abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 maart 2018 @ 08:12:27 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178028559
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

  vrijdag 23 maart 2018 @ 08:17:18 #2
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_178028610
Firar
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 08:17:28 #3
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178028613
Mijn eigen langharige kat knip ik met een schaar zelf bij. Hij is er in de loop der jaren gewend aan geraakt en hij geeft af en toe zelfs zelf klitten aan. Hij moet wel ‘in de mood’ zijn voor een knipbeurt (lees: ontspannen, slaperig en liggend). Dan ga ik hem aaien en langzaam knip ik dan dingen weg. Ik let goed op of hij het toestaat en stil zit zodat ik niet per ongeluk in hem knip.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 08:21:16 #4
292419 NoXia
Productiefoutje
  maandag 26 maart 2018 @ 12:59:53 #5
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_178096675


Het moment dat je kitten 's nachts in een kleine terrorist veranderd :{
Scheelt dat ik er niet eens wakker van ben geworden :P
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_178097108
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:59 schreef Civilian het volgende:
[ afbeelding ]

Het moment dat je kitten 's nachts in een kleine terrorist veranderd :{
Scheelt dat ik er niet eens wakker van ben geworden :P
mischien was ze alleen maar aan het aaien :+
  maandag 26 maart 2018 @ 14:29:16 #7
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_178098879
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

mischien was ze alleen maar aan het aaien :+
Oh, ja dat zou 't kunnen verklaren :D ik kriebel haar ook altijd met een hark.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  maandag 26 maart 2018 @ 15:01:13 #8
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_178099921
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe poes van een jaar of 1 nadat de vorige poes een half jaar geleden is overleden (ouderdom). Poes komt uit het asiel en zat daarvoor met meerdere katten in een huis maar de eigenaren konden niet meer voor haar/hen zorgen, waarom wist de asielmedewerker niet.

Poes is nog een beetje bang maar wel erg lief en speels. Ze is alleen echt ONTZETTEND gefixeerd op eten. Maar echt. Ik kan nog niet eens een salade eten of ze zit mauwend op schoot en wil zelfs blaadjes sla uit m'n mond trekken. Opzich is het echt heel schattig hoe ze doet, maar ik weet niet of ik het over een maand nog steeds heel leuk vind dat ik eigenlijk nooit meer rustig iets kan eten. Ook eet ze al haar brokjes direct op zodra ze klaar liggen, terwijl mijn vorige kat gewoon standaard een bakje had staan en daar af en toe eens wat brokjes uitpakte. Dat kan ik bij haar dus niet doen, want dan eet ze haar brokjes voor de hele dag in een keer op en heeft ze de rest van de dag honger (ik moet wel gewoon werken dus ik kan haar ook niet om de paar uur een miniportie geven). Ik vermoed dat dit komt omdat ze met meerdere katten in 1 huis woonde en dus snel moest opeten wat ze te pakken kon krijgen omdat het anders weg was. Of ze kreeg überhaupt niet genoeg te eten (ze moest immers weg omdat de oude eigenaren niet meer voor haar konden zorgen, dus misschien hadden ze ook niet genoeg geld voor voer :'( ).

Wat kan ik hier nou aan doen? Ik geef al geen brokjes meer in een normaal bakje, maar alleen nog maar in zo'n activity board (klik) en ik heb ook al een voertoren gekocht die vandaag bezorgd is en die ik dus nog moet proberen (klik), maar dat activity board had ze in een week al zo goed door dat de brokjes daaruit ook in no time op zijn. Misschien moet ze gewoon nog leren dat ze bij mij wel gewoon genoeg te eten krijgt en komt het vanzelf goed? Maar hoe gaat dat dan als er binnenkort een andere kat bij komt en er weer competitie ontstaat? Ik wil wel een vriendje voor haar (werd in het asiel ook sterk aangeraden), maar dat lukte niet tegelijk met haar want in het asiel zaten even geen katten die goed met haar samen konden en niet per se naar buiten hoefden (ik woon in een appartement dus dat is geen optie).

Bonusfoto van poes (als het lukt):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 maart 2018 @ 15:16:27 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178100357
Sowieso maar x keer per dag eten geven. Als ze het gelijk opeet, tja dat is aan de kat zelf.

Daarnaast corrigeren als ze aan jouw eten komt. Die van mij heb ik geleerd dat ze wel naast me mogen zitten, maar niet op m'n schoot mogen of te dicht bij m'n bord. Maar ze staan er nog altijd wel als aasgieren naast :+
pi_178100395
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:01 schreef Walging het volgende:
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe poes van een jaar of 1 nadat de vorige poes een half jaar geleden is overleden (ouderdom). Poes komt uit het asiel en zat daarvoor met meerdere katten in een huis maar de eigenaren konden niet meer voor haar/hen zorgen, waarom wist de asielmedewerker niet.

Poes is nog een beetje bang maar wel erg lief en speels. Ze is alleen echt ONTZETTEND gefixeerd op eten. Maar echt. Ik kan nog niet eens een salade eten of ze zit mauwend op schoot en wil zelfs blaadjes sla uit m'n mond trekken. Opzich is het echt heel schattig hoe ze doet, maar ik weet niet of ik het over een maand nog steeds heel leuk vind dat ik eigenlijk nooit meer rustig iets kan eten. Ook eet ze al haar brokjes direct op zodra ze klaar liggen, terwijl mijn vorige kat gewoon standaard een bakje had staan en daar af en toe eens wat brokjes uitpakte. Dat kan ik bij haar dus niet doen, want dan eet ze haar brokjes voor de hele dag in een keer op en heeft ze de rest van de dag honger (ik moet wel gewoon werken dus ik kan haar ook niet om de paar uur een miniportie geven). Ik vermoed dat dit komt omdat ze met meerdere katten in 1 huis woonde en dus snel moest opeten wat ze te pakken kon krijgen omdat het anders weg was. Of ze kreeg überhaupt niet genoeg te eten (ze moest immers weg omdat de oude eigenaren niet meer voor haar konden zorgen, dus misschien hadden ze ook niet genoeg geld voor voer :'( ).

Wat kan ik hier nou aan doen? Ik geef al geen brokjes meer in een normaal bakje, maar alleen nog maar in zo'n activity board (klik) en ik heb ook al een voertoren gekocht die vandaag bezorgd is en die ik dus nog moet proberen (klik), maar dat activity board had ze in een week al zo goed door dat de brokjes daaruit ook in no time op zijn. Misschien moet ze gewoon nog leren dat ze bij mij wel gewoon genoeg te eten krijgt en komt het vanzelf goed? Maar hoe gaat dat dan als er binnenkort een andere kat bij komt en er weer competitie ontstaat? Ik wil wel een vriendje voor haar (werd in het asiel ook sterk aangeraden), maar dat lukte niet tegelijk met haar want in het asiel zaten even geen katten die goed met haar samen konden en niet per se naar buiten hoefden (ik woon in een appartement dus dat is geen optie).

Bonusfoto van poes (als het lukt):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schildpadje O+ Lekker eigenwijs kunnen die zijn ja.
Je analyse zou kunnen kloppen. Als ze vroeger voor haar voer heeft moeten vechten dan haal je dat er niet snel meer uit.
Ik geef mijn katten twee keer per dag te eten en daar doen ze het prima op. Tegen de vaste etenstijd wordt me dat ook zeer duidelijk gemaakt, maar als ik later thuis ben ogen ze niet verhongerd :+
Kun je haar twee keer per dag een afgepaste portie geven zodat het lijntje intact blijft?
Misschien gaat ze jou dan ook minder stalken als jij haar consequent blijft afweren en zij het vertrouwen krijgt dat er twee keer per dag een gevuld bakje voor haar klaarstaat.

Ikzelf en mijn katten zijn ook erg gelukkig van een voersysteem wat werkt op chipherkenning. Kan handig zijn als er een kat bijkomt. Bakje gaat alleen open voor de eigenaar van de geprogrammeerde chip dus je kunt echt op maat voeren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178100442
Bij mij is er eentje die altijd de afwas komt doen O+ Ik kan rustig mijn bord leegeten, maar zodra ze hoort dat het bijna leeg is (schrapen van de vork over de bodem) is ze er als de kippen bij en met haar neus er bovenop. Beetje irritant, wel. Maar ja, ze wordt dan ook altijd door me beloond omdat ze het bord mag schoonlikken zodra ik het voor haar neerzet :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178100498
De katten van mijn vriend zijn ook zo idioot gek op eten dat ze het van mijn bord af hengelen/uit de mond proberen te vissen. Ik zeg streng "nee" en zet ze op de grond. Nu na 2 maanden is het nog maar sporadisch dat ze het proberen. Ze blijven nog wel op de grond aanstaren, maar ik ga er vanuit dat als ze consequent niets krijgen dat ook vanzelf stopt. En verder negeer ik dat gedrag.

Wel geef ik ze 's avonds tegelijk met mijn avondeten een portie natvoer. Dat houd ze ook even bezig en sinds we dat elke avond doen neemt de drang om het van mijn bord af te vissen ook wel af.
  maandag 26 maart 2018 @ 15:23:27 #13
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_178100523
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ikzelf en mijn katten zijn ook erg gelukkig van een voersysteem wat werkt op chipherkenning. Kan handig zijn als er een kat bijkomt. Bakje gaat alleen open voor de eigenaar van de geprogrammeerde chip dus je kunt echt op maat voeren.
Thanks, dit is zeker een goede om in gedachten te houden voor als er straks een tweede bij komt en het niet goed dreigt te gaan met de verdeling :)
pi_178100526
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:01 schreef Walging het volgende:
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe poes van een jaar of 1 nadat de vorige poes een half jaar geleden is overleden (ouderdom). Poes komt uit het asiel en zat daarvoor met meerdere katten in een huis maar de eigenaren konden niet meer voor haar/hen zorgen, waarom wist de asielmedewerker niet.

Poes is nog een beetje bang maar wel erg lief en speels. Ze is alleen echt ONTZETTEND gefixeerd op eten. Maar echt. Ik kan nog niet eens een salade eten of ze zit mauwend op schoot en wil zelfs blaadjes sla uit m'n mond trekken. Opzich is het echt heel schattig hoe ze doet, maar ik weet niet of ik het over een maand nog steeds heel leuk vind dat ik eigenlijk nooit meer rustig iets kan eten. Ook eet ze al haar brokjes direct op zodra ze klaar liggen, terwijl mijn vorige kat gewoon standaard een bakje had staan en daar af en toe eens wat brokjes uitpakte. Dat kan ik bij haar dus niet doen, want dan eet ze haar brokjes voor de hele dag in een keer op en heeft ze de rest van de dag honger (ik moet wel gewoon werken dus ik kan haar ook niet om de paar uur een miniportie geven). Ik vermoed dat dit komt omdat ze met meerdere katten in 1 huis woonde en dus snel moest opeten wat ze te pakken kon krijgen omdat het anders weg was. Of ze kreeg überhaupt niet genoeg te eten (ze moest immers weg omdat de oude eigenaren niet meer voor haar konden zorgen, dus misschien hadden ze ook niet genoeg geld voor voer :'( ).

Wat kan ik hier nou aan doen? Ik geef al geen brokjes meer in een normaal bakje, maar alleen nog maar in zo'n activity board (klik) en ik heb ook al een voertoren gekocht die vandaag bezorgd is en die ik dus nog moet proberen (klik), maar dat activity board had ze in een week al zo goed door dat de brokjes daaruit ook in no time op zijn. Misschien moet ze gewoon nog leren dat ze bij mij wel gewoon genoeg te eten krijgt en komt het vanzelf goed? Maar hoe gaat dat dan als er binnenkort een andere kat bij komt en er weer competitie ontstaat? Ik wil wel een vriendje voor haar (werd in het asiel ook sterk aangeraden), maar dat lukte niet tegelijk met haar want in het asiel zaten even geen katten die goed met haar samen konden en niet per se naar buiten hoefden (ik woon in een appartement dus dat is geen optie).

Bonusfoto van poes (als het lukt):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ze uiteindelijk (x weken) wel leert wanneer ze genoeg gegeten heeft. Ik merk hier, dat waar ze vroeger meteen het bakje leeg aten, dit niet meer doen sinds er fulltime eten beschikbaar is

of je kat, een tweede kat, als vriendje ziet, vraag ik mij af. Katten zijn bijzonder solistisch en een tweede of derde kat kan best voor problemen zorgen.
pi_178100548
Er zijn er bij mij ook die het bord schoon likken, maar dat mogen ze enkel als hij op de grond staat. Als het bord op de bank/tafel staat is het niet voor hun.

Wat ik wel mega frustrerend vind is dat ze op het aanrecht klimmen. Die 2 van mij doen dat nooit, maar die 2 van mijn vriend wel. Ik heb nou eenmaal geen zin om na het opscheppen direct alles op te ruimen/af te wassen voor ik ga eten. Dus dat gedrag afleren is irritant. Laatst heeft een van de 2 gewoon 4 wortels gegeten. Beest is gek :')
  maandag 26 maart 2018 @ 15:27:19 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178100599
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bij mij is er eentje die altijd de afwas komt doen O+ Ik kan rustig mijn bord leegeten, maar zodra ze hoort dat het bijna leeg is (schrapen van de vork over de bodem) is ze er als de kippen bij en met haar neus er bovenop. Beetje irritant, wel. Maar ja, ze wordt dan ook altijd door me beloond omdat ze het bord mag schoonlikken zodra ik het voor haar neerzet :@
Doen die van mij ook :D
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:24 schreef Puala het volgende:
Er zijn er bij mij ook die het bord schoon likken, maar dat mogen ze enkel als hij op de grond staat. Als het bord op de bank/tafel staat is het niet voor hun.

Wat ik wel mega frustrerend vind is dat ze op het aanrecht klimmen. Die 2 van mij doen dat nooit, maar die 2 van mijn vriend wel. Ik heb nou eenmaal geen zin om na het opscheppen direct alles op te ruimen/af te wassen voor ik ga eten. Dus dat gedrag afleren is irritant. Laatst heeft een van de 2 gewoon 4 wortels gegeten. Beest is gek :')
Ik heb ze gelukkig grotendeels kunnen leren dat als ik in de keuken ben ze er niet op mogen, en daarna wel gewoon. Want helemaal afleren is gewoon niet te doen (ook te zien bij de redelijk luisterende katten van een vriendin, die nog regelmatig moet opstaan). DAar heb ik geen zin in.

En wat iemand eerder zei.Mijn oudste at eerst ook alles in 1x op, want door asiel. Later liet hij ook weer wat eten staan, wantja niemand at het op. Nu eet hij wel weer alles in 1x op, want andere kat erbij die het anders voor hem opeet :') (al zet ik hem wel apart om het op te eten, zodat ie wat rustiger dan doen :) )
pi_178100604
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:24 schreef Puala het volgende:
Er zijn er bij mij ook die het bord schoon likken, maar dat mogen ze enkel als hij op de grond staat. Als het bord op de bank/tafel staat is het niet voor hun.

Wat ik wel mega frustrerend vind is dat ze op het aanrecht klimmen. Die 2 van mij doen dat nooit, maar die 2 van mijn vriend wel. Ik heb nou eenmaal geen zin om na het opscheppen direct alles op te ruimen/af te wassen voor ik ga eten. Dus dat gedrag afleren is irritant. Laatst heeft een van de 2 gewoon 4 wortels gegeten. Beest is gek :')
Hier klommen ze ook meteen het aanrecht op. Maar dat heb ik afgelopen maand nog maar 1 keer gezien sinds wij werken met altijd gevulde voerpuzzels en het is sindsdien ook niet meer nodig om het aanrecht altijd direct op te ruimen en schoon te maken
pi_178100644
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hier klommen ze ook meteen het aanrecht op. Maar dat heb ik afgelopen maand nog maar 1 keer gezien sinds wij werken met altijd gevulde voerpuzzels en het is sindsdien ook niet meer nodig om het aanrecht altijd direct op te ruimen en schoon te maken
De voerbak staat ook gewoon vol met brokken. Maar het is ze nog niet af te leren. Inmiddels kan ik wel met de plantenspuit vanaf de bank bij het aanrecht. Dat werkt redelijk. Maar ik wil ze er gewoon niet hebben. Ik overweeg nu een system met een sensor die automatisch ze nat spuit. Ze blijven namelijk ook op de eettafel klimmen terwijl ik dat niet wil hebben. Kan ik het daar ook mooi gebruiken :7
pi_178100681
quote:
6s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb ze gelukkig grotendeels kunnen leren dat als ik in de keuken ben ze er niet op mogen, en daarna wel gewoon. Want helemaal afleren is gewoon niet te doen (ook te zien bij de redelijk luisterende katten van een vriendin, die nog regelmatig moet opstaan). DAar heb ik geen zin in.

En wat iemand eerder zei.Mijn oudste at eerst ook alles in 1x op, want door asiel. Later liet hij ook weer wat eten staan, wantja niemand at het op. Nu eet hij wel weer alles in 1x op, want andere kat erbij die het anders voor hem opeet :') (al zet ik hem wel apart om het op te eten, zodat ie wat rustiger dan doen :) )
Ook als ik kip sta te snijden klimmen ze er op. Het boeit ze niets dat ik ze er weer af stuur. Direct na het neerzetten/er af duwen springt hij alweer.
  maandag 26 maart 2018 @ 15:32:25 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178100717
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:30 schreef Puala het volgende:

Ook als ik kip sta te snijden klimmen ze er op. Het boeit ze niets dat ik ze er weer af stuur. Direct na het neerzetten/er af duwen springt hij alweer.
Dat is wel irritant -O-
Ze staan bij mij hoogstens enorm te mauwen :+
pi_178100732
quote:
6s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is wel irritant -O-
Ze staan bij mij hoogstens enorm te mauwen :+
Dat zou ik niet erg vinden, ik praat wel terug :7
  maandag 26 maart 2018 @ 15:33:31 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178100741
De oudste heeft wel dat als ie honger heeft dat ie echt bij je langs komt en je lastigvalt / evt bijt als je een dutje doet bv :')
Gelukkig laat hij me snachts met rust.
Terwijl de jongste juist zo'n vreetzak is, zeurt hij nooit buiten de normale tijden eigenlijk.

Vreemde wezens :+
  maandag 26 maart 2018 @ 16:02:18 #23
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_178101331
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

of je kat, een tweede kat, als vriendje ziet, vraag ik mij af. Katten zijn bijzonder solistisch en een tweede of derde kat kan best voor problemen zorgen.
Mij werd een kitten aangeraden omdat dat meestal wel makkelijk(er) zou klikken en omdat ze nog erg jong en speels is en zich misschien teveel zou vervelen als ik de hele dag van huis ben.

Mijn vorige poes was ook alleen, maar die was al ouder en niet meer speels en kon echt niet met andere katten. Ik heb het eens geprobeerd met een hele lieve ongevaarlijke bejaarde kater uit het asiel, maar daar was ze zó intens bang van dat ik hem weer heb moeten terugbrengen ;(
  maandag 26 maart 2018 @ 16:22:29 #24
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_178101698
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:22 schreef Puala het volgende:
De katten van mijn vriend zijn ook zo idioot gek op eten dat ze het van mijn bord af hengelen/uit de mond proberen te vissen. Ik zeg streng "nee" en zet ze op de grond. Nu na 2 maanden is het nog maar sporadisch dat ze het proberen. Ze blijven nog wel op de grond aanstaren, maar ik ga er vanuit dat als ze consequent niets krijgen dat ook vanzelf stopt. En verder negeer ik dat gedrag.

Wel geef ik ze 's avonds tegelijk met mijn avondeten een portie natvoer. Dat houd ze ook even bezig en sinds we dat elke avond doen neemt de drang om het van mijn bord af te vissen ook wel af.
Okee, ik zal dus toch strenger moeten zijn. Ik negeer het wel een beetje en probeer haar wat weg te duwen, maar echt oppakken en wegzetten vind ik zo sneu omdat ze eigenlijk nog wat angstig is en ik dus heel blij ben als ze wel bovenop me komt zitten :') Maarja bovenop me zitten is 1 ding, maar eten uit m'n mond of van het bord hengelen gaat natuurlijk wat ver.
pi_178411657
Kent iemand het "probleem" dat je kat alleen super goedkoop eten lust? :')

Ik verwen mijn kat soms met wat natvoer, en laatst hadden we wat te vieren dus ik ging zo'n blikje voor hem kopen. Alleen het probleem was dat de dierenwinkel waar ik was alleen dat hele dure spul was. Dus ik een kuipje Renske meegenomen. Was Mousse, dat lust hij wel dacht ik.

Nee hoor. Meneer wilt er nog niet eens naar omkijken :'(
Zelfs na opwarmen niet :')

Het moet wibra/action/lidl merk zijn :') Zelfs wiskas is niet goed :')
Ah basis kan nog wel maar kom je aan met Sheba, of nog erger, almo nature, dan kijkt hij je zo aan van "denk je echt dat ik dit eet?!"

Ik lees meestal alleen over katten die heel duur willen eten, maar die van mij is een ekte el cheapo.
Twiddel
pi_178411700
En een goedkoop blikje tonijn?
pi_178411825
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 18:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
En een goedkoop blikje tonijn?
Kan, maar niet zijn voorkeur. Het liefste aan gort gestampte mousse van het goedkoopste merk dat er is :')

Bij tonijn eet hij 3 hapjes en daarna is hij klaar.
Twiddel
pi_178411844
Ik denk dat het vorige baasje van hem hem heeft grootgebracht met goedkoop voer. Dat daarom de voorkeur zo sterk is :P
Twiddel
  maandag 9 april 2018 @ 18:46:46 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178412008
Mijnes zweren bij Royal Canin brokken en Whiskas natvoer. Niks anders, ook geen stukjes kip ofzo. Dat lijkt te veel op vlees _O-
  maandag 9 april 2018 @ 18:50:37 #30
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178412105
Die van mij eten tot nu toe alles.
Maar is toch mooi dat ze enkel goedkoop spul willen? :D

Zie t probleem niet :+
pi_178412161
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2018 18:37 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Kan, maar niet zijn voorkeur. Het liefste aan gort gestampte mousse van het goedkoopste merk dat er is :')

Bij tonijn eet hij 3 hapjes en daarna is hij klaar.
nep poes :o
pi_178412279
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 18:46 schreef Mishu het volgende:
Mijnes zweren bij Royal Canin brokken en Whiskas natvoer. Niks anders, ook geen stukjes kip ofzo. Dat lijkt te veel op vlees _O-
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 18:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nep poes :o
Stukje kip lust hij wel. *O*
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 18:50 schreef Cue_ het volgende:
Die van mij eten tot nu toe alles.
Maar is toch mooi dat ze enkel goedkoop spul willen? :D

Zie t probleem niet :+
Tis ook niet echt een probleem maar soms wil ik hem gewoon heel erg verwennen en dat lust hij allemaal niet :P
Twiddel
pi_178412305
Kaas dan?
pi_178412789
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2018 18:28 schreef summer2bird het volgende:
Kent iemand het "probleem" dat je kat alleen super goedkoop eten lust? :')

Ik verwen mijn kat soms met wat natvoer, en laatst hadden we wat te vieren dus ik ging zo'n blikje voor hem kopen. Alleen het probleem was dat de dierenwinkel waar ik was alleen dat hele dure spul was. Dus ik een kuipje Renske meegenomen. Was Mousse, dat lust hij wel dacht ik.

Nee hoor. Meneer wilt er nog niet eens naar omkijken :'(
Zelfs na opwarmen niet :')

Het moet wibra/action/lidl merk zijn :') Zelfs wiskas is niet goed :')
Ah basis kan nog wel maar kom je aan met Sheba, of nog erger, almo nature, dan kijkt hij je zo aan van "denk je echt dat ik dit eet?!"

Ik lees meestal alleen over katten die heel duur willen eten, maar die van mij is een ekte el cheapo.
Ik heb 1 decadente kat, die wordt helemaal wild van Hollandse garnalen en biefstuk.

Dan eentje die pindakaas echt niet kan weerstaan, en de derde die niets anders wil hebben dan droge brokjes.
pi_178420220
quote:
9s.gif Op maandag 9 april 2018 19:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb 1 decadente kat, die wordt helemaal wild van Hollandse garnalen en biefstuk.

Dan eentje die pindakaas echt niet kan weerstaan, en de derde die niets anders wil hebben dan droge brokjes.
Ik heb twee katten gehad die wild werden van snert.
De huidige eten alles, letterlijk...
  dinsdag 10 april 2018 @ 07:12:41 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178420259
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 07:03 schreef Angelfrouk het volgende:
De huidige eten alles, letterlijk...
Ook sinaasappels enzo? De zuurdere dingen? :D
pi_178428624
Hoi :W
Gaat een van jullie katten weleens naar een pension? Mijn katten gingen altijd logeren bij een vriend van me als ik op vakantie ging maar die kan het niet meer doen.

Vorige vakantie was een week en toen kwam mijn vader een paar dagen en mijn schoonouders een paar om eten te geven maar we willen nu 2 weken vind ik nogal veel om te vragen, ook omdat ze niet dichtbij wonen...

Pension twijfel ik over want mijn katten zijn geen andere katten gewend. De oudste heeft die tweede na 7 jaar nog steeds niet echt geaccepteerd :P
pi_178428773
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:22 schreef -Magica- het volgende:
Hoi :W
Gaat een van jullie katten weleens naar een pension? Mijn katten gingen altijd logeren bij een vriend van me als ik op vakantie ging maar die kan het niet meer doen.

Vorige vakantie was een week en toen kwam mijn vader een paar dagen en mijn schoonouders een paar om eten te geven maar we willen nu 2 weken vind ik nogal veel om te vragen, ook omdat ze niet dichtbij wonen...

Pension twijfel ik over want mijn katten zijn geen andere katten gewend. De oudste heeft die tweede na 7 jaar nog steeds niet echt geaccepteerd :P
De mijne gaan letterlijk dood in een pension ben ik bang. Keertje geprobeerd voor een paar dagen, er werd geen hap gegeten en alleen maar gebibberd ;(
Nu heb ik gelukkig een netwerkje van mensen die in de buurt wonen en eten komen geven.

Als je dat niet hebt: kijk eens naar een kattenvoerservice (iemand die speciaal voor de kat komt en meteen je post ed doet). Of, wat ik heb gedaan, een hondenuitlater vragen om binnen te lopen voor of na zijn rondje met de honden. Het kost wat, maar daardoor werd de vraag aan mijn netwerk wat kleiner zodat ik me minder bezwaard voelde. En de poezzies waren blij en gelukkig thuis O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178429917
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 april 2018 07:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ook sinaasappels enzo? De zuurdere dingen? :D
Ja, en ook verf van de verwarmingsbuizen. Het enige wat ze niet goed is bevallen is de schapenvacht wat ze hun tanden in gezet hebben...
pi_178430039
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De mijne gaan letterlijk dood in een pension ben ik bang. Keertje geprobeerd voor een paar dagen, er werd geen hap gegeten en alleen maar gebibberd ;(
Nu heb ik gelukkig een netwerkje van mensen die in de buurt wonen en eten komen geven.

Als je dat niet hebt: kijk eens naar een kattenvoerservice (iemand die speciaal voor de kat komt en meteen je post ed doet). Of, wat ik heb gedaan, een hondenuitlater vragen om binnen te lopen voor of na zijn rondje met de honden. Het kost wat, maar daardoor werd de vraag aan mijn netwerk wat kleiner zodat ik me minder bezwaard voelde. En de poezzies waren blij en gelukkig thuis O+
Tnx! Ja ben ook bang dat ze dat niet aankunnen :')

Ben net verhuisd een uur verderop dus ik ken nog weinig mensen in de buurt die ik kan vragen.

En mijn vriend doet weer moeilijk over een vreemde in huis laten, maar daar gaat eigenlijk ook mijn voorkeur naar uit. De kosten maken me niet uit..
pi_178430128
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:39 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Tnx! Ja ben ook bang dat ze dat niet aankunnen :')

Ben net verhuisd een uur verderop dus ik ken nog weinig mensen in de buurt die ik kan vragen.

En mijn vriend doet weer moeilijk over een vreemde in huis laten, maar daar gaat eigenlijk ook mijn voorkeur naar uit. De kosten maken me niet uit..
het zijn geen vreemden want de profi oppassers komen van te voren kennismaken
pi_178430645
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

het zijn geen vreemden want de profi oppassers komen van te voren kennismaken
Ja ik vind dat ook helemaal prima maar nu nog mijn vriend overhalen O-) gaat niet om die katten maar iemand de sleutel van het huis geven :P
pi_178430679
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:15 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ja ik vind dat ook helemaal prima maar nu nog mijn vriend overhalen O-) gaat niet om die katten maar iemand de sleutel van het huis geven :P
ophouden met gezeik anders moet hij zelf oppas regelen o|O
pi_178430811
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ophouden met gezeik anders moet hij zelf oppas regelen o|O
Ik laat hem dit topic zo ff lezen :D
pi_178430931
Ik besef me dat ik reageer op een oude post, maar toch.
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:01 schreef Walging het volgende:
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe poes van een jaar of 1 nadat de vorige poes een half jaar geleden is overleden (ouderdom). Poes komt uit het asiel en zat daarvoor met meerdere katten in een huis maar de eigenaren konden niet meer voor haar/hen zorgen, waarom wist de asielmedewerker niet.

Poes is nog een beetje bang maar wel erg lief en speels. Ze is alleen echt ONTZETTEND gefixeerd op eten. Maar echt. Ik kan nog niet eens een salade eten of ze zit mauwend op schoot en wil zelfs blaadjes sla uit m'n mond trekken.
Zou dit te maken hebben met haar tijd in het asiel?

Toen mijn ouders hun kat een weekje in het pension hadden gehad was ze ineens ook erg gefixeerd op eten. Zo van: eten! Hier! Van mij! Terwijl ze dat voorheen niet was.

Alsof het pension, waar je je eten ineens moet delen met andere katten een diepe indruk heeft gemaakt.
pi_178431735
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:27 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ik laat hem dit topic zo ff lezen :D
^O^

Beetje profi oppas heeft een formulier waarop naam en beschrijving sleutel staat wat je beiden moet tekenen. Huis leeg -> duidelijke verdachte én slechte reclame.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 10 april 2018 @ 20:01:12 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178432439
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De mijne gaan letterlijk dood in een pension ben ik bang. Keertje geprobeerd voor een paar dagen, er werd geen hap gegeten en alleen maar gebibberd ;(
Nu heb ik gelukkig een netwerkje van mensen die in de buurt wonen en eten komen geven.

Als je dat niet hebt: kijk eens naar een kattenvoerservice (iemand die speciaal voor de kat komt en meteen je post ed doet). Of, wat ik heb gedaan, een hondenuitlater vragen om binnen te lopen voor of na zijn rondje met de honden. Het kost wat, maar daardoor werd de vraag aan mijn netwerk wat kleiner zodat ik me minder bezwaard voelde. En de poezzies waren blij en gelukkig thuis O+
Hier idem :Y
Maar hier is een vakantieoppasregeling als je lid bent vd lokale kattenzorgvereniging. Moet je wel voor betalen, maar het is niet heel duur. En de kat(ten) kan heerlijk thuisblijven. Toen ik ook nog een valkparkiet had zorgden ze daar ook gewoon voor. En de post halen ze idd ook uit de brievenbus + de planten kregen ook water.

En inderdaad een contractje wat je beiden tekent. Zijn vrijwilligers en de kleine vergoeding per dag voor het verzorgen mogen ze zelf houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 10-04-2018 23:34:45 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178438837
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hier idem :Y
Maar hier is een vakantieoppasregeling als je lid bent vd lokale kattenzorgvereniging. Moet je wel voor betalen, maar het is niet heel duur. En de kat(ten) kan heerlijk thuisblijven. Toen ik ook nog een valkparkiet had zorgden ze daar ook gewoon voor. En de post halen ze idd ook uit de brievenbus + de planten kregen ook water.

En inderdaad een contractje wat je beiden tekent. Zijn vrijwilligers en de kleine vergoeding per dag voor het verzorgen mogen ze zelf houden.
Dat is handig! :D

Ik wil dat ook ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178441001
Hier ook net verhuisd en nog geen oppas, ik heb nu waarschijnlijk iemand via https://www.pawshake.nl
Komt binnenkort kennismaken :) Lang niet iedereen daar spreekt me aan, maar ik heb nu iemand met gedragskennis en dieren ehbo enzo, ben benieuwd.
En die lokale kattenzorgvereniging, mooi initiatief, wil ik ook wel!
pi_178455134
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hier idem :Y
Maar hier is een vakantieoppasregeling als je lid bent vd lokale kattenzorgvereniging. Moet je wel voor betalen, maar het is niet heel duur. En de kat(ten) kan heerlijk thuisblijven. Toen ik ook nog een valkparkiet had zorgden ze daar ook gewoon voor. En de post halen ze idd ook uit de brievenbus + de planten kregen ook water.

En inderdaad een contractje wat je beiden tekent. Zijn vrijwilligers en de kleine vergoeding per dag voor het verzorgen mogen ze zelf houden.
Dat is wel heul handig ja :)
pi_178560109
Zoals jullie weten is mijn kat te dik.
Nu nog steeds.
Ik weet niet hoe het komt. Ik geef hem genoeg voor een kat van 4 kg wat op de verpakking staat, hij blijft om en nabij de 6 kg wegen.
Hij krijgt geen snoepjes, ook eet hij volgens mij geen muizen en de buren voeren hem denk ik niet.

Zal ik maar eens dieetvoer proberen? Gebruikt iemand van jullie dieetvoer?
Momenteel krijgt hij sanabelle Hair and skin, 70 gram gespreid over de dag, volgens de verpakking genoeg voor een kat van 4 kg.

Hij krijgt trouwens ook nooit wat van de pot mee, geen koekjes of wat dan ook.

Ik maak mij er wel een beetje zorgen om, straks wordt hij nog zo dik dat hij echt problemen krijgt.
Twiddel
  maandag 16 april 2018 @ 19:26:01 #52
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178560449
Hij was toch al iets aan 't afvallen als ik 't me goed herinner? Of komt hij momenteel weer aan?

En als hij niet afvalt krijgt hij toch teveel zou ik zeggen.
Of je moet hem meer laten bewegen
pi_178560464
Is de kat getest op suikerziekte?
pi_178560564
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:26 schreef Cue_ het volgende:
Hij was toch al iets aan 't afvallen als ik 't me goed herinner? Of komt hij momenteel weer aan?

En als hij niet afvalt krijgt hij toch teveel zou ik zeggen.
Of je moet hem meer laten bewegen
Hij is idd iets afgevallen nu ik er zo overna denk. Met applaws woog hij 4.8 na een tijdje. Misschien moet ik dat maar weer kopen.

En hij gaat nu weer naar buiten ja, in de winter wil hij niet.
Twiddel
pi_178560577
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Is de kat getest op suikerziekte?
Zover ik weet is hij gezond.
Testen ze in het asiel op die dingen?
Twiddel
pi_178560721
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Zover ik weet is hij gezond.
Testen ze in het asiel op die dingen?
niet standaard, maar je hebt zelf een dierenarts neem ik aan, heb je het al eens besproken?
pi_178560966
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

niet standaard, maar je hebt zelf een dierenarts neem ik aan, heb je het al eens besproken?
Ik ben nog maar een keer met hem naar de dierenarts geweest, en toen zei hij dat de kat wel te dik was maar nog niet zorgwekkend. Maar ik moest er wel naar kijken. Toen woog hij 5.8 kg.

Ik moet over een poos weer, voor vaccinatie en controle en dan maar eens over hebben.
Twiddel
pi_178561184
Ik lees ondertussen dat ander voer wel geholpen heeft met afvallen, er zijn ook brokjes waar geen granen inzitten maar relatief veel eiwitten. Die zijn wel stuk duurder dan gemiddeld supermarkt voer.maar kat is mogelijk sneller voldaan.
Als kat naar buiten gaat kan het ook zijn dat het beest ook bij de buren een hapje mee-eet
pi_178561336
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik lees ondertussen dat ander voer wel geholpen heeft met afvallen, er zijn ook brokjes waar geen granen inzitten maar relatief veel eiwitten. Die zijn wel stuk duurder dan gemiddeld supermarkt voer.maar kat is mogelijk sneller voldaan.
Als kat naar buiten gaat kan het ook zijn dat het beest ook bij de buren een hapje mee-eet
Hij kreeg tot een tijd terug applaws. Daarmee viel hij wel af. Ik denk dat ik daar maar weer naar terug keer.
Twiddel
pi_178562255
Nu ik wat meer thuis ben en het weer beter aan het worden is zie ik wat mijn katten buiten doen.
Veel kevertjes en krekels in het gras vangen en opeten.
Ik vermoed dat ze bijna dagelijks een muis vangen en opeten.
Tijger kwam afgelopen week met een mega rib-bot thuis. Vreselijk trots was ze. (waarschijnlijk van een composthoop gejat)
Een buurvrouw vertelde mij dat mijn “je weet wel kat” date met haar kat en dat ze hem soms laat meeeten uit haar bak *;
Ik zie dat een buurtkat mijn compostemmer dagelijk nakijkt (groenrestjes gooi ik in een emmer naast de achterdeur en als de emmer vol is breng ik m naar de composthoop achter in de tuin) buurtkat eet rijs, pasta, aardappel en frietjes. :')
Buitenkatten eten dus vaak meer als je verwacht.
(toen ik nog geen luik met chip had kwamen er 3 of 4 buurtkatten naar binnen sluipen om mee te eten)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178562336
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:27 schreef valentijn101 het volgende:
Nu ik wat meer thuis ben en het weer beter aan het worden is zie ik wat mijn katten buiten doen.
Veel kevertjes en krekels in het gras vangen en opeten.
Ik vermoed dat ze bijna dagelijks een muis vangen en opeten.
Tijger kwam afgelopen week met een mega rib-bot thuis. Vreselijk trots was ze. (waarschijnlijk van een composthoop gejat)
Een buurvrouw vertelde mij dat mijn “je weet wel kat” date met haar kat en dat ze hem soms laat meeeten uit haar bak *;
Ik zie dat een buurtkat mijn compostemmer dagelijk nakijkt (groenrestjes gooi ik in een emmer naast de achterdeur en als de emmer vol is breng ik m naar de composthoop achter in de tuin) buurtkat eet rijs, pasta, aardappel en frietjes. :')
Buitenkatten eten dus vaak meer als je verwacht.
(toen ik nog geen luik met chip had kwamen er 3 of 4 buurtkatten naar binnen sluipen om mee te eten)
Mijn ouders hebben een kat in de buurt die het zijn levensmissie heeft gemaakt om stiekem bij mijn ouders katten mee te eten in de voerbak _O-

Hij wordt elke keer weggejaagd maar geeft nooit op.
Twiddel
pi_178562567
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben een kat in de buurt die het zijn levensmissie heeft gemaakt om stiekem bij mijn ouders katten mee te eten in de voerbak _O-

Hij wordt elke keer weggejaagd maar geeft nooit op.
Haha, hier loopt er een die vogelzaad uit de vogelhuisjes pikt.



Arch, foto werkt niet https://m.imgur.com/3kczCfI


[ Bericht 5% gewijzigd door valentijn101 op 16-04-2018 20:42:50 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178562825
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:37 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Haha, hier loopt er een die vogelzaad uit de vogelhuisjes pikt.

[ afbeelding ]

Arch, foto werkt niet https://m.imgur.com/3kczCfI
[ afbeelding ]
zit hij niet te wachten op hele domme vogels?
pi_178563011
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

zit hij niet te wachten op hele domme vogels?
Nope, het is een zwerver geweest. Maar ondanks zijn volle bak thuis vreet ie alles wat ie kan vinden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178565587
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:37 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Haha, hier loopt er een die vogelzaad uit de vogelhuisjes pikt.

[ afbeelding ]

Arch, foto werkt niet https://m.imgur.com/3kczCfI
[ afbeelding ]
:o _O- _O- _O-
pi_178617302
Mijn kat die krijgt eigenlijk altijd onbeperkt eten, en die regelt dat altijd prima. Nooit te dik, is een buitenkat.

Nu is het voorjaar begonnen en valt het me op dat ik dat bakje steeds vaker sta te vullen. Vroeg me af, is dat normaal? :+
  donderdag 19 april 2018 @ 13:03:42 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178619683
Misschien is hij een stuk actiever.
The love you take is equal to the love you make.
pi_178667602
Als kat naar buiten kan kunnen er misschien ook katten naar binnen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_178750775
Even een chipregistratievraag.
Ik heb dus 3 katten en woon in Belgie. Nu heb ik van mijn dierenarts een bericht gekregen dat ID Chip (de database waar mijn katten in staan) gaat verdwijnen en de overheid verplicht dat je je katten moet registreren bij Cat Id. Zelf kan ik ze schijnbaar niet aanmelden, dit moet via de dierenarts a ¤20,- per kat. (ik voel me een beetje erg opgelicht)

Nu was ik eens een beetje aan het zoeken hoe vindbaar mijn katten zijn en ze komen in veel zoeksites van vermiste dieren niet naar voren en al helemaal niet in de nederlandse databases.
Ik woon niet ver van de nederlandse grens en wil ze dus ook graag terug vinden als ze in nederland de weg kwijt raken. Weet iemand hoe ik ze in een nederlandse database kan krijgen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178751329
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:35 schreef Fripsel het volgende:
Mijn kat die krijgt eigenlijk altijd onbeperkt eten, en die regelt dat altijd prima. Nooit te dik, is een buitenkat.

Nu is het voorjaar begonnen en valt het me op dat ik dat bakje steeds vaker sta te vullen. Vroeg me af, is dat normaal? :+
Bij ons gaat het ook zo. We blijven hem wel wegen en in de gaten houden.
Lijkt me als er geen extreem gewichtstoename is of andere klachten, het niet erg is.
pi_178751363
Ik ben nu bezig een katopvang te zoeken voor de vakantie voor de eerste keer.
Vind het toch wel een dingetje, lastiger als met een hond ernaar toe brengen.

Maar het is een buitenkat en het is niet te doen dat iemand hier op hem let, we hebben ook geen kattenluik.
pi_178751686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:05 schreef Koningin het volgende:
Ik ben nu bezig een katopvang te zoeken voor de vakantie voor de eerste keer.
Vind het toch wel een dingetje, lastiger als met een hond ernaar toe brengen.

Maar het is een buitenkat en het is niet te doen dat iemand hier op hem let, we hebben ook geen kattenluik.
Waar woon je? Misschien woont er een fokker in de buurt die kan helpen of weet iemand een goede opvang in de buurt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178752288
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:25 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Waar woon je? Misschien woont er een fokker in de buurt die kan helpen of weet iemand een goede opvang in de buurt.
Midden Limburg, ik heb er twee in de buurt gevonden, die ga ik vandaag eens bellen om info te krijgen.
pi_178754222
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:13 schreef valentijn101 het volgende:
Even een chipregistratievraag.
Ik heb dus 3 katten en woon in Belgie. Nu heb ik van mijn dierenarts een bericht gekregen dat ID Chip (de database waar mijn katten in staan) gaat verdwijnen en de overheid verplicht dat je je katten moet registreren bij Cat Id. Zelf kan ik ze schijnbaar niet aanmelden, dit moet via de dierenarts a ¤20,- per kat. (ik voel me een beetje erg opgelicht)

Nu was ik eens een beetje aan het zoeken hoe vindbaar mijn katten zijn en ze komen in veel zoeksites van vermiste dieren niet naar voren en al helemaal niet in de nederlandse databases.
Ik woon niet ver van de nederlandse grens en wil ze dus ook graag terug vinden als ze in nederland de weg kwijt raken. Weet iemand hoe ik ze in een nederlandse database kan krijgen?
Kijk eens bij http://www.petbase.nl of http://www.ndg.nl of http://backhomeclub.nl
pi_178754667
quote:
Yes. Bij de backhomeclub heb ik ze nu aangemeld. Dank je wel Sorella.

De andere accepteren alleen aanmelding door asiel of dierenarts. Nederlandse dierenartsen willen alleen aanmelden als de katten daadwerkelijk in nederland wonen en de info op de chip is aangepast. Grrr. Ik wil ze best op bv het adres van mijn ouders registreren maar het is niet de bedoeling dat ze dan in belgie niet meer vindbaar zijn.
Waarom zo veel verschillende databases? Waarom niet 1 Europese waar alle dieren in staan. -O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178754882
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 16:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Yes. Bij de backhomeclub heb ik ze nu aangemeld. Dank je wel Sorella.

De andere accepteren alleen aanmelding door asiel of dierenarts. Nederlandse dierenartsen willen alleen aanmelden als de katten daadwerkelijk in nederland wonen en de info op de chip is aangepast. Grrr. Ik wil ze best op bv het adres van mijn ouders registreren maar het is niet de bedoeling dat ze dan in belgie niet meer vindbaar zijn.
Waarom zo veel verschillende databases? Waarom niet 1 Europese waar alle dieren in staan. -O-
Hm, ik weet eigenlijk niet of daar officiële regelgeving voor is, maar iedereen die bij ons in de praktijk komt kan zijn/ haar kat/hond/konijn/hamster/goudvis laten chippen. Of je nu woonachtig bent in Nederland of niet, dat kunnen we verder toch niet controleren. Het is hooguit enkel onhandig om het bij een uitsluitend NL database registreren als je hond in Spanje weggelopen is, maar in jouw geval is het juist wel verstandig om (ook) te doen.
pi_178754961
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 16:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hm, ik weet eigenlijk niet of daar officiële regelgeving voor is, maar iedereen die bij ons in de praktijk komt kan zijn/ haar kat/hond/konijn/hamster/goudvis laten chippen. Of je nu woonachtig bent in Nederland of niet, dat kunnen we verder toch niet controleren. Het is hooguit enkel onhandig om het bij een uitsluitend NL database registreren als je hond in Spanje weggelopen is, maar in jouw geval is het juist wel verstandig om (ook) te doen.
Dus het is technisch wel mogelijk om 1 chip in 2 landen te registreren?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178755324
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 16:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dus het is technisch wel mogelijk om 1 chip in 2 landen te registreren?
Yep. Recent naar België verhuisd, aangepast in de NL databank en via de dierenarts ook in België laten registreren. Dat laatste was idd verplicht door een dierenarts te laten doen.
pi_178755673
Ik heb Maxi zelf bij de ndg aangemeld :Y maar ik woon wel in NL.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_178756114
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 13:08 schreef Koningin het volgende:

[..]

Midden Limburg, ik heb er twee in de buurt gevonden, die ga ik vandaag eens bellen om info te krijgen.
Of hondenuitlater. Ik woon ook in midden Limburg en heb het wel eens zo geregeld. hij rijdt toch rond dus waarom geen tussenstop bij jou.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178835953
Nog heel even terug over die haarballen he. Een van mijn drie monsters heeft er zo veel last van. Bedacht ik mij vanmorgen dat we al twee hele dagen(!) geen haarbal en kots meer hadden gevonden, besloot hij even ter plekke te laten zien dat hij nog een perfecte haarbal had. :r

Beestje is gelukkig nog wel actief, miauwt zoals ie normaal ook miauwt, komt kriebels halen en eet/drinkt ook nog normaal. Ligt op dit moment naast me te spelen met de kabel van mijn laptop. O+ :')

Maar is er iets wat ik kan doen zodat hij minder last heeft van die haarballen? Borstelen kan, al heb ik ergens gelezen dat dat juist ook weer averechts kan werken. Verder krijgen ze nu Royal Canin Hairball Care naast hun normale Purina One voer.

Ik had iets gelezen over evt een kattenpasta? Iemand hier ervaring mee? Of is het een kwestie van uitzitten en het beestje in de gaten blijven houden?
pi_178836697
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 14:55 schreef Crientj het volgende:
Nog heel even terug over die haarballen he. Een van mijn drie monsters heeft er zo veel last van. Bedacht ik mij vanmorgen dat we al twee hele dagen(!) geen haarbal en kots meer hadden gevonden, besloot hij even ter plekke te laten zien dat hij nog een perfecte haarbal had. :r

Beestje is gelukkig nog wel actief, miauwt zoals ie normaal ook miauwt, komt kriebels halen en eet/drinkt ook nog normaal. Ligt op dit moment naast me te spelen met de kabel van mijn laptop. O+ :')

Maar is er iets wat ik kan doen zodat hij minder last heeft van die haarballen? Borstelen kan, al heb ik ergens gelezen dat dat juist ook weer averechts kan werken. Verder krijgen ze nu Royal Canin Hairball Care naast hun normale Purina One voer.

Ik had iets gelezen over evt een kattenpasta? Iemand hier ervaring mee? Of is het een kwestie van uitzitten en het beestje in de gaten blijven houden?
Rubber handschoenen aan en flink aaien. Dat haalt de losse haren er goed uit. Die van mij vinden het heerlijk.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178836832
Goed borstelen/aaien inderdaad. Ik hoor goede verhalen over de Furminator. Zelf heb ik een soort van paardenborsteltje. Klein ding met allemaal metalen pinnetjes. Hoe harder ik over die vacht rag, hoe liever.

Wat hier vooral heel goed werkt: KVV. Vers voer dus. Dan moet je wel diepvriesruimte hebben.

Mijn katten vinden het heerlijk en verliezen sindsdien nauwelijks haar. Zitten ook mooi in de vacht.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178840220
Mag ik vragen welk merk kvv jij je katten voert?

Ik twijfel voor mijn monsters (hond en kat) om ze vers te gaan geven (verschillende redenen 'voor', vies en ingewikkeld en budget zijn de 'tegens' :P ) maar heb geen flauw idee waar of hoe te beginnen. Google geeft ook 100 miljoen opties en adviezen ;(
pi_178840729
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 17:29 schreef _flore het volgende:
Mag ik vragen welk merk kvv jij je katten voert?

Ik twijfel voor mijn monsters (hond en kat) om ze vers te gaan geven (verschillende redenen 'voor', vies en ingewikkeld en budget zijn de 'tegens' :P ) maar heb geen flauw idee waar of hoe te beginnen. Google geeft ook 100 miljoen opties en adviezen ;(
Ik voer de katten van alles. Bibi is favoriet. Er zwerft hier ergens een versvoer reeks rond, staat ook veel info in.

KVV is heel anders dan BARF he? Als je gehakt vies vindt is KVV al niks voor jou. ;) Heb je geen bezwaar tegen gehakt uit de diepvries, dan is het een kwestie van worsten of schijven kopen en afwegen.

Bij BARF ga je zelf de optimale verhouding samenstellen uit klompen vlees, KVV doet dat al voor je.

Budget: ik voer twee katten een maand of drie voor zo’n 125 euro. En heb een extra vrieskist gekocht zodat ik grotere bestellingen kon doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178840802
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 14:55 schreef Crientj het volgende:
Nog heel even terug over die haarballen he. Een van mijn drie monsters heeft er zo veel last van. Bedacht ik mij vanmorgen dat we al twee hele dagen(!) geen haarbal en kots meer hadden gevonden, besloot hij even ter plekke te laten zien dat hij nog een perfecte haarbal had. :r

Beestje is gelukkig nog wel actief, miauwt zoals ie normaal ook miauwt, komt kriebels halen en eet/drinkt ook nog normaal. Ligt op dit moment naast me te spelen met de kabel van mijn laptop. O+ :')

Maar is er iets wat ik kan doen zodat hij minder last heeft van die haarballen? Borstelen kan, al heb ik ergens gelezen dat dat juist ook weer averechts kan werken. Verder krijgen ze nu Royal Canin Hairball Care naast hun normale Purina One voer.

Ik had iets gelezen over evt een kattenpasta? Iemand hier ervaring mee? Of is het een kwestie van uitzitten en het beestje in de gaten blijven houden?
Ik zou voor ander voer gaan, KVV inderdaad, of enkel zo'n antihaarbal voer (dus niet combineren). Pasta zoals kat-a-lax kan helpen om het haar via de natuurlijke weg te laten opruimen.

Borstelen kan inderdaad averechts werken, om meerdere redenen. Te lang/vaak borstelen stimuleert het loslaten van de vacht, waardoor er steeds meer uit lijkt te komen, hoe langer je kamt. En omdat je de vacht kapot kunt maken, bijvoorbeeld met een Furminator. Die dingen lijken heel effectief, heb ze ook wel 'ns gebruikt, er komt gewoon een halve kat uit :P Probleem is echter dat het de vacht sloopt, de haarcyclus wordt verstoord, het haar wordt sneller vervangen. Daardoor is de kwaliteit van het haar minder goed, wat dus weer eerder loskomt.

Ik geef de voorkeur aan rubber kammen en dan niet te lang/vaak, even kijken wat best past bij je kat.

En een copy/paste van een trimster:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178841156
Ik wist dit niet :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178842129
Nou ja, mensen die de Furminator zo goed vinden "want er komt elke keer zoveel haar uit!" hebben tot op zekere hoogte dus wel gelijk :+
Ik mocht 'm bij mijn poes toen niet gebruiken van d'r, deed duidelijk pijn. Gebruik 'm nu hooguit eens per jaar op de huidige kat, vachtwisseling na de winter, als het dan echt enorm drama is qua verharen. Maar we geven beide de voorkeur aan mijn haarborstel ('t beestje kickt op mijn tangle teezer :')). En om een of andere reden kan ik hem daar eindeloos mee kammen, de vacht komt enkel los als het gewisseld hoort te worden, soms komt er niks uit en krijgt ie gewoon een borstelmassage.
pi_178846845
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik voer de katten van alles. Bibi is favoriet. Er zwerft hier ergens een versvoer reeks rond, staat ook veel info in.

KVV is heel anders dan BARF he? Als je gehakt vies vindt is KVV al niks voor jou. ;) Heb je geen bezwaar tegen gehakt uit de diepvries, dan is het een kwestie van worsten of schijven kopen en afwegen.

Bij BARF ga je zelf de optimale verhouding samenstellen uit klompen vlees, KVV doet dat al voor je.

Budget: ik voer twee katten een maand of drie voor zo’n 125 euro. En heb een extra vrieskist gekocht zodat ik grotere bestellingen kon doen.
Thanks voor je reactie! Ik vind gehakt vies ja :') Maarja, alles voor de (gezondheid van de) beestjes natuurlijk! Ik ga dat topic eens opzoeken ^O^
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:24:33 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178908556
De vraag is volgens mij al eens vaker gekomen, maar misschien nog niet in de zin wat ik precies zoek.

Ik heb een nieuwe reismand/ding nodig om mijn kat naar de dierenarts te krijgen, wantd egene die ik nu heb is eigenlijk iets te klein en mijn kat wil er niet in.

Wss niet omdat hij klein is, maar omdat hij gewoon niet opgesloten wil zitten en met wat dwang krijg ik hem er ook niet zelf in (vasthouden aan randen / box omgooien / er gelijk uitspringen / etc)

Hebben jullie tips voor zo'n mand die wel evt op de fiets te vervoeren is, maar waar je een kat relatief makkelijk in kan dwingen? Of ervaring mee of tips om dit beter te doen?

Kat zelf kan wel eens bijten, deed hij gelukkig niet (wonderbaarlijk). Maar hij is dus niet echt handzaam ofzo. Tips?

En de bak gewoon in de kamer laten zodat hij kan wennen, dat boeit hem niet, wil hij er ook niets van weten.
pi_178908849
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 17:52 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik zou voor ander voer gaan, KVV inderdaad, of enkel zo'n antihaarbal voer (dus niet combineren). Pasta zoals kat-a-lax kan helpen om het haar via de natuurlijke weg te laten opruimen.

Borstelen kan inderdaad averechts werken, om meerdere redenen. Te lang/vaak borstelen stimuleert het loslaten van de vacht, waardoor er steeds meer uit lijkt te komen, hoe langer je kamt. En omdat je de vacht kapot kunt maken, bijvoorbeeld met een Furminator. Die dingen lijken heel effectief, heb ze ook wel 'ns gebruikt, er komt gewoon een halve kat uit :P Probleem is echter dat het de vacht sloopt, de haarcyclus wordt verstoord, het haar wordt sneller vervangen. Daardoor is de kwaliteit van het haar minder goed, wat dus weer eerder loskomt.

Ik geef de voorkeur aan rubber kammen en dan niet te lang/vaak, even kijken wat best past bij je kat.

En een copy/paste van een trimster:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Voorzichtig afkloppen dat we nu weer twee dagen haarbalvrij zijn. Vanmiddag komt de bezorger een pakket brengen met o.a kattenpasta. Wellicht gaat dat nog iets helpen. En ik ga mij eens inlezen over ander voer en dat KVV/BARF.
pi_178909389
Ik zou niet teveel wisselen met voer als het nu goed lijkt te gaan. Mocht je wel over willen stappen, begin dan met KVV. :)
BARF is namelijk zeker niet gemakkelijk zelf goed samen te stellen, en er lopen inmiddels diverse onderzoeken naar mineraaltekorten (en teveel aan, bij jongere dieren) doordat echt goed BARFen veel onderzoek, afwisseling en dus ook moeite kost. (Er zijn mensen die het wel lukt hoor, maar er zijn ook heel veel mensen die dénken dat het lukt. Een goed, compleet voer neerzetten is een wetenschappelijk onderbouwd staaltje kunst.)

Hier overigens ook geen fan van de furminator nadat de trimster heeft uitgelegd wat het kan doen. (En het is een trimster die echt wonderen lijkt te verrichten soms :D dus ik vertrouw haar adviezen wel.) Grove houten penkammen en rubber borstels it is :Y .
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:44:56 #93
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178922895
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:12 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou niet teveel wisselen met voer als het nu goed lijkt te gaan. Mocht je wel over willen stappen, begin dan met KVV. :)
BARF is namelijk zeker niet gemakkelijk zelf goed samen te stellen, en er lopen inmiddels diverse onderzoeken naar mineraaltekorten (en teveel aan, bij jongere dieren) doordat echt goed BARFen veel onderzoek, afwisseling en dus ook moeite kost. (Er zijn mensen die het wel lukt hoor, maar er zijn ook heel veel mensen die dénken dat het lukt. Een goed, compleet voer neerzetten is een wetenschappelijk onderbouwd staaltje kunst.)
Die nutritionele tekorten zijn ook vastgesteld bij kvv hoor. Die zijn echter vastgesteld op basis van normen die zijn bepaald obv brokken. In de praktijk gebeurt er niks als je gewoon wat basisregels volgt. Ook kvv is gewoon bot en spier en bepaalde organen binnen bepaalde percentages, gelijk aan een goed barfmenu maar dan gemalen. Barf is praktisch gezien inderdaad wel lastig samen te stellen voor katten die en kleine porties moeten hebben, en ziekelijk kieskeurig kunnen zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:49:01 #94
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178923018
Ik voer trouwens kvv voor max 3 euro per kilo, kost me met 2 katten rond de 30 euro per maand. Maar dan moet je wel groot inkopen en weten wat/waar je moet halen, een extra vriezer is dan geen overbodige luxe.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_178929150
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Die nutritionele tekorten zijn ook vastgesteld bij kvv hoor. Die zijn echter vastgesteld op basis van normen die zijn bepaald obv brokken. In de praktijk gebeurt er niks als je gewoon wat basisregels volgt. Ook kvv is gewoon bot en spier en bepaalde organen binnen bepaalde percentages, gelijk aan een goed barfmenu maar dan gemalen. Barf is praktisch gezien inderdaad wel lastig samen te stellen voor katten die en kleine porties moeten hebben, en ziekelijk kieskeurig kunnen zijn.
De onderzoeken die ik las waren op basis van ook een aantal echte casussen gedaan. (Ik zal even kijken of ze nog op mijn werk rondslingeren). Die dieren kregen wel serieuze grzondheidsklachten door deficiënties van het een en een teveel aan het ander. Nu ben ik niet per se een voorstander van brokken (Ik ben vooral voorstander van waar een dier het goed op doet) en er zijn ook genoeg brokvoeders/ natvoeders die problemen geven, maar echt goed BARFen blijkt lastig en voor veel mensen toch niet haalbaar. Ook met kvv moet je voldoende afwisselen natuurlijk, je wil gewoon niet een te eenzijdig dieet dat niet alle mineralen bevat.

Ik ben niet per se tégen BARF, maar ik zou het niet gelijk aan iedereen willen aanraden.
pi_178929210
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik voer trouwens kvv voor max 3 euro per kilo, kost me met 2 katten rond de 30 euro per maand. Maar dan moet je wel groot inkopen en weten wat/waar je moet halen, een extra vriezer is dan geen overbodige luxe.
Ik denk dat ik dat bij mijn leverancier ook wel zou kunnen halen, maar dan kan ik alleen eigen merk voeren. Wat A) beperkt is qua smaken (dus saai voor de katten en als ze afhaken heb ik een probleem). B) ik niet weet of dat perfect is samengesteld en ik ze dus te weinig of te veel mineralen etc geef en vooral C) het stom plakkerig is en daardoor lastiger het bakje te prutsen.
Daarum dus verschillende merken waarbij Bibi zowel bij mij als bij de poezen favoriet is.

Welke merken voer jij?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179593774
Vraagje. Vriend gaat vandaag een paar dagen weg voor zijn werk en ik wil ook graag een nachtje weg met mijn dochtertje, gezellig saampjes :) Betekend wel dat de katten vanaf 17.00 vandaag tot morgen 17.00 of iets later in de huiskamer zitten. Ik denk dat het goed mogelijk is, met genoeg eten en drinken. Toch vind ik het ergens een beetje zielig. Ze zijn met zijn twee.

Wat vinden jullie?
pi_179593810
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje. Vriend gaat vandaag een paar dagen weg voor zijn werk en ik wil ook graag een nachtje weg met mijn dochtertje, gezellig saampjes :) Betekend wel dat de katten vanaf 17.00 vandaag tot morgen 17.00 of iets later in de huiskamer zitten. Ik denk dat het goed mogelijk is, met genoeg eten en drinken. Toch vind ik het ergens een beetje zielig. Ze zijn met zijn twee.

Wat vinden jullie?
Ik denk dat jij er een groter probleem van maakt dan je katten :) Ik ben regelmatig nachten weg en laat ze dan alleen. Komt een keer per dag iemand voeren en that’s it.

24 uur moet kunnen, ook voor de meest aanhankelijke kat. Is misschien even wennen voor ze, want zo te lezen laat je ze nooit alleen, maar dat overleven ze wel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 4 juni 2018 @ 08:29:19 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179593829
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje. Vriend gaat vandaag een paar dagen weg voor zijn werk en ik wil ook graag een nachtje weg met mijn dochtertje, gezellig saampjes :) Betekend wel dat de katten vanaf 17.00 vandaag tot morgen 17.00 of iets later in de huiskamer zitten. Ik denk dat het goed mogelijk is, met genoeg eten en drinken. Toch vind ik het ergens een beetje zielig. Ze zijn met zijn twee.

Wat vinden jullie?
Ligt er een beetje aan wat ze gewend zijn hoe ze het gaan vinden, maar opzich is het geen probleem.
Denk maar zo; als jij 24 uur wordt achter gelaten en je hebt enkel in het begin eten (als je geen automaat hebt) , ja dan baal je wel en heb je een knorrende maag, maar je overleeft het wel.
Die katten gaan er ook niet dood aan.
Als je een voerautomaat hebt, is er helemaal niets aan de hand (of als ze gewoon een bak eten klaar hebben staan waar ze zich wel mee redden)
pi_179593889
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik denk dat jij er een groter probleem van maakt dan je katten :) Ik ben regelmatig nachten weg en laat ze dan alleen. Komt een keer per dag iemand voeren en that’s it.

24 uur moet kunnen, ook voor de meest aanhankelijke kat. Is misschien even wennen voor ze, want zo te lezen laat je ze nooit alleen, maar dat overleven ze wel.
Het is ook geen belachelijk lange tijd dat ze alleen zijn inderdaad :) Het is inderdaad dat we ze nooit voor een nachtje alleen laten, dus dan denk ik automatisch dat ze misschien bang worden dat hun baasjes niet meer thuis komen. Ze zijn in ieder geval wel samen, dat scheelt :)
pi_179594197
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje. Vriend gaat vandaag een paar dagen weg voor zijn werk en ik wil ook graag een nachtje weg met mijn dochtertje, gezellig saampjes :) Betekend wel dat de katten vanaf 17.00 vandaag tot morgen 17.00 of iets later in de huiskamer zitten. Ik denk dat het goed mogelijk is, met genoeg eten en drinken. Toch vind ik het ergens een beetje zielig. Ze zijn met zijn twee.

Wat vinden jullie?
Hoe groot is je huiskamer? Mogen ze niet in de rest van het huis komen? Als ze meer ruimte hebben is de kans kleiner dat ze elkaar gaan plagen als ze zich vervelen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179594266
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:51 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Hoe groot is je huiskamer? Mogen ze niet in de rest van het huis komen? Als ze meer ruimte hebben is de kans kleiner dat ze elkaar gaan plagen als ze zich vervelen.
Gewoon een standaard grootte huiskamer van een rijtjeshuis. We doen ze ook elke nacht samen in de huiskamer, dus ze zijn wat uurtjes wel gewend. De rest van het huis is geen optie, het zijn bewust binnenkatten. Ik heb geen zin dat als ik de voordeur open dat ze naar buiten schieten :)
  maandag 4 juni 2018 @ 09:14:56 #103
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_179594538
Senna is hier af en toe 1 a 2 weken alleen omdat ik weer eens in het ziekenhuis lig. Er komt dan 's morgens en 's avonds iemand langs om hem te voeren, zijn kattenbak zuiver te maken en hem een uurtje of 2 gezelschap te houden. Tot nu toe is dat altijd zonder problemen gegaan. Als ik weer thuis kom is hij eerst heel blij dat ik er weer ben en word dan even kwaad. Dan moet er effe de frustratie dat ik hem alleen liet uit, maar daarna is alles weer goed.
pi_179594563
Dank voor alle antwoorden, ik kan met een gerust hart eventjes weg. Nachtje Valkenburg is geboekt!
pi_179594567
Een van mijn katten is door stress best wel veel afgevallen, maar nu is alles weer stabiel en wil ik haar laten aankomen. Hebben jullie hier misschien tips voor?
  maandag 4 juni 2018 @ 09:17:40 #106
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179594574
Meer eten geven?
pi_179594761
Er staat altijd voer, dus ik kan de XXL bak wel voller gaan doen. Ik betwijfel alleen of dat effect heeft.
pi_179594791
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:28 schreef Puala het volgende:
Er staat altijd voer, dus ik kan de XXL bak wel voller gaan doen. Ik betwijfel alleen of dat effect heeft.
Je hebt voer en je hebt voer. Wat geef je voor voer? Merk?
  maandag 4 juni 2018 @ 09:34:15 #109
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179594859
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:28 schreef Puala het volgende:
Er staat altijd voer, dus ik kan de XXL bak wel voller gaan doen. Ik betwijfel alleen of dat effect heeft.
Dan zou ik eens kijken naar ander voer, aangezien hij/zij dus niet meer is gaan eten uit zichzelf.
Evt zou je aan snoepjes / lekkernijen tussendoor kunnen gaan denken. Maar ansich lijkt me dat niet de beste optie.
pi_179594979
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je hebt voer en je hebt voer. Wat geef je voor voer? Merk?
Ik geef het Lidl Premium voer, omdat ik een kat heb die allergisch is voor al het andere voer, uitgezonder Specific Food Alergy management, dus wisselen is geen optie.
pi_179595017
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan zou ik eens kijken naar ander voer, aangezien hij/zij dus niet meer is gaan eten uit zichzelf.
Evt zou je aan snoepjes / lekkernijen tussendoor kunnen gaan denken. Maar ansich lijkt me dat niet de beste optie.
Dat gaat niet doordat mijn andere kat allergisch is voor bepaalde soorten eiwitten die vaak in voer gebruikt worden. En het gaat nu goed op dit voer, dus ik kan niet wisselen. Ik ben meer op zoek naar een pasta die haar wat extra aan laat komen of een zakje natvoer wat ze tijdelijk er bij kan krijgen. Ze is inmiddels al 3 maanden stabiel op dit gewicht, maar 3,8 kg is gewoon erg licht voor haar. Het zou fijn zijn als we haar een 300-500 gram omhoog kunnen krijgen.
  maandag 4 juni 2018 @ 09:42:46 #112
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179595045
Dus uit zichzelf eet de kat niet meer, ander voer is geen optie. Wat geeft de huisarts aan dan?

Natvoer kan je natuurlijk altijd extra geven lijkt me zo.
Want het is net als met mensen, hoe meer je eetn, hoe meer je aankomt. Dus extra voer zal altijd helpen (mits de kat het eet en daardoor niet weer compenseert door de brokjes links te laten liggen)
pi_179595154
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:42 schreef Cue_ het volgende:
Dus uit zichzelf eet de kat niet meer, ander voer is geen optie. Wat geeft de huisarts aan dan?

Natvoer kan je natuurlijk altijd extra geven lijkt me zo.
Want het is net als met mensen, hoe meer je eetn, hoe meer je aankomt. Dus extra voer zal altijd helpen (mits de kat het eet en daardoor niet weer compenseert door de brokjes links te laten liggen)
Ik ben samen gaan wonen met mijn partner. En zijn katten zijn samen gaan wonen met mijn katten. In de eerste maanden heeft dat wat moeite gekost en Dana (de kat in kwestie) heeft toen veel buiten geleefd. De momenten dat ze binnen was voelde ze zich minder op haar gemak en heeft ze minder gegeten. Ofwel ze is afgevallen door minder te eten icm het vele buiten zijn.

Inmiddels gaat het goed en liggen de katten naast elkaar te slapen, besnuffelen ze elkaar en eten ze uit dezelfde voerbak zonder blazen/grommen/hoge rug etc. Ofwel, de rust is weder gekeerd.

Alleen ik had verwacht dat Dana bij de rust ook weer aan zou komen, maar helaas blijkt dit niet te kloppen. Er gaat niet meer gewicht af, maar het komt er ook niet bij. Terwijl dit wel beter voor haar zou zijn. Het koppie is erg dun en haar ribben zijn erg goed te voelen. Ze was toen ze 4,3 kg woog veel beter in verhouding en zag er gezonder uit, dus wil ik haar graag naar het gewicht van 4,3 kg toe.

Ik heb met de dierenarts overlegd en de situatie wees op stress. Er is geen reden geweest voor verder onderzoek, want medisch gezien was daar geen aanleiding toe. Ik ben naast het advies vragen hier ook van plan om mijn vraag daar neer te gaan leggen.
pi_179605326



Ik zie net dat Ikea een kattenkrabmat in het assortiment heeft gekregen.
Lurvig voor ¤4,99
Maat 25x 63 cm

Heeft iemand hier al ervaring mee?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 4 juni 2018 @ 18:37:35 #115
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179605418
Ziet er leuk uit. Gewoon rondom en plakken?
Maar nee geen ervaring mee.
pi_179605425
Wel handig dat jij om tafelpoot kan ^O^ Minder lelijk dan zo’n paal en ook een plek waar ze van nature al willen krabben indien van hout
pi_179605687
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:30 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik zie net dat Ikea een kattenkrabmat in het assortiment heeft gekregen.
Lurvig voor ¤4,99
Maat 25x 63 cm

Heeft iemand hier al ervaring mee?
Zou poes het verschil snappen tussen een bekrabpaalde tafelpoot en een kale tafelpoot? :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 4 juni 2018 @ 18:54:28 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179605695
Niet geschikt voor mijn tafelpoten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179605718
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik ben samen gaan wonen met mijn partner. En zijn katten zijn samen gaan wonen met mijn katten. In de eerste maanden heeft dat wat moeite gekost en Dana (de kat in kwestie) heeft toen veel buiten geleefd. De momenten dat ze binnen was voelde ze zich minder op haar gemak en heeft ze minder gegeten. Ofwel ze is afgevallen door minder te eten icm het vele buiten zijn.

Inmiddels gaat het goed en liggen de katten naast elkaar te slapen, besnuffelen ze elkaar en eten ze uit dezelfde voerbak zonder blazen/grommen/hoge rug etc. Ofwel, de rust is weder gekeerd.

Alleen ik had verwacht dat Dana bij de rust ook weer aan zou komen, maar helaas blijkt dit niet te kloppen. Er gaat niet meer gewicht af, maar het komt er ook niet bij. Terwijl dit wel beter voor haar zou zijn. Het koppie is erg dun en haar ribben zijn erg goed te voelen. Ze was toen ze 4,3 kg woog veel beter in verhouding en zag er gezonder uit, dus wil ik haar graag naar het gewicht van 4,3 kg toe.

Ik heb met de dierenarts overlegd en de situatie wees op stress. Er is geen reden geweest voor verder onderzoek, want medisch gezien was daar geen aanleiding toe. Ik ben naast het advies vragen hier ook van plan om mijn vraag daar neer te gaan leggen.
Informeer anders eens bij je DA voor voedingssupplementen. Ik gebruik hier RC Recovery voor zogende moederpoesjes. Misschien is zoiets ook een optie voor Dana als extraatje.

En misschien voor de zekerheid toch nader lichamelijk onderzoek. Wie weet zit er nog iets anders dwars.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179605722
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zou poes het verschil snappen tussen een bekrabpaalde tafelpoot en een kale tafelpoot? :+
hhhmmmm goed punt. Misschien als de bekleedde beter krabt?
pi_179605733
quote:
9s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:54 schreef Lienekien het volgende:
Niet geschikt voor mijn tafelpoten.
Geen metalen tafelpoten hebben :')

Ik vraag me af of die krabmatten ook op de trap kunnen. Want een deel daarvan is hier kaal ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179605812
Je hebt toch van de sisal tapijten/traplopers? :+
  maandag 4 juni 2018 @ 19:03:54 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179605856
quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geen metalen tafelpoten hebben :')

Ik vraag me af of die krabmatten ook op de trap kunnen. Want een deel daarvan is hier kaal ;(
Geen ronde! Wel van die massieve vierkante.

Misschien zijn twee te combineren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179606126
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zou poes het verschil snappen tussen een bekrabpaalde tafelpoot en een kale tafelpoot? :+
Ja, een kale krabt niet zo lekker ^O^

quote:
9s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:54 schreef Lienekien het volgende:
Niet geschikt voor mijn tafelpoten.
Kan misschien ook om je been O+

quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geen metalen tafelpoten hebben :')

Ik vraag me af of die krabmatten ook op de trap kunnen. Want een deel daarvan is hier kaal ;(
Vastlijmen/ nietten een idee?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179606151
Eerst maar eens mijn trap opknappen. Ooit. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 juni 2018 @ 11:56:37 #126
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179617496
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:41 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat gaat niet doordat mijn andere kat allergisch is voor bepaalde soorten eiwitten die vaak in voer gebruikt worden. En het gaat nu goed op dit voer, dus ik kan niet wisselen. Ik ben meer op zoek naar een pasta die haar wat extra aan laat komen of een zakje natvoer wat ze tijdelijk er bij kan krijgen. Ze is inmiddels al 3 maanden stabiel op dit gewicht, maar 3,8 kg is gewoon erg licht voor haar. Het zou fijn zijn als we haar een 300-500 gram omhoog kunnen krijgen.
https://www.kattenluiken.(...)tEAQYASABEgLV6PD_BwE voor Dana halen dan 😎
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179617513
quote:
Fan hier O+ _O_

Nooit meer gedoe met snelle en langzame eters of katten met complexen als de catsit langskomt *O*
En dieetvoer kun je daar ook prima indoen natuurlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:34:28 #128
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179617930
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Fan hier O+ _O_

Nooit meer gedoe met snelle en langzame eters of katten met complexen als de catsit langskomt *O*
En dieetvoer kun je daar ook prima indoen natuurlijk.
ja. Tenzij je zoals hier een sul hebt die de ander mee laat eten als hij t bakje open heeft _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179618036
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ja. Tenzij je zoals hier een sul hebt die de ander mee laat eten als hij t bakje open heeft _O-
Gelukkig vinden mijn katten elkaar zo niet-leuk dat de indringer de eter zo snel verjaagt dat het bakje weer dicht gaat :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 juni 2018 @ 13:02:56 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179618316
Dat is dan wel weer het rare van mijn katten. De oudste mag de jongste niet zo. En als ze eten gaan krijgen, krijgt de jongste ook vaak wel een pets als die zich opdringt.

Maar als de jongste uit de oudste zijn bak eet, laat ie hem gewoon z'n gang gaan. Ipv dat ie blaast of weer een pets geeft of iets.
Snap dat echt niet :N
pi_179620550
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ja. Tenzij je zoals hier een sul hebt die de ander mee laat eten als hij t bakje open heeft _O-
Als de sul weg loopt gaat het bakje weer dicht :)
Er zijn nu ook kappen die je over de hendel kan zetten zodat de achterkant dicht is en de katten niet vanaf de achterkant mee kunnen eten.
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 15:41:13 #132
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179620802
bob is na de verhuizing niet binnen te houden. Zo na twee weken misschien toch rustigaan naarr buiten laten. Kan toch niet fout gaan ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179621610
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:41 schreef Renesite het volgende:
bob is na de verhuizing niet binnen te houden. Zo na twee weken misschien toch rustigaan naarr buiten laten. Kan toch niet fout gaan ;(
Die van ons was ook totaal van de kaart destijds. Een Oosterling, dus dat was echt klonkje rond keihard geschreeuw. Na een weekje is hij door een dakraam ontsnapt, en sindsdien mag hij gewoon naar buiten. Ging in zijn geval prima.
Het plan was 6 weken binnenhouden. :r
  dinsdag 5 juni 2018 @ 16:25:39 #134
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179621654
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:41 schreef Renesite het volgende:
bob is na de verhuizing niet binnen te houden. Zo na twee weken misschien toch rustigaan naarr buiten laten. Kan toch niet fout gaan ;(
Lijkt me wel snel.
Weet niet of je je tuin/buurt afgebakend hebt zodat ie niet wegloopt?
Of evt aan de lijn?
Of kortstondig en dan weer even roepen voor eten. Zodat ie beter weet waar heen te moeten enzo?
pi_179621681
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Lijkt me wel snel.
Weet niet of je je tuin/buurt afgebakend hebt zodat ie niet wegloopt?
Of evt aan de lijn?
Of kortstondig en dan weer even roepen voor eten. Zodat ie beter weet waar heen te moeten enzo?
Steeds even lokken met iets lekkers, voor de associatie.
pi_179621714
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:41 schreef Renesite het volgende:
bob is na de verhuizing niet binnen te houden. Zo na twee weken misschien toch rustigaan naarr buiten laten. Kan toch niet fout gaan ;(
Spannend :X

Ik zou hem met lege maag naar buiten laten gaan. Kun je hem makkelijker lokken met eten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179621742
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:26 schreef Sorella het volgende:

[..]

Als de sul weg loopt gaat het bakje weer dicht :)
Er zijn nu ook kappen die je over de hendel kan zetten zodat de achterkant dicht is en de katten niet vanaf de achterkant mee kunnen eten.
Slim! Ik betrap poes hier er wel eens op dat er een pootje vanuit de achterkant wordt opgeheven. Maar de langzame eter wandelt dan weg, luikje dicht dus ze maakt geen schijn van kans. ^O^

Dadelijk maar even verwennen, ga straks weer voor twee nachtjes weg en dan krijgen ze maar één keer per dag te eten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 juni 2018 @ 16:41:37 #138
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179621898
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:26 schreef Sorella het volgende:

[..]

Als de sul weg loopt gaat het bakje weer dicht :)
Er zijn nu ook kappen die je over de hendel kan zetten zodat de achterkant dicht is en de katten niet vanaf de achterkant mee kunnen eten.
ze mag gewoon naast m staan meeeten :'( _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 5 juni 2018 @ 16:44:09 #139
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179621945
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:41 schreef Renesite het volgende:
bob is na de verhuizing niet binnen te houden. Zo na twee weken misschien toch rustigaan naarr buiten laten. Kan toch niet fout gaan ;(
hier zijn ze serieus 4 dagen na verhuizen naar buiten gegaan, wel een afgesloten tuin (kussenbox voor de kier onder de poort gezet), ze waren al zoooo goed gewend O+
Na 2 dagen per ongeluk ook al onder de poort door toen de loodgieter een paar keer door de poort moest, maar ze komen tnt steeds terug :7

Het is ook een beetje ken-je-kat :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 16:54:39 #140
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179622149
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

hier zijn ze serieus 4 dagen na verhuizen naar buiten gegaan, wel een afgesloten tuin (kussenbox voor de kier onder de poort gezet), ze waren al zoooo goed gewend O+
Na 2 dagen per ongeluk ook al onder de poort door toen de loodgieter een paar keer door de poort moest, maar ze komen tnt steeds terug :7

Het is ook een beetje ken-je-kat :*
De onze mocht altijd naar buiten en ieder uur kwam hij steeds terug. Controlfreakje. En het is een bange kater. Plus heel erg vertrouwd naar ons toe. Dus ik gok weinig problemen. Het is nog niet omheind trouwens.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 7 juni 2018 @ 17:47:19 #141
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_179658013
Hoi hoi, wij hebben in december een 9 jarige kat, nu bijna 10 geadopteerd. Sinds een paar weken heeft ze last van ongelukjes als in dat ze buiten de bak poept. Zo heeft ze al eens op een stoel, op de keukenvloer etc gepoept. Maar, ze doet het ook nog wel op de bak. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
pi_179658254
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:47 schreef silent_scream1 het volgende:
Hoi hoi, wij hebben in december een 9 jarige kat, nu bijna 10 geadopteerd. Sinds een paar weken heeft ze last van ongelukjes als in dat ze buiten de bak poept. Zo heeft ze al eens op een stoel, op de keukenvloer etc gepoept. Maar, ze doet het ook nog wel op de bak. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Heeft ze op die andere plekken echt gepoept of haar kont afgeveegd?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179658318
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:03 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Heeft ze op die andere plekken echt gepoept of haar kont afgeveegd?
Over afvegen gesproken. Wij hebben ook een streepjestrekker. Hoe los je dat in hemelsnaam op.
  donderdag 7 juni 2018 @ 18:57:32 #144
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_179659270
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:03 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Heeft ze op die andere plekken echt gepoept of haar kont afgeveegd?
Het is echt een drol met soms wat dunnigheid erbij.
pi_179660364
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:06 schreef mootie het volgende:

[..]

Over afvegen gesproken. Wij hebben ook een streepjestrekker. Hoe los je dat in hemelsnaam op.
Microvezel poetsdoek pakken, handwarm water erbij en even lekker schoon vegen. (de billetjes he. De streepjes hebben schoonmaakmiddel nodig) ^O^ Klaar
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:28:14 #146
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179661174
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:50 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Microvezel poetsdoek pakken, handwarm water erbij en even lekker schoon vegen. (de billetjes he. De streepjes hebben schoonmaakmiddel nodig) ^O^ Klaar
Denk eerder dat bedoelt wordt hoe je 't de kat aflevert ;)
pi_179661649
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:50 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Microvezel poetsdoek pakken, handwarm water erbij en even lekker schoon vegen. (de billetjes he. De streepjes hebben schoonmaakmiddel nodig) ^O^ Klaar
Als ik de billetjes mocht poetsen had ik het allang gedaan. Uiteraard is het de dame die niet zo van aanraken houdt die het doet.
pi_179664720
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:51 schreef mootie het volgende:

[..]

Als ik de billetjes mocht poetsen had ik het allang gedaan. Uiteraard is het de dame die niet zo van aanraken houdt die het doet.
De mijne vond het de eerste keer ook niet echt geweldig. Tot ze doorhad dat ze daarna lekker fris was. Nu scheldt ze een beetje als ik haar kont was en zodra ik klaar ben is het ook meteen weer goed.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179667180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:47 schreef silent_scream1 het volgende:
Hoi hoi, wij hebben in december een 9 jarige kat, nu bijna 10 geadopteerd. Sinds een paar weken heeft ze last van ongelukjes als in dat ze buiten de bak poept. Zo heeft ze al eens op een stoel, op de keukenvloer etc gepoept. Maar, ze doet het ook nog wel op de bak. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Mijn kat van 15 jaar heeft sinds 6 maanden chronische diaree (alle merken droogvoer al uitgeprobeerd) maar niets lijkt te helpen.
Ik heb nu de kap van de kattenbak gehaald en verschoon ik de bak elke dag, het gaat nu een tijdje goed.
En poept zij niet meer op verschillende plekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door vronie op 08-06-2018 01:15:41 ]
pi_179673955
Onze kater heeft een teek onder zijn kin. Ze is al dik vol gezogen. Hij laat zich de teek niet verwijderen, doet natuurlijk pijn als er aan trek.
Kan het kwaad? Uiteindelijk valt ie zelf wel af, maar toch zit het me niet lekker.
pi_179679247
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:11 schreef Koningin het volgende:
Onze kater heeft een teek onder zijn kin. Ze is al dik vol gezogen. Hij laat zich de teek niet verwijderen, doet natuurlijk pijn als er aan trek.
Kan het kwaad? Uiteindelijk valt ie zelf wel af, maar toch zit het me niet lekker.
lyme krijgen ze niet, maar blijkbaar wel kans op andere ziektss
https://dierenziekenhuize(...)ij-katten/teken-kat/
  vrijdag 8 juni 2018 @ 22:24:27 #152
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_179682832
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:11 schreef Koningin het volgende:
Onze kater heeft een teek onder zijn kin. Ze is al dik vol gezogen. Hij laat zich de teek niet verwijderen, doet natuurlijk pijn als er aan trek.
Kan het kwaad? Uiteindelijk valt ie zelf wel af, maar toch zit het me niet lekker.
Kun je hem niet in een handdoek wikkelen en hem goed vasthouden om de teek te verwijderen. Laten zitten vind ik persoonlijk niet echt een optie.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_179722577
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:24 schreef DaMook het volgende:

[..]

Kun je hem niet in een handdoek wikkelen en hem goed vasthouden om de teek te verwijderen. Laten zitten vind ik persoonlijk niet echt een optie.
De teek is er vanzelf vanaf gevallen.
Ik was alleen thuis, dus ik kon hem niet goed vast houden om het netjes te doen.
Ik blijf het nu in de gaten houden.
pi_179910493
Wat zijn jullie ervaringen met exil fipralone huidspray?

Ik heb dat gisteren gehaald nadat ik een vlo op een van de kittens bemerkte maar na het lezen van de bijsluiter en wat info online heb ik besloten dat zolang het enkele vlooien zijn ik dat middel niet ga gebruiken.
Moederpoes heeft vier/vijf weken geleden nog een pipet gehad welke ze om de 2 maanden krijgt. (advantage) dus die vlo op een van de kittens was nogal onverwacht.
Uit voorzorg heb ik moederpoes gelijk een tablet gegeven tegen wormen.

Het advies van de dierenarts van Frontline maar volgens de dierenwinkel is exil hetzelfde maar wel goedkoper.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_179911480
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 00:19 schreef bedachtzaam het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met exil fipralone huidspray?

Ik heb dat gisteren gehaald nadat ik een vlo op een van de kittens bemerkte maar na het lezen van de bijsluiter en wat info online heb ik besloten dat zolang het enkele vlooien zijn ik dat middel niet ga gebruiken.
Moederpoes heeft vier/vijf weken geleden nog een pipet gehad welke ze om de 2 maanden krijgt. (advantage) dus die vlo op een van de kittens was nogal onverwacht.
Uit voorzorg heb ik moederpoes gelijk een tablet gegeven tegen wormen.

Het advies van de dierenarts van Frontline maar volgens de dierenwinkel is exil hetzelfde maar wel goedkoper.
Je kan ook de kittens met een vlooienkam even kammen maar als je de spray toch wilt gebruiken doe daar dan wel voorzichtig mee.
pi_179911908
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 01:17 schreef vronie het volgende:

[..]

Je kan ook de kittens met een vlooienkam even kammen maar als je de spray toch wilt gebruiken doe daar dan wel voorzichtig mee.
Ze zijn nu 8 dagen oud dus ga ik het sowieso niet gebruiken, kammen kan wel inderdaad.
Ik schrok nogal van de berichten dat er katten maar ook honden overleden zijn door overdosering.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_179915863
Voor het te gebruiken eerst goed de bijsluiter lezen, de meeste middelen mogen pas vanaf een X aantal weken gegeven/gebruikt worden inderdaad. En overdosering is zeker mogelijk, zeker bij zulke jonge dieren. Daarbij lijkt me huidspray wat lastig met nauwkeurig doseren, maar ik ken het middel verder niet.
Er bestaan ook Stronghold pipetjes voor kittens, deze kunnen gebruikt worden vanaf 6 weken

En verder: Kammen, mandjes in de was en stofzuigen (ook als je laminaat/parket hebt, die poppen vallen nog wel eens in de kieren tussen de planken!).
pi_179922486
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:06 schreef Candaasje het volgende:
Voor het te gebruiken eerst goed de bijsluiter lezen, de meeste middelen mogen pas vanaf een X aantal weken gegeven/gebruikt worden inderdaad. En overdosering is zeker mogelijk, zeker bij zulke jonge dieren. Daarbij lijkt me huidspray wat lastig met nauwkeurig doseren, maar ik ken het middel verder niet.
Er bestaan ook Stronghold pipetjes voor kittens, deze kunnen gebruikt worden vanaf 6 weken

En verder: Kammen, mandjes in de was en stofzuigen (ook als je laminaat/parket hebt, die poppen vallen nog wel eens in de kieren tussen de planken!).
Dat zou dan moeten door de spray op een wattenschijfje te spuiten en de vacht van de kitten ermee te deppen. Maar ik ga inderdaad Stronghold halen voor de kleintjes.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_180109776
Is er hier iemand die ervaring heeft met een kat met te hoge hartslag en flinke hartruis?

We gaan maandag voor een echo naar een andere vestiging. Maar het weekend duurt nog best lang, dus ben op zoek naar wat herkenning.

quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En misschien voor de zekerheid toch nader lichamelijk onderzoek. Wie weet zit er nog iets anders dwars.
Blijkt toch aan de hand, jaar geleden was t nog niets met gewicht verliezen. Nu ineens wel ;(

[ Bericht 47% gewijzigd door Puala op 28-06-2018 21:28:16 ]
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:38:42 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180110306
Helaas wel. Liep niet goed af. Ze haalde de echo niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180110315
Ik heb zelf geen kat gehad met hartruis, maar heb een tijdje gewerkt met een radioloog/echograaf die veel katten screende op hartproblemen (HCM voornamelijk). En op mijn huidige werkplek komen ze ook af en toe voorbij.

De meeste worden er uiteindelijk geen 23 mee (maar dat is voor veel katten niet weggelegd) maar er is in veel gevallen best wat mogelijk met medicatie. Vaak krijgen katten (levenslang) dagelijks een pilletje zoals bijvoorbeeld atenolol. Maar het is natuurlijk afhankelijk van de oorzaak van de hartruis. :)

De echo zelf is overigens voor de kat doorgaans niet heel ingrijpend. Sommige dierenartsen willen een stukje geschoren hebben op de zij (net onder oksel, waar het hart zit), verder moeten ze alleen een tijdje op hun zij liggen. (Maar dat laten de meeste katten best goed toe. Het kan ook wel helpen om over hun neusbrug te wrijven of zachtjes en rustig in hun gezicht te blazen. En zacht tegen ze te praten. Sowieso is rust 'de key'. )
pi_180110395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:15 schreef Puala het volgende:
Is er hier iemand die ervaring heeft met een kat met te hoge hartslag en flinke hartruis?


[..]

Blijkt toch aan de hand, jaar geleden was t nog niets met gewicht verliezen. Nu ineens wel ;(
had een kat van mij door op hol geslagen schildklier. Maar die vrat in die periode ook alles wat los en vast zat daardoor.
pi_180110416
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:38 schreef Lienekien het volgende:
Helaas wel. Liep niet goed af. Ze haalde de echo niet.
:'(

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:38 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb zelf geen kat gehad met hartruis, maar heb een tijdje gewerkt met een radioloog/echograaf die veel katten screende op hartproblemen (HCM voornamelijk). En op mijn huidige werkplek komen ze ook af en toe voorbij.

De meeste worden er uiteindelijk geen 23 mee (maar dat is voor veel katten niet weggelegd) maar er is in veel gevallen best wat mogelijk met medicatie. Vaak krijgen katten (levenslang) dagelijks een pilletje zoals bijvoorbeeld atenolol. Maar het is natuurlijk afhankelijk van de oorzaak van de hartruis. :)

De echo zelf is overigens voor de kat doorgaans niet heel ingrijpend. Sommige dierenartsen willen een stukje geschoren hebben op de zij (net onder oksel, waar het hart zit), verder moeten ze alleen een tijdje op hun zij liggen. (Maar dat laten de meeste katten best goed toe. Het kan ook wel helpen om over hun neusbrug te wrijven of zachtjes en rustig in hun gezicht te blazen. En zacht tegen ze te praten. Sowieso is rust 'de key'. )
Oke, niet direct slecht nieuws dus. HCM lijkt niet direct het meest logisch wat ik zo lees, want daarbij is afvallen niet een van de symptomen.
pi_180110432
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

had een kat van mij door op hol geslagen schildklier. Maar die vrat in die periode ook alles wat los en vast zat daardoor.
Dana eet wel ineens andere dingen die ze eerst niet at. Dus dat zou wel een optie zijn. Is dat goed te behandelen?
pi_180110497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:42 schreef Puala het volgende:

[..]

:'(

[..]

Oke, niet direct slecht nieuws dus. HCM lijkt niet direct het meest logisch wat ik zo lees, want daarbij is afvallen niet een van de symptomen.
Nee, hoeft zeker niet gelijk einde oefening te zijn :) . Er lopen best wat dieren rond met een hartruis. Het is wel handig om de oorzaak en de ernst te achterhalen, voor behandeling maar ook voor bijvoorbeeld wanneer er een narcose nodig is.

Afvallen past niet direct bij HCM, tenzij het probleem al langer speelt en het hartprobleem teveel energie gaat kosten. Maar dat geldt niet alleen voor HCM. Bij in korte tijd ernstige vermagering zal de dierenarts waarschijnlijk ook de schildklierfunctie in zijn/haar achterhoofd houden.
pi_180110555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Dana eet wel ineens andere dingen die ze eerst niet at. Dus dat zou wel een optie zijn. Is dat goed te behandelen?
ik moest elke dag medicijnen geven, en in begin vaak terug om dosering te bepalen.
Mijn kat was vreselijk bang voor dierenartsbezoek en werkte niet mee met pillen slikken dus daarom was het allemaal vrij lastig.
Er is een praktijk waar je de kat een radioactieve behandeling kan krijgen zodat pillen niet nodig zijn.
Wacht eerst maar op diagnose, is heel veel online te vinden
pi_180110556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee, hoeft niet gelijk einde oefening te zijn. Er lopen best wat dieren rond met een hartruis. Het is wel handig om de oorzaak en de ernst te achterhalen, voor behandeling maar ook voor bijvoorbeeld wanneer er een narcose nodig is.

Afvallen past niet direct bij HCM, tenzij het probleem al langer speelt en het hartprobleem teveel energie gaat kosten. Maar dat geldt niet alleen voor HCM. Bij in korte tijd ernstige vermagering zal de dierenarts waarschijnlijk ook de schildklierfunctie in zijn/haar achterhoofd houden.
Ik kon als leek de hartruis horen. Het deed mij denken aan het oorsuizen van mezelf. Veel te veel ruis ( :'( ) en de hartslag er doorheen.

Schildklier is inderdaad ook genoemd, maar dat zou je met een echo ook kunnen zien. Daarom heeft ze bloedonderzoek overgeslagen als 1e stap.
pi_180110564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Dana eet wel ineens andere dingen die ze eerst niet at. Dus dat zou wel een optie zijn. Is dat goed te behandelen?
Ah ik zie nu Havermouts's post. Maar ook voor schildklierproblemen bestaat medicatie. Felimazole is zo'n pilletje.
(Operatie wordt niet zo heel veel gedaan maar is soms ook nog een mogelijkheid. Radio-actief jodiumtherapie bestaat zelfs ook nog, maar dat wordt nog minder gedaan omdat je dan voor een X aantal weken je kat 'kwijt' bent aan een opname.)
pi_180110751
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:48 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik kon als leek de hartruis horen. Het deed mij denken aan het oorsuizen van mezelf. Veel te veel ruis ( :'( ) en de hartslag er doorheen.

Schildklier is inderdaad ook genoemd, maar dat zou je met een echo ook kunnen zien. Daarom heeft ze bloedonderzoek overgeslagen als 1e stap.
Stap voor stap inderdaad. :)
Maar ik snap dat het weekend dan lang duurt hoor, dat afwachten is gewoon 3x niks.
  donderdag 28 juni 2018 @ 22:20:38 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180111266
Onze kat was idd ook op schildklierproblemen getest. Die had ze niet, eigenlijk jammergenoeg, aldus de dierenarts. Volgende stap was dus die echo, maar die hoefde dus niet meer. Met de wijsheid achteraf hadden we meer haast moeten maken.

Sterkte ermee, hopelijk knapt ze met de juiste medicatie weer op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180142365
Vraagje van mij. Ik heb sinds jaar en dag een lief zwart katertje. Speels, gezond en vooral heel lief.
De laatste maanden zijn minder. Voor mij dan. Elke keer als ik mijn 'Heer en Meester' vers voer geef, wil hij niks eten tenzij ik er bij kom zitten.
Eerlijk, het beestje eet geen hap, maar als ik naast hem ga zitten, eet hij als een bootwerker.
Wat doe ik verkeerd? Of hoe verander ik dit gedrag?
  zaterdag 30 juni 2018 @ 16:54:01 #172
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180142959
Niet erbij gaan zitten.

Of steeds iets verder weg.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 30 juni 2018 @ 17:04:58 #173
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180143221
En als je 't gewoon negeert dus je ding doet? Lijkt mij dat hij niet snel een dag niets eet..
Als je nu er telkens naast gaat hzitten, zal je dit straks altijd moeten doen en dat wil je niet.

Uiteindelijk gaat hij echt wel eten.
pi_180143559
Negeren dus. Als hij honger krijgt gaat hij vast ooit wel eten. Ook als jij er niet bij bent.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180144303
Negeren is een optie en ik wil je niet bang maken maar pas op voor lever vervetting (ff googlen) dus hou het goed in de gaten.
pi_180144433
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 17:40 schreef Sorella het volgende:
Negeren is een optie en ik wil je niet bang maken maar pas op voor lever vervetting (ff googlen) dus hou het goed in de gaten.
Ik moet zeggen dat ik daar iets minder panisch voor ben na twee mislukte pogingen om de katten ergens te laten logeren, waarbij ze tot vier dagen niet of nauwelijks aten.
Eenmaal thuis ging voer er weer prima in, nooit nadelige effecten bemerkt.

Dat wil niet zeggen dat dat voor iedere kat geldt en hun stress en daaruit volgende hongerstaking was gewoon hartstikke zielig dus ze gaan nu nooit meer uit logeren.

Maar een gezonde kat die uit protest of vanuit een gewoonte niets eet kan volgens mij prima twee dagen zonder voer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180148312
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

Maar een gezonde kat die uit protest of vanuit een gewoonte niets eet kan volgens mij prima twee dagen zonder voer.
2 dagen kan ook prima maar langer als 4 dagen zou ik niet doen.

Als 1 van mijn katten 3 dagen niet wil eten dan hang ik al bij de DA aan de telefoon voor speciaal voer. Misschien overdreven maar ik ben het liever voor.
pi_180148395
Misschien helpt het om op een andere plek te voeren? Wie weet is hij wel ooit geschrokken op die plek toen hij aan het eten was of is er iets anders 'mis'. Je weet maar nooit met katten :P
pi_180157253
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:42 schreef Sorella het volgende:

[..]

2 dagen kan ook prima maar langer als 4 dagen zou ik niet doen.

Als 1 van mijn katten 3 dagen niet wil eten dan hang ik al bij de DA aan de telefoon voor speciaal voer. Misschien overdreven maar ik ben het liever voor.
Ook als het beestje alleen eet als jij ernaast zit en je hebt besloten dat niet meer te doen? Want dat was de vraag, hoe dat te doorbreken.
Ik zou doorzetten, natuurlijk poes wel goed in de gaten houden op fitheid.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 2 juli 2018 @ 20:25:12 #180
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_180194185
Hi :W

Ik ben op zoek naar de 'er komt bij ons een kat in huis, waar moeten we allemaal op letten/denken-tips'. Ergens volgende maand gaan wij nog een deel van ons huis verbouwen, als het goed is alles rond half september klaar en willen we bij een asiel in de buurt gaan kijken voor een kat. Het is voor ons allebei nogal een tijd geleden, dus tips&tricks zijn welkom!
pi_180194553
Bij Maxi moet je er ook naast zitten. En dan het liefst nog aaien ook. Mijn vriend is ermee begonnen.

Ik doe het af en toe. Ze eet ook wel als we het niet doen, maar dan eet ze vaker en per keer minder.

Ze laat zich verder weinig aaien, dus meestal grijpen we deze kans :') heb haar gister zelfs flink kunnen borstelen onder 't eten.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_180194644
quote:
17s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:25 schreef douche-eendje het volgende:
Hi :W

Ik ben op zoek naar de 'er komt bij ons een kat in huis, waar moeten we allemaal op letten/denken-tips'. Ergens volgende maand gaan wij nog een deel van ons huis verbouwen, als het goed is alles rond half september klaar en willen we bij een asiel in de buurt gaan kijken voor een kat. Het is voor ons allebei nogal een tijd geleden, dus tips&tricks zijn welkom!
je woont in Adam dacht ik? Als je kattenmand, en etens bakjes nodig hebt geef maar gil
pi_180195382
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ook als het beestje alleen eet als jij ernaast zit en je hebt besloten dat niet meer te doen? Want dat was de vraag, hoe dat te doorbreken.
Ik zou doorzetten, natuurlijk poes wel goed in de gaten houden op fitheid.
Ik zou ook doorzetten natuurlijk met niet erbij gaan zitten maar het wel erg goed in de gaten houden.
Dus we zijn het eens :)
pi_180211856
Kan je oudere katten nog aanleren om door een kattenluikje te gaan?
pi_180211871
Ja hoor dat kan.
Wij zaten bij onze eerste katten elk aan 1 kant van het luik en duwde de katten erdoor en dat een paar maal herhalen.
Zal vast wel geen goede methode geweest zijn maar het werkte wel :)
pi_180212758
Ja hoor. Luikje een beetje open houden. Lokken met een snoepje. Ze hebben het snel door hoor.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:39:18 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180216390
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:15 schreef Puala het volgende:
Is er hier iemand die ervaring heeft met een kat met te hoge hartslag en flinke hartruis?

We gaan maandag voor een echo naar een andere vestiging. Maar het weekend duurt nog best lang, dus ben op zoek naar wat herkenning.

[..]

Blijkt toch aan de hand, jaar geleden was t nog niets met gewicht verliezen. Nu ineens wel ;(
Hoe ging de echo?
The love you take is equal to the love you make.
pi_180229346
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe ging de echo?
Haar hartspier is verdikt waardoor het bloed vanuit de aorta minder makkelijk het hart in stroomt. Dit is nu nog niet te behandelen, maar wel iets om jaarlijks te laten controleren. Het is alleen geen reden voor het afvallen, dus we moeten nog verder gaan zoeken.
  woensdag 4 juli 2018 @ 08:18:26 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180229475
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:01 schreef Puala het volgende:

[..]

Haar hartspier is verdikt waardoor het bloed vanuit de aorta minder makkelijk het hart in stroomt. Dit is nu nog niet te behandelen, maar wel iets om jaarlijks te laten controleren. Het is alleen geen reden voor het afvallen, dus we moeten nog verder gaan zoeken.
Blijft spannend, dus. Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180675698
Mijn ene kat kotste nu ineens regelmatig. Vandaag al 2 keer. Eergisteren ook 3x. Heeft ie in het afgelopen jaar verder misschien 2x gedaan. Zou dit met de warmte te maken kunnen hebben?
pi_180675755
quote:
15s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:18 schreef -Magica- het volgende:
Mijn ene kat kotste nu ineens regelmatig. Vandaag al 2 keer. Eergisteren ook 3x. Heeft ie in het afgelopen jaar verder misschien 2x gedaan. Zou dit met de warmte te maken kunnen hebben?
haarbal lijkt me logischer eigenlijk
  maandag 23 juli 2018 @ 15:31:10 #192
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180675921
Vaker buiten? Gras / andere voeding?
pi_180676101
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

haarbal lijkt me logischer eigenlijk
Zou kunnen :P
pi_180676156
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:31 schreef Cue_ het volgende:
Vaker buiten? Gras / andere voeding?
Nee niet echt. Denk dat ie sinds een paar maanden ongeveer 1x in de week in de tuin komt. Afgelopen weekend wel 2 keer... Hij eet wel wat gras dan.
Vroeg me gewoon af wanneer moet ik me zorgen gaan maken :@
  maandag 23 juli 2018 @ 15:45:24 #195
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180676182
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:44 schreef -Magica- het volgende:

Nee niet echt. Denk dat ie sinds een paar maanden ongeveer 1x in de week in de tuin komt. Afgelopen weekend wel 2 keer... Hij eet wel wat gras dan.
Vroeg me gewoon af wanneer moet ik me zorgen gaan maken :@
Gras is vaak wel een goede om op te kotsen

Vooral wanneer er meer uit gaat dan ingaat.
  maandag 23 juli 2018 @ 15:47:43 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180676236
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:44 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Nee niet echt. Denk dat ie sinds een paar maanden ongeveer 1x in de week in de tuin komt. Afgelopen weekend wel 2 keer... Hij eet wel wat gras dan.
Vroeg me gewoon af wanneer moet ik me zorgen gaan maken :@
Als een kat echt apathisch wordt, en/of niks meer eet, en/of niks meer drinkt en/of bij tekenen van uitdroging.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180676252
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Gras is vaak wel een goede om op te kotsen

Vooral wanneer er meer uit gaat dan ingaat.
Ja weet ik ook wel maar viel gewoon op dat ineens veel kotst normaal bijna nooit en komt ie ook af en toe buiten
pi_180676308
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als een kat echt apathisch wordt, en/of niks meer eet, en/of niks meer drinkt en/of bij tekenen van uitdroging.
Heb net extra waterbakje neergezet. Maar voorlopig eet ie sowieso nog wel goed. Zal wel niks zijn :P maar hou hem in de gaten
pi_180682392
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:48 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ja weet ik ook wel maar viel gewoon op dat ineens veel kotst normaal bijna nooit en komt ie ook af en toe buiten
Je zou je kat ook anti-haarbal snoepjes van Whiskas kunnen geven :)
pi_180684691
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:36 schreef vronie het volgende:

[..]

Je zou je kat ook anti-haarbal snoepjes van Whiskas kunnen geven :)
Helpt dat ja? Zal morgen eens halen kan nooit kwaad :)
pi_180684813
quote:
15s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:18 schreef -Magica- het volgende:
Mijn ene kat kotste nu ineens regelmatig. Vandaag al 2 keer. Eergisteren ook 3x. Heeft ie in het afgelopen jaar verder misschien 2x gedaan. Zou dit met de warmte te maken kunnen hebben?
Waarschijnlijk de warmte ja. Had er hier ook eentje die door de warmte (en mogelijk gevoelig voor zijn brokjes) ineens veel meer begon te spugen. Veel aan het wassen, daardoor veel haarballen, maar vaak ook een gedeelte van zijn brokjes en soms enkel een plasje met vocht. Hier hielp het door natvoer aan te bieden, een ander merk brokjes te introduceren en haarbalpasta te gebruiken.

Hou het in de gaten en weeg je kat even. Onze grote reus is van 6+ kilo naar 5,6 kilo gegaan, die sterkt langzamerhand weer aan.
pi_180684840
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 22:13 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Helpt dat ja? Zal morgen eens halen kan nooit kwaad :)
Bij mijn katten wel ;)
  maandag 23 juli 2018 @ 22:30:33 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180685085
Hier trouwens ook duidelijk minder eetlust en af en toe kotsen. Ook wel eens zo’n plasje met wat haar. We letten goed op of ze wel goed levendig en alert blijft en er gaan wat eetlepels water als extra vocht door het natvoer. Ontlasting blijft goed en in dezelfde mate.

Ik kan wel zien dat ze dunner is, maar niet zorgelijk.
The love you take is equal to the love you make.
  ESF Reporter dinsdag 24 juli 2018 @ 19:28:11 #204
87554 Cee
Welluk?
pi_180703482
Hoi. :W Eerst kort de situatie: ik heb geen kat. Nooit gehad ook. Weet er niks vanaf. Schoonzus van mijn zus heeft een drietal kittens, wonen in een schuurtje (ze heeft een groot huis) met de moeder. Ze is op vakantie en wij gaan dagelijks naar de kittens om ze eten te geven en even aandacht te geven. Ik vind ze zo ontzettend schattig dat ik, een hondenmens, nu ook een kat wil (ga ik niet doen, voorlopig niet althans).
Enfin, twee van de drie kittens hebben ineens ieder een kale plek achter op de schelp van een van hun oortjes. Ze krabben er niet aan, lijken geen notie ervan te hebben.
Heeft iemand hier enig idee wat het kan zijn? Zoals gezegd, het zijn niet mijn kittens maar ik heb ze nu zo vaak gezien dat ik me druk maak en wil weten wat het zou kunnen zijn. Dierenarts is ook een optie als het mag van de baas maar dat vind ik voor nu nog even een stapje te ver. Misschien is het een herkenbaar iets voor (iemand van) jullie?
Alvast bedankt!
pi_180704028
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 19:28 schreef Cee het volgende:
Hoi. :W Eerst kort de situatie: ik heb geen kat. Nooit gehad ook. Weet er niks vanaf. Schoonzus van mijn zus heeft een drietal kittens, wonen in een schuurtje (ze heeft een groot huis) met de moeder. Ze is op vakantie en wij gaan dagelijks naar de kittens om ze eten te geven en even aandacht te geven. Ik vind ze zo ontzettend schattig dat ik, een hondenmens, nu ook een kat wil (ga ik niet doen, voorlopig niet althans).
Enfin, twee van de drie kittens hebben ineens ieder een kale plek achter op de schelp van een van hun oortjes. Ze krabben er niet aan, lijken geen notie ervan te hebben.
Heeft iemand hier enig idee wat het kan zijn? Zoals gezegd, het zijn niet mijn kittens maar ik heb ze nu zo vaak gezien dat ik me druk maak en wil weten wat het zou kunnen zijn. Dierenarts is ook een optie als het mag van de baas maar dat vind ik voor nu nog even een stapje te ver. Misschien is het een herkenbaar iets voor (iemand van) jullie?
Alvast bedankt!
Kun je er een foto van maken?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  ESF Reporter dinsdag 24 juli 2018 @ 20:15:37 #206
87554 Cee
Welluk?
pi_180704590
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 19:50 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Kun je er een foto van maken?
Ik heb altijd moeite met mobiel foto’s plaatsen want het lukt amper maar hier is een poging (als de linkt werkt zet ik de foto in een spoiler maar het ziet er niet vies uit of zo):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is bij de kitten die gisteren nog niets had en nu ineens dit. Andere kitten heeft het een paar dagen.

Edit: foto plaatsen lukt me niet maar als het goed is werkt de link wel.
pi_180705421
Ik was ook een hondenmens. Dacht ik. Mijn vriend wilde een kat, ik wist er niks vanaf en had er ook niks mee. En toen kwam Maxi O+

Het is echt zo leuk :@
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:11:59 #208
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180705731
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:15 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik heb altijd moeite met mobiel foto’s plaatsen want het lukt amper maar hier is een poging (als de linkt werkt zet ik de foto in een spoiler maar het ziet er niet vies uit of zo):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is bij de kitten die gisteren nog niets had en nu ineens dit. Andere kitten heeft het een paar dagen.

Edit: foto plaatsen lukt me niet maar als het goed is werkt de link wel.
Hoe ziet de oorschelp eruit? Schoon of plakkerig?

Ik zou hiermee wel naar de dierenarts gaan. Wellicht is het gewoon oormijt waar makkelijk wat aan te doen is maar dan zie je ze vaak wel krabbelen.
Het kan ook iets van schimmel zijn, zeker als het zo snel optreed en zonder krabben. Dat kan zich snel verspreiden. (ringworm en dat is volgens mij voor je zelf ook niet leuk....)

[ Bericht 2% gewijzigd door Luchtbel op 24-07-2018 21:28:13 ]
  ESF Reporter dinsdag 24 juli 2018 @ 21:46:47 #209
87554 Cee
Welluk?
pi_180706487
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:11 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Hoe ziet de oorschelp eruit? Schoon of plakkerig?

Ik zou hiermee wel naar de dierenarts gaan. Wellicht is het gewoon oormijt waar makkelijk wat aan te doen is maar dan zie je ze vaak wel krabbelen.
Het kan ook iets van schimmel zijn, zeker als het zo snel optreed en zonder krabben. Dat kan zich snel verspreiden. (ringworm en dat is volgens mij voor je zelf ook niet leuk....)
De oorschelp zelf is schoon, geen rare bultjes of plekjes o.i.d., het enige afwijkende zo op het zicht is die kale plek. Misschien dat het met de warmte te maken kan hebben? We wachten nog even reactie van de eigenaar van de kittens af en dan wellicht de dierenarts even naar laten kijken.
Echt als ik kon dan nam ik deze zo over (de kittens waren een ‘ongelukje’), maar ik werk fulltime en woon vijfhoog, ik kan ze (en m’n meubels denk ik ook) niet aandoen, hoe lief ik ze ook vind. ;(
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:11:26 #210
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180707038
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:46 schreef Cee het volgende:

[..]

De oorschelp zelf is schoon, geen rare bultjes of plekjes o.i.d., het enige afwijkende zo op het zicht is die kale plek. Misschien dat het met de warmte te maken kan hebben? We wachten nog even reactie van de eigenaar van de kittens af en dan wellicht de dierenarts even naar laten kijken.
Echt als ik kon dan nam ik deze zo over (de kittens waren een ‘ongelukje’), maar ik werk fulltime en woon vijfhoog, ik kan ze (en m’n meubels denk ik ook) niet aandoen, hoe lief ik ze ook vind. ;(
Ja ik begrijp dat het heel verleidelijk is 😍 ik doe vrijwilligerswerk in een asiel en ik denk geregeld “ach als ik jou een goed huis kon geven dan had ik je direct zelf meegenomen.”
Ik heb nog nooit kale plekken gezien bij kittens door warmte. Ik snap dat je wacht op reactie van de eigenaars. Let wel goed op of het niet groter wordt of op andere plekken kale plekken komen.
pi_180736738
Verhuisvraagje;

We zijn gisteren overgegaan naar ons nieuwe huis, alle grote spullen (bank, kasten etc.) zijn verplaatst. Omdat dit aardig wat stress bij de katten opleverde hebben we besloten om ze nog even een nachtje rustig in ons oude huis te laten (alles voor de katten is daar nog aanwezig) en ze vanavond over te verhuizen. Mijn man is morgen vrij en wij zijn het weekend ook gewoon thuis.

Maar ivm de hitte de komende 2 dagen zit ik te twijfelen wat wijsheid is. Ze bovenop de hitte ook nog extra stress geven door te verhuizen? Of ze in alle rust de komende 2 dagen in het oude huis te laten waar wij dan nauwelijks zijn en zaterdagmorgen pas te verhuizen? Ikzelf neig naar het laatste, maar omdat wij de komende dagen dan ook nauwelijks aanwezig zijn, twijfel ik toch. Iemand hier een idee?
  donderdag 26 juli 2018 @ 08:36:43 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180736974
Wat is de winst als je nog een dag zou wachten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_180737139
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:36 schreef Lienekien het volgende:
Wat is de winst als je nog een dag zou wachten?
Voor ons maakt het niet uit of ze vanavond overgaan of zaterdagmorgen. Wel willen we ze uiterlijk zaterdagmorgen hebben verhuisd, omdat wijzelf het hele weekend dan ook thuis zijn.

Het gaat ons meer om de hitte, zaterdagmorgen is het toch al gauw 10-15 graden koeler dan vanavond. Omdat een verhuizing voor de katten toch al spannend is, is het dan verstandig om met deze warmte ze ook nog die spanning te geven.
pi_180737328
Ze hebben het in elke woning warm.

Ik zou ze aan het begin van de avond verhuizen. Dan kunnen ze nog rustig snuffelen en alles ontdekken met jullie er bij. Jullie gaan dan slapen en dan kunnen ze zelf op ontdekkingstocht terwijl het nog koeler is. Kunnen ze gelijk kijken waar het het lekkerste ligt met de warmte en waar ze de volgende dag kunnen slapen.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:28:07 #215
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180737520
Eens met Paula. Zou me niet druk maken over die warmte.
  donderdag 26 juli 2018 @ 10:58:42 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180739015
Dat is wat ik dacht. Als de warmte de belangrijkste overweging is om het uit te stellen zou ik dat niet doen.

Succes.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:57:49 #217
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_180740172
Ik ben het er ook mee eens, die warmte hebben ze toch al.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_180741241
Toch even een afspraak gemaakt bij de dierenarts morgen want het overgeven blijft een paar keer per dag...
pi_180741448
Dank voor jullie antwoorden. We gaan ervoor vanavond ^O^
pi_180742002
Vraagje; ik ben nog geen kattenbezitster maar wil samen met vriend graag twee katjes uit het asiel halen. Omdat ik iemand ben die altijd eerst alles tot in de puntjes uitgezocht wil hebben, was ik alvast aan het kijken naar zaken als voer, kattenbakken, grit, enzovoorts.

Nu zie ik bij het voer door de bomen het bos niet meer zo. Barf, KVV, brokken, natvoer, brokken gecombineerd met natvoer, vijfhonderd merken/huismerken/supermarktmerken.. barf en kvv wil ik sowieso niet.

Wat voeren jullie en waarom? Alleen natvoer, alleen droogvoer, een combinatie van beiden? En welke merken?
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:03:03 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180742574
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Vraagje; ik ben nog geen kattenbezitster maar wil samen met vriend graag twee katjes uit het asiel halen. Omdat ik iemand ben die altijd eerst alles tot in de puntjes uitgezocht wil hebben, was ik alvast aan het kijken naar zaken als voer, kattenbakken, grit, enzovoorts.

Nu zie ik bij het voer door de bomen het bos niet meer zo. Barf, KVV, brokken, natvoer, brokken gecombineerd met natvoer, vijfhonderd merken/huismerken/supermarktmerken.. barf en kvv wil ik sowieso niet.

Wat voeren jullie en waarom? Alleen natvoer, alleen droogvoer, een combinatie van beiden? En welke merken?
Voor informatie over voeding vind ik dit een heel goede en verhelderende blog.

Samengevat (even uit mijn hoofd): vers vlees is het beste, alleen droge brokken is het slechtste, ertussenin zitten combinaties van bepaalde merken/kwaliteiten nat- en droogvoer.

http://www.kattenoppasdes(...)beste-kattenvoeding#

Ik geef zelf altijd droog- en natvoer, elke dag. Ik vind het belangrijkst hoe de kat het erop doet en dat zie je m.n. aan wat je uit de kattenbak schept. Hier elke dag vrijwel hetzelfde, met goede drollen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180742668
Ik geef altijd smorgens brokjes genoeg voor heel de dag en savonds 1 kuipje natvoer per 2 katten
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:10:06 #223
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_180742683
Ik geef constant brokken en soms een kuipje natvoer voor beide.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_180742718
Voor brokjes gebruik ik iams en natvoeding Albert heijn huismerk :@ andere merken gaan ze van kotsen.
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:23:05 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180742954
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:53 schreef -Magica- het volgende:
Toch even een afspraak gemaakt bij de dierenarts morgen want het overgeven blijft een paar keer per dag...
Sterkte!
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:26:26 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180743043
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:11 schreef -Magica- het volgende:
Voor brokjes gebruik ik iams en natvoeding Albert heijn huismerk :@ andere merken gaan ze van kotsen.
Merk natvoer wisselt hier. Ze lustte altijd alles, maar sinds een tijdje (al van voor dat het zoveel warmer werd) is ze kieskeurig. Nu Gourmet (twee keer zo duur als wat ze eerder at). Heb net een lading besteld en daar ook om te proberen wat ‘betere’ merken bijgedaan (vandaar dat ik die blog direct bij de hand had).
The love you take is equal to the love you make.
pi_180743549
Thanks voor de reacties, zo snel al! Die blog is ook fijn, dank. Ik had bij de Aldi blikken natvoeding gezien die goed uit de test kwamen van de Consumentenbond, maar ja, Aldi, dus toch voelt dat als dat kan toch niet goed zijn.. maar op etiket staat toch echt géén mais, granen, bietenpulp, etcetera. Wat er wel staat: vlees en dierlijke bijproducten (min. 60% vlees, oa 4% wild, 4% lever), mineralen, oliën en vetten.

Dus behalve dat er dus niet zo duidelijk staat of die 60% echt vlees is of ook dierlijke bijproducten, klinkt dat toch best aardig?

Ik heb ook zitten kijken naar cat lovers gold, animondi carny, de soort merken van de blog, maar dat prijsverschil is wel echt enorm haha. Hoe denken jullie over de samenstelling van die van de Aldi? Kan evt foto van het etiket plaatsen als dat helpt.

Begrijp me niet verkeerd - ik geef met liefde wat meer uit aan de voeding als dat nodig is, maar ik zie niet helemaal meer of dit bv nou toch wel goed zou zijn ondanks het 'aldi kan toch niet goed zijn' gevoel en als het niet nodig is geef ik natuurlijk dat geld liever ergens anders aan uit. Of misschien afwisselen tussen een aantal soorten natvoer waaronder deze, of zo.
pi_180743630
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sterkte!
Tnx :)
pi_180743672
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Merk natvoer wisselt hier. Ze lustte altijd alles, maar sinds een tijdje (al van voor dat het zoveel warmer werd) is ze kieskeurig. Nu Gourmet (twee keer zo duur als wat ze eerder at). Heb net een lading besteld en daar ook om te proberen wat ‘betere’ merken bijgedaan (vandaar dat ik die blog direct bij de hand had).
mijne lusten ook alles. En ook dure, goede dingen geprobeerd met bijna alleen vlees enzo maar die goedkope zooi blijft favoriet :')
  donderdag 26 juli 2018 @ 15:56:32 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180745232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks voor de reacties, zo snel al! Die blog is ook fijn, dank. Ik had bij de Aldi blikken natvoeding gezien die goed uit de test kwamen van de Consumentenbond, maar ja, Aldi, dus toch voelt dat als dat kan toch niet goed zijn.. maar op etiket staat toch echt géén mais, granen, bietenpulp, etcetera. Wat er wel staat: vlees en dierlijke bijproducten (min. 60% vlees, oa 4% wild, 4% lever), mineralen, oliën en vetten.

Dus behalve dat er dus niet zo duidelijk staat of die 60% echt vlees is of ook dierlijke bijproducten, klinkt dat toch best aardig?

Ik heb ook zitten kijken naar cat lovers gold, animondi carny, de soort merken van de blog, maar dat prijsverschil is wel echt enorm haha. Hoe denken jullie over de samenstelling van die van de Aldi? Kan evt foto van het etiket plaatsen als dat helpt.

Begrijp me niet verkeerd - ik geef met liefde wat meer uit aan de voeding als dat nodig is, maar ik zie niet helemaal meer of dit bv nou toch wel goed zou zijn ondanks het 'aldi kan toch niet goed zijn' gevoel en als het niet nodig is geef ik natuurlijk dat geld liever ergens anders aan uit. Of misschien afwisselen tussen een aantal soorten natvoer waaronder deze, of zo.
Kijk of ze het lusten. En als ze het er goed op doen, waarom niet?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:01:17 #231
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180745369
Duurder betekent zeker niet altijd beter. Als de consumentenbond zegt dat die van de Aldi goed is, geloof ik dat wel. Zeker omdat je kan zien waarop ze getest hebben.
Het eten dat ik voor mezelf haal bij de Aldi vind ik vaak lekkerder dan de andere winkels en tis nog goedkoper ook. Dusja.
pi_180745825
Welk merk van Aldi is dat? Kijken of de prinses hier dat ook lust. Ze krijgt nu af en toe applaws.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_180746209
De Alexis blikvoeding, is er geloof ik in 4 smaken. deze

Zal het inderdaad gewoon eens proberen als de katjes er eenmaal zijn, vind alleen moeilijk hoe je ziet of ze het er goed op doen. Ik heb nog nooit katten gehad dus geen vergelijkingsmateriaal. Maar als de ontlasting er erg van gaat stinken, ze diarree krijgen of juist verstopping ofzo dat zou ik natuurlijk wel moeten merken. We gaan het zien. Ik vind het spannend, haha. Wil het graag goed doen.
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:34:28 #234
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180746275
Dat idd. Of ze eten niet of ze gaan er enorm door stinken zouden voor mij redenen zijn om te wisselen.
  donderdag 26 juli 2018 @ 17:19:34 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180747660
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:34 schreef Cue_ het volgende:
Dat idd. Of ze eten niet of ze gaan er enorm door stinken zouden voor mij redenen zijn om te wisselen.
Of als ze het uitkotsen.

Je gezonde verstand gebruiken, vlindertje89, eventueel even hier vragen als je snel wat ervaringsdeskundigen wilt raadplegen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180752883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Vraagje; ik ben nog geen kattenbezitster maar wil samen met vriend graag twee katjes uit het asiel halen. Omdat ik iemand ben die altijd eerst alles tot in de puntjes uitgezocht wil hebben, was ik alvast aan het kijken naar zaken als voer, kattenbakken, grit, enzovoorts.

Nu zie ik bij het voer door de bomen het bos niet meer zo. Barf, KVV, brokken, natvoer, brokken gecombineerd met natvoer, vijfhonderd merken/huismerken/supermarktmerken.. barf en kvv wil ik sowieso niet.

Wat voeren jullie en waarom? Alleen natvoer, alleen droogvoer, een combinatie van beiden? En welke merken?
Mijn drietal heeft altijd droogvoer staan en daarnaast krijgen ze een een aantal keer per week (met deze warmte dagelijks) natvoer erbij. (katten zijn vaak slechte drinkers dus natvoer zorgt ook voor extra vocht)
Wat er op alle etiketten staat geloof ik niet echt (als ze bij mensen al pony als rundvlees verkopen 8)7 )
Daarom voer ik ze verschillende dure en goedkope merken droog- en natvoer door elkaar. Mocht er in het ene merk een tekort aan iets zijn dan hoop ik dat het in het andere zit.

Als kattenbakvulling zweer ik bij silica. Ik heb een open en een gesloten bak en die van mij hebben de voorkeur voor de open bak.

Maar als je ze net uit het asiel thuis hebt zijn er al genoeg nieuwe dingen om aan te wennen. Hou in het begin nog even het voer van het asiel aan
;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 26 juli 2018 @ 21:32:06 #237
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180753517
In 't begin voer van het asiel ( krijg je vaak ook mee) en daarna wat je wilt geven.
Ben gewoon met 1 merk begonnen die bij mij in de super lag en waarvan vriendin wel tevreden was (die verdiept zich er soms in). En dat aten ze en krijgen ze nog steeds. 's
Qua kattenbak spul zal je moeten uittesten wat de katten willen en wat je zelf fijn vindt.
pi_180758616
Mijnes krijgt hills prescription diet voor zn gebit en de luxere brokken vd lidl. Volgens mij (en een of andere test) is dat ook redelijk oké. En elke dag een kuipje natvoer, huismerk vd supermarkt want dat is toch voor het grootste gedeelte water (ik zoek wel die zonder suiker anders heb ik een draak ipv een kat :p)

Kattenbak had ik eerst altijd silica, maar de verdwaalde korrels deden pijn onder mn voeten. Nu ben ik veel blijer met het grit vd AH (poes duidelijk ook). Veel beter uit te scheppen, toch echt minder luchtjes en gaat langer mee als je t goed bijhoudt.
pi_180761088
Tuurlijk heeft mijn kat niet meer overgegeven sinds ik gisteren de dierenarts heb gebeld, typisch weer :+
pi_180761178
Wat zijn geschikte snacks voor jonge katten? Onze buren hebben sinds kort een kitten, en het beestje struint geregeld door onze tuin, hij kan echter nog niet zelf op de schutting springen, wij lokken hem dan met een plakje kaas of ham en dan kunnen we hem oppakken en op de schutting zetten. Het is uiteraard niet onze bedoeling om de kat van de buren vet te mesten met kaas en ham, ik zoek dus een alternatief.
pi_180761188
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:12 schreef -Magica- het volgende:
Tuurlijk heeft mijn kat niet meer overgegeven sinds ik gisteren de dierenarts heb gebeld, typisch weer :+
:+ trolpoes
pi_180761267
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

:+ trolpoes
Haha :D
Ja nu twijfel ik weer of ik af zal bellen of niet }:|
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:33:34 #243
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180761287
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:23 schreef T-D het volgende:
Wat zijn geschikte snacks voor jonge katten? Onze buren hebben sinds kort een kitten, en het beestje struint geregeld door onze tuin, hij kan echter nog niet zelf op de schutting springen, wij lokken hem dan met een plakje kaas of ham en dan kunnen we hem oppakken en op de schutting zetten. Het is uiteraard niet onze bedoeling om de kat van de buren vet te mesten met kaas en ham, ik zoek dus een alternatief.
Vraag het de buren zou ik zeggen. Wat zij 't liefste hebben.
Sommigen hebben speciaalvoer of juist niet etc.
pi_180761334
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:31 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Haha :D
Ja nu twijfel ik weer of ik af zal bellen of niet }:|
hoe is het beest verder? Nog wel eten/drinken/plassen/poepen? Kan je kosteloos annuleren kort van te voren?
pi_180761345
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hoe is het beest verder? Nog wel eten/drinken/plassen/poepen? Kan je kosteloos annuleren kort van te voren?
Nee verder lijkt ie wel ok, drinkt en eet gewoon. Kosteloos annuleren weet ik niet zal dalijk eens bellen..
pi_180761375
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:38 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Nee verder lijkt ie wel ok, drinkt en eet gewoon. Kosteloos annuleren weet ik niet zal dalijk eens bellen..
ja overleg even. Meeste katten zijn niet fan van het reismandje en de dierenarts. Stress en een bontjasje met deze hitte :{
pi_180761463
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vraag het de buren zou ik zeggen. Wat zij 't liefste hebben.
Sommigen hebben speciaalvoer of juist niet etc.
Hebben we gedaan, maar ze zei dat kaas en ham wel kon, mij lijkt het niet echt gezond.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:58:20 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180761597
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:46 schreef T-D het volgende:

[..]

Hebben we gedaan, maar ze zei dat kaas en ham wel kon, mij lijkt het niet echt gezond.
Kaas zou ik niet snel doen, want melk enzo.

Als zijzelf brokjes gebruiken kan je die ook kopen, of bij de super heb je wel van die Whiskas snoepjes, dentabites bv, en dan is 't ook nog redelijk goed.
pi_180761808
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Kaas zou ik niet snel doen, want melk enzo.

Als zijzelf brokjes gebruiken kan je die ook kopen, of bij de super heb je wel van die Whiskas snoepjes, dentabites bv, en dan is 't ook nog redelijk goed.
Dank u. Nemen we straks even poezensnoepjes mee.
pi_180761938
Hier kregen ze eigenlijk altijd alleen brokjes, Purina One Sterilcat. Maar sinds de oudste kat enorm veel begon te braken zijn we weer begonnen met blikken/zakjes natvoer in saus. En nu met de warmte vind ik het wel prettig dat ik zie dat er vocht in gaat, dus die zakjes zullen voorlopig nog wel even blijven. Simpel huismerk van Emté of Albert Heijn, net waar ik ben en eraan denk om ze mee te nemen. Enige eis die ik heb is dat het brokjes in saus zijn, niet in gelei.

En om uit te sluiten of het nou een overgevoeligheid was voor zijn brokjes krijgen ze Royal Canin Sterilized. Eerst gemengd, toen enkel RC en nu weer gemengd met Purina One om die laatste zak op te maken. En de kat doet het er prima op. :? Dus wat het vele braken uiteindelijk nou veroorzaakte..

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:12 schreef -Magica- het volgende:
Tuurlijk heeft mijn kat niet meer overgegeven sinds ik gisteren de dierenarts heb gebeld, typisch weer :+
Haha, standaard. Hier gebeurde dat ook. En dan drie uur later als we weer thuis waren weer braken. :').
pi_180762107
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:40 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja overleg even. Meeste katten zijn niet fan van het reismandje en de dierenarts. Stress en een bontjasje met deze hitte :{
Klopt das ook niks. Nu maar afgebeld. Mocht er nog iets veranderen kon ik altijd vanamiddag nog langskomen ^O^
pi_180762120
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:30 schreef Crientj het volgende:
Hier kregen ze eigenlijk altijd alleen brokjes, Purina One Sterilcat. Maar sinds de oudste kat enorm veel begon te braken zijn we weer begonnen met blikken/zakjes natvoer in saus. En nu met de warmte vind ik het wel prettig dat ik zie dat er vocht in gaat, dus die zakjes zullen voorlopig nog wel even blijven. Simpel huismerk van Emté of Albert Heijn, net waar ik ben en eraan denk om ze mee te nemen. Enige eis die ik heb is dat het brokjes in saus zijn, niet in gelei.

En om uit te sluiten of het nou een overgevoeligheid was voor zijn brokjes krijgen ze Royal Canin Sterilized. Eerst gemengd, toen enkel RC en nu weer gemengd met Purina One om die laatste zak op te maken. En de kat doet het er prima op. :? Dus wat het vele braken uiteindelijk nou veroorzaakte..

[..]

Haha, standaard. Hier gebeurde dat ook. En dan drie uur later als we weer thuis waren weer braken. :').
Ja daar ben ik ook een beetje bang voor :+
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 15:27:13 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_180769731
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:18 schreef T-D het volgende:

[..]

Dank u. Nemen we straks even poezensnoepjes mee.
De buren mogen zich gelukkig prijzen met jou als buur! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180771776
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

De buren mogen zich gelukkig prijzen met jou als buur! O+
Ja ze hebben nog twee volwassen katten en die komen ook vaak in onze tuin, van mij mogen ze, ik vind dat wel gezellig, dat katten bezoek.
pi_180772214
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:44 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor :+
En? Heeft ie nog gebraakt?
pi_180772235
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:59 schreef Crientj het volgende:

[..]

En? Heeft ie nog gebraakt?
Nee tot nu toe niet *O*
pi_180772393
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:59 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Nee tot nu toe niet *O*
Whoei! *O*
  maandag 30 juli 2018 @ 13:26:23 #258
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_180833377
Haj,

Snel vraagje, heb mijn meisje weer naar de dierenarts gebracht vanochtend, 2de keer blaasontsteking in 2 jaar tijd. Verder geen gruis of kristallen of andere afwijkingen.

Ze heeft nu medicijntjes en zorgen dat ze genoeg drinkt, maar ik vroeg me af in wel opzicht droog voer hier nog invloed op kan hebben?

Ze is trouwens 3.5 en haar broertje heeft nooit ergens last van.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 30 juli 2018 @ 13:34:18 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180833534
Natvoer is een goede manier om te zorgen dat ze voldoende/meer vocht binnenkrijgt.

Verder is de vraag wat de oorzaak is van de blaasontsteking. Is de urine getest? Op zich is twee keer in twee jaar nog niet heel vaak.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 juli 2018 @ 13:36:12 #260
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_180833573
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:34 schreef Lienekien het volgende:
Natvoer is een goede manier om te zorgen dat ze voldoende/meer vocht binnenkrijgt.

Verder is de vraag wat de oorzaak is van de blaasontsteking. Is de urine getest? Op zich is twee keer in twee jaar nog niet heel vaak.
Op zuurgraad en onder de microscoop, niet op kweek oid.

En dat wist de DA ook niet zo specifiek te vertellen, ze hebben geen stress of grote veranderingen meegemaakt, 2 ruime kattenbakken, ze drinkt van wat ik zie ook normaal en ze oogt ook niet ziekjes verder.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 30 juli 2018 @ 13:39:18 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180833658
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:36 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Op zuurgraad en onder de microscoop, niet op kweek oid.

En dat wist de DA ook niet zo specifiek te vertellen, ze hebben geen stress of grote veranderingen meegemaakt, 2 ruime kattenbakken, ze drinkt van wat ik zie ook normaal en ze oogt ook niet ziekjes verder.
Ik meende dat ze ook zonder kweek snel konden zien of het bacterieel was of niet.

Volgens mij is er dan niet zoveel aan de hand, toch? Anders dan dat ze nu weer moet herstellen van de blaasontsteking, maar dat komt vast goed.

Twijfel je of je natvoer moet/wil gaan geven?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 juli 2018 @ 13:57:29 #262
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_180834005
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik meende dat ze ook zonder kweek snel konden zien of het bacterieel was of niet.

Volgens mij is er dan niet zoveel aan de hand, toch? Anders dan dat ze nu weer moet herstellen van de blaasontsteking, maar dat komt vast goed.

Twijfel je of je natvoer moet/wil gaan geven?
Ze krijgen overdag harde brokjes en 's avonds natvoer.

Maar als je ome Google raadpleegt schijnen harde brokjes ook niet altijd goed te zijn voor de blaas wegens het vele zout... Dus ik zit een beetje te twijfelen, alleen maar nat voer lijkt me ook niet ideaal.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 30 juli 2018 @ 14:02:04 #263
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180834095
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:57 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ze krijgen overdag harde brokjes en 's avonds natvoer.

Maar als je ome Google raadpleegt schijnen harde brokjes ook niet altijd goed te zijn voor de blaas wegens het vele zout... Dus ik zit een beetje te twijfelen, alleen maar nat voer lijkt me ook niet ideaal.
Is toch niet gezegd dat die blaasontstekingen komen van te veel zout?

Je zou best eens kunnen kijken naar de kwaliteit van het voer dat je geeft, maar niet omdat poes haar tweede blaasontsteking in twee jaar heeft.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 16:36:59 #264
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_180857248
HoI! Ik heb een Britse korthaar die niet van borstelen houdt. Hij vindt het even fijn, maar is toch erg snel pleite. Nu is hij enorm aan het ontharen en kan ik elke dag de hele bank stofzuigen. Wie heeft er een goede tip voor mij? Ik heb een furminator.
pi_180857509
Aaien met van die rubber huishand schoenen ?
Als ik geen zin heb om ze te borstelen gebruik ik die weleens :)
  dinsdag 31 juli 2018 @ 16:51:24 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180857588
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:36 schreef morgane het volgende:
HoI! Ik heb een Britse korthaar die niet van borstelen houdt. Hij vindt het even fijn, maar is toch erg snel pleite. Nu is hij enorm aan het ontharen en kan ik elke dag de hele bank stofzuigen. Wie heeft er een goede tip voor mij? Ik heb een furminator.
Ontharen? Hij wordt kaal?! :o
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 16:51:28 #267
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_180857590
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:48 schreef Sorella het volgende:
Aaien met van die rubber huishand schoenen ?
Als ik geen zin heb om ze te borstelen gebruik ik die weleens :)
En dan na gebruik weggooien? Of zijn ze nog uit te kloppen o.i.d.?
  dinsdag 31 juli 2018 @ 16:51:56 #268
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_180857607
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ontharen? Hij wordt kaal?! :o
Hahaha, oeps. Verharen. Ik ben er niet helemaal bij vandaag.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 16:58:25 #269
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180857755
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:51 schreef morgane het volgende:

[..]

Hahaha, oeps. Verharen. Ik ben er niet helemaal bij vandaag.
Ik heb verder geen tip. :@ :7
The love you take is equal to the love you make.
pi_180857863
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:51 schreef morgane het volgende:

[..]

En dan na gebruik weggooien? Of zijn ze nog uit te kloppen o.i.d.?
Afspoelen?
  dinsdag 31 juli 2018 @ 17:03:01 #271
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_180857879
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:02 schreef mootie het volgende:

[..]

Afspoelen?
Ah! Daar was ik nog niet opgekomen :D Dank je, ik ga het proberen.
pi_180858338
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:51 schreef morgane het volgende:

[..]

En dan na gebruik weggooien? Of zijn ze nog uit te kloppen o.i.d.?
Die rose of gele huishoudhandschoenen die je bij de supermarkt of kruidvat etc. kan kopen, gewoon afspoelen (mootie is me voor :) )

Niet die latex of vinyl handschoenen die gooi je weg na gebruik.
pi_180861098
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:48 schreef Sorella het volgende:
Aaien met van die rubber huishand schoenen ?
Als ik geen zin heb om ze te borstelen gebruik ik die weleens :)
Dit werkt idd heel goed. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180861102


[ Bericht 100% gewijzigd door valentijn101 op 31-07-2018 20:06:03 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180861671
Tip van de trimsters die ik ken: niet te vaak borstelen (wel regelmatig om klitten te voorkomen maar zeker niet elke dag) en liever niet de furminator gebruiken. Die laatste sloopt echt vachten en je kunt de dieren er echt mee ontharen. Liever een rubber borstel en grove kam.
pi_180863620
Maxi, ook een britje, vind deze borstel fijn: https://goo.gl/images/qs5vjm

Eerst wilde ze ook steeds maar kort geborsteld, maar heeft nu door dat het lekker is als ze het langer toelaat.

Als ze op haar zij gaat liggen gaat mijn vriend eerst ff aaien, met z'n vingers door haar vacht, soort sporen trekken. Als ze dat toelaat haal ik gauw de borstel, want dan is ze in borstelmood.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 1 augustus 2018 @ 13:28:58 #277
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_180873962
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:26 schreef houdjemond het volgende:
Haj,

Snel vraagje, heb mijn meisje weer naar de dierenarts gebracht vanochtend, 2de keer blaasontsteking in 2 jaar tijd. Verder geen gruis of kristallen of andere afwijkingen.

Ze heeft nu medicijntjes en zorgen dat ze genoeg drinkt, maar ik vroeg me af in wel opzicht droog voer hier nog invloed op kan hebben?

Ze is trouwens 3.5 en haar broertje heeft nooit ergens last van.
Drinkfontein gaan katten vaak ook meer van drinken ;)
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_180880502
Kwaliteit (droog)voer kan misschien wel verschil maken, maar ik zou het zeker ook zoeken in meer drinken. Dus drinkfontein inderdaad, platte schoteltjes waarbij de snorharen de randen niet raken, meerdere plaatsen in huis, niet bij voer of kattenbak in de buurt, kijken of de kat de voorkeur geeft aan glas (die van mij duidelijk wel).

Wat betreft borstelen, eens met Candaasje. Geen Furminator en niet te vaak. Sterker nog, als je te vaak kamt en helemaal als je de Furminator gebruikt, kan dat het verharen verergeren (long story short, Furminator sloopt haar wat nog niet klaar was voor uitval, vacht gaat daardoor te snel vernieuwen, vachtkwaliteit gaat achteruit, waardoor dat mindere kwaliteit haar ook weer sneller loslaat = lekker cirkeltje en een boel haar in huis). En dat ie er niet van houdt, het kan pijn doen met zo'n kam. Mijn huidige exemplaar heeft een dingetje met mijn Tangle Teezer. Niet voor katten bedoeld, maar af en toe verwen ik 'm ermee. Ik zou dus ook kijken naar wat je kat wél fijn vindt, er is vast wel een kammetje of borstel die meer in de smaak valt.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 19:27:17 #279
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_180880664
Dankjewel ^O^ beetje jammer want de Furminator was best duur, maar dit schiet ook niet op.
pi_180882978
Mijn kater is de laatste tijd nogal doof. Op zich niet gek als hij 18 jaar is. Maar als hij een eind bij me vandaan is en ik roep hem, hoort hij mij alleen als ik relatief dichtbij ben of heel hard roep. Hij vindt het dan ook moeilijk om te achterhalen in welke richting het geluid vandaan komt.

Ik vraag mij af of dit niet eerder inhoudt dat zijn oren uitgespoten moeten worden.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 22:15:16 #281
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180884291
Ik heb nog nooit gehoord van het uitspuiten van kattenoren.

Doofheid bij een kat op die leeftijd is waarschijnlijker. Ik herken dat finaal de verkeerde kant op kijken wel van een dame op leeftijd die ik had.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180884816
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:15 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Mijn kater is de laatste tijd nogal doof. Op zich niet gek als hij 18 jaar is. Maar als hij een eind bij me vandaan is en ik roep hem, hoort hij mij alleen als ik relatief dichtbij ben of heel hard roep. Hij vindt het dan ook moeilijk om te achterhalen in welke richting het geluid vandaan komt.

Ik vraag mij af of dit niet eerder inhoudt dat zijn oren uitgespoten moeten worden.
Kan ook zijn dat hij een poliepje in het oor heeft of een grasje. Bel je da eens en vraag om advies.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180886727
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:15 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord van het uitspuiten van kattenoren.

Doofheid bij een kat op die leeftijd is waarschijnlijker. Ik herken dat finaal de verkeerde kant op kijken wel van een dame op leeftijd die ik had.
Het is wel grappig om te zien.

Ondanks zijn leeftijd is het nog zo'n baasje :7
pi_180886749
Ik ga sowieso binnenkort naar de dierenarts. FF checken of alles OK is.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:26:44 #285
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_180893318
Even een vraagje: Ik werk deels vanuit huis en heb m'n werkkamer op de eerste verdieping met balkon. Nu het zo warm is heb ik m'n balkondeur vaak openstaan, maar m'n kat loopt soms over de reling...ik ben zo bang dat hij valt. Kan dat kwaad of kan er vanaf de eerste verdieping (rijtjeshuis) niet zoveel gebeuren?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:36:30 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180893475
Lijkt me beter van niet.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:24:34 #287
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_180895914
Daar was ik al bang voor...dan maar de kamerdeur dicht of de balkondeur alleen op kiepstand.
pi_180896155
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:24 schreef morgane het volgende:
Daar was ik al bang voor...dan maar de kamerdeur dicht of de balkondeur alleen op kiepstand.
Voor de volledigheid: kiepstand alleen als je thuis bent.
Want als katten daarin vast komen te hangen is dat een ellendig pijnlijke dood.

Zou een hor nog een optie voor je kunnen zijn? Toch ventilatie, maar wel een barrière.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:42:09 #289
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_180896278
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Voor de volledigheid: kiepstand alleen als je thuis bent.
Want als katten daarin vast komen te hangen is dat een ellendig pijnlijke dood.

Zou een hor nog een optie voor je kunnen zijn? Toch ventilatie, maar wel een barrière.
Dat klinkt als een goed idee, dank je! En we hebben alle ramen en deuren altijd dicht als we weg zijn :)
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:45:50 #290
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_180916338
Hoe doen jullie dat met meubels trouwens. Ben toch wel zuinig met wat hier staat (nieuwbouw dus alles splinternieuw) maar merk toch wel op dat de kitten hier zijn nagels in de nieuwe bankstel en houten meubels probeert te zetten. Probeer het zoveel mogelijk te voorkomen maar overdag zit hij natuurlijk alleen. Is er wat aan te doen of hebben jullie kat eigenaren daar vrede meegenomen dat het hoe dan ook gebeurt en is er weinig aan te doen?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:48:40 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180916400
Voldoende andere krabgelegenheden bieden, liefst op strategische plaatsen, d.w.z. een beetje in de loop/plekken waarop de kat zijn territorium wil markeren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180916421
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoe doen jullie dat met meubels trouwens. Ben toch wel zuinig met wat hier staat (nieuwbouw dus alles splinternieuw) maar merk toch wel op dat de kitten hier zijn nagels in de nieuwe bankstel en houten meubels probeert te zetten. Probeer het zoveel mogelijk te voorkomen maar overdag zit hij natuurlijk alleen. Is er wat aan te doen of hebben jullie kat eigenaren daar vrede meegenomen dat het hoe dan ook gebeurt?
Wij hebben meubels die wat meer krabbestendig zijn. Die zitten veel minder lekker, maar scheuren dus niet open om dezelfde reden als wat jij beschrijft.

Voor de rest is er niet veel wat je kan doen. Je zou verschillende soorten krabpalen kunnen plaatsen als daar ruimte voor is, en er katnip opspuiten. Hopelijk dat ie daar dan de voorkeur voor geeft.
pi_180916491
We hebben hier geluk, Maxi is een sukkeltje. Ze klimt niet, springt alleen op de salontafel, op de buffetkast alleen als daar iets ligt wat ze wil onderzoeken.
Ze krabt alleen af en toe aan de keukenmat. En aan de kunstgrasmat buiten.

Ze krijgt haar nagels geknipt omdat ze na een tijdje met haar nagels in haar knuffels en het dekbedovertrek blijft hangen en we haar dan niet mogen losmaken (PANIEK).

Geen idee of haar vorige baasjes haar dingen hebben afgeleerd.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_180916526
Of ze heeft door dat aan de huidige meubels geen eer meer te behalen is en gaat loos op een nieuwe bank.

Zie ik haar wel voor aan :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:07:06 #295
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_180916837
Dat wordt dus continue nagels knippen :'). Nu gaat het nog wel makkelijk, maar als ze groot en weerbaarder zijn dan wordt het een lastig klusje :').
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_180917954
Gelegenheid geven tot krabben zoals al gezegd is dus krabpalen en misschien een krabmat (vloerbedekking, kokos mat etc) muur krabplank ook neerleggen/hangen.
Je wilt niet weten hoe ons leren bankstel eruit zag en daar renden ze alleen maar overheen of uitrekken of erop spelen met zijn tweeën.
Wij hebben sinds een half jaar deze staan: https://www.zooplus.nl/sh(...)stam/krabstam/408756 + een droogloop mat + een paar planken met vloerbedekking erop maar de paal is favoriet.
Voor de rest je er maar bij neerleggen en hopen dat het over gaat.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:04:15 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180918324
Nagels knippen? Waarom?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:56:52 #298
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_180919675
Want het is ongezond om nagels te knippen? Kom nou, of loop jij ook voordurend met lange nagels rond? Hij heeft er geen last van, komt niet buiten (dus ook niet nodig om zichzelf te verdedigen) en het spaart je eigendommen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_180919787
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:59 schreef Civilian het volgende:
[ afbeelding ]

Het moment dat je kitten 's nachts in een kleine terrorist veranderd :{
Scheelt dat ik er niet eens wakker van ben geworden :P
:D wat een boefje.
pi_180919807
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:04 schreef Lienekien het volgende:
Nagels knippen? Waarom?
Mijn kat hing eens in een jas vast aan de kapstok en kon zichzelf niet meer losmaken. Dat wil ik niet meemaken als ik er niet ben.
pi_180919810
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:54 schreef Syrena het volgende:
Of ze heeft door dat aan de huidige meubels geen eer meer te behalen is en gaat loos op een nieuwe bank.

Zie ik haar wel voor aan :')
Kat knippen, nee dat doen ze zelf!? Tegels voor buiten kat, krab paal voor binnen.

Katten nagels knippen :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')