abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:17:35 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178132881
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:51 schreef SnowOokami het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)e-melbourne-1019423/

[..]

en voor de liefhebbers:
3 maanden Motorsport Prime via Alonso:
alo_oficial twitterde op dinsdag 27-03-2018 om 10:32:16 To my dear fans. Thanks for your loyal support, through the good times and bad. A 🎁 to show my appreciation. A free subscription to @Motorsport PRIME- all the best F1 videos, news and pictures, for free. Use the code ALONSO2018 https://t.co/VpYLQpcRkD reageer retweet
Lulverhaal. Als we de beschadigde vloer en andere malheur meerekenen dan. En ik geloof dat idd, want Max is bij mijn weten altijd behoorlijk eerlijk geweest over wat er mis ging en of het zijn schuld was of niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:19:50 #152
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178132941
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lulverhaal. Als we de beschadigde vloer en andere malheurmeerekenen dan. En ik geloof dat idd, want Max is bij mijn weten altijd behoorlijk eerlijk geweest over wat er mis ging en of het zijn schuld was of niet.
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:24:29 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178133050
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Ja, die pushte idd. Maar die wist (nog) niet dat er eea stuk was. M.i. is het niet zo dat Max ineens te gretig of ongeduldig was. Niks voor hem ook om te zwabberen en te glijden. :N

Maar meningen mogen uiteraard veschillen. Ik gooide er gewoon meteen uit ik dacht toen ik het las, was niet persoonijk bedoeld.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:44:40 #154
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178133766
quote:

[..]

Los van wat het team riep en wat ze op dat moment wel of niet wisten, Max zit achter het stuur en voelt zijn auto en moet dus inschatten wat een verantwoorde manier van pushen is.

Mijn eerste reflex was ook de schuld deels bij het team leggen, maar na er over nagedacht te hebben lijkt me dat de verhouding van wie er de meeste schuld heeft, uiteindelijk toch naar de coureur schuift in zo'n situatie.

En ja, vanaf het moment dat ook het team weet dat de auto niet in orde is, moeten zij zo verstandig zijn om een coureur tot de orde te roepen en binnen te halen wat er te redden valt. Maar ook als ze dat niet doen kan dat komen omdat zij minder goed in kunnen schatten hoe groot het probleem met de bestuurbaarheid van de auto is.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:47:47 #155
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_178133844
quote:

[..]

Is nu al precies duidelijk wanneer die schade optrad? Wat ik er van lees is dat men er nog geen idee van heeft. Voor hetzelfde geld is er iets tijdens de warmup lap gebeurd en boxte ie al vanaf de eerste ronde tegen het probleem aan. De moeite die hij had om z'n tegenstander voorbij te komen was al gelijk vanaf het begin opvallend.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:48:56 #156
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178133877
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:44 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Los van wat het team riep en wat ze op dat moment wel of niet wisten, Max zit achter het stuur en voelt zijn auto en moet dus inschatten wat een verantwoorde manier van pushen is.

Mijn eerste reflex was ook de schuld deels bij het team leggen, maar na er over nagedacht te hebben lijkt me dat de verhouding van wie er de meeste schuld heeft, uiteindelijk toch naar de coureur schuift in zo'n situatie.

En ja, vanaf het moment dat ook het team weet dat de auto niet in orde is, moeten zij zo verstandig zijn om een coureur tot de orde te roepen en binnen te halen wat er te redden valt. Maar ook als ze dat niet doen kan dat komen omdat zij minder goed in kunnen schatten hoe groot het probleem met de bestuurbaarheid van de auto is.
Max is onderdeel van het team en aangezien je het verschil in compound al moet compenseren is dat best lastig inschatten, ook ben je zeer goed in racecraft.
De hardere compound was een strategie die uiteindelijk niet zo goed heeft uitgepakt, maar beide treffen evenveel blaam.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:51:15 #157
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178133933
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:47 schreef beantherio het volgende:

[..]

Is nu al precies duidelijk wanneer die schade optrad? Wat ik er van lees is dat men er nog geen idee van heeft. Voor hetzelfde geld is er iets tijdens de warmup lap gebeurd en boxte ie al vanaf de eerste ronde tegen het probleem aan. De moeite die hij had om z'n tegenstander voorbij te komen was al gelijk vanaf het begin opvallend.
quote:
Later bleek dat het tijdens ronde vijf in de vierde bocht [Hellas] wat aan de achterkant was afgebroken."
https://www.gpupdate.net/(...)-vin-bij-verstappen/

dus niet in ronde 6 bocht 13 zoals eerder werd gemeld :o
pi_178135707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Max is onderdeel van het team en aangezien je het verschil in compound al moet compenseren is dat best lastig inschatten, ook ben je zeer goed in racecraft.
De hardere compound was een strategie die uiteindelijk niet zo goed heeft uitgepakt, maar beide treffen evenveel blaam.
Of die hardere compound verkeerd was weten we niet. Zelfs met de ultrasoft was hij niet aan Magnussen voorbij gekomen en door dat glijden raakten zijn banden oververhit waardoor hij eerder naar binnen moest dan gepland.

Ricciardo heeft er imho in ieder geval geen nadeel van ondervonden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_178141374
Leuk leesvoer met goede uitleg over waarom de huidige wagens niet meer kunnen inhalen.

https://drivetribe.com/p/(...)T4vuhKT2CCR9T9ipgA-g
.
pi_178145466
Wat een gezeur toch zeg...

1. Hij nam risico bij de start om daar een plek (VET) proberen te pakken, VET blokkeerde hem en oa daardoor kon de Haas er voorbij.

2. Inhalen is retelastig (bijna onmogelijk), maar achter de Haas liep het verschil met de top3 snel op. Kansloos rondjes blijven rijden win je geen races mee dus ja, hij zat te pushen en de grenzen op te zoeken om er zsm voorbij te komen. Elke ronde die hij erachter moest hangen was er eigenlijk 1 teveel.

3. Blijkbaar was er ook nog schade wat al helemaal niet hielp bij dit alles.

Ja, achteraf bleken beide Haas bakken uit te vallen maar je kan niet maar blijven rondtuffen in de hoop dat degene voor je uitvalt.

Het is een circuit waar inhalen moeilijk was, dus wat risico bij de start nemen om dit wel voor elkaar te krijgen, dat pakte verkeerd uit waarna je moet forceren om toch te kunnen inhalen, dat pakte (icm met schade) ook verkeerd uit.

Shit happens, maar dat is racen. Niet zonder risico's een beetje rondrijden en maar hopen dat het mis gaat bij een ander.
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:30:03 #161
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178145534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:26 schreef m0ridin het volgende:
Wat een gezeur toch zeg...

1. Hij nam risico bij de start om daar een plek (VET) proberen te pakken, VET blokkeerde hem en oa daardoor kon de Haas er voorbij.

2. Inhalen is retelastig (bijna onmogelijk), maar achter de Haas liep het verschil met de top3 snel op. Kansloos rondjes blijven rijden win je geen races mee dus ja, hij zat te pushen en de grenzen op te zoeken om er zsm voorbij te komen. Elke ronde die hij erachter moest hangen was er eigenlijk 1 teveel.

3. Blijkbaar was er ook nog schade wat al helemaal niet hielp bij dit alles.

Ja, achteraf bleken beide Haas bakken uit te vallen maar je kan niet maar blijven rondtuffen in de hoop dat degene voor je uitvalt.

Het is een circuit waar inhalen moeilijk was, dus wat risico bij de start nemen om dit wel voor elkaar te krijgen, dat pakte verkeerd uit waarna je moet forceren om toch te kunnen inhalen, dat pakte (icm met schade) ook verkeerd uit.

Shit happens, maar dat is racen. Niet zonder risico's een beetje rondrijden en maar hopen dat het mis gaat bij een ander.
Hear hear

In plaats dat we hier elkaar afmaken omdat we dingen aannemen voor waarheid...
pi_178145816
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk is het dat. Net als je in VBL mag stellen dat je een beslissing van een scheidsrechter laf vindt, mag je hier stellen dat de stewards halfslachtig hebben opgetreden. En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.
Dat lijkt inderdaad een factor. Maar er lijkt ook een Hamilton factor die andere coureurs niet ten deel valt. Ik had Vettel er beter buiten kunnen laten omdat dat de discussie vertroebelt, maar waar Hamilton de laatste jaren allemaal wel niet straffeloos weggekomen is gaat nergens over, terwijl Rosberg keihard is aangepakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:58:44 #163
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_178146108
Even tussendoor. :)

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:59:55 #164
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178146137
Wordt dus weer een eenstopper, die medium banden gaan niet eens gebruikt worden denk ik.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178146382
De banden zijn wel een slag zachter dan vorig jaar (toen ze met dezelfde compounds reden), maar Pirelli is voor de eerste Grand Prix voorzichtig geweest omdat ze niet wisten hoe de banden zich zouden houden. Deze banden moesten voor de wintertesten gekozen worden.

Pas vanaf Spanje zijn de banden daadwerkelijk een compound zachter (en dus in werkelijkheid twee types zachter) dan vorig jaar.

Edit: Baku is ook al een compound zachter.

[ Bericht 6% gewijzigd door sasquatsch op 28-03-2018 13:27:00 ]
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_178148967
salty-mclaren-en-force-india-willen-onderzoek-naar-haas/

quote:
Salty. McLaren en Force India willen onderzoek naar Haas
Haas F1 kende een geweldige seizoensstart. Tot beide auto's er binnen twee ronden afgingen met loszittende wielen dan. De performance van het team viel ook de concurrentie op, die vraagt om een onderzoek naar de technische banden met Ferrari.

Het kleine Haas kwam in zijn eerste twee jaren in de F1 niet echt uit de verf, maar deze winter werden de banden met Ferrari extra stevig aangehaald: naast de motor krijgen de Amerikanen ook tal van onderdelen, die Ferrari niet zelf maakt, doorgespeeld van de Scuderia, de belangrijkste hiervan is de vering. Aan de andere kant mag Haas' chassisbouwer Dallara gebruik maken van Ferrari's windtunnel, en dat steekt de concurrentie. Zij beschuldigen Haas ervan van twee walletjes te eten.

Volgens de regels van de FIA is het ten strengste verboden om tussen teams informatie uit te wisselen over onderdelen die ze zelf moeten fabriceren. Echter, als Ferrari Haas met onderdelen van derden voorziet is dit geen inbreuk op de regels.

'Ferrari-replica'
De opmerkelijke performancesprong van Haas werd al met argusogen bekeken door de rest van het middenveld, vooral vanuit het (ooit) grote McLaren was de kritiek te horen: Fernando Alonso noemde de VF-18 een Ferrari-replica, en teambaas Zak Brown gaf al aan dat 'er goed naar Haas gekeken moet worden' aangaande de banden met Maranello. Haas-coureur Magnussen pareerde ondertussen de kritiek door het af te doen als jaloezie. De Deen begon zijn carrière bij McLaren, dus hij weet hoe het er daar van binnen uitziet. De verschillen in schaal en budget tussen beide teams zijn navenant.

Onderzoek
Hoe het ook zij: McLaren-baas Brown en Force India's COO Otmar Szafnauer willen dat de FIA nauwgezet graaft in de connectie tussen Haas en Ferrari, zo meldt Motorsport. Szafnauer wil dat de toepassing van het eerdergenoemde verbod op informatieuitwisseling nog eens goed onder de loep wordt genomen tijdens de volgende strategiebijeenkomst van de F1 Group. Beide teams zeggen gesteund te worden door 'meerdere teams' in de vraag naar het uitdiepen van de banden tussen Haas en Ferrari.

U mag oordelen of dit vooral saltiness is van de teams die hun plek in de subtop bedreigd zien, of een legitieme vraag. In het laatste geval vragen we ons echter af waarom het Sauber-team dan niet ook is meegenomen in de betere performance: hier liggen immers zo mogelijk nog duidelijkere lijntjes met Ferrari. Haas-teambaas Steiner weet ondertussen van de prins geen kwaad. Hij zegt: "we are not doing anything we shouldn't be doing or not allowed to do", wat in feite neerkomt op een andere bewoording van 'mijn naam is... Günther'.
pi_178149727
Wat doet de F1 aan duurzaamheid en wellicht compensatie voor alle uitstoot? Doen ze er überhaupt wat aan?
  woensdag 28 maart 2018 @ 15:58:53 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178149975
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 15:47 schreef Cavalier het volgende:
Wat doet de F1 aan duurzaamheid en wellicht compensatie voor alle uitstoot? Doen ze er überhaupt wat aan?
Hamilton is vegetariër geworden
  woensdag 28 maart 2018 @ 15:59:28 #169
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_178149986
quote:
Zover ik weet wordt al jaren lang alle CO2 uitstoot, inclusief alle uitstoot van vervoer over weg en lucht, gecompenseerd.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 28 maart 2018 @ 16:07:08 #170
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_178150173
quote:
Vooral matig van McLaren. Zoveel praatjes. Bang dat ze er niet voorbij komen zonder dit geneuzel?
pi_178150654
quote:
Tja de FIA laat zelf hun koppen vol info bij Renault of Ferrari werken. Dus verwacht ik dat ze er weinig tegen doen als iemand met veel kennis van Ferrari opeens bij dat Dalara ontwerpteam in dienst treedt.
.
  woensdag 28 maart 2018 @ 16:29:33 #172
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_178150759
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:11 schreef sasquatsch het volgende:
De banden zijn wel een slag zachter dan vorig jaar (toen ze met dezelfde compounds reden), maar Pirelli is voor de eerste Grand Prix voorzichtig geweest omdat ze niet wisten hoe de banden zich zouden houden. Deze banden moesten voor de wintertesten gekozen worden.

Pas vanaf Spanje zijn de banden daadwerkelijk een compound zachter (en dus in werkelijkheid twee types zachter) dan vorig jaar.

Edit: Baku is ook al een compound zachter.
Dus eigenlijk zijn het tot Baku dezelfde banden als vorig jaar?
pi_178151291
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:29 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zijn het tot Baku dezelfde banden als vorig jaar?
Tot aan Baku heten ze hetzelfde, maar zijn een type zachter. Dus wat nu medium heet, was vorig jaar de soft band.

En in China slaan ze een compound over. Daar rijden ze naast de mediums en softs met ultrasofts i.p.v. supersofts.

Vanaf Baku gaan ze ook met een zachtere compound rijden, dus in Baku met soft, supersoft en ultrasoft ipv medium, soft en supersoft.
pi_178152142
quote:
Twee teams die afgelopen GP relatief (in achterstand ten opzichte van Mercedes) beter presteerden dan Haas :)

Als je kijkt naar het gat (in %) met Mercedes tussen de snelste tijd (in de kwalificatie) van vorig jaar in Australië en dit jaar is Haas achteruit gegaan en zijn Force India en McLaren vooruit gegaan.

Even een overzicht tussen het verschil in 2017 en 2018 wat van Motorsport Prime komt. Sauber en McLaren hebben mede door een andere motor de grootste sprong gemaakt terwijl Toro Rosso het meest achteruit gegaan is (mede door de Honda motor).

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Team            2017    2018    verschil
----            ----    ----    --------
Sauber          5,20    4,18    1,02   
McLaren         3,94    3,12    0,82   
Red Bull        1,58    0,88    0,70
Renault         3,53    2,92    0,61
Force India     3,52    3,50    0,02    
Mercedes        0       0       0       
Haas            2,30    2,49   -0,19
Ferrari         0,33    0,82   -0,49  
Williams        2,74    3,78   -1,04  
Toro Rosso      2,80    4,15   -1,35  
  donderdag 29 maart 2018 @ 10:42:26 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178166558
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:56 schreef sasquatsch het volgende:

Of die hardere compound verkeerd was weten we niet. Zelfs met de ultrasoft was hij niet aan Magnussen voorbij gekomen
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.

Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178166658
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.

Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
Verkeerd ingeschat hoe lang US mee ging lijkt me.
  donderdag 29 maart 2018 @ 10:55:17 #177
Why is all the rum gone?
pi_178166754
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Verkeerd ingeschat hoe lang US mee ging lijkt me.
Volgens mij is het voor iedereen nog wat onduidelijk, zelfs voor Pirelli
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178166807
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Race vergenoeg rijden om te eindigen op us?
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:04:28 #179
Why is all the rum gone?
pi_178166890
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:58 schreef mikieu het volgende:

Race vergenoeg rijden om te eindigen op us?
En dan? Inhalen? :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 maart 2018 @ 11:28:54 #180
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178167160
Tribunekaarten voor de GP van België zijn uitverkocht. Allemaal :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_178167251
quote:

[..]

Ik denk dat de start op de andere banden niet heel veel had uitgemaakt. Hij had gewoon een prima start op de super soft. Helaas kwam Vettel ineens oversteken en moest hij van het gas af. Grote kans dat hetzelfde was gebeurt als hij op de ultras had gestaan.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_178167574
quote:
de formule1 is ergens de bakermat van de duurzaamheid en uitstoot verbeteringen. de hybride systemen die men nu gebruikt in f1 komen over een aantal jaar op consumentenauto's.

[ Bericht 16% gewijzigd door spectrumanalyser op 29-03-2018 21:13:23 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178167772
quote:

[..]

De banden daarbij waren het probleem niet. Eerder dat hij aan de binnenkant geblokt werd door Vettel.

En als hij op de supersoft banden de Ferrari's had kunnen volgen had hij nadat ze gepit hadden misschien nog wat snellere ronden kunnen rijden om voor ze op de baan te komen (net als Vettel die na de stop van Raikkonen ook sneller was dan Raikkonen op de softs)
pi_178167838
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De banden daarbij waren het probleem niet. Eerder dat hij aan de binnenkant geblokt werd door Vettel.

En als hij op de supersoft banden de Ferrari's had kunnen volgen had hij nadat ze gepit hadden misschien nog wat snellere ronden kunnen rijden om voor ze op de baan te komen (net als Vettel die na de stop van Raikkonen ook sneller was dan Raikkonen op de softs)
Dit leek mij idd de strategie die RB voor ogen had, ze hadden alleen geen scenario waarbij ze zelf bij de start werden ingehaald.
  donderdag 29 maart 2018 @ 12:15:48 #185
Why is all the rum gone?
pi_178167874
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:09 schreef sasquatsch het volgende:

Denk dat dat niet met de banden te maken had, maar dat Vettel gewoon sneller was.
Hamilton was fors sneller dan Vettel op zijn nieuwe banden. Tussen zijn pitstop en de SC had Hamilton ongeveer 3 seconden van het gat afgereden. Ik geloof niet dat Max harder had kunnen rijden op zijn 'oude' softs. Maar goed, we zullen het nooit weten.
pi_178169480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Twee teams die afgelopen GP relatief (in achterstand ten opzichte van Mercedes) beter presteerden dan Haas :)

Als je kijkt naar het gat (in %) met Mercedes tussen de snelste tijd (in de kwalificatie) van vorig jaar in Australië en dit jaar is Haas achteruit gegaan en zijn Force India en McLaren vooruit gegaan.

Even een overzicht tussen het verschil in 2017 en 2018 wat van Motorsport Prime komt. Sauber en McLaren hebben mede door een andere motor de grootste sprong gemaakt terwijl Toro Rosso het meest achteruit gegaan is (mede door de Honda motor).
[ code verwijderd ]

Dat overzicht geeft een vertekend beeld en haalt zeker het geklaag niet onderuit. Het vertekend vooral omdat er niet geklaagd wordt dat het eerste team na de traditionele top 3 een Haas is. want dat was vorig jaar ook het geval.

Misschien is die nuance wel meegenomen in het artikel, maar dat zou dat schematische overzicht eigenlijk al meteen onderuit halen. De best of the rest, knokt voor P7 (of P5).

Vorig jaar zat FI een seconden achter Haas, dit jaar is dat 7 tienden. Relatief in 2017 1,2% en dit jaar is dat 0,98%. Dus een verbetering...

En willen we kijken naar de relatieve afstand van coureurs tov pollposition, dan valt vooral op dat Stroll waarschijnlijk enorm gegroeid is. Want we doen lachend over zijn stuurkunsten met vooral zijn technische kennis en zonder Massa is zijn gat tov de rest "minder groot"

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 29-03-2018 14:10:03 ]
pi_178178338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En dan? Inhalen? :)
Erachter rijden met de ss, wanneer de concurrentie naar binnen gaat sneller gaan dan zij op de s kunnen en na de stop vooraan blijven. (Onwaarschijnlijk, maar misschien dachten ze dit)
pi_178179218
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:56 schreef mikieu het volgende:

[..]

Erachter rijden met de ss, wanneer de concurrentie naar binnen gaat sneller gaan dan zij op de s kunnen en na de stop vooraan blijven. (Onwaarschijnlijk, maar misschien dachten ze dit)
2/3 buiten blijven en daarna op US de race uitrijden.
.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 08:14:41 #189
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178186727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:56 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

de formule1 is ergens de bakermat van de duurzaamheid en uitstoot verbeteringen. de hybride systemen die men nu gebruikt in f1 komen over een aantal jaar op consumentenauto's.
Alleen ze stoten meer troep uit dan de gemiddelde diesel :P
pi_178189597
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*

[ Bericht 99% gewijzigd door spectrumanalyser op 31-03-2018 13:12:41 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178203210
Dames en heren, dit is nieuws!
zie email 27 oktober
  zaterdag 31 maart 2018 @ 09:49:54 #192
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_178208643
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 11:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat is goed mogelijk. de uitstoot van de autos is naar mijn idee te verwaarlozen als je kijkt hoeveel uitstoot de logistiek van de F1 met zich meebrengt. Per team 7 containers hoorde ik in een video, dan per vliegtuig of boot.
En al die toeschouwers die naar het circuit komen rijden.
Maargoed, door de hoogte is vliegen is per km 43x schadelijker dan over de grond dus voor de aarde is het allemaal niks.
Maar compensatie weet ik eigenlijk ook niet wat ze daar precies aan doen.
Wie dit leest is gek
pi_178208815
Het is meer een marketing ding voor Mercedes Renault en Honda, om hun kennis van groene technologie tentoon te stellen. Een voorwaarde voor de directie om er 500 miljoen in te pompen.

Tevens een strategie zodat kleine spelers zoals Ilmor er niet met de buit vandoor gaan of sterke teams als RedBull of McLaren te sterk worden :{
.
pi_178208845
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:49 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En al die toeschouwers die naar het circuit komen rijden.
Maargoed, door de hoogte is vliegen is per km 43x schadelijker dan over de grond dus voor de aarde is het allemaal niks.
Maar compensatie weet ik eigenlijk ook niet wat ze daar precies aan doen.
Ze investeren al sinds de jaren '90 in projecten om meer bossen te planten en bestaande bossen te beschermen om daarmee hun uitstoot (inclusief het transport) te compenseren.
pi_178209556
Wat een zielig vertoon van Force India en McLaren. Die voele de hete adem van HAAS natuurlijk al in hun nek hangen.

Wat maakt het uit als HAAS techniek, waaronder het chassis, doorgeschoven krijgt van Ferrari?
Het is niet zo dat het niet mag volgens de reglementen van de FIA.

Bovendien, waarom zoveel paniek om een Ferrari chassis uit 2017? HAAS moet dat ding dit seizoen positief doorontwikkelen terwijl het al verouderd is. Kennelijk zijn FI en MCL onzeker over hun 2018 chassissen.

Als deze deal klopt, begrijp ik wel waarom Ferrari dit doet. HAAS heeft enorm goed gereedschap, waaronder CNC machines, die bij ieder F1 teamfabriek wel welkom zijn. Deze HAAS machines worden zelfs door de Russische luchtvaartindustrie gebruikt.

Ik denk overigens dat we een interessant seizoen tegenmoet gaan. Een seizoen waar Mercedes niet altijd op P1 zal eindigen. Ze hebben problemen met de koeling van de motor en aangezien een motor minstens 7 races mee moet, zullen ze steeds meer moeten inperken.

Misschien valt de nieuwe 3 motorenregel het nadeligst uit voor Mercedes. :D
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 maart 2018 @ 11:19:18 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178209995
Het hoort gewoon bij de Formule 1 dat de grenzen van de regels opgezocht worden en dat andere teams er over klagen als een renstal dat doet. Niets nieuws onder de zon dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178210872
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
Het hoort gewoon bij de Formule 1 dat de grenzen van de regels opgezocht worden en dat andere teams er over klagen als een renstal dat doet. Niets nieuws onder de zon dus
Ik vind dat heerlijk, dat opzoeken van de grenzen van de regels. Dat hoort ook bij de F1 van tegenwoordig. Je moet niet alleen in de wagen sluw en listig zijn maar ook daarbuiten.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 12:43:04 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178211133
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 12:18 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik vind dat heerlijk, dat opzoeken van de grenzen van de regels. Dat hoort ook bij de F1 van tegenwoordig. Je moet niet alleen in de wagen sluw en listig zijn maar ook daarbuiten.
is van alle tijden
pi_178212725
Christus te paard, gisteren Kamphues in F1 Café:
“De wheelguns zijn van titanium want dan zijn ze zo licht mogelijk voor het vervoer in het vliegtuig”...
Yeah right, al wegen ze 15 kilo zwaarder en zijn daardoor 0,0000001 sec sneller is het al geen issue meer voor de teams.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:29:16 #200
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178212795
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:24 schreef JayHovah het volgende:
“De wheelguns zijn van titanium want dan zijn ze zo licht mogelijk voor het vervoer in het vliegtuig”...
Yeah right, al wegen ze 15 kilo zwaarder en zijn daardoor 0,0000001 sec sneller is het al geen issue meer voor de teams.
Ophangen. Schande. Ongelofelijk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178213334
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:28 schreef Nattekat het volgende:
Tribunekaarten voor de GP van België zijn uitverkocht. Allemaal :')
Had je willen gaan ?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 maart 2018 @ 14:56:20 #202
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178213343
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:55 schreef m1st1g het volgende:

[..]

Had je willen gaan ?
Werd overwogen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_178213389
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:24 schreef JayHovah het volgende:
Je hebt het ook over een figuur :N
pi_178213566
Red Bull pleit voor een verbod op de 'party mode':
https://m.gpupdate.net/nl(...)en-kwalificatiemodus
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178216541
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:58 schreef m1st1g het volgende:

[..]

Je hebt het ook over een figuur :N
Ik bedoel ook meer dat zijn niveau met de dag lager word en graag interssant mee wil praten aan tafel...
Ruud ter Weijden 2.0

[ Bericht 1% gewijzigd door JayHovah op 31-03-2018 18:05:24 ]
  zaterdag 31 maart 2018 @ 18:20:14 #206
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_178216861
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 17:59 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Ik bedoel ook meer dat zijn niveau met de dag lager word en graag interssant mee wil praten aan tafel...
Ruud ter Weijden 2.0
Waarom moet je Ruud tW nou weer beledigen?
Feyenoord!!! * Barça
pi_178216869
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Werd overwogen.
Bronze met je klapstoeltje tussen de bomen van de busstop.
.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 maart 2018 @ 18:45:54 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178217482
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Bronze met je klapstoeltje tussen de bomen van de busstop.
Ga ik niet meer doen. Die drukte is gewoon niet leuk meer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_178217871
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Of ga ook naar Monza net als ik *O* zit op 6B.

en zucht ik kan niet meer naar F1 cafe kijken, wat een geouwehoer :{w
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 maart 2018 @ 19:10:41 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178218050
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:02 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Of ga ook naar Monza net als ik *O* zit op 6B.

en zucht ik kan niet meer naar F1 cafe kijken, wat een geouwehoer :{w
Monza gaat het sowieso niet worden. Misschien Hongarije, maar dat weet ik pas over een paar maanden.

Ben pas net bezig met de zomer invullen :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_178219427
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:09 schreef Monolith het volgende:
Red Bull pleit voor een verbod op de 'party mode':
https://m.gpupdate.net/nl(...)en-kwalificatiemodus
Wat een jankbak is die kerel toch. :r

Zo'n party mode moet er gewoon kunnen wezen. Als Mercedes haar PU tijdelijk meer kracht kan laten bieden, dan moeten ze dat gewoon kunnen doen. Pech voor RBR, Ferrari en de rest.

Niemand verbiedt Renault om zelf een party mode te maken. Als RBR op goede voet met Renault zou zijn, zou er misschien al iets in de richting van een party mode zijn geweest. Zou Renault dat niet willen, wat let RBR dan om de PU's van andere fabrikanten aan te schaffen of zelf te ontwikkelen? RBR is nooit tevreden met wat dan ook. Zij waren ook stevig aan het mekkeren vanwege de haaienvin die wegmoest en dat ze nergens anders de ruimte zouden hebben voor de coureurnummers. :{w

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 12:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

is van alle tijden
Tegenwoordig heeft dat veel meer impact. De bolides zijn met de tijd mee veel ingewikkelder en verfijnder geworden. Meer regeltjes, meer verschillende interpretaties.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 31-03-2018 20:59:24 ]
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:14:25 #212
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_178219530
Erger mij nu al aan dit ventje.

Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_178221285
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga dit jaar daarom ook niet meer naar Spa, twee jaar die drukte achter elkaar is wel weer genoeg.
Was aan het denken aan Hockenheim, maar twijfel nog :P
pi_178221332
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:14 schreef Montelly het volgende:
Erger mij nu al aan dit ventje.

[ afbeelding ]
Montelly is jelly.
pi_178223263
Mijn auto is ook klaar voor het circuit >:)

Hopelijk is het maandag een beetje goed weer... (ga naar Zandvoort c_/ )
  zondag 1 april 2018 @ 00:59:17 #216
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178225881
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 23:07 schreef SnowOokami het volgende:
Mijn auto is ook klaar voor het circuit >:)
[ afbeelding ]

Hopelijk is het maandag een beetje goed weer... (ga naar Zandvoort c_/ )
Is toch gewoon een straatband?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 april 2018 @ 01:12:08 #217
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178226141
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 00:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Yep, de 4S is de opvolger van de Super Sport:
http://www.tyrereviews.co(...)ilot-Super-Sport.htm

Uit de reviews haal ik dat ze voor 80% weg en 20% circuit geschikt zijn. De Sport Cup 2 ging me toch echt iets te ver aangezien ik meer over de normale weg rij dan het circuit :P

Maar wil het toch een keer proberen met deze auto.
pi_178227694
Ricciardo over de gridkids.

In het begin zegt hij "what is the fuss about, the gridgirls were just standing there, the kids are interacting with us." Paar leuke anecdotes ook.

Veel beter dus, die gridkids ^O^ Jonge fans die hun helden ontmoeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2018 06:13:17 ]
  zondag 1 april 2018 @ 06:52:26 #219
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178227748
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 00:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Alsof dat op een Opel iets uitmaakt.
  zondag 1 april 2018 @ 08:24:11 #220
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178228022
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 06:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Alsof dat op een Opel iets uitmaakt.
Scherp.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 april 2018 @ 08:30:22 #221
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_178228056
/care
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 1 april 2018 @ 08:34:03 #222
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178228074
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 08:30 schreef Sinister-D- het volgende:
/care
Dat ook ja. Who cares wat voor banden er op iemands burgertjesbak liggen.

Het is een F1-topic.
pi_178228988
De HALO gaat verdwijnen!

Bron:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 1 april 2018 @ 10:28:09 #224
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_178229523
:{
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  zondag 1 april 2018 @ 14:13:09 #225
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178234486
quote:
11s.gif Op zondag 1 april 2018 09:59 schreef BroesWillems het volgende:
De HALO gaat verdwijnen!

Bron:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou wel grappig zijn als Toto een 1 april filmpje maakt waarbij hij de Halo van de Mercedes afzaagt c_/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')