum waar ze op Pipo's schoot zat
Klukkluk
De Dikke Deur waar zijn de taartjes?
quote:Yep..
Op vrijdag 05 juli 2002 01:36 schreef topdroppie het volgende:[..]
Met robert "all you (NOT) need" ten brink
quote:Cooooollll
Op vrijdag 05 juli 2002 01:35 schreef static het volgende:
En de Stratenmakers op zee?
en *ot en hoe zit het nou met Sien? "
quote:Kun je nagaan, volgend jaar komt er een bioscoop-film...
Op vrijdag 05 juli 2002 01:36 schreef Quenda het volgende:
[afbeelding]* Quenda heeft zelfs nog een foto in d'r fotoalbum waar ze op Pipo's schoot zat
[afbeelding]Klukkluk
[afbeelding] De Dikke Deur waar zijn de taartjes?
Edit: typo.
[Dit bericht is gewijzigd door static op 05-07-2002 01:38]
quote:Ja , maar dat was voor een iets ouder publiek dan ik op dat moment was.
Weet nog dat ik met mijn oortjes zat te klapperen toen het onderwerp Sexuele Voorlichting was hahaha.
quote:Denk dat ik wel ga kijken
Op vrijdag 05 juli 2002 01:37 schreef static het volgende:[..]
Kun je nagaan, volgens jaar komt er een bioscoop-film...
quote:Je bent een liegbeest, een jokkebrok, van acht;ren en van vooooren...
maar ga er as-je-blieft mee door, want het is zo grap-ig om te ho-ren...
zoiets toch??
quote:http://www.geocities.com/joostprinsentwee/pstratemaker2.html
Op vrijdag 05 juli 2002 01:42 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Quenda, kan je ook nog een plaatje van Eric Engerd opdiepen?
Bij voorbaat
http://www.geocities.com/joostprinsen/pstratemaker.html
(klik op de url's voor een aantal mp3-tjes!!
http://www.geocities.com/joostprinsen/
Voor plaatjes (geocitiesplaatjes linken lukt hier niet)
quote:Ik ook ja.
Op vrijdag 05 juli 2002 01:38 schreef Quenda het volgende:[..]
Denk dat ik wel ga kijken
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 01:45 schreef Quenda het volgende:[..]
http://www.geocities.com/joostprinsen/
Voor plaatjes (geocitiesplaatjes linken lukt hier niet)
Keek jij ooit naar Farce Majeure? Ik was wel klein, maar ik kan het me nog wel herinneren.
quote:Ik was altijd bang voor die vent.
Op vrijdag 05 juli 2002 01:52 schreef Quenda het volgende:
http://members.home.nl/ger.schinkel/home.htm?pagetwo.htm~mainFrame
mp3-tjes van JJ de Bom.
quote:Jaaah! Alleen snapte ik het nooit...
Op vrijdag 05 juli 2002 01:52 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Keek jij ooit naar Farce Majeure?
Maar dat kwam door de leeftijd...
quote:* Grobbenkuiken open deur sluit
Op vrijdag 05 juli 2002 01:54 schreef static het volgende:[..]
Jaaah! Alleen snapte ik het nooit...
Dan kwam het mooi uit dat die door Leontien Ceulemans gepresenteerd werd, die even later nog in de Playboy verscheen.
De Familie Knots werd door mij ook hartstochtelijk gehaat. Wat een hoop onzin en drukte was dat.
Van de Stratemaker-op-Zee-show had ik boven mijn bed een prachtige poster met daarop het hele alfabet, geschreven in poep en pies!
Ik herinner me verder dat ik eens een hele dag halsreikend had uitgezien naar het Donald Duck tekenfilmuurtje dat op die avond zou komen. Dat was maar eens in de drie maanden ofzo. Ik zat al helemaal klaar, komt er ineens een nieuwsbericht over een treinkaping bij Beilen (of was het De Punt?). Donald Duck werd afgelast..! Wat was ik verontwaardigd dat ze die trein precies op mijn Donald Duck-dag hadden gekaapt!
Mijn grootste heldin was zonder twijfel:
Die natuurlijk ook een jaartje ouder geworden is, maar nog steeds als Pippi herkenbaar is:
quote:Yep, en heb genoten van herhalingen onlangs op tv
Quenda!
Keek jij ooit naar Farce Majeure? Ik was wel klein, maar ik kan het me nog wel herinneren.
quote:Herhalingen? Gemist!
Op vrijdag 05 juli 2002 02:04 schreef Quenda het volgende:[..]
Yep, en heb genoten van herhalingen onlangs op tv
quote:http://www.ouwejongens.nu/leven.ram
Farce Majeure?
(je hebt wel realplayer nodig om het te beluisteren!
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 02:21 schreef Quenda het volgende:[..]
http://www.ouwejongens.nu/leven.ram
http://www.ouwejongens.nu/koeweit.ram
http://www.ouwejongens.nu/zitten.ram
http://www.ouwejongens.nu/vervoer.ram
http://www.ouwejongens.nu/blabla.ramIk vind ze leuk! Super tnx!
(je hebt wel realplayer nodig om het te beluisteren!
http://www.ouwejongens.nu/farce.htm
melodie 1: Het is uit het leven gegrepen melodie 2: Zij kon het lonken niet laten
(Farce majeure) (Wim Sonneveld) (melodie 1) Jįįįįįį (met veel gerammel),
het is uit het leven gegrepen,
het is uit het leven een greep.
Het geluk is altijd met de lepen,
ja, het is uit het leven een greep.
(gezellig hč) Roept u maar: Veiligheid!!!!
De veiligheid op straat, Wie wetten overtreedt,
daar kun je goed mee scoren. we zullen 'm vierendelen,
Oh wee, de onverlaat, maar 't eigenlijke probleem
die nu nog niet wil horen is dat wij niet kunnen delen, jįįįį/néééé,
het is uit het leven gegrepen,
het is uit het leven een greep.
Het geluk is altijd met de lepen, (dikke knipogen, gerammel, etc.)
ja, het is uit het leven een greep. Roept u maar: Armoede!!!!!!!!
(melodie 2)
Zeg, armoede, mijn vriend,
daar moet je niet mee spotten:
vernederingen, zorgen en je sterft ook snel,
maar in dit landje hoeft
geen mens echt te verrotten (néééé, néééé),
dus armoe schijnt er niet,
maar armoe is relatief,
dus vragen wij maar eens naar de rijken in ons land, W ą ą ą ą ą ą ą ą n t :
die kunnen het graaien niet laten,
ze graaien uit iedere beurs.
Dat spuit nu toch echt uit de gaten
en oh, oh, oh, oh, ooooooooh . . . . . .
daar komt narigheid van.
Roept u maar: Onderwijs!!!!! Gezondheidszorg!!!!!!
(melodie 1) (melodie 1)
Op school zie je concreet In de gezondsheidszorg, wiens ouders moeten derven, daar is het wachtwoord: WACHTEN !!!!!!!
maar 't is toch echt te gek: Ik heb om deze bril
een kind kan armoe erven. slechts twee jaar zitten smachten.
Jįįįįį, het is uit ONS/MIJN leven gegrepen,
(pauze . . . . rammel-de-rammel)
het is uit MIJN/ONS leven een greep.
(pauze . . . . rammel-de-rammel)
Het geluk is altijd met de lepen,
ja, het is uit het leven een greep. Totdat jullie zeggen: Het is genoeg!!!!
quote:Just my 2 cents;
Op vrijdag 05 juli 2002 02:31 schreef Quenda het volgende:
Mogen we even tijd voor sociale rechtvaardigheid??? verkiezingen
melodie 1: Het is uit het leven gegrepen melodie 2: Zij kon het lonken niet laten
En stiekem naar Peyton Place...dan sloop ik mijn bed uit en keek door de kier van de deur.. (smalbeeld tv )
Op woensdag middag had je een kinderprogramma... De Kijkdoos heette dat ..vond die man zo eng met die cape..
Gompie en Peentje ...
Rikkie en Slingertje...
Zucht...
quote:Daar heb ik nog een LP van!
Op vrijdag 05 juli 2002 02:44 schreef milagro het volgende:
Rikkie en Slingertje...
quote:Joh
Op vrijdag 05 juli 2002 02:48 schreef static het volgende:[..]
Daar heb ik nog een LP van!
Gompie ken je ook nog? Was een walrus, dacht ik
"Knuffie voor Gompie"
quote:ik twee singeltjes..
Op vrijdag 05 juli 2002 02:48 schreef static het volgende:[..]
Daar heb ik nog een LP van!
http://users.compaqnet.be/blommenkinders/discografie.html#s21
had mijn moeder weer een vreselijke hekel aan texten van Armand
(*Zoek Je Zo Een Zelfde Verschijnsel Mens**Toekomst **Dat is juist de pest ** e.v.a)
quote:Is dat niet die serie, waar aan het slot van de laatste aflevering de spelers weer in de normale wereld komen, maar een van hen nog met een voet in de andere wereld blijft hangen en dan zonder voet verder moet?
Op vrijdag 05 juli 2002 01:05 schreef Quenda het volgende:[..]
Volgens een search op het Inet: 'De Vloek Van Woestewolf'
de akteurs speelden tegen een blauwe achtergrond (blue screen/chroma key), met twee andere kamera's werd de getekende 3D-achtergrond opgenomen en bij de opname van de akteurs gevoegd
Valet de knecht (Henk Molenberg) met HannesDokter Kroch (Henk van Ulsen)
De Hertog van Woestewolf (Ton van Duinhoven)
quote:Dat was toch 'Duel in de diepte'? Met een nog jonge Peter Faber. Doodeng inderdaad. Hebben we tegelijkertijd wakker gelegen waarschijnlijk!
Op vrijdag 05 juli 2002 00:37 schreef static het volgende:Weet nog wel een Nederlandse serie die zich op Bonaire afspeelde, had iets met een dolk te maken ofzo, daar was een keer een shot van een schedel in een gezonken boot.
De eerste uitzendingen van 'Te land, ter zee en in de lucht' kan ik me ook nog herinneren.
Voor mij was het 'Achteruit rijden' en 'Caravanrace' het hoogtepunt van het jaar. Al die DAFjes....en vlak voor de finish nog even over de springschans.
Commentaar van André van Duin als er eentje uit de bocht vloog en in de berm belandde: 'M'n gras, m'n gras!'
Nog een topper: Willem Ruis!
Eerst zijn kandidaten helemaal opkloten bij het kiezen van een prijzenkast en ze dan naar huis sturen met een hoofdprijs. Een spiksplinternieuwe......KOELKAST. Of een jaar lang gratis aardappelen.
Afvallers kregen toen nog een afvalemmer.
Gelukkig zijn er ook nog dingen die er toen WEL waren en nu NIET meer. Fred Oster bijvoorbeeld met zijn cavia's....
Of een half uur lang het woordje 'STORING' in beeld met een irritant pauzemuziekje op Ned 1,2 en 3 als het iets te hard regende in Hilversum...
Of TROS-muziekspecials van James Last...
Of de schooltandarts (bestaat nog wel maar niet meer voor mij)...
Er was nog geen snelweg van Eindhoven naar Utrecht...vooral Zaltbommel was een crime.
Andere 'Signs of that Time':
Een computer was ongeveer zo groot als een draaiorgel
Een moderne TV had tiptoetsen om van zender te veranderen...
We speelden Monopoly, Ganzenbord en Mens-erger-je-niet. Pas later Stratego, Risk, Triviant en nu Colonisten van Catan....
Een oranje vlaggetje was verplicht op je fietsje...
Topattracties van de Efteling waren het Sprookjesbos en de traptreintjes. De opening van de Python kan ik me nog herinneren. Geen bobsleebaan, geen piratenschip, geen Fata Morgana, geen Piranha, geen Land van Laaf, Droomvlucht etc.
Als je met de bus naar de stad ging kostte dat geen drie strippen maar 35 cent en dan kreeg je een kaartje van de chauffeur...
[Dit bericht is gewijzigd door Hihat op 05-07-2002 12:22]
quote:Ik bedenk me net dat ik daar nu elke dag tweemaal langs moet. Er ligt nu een driebaans snelweg en een nieuwe brug.
Op vrijdag 05 juli 2002 12:12 schreef Hihat het volgende:[..]
Er was nog geen snelweg van Eindhoven naar Utrecht...vooral Zaltbommel was een crime.
Maar ik doe er tegenwoordig langer over dan toen...
Toch gek.
quote:schoolreisje naar het verkeerspark in Assen en een plaspauze bij de hunnebedden.
Op vrijdag 05 juli 2002 12:12 schreef Hihat het volgende:Topattracties van de Efteling waren het Sprookjesbos en de traptreintjes
http://www.elders.nl/attract/verkeers.htm
Het hart van het Verkeerspark wordt gevormd door het trapautocircuit, dat voor het grootste deel in "Drentheloo" ligt. In hun eigen (trap)auto komen de kinderen daar verkeerssituaties tegen die volwassenen in het dagelijks leven elke dag tegen komen, Stoplichten, rotondes, éénrichtingsverkeer en zebra's zijn slechts een greep uit die verkeerssituaties. In het prachtige tankstation kan "bijgetankt" worden, zodat je weer je weg kunt vervolgen.
Midden in "Drentheloo" staat de verkeerstoren Vanuit die toren houdt de verkeersleider alle (trap)automobilisten in de gaten. Omdat alle trapauto's voorzien zijn van een nummer, kan de verkeersleider op een eenvoudige manier aangeven welke dingen de chauffeurs goed en fout doen. Uiteraard gaat dat op speelse wijze en worden er geen forse bekeuringen uitgedeeld.
quote:Een dergelijke serie uit die tijd: Kris Poesaka, met Willem Nijholt. Ook onvoorstelbaar spannend!
Dat was toch 'Duel in de diepte'? Met een nog jonge Peter Faber. Doodeng inderdaad. Hebben we tegelijkertijd wakker gelegen waarschijnlijk!
Later had de Ikon erg sterke series zoals "de bom tikt'en dergelijke...
En van die super super strakke spijkerbroeken, liefst vaal, die ik alleen dicht kon krijgen platliggend op de grond en adem inhoudend? (mijn moeder weigerde om de ritsen nog te vervangen, was 1 van de eerste dingen die ik zelf kon naaien).
*Is er ook een groep voor levendige, gezellige en spontane 30-ers *
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 13:02 schreef tiki het volgende:
Heeft er nog iemand in hotpants gelopen? (of is dit voor 40+ topic?).
En patjoelie-olie. Heel veel meisjes (stonken)roken er naar.En van die super super strakke spijkerbroeken, liefst vaal, die ik alleen dicht kon krijgen platliggend op de grond en adem inhoudend? (mijn moeder weigerde om de ritsen nog te vervangen, was 1 van de eerste dingen die ik zelf kon naaien).
En foto's van mijn moeder in hotpants heb ik ook
In bad met een spijkerbroek aan heb ik ook gedaan.
quote:Ach verstokt....dat zijn de meeste hier toch niet hoor!
Op vrijdag 05 juli 2002 13:26 schreef Muurbloempje het volgende:
Ik doe maar niet meeIk ben 31 maar nog lang niet verstokt
...
*Is er ook een groep voor levendige, gezellige en spontane 30-ers
*
Ook ik ben 31, maar ga nog regelmatig op stap. En ik draai echt niet alleen Duran Duran en The Police thuis. Ik geniet van het heden net zo veel als van het verleden.
[present-to-future-mode]
En over tig jaar geniet ik als ik terug denk aan het verleden. Dan denk je met weemoed terug aan de tijd dat je al je postings op Fok! nog in moest typen, in plaats van inspreken op je TV ofzo... Dan zitten we nu realtime te chatten met beeldverbinding. Of met je Virtual Reality bril op midden in een computerspel...
[/present-to-future-mode]
Je ziet het: niet alleen terugblikken is leuk. Vooruitblikken ook.
Valt me op dat een hoop jeugdigen zich heel wat bezadigder en 'huisje-boompje-beestje'achtiger gedragen dan ik.
Uiteindelijk bepaal je zelf hoe 'oud' je je voelt en gedraagt en leeftijd heeft daar weinig mee te maken.
quote:Die was het ja!
Dat was toch 'Duel in de diepte'? Met een nog jonge Peter Faber. Doodeng inderdaad. Hebben we tegelijkertijd wakker gelegen waarschijnlijk!
quote:Of was het die?
Op vrijdag 05 juli 2002 12:32 schreef Doc het volgende:[..]
Een dergelijke serie uit die tijd: Kris Poesaka, met Willem Nijholt. Ook onvoorstelbaar spannend!
Nou begin ik te twijfelen...
quote:Verstokt?
Op vrijdag 05 juli 2002 13:26 schreef Muurbloempje het volgende:
Ik doe maar niet meeIk ben 31 maar nog lang niet verstokt
*Is er ook een groep voor levendige, gezellige en spontane 30-ers
*
quote:Dat is het dan.
Op vrijdag 05 juli 2002 14:54 schreef Tinkerbell het volgende:
Ze waren allebei eng static
Overigens, de stemmen in de tekenfilm van Wicky de Viking waren vreselijk (ieeeeeeuwwww...)
quote:De problemen waren er vooral bij Deil, dat toen nog een gewoon kruispunt met stoplichten was.
Op vrijdag 05 juli 2002 12:25 schreef Hihat het volgende:[..]
Ik bedenk me net dat ik daar nu elke dag tweemaal langs moet. Er ligt nu een driebaans snelweg en een nieuwe brug.
Maar ik doe er tegenwoordig langer over dan toen...
Toch gek.
In Brabant waren de snelwegen allemaal met betonplaten, kadoem, kadoem, kadoem en lekker misselijk worden van het gedreun.
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 15:37 schreef dolle_hond het volgende:
Waldolala en alle aanverwante shows.
Maar vooral Waldolala met de prachtige Jan Vos:Ge, dat heb je weer heerlijk ontdooit
tijdens het eten.
quote:wat ik me vooral levendig herinner waren de piepjes en het telkens terugkerende deuntje "dadadadadaaaaaaaaaaa Hilvėrsum 3" voor ko de boswachter z`n show.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:04 schreef Quenda het volgende:[..]
ko de boshoer verhaal
[me]was altijd een beetje ongeduldig en deed een uur te vroeg de radio aan[/me]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |