abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177933610




Bron: Parool
Jack does it in real time...
pi_177934878
En zojuist heeft de Antonov An-225 Mriya voor het eerst in bijna 16 maanden weer gevlogen.
Testvlucht boven Oekraïne: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060#10c2ff96

Het toestel is nu ook uitgerust met een ADS-B transponder en is dus vanaf nu ook een stuk makkelijker te volgen.

  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 18:29:20 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177937946
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
En zojuist heeft de Antonov An-225 Mriya voor het eerst in bijna 16 maanden weer gevlogen.
Testvlucht boven Oekraïne: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060#10c2ff96

Het toestel is nu ook uitgerust met een ADS-B transponder en is dus vanaf nu ook een stuk makkelijker te volgen.

[ afbeelding ]
Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177938650
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:29 schreef derLudolf het volgende:
Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?
pi_177942035
Hopen dat die weer eens naar Nederland komt _O_
pi_177954875
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)

Wie had dat aan zien komen dan??
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:58:10 #7
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177954958
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)

Wie had dat aan zien komen dan??
Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.

Maar nog steeds een leuk gegeven natuurlijk :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177955008
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.

Maar nog steeds een leuk gegeven natuurlijk :D
Inderdaad, dat las ik ook ^O^
Ik had gewoon niet verwacht dat er voor KLM (cityhopper) ooit weer Fokker 100 zouden vliegen
  dinsdag 20 maart 2018 @ 18:28:38 #9
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_177962786
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)

Wie had dat aan zien komen dan??
Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome. :D
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_177974664


Deze dame komt morgen vandaag naar Schiphol.
Verwachte aankomst is om 13:00 uur. Vertrekt zaterdagmiddag om 16:30 uur.
Deer Jet komt hier (Google Maps) te staan. Komt aan vanuit Hong Kong (waar ze op dit moment staat)

Deer Jet is een van de 9 VIP geconfigureerde 787's ter wereld, waar het grootste deel overigens niet van rondvliegt.
Meesten staan opgeslagen of staan juist voor VIP cabin outfitting ergens stil; een proces dat overigens jaren in beslag kan nemen.
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:23:55 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177977510
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:16 schreef Iemand91 het volgende:
Meesten staan opgeslagen of staan juist voor VIP cabin outfitting ergens stil; een proces dat overigens jaren in beslag kan nemen.
Handgemaakt op basis van trial and error?
So we just called him Fred
pi_177986592
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:23 schreef FredvZ het volgende:
Handgemaakt op basis van trial and error?
Dit is wat (een van) de bekendste outfitters erover verteld: https://www.lufthansa-technik.com/in-focus-vip-cabin
pi_178024811
Vanavond heeft er een historische vlucht plaats gevonden.

Onderstaande vlucht was de eerste lijnvlucht in 70 jaar die toestemming had om door het luchtruim van Saoedi-Arabië te gaan op weg naar hun bestemming in Israël.



Saoedi-Arabië erkent de staat Israël niet (net als meerdere landen in de regio) waardoor vluchten van en naar Israël niet door hun luchtruim mogen komen.
Zo moet El Al flink omvliegen voor hun vlucht naar Mumbai.



Tijdje geleden de de eerste vlucht van de GE9X, en de 777x begint ook steeds vastere vorm aan te nemen; in de vorm van de 777-9.
Eerste vlucht staat gepland voor begin 2019.



[ Bericht 15% gewijzigd door Iemand91 op 22-03-2018 23:20:19 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 maart 2018 @ 23:27:11 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178025275
Ik ben benieuwd naar de 251t-versie van de A330neo. Dat vliegtuig is tot nu toe niet een heel groot succes, maar met deze nieuwe versie zit je dicht tegen de A350 aan te schurken

Laat aan de onderzijde wel een gat tussen de A320neo en de A330neo.

Boeing wil er met de 797 in gaan duiken, mede omdat de 757 en 767 aan vervanging toe zijn en de 737 aan zijn absolute limiet zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178045359
KLM's PH-BFV staat momenteel op de luchthaven van Houston, Texas.
Om 16:35 uur lokale tijd vertrekt ze met paarden achterin terug naar Amsterdam waar ze morgenvroeg om 07:35 uur aankomst.

Ze is de laatste KLM 747 die in Houston komt. Zaterdag vliegt er eenmaal een 777-200ER naar Houston, vanaf zondag wordt de vlucht uitgevoerd door de 787-9.

Zolang KLM de 747 heeft, is Houston een bestemming ervoor geweest.
Op 13 september 1971 vloog KLM voor het eerste met de 747-200 naar Houston, toen nog via Montreal.
Dit was 7 maanden na de levering van hun allereerste 747-200; PH-BUA "Mississippi".

Hiermee verliest Houston ook de laatste reguliere 747 passagiersvlucht.
Alleen Lufthansa zet af en toe een incidentele sub 747 in tussen Frankfurt en Houston.





De laatste foto is genomen in 2010 na de uitbarsting van de IJslandse vulkaan Eyjafjallajokull waarna talloze vluchten werden geannulleerd. Naast de KLM 747 staat de PrivatAir 737 BBJ die toen nog voor KLM ook tussen Amsterdam en Houston vloog.
pi_178048582


Deze dame is momenteel onderweg van Portland (foto hierboven, genomen op 22 maart) onderweg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/P4BDL/10cefa17

Stond nog niet zo lang geleden er zo bij:



Heeft zo een aantal jaar in Victorville gestaan en kwam woensdag binnen op Portland vanuit Victorville.
Schijnt naar Somon Air te gaan.
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 09:18:04 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178052395
Wie neemt paardentransport over dan? KLM is daar nu een van de grotere spelers in toch? Kunnen die beesten mee in een 777 of A350 bijvoorbeeld?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_178054041
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:18 schreef derLudolf het volgende:
Wie neemt paardentransport over dan?
Ze zouden eventueel mee kunnen in de 4 747 vrachttoestellen.Maar ja, die komen niet dagelijks op een flink aantal bestemmingen zoals met de 747-400M's het geval was.
Ook belangrijk is dat die - nagenoeg - altijd non-stop vlogen; ook belangrijk voor paardenvervoer.
quote:
KLM is daar nu een van de grotere spelers in toch?
KLM was inderdaad de grootste speler in het vervoer van paarden.
Zij vervoerden de meeste paarden ter wereld; ruwweg de helft van alle paarden die met het vliegtuig vervoerd werden.
Je ziet dus dat andere maatschappijen dit beginnen over te nemen.
quote:
Kunnen die beesten mee in een 777 of A350 bijvoorbeeld?
Als je daar combi-toestellen of full-freighters van maakt wel. Anders niet.
Paarden kunnen niet mee onderin het toestel. Daarnaast willen eigenaars, flying horse grooms etc. ook tijdens de vlucht bij de paarden kunnen en dat is ook niet mogelijk als ze onderin (zouden) meegaan.
pi_178054490
De eerste reguliere non-stop vlucht van Australië naar Europa is zojuist vertrokken: https://www.flightradar24.com/QFA9/10d05b84

Qantas' 787-9 VH-ZND is zojuist vertrokken vanuit Perth op weg naar London Heathrow.
Ze kwam hier aan vanuit Melbourne.

Vlucht QF9 was altijd een A380 van Melbourne naar Londen via Dubai.
Nu is het een 787-9 van Melbourne naar Londen via Perth.
De vlucht van Perth naar Londen heeft een block time van 17 uur en 20 minuten en een afstand van 14.500 kilometer.
Het is hiermee nét niet de langste vlucht qua afstand, de Qatar vlucht van Aukland naar Doha is met 14.535 nét 35 kilometer langer.
Officieel dan, want Air India 173 van Delhi naar San Francisco gaat regelmatig over de Grote Oceaan i.p.v. over de Noordpool en gaat hiermee ruim over de 15.000 kilometer terwijl de vluchtduur minder is dan de Auckland naar Doha vlucht. Puur vanwege de windstroming.

Schijnbaar vertrekt ze met een Takeoff Weight van 251,6 ton en een verwacht brandstofverbruik van 92,2 ton.
De maximum Takeoff Weight van de 787-9 is 254 ton en een brandstofcapaciteit van ruim 101 ton.

De 787-9 wordt zondagmorgen om 05:10 uur op London Heathrow verwacht.




[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 24-03-2018 15:49:50 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 maart 2018 @ 14:28:53 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178056880
Willen ze direct vanaf Melbourne naar Londen vliegen dan zouden ze de A350-900ULR moeten bestellen. Zelfs met de nieuwe 777X lijk je dat nog niet te kunnen halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178058212
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Willen ze direct vanaf Melbourne naar Londen vliegen dan zouden ze de A350-900ULR moeten bestellen. Zelfs met de nieuwe 777X lijk je dat nog niet te kunnen halen.
Project Sunrise voor Sydney - London en Sydney - New York is nog bezig.
De A350-900ULR en 777-8X zijn de kandidaten, maar nog niets is besloten.
Boeing heeft al aangegeven dat de -8X de vluchten kan maken, maar het wel afhankelijk is van hoeveel passagiers, cargo etc.
Zelfde geldt ook voor de A350-900ULR.
pi_178065830
quote:
Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome.
Ik zag vandaag nog EI-RJH met een KL vluchtnummer. Ze vliegen regelmatig op Dublin en Praag.
--
pi_178065984
quote:
De vlucht van Perth naar Londen heeft een block time van 17 uur en 20 minuten en een afstand van 14.500 kilometer.
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
--
pi_178066031
quote:
Ze is de laatste KLM 747 die in Houston komt. Zaterdag vliegt er eenmaal een 777-200ER naar Houston, vanaf zondag wordt de vlucht uitgevoerd door de 787-9.
De vlucht van zaterdag is geannuleerd. Misschien omdat er (te) veel kosten in onderhoud zijn?
--
  zondag 25 maart 2018 @ 00:10:14 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178067991
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond heeft er een historische vlucht plaats gevonden.

Onderstaande vlucht was de eerste lijnvlucht in 70 jaar die toestemming had om door het luchtruim van Saoedi-Arabië te gaan op weg naar hun bestemming in Israël.

[ afbeelding ]

Saoedi-Arabië erkent de staat Israël niet (net als meerdere landen in de regio) waardoor vluchten van en naar Israël niet door hun luchtruim mogen komen.
Zo moet El Al flink omvliegen voor hun vlucht naar Mumbai.

[ afbeelding ]

Tijdje geleden de de eerste vlucht van de GE9X, en de 777x begint ook steeds vastere vorm aan te nemen; in de vorm van de 777-9.
Eerste vlucht staat gepland voor begin 2019.

[ afbeelding ]
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
pi_178068975
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:31 schreef inkjet het volgende:

[..]

Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
Rond de 1000EUR volgens google flights voor eco (rond de 750 met EK)
Waarom niet?
pi_178069246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:31 schreef inkjet het volgende:
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
Qantas heeft slechts 236 stoelen in de 787-9, juist omdat deze bij hen dergelijke lange vluchten gaat uitvoeren.
Vandaag vlogen er 216 mee naar Londen.

Maar met sterke straalstromen (die immers west naar oost gaan) zouden er zeker stoelen geblokkeerd kunnen worden.

En je kunt meerdere quotes in 1 post zetten hè. ;)
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
Er zijn wel meer toestellen die dergelijke vluchten kunnen uitvoeren (A340-500, 777-200LR) maar bij dergelijk lange vluchten loop je tegen beperkingen aan. Je moest passagiers achterlaten, kunt niet of nauwelijks cargo meenemen etc.
Daarnaast moet je veel brandstof meenemen; dat resulteert er weer in dat je brandstof aan het verbranden bent om die brandstof te vervoeren.
Door de crisis en stijgende brandstofprijzen zijn veel long heul vluchten stopgezet, waaronder de Singapore Airlines vluchten van Singapore naar New York en Los Angeles met de (all businessclass) A340-500.
Met de crisis voorbij, lage brandstofprijzen en efficiëntere toestellen kunnen nu weer ultra longhaul vluchten worden gestart.

De nieuwere toestellen (787-9, A350(-900ULR) en straks de 777-8x) zijn dermate efficiënt geworden dat ze deze lange vluchten kunnen uitvoeren. De CEO van Qantas heeft al aangegeven dat ze goedkoper twee 787-9's achter elkaar aan kunnen laten vliegen dan 1 A380.

Grappig detail over deze vluchten; de QF9 van Perth naar Londen vertrekt tegen 19:00 uur in Perth en komt rond 05:00 uur 's ochtends de volgende dag aan in Londen. Die vliegt dus gedurende de gehele vlucht in de nacht.
Dus je hebt een nacht van zo'n 17 uur. :P

Overigens vloog de eerste Boeing 747-400 voor Qantas (VH-OJA) op haar delivery flight non-stop van London Heathrow naar Sydney: geschiedenispost van 17 augusts 2014
Destijds een recordvlucht qua afstand.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 25-03-2018 03:16:36 ]
pi_178081089
In overig 747 nieuws: PH-BFI is naar het verre oosten onderweg voor heavy maintenance. PH-BFU is onderweg naar Chicago, waarmee aangetoond is dat het verhaal dat combi's de V.S. niet meer mogen aandoen niet klopt.
De bekende KL661 naar Houston wordt dit zomerseizoen met de B787 gevlogen. Enkele bekenden van vorige zomer zijn gebleven: LAX, SFO, MEX, CUR, PBM. ICN is een combinatie van B722 en de twee 747-modellen. YYZ lijkt een combinatie van de twee 747 subtypen, B772 en B787 te worden.

[ Bericht 20% gewijzigd door inkjet op 25-03-2018 18:59:38 (vaudjuh) ]
--
pi_178085765
TV-tip voor vanavond: 21:30 - 23:00 uur op BBC1:

RAF at 100 with Ewan and Colin McGregor
quote:
To celebrate the centenary of the Royal Air Force, Ewan and Colin McGregor take to the skies in some of the world's most iconic planes. These are the planes that were involved in aerial combat at every stage of the RAF's story, from the biplanes used in the early days of dogfighting in World
War I to the beautiful Spitfire of the Battle of Britain, the plucky Lysander and on to mighty Vulcan nuclear bomber, as well as the Chinook helicopter and supersonic Typhoon that are still in service today.

It is a story of amazing machines and epic battles, but above all it is the story of the men and women whose courage and ingenuity have been at the heart of the RAF for 100 years. On their journey Ewan and Colin meet an amazing cast of characters. There is Geoffrey Wellum, who fought in the Battle of Britain as an 18-year-old and speaks with passion about what it meant to take on the might of the German air force.

Mary Ellis and Joy Lofthouse were two of the pioneering flyers of the Air Transport Auxiliary who delivered thousands of planes to frontline units in World War II. These two ladies share their memories of their glamorous but dangerous role.

Then there is Fred Bailey, who was plucked from a clearing in the jungles of Burma by an intrepid RAF pilot just as the Japanese closed in on him, and also the band of brothers, the Bomber Boys, who brought devastation to German cities in their Lancaster Bombers night after terrifying night.

Their direct descendants were the Cold War aircrew like Jonny Tye and Martin Withers, who had the grim task of dropping the atom bomb and accepted their role knowing that, if they ever had to carry out their orders, it would be a one-way mission.

While technology has changed with amazing speed, the need for bravery and coolness under fire has not. No-one displays these qualities better than David Morgan, who is the last RAF pilot to take part in a dogfight. He talks with chilling clarity about the day he shot down two enemy aircraft over the Falkland Islands but also with humanity about how he has had to live with the personal and emotional consequences ever since.

Finally there are today's ground crew and pilots, who take Ewan and Colin on a supersonic flight in the Typhoon fighter as they make their own all-too-real preparation for deployment to the skies over Syria and Iraq.
pi_178089692
Ontzettend mooi programma hierboven. Aanrader!

Het zomerseizoen in de luchtvaart is begonnen, dus nieuwe schema's en maatschappijen.
Vanavond komt de eerste; Air Mauritius vliegt vanaf vandaag tweemaal per week naar Amsterdam.
Na 30 jaar komen ze dus terug op Schiphol; in de zomer van 1988 vlogen ze ook tijdelijk naar Nederland.

Aankomst op Schiphol is elke om maandag en vrijdag om 18:55 uur. Vertrek terug naar Mauritius is om 21:40 uur. In juli en augustus komt de A340-300 ook op woensdag.
Naast Surinam Airways wordt Air Mauritius dus de enige maatschappij die nog lijnvluchten met de Airbus A340 uitvoert naar Schiphol.

pi_178092041
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:04 schreef Iemand91 het volgende:
TV-tip voor vanavond: 21:30 - 23:00 uur op BBC1:

RAF at 100 with Ewan and Colin McGregor

[..]

[ afbeelding ]
Heb alleen het laatste half uur gezien maar het was erg leuk inderdaad, ga de rest van de week nog even terugkijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 26 maart 2018 @ 11:41:30 #32
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_178094955
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 23:58 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze dame is momenteel onderweg van Portland (foto hierboven, genomen op 22 maart) onderweg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/P4BDL/10cefa17

Stond nog niet zo lang geleden er zo bij:

[ afbeelding ]

Heeft zo een aantal jaar in Victorville gestaan en kwam woensdag binnen op Portland vanuit Victorville.
Schijnt naar Somon Air te gaan.
Hoe kan zo'n nieuwe kist daar al een jaar staan te verpieteren? Afbesteld vlak voor levering?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 26 maart 2018 @ 11:42:19 #33
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_178094973
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
Wat hij zegt... Is het over S-A naar Israel vliegen nu regulier?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_178095546
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:41 schreef Xtreem het volgende:
Hoe kan zo'n nieuwe kist daar al een jaar staan te verpieteren? Afbesteld vlak voor levering?
Wat een VIP toestel voor PrivatAir maar deze wilde 'm niet meer. Gaat nu dus naar een andere maatschappij. Moet dus omgebouwd/omgespoten worden; zo zitten er ook alleen Business stoelen in.
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:42 schreef Xtreem het volgende:
Wat hij zegt... Is het over S-A naar Israel vliegen nu regulier?
Voor de Air India vlucht wel; andere maatschappijen/routes (nog?) niet.
pi_178097658
's Werelds eerste Boeing 787-10 is gisteren afgeleverd. 9V-SCC voor Singapore Airlines.
Het is de eerste 787 voor de maatschappij die overigens al wel 787-8's en -9's opereert met hun low-cost dochterbedrijf Scoot.

Singapore Airlines heeft een order van 49 787-10's.
In totaal heeft Boeing 171 orders voor de grootse variant van de 787.
KLM ontvangt nog 2 787-9's waarvan 1 rond komend weekend wordt afgeleverd, daarna volgen er nog 8 787-10's.
De 787-10 wordt uitsluitend in Charleston, South Carolina gebouwd omdat de middelste rompstuk te groot is om naar Everett vervoerd te worden.

  maandag 26 maart 2018 @ 13:46:32 #36
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178097776
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?

Daarop voortboordurend: er is vast wel ergens een lijstje te vinden met in een eenvoudig overzichtje de belangrijkste specs van de verschillende modellen van zowel Boeing als Airbus? Ja, google is my best friend, maar ik heb het druk hehe
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_178098389
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:46 schreef flipsen het volgende:
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?
Boeing ziet in de 787-10 de vervanger voor de 777-200(ER) en A330 en als concurrentie voor de Airbus A350-900 (op de wat kortere afstanden is de 787-10 efficiënter dan de A350-900)
quote:
Daarop voortboordurend: er is vast wel ergens een lijstje te vinden met in een eenvoudig overzichtje de belangrijkste specs van de verschillende modellen van zowel Boeing als Airbus? Ja, google is my best friend, maar ik heb het druk hehe
De Engelse Wikipedia is een aardig startpunt.
pi_178109418
quote:
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?
Wel bijna hetzelfde aantal als in een B777-200. Maar dan met een flink lager verbruik. Je kunt de -10 zien als een 787-9 met een langere romp, waardoor hij ongeveer 40 personen meer kan vervoeren. Aangezien het toestel op de langere romp na vrijwel hetzelfde is (verschil zit hem in versterking in de vleugel en voorzieningen voor meer passagiers) moet er iets wijken en dat is in dit geval het bereik. De 40 personen en het extra gewicht zorgen ervoor dat er minder brandstof mee kan, terwijl het verbruik iets hoger ligt. Als je een route hebt die nog binnen het bereik valt, zijn de kosten per passagier lager dan bij een 787-9, waardoor de marge voor de airline beter is.
Overigens is het bereik nog altijd groot genoeg om voor bijvoorbeeld KLM het grootste deel van de routes aan te kunnen.
Zoals iemand al schrijft is de A350-900 vergelijkbaar qua aantal passagiers maar het toestel kan wel verder vliegen en meer lading meenemen. Daarvoor is het dan wel zwaarder en duurder. Voor een retourtje JFK kun je beter een 787-10 nemen maar voor Buenos Aires of Lima beter een A350. Als je minder passagiers wilt vervoeren naar Buenos Aires kun je weer beter een 787-9 nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door inkjet op 26-03-2018 21:32:19 (Extra regel.) ]
--
pi_178109483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.


https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:24 schreef Iemand91 het volgende:


De reguliere A330-300 staat weer ingepland...
Toch wel:

CHINA SOUTHERN PER 10 JULI MET A380 VANAF SCHIPHOL
quote:
SCHIPHOL - China Southern Airlines vliegt komende zomer definitief weer met de Airbus A380 op de route Amsterdam-Beijing. Dat heeft de Chinese luchtvaartmaatschappij maandag bevestigd. De inzet van ’s werelds grootste passagiersvliegtuig vanaf Schiphol start op 10 juli en duurt tot en met 8 oktober.
(...)
China Southern Airlines-vlucht CZ346 vertrekt vanaf 10 juli dagelijks om 14.40 uur vanaf Schiphol landt de volgende ochtend om 6.16 uur in Beijing. De retourvlucht vertrekt om 00.30 uur vanuit China en arriveert om half zes 's ochtends in Amsterdam.
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 21:30:12 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178109505
Eerst zien, dan geloven :{w
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:02:36 #41
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178119203
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
Ontzettend mooi programma hierboven. Aanrader!

Het zomerseizoen in de luchtvaart is begonnen, dus nieuwe schema's en maatschappijen.
Vanavond komt de eerste; Air Mauritius vliegt vanaf vandaag tweemaal per week naar Amsterdam.
Na 30 jaar komen ze dus terug op Schiphol; in de zomer van 1988 vlogen ze ook tijdelijk naar Nederland.

Aankomst op Schiphol is elke om maandag en vrijdag om 18:55 uur. Vertrek terug naar Mauritius is om 21:40 uur. In juli en augustus komt de A340-300 ook op woensdag.
Naast Surinam Airways wordt Air Mauritius dus de enige maatschappij die nog lijnvluchten met de Airbus A340 uitvoert naar Schiphol.

[ afbeelding ]
Zijn er al Nederlandse touroperators die pakketreizen aanbieden met deze directe vlucht vanaf Schiphol met Air Mauritius?
pi_178120266
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:02 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er al Nederlandse touroperators die pakketreizen aanbieden met deze directe vlucht vanaf Schiphol met Air Mauritius?
In ieder geval TUI.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:06:31 #43
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178132568
Mensen hier ervaring met Kenya Airways?
pi_178133903
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar :P

  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 21:51:23 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178133938
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar :P

[ afbeelding ]
Zit ook liever in die rechter dan in een A340 :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 21:52:36 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178133963
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:04:43 #47
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178142588
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar :P

Lijkt me redelijk evident. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178147260
A Germania Boeing 737-700 (D-ABLB) was involved in a ground collision accident with an El Al Boeing 767-300ER (4X-EAK) at Tel Aviv-Ben Gurion International Airport, Israel.
Germania flight ST4915 was being pushed back from the gate when the tail fin impacted the right hand horizontal stabilizer of El Al flight LY385.
Both flights were cancelled.

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180328-0

  woensdag 28 maart 2018 @ 19:58:55 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178155838
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Ze hebben 6 A340's, die vervangen worden door:
in 2019 2 A330Neo's en 2 A350's
in 2023 nog eens 2 A350's
So we just called him Fred
pi_178165212
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Nope dat gaat nog wel even duren: https://www.luchtvaartnie(...)t-a350-naar-schiphol
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')