Toch best groot, zo'n 767. Hoe kun je die nou over het hoofd zien?quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:54 schreef Adrie072 het volgende:
A Germania Boeing 737-700 (D-ABLB) was involved in a ground collision accident with an El Al Boeing 767-300ER (4X-EAK) at Tel Aviv-Ben Gurion International Airport, Israel.
Germania flight ST4915 was being pushed back from the gate when the tail fin impacted the right hand horizontal stabilizer of El Al flight LY385.
Both flights were cancelled.
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180328-0
quote:TOULOUSE - Airbus heeft een nieuw record gevestigd met de A321neo Long Range (A321LR). Het toestel vloog non-stop van de Seychellen naar Toulouse, met aan boord het equivalent van 180 passagiers. Het toestel deed bijna elf uur over de vlucht.
De A321LR moet, door toepassing van onder andere nieuwe motoren en extra brandstoftanks, een kaskraker worden op vluchten tussen Europa en de VS. De langste telg van de succesvolle A320-familie kan 7.400 kilometer zonder bijtanken overbruggen; ruim 930 kilometer verder dan de eerste generatie A321’s.
Aan boord is standaard plaats voor 206 passagiers, verdeeld over Business en Economy Class. Tijdens de testvlucht waren er geen passagiers aan boord, maar wel 165 poppen die gezamenlijk het gewicht vertegenwoordigen van 180 volwassen passagiers.
Met de A321LR mikt Airbus onder andere op maatschappijen die tussen Europa en de VS willen vliegen, zoals Norwegian, Primera Air en Aer Lingus.
11uur in een narrowbody.... pfffquote:Op zaterdag 31 maart 2018 01:02 schreef Iemand91 het volgende:
AIRBUS: ELF UUR IN DE LUCHT MET A321LR
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom eigenlijk? Zo erg is het toch niet?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 07:23 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Zelfs op binnenlandse vluchtjes van 1-3 uur vermijd ik de narrowbodies nog
Wide body voelt ruimer, minder opgesloten, vaak net een paar cm meer beenruimte en minder last van turbulentie (vluchten hier zijn vaak noord-zuid, met redelijk wat turbulentie). Oh, en meer emergency row seatsquote:Op zaterdag 31 maart 2018 11:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Zo erg is het toch niet?
twitter:VlbLeeuwarden twitterde op zondag 01-04-2018 om 09:49:46 Primeur voor vliegbasis Leeuwarden. Rechtstreeks van de tekentafel: onze eerste F-16 met zonnepanelen! Vandaag nog aan de stekker, morgen in de lucht. Hopelijk schijnt de zon! reageer retweet
twitter:emirates twitterde op zaterdag 31-03-2018 om 22:20:53 Emirates reveals SkyLounge, the most exclusive Onboard Lounge to be introduced on its Boeing 777X fleet from 2020. A completely transparent lounge with unmatched aerial views and unparalleled luxury, Emirates SkyLounge promises window views like no other. reageer retweet
Meer beenruimte in widebody? Dat ligt er maar net aan met welke airline in welke klasse je vliegt. Bij TUI zit je in economy net zo opgepropt in een 737 als in een 787.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 15:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Wide body voelt ruimer, minder opgesloten, vaak net een paar cm meer beenruimte en minder last van turbulentie (vluchten hier zijn vaak noord-zuid, met redelijk wat turbulentie). Oh, en meer emergency row seats
twitter:hifly_airline twitterde op donderdag 05-04-2018 om 12:29:20 Hi Fly is taking delivery of its first Airbus A380, the world’s largest and most spacious airliner. The arrival is a major event for the Company, making it the 1st Portuguese and the 4th European airline operating the model. #Hifly #hiflyairline #a380 reageer retweet
"Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten".quote:GEEN CONCURRENTIE VOOR KLM EN TUI OP CURAÇAO-ROUTE
DEN HAAG - Qatar Airways mag geen rechtstreekse verbinding tussen Curaçao en Nederland opstarten, zo schrijft minister Blok van Buitenlandse Zaken in een brief aan de Tweede Kamer. Alleen KLM en TUI fly blijven dus op de route actief.
Curaçao kwam onlangs een zogeheten Open Skies-verdrag overeen met Qatar, waardoor er vrij vliegverkeer tussen deze landen mogelijk wordt. Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten.
Blok verzekert echter dat hier geen sprake van is: “Als een buitenlandse luchtvaartmaatschappij passagiers aan boord wil nemen op een vlucht vanuit het thuisland via Nederland (in Europa) naar Curaçao, dan moet zowel Curaçao als Nederland (in Europa) apart toestemming verlenen.”
De minister vervolgt: “Nederland zal [...] geen toestemming verlenen aangezien zij in haar bilaterale luchtvaartverdrag met Qatar geen vijfde vrijheidsrechten is overeengekomen.” Overigens zijn er volgens Blok ook geen concrete plannen voor een directe lijndienst tussen Qatar en Curaçao.
Je verwacht toch niet dat 2e kamerleden verstand hebben van Open Skies verdragen?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
"Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten".
Huh? WTF? Zorgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |