Niet waar.quote:
Meer dan terechte klacht want i.v.g.met muziek uit mijn tijd, is wat nu als muziek doorgaat gewoonweg "rommel."quote:Op zondag 25 maart 2018 14:35 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Hier gaan we weer.
Ik trek de hedendaags muziek niet.
Het is moeilijk te omschrijven waarom dan precies. Maar ik háát de hedendaagse muziek. Het kietelt mij op een negatieve manier. Ik word er gewoon agressief van
Alle genres tegenwoordig klinken alsof ze een gay-vernisje hebben gekregen. (vernis is een half doorzichtige lak wat de ondergrond toch nog laat doorschijnen). Alles klinkt als een zacht eitje. De house stampt niet meer maar is en soort ecto-nichten-dance. De pop wordt beheerst door verwijfde mannen die sterfbedmuziek inzingen en feministen met zeehondengeeuwkanker. Zelfs de rock is geen rock meer maar een soort folk-pop. De gitaren scheuren gewoon niet meer..
Wat de fak is er aan de hand joh
Het is alsof muziek allemaal politiek-correct feministisch en gender-neutraal is geworden. Het leeft niet meer.
Maar mischien word ik gewoon oud. De jeugd heeft hier kennelijk geen probleem mee. Al betrap je ze er afentoe op dat ze oude muziek toch veel beter vinden. Ik zag laatst twee jongens van 12 in de bieb die helemaal losgingen op michael jackson's off the wall album. Ze vonden het prachtig. Woorden schoten ze te kort. In extase waren ze. Ik kon me traan nog net binnenhouden.
Mischien is het zoiets als dat mijn moeder geen pete rock & cl smooth they reminisce over you kon waarderen maar liever luisterde naar John Denver's Annies song en Rogger Whittaker's Last farewel... (goede nummers overigens)
Hedendaagse muziek
Er zijn nog genoeg bands die goede albums uitbrengen hoor.quote:Op zondag 25 maart 2018 14:35 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Maar mischien word ik gewoon oud.
Maar je wordt er wel mee doodgegooid, op momenten dat het buitenshuis niet gepast is om oordopjes in te doen.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:10 schreef Näsenbar het volgende:
Er wordt 'hedendaags' meer muziek gemaakt en verspreid dan ooit, als je vervolgens niet kan vinden wat je leuk vindt is het gewoon je eigen schuld.
Dit is ook allemaal rommel mijn acclimatiserende vriend.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:58 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Meer dan terechte klacht want i.v.g.met muziek uit mijn tijd, is wat nu als muziek doorgaat gewoonweg "rommel."
Mijn tijd had je bazen artiesten en bands zoals:
Elke generatie heeft zijn eigen lichting waardeloze artiesten die vreemd genoeg 15 jaar later nooit meer in discussies over de goede oude tijd waarin muziek nog niet zo kut was aan worden gehaald.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg bands die goede albums uitbrengen hoor.
Maar met de moderne pop heb je wel een punt. Al vind ik het nu wel meevallen, een paar jaar geleden was het vele malen erger toen Justin Bieber en Lady Gaga hun grote doorbraak hadden.
QOTSA is wel suffer geworden idd. Niet dat het ooit zo tof als Kyuss en Slo Burn was maar het luisterde wel beter weg dan tegenwoordig. Jammer, volgende band/project hopelijk weer beter.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:23 schreef Eightyone het volgende:
Het is ook weleens leuk als er weer wat meer gitaarnummers met een beetje kloten iconisch worden. 25/30 jaar geleden kon dat nog.
Voor zover er de laatste 10 versnipperde muziekjaren überhaupt al nummers gemaakt worden die breed gedragen worden, nummers die al in de Top 2000 verschenen zijn of waarbij dat vast nog gaat gebeuren, zit er weinig pit in. Pearl Jam, Nirvana, enzovoort staan er de laatste jaren weliswaar ook gewoon in, maar die nummers zijn veel ouder.
Bij die hieronder, uit 2013, had ik bijvoorbeeld op meer gehoopt.
Nou, het is niet dat ik sta te springen om Dj Paul Elstak, Captain Jack en hoe-ze-allemaal-ook-heetten nog eens op te zetten (behalve uit jeugdsentiment, dan). Mijn generatie had ķķk ladingen dubieuze muziek.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:32 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Elke generatie heeft zijn eigen lichting waardeloze artiesten die vreemd genoeg 15 jaar later nooit meer in discussies over de goede oude tijd waarin muziek nog niet zo kut was aan worden gehaald.
Die periode kan ik me ook nog wel herinneren. Naast het door jou genoemde -wel memorabele- cheesefest kotste de radio ook allerlei troep uit waarin de producer de vocalen van een nummer sampelde, omhoog pitchte en er een simpele beat onderzette. Die meuk deed het echt goed maar hoor je niemand meer over en is vrees ik net zo goedkoop als de meest simplistische bagger van nu.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Nou, het is niet dat ik sta te springen om Dj Paul Elstak, Captain Jack en hoe-ze-allemaal-ook-heetten nog eens op te zetten (behalve uit jeugdsentiment, dan). Mijn generatie had ķķk ladingen dubieuze muziek.
Het verschil is wel dat de wegwerpmuziek-makers van vroeger wat relaxter en spontaner leken dan die van tegenwoordig. En de stembanden van de vocalisten werden nog niet verzopen in de filters.
Nummers als Eric Prydz - Call on me? Dat is van een aantal jaren later, maar toch. Ik heb altijd iets tegen dat nummer gehad.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:44 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Die periode kan ik me ook nog wel herinneren. Naast het door jou genoemde -wel memorabele- cheesefest kotste de radio ook allerlei troep uit waarin de producer de vocalen van een nummer sampelde, omhoog pitchte en er een simpele beat onderzette. Die meuk deed het echt goed maar hoor je niemand meer over en is vrees ik net zo goedkoop als de meest simplistische bagger van nu.
Nope doel op nog andere muziek.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:51 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Nummers als Eric Prydz - Call on me? Dat is van een aantal jaren later, maar toch. Ik heb altijd iets tegen dat nummer gehad.
Dit komt er aardig dicht bij in de buurt ja.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:58 schreef Eightyone het volgende:
*waagt nog een gokje*
"Jan Wayne is gonna move yaaaa".
Ik was destijds nog heel erg 'into' dance, dit soort spul staat nog zeer scherp op m'n netvlies.
Dit dus.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:10 schreef Näsenbar het volgende:
Er wordt 'hedendaags' meer muziek gemaakt en verspreid dan ooit, als je vervolgens niet kan vinden wat je leuk vindt is het gewoon je eigen schuld.
Het is dan ook een typisch begin/midden jaren 00-ding. Maar ergens zijn er tot op de dag van vandaag flarden blijven hangen van die manier van danceplaatjes maken.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:05 schreef Trashcanman het volgende:
Ik zit even snel wat random top 40 lijsten te kijken uit de jaren 90 maar kan even geen mooi voorbeeld vinden. Wellicht was die meuk minder standaard op de radio dan dat ik me dan herinneren.
Hehe inderdaad ja. The more things change..quote:Op zondag 25 maart 2018 17:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het is dan ook een typisch begin/midden jaren 00-ding. Maar ergens zijn er tot op de dag van vandaag flarden blijven hangen van die manier van danceplaatjes maken.
De laatste jaren heb je van die nummers als Ain't nobody van Felix Jaehn, dat is niet wezenlijk anders. Maar nu wordt er een slaapverwekkende 'tropical house'-beat onder gezet.
onzin, zelden last van.quote:Op zondag 25 maart 2018 14:38 schreef Crazylikethatglue het volgende:
[..]
Niet waar.
Overal waar je komt. No escape. Die radiozenders en repeatbanden n winkels met hun commerciele high rotation met die gare hedendaagse excuusmuziek
Je weet dat dit een coverversie is?quote:Op zondag 25 maart 2018 16:58 schreef Eightyone het volgende:
*waagt nog een gokje*
"Jan Wayne is gonna move yaaaa".
Ik was destijds nog heel erg 'into' dance, dit soort spul staat nog zeer scherp op m'n netvlies.
Djeezquote:Op vrijdag 30 maart 2018 19:51 schreef Djeez het volgende:
Terechter dan dit kan een klacht niet worden. Ik haat de muziek van deze eeuw, als in 'een graftyfyshekel hebben'. Alle liedjes hebben een hoge, zeikerige mannenstem. Voor de vulling maken ze gebruik van simpele deuntjes van weer een simpele kut-dj. Of je hebt een jankerige vrouwenstem die alleen maar krijst (lees: Beyoncé). Kutmuziek.
Hoe anders waren de jaren 60 tot en met 90, wat ben ik blij dat ik de 80s en 90s beuwst heb meegemaakt
Argo, mijn mede-aluhoedjequote:
Dit kan ook in mijn OP.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 19:51 schreef Djeez het volgende:
Terechter dan dit kan een klacht niet worden. Ik haat de muziek van deze eeuw, als in 'een graftyfyshekel hebben'. Alle liedjes hebben een hoge, zeikerige mannenstem. Voor de vulling maken ze gebruik van simpele deuntjes van weer een simpele kut-dj. Of je hebt een jankerige vrouwenstem die alleen maar krijst (lees: Beyoncé). Kutmuziek.
Hoe anders waren de jaren 60 tot en met 90, wat ben ik blij dat ik de 80s en 90s beuwst heb meegemaakt
Ik woon toch niet thuis.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 19:35 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Daar dacht je vannacht anders over. Je kwam en gilde als een baby.
dat klopt je was bij mn moeder.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 20:16 schreef Crazylikethatglue het volgende:
[..]
Ik woon toch niet thuis.
Doe volgnde keer harder je best
Atlantis is voor schapen, Lemuria is die eckte shit.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 20:29 schreef Argo het volgende:
[..]
Sinds kort verdiep ik me in Atlantis, weet jij daar meer van?
Ze schijnen het te hebben gevonden, heb ik gehoord. Alleen ligt het onder Antarctica. Zelf ben ik bezig met MH370quote:Op vrijdag 30 maart 2018 20:29 schreef Argo het volgende:
[..]
Sinds kort verdiep ik me in Atlantis, weet jij daar meer van?
Oor aids krijg je er van.quote:
Spontaan agressief worden midden in een winkel. Heb je shit de la toeret? Nee. Ik hoor die Ed Sheeran voor de miljoenste keer.quote:
Ik luister al jaren Radio 2, want voorheen goeie muziek. Tegenwoordig veel Aids Sheeran en Beroncquote:Op vrijdag 30 maart 2018 21:33 schreef Crazylikethatglue het volgende:
[..]
Spontaan agressief worden midden in een winkel. Heb je shit de la toeret? Nee. Ik hoor die Ed Sheeran voor de miljoenste keer.
Maay waay I saay.. you are the one thing in my way.. Wat is dat voor pretentieuze irritante kutgekanker.. HAAT!
Weeeoweeeeh!
Zijn dat niet de lemurien?quote:Op vrijdag 30 maart 2018 21:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ze schijnen het te hebben gevonden, heb ik gehoord. Alleen ligt het onder Antarctica. Zelf ben ik bezig met MH370
Heb jij hier verstand van?quote:Op vrijdag 30 maart 2018 20:34 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Atlantis is voor schapen, Lemuria is die eckte shit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |