Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen Gerard_Geit, merkgeil aan Ford, Mercedes-Benz, Audi en Jaguar. Rijdt zelf Ford GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Dubai Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Uit interesse, doen de hikers hier wel eens een ritje voor een Duitse autoverhuurder met oranje logo?
Toen ik nog hikete nog wel eens voor de groene en de rode verhuurder ritjes gedaan. Momenteel zelf werkzaam bij de oranje (op kantoor), dus ben wel benieuwd...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Vandaag een auto afgeleverd bij de ex-CEO van Alphabet, aardige vent Was wel een Dacia Duster dus ik denk niet dat ie daar heel veel plezier van gaat hebben
Op maandag 19 maart 2018 16:28 schreef Hojdhopper het volgende: Uit interesse, doen de hikers hier wel eens een ritje voor een Duitse autoverhuurder met oranje logo?
Toen ik nog hikete nog wel eens voor de groene en de rode verhuurder ritjes gedaan. Momenteel zelf werkzaam bij de oranje (op kantoor), dus ben wel benieuwd...
Ja, wel eens een ritje gehad naar de vestiging in Hoofddorp.
Op maandag 19 maart 2018 16:28 schreef Hojdhopper het volgende: Uit interesse, doen de hikers hier wel eens een ritje voor een Duitse autoverhuurder met oranje logo?
Toen ik nog hikete nog wel eens voor de groene en de rode verhuurder ritjes gedaan. Momenteel zelf werkzaam bij de oranje (op kantoor), dus ben wel benieuwd...
Iemand die toevallig hier ook taxi chauffeur als bijbaan heeft? Doe het zelf nu 3,5 jaar en uiteindelijk blijft het leuk om elke keer op nieuwe plekken te komen!
Jij bent er toch al heel lang bij, Amoeba? Rij je nog steeds?
Ja maar al lang niet meer voor AR. Tijdje als koerier gewerkt in België, Hellofresh boxjes rondbrengen in Vlaanderen en later in Wallonië, richting de grens met Frankrijk en Luxemburg zelfs. Anderhalf jaar gedaan, toen wat botten gebroken, dat werd een half jaartje ziektewet trekken. M'n contract werd niet verlengd en een paar maanden later bij PostNL een baantje gekregen als avondkoerier.
Nu heb ik laatst bij een subcontractor van PostNL een vast contract gekregen (wel op oproepbasis). Opzich is het werk wel prima, ik kan zelfstandig en vlot doorwerken. Ik maak wel minder uren nu, ook minder tijd..
Gisteren trouwens nog wel iets grappigs meegemaakt, in de categorie Amoeba missers. Ik had wat pakketten voor in de bus liggen en knalde per ongeluk m'n thermosmok zwart goud over de vloer. Bad luck, heel m'n (prive) jas zat onder en een hoek van het onderste pakket, waar net natuurlijk een boek in zat. Ik probeerde het nog te redden, maargoed, al te laat natuurlijk.
Allemaal geen probleem, klant krijgt een nieuw boek natuurlijk. Dus dat probeerde ik uit te leggen aan haar, maar ze stond erop dat ik direct naar het warenhuis van Bol ofzo zou gaan om een nieuw boek voor haar te halen.
Dus dat probeerde ik uit te leggen aan haar, maar ze stond erop dat ik direct naar het warenhuis van Bol ofzo zou gaan om een nieuw boek voor haar te halen.
Gewoon in de auto stappen en zeggen dat je later die dag nog wel terugkomt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 20 maart 2018 10:48 schreef Sacioli het volgende: Iemand die toevallig hier ook taxi chauffeur als bijbaan heeft? Doe het zelf nu 3,5 jaar en uiteindelijk blijft het leuk om elke keer op nieuwe plekken te komen!
In de openingspost staan er drie, maar weet niet of die hier nog meelezen.
Wat voor taxichauffeur ben je? Midden in de nacht voor de stappers of meer zo'n WMO-busje?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 20 maart 2018 20:45 schreef desbarts het volgende: Lijkt mij vreselijk taxichauffeur zijn. Al dat wachten. Staan in Lelystad altijd standaard 4 taxi's voor het station en zie nooit mensen instappen
Regiotaxichauffeur mooiste baan ooit. Nooit wachten, mooi heen en weer scheuren en prima fooi.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
In de openingspost staan er drie, maar weet niet of die hier nog meelezen.
Wat voor taxichauffeur ben je? Midden in de nacht voor de stappers of meer zo'n WMO-busje?
Eigenlijk beide! Ligt eraan of ik zaterdagnacht of zondag middag werk. Wij rijden op zondag veel Valys (is voor ouderen). Dan wil het nog wel is zijn dat je van Breda naar Groningen moet.
Op zaterdagnacht kun je je wel bedenken hoe en wat, van stappers tot prostituees etc. Overigens hoeven wij nooit ergens te 'wachten'.
Indd. Daarvoor moet je opnieuw theorie doen en opnieuw rijden. De instructeur die zich voordoet als 'klant'.
quote:
Op woensdag 21 maart 2018 10:58 schreef Zugspitze het volgende: Ik ben ook gevraagd voor de taxi op zaterdagnacht. Zit er eigenlijk niet op te wachten de hele zondag kwijt te zijn...
Valt opzich mee hoor. Vaak ben je rond 11u weer wakker en heb je nog heel de dag. De fooien maken sowieso veel goed natuurlijk.
Taxichauffeur lijkt me best chill als je maar chille mensen hebt. Van die mensen die het niet boeit hoe je rijdt als je ze maar van A naar B brengt. Die nog gewoon een praatje willen maken.
Niet van die high-class business lui die door niet zelf te rijden langer kunnen werken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op woensdag 21 maart 2018 17:35 schreef DireStraits7 het volgende: Taxichauffeur lijkt me best chill als je maar chille mensen hebt. Van die mensen die het niet boeit hoe je rijdt als je ze maar van A naar B brengt. Die nog gewoon een praatje willen maken.
Niet van die high-class business lui die door niet zelf te rijden langer kunnen werken.
Dan ben je (vaak) privéchauffeur. Wij rijden ook veel zakelijk en moet vaak naar Brussel om Europarlementariërs op te halen of wat directeurs/managers, maar zij zien juist de taxi rit als relaxed. Gaan gewoon voorin zitten en maken gewoon een praatje.
Met hen kun je tenminste een gesprek voeren, dat wilt nog wel is tegenvallen met een Anita van de hoek die voor 5 euro naar de andere kant van Brabant gaat.
Op donderdag 22 maart 2018 13:58 schreef Volvoxx het volgende: Gisteren een Opel Movano gereden. Wie bedenkt er dat 100pk in zon bus genoeg is. Hij ging tegen de wind in niet harder dan 120.
paar jaar geleden verkochten ze nog die Transporters met 84pk op ruim 2 ton, dat was ook altijd leuk. En dat was nog zonder belading ook
Dan ben je (vaak) privéchauffeur. Wij rijden ook veel zakelijk en moet vaak naar Brussel om Europarlementariërs op te halen of wat directeurs/managers, maar zij zien juist de taxi rit als relaxed. Gaan gewoon voorin zitten en maken gewoon een praatje.
Met hen kun je tenminste een gesprek voeren, dat wilt nog wel is tegenvallen met een Anita van de hoek die voor 5 euro naar de andere kant van Brabant gaat.
Moet zeggen dat mijn chauffeurservaring (voor EW was dat) zeer gering is.
Als je een leuke autogenoot hebt, zal het wel relaxt zijn, ja. En je spreekt nog eens wat mensen die je normaliter niet zo snel zult spreken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Moet zeggen dat mijn chauffeurservaring (voor EW was dat) zeer gering is.
Als je een leuke autogenoot hebt, zal het wel relaxt zijn, ja. En je spreekt nog eens wat mensen die je normaliter niet zo snel zult spreken.
Jammer. Zijn (vaak) de mensen met herseninhoud dus dan heb je het tenminste nog ergens over. Alleen denk ik dat ze jullie inhuren als ze echt ergens heen moeten. Bij ons gaan ze vaak naar huis of hotel.
Lekkere hikerdagen zo met die regen... Had daarentegen maandag een heerlijke zonnige dag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op maandag 19 maart 2018 16:28 schreef Hojdhopper het volgende: Uit interesse, doen de hikers hier wel eens een ritje voor een Duitse autoverhuurder met oranje logo?
Toen ik nog hikete nog wel eens voor de groene en de rode verhuurder ritjes gedaan. Momenteel zelf werkzaam bij de oranje (op kantoor), dus ben wel benieuwd...
Ik nog nooit in ruim 4 jaar hiken
Overigens heb ik de rode Octavia RS uit de OP al een tijdje niet meer in bezit. Dat bleek een economisch total lossje bij de laatste APK Inmiddels de beschikking over mijn eerste leasebak, een heuse Kia Picanto
Had nog zitten denken over een iets minder luxe Rio, maar uiteindelijk toch maar voor een vrijwel full-options Picanto (de Colour Line) gegaan. Het is eigenlijk best een tof wagentje. Het is alleen even wennen dat ik nu een 1.0 met 67pk heb ipv een 1.8T met 235pk, maar het rijdt behoorlijk volwassen zo'n Picanto
Overigens heb ik de rode Octavia RS uit de OP al een tijdje niet meer in bezit. Dat bleek een economisch total lossje bij de laatste APK Inmiddels de beschikking over mijn eerste leasebak, een heuse Kia Picanto
Had nog zitten denken over een iets minder luxe Rio, maar uiteindelijk toch maar voor een vrijwel full-options Picanto (de Colour Line) gegaan. Het is eigenlijk best een tof wagentje. Het is alleen even wennen dat ik nu een 1.0 met 67pk heb ipv een 1.8T met 235pk, maar het rijdt behoorlijk volwassen zo'n Picanto
Hehe nice, maar idd - beter een full options pakket dan een kale versie. Moet nog even wachten tot ik mijn proeftijd hier heb gehaald (6 mnd) en dan kan ik ook eens kijken of ik een hier wat ga leasen. Is natuurlijk het voordeel van een premium Duitse verhuurder; dikke leasemogelijkheden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Hehe nice, maar idd - beter een full options pakket dan een kale versie. Moet nog even wachten tot ik mijn proeftijd hier heb gehaald (6 mnd) en dan kan ik ook eens kijken of ik een hier wat ga leasen. Is natuurlijk het voordeel van een premium Duitse verhuurder; dikke leasemogelijkheden.
Het was idd een lastige afweging nog, minder opties maar meer ruimte en een 1.0T met 100pk of minder ruimte, een turboloze 1.0 met 67pk maar wel leren bekleding, fullmapnavigatie, bluetooth, stuurwielbediening, dikke velgen etc.
Uiteindelijk dus toch voor die laatste gekozen, 95% van de tijd zit ik toch alleen in de auto en heb ik die ruimte niet nodig. En die 67pk is nog wel redelijk, alleen boven de 120 gaat het behoorlijk traag allemaal.
Klinkt bij jou wel goed allemaal wel hoge bijtelling dan Wat doe je precies? Kan me herinneren dat je dezelfde studie deed als ik
Het was idd een lastige afweging nog, minder opties maar meer ruimte en een 1.0T met 100pk of minder ruimte, een turboloze 1.0 met 67pk maar wel leren bekleding, fullmapnavigatie, bluetooth, stuurwielbediening, dikke velgen etc.
Uiteindelijk dus toch voor die laatste gekozen, 95% van de tijd zit ik toch alleen in de auto en heb ik die ruimte niet nodig. En die 67pk is nog wel redelijk, alleen boven de 120 gaat het behoorlijk traag allemaal.
Klinkt bij jou wel goed allemaal wel hoge bijtelling dan Wat doe je precies? Kan me herinneren dat je dezelfde studie deed als ik
Zou ook mijn keuze zijn, zeker als je die extra pk's niet nodig hebt.
Haha weet niet, werk op het hoofdkantoor in Duitsland en ken de leaseregels hier nog niet zo. Ik coördineer de online marketingactiviteiten in NL, BE en UK (International Business & Management Studies gedaan, weet niet meer wat jij deed?).
Kreeg vanochtend de informatie dat het dus mogelijk is om hier een soort van intern te hiken. Aangezien alle one-way rentals ook weer terug moeten natuurlijk. Gelukje dat er op Schiphol vaak auto's uit München staan. Andersom helaas niet. Anders zou een weekend naar Nederland wel heel voordelig worden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Zou ook mijn keuze zijn, zeker als je die extra pk's niet nodig hebt.
Haha weet niet, werk op het hoofdkantoor in Duitsland en ken de leaseregels hier nog niet zo. Ik coördineer de online marketingactiviteiten in NL, BE en UK (International Business & Management Studies gedaan, weet niet meer wat jij deed?).
Kreeg vanochtend de informatie dat het dus mogelijk is om hier een soort van intern te hiken. Aangezien alle one-way rentals ook weer terug moeten natuurlijk. Gelukje dat er op Schiphol vaak auto's uit München staan. Andersom helaas niet. Anders zou een weekend naar Nederland wel heel voordelig worden.
Oh, dan verwar ik je met iemand anders denk ik ik heb Bedrijfseconomie gedaan. Zit nu in de detachering.
En klinkt wel goed Duitsland lijkt me sowieso een prima land om te wonen.
Oh, dan verwar ik je met iemand anders denk ik ik heb Bedrijfseconomie gedaan. Zit nu in de detachering.
En klinkt wel goed Duitsland lijkt me sowieso een prima land om te wonen.
Nou ja, Bedrijfseconomie is een beetje IBMS+ lijkt me?
Ja prima wel, soms wat minder (beetje conservatief en degelijke cultuur natuurlijk). Maar qua auto's en autobahnen, oh ja zeker nice! Autoprijzen liggen hier natuurlijk ook een stuk lager dan in Nederland, zelfde geldt voor wegenbelasting (140/jaar). Maar bepaalde verkeersregels (stoplichten en voorrang) gaan dan weer helemaal nergens over en zijn zo inefficiënt als de pest.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Duitsland is echt een genot om te rijden! Niet alleen de autobahnen an sich maar ook het weggedrag van de oosterburen is meestal dik in orde. Tenzij je op sommige routes om de 10 meter werkzaamheden hebt...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Drukke dagen trouwens. Om half tien nog een sms'je van EW...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Even een ode aan het automatische noodremsysteem. Bij het achteruit inparkeren vandaag remde mijn octavia ineens, bleek dat er een vrouw die achter haar smartphone aan liep in mijn dode hoek zat. De collega (deed locatiewerk) die toe keek dacht dat ik remde en zei dat het niks scheelde, ik hing gewoon aan de koppeling en voelde dat de rem werd ingetrokken.
Jeetje, als er zelfs bij zulke unieke dagen als vandaag een morgen geen berichten hier geplaatst worden, is dit topic echt dood!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Morgen leuk dagje: krijg bijna alleen maar liften.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Mwa, uiteindelijk dus geen pendel in Nijkerk, ondanks dat ik hier nog expliciet naar gevraagd had bij EW. Gaat blijkbaar alleen maar naar het station en als je toevallig dan ook op het station bent, kun je een lift krijgen.
Wel lekker een lift van Nijverdal naar Hengelo.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
En nog wel een mooi verhaal... klant wilde per se een bevestiging van afgifte, maar die krijg je via de app pas als er ook getekend is op het afleveradres. Uiteindelijk op een blocnote getekend voor de kilometerstand (want dan kon ik niet opeens 1000 kilometer gaan rijden) en voor de vertrektijd (want dan is duidelijk dat eventuele boetes nadien door mij gereden zijn)...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op maandag 30 april 2018 18:24 schreef DireStraits7 het volgende: Jeetje, als er zelfs bij zulke unieke dagen als vandaag een morgen geen berichten hier geplaatst worden, is dit topic echt dood!
Je hebt gelijk
De oude garde is verder gegaan met een volwassen leven opbouwen ofzo...
En de nieuwe garde zit niet op FOK!, maar op Whatsapp. We zoeken nog vrouwelijke collega's om de genderbalans in onze groepsapp recht te trekken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Vruuger hikete ik nog met een ouderwetsche Nokia waar je snake op kon spelen, maar waar geen Google Maps of WhatsApp op zat. Toen kon je niet wachten tot je weer thuis was en in dit topic je heldenavonturen kon delen
Op woensdag 2 mei 2018 20:48 schreef Irritatie100 het volgende: Vruuger hikete ik nog met een ouderwetsche Nokia waar je snake op kon spelen, maar waar geen Google Maps of WhatsApp op zat. Toen kon je niet wachten tot je weer thuis was en in dit topic je heldenavonturen kon delen
Poh, dan ben je echt al een ouwe zak. Had je dan ook zo'n Packard Bell mp3-speler met 128mb geheugen zodat je nog een beetje muziek had onderweg? (gedownload van Kazaa natuurlijk)
Poh, dan ben je echt al een ouwe zak. Had je dan ook zo'n Packard Bell mp3-speler met 128mb geheugen zodat je nog een beetje muziek had onderweg? (gedownload van Kazaa natuurlijk)
Mijn eerste mp3-speler had ik op de middelbare school, zo rond 2005-2006. Die was 20 gig Dat ding woog alleen wel een kilo gok ik en was nog een stuk groter dan een pakje sigaretten
Het was dit bazending, je kon hem wel gewoon tegen de muur en van de trap af gooien en dan gebeurde er niks mee
Tijdens EW had ik een nieuwere Creative en voor in de auto nam ik vaak cd's mee
Mijn eerste mp3-speler had ik op de middelbare school, zo rond 2005-2006. Die was 20 gig Dat ding woog alleen wel een kilo gok ik en was nog een stuk groter dan een pakje sigaretten
Ik maakte in de periode 2010 - 2012 furore als hiker, toen gingen de studentchauffeurtopics nog als warme broodjes.
Ik heb laatst eindelijk mijn EW-administratie weggeggooid, inclusief strippenkaartdeclaraties...
Die heb ik al een tijdje geleden weggegooid moet ik zeggen
Weet nog wel dat er in mijn beginjaren nog geen digitale ritbon was, moest je 2 keer per maand zo'n ritbon uitprinten en op de post doen samen met je transportformulieren. Dat was pas genot, had natuurlijk nooit enveloppen en postzegels in huis
Ik maakte in de periode 2010 - 2012 furore als hiker, toen gingen de studentchauffeurtopics nog als warme broodjes.
Ik heb laatst eindelijk mijn EW-administratie weggeggooid, inclusief strippenkaartdeclaraties...
Toen ik ging verhuizen vond ik ook nog een dikke stapel Autoreset transportformulieren, keurig vastgeniet aan een A4tje waar ik mn uren bij hield en de adresgegevens op had staan (mocht plots mn telefoon het begeven ofzo) 2 dikke pakken bij het oud papier
Nog even met weemoed door mooie zomerdagen in dikke auto's zitten bladeren en koude regenachtige dagen in de haven van Amsterdam. En uiteraard die laatste verschrikkelijke verhuiswagen.. oh dat mocht ik niet zeggen.
Op woensdag 2 mei 2018 20:45 schreef DrSnuggle het volgende: We zitten nu gewoon anderhalve maand verder en pas op pagina 2... Zitten de kinders niet meer op de interwebs?
Alleen maar snaps, want de concentratieboog is niet langer dan vijf seconden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik maakte in de periode 2010 - 2012 furore als hiker, toen gingen de studentchauffeurtopics nog als warme broodjes.
Ik heb laatst eindelijk mijn EW-administratie weggeggooid, inclusief strippenkaartdeclaraties...
Haha heb ik bij mijn laatste verhuizing in september ook gedaan. Had nog een hele dikke map met alle ritformulieren. Leuk om door die oude ritten heen te gaan. Sommige ritten kon ik me ook nog helemaal herinneren.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Haha heb ik bij mijn laatste verhuizing in september ook gedaan. Had nog een hele dikke map met alle ritformulieren. Leuk om door die oude ritten heen te gaan. Sommige ritten kon ik me ook nog helemaal herinneren.
Hehe, ik heb ook nog wel een paar legendarische ritjes in m'n geheugen gegrift staan inderdaad
Ondanks dat ik alles dus vrij snel nadat ik gestopt ben heb weg gegooid en de formulieren uit m'n begintijd überhaupt niet meer had omdat je die toen nog per post moest opsturen
Hehe, ik heb ook nog wel een paar legendarische ritjes in m'n geheugen gegrift staan inderdaad
Ondanks dat ik alles dus vrij snel nadat ik gestopt ben heb weg gegooid en de formulieren uit m'n begintijd überhaupt niet meer had omdat je die toen nog per post moest opsturen
Vond laatste wel m'n Esso-pas nog
De A2 Eindhoven - Utrecht staat ook gewoon nog meter voor meter in mn geheugen gegrift
Oud-hiker Autoreset meldt zich ook in het oude lullen topic! Van 2011 tot 2014 voor AR gereden, meestal locatiewerk bij de vogelverhuur maar ook genoeg losse ritten. In elke Nederlandse provincie geweest en zelfs een keer een auto gebracht naar Liverpool en een keer een auto gehaald in de buurt van Nancy Maar voornamelijk toch wel de ritjes Utrecht-Almere of Utrecht-Meerkerk en dan weer met de bus terug Mis het werk met dit weer toch wel hoor, compleet zorgeloos een beetje rondtuffen zonder stress of moeilijke vragen/telefoontjes, en dan op de terugweg een beetje met je telefoon klooien in de trein of wat studeren oid. Mis het zeker nu ik op een kantoor werk
Op donderdag 3 mei 2018 22:16 schreef Noisecontrollers het volgende: Oud-hiker Autoreset meldt zich ook in het oude lullen topic! Van 2011 tot 2014 voor AR gereden, meestal locatiewerk bij de vogelverhuur maar ook genoeg losse ritten. In elke Nederlandse provincie geweest en zelfs een keer een auto gebracht naar Liverpool en een keer een auto gehaald in de buurt van Nancy Maar voornamelijk toch wel de ritjes Utrecht-Almere of Utrecht-Meerkerk en dan weer met de bus terug Mis het werk met dit weer toch wel hoor, compleet zorgeloos een beetje rondtuffen zonder stress of moeilijke vragen/telefoontjes, en dan op de terugweg een beetje met je telefoon klooien in de trein of wat studeren oid. Mis het zeker nu ik op een kantoor werk
En dan standaard met je oortjes in bij de bushalte staan met de andere chauffeurs en niks zeggen... Oh hoeveel Fok!kers stonden daar wel niet.
Zelf niet heel vaak gestaan, maar dat was wel bijna standaard de regel, alleen maar chauffeurs stonden er die niks zeiden
Op vrijdag 4 mei 2018 10:58 schreef Dudeweiser het volgende: Nu we toch alle oudjes present hebben, wat waren nou de typische auto's in die tijd? Zeg maar de Peugeot 308 en VW Up's van nu?
Ik heb heel veel Megane's gehad. Die hokken hadden toen 14% bijtelling en waren best groot nog. Volvo V50 kwam ook best vaak voorbij.
Ook heel veel Polo's gereden, bijna altijd van een bepaalde verhuurder in Rotterdam Charlois naar hun vestiging in Amsterdam vlakbij Sloterdijk Altijd Bluemotions natuurlijk, dus ik checkte nooit meer het kenteken als ik weer eens zo'n rit kreeg. Was dus een leuke verrassing toen het een keer een Polo GTI bleek te zijn
Ik heb het even opgezocht, sinds eind 2015 11 308'en en 11 Transporters gereden. Tegenwoordig krijg ik bijna nooit meer Transporters dus de Peugeots zullen binnenkort wel de leiding gaan nemen
Op vrijdag 4 mei 2018 10:58 schreef Dudeweiser het volgende: Nu we toch alle oudjes present hebben, wat waren nou de typische auto's in die tijd? Zeg maar de Peugeot 308 en VW Up's van nu?
Caddy, Clio, Passat. Volgens mij was dat in totaal 50% van al m'n ritten.
Op vrijdag 4 mei 2018 10:58 schreef Dudeweiser het volgende: Nu we toch alle oudjes present hebben, wat waren nou de typische auto's in die tijd? Zeg maar de Peugeot 308 en VW Up's van nu?
De drieling! (C1, Aygo en 107). En veel busjes (Transit, Vito, Sprinter en Caddy) Veel dikke dan een A4 of V50 werd het meestal niet
Wat zijn de meest bijzondere auto's die jullie tijdens het hiken hebben gereden? Ik denk toch wel een E-klasse van een man zonder benen... Die kon je volledig met je handen bedienen
Wat zijn de meest bijzondere auto's die jullie tijdens het hiken hebben gereden? Ik denk toch wel een E-klasse van een man zonder benen... Die kon je volledig met je handen bedienen
Dat is met recht een bijzondere auto ja Ik heb wel eens een geïmporteerde SLK230 uit Saudi-Arabië gereden en verder een XC90 T8 en Range Rover Sport. Heel bijzonder is dat niet vergeleken met die van jou
Op vrijdag 4 mei 2018 12:22 schreef DrSnuggle het volgende: Poh, voor minder dan een BMW 5-serie ging ik niet instappen hoor. Maar goed, ik was dan ook PC, ik heb dan ook mijn eisen natuurlijk.
Jij ben toch ook in Dubai gaan chauffeuren? Hoe was/is dit?
Afgelopen week weer eens gekart, moest terugdenken aan onze kartmeets. Blijkbaar goed moment met een topic vol ouwe lullen 🙂
In de zomer waren het mooie tijden bij EW, in de winter had ik het op verlaten verregende bedrijenterreinen wel gezien op een gegeven moment.
Jij ben toch ook in Dubai gaan chauffeuren? Hoe was/is dit?
Afgelopen week weer eens gekart, moest terugdenken aan onze kartmeets. Blijkbaar goed moment met een topic vol ouwe lullen 🙂
In de zomer waren het mooie tijden bij EW, in de winter had ik het op verlaten verregende bedrijenterreinen wel gezien op een gegeven moment.
Karten was wel gaaf met de chaufs!
En Dubai, wil je het lange of korte verhaal haha...
Het was gaaf! Ik heb in een Jaguar XJL, een Maserati Quattroporte en een Bentley Flying Spur gereden. Oh, en zo'n Pakistanenbusje maar dan vol met Nederlanders. Verder voor wat goeie 5 sterrenhotels gereden, waarvan eentje aan de punt van de Palm, oftewel, continu volgas dat hele eiland afscheuren. Het waren 3 leuke en heerlijk warme maanden, toen heeft de chef het goed verkloot en ons met een mailtje ontslagen en naar huis gestuurd.
Zelf niet heel vaak gestaan, maar dat was wel bijna standaard de regel, alleen maar chauffeurs stonden er die niks zeiden
Mijn ervaringen zijn wisselend. Soms wel leuke gesprekken gehad in de bus naar Utrecht. Maar als iemand überhaupt te beroerd is om gedag te zeggen als je bij die bushalte staat, ga ik ook geen gesprek aanknopen...
Ik bedoel, bij dergelijke gehuchtenbushaltes zeg je altijd wel gedag (ik wel ten minste), maar al helemaal als je voor 95% zeker bent dat het een collega van je is..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Hoi! Ik ben nieuw bij dit forum, maar ik werk al bijna 3 jaar voor EW en denk dat ik het reilen en zeilen wel een beetje ken.
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat ik steeds vaker rond 6/7 uur pas gebeld wordt voor ritten? Er staat me iets bij van mijn sollicitatie dat ze tot een uur of 5 maar zouden bellen.. Dat is dan denk ik veranderd... Is hierover gecommuniceerd? Wat vertellen ze de nieuwe chauffeurs tijdens de sollicitatie?
Tijdens mijn tweede werkdag voor EW werkte ik samen als pendel vanuit Breda en daar trof ik een medehiker die de voor mij toen nog heilige kledingvoorschriften op alle manieren overtrad. Ruig baardje, sneakers, spijkerbroek en een (acceptabel) t-shirtje. Sindsdien draag ik ook gewoon 'normale' kleding. Ook heb ik me sindsdien nooit meer geschoren voor een werkdag.
Laatst ook nog samen met drie andere nieuwe hikers bij een autobedrijf gestaan en die zagen er allemaal veeeel te net uit . Moesten allemaal de auto wassen voor het afleveren bij zo'n solo wasbox. Heb maar gezorgd dat ik toevallig nét wat sneller het formulier had ingevuld..
Laatst ook nog samen met drie andere nieuwe hikers bij een autobedrijf gestaan en die zagen er allemaal veeeel te net uit .
Maar ik zal nog niet al mijn kruit verschieten..
Dit was ik vandaag Er stond expliciet in de opdracht dat je bijna volledig in pak moest, dus ik was veel netter dan hoe ik er normaal bij loop. Loopt de rest gewoon vrolijk rond in hun spijkerbroek en polo, en ik in mijn veel te hete kleding
Dit was ik vandaag Er stond expliciet in de opdracht dat je bijna volledig in pak moest, dus ik was veel netter dan hoe ik er normaal bij loop. Loopt de rest gewoon vrolijk rond in hun spijkerbroek en polo, en ik in mijn veel te hete kleding
Voelt toch vreemd. Je volgt keurig de instructie maar je hebt het idee dat jij degene bent die voor aap loopt! Als ik bij een particulier moet zijn zorg ik overigens wel altijd dat ik een polo'tje aan heb, voelt toch wat fijner vind ik. Bij een garage of showroom lopen de truckers ook rond, dus waarom zou ik dan overdressed gaan...
Op maandag 4 juni 2018 21:35 schreef jurgenov het volgende: Krijg morgen een autootje geleverd van LP. Ben benieuwd of het een student of bejaarde Fokker wordt
Wel even een lift naar het station geven, hè.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Voelt toch vreemd. Je volgt keurig de instructie maar je hebt het idee dat jij degene bent die voor aap loopt! Als ik bij een particulier moet zijn zorg ik overigens wel altijd dat ik een polo'tje aan heb, voelt toch wat fijner vind ik. Bij een garage of showroom lopen de truckers ook rond, dus waarom zou ik dan overdressed gaan...
Omdat jij geen trucker bent?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Dat was inderdaad het plan. Helaas kwam de jongeman pas na 17.30 aanrijden en stond ik op het punt uit eten te gaan.. Dus vriendelijk de bushalte gewezen.
Dat was inderdaad het plan. Helaas kwam de jongeman pas na 17.30 aanrijden en stond ik op het punt uit eten te gaan.. Dus vriendelijk de bushalte gewezen.
Was hij wel volgens kledingvoorschriften?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
tijdje niet gepost hier (rij nog sporadisch voor AR)
Morgen weer eens twee ritten rijden .
Groningen - Amersfoort en Groningen - 't Zand (NH). Wordt nog leuk met die staking morgenochtend op de fiets naar NL, in Amersfoort 30min lopen naar het station. Dan in Groningen weer 30min lopen naar NL en bij mijn laatste afleveradres moet ik om een lift vragen aangezien het dichtbijzijde station 9km lopen is
Groningen - Amersfoort en Groningen - 't Zand (NH). Wordt nog leuk met die staking morgenochtend op de fiets naar NL, in Amersfoort 30min lopen naar het station. Dan in Groningen weer 30min lopen naar NL en bij mijn laatste afleveradres moet ik om een lift vragen aangezien het dichtbijzijde station 9km lopen is
ik heb vandaag ook weer eens werk, gelukkig maar een half uur lopen in totaal voor drie ritjes. Klant in Alkmaar bood uit zichzelf aan om me naar het volgende adres te brengen, topgast
ik heb vandaag ook weer eens werk, gelukkig maar een half uur lopen in totaal voor drie ritjes. Klant in Alkmaar bood uit zichzelf aan om me naar het volgende adres te brengen, topgast
Op zondag 1 juli 2018 19:29 schreef Blue_note het volgende: Toevallig iemand die morgen een nieuwe CLA moet komen afleveren in het zuiden des lands? Voor 1 van m'n werknemers? Via de vogel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op woensdag 2 mei 2018 20:08 schreef DireStraits7 het volgende: En de nieuwe garde zit niet op FOK!, maar op Whatsapp. We zoeken nog vrouwelijke collega's om de genderbalans in onze groepsapp recht te trekken.
Hoe veel mensen zitten in die groepsapp dan? Is het daar wat levendiger?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op woensdag 2 mei 2018 20:48 schreef Irritatie100 het volgende: Vruuger hikete ik nog met een ouderwetsche Nokia waar je snake op kon spelen, maar waar geen Google Maps of WhatsApp op zat. Toen kon je niet wachten tot je weer thuis was en in dit topic je heldenavonturen kon delen
Haha kan me idd de tijden herinneren dat ik de route van Google Maps uitprintte. Had toen nog zo'n oude Sony Ericsson met WAP of WEP of hoe dat heette, daar werd niemand blij van. Gewoon ook nog een fysieke wegenkaart standaard in mijn tas.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Haha kan me idd de tijden herinneren dat ik de route van Google Maps uitprintte. Had toen nog zo'n oude Sony Ericsson met WAP of WEP of hoe dat heette, daar werd niemand blij van. Gewoon ook nog een fysieke wegenkaart standaard in mijn tas.
Alles printen inderdaad Maps, 9292... Leuk ook altijd als je tijdens je werkdag nog een spoedje kreeg. "Heb je internet op je telefoon?" Nee. Dan gingen ze 9292 aan je voorlezen
Alles printen inderdaad Maps, 9292... Leuk ook altijd als je tijdens je werkdag nog een spoedje kreeg. "Heb je internet op je telefoon?" Nee. Dan gingen ze 9292 aan je voorlezen
Haha dat voorlezen heb ik nog niet meegemaakt. Kan me wel nog die hese stem van één van die dames op kantoor nog als de dag van gisteren herinneren. Weet niet meer hoe ze heette..
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Haha dat voorlezen heb ik nog niet meegemaakt. Kan me wel nog die hese stem van één van die dames op kantoor nog als de dag van gisteren herinneren. Weet niet meer hoe ze heette..
Ik dus een paar keer als ik spoedjes kreeg op een werkdag die anders rond 12:00 klaar zou zijn geweest of als er iets veranderde ofzo
Ik kan me nog 1 naam herinneren, Joleen. Die had een hele herkenbare stem iig, dus ik gok dat je haar bedoelt
Hoe veel mensen zitten in die groepsapp dan? Is het daar wat levendiger?
Man of 20 geloof ik. En ja.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Jij ben toch ook in Dubai gaan chauffeuren? Hoe was/is dit?
Afgelopen week weer eens gekart, moest terugdenken aan onze kartmeets. Blijkbaar goed moment met een topic vol ouwe lullen 🙂
In de zomer waren het mooie tijden bij EW, in de winter had ik het op verlaten verregende bedrijenterreinen wel gezien op een gegeven moment.
Was van de week uit verveling dit topic aan het lezen en toen moest ik ook aan de kart meeting denken Of was het meer dan eens?
Heb echt mooie tijden gehad bij EW, briljante baan. Ondertussen alweer aan mijn tweede serieuze baan, geen leaseauto meer maar bij vorige werkgever wel en wel een paar keer senioren van AR langs gehad
En 2 keer in de Fabrique oid. Eerste keer daar weet ik nog wel, dat was nog met de écht oude garde van dit topic (toen werkte ik nog voor EW zeg maar). Weet nog wel dat we toen naar de Mc reden erna, iedereen vol in de toerenbegrenzer en met piepende banden enzo daarheen
Van het weekend weer naar Parijs gassen met m'n eigen blik.
Rijd nu ook niet meer voor werk. Paar weken terug ontslag gepakt want ik start binnenkort met m'n stage en als dat bevalt kan ik daarna bij dat ingenieursbureau blijven hangen.
En 2 keer in de Fabrique oid. Eerste keer daar weet ik nog wel, dat was nog met de écht oude garde van dit topic (toen werkte ik nog voor EW zeg maar). Weet nog wel dat we toen naar de Mc reden erna, iedereen vol in de toerenbegrenzer en met piepende banden enzo daarheen
Toen lag ik volgens mij in de kofferbak van een Peugeot station
En 2 keer in de Fabrique oid. Eerste keer daar weet ik nog wel, dat was nog met de écht oude garde van dit topic (toen werkte ik nog voor EW zeg maar). Weet nog wel dat we toen naar de Mc reden erna, iedereen vol in de toerenbegrenzer en met piepende banden enzo daarheen
Fabrique ben ik iig 1 keer bij geweest, maar mijn geheugen laat me wel een beetje in de steek
Op woensdag 7 november 2018 14:43 schreef Irritatie100 het volgende: Weet nog wel dat we toen naar de Mc reden erna, iedereen vol in de toerenbegrenzer en met piepende banden enzo daarheen
In de lease 508's van pappa Waren er geloof 2 of 3 van toen
Lees net een post op ons intranet dat er laatst 7 auto's tegelijk werden geleverd, alleen door chauffeurs AR waarbij de totale "driving experience over 200 years" was.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Vroeger was alles beter. Vroeger, toen we nog een topic konden vol krijgen in een dag. Vroeger, toen we van AR en EW nog hand in hand naar de volgende Peugeot 106 gingen. Vroeger, toen we nog kart meetings konden organiseren. Vroeger, toen die ene (sowieso van AR) nog met de kart van de baan in de modder vloog. Ik mis die oude tiet.
Op zondag 14 juli 2019 19:03 schreef DrSnuggle het volgende: Vroeger was alles beter. Vroeger, toen we nog een topic konden vol krijgen in een dag. Vroeger, toen we van AR en EW nog hand in hand naar de volgende Peugeot 106 gingen. Vroeger, toen we nog kart meetings konden organiseren. Vroeger, toen die ene (sowieso van AR) nog met de kart van de baan in de modder vloog. Ik mis die oude tiet.
Poeh, bij het opruimen van m'n harde schijf (wat je allemaal niet doet tijdens werktijdverkorting en coronatijden), de ritopdracht van mijn allereerste EasyWay rit gevonden. 22 september 2009, kenteken 01-HNJ-7, een rit van Born naar Middelburg.
Die teksten die ze in die ritopdracht schreven:
quote:
Naar Born / Raamsdonksveer: Indien je een auto naar Born moet brengen moet je het pick-up/innameformulier uitprinten, zie 'mijn transportformulieren' !!!!!!!!! Bij het in ontvangst nemen van het voertuig dien je heeeeeeeeeeeeeeel goed en uitgebreid de auto te bekijken (MET NAME *klant* AUTO'S ZEER GOED INNEMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) , zodat ALLE aanwezige (aanrijdings)schade, zoals krassen en deuken, meteen genoteerd worden op het formulier.
Gelukkig gebruikten ze zo veel uitroeptekens, anders had ik het niet echt begrepen denk ik.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Haha mooi, ik reed toevallig gisteren langs Born en toen moest ik uiteraard ook aan die klant denken. Niet vaak geweest maar waren wel mooie ritten vanuit Groningen, vol gas via Duitsland.
Op dinsdag 9 juni 2020 17:27 schreef Viezze het volgende: Haha mooi, ik reed toevallig gisteren langs Born en toen moest ik uiteraard ook aan die klant denken. Niet vaak geweest maar waren wel mooie ritten vanuit Groningen, vol gas via Duitsland.
Bij AR nooit, geloof ik. Ik heb het in ieder geval nooit gedaan, maar volgens mij was 't ook nooit de snellere optie.
Ik had één keer een rit voor Noordlease van Venlo naar Groningen en toen was ik door Duitsland gereden. Ik had dat gemeld aan de inleverbalie en daarna stond voortaan in de ritbeschrijving:
quote:
"en er mogen geen auto's door Duitsland verplaatst worden. Dus altijd binnen Nederland van of naar Groningen rijden!!!!"
Ooh wow mooie tijden waren dit Zag op Facebook dat ik exact 6 jaar geleden een 4-serie cabrio van Groningen naar Maastricht mocht brengen met 25 graden
Ik had één keer een rit voor Noordlease van Venlo naar Groningen en toen was ik door Duitsland gereden. Ik had dat gemeld aan de inleverbalie en daarna stond voortaan in de ritbeschrijving: [..]
Ik heb wel ooit met een gloednieuwe 508 iets van 213 (op teller) op de afsluitdijk aangetikt. Harder ging ie niet.
Harder dan 230 (Autobahn) heb ik nooit gereden tho.
Netjes, netjes
Met die Octavia RS heb ik ooit 260 gehaald op de Autobahn. Om vervolgens ingehaald te worden door een Touareg
Nu heb ik een Kia Picanto, die haalt maar 175 afgelopen zomer op vakantie in Duitsland een flinke heuvel af 195 gehaald erin overigens, maar dat vond m'n vriendin niet grappig
Op vrijdag 12 juni 2020 14:11 schreef Fiorano het volgende: Ik rij tegenwoordig godverdomme een C1 zonder airco. Wel een Alfa Romeo Brera op het oog, nog even sparen haha.
Ach, je hebt er tenminste één. Ik heb eind vorig jaar mijn eerste (en enige) auto verkocht. Fiets/metro/tram/carsharing/huurauto it is.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op vrijdag 12 juni 2020 11:39 schreef Viezze het volgende: Jij was eerst student chauffeur toch? En op een gegeven moment op kantoor gaan werken? Doe je dat nog steeds?
Nee student chauffeur, nooit op kantoor gewerkt maar woonde wel vlakbij. Laatste rit was zo'n drie jaar geleden.. Wel nog voor dat F1 gebeuren weggeweest vorig jaar. Ben bevriend met iemand die tot voor kort op kantoor werkte dus krijg meestal het reilen en zeilen wel mee.
Haha, ik dacht: eens kijken of dit topic nog leeft. Mooi om te zien dat er nog zoveel oude garde te zien is hier. Ik ben inmiddels ook al 2 jaar helemaal gestopt, had nog een tijdje bij Pon gewerkt, maar nu toch echt aan de grote jongens baan geraakt.
Op dinsdag 9 juni 2020 01:32 schreef Hojdhopper het volgende: Poeh, bij het opruimen van m'n harde schijf (wat je allemaal niet doet tijdens werktijdverkorting en coronatijden), de ritopdracht van mijn allereerste EasyWay rit gevonden. 22 september 2009, kenteken 01-HNJ-7, een rit van Born naar Middelburg.
Die teksten die ze in die ritopdracht schreven: [..]
Gelukkig gebruikten ze zo veel uitroeptekens, anders had ik het niet echt begrepen denk ik.
Ik heb een tijd lang 'gebruikersschade rondom' geschreven op het formulier. Niemand die er een probleem van maakte. Totdat EW een keertje vanwege een andere reden zo'n formulier onder hun neus kregen.
99% boeit het echt helemaal niets wat wij doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
De klant zelf was wel oké (chille kantine enzo), maar dat stuk lopen iedere keer... en hooguit 1 op de 100 keer dat iemand je onderweg meenam.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
En helemaal in de beginjaren had je de keus tussen omlopen via de McD of slootje springen.
Rustig plekje, vaak in de zon, prima koffie/thee en zelfs cup-a-soup als je wilde. En als je brutaal was kon je ook gewoon een biertje pakken uit de koelkast. En die gasten daar waren altijd wel in voor een praatje.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Hallo, ik ben zelf ook easyway chauffeur en ik heb onlangs deze topic ontdekt, hartstikke leuk! Alleen hoe kan ik bij de groepsapp toegevoegd worden? (als dat mag uiteraard)
Zijn er nog een beetje studentchauffeurs op FOK!? Jammer dat dit topic zo is doodgebloed. Weet nog dat in mijn tijd als studentchauffeur in 2011-2013 hier bijna dagelijks een nieuw deel moest worden aangemaakt Ik mis het werk soms nog wel hoor, heerlijk zonder stress en meetings een beetje rondrijden door heel NL en je kwam nog eens op plekken waar je normaal nooit zou komen.
Op zondag 23 mei 2021 11:28 schreef Noisecontrollers het volgende: Zijn er nog een beetje studentchauffeurs op FOK!? Jammer dat dit topic zo is doodgebloed. Weet nog dat in mijn tijd als studentchauffeur in 2011-2013 hier bijna dagelijks een nieuw deel moest worden aangemaakt Ik mis het werk soms nog wel hoor, heerlijk zonder stress en meetings een beetje rondrijden door heel NL en je kwam nog eens op plekken waar je normaal nooit zou komen.
Haha zat vorige week nog even via dm te praten met @irritatie100.
2010 - 2014 waren wel de topjaren van deze topicreeks geloof ik ja. Toen zaten er ook echt een stuk of 20 vaste hikers op Fok!. Maar ja, Fok! is "natuurlijk niet meer hip". Maar snap het ook wel op zich, als er zo'n WhatsApp groep is dan krijg je daar veel sneller antwoord dan op een forum.
Wat me wel zou interesseren, hoe hikers zich door de pandemie heen slaan. Is er überhaupt werk? Vrees toch dat veel bedrijven in de nabije toekomst hun wagenpark gaan verkleinen omdat velen blijven thuiswerken. Minder leaseauto's, minder voorloopauto's, minder hikers nodig?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Haha, precies, dat waren de hoogtijdagen. Ik was hiker van eind 2009 tot begin 2014, kan me ook herinneren dat de smartphones toen ook nog niet bepaald gemeengoed waren. Ik begon iig met een simpele Nokia 6233 en ging dan de deur uit met een enorme stapel prints van 9292 en Google Maps voor de route Geloof dat ik zeker niet de enige was die geen smartphone had, dus toen werd dit topic vaak volgezet met verhalen aan het eind van de werkdag
Tegenwoordig is er idd een WhatsApp-groep. Ik weet niet eens meer hoe, maar iemand heeft me erin gezet toen ik al lang en breed gestopt was met hiken Die groep is niet heel actief en hij staat ook op mute bij mij, dus soms zie ik pas dagen later dat er gereageerd is, maar als ik het goed kan inschatten is er idd weinig werk nu.
Overigens sowieso blij dat ik toen werkte en niet nu. Nu hebben ze allemaal verplicht een app van EW en worden ze gevolgd en moeten ze vertragingen verantwoorden enzo. Vroeger kon je gewoon (als je deadlines het toelieten) een uur lunchpauze houden zonder vragen te krijgen. Sterker nog, dat werd destijds tijdens het sollicitatiegesprek gewoon aangemoedigd om te doen
Haha zat vorige week nog even via dm te praten met @:irritatie100.
2010 - 2014 waren wel de topjaren van deze topicreeks geloof ik ja. Toen zaten er ook echt een stuk of 20 vaste hikers op Fok!. Maar ja, Fok! is "natuurlijk niet meer hip". Maar snap het ook wel op zich, als er zo'n WhatsApp groep is dan krijg je daar veel sneller antwoord dan op een forum.
Wat me wel zou interesseren, hoe hikers zich door de pandemie heen slaan. Is er überhaupt werk? Vrees toch dat veel bedrijven in de nabije toekomst hun wagenpark gaan verkleinen omdat velen blijven thuiswerken. Minder leaseauto's, minder voorloopauto's, minder hikers nodig?
Toevallig krijg ik eind juni mijn nieuwe leaseauto van die ene leasemaatschappij in Houten hier thuis afgeleverd. Grote kans dat dit dus een hiker van EW/AR zal zijn, vandaar dat ik ook opeens aan dit topic moest denken
Op dinsdag 25 mei 2021 10:08 schreef Irritatie100 het volgende: Haha, precies, dat waren de hoogtijdagen. Ik was hiker van eind 2009 tot begin 2014, kan me ook herinneren dat de smartphones toen ook nog niet bepaald gemeengoed waren. Ik begon iig met een simpele Nokia 6233 en ging dan de deur uit met een enorme stapel prints van 9292 en Google Maps voor de route Geloof dat ik zeker niet de enige was die geen smartphone had, dus toen werd dit topic vaak volgezet met verhalen aan het eind van de werkdag
Tegenwoordig is er idd een WhatsApp-groep. Ik weet niet eens meer hoe, maar iemand heeft me erin gezet toen ik al lang en breed gestopt was met hiken Die groep is niet heel actief en hij staat ook op mute bij mij, dus soms zie ik pas dagen later dat er gereageerd is, maar als ik het goed kan inschatten is er idd weinig werk nu.
Overigens sowieso blij dat ik toen werkte en niet nu. Nu hebben ze allemaal verplicht een app van EW en worden ze gevolgd en moeten ze vertragingen verantwoorden enzo. Vroeger kon je gewoon (als je deadlines het toelieten) een uur lunchpauze houden zonder vragen te krijgen. Sterker nog, dat werd destijds tijdens het sollicitatiegesprek gewoon aangemoedigd om te doen
Hahaha heel herkenbaar inderdaad, de avond van tevoren alles plannen via 9292OV en dan alles uitprinten. Als de reis dan iets anders liep dan gepland was je gelijk de lul en kon je de planning bellen voor reisadvies...
Kunnen jullie je nog de mooiste/verste ritjes herinneren?
Ik moest een keer een vervangende auto brengen naar een kerel in Liverpool, ik snap nog steeds niet waarom want het was dus een Nederlandse auto een een Engelse klant (was ook erg handig bij de tolpoortjes op de M6 bij Birmingham ) Dat hele eind via de Kanaaltunnel in 1x gereden (met lunch en plaspauze uiteraard), toen een nacht in een hotel en de volgende ochtend weer terug gevlogen naar Amsterdam.
Een andere keer moest ik een Volkswagen Up ophalen bij een kledingwinkel in Nancy, Frankrijk. Die kledingwinkel (die ook vestigingen had in Nederland) had blijkbaar een prijsvraag gehad en de winnaar kon die Up (met Nederlands kenteken?) winnen. Bleek dus dat de winnaar zich nooit gemeld had en dat de auto dus weer terug moest naar de dealer in Nederland. Had dus maandenlang in de parkeergarage gestaan en volgens mij bedroegen de parkeerkosten bij uitrijden ook nog enkele honderden euro's
Hahaha heel herkenbaar inderdaad, de avond van tevoren alles plannen via 9292OV en dan alles uitprinten. Als de reis dan iets anders liep dan gepland was je gelijk de lul en kon je de planning bellen voor reisadvies...
Kunnen jullie je nog de mooiste/verste ritjes herinneren?
Ik moest een keer een vervangende auto brengen naar een kerel in Liverpool, ik snap nog steeds niet waarom want het was dus een Nederlandse auto een een Engelse klant (was ook erg handig bij de tolpoortjes op de M6 bij Birmingham ) Dat hele eind via de Kanaaltunnel in 1x gereden (met lunch en plaspauze uiteraard), toen een nacht in een hotel en de volgende ochtend weer terug gevlogen naar Amsterdam.
Een andere keer moest ik een Volkswagen Up ophalen bij een kledingwinkel in Nancy, Frankrijk. Die kledingwinkel (die ook vestigingen had in Nederland) had blijkbaar een prijsvraag gehad en de winnaar kon die Up (met Nederlands kenteken?) winnen. Bleek dus dat de winnaar zich nooit gemeld had en dat de auto dus weer terug moest naar de dealer in Nederland. Had dus maandenlang in de parkeergarage gestaan en volgens mij bedroegen de parkeerkosten bij uitrijden ook nog enkele honderden euro's
Haha mooi zulke ritten, die zullen je altijd bij blijven.
Had er ook een paar, een ritje met 9 andere hikers naar Franfurt of zo. Moesten 10 van die grote boxwagens in Utrecht ophalen en in Frankfurt afleveren. Of de dag dat ik een gloednieuwe Mercedes had gevuld met diesel ipv benzine. Verder wel een hoop leuke dagen gehad, soms met een leuke auto, meestal met doorsnee C1'tjes.
Ik sloeg altijd de ritinformatie, de 9292 uitkomst en de scans van de ritformulieren altijd op in één document. Heb ze geloof ik nog allemaal op mijn pc staan. Dus noem een datum (of een week) en ik kan je vertellen wat ik waarnaartoe heb gereden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Mooie ritjes hierboven! Vooral die naar Liverpool is wel mooi zeg
Mijn langste was een gloednieuwe Volvo V50 van Vlaardingen naar Keulen. Man werkzaam op de Nederlandse vestiging van een bedrijf had de V50 enkele maanden eerder als leasebak gekregen, stapte over naar een nieuwe werkgever en moest de auto weer inleveren. Bedrijf vond het te duur om zo'n nieuw leasecontract af te kopen en liet de auto naar het hoofdkantoor in Keulen komen. Was een leuke rit, met 200 over de Autobahn
Nog een buitenlandrit was een Audi A6 van Utrecht naar Aartselaar, ergens bij Antwerpen in de buurt. Moest die auto bij een poetsgarage afleveren. Hing daar vol naaktkalenders en de auto werden, ook van binnen, schoongemaakt door mensen die continu aan het roken waren tijdens het werk Telde dat overigens niet per se als buitenlandrit. Vanuit Antwerpen was ik sneller terug in Rotterdam dan vanuit de geeikte plaatsen als Meerkerk en Almere
Meest memorable rit was een VW Transporter van Barendrecht naar Eemshaven. Klinkt niet spectaculair maar het was een spoedje dit om 15:00 ofzo pas doorgebeld werd. Met zo snel mogelijk alles doen was ik toen om 21:00 in de Eemshaven (vrijdagmiddagspits langs Utrecht is niet leuk...) en uiteindelijk om 3:00 in de nacht thuis. Zonder vragen te krijgen overigens gewoon m'n kaartje voor de nachtbus Rotterdam - Vlaardingen vergoed gekregen tevens enige keer ooit dat ik nuchter in desbetreffende nachtbus gezeten heb
Poh een keer een Dikke Q7 weg gebracht. Een Peugeot RCZ van de importeur naar een dealer brengen was ook leuk.
Vooral nooit rennen voor de eerste trein om juist een half uurtje langer schrijven terwijl je de overstap toch gehaald had die volgens 9292 niet kon. Prachtige tijden
(PS: Pas op, ZE lezen hier mee!!!!!)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik zal nooit meer vergeten dat ik een rit kreeg met de opmerking om een bos bloemen te kopen en aan de klant te overhandigen. Er stond verder niet waarom, alleen dat de dag ervoor wat mis was gegaan. Ik vlakbij het afleveradres een bos bloemen gekocht, auto afgeleverd en ik geef die man de bos bloemen. Hij had geen idee waarom, er was niks mis gegaan en hij hoefde de bloemen niet te hebben. Gelukkig was het een omruil, ik richting dat bedrijf terug met de bloemen en ondertussen de planning gebeld. Wat bleek, er was die dag ervoor iets grandioos misgegaan bij deze klant en in een soort paniek had EW alleen gekeken welke rit er voor dat bedrijf was de dag erna. Dit was de enige rit geweest, dus dit moest wel de klant zijn die de bloemen hoorde te ontvangen. Bij de planning en de klant konden ze er kostelijk om lachen uiteraard
Wat er mis was gegaan; een hiker had de dag ervoor een auto aan een kant helemaal aan gort gereden (zag eruit als langs de vangrail geschaapt) en de auto zo bij het afleveradres (schadehersteller) afgeleverd. Die kon dus vervolgens de klant bellen of het klopte dat zijn hele auto in puin lag, wat uiteraard niet zo was.
Sowieso vond ik het altijd leuk om bij een privéadres af te leveren of op te halen, dat was altijd een stuk minder gehaast en veel persoonlijker dan bij een bedrijf. Ik kan me nog herinneren dat ik een auto bij een privéadres afleverde en de oude meteen weer mee moest nemen. Alleen die mevrouw was helemaal in paniek want ze kon de reservesleutel van haar oude auto niet meer vinden. Hebben we samen het hele huis op z'n kop gezet om die te vinden en toen we hem niet vonden zijn we met z'n tweeën de auto in gestapt en naar zo'n Turk gereden die er eentje nagemaakt heeft voor haar. Daarna nog relaxed een kopje thee gedronken bij haar thuis en een paar uur na mijn aankomst dus pas weer op pad gegaan. Ach ja, was een rustige dag met alleen maar 2 ritjes in de ochtend (wissel naar haar huis), dus ik was nu om 14:00 ofzo ipv 12:00 op mijn eindbestemming terwijl de deadline 17:00 was.
Of die keer dat mijn eerste rit ophalen bij een privéadres was. Moest om 8:30 volgens de ritgegevens, dus ik bel daar om 8:25 aan. Komt er een zeer moeilijk kijkende man in een badjas aan de deur, die lag nog prinsheerlijk te slapen omdat ze tegen hem 10:00 hadden gezegd. Kan me een soortgelijk verhaal van een andere hiker herinneren, alleen toen werd de deur open gedaan door een stelletje die hun shirt binnenstebuiten aan hadden en waarvan de man krampachtig z'n kruis achter een folder probeerde te verbergen
Ja dat kan ik best geweest zijn. Belde eens ‘s ochtends aan bij een privé adres, maar de bewoners lagen even lekker te krikken. Hoogtepunt verstoord zeg maar :’)
Op zondag 4 juli 2021 17:19 schreef ARSENAL012 het volgende: Hoe kom je dan aan die buitenland ritten? Ik heb dat in de 4 jaar dat ik ongeveer werk nog nooit meegemaakt
Gewoon mazzel hebben. Die rit die ik naar Keulen kreeg was ophalen op 5 minuten fietsen van mijn huis bijvoorbeeld.
Zo nu weer meer dan een jaar verder, zijn er nog mooie hikerverhalen? Kreeg vorige week een smsje van Easyway dat hiker XXX mijn leaseauto zou komen ophalen, dus moest opeens weer aan dit topic denken
Op donderdag 25 augustus 2022 00:46 schreef Noisecontrollers het volgende: Zo nu weer meer dan een jaar verder, zijn er nog mooie hikerverhalen? Kreeg vorige week een smsje van Easyway dat hiker XXX mijn leaseauto zou komen ophalen, dus moest opeens weer aan dit topic denken
Geen mooie verhalen, maar moest vandaag ook weer aan EasyWay denken. Even de website bezocht om poolshoogte te nemen, nu hebben ze een hiker van de maand overzicht: https://www.easyway.nl/over-ons/hiker-van-de-maand
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
[..] Ah dat lijkt mij net zo vet om ook een keer naar zo'n buitenlandse stad te mogen rijden
Inmiddels een buitenlandrit gekregen?
Heb er in mijn tijd ook een paar gehad. Geen van allen in een dikke wagen maar wel memorabel. Zo moesten we eens met een stuk of 10 hikers van die bakwagens (Iveco Daily met laadklep) ophalen in Nieuwegein en van daar in colonne naar Kassel (DE). Om 4 uur 's ochtends vertrokken en kwamen daar rond het middaguur aan. Met z'n alleen biertje gepakt in de stad en daarna met de ICE weer terug naar Utrecht.
Die bakwagens waren echt gammel, compleet afgeragd, radio deed het niet, ruitenwisser ook niet. Maar verder wel leuke ervaring geweest.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik was laatst nog met mijn vriendin gaan winkelen in Breda en stond geparkeerd in de garage naast het kantoor. Kon zelfs nog een blik werpen op het parkeerterrein, maar de 525d waarin ik mijn rijtest had was vreemd genoeg weg nu het 13 jaar na mijn sollicitatiegesprek is
Op donderdag 19 januari 2023 15:26 schreef Irritatie100 het volgende: Ik was laatst nog met mijn vriendin gaan winkelen in Breda en stond geparkeerd in de garage naast het kantoor. Kon zelfs nog een blik werpen op het parkeerterrein, maar de 525d waarin ik mijn rijtest had was vreemd genoeg weg nu het 13 jaar na mijn sollicitatiegesprek is
Bij EW hadden jullie toch een vaste sollicitatie-auto? Bij AR moest ik gewoon een stukje rijden in afgeragde auto van een van de planners met een kinderstoeltje er nog in. Met z'n drieën een ritje rijden en dan na 10 min weer wisselen, sloeg echt nergens op
[..] Bij EW hadden jullie toch een vaste sollicitatie-auto? Bij AR moest ik gewoon een stukje rijden in afgeragde auto van een van de planners met een kinderstoeltje er nog in. Met z'n drieën een ritje rijden en dan na 10 min weer wisselen, sloeg echt nergens op
Ja, klopt. Een BMW 525d, een Mercedes E-klasse en nog iets dat ik niet meer weet.
Mijn rijtest was iets van een half uur dacht ik. Tussendoor oefenen met schades checken en daarna wisselen met de andere bestuurder. Weet nog dat ik op een 80-weg reed waar je door werkzaamheden 50 mocht, maar er was op dat moment niemand aan het werk. Toch gewoon netjes 50 gaan rijden, zei die instructeur "waarom rij je zo langzaam?", dus ik zeg "werkzaamheden", zegt die instructeur "nou en, er werkt toch niemand, gewoon lekker 80 rijden" En toen we terug kwamen bij het parkeerterrein van EasyWay zei die gast "ja, ik zet hem wel weg, het is zo'n klein terreintje hier" dus hoefde ook niet eens in te parkeren
Waar ik op dat moment overigens blij mee was, zo'n gigantische BMW na net een jaar m'n rijbewijs op zo'n klein terreintje wegzetten was niet iets waar ik zin in had