Ligt aan de halo.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Beide FL zijn tijdens de race gereden en Ricciardo ook in de laatste rondjes, dus kwa brandstof maakt het niet veel uit.
Kan zijn dat Schumacher idd meer verse banden had toen hij dat record reed, maar dan nog... er wordt nu al tijden gezegd (ook door Cowell) dat de huidige auto's "veel" sneller zijn dan toen, maar ik zie het niet
Ze zijn ook heel veel zwaarder en kunnen niet meer op nieuwe banden en weinig brandstof een korte stint rijden zoals Schumacher vaak deed in die tijd.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Beide FL zijn tijdens de race gereden en Ricciardo ook in de laatste rondjes, dus kwa brandstof maakt het niet veel uit.
Kan zijn dat Schumacher idd meer verse banden had toen hij dat record reed, maar dan nog... er wordt nu al tijden gezegd (ook door Cowell) dat de huidige auto's "veel" sneller zijn dan toen, maar ik zie het niet
Kimi zal toch ook een beetje hetzelfde gevoel als Hamilton hebben, gewoon solide gereden maar toch 3e.quote:
Bandenoorlogquote:Op zondag 25 maart 2018 12:44 schreef SnowOokami het volgende:
Schumacher heeft nog steeds het lap record trouwens:
Race lap record 1:24.125 Michael Schumacher, Ferrari, 2004
Fastest lap 1:25.945 Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, 2018
Ze hebben toch niks aan dat circuit gedaan sinds 2004? Iedereen zegt dat de huidige auto's sneller zijn, maar er zijn nu nog banen waar de 2004 auto's sneller zijn geweest... dus waar zit dat verschil in?
Gewoon power. De V10s hadden veel meer pk. In ruil daarvoor slurpten ze ook veel meer maar dat was in die tijd nog geen probleemquote:Op zondag 25 maart 2018 12:44 schreef SnowOokami het volgende:
Schumacher heeft nog steeds het lap record trouwens:
Race lap record 1:24.125 Michael Schumacher, Ferrari, 2004
Fastest lap 1:25.945 Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, 2018
Ze hebben toch niks aan dat circuit gedaan sinds 2004? Iedereen zegt dat de huidige auto's sneller zijn, maar er zijn nu nog banen waar de 2004 auto's sneller zijn geweest... dus waar zit dat verschil in?
Denk dat Gene die wielgun wel kan opeten op dit moment.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Bandenoorlog
V10 motor
Tanken
Traction Control
Vond deze nog van Gene Haas
[ afbeelding ]
Meeste FL nu worden ook met weinig brandstof geredenquote:Op zondag 25 maart 2018 13:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ze zijn ook heel veel zwaarder en kunnen niet meer op nieuwe banden en weinig brandstof een korte stint rijden zoals Schumacher vaak deed in die tijd.
het zijn nu gewoon een beetje lompe bakkenquote:Op zondag 25 maart 2018 13:37 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Denk dat Gene die wielgun wel kan opeten op dit moment.
Traction control is wel een goeie idd en de V10 had idd gemiddeld meer vermogen. Al denk ik niet dat het tanken mee heeft geholpen, Ricciardo was ook licht toen hij de FL zette vandaag.
[..]
Meeste FL nu worden ook met weinig brandstof geredendus die gaat niet op. Maar je hebt wel een punt met het gewicht ja, scheelt meer dan 100kg met toen meen ik.
Kubica kwam ook met soortgelijke kritiek, want volgetankt met brandstof is het net een bus ipv een racewagenquote:Op zondag 25 maart 2018 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zijn nu gewoon een beetje lompe bakken
dagboekshit of gayposts ergens anders aubquote:Op zondag 25 maart 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is zo'n napje toch altijd lekker na het vroege opstaan
Busje komt zoquote:Op zondag 25 maart 2018 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zijn nu gewoon een beetje lompe bakken
Dus de CE en ES zitten al op 2 van 2 bij Bottasquote:Mercedes has changed the control electronics and energy store in Bottas’s car, as well as its gearbox, after the Finn crashed heavily exiting Turn 1 in Q3 on Saturday.
Die regels... kom op zegquote:Op zondag 25 maart 2018 13:49 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Busje komt zo
also:
https://www.motorsport.co(...)nalty-limit-1018558/
[..]
Dus de CE en ES zitten al op 2 van 2 bij Bottas
fuel flow limiet en beperktere hoeveelheid brandstof waardoor ze in de race niet volluit kunnen gaan. In de kwalificatie wel en dan zijn ze ook sneller, ruim 3 seconden.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Beide FL zijn tijdens de race gereden en Ricciardo ook in de laatste rondjes, dus kwa brandstof maakt het niet veel uit.
Kan zijn dat Schumacher idd meer verse banden had toen hij dat record reed, maar dan nog... er wordt nu al tijden gezegd (ook door Cowell) dat de huidige auto's "veel" sneller zijn dan toen, maar ik zie het niet
Daar heb je een puntquote:Op zondag 25 maart 2018 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
fuel flow limiet en beperktere hoeveelheid brandstof waardoor ze in de race niet volluit kunnen gaan. In de kwalificatie wel en dan zijn ze ook sneller, ruim 3 seconden.
Tijden van de kwalificatie in 2004 liggen ook veel dichter bij de racesnelheid dan nu.
Kwalificatie nu is 3 sec sneller dan toen dus dat is gewoon onzin.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gewoon power. De V10s hadden veel meer pk. In ruil daarvoor slurpten ze ook veel meer maar dat was in die tijd nog geen probleem.
+1quote:Op zondag 25 maart 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is zo'n napje toch altijd lekker na het vroege opstaan
Na de race m'n auto gewassen en daarna nog even het gaspedaal wat verder ingeduwd dan noodzakelijkquote:Op zondag 25 maart 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is zo'n napje toch altijd lekker na het vroege opstaan
Dan had ik hem inderdaad verward met Grosjean.quote:Op zondag 25 maart 2018 14:04 schreef SnowOokami het volgende:
Speciaal voor vuurvlieg, het ultieme bewijs dat Magnussen voor Verstappen lag na de pitstop:
[ afbeelding ]
Kwalificatie is alleen sneller omdat men toen moest kwalificeren met racefuel. En op gegroefde banden. Dat vergeet je elke keer.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kwalificatie nu is 3 sec sneller dan toen dus dat is gewoon onzin.
Feit dat ze nu brandstof moeten besparen en toen niet speelt wel mee.
Ze hebben dan ook jaren geprobeerd om de snelheid eruit te krijgen. Met succes, uiteraard. Dat ze dan ten opzichte van het dieptepunt (toen de top van de GP2 sneller was dan de langzaamste F1-auto's) weer aanmerkelijk sneller zijn, maakt niet dat ze sneller dan ooit zijn.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kwalificatie nu is 3 sec sneller dan toen dus dat is gewoon onzin.
Feit dat ze nu brandstof moeten besparen en toen niet speelt wel mee.
Dat snap ik ook niet. En niet alleen dat het met de gun fout gaat maar waarom gaat het licht de 2de ook op groen terwijl dat niet moet.quote:Op zondag 25 maart 2018 14:09 schreef Jigzoz het volgende:
Toch begrijp ik niet hoe dat werkt. Pitstop gaat fout en je stuurt een auto de baan op terwijl een van de wielen niet goed vastzit. Oké, mag niet gebeuren, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Dan auto twee. Je wéét wat er fout ging bij de andere pitstop en dat overkomt je geen tweede keer. Desnoods duurt die pitstop twee keer zo lang. En wat gebeurt er? Nóg een keer dezelfde fout.
Hoe?
Geen idee of de monteur per ongeluk op de release knop drukte en er toen achterkwam dat die wiel moer nog niet goed vast zat. Maar degene voor de auto had niet weg mogen stappen en het licht vrij mogen geven idd.quote:Op zondag 25 maart 2018 14:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. En niet alleen dat het met de gun fout gaat maar waarom gaat het licht de 2de ook op groen terwijl dat niet moet.
twitter:HondaJP twitterde op zondag 25-03-2018 om 09:49:25#F1jp 田辺豊治TDのレース後コメントが届きました。次戦に向けて今回の問題を解析し、再発防止を図っていきます。多くのご声援、本当にありがとうございました。のちほどホームページにレポートを掲載します。#ToroRossoHonda #AusGP https://t.co/8fucbQ2j5M reageer retweet
Ferrari had vooraf geen risico genomen en beide monteurs omgekochtquote:Op zondag 25 maart 2018 14:09 schreef Jigzoz het volgende:
Toch begrijp ik niet hoe dat werkt. Pitstop gaat fout en je stuurt een auto de baan op terwijl een van de wielen niet goed vastzit. Oké, mag niet gebeuren, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Dan auto twee. Je wéét wat er fout ging bij de andere pitstop en dat overkomt je geen tweede keer. Desnoods duurt die pitstop twee keer zo lang. En wat gebeurt er? Nóg een keer dezelfde fout.
Hoe?
of degene aan de pitmuur, zodat de lampjes gingen branden, terwijl de guns niet deden wat ze moesten doenquote:Op zondag 25 maart 2018 15:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ferrari had vooraf geen risico genomen en beide monteurs omgekocht
quote:Op zondag 25 maart 2018 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of degene aan de pitmuur, zodat de lampjes gingen branden, terwijl de guns niet deden wat ze moesten doen
Het lag toch ook aan z'n wagen...quote:Op zondag 25 maart 2018 16:20 schreef PSVCL het volgende:
Max moet eens kappen met keer op keer de wagen de schuld te geven,misschien
Igt het gewoon aan je rijgedrag en kan je niet beter
Don't feed the....quote:Op zondag 25 maart 2018 16:34 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Het lag toch ook aan z'n wagen...
Agressief rijden doet hij absoluut maar daardoor zijn vandaag geen problemen ontstaan als ik Horner mag geloven
Amerikanen he, geen enkele vorm van 'gun control' bij die lui..quote:Op zondag 25 maart 2018 16:23 schreef jpjedi het volgende:
Naar ik begreep draaiden de wielmoeren er scheef op waardoor ze voortijdig vastliepen (crossthreading). Dit werd gelijk doorgegeven met de opdracht de motor stil te leggen. Twee maal dus dezelfde fout en bij ervaren monteurs die vorig seizoen foutloos functioneerden. Klinkt als fout in de tooling maar vreemd genoeg iets dat zich bij de trainingen niet voor deed.
Ja, want Bottas was echt heel erg indrukwekkend vandaag.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:37 schreef Monolith het volgende:
Overwinning voor Vettel is wel één van de weinige positieve zaken aan deze race, al vrees ik dat Mercedes dat vrij snel met de nodige 1-2 races zal compenseren.
Monacoquote:Op zondag 25 maart 2018 17:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Well, that was BOOOARING! Ik snap werkelijk niet waarom er uberhaupt nog stratencircuits gebruikt worden in de F1. Op Montreal na, zijn ze allemaal ruk.
ik vond Hamilton toch aardig superieur zonder veel moeite tot aan de VSCquote:Op zondag 25 maart 2018 17:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, want Bottas was echt heel erg indrukwekkend vandaag.![]()
Weinig gezien van de vermeende Mercedes-superioriteit, trouwens. Hoeveel sneller was de fastest lap van Ricciardo? Een halve seconde?
3.0 seconde voorsprong op Raikonnen in 19 rondjes (oftewel 0.15 per rondje) noem jij superieur?quote:Op zondag 25 maart 2018 17:39 schreef Tarado het volgende:
ik vond Hamilton toch aardig superieur zonder veel moeite tot aan de VSC
zonder veel moeite, dat is het probleem van de huidige F1, zeker op dit circuit hoef je vooraan alleen maar controlerend te rijdenquote:Op zondag 25 maart 2018 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
3.0 seconde voorsprong op Raikonnen in 19 rondjes (oftewel 0.15 per rondje) noem jij superieur?
Als je niets van formule 1 snapt is dit misschien een logische reactie. Inhalen is hier vrijwel onmogelijk. Vandaar dat Bottas niet verder komt en Verstappen vast zat achter beduidend mindere teams.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, want Bottas was echt heel erg indrukwekkend vandaag.![]()
Weinig gezien van de vermeende Mercedes-superioriteit, trouwens. Hoeveel sneller was de fastest lap van Ricciardo? Een halve seconde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |