abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 maart 2018 @ 13:33:27 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177930563
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:11 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Precies daarom hebben wij het wel gedaan. Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet echt nagedacht heb over de mogelijkheid van vals positief.
Met vals positief bedoel ik ook de kans dat het kind de aandoening toch niet heeft.
In de informatiefolder staat dat 24 van de 100 vrouwen met een positieve edwardsuitslag, ook daadwerkelijk zwanger zijn van een kind met Edwards. Dus 76 vrouwen zijn niet zwanger van een kind met Edwards. Hetzelfde verhaal bij Patau. Ik vind dat best veel :o

Nouja, al met al is de kans dat het goed zit toch groter dan dat het mis is uiteraard, dus wellicht toch maar checken.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177930966
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:33 schreef pinquit het volgende:

[..]

Met vals positief bedoel ik ook de kans dat het kind de aandoening toch niet heeft.
In de informatiefolder staat dat 24 van de 100 vrouwen met een positieve edwardsuitslag, ook daadwerkelijk zwanger zijn van een kind met Edwards. Dus 76 vrouwen zijn niet zwanger van een kind met Edwards. Hetzelfde verhaal bij Patau. Ik vind dat best veel :o

Nouja, al met al is de kans dat het goed zit toch groter dan dat het mis is uiteraard, dus wellicht toch maar checken.
Dat snap ik, maar die mogelijkheid had ik dus niet heel erg over nagedacht. Onze redenering was vooral dat als de test correct positief zou uitslaan, we dat graag wilden weten. Omdat we daar ook consequenties aan zouden verbinden.
pi_177931027
Wij hebben wel voor de NIPT gekozen om bij een eventuele afwijken ons hier op te kunnen voorbereiden of de zwangerschap af te breken.
pi_177932429
Ik heb in de eerste twee zwangerschappen geen screening op down, edwards en patau laten verrichten, maar bij de laatste wel. De belasting voor het gezin vond ik dermate groot, dat ik het ook met name voor de andere kinderen heb laten uitsluiten. En ja, dat is heel beperkend in de zin dat het over maar 3 aandoeningen gaat, maar het zijn er wel 3 die ik kon afstrepen. Het "gedoe" van eventueel vervolgonderzoek en de optie van een fout-positieve uitslag vond ik daar niet tegen opwegen.
  maandag 19 maart 2018 @ 15:13:43 #130
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177933741
Even iets heel anders. Zijn hier stellen die hun kindje de achternaam van de moeder willen geven?
Het kan (wij zijn nog niet getrouwd) maar het is niet een optie waar veel mensen voor gaan heb ik het idee. In mijn omgeving wordt er een beetje gek op gereageerd en krijg ik te horen dat het "zo niet hoort". Mijn vriend staat ervoor open maar wil graag zijn naam doorgeven. Dat argument kan ik echter ook inzetten :).
  maandag 19 maart 2018 @ 15:18:50 #131
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177933887
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:13 schreef Helsinki het volgende:
Even iets heel anders. Zijn hier stellen die hun kindje de achternaam van de moeder willen geven?
Het kan (wij zijn nog niet getrouwd) maar het is niet een optie waar veel mensen voor gaan heb ik het idee. In mijn omgeving wordt er een beetje gek op gereageerd en krijg ik te horen dat het "zo niet hoort". Mijn vriend staat ervoor open maar wil graag zijn naam doorgeven. Dat argument kan ik echter ook inzetten :).
Ja, ik.

Wij kregen ons eerste kind toen wij minderjarig waren en toen kreeg onze dochter automatisch mijn achternaam, wij vinden het dan ook raar als ons tweede kind opeens een andere achternaam zou hebben.. terwijl ze volle zus & broer zijn straks. Buiten dat, heeft hij een lelijke achternaam :P dus wss hadden we sowieso voor mijn achternaam gegaan. Het doorgeven is niet interessant voor ons, ook liever niet dan wel eigenlijk.
  maandag 19 maart 2018 @ 15:28:56 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177934136
Collegaatje van mij heeft dat gedaan, omdat haar familienaam anders zou uitsterven. Ze krijgen wel vaak de vraag of het kind dan niet van hem is...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_177934155
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:13 schreef Helsinki het volgende:
Even iets heel anders. Zijn hier stellen die hun kindje de achternaam van de moeder willen geven?
Het kan (wij zijn nog niet getrouwd) maar het is niet een optie waar veel mensen voor gaan heb ik het idee. In mijn omgeving wordt er een beetje gek op gereageerd en krijg ik te horen dat het "zo niet hoort". Mijn vriend staat ervoor open maar wil graag zijn naam doorgeven. Dat argument kan ik echter ook inzetten :).
Ja, onze kinderen hebben mijn achternaam :)
Daar wordt af en toe verrast op gereageerd, maar niet meer dan dat.
De reden voor ons was dat hij 'niets heeft' met zijn achternaam. Op het moment van het erkennen van onze dochter had hij al jaren geen contact meer met zijn biologische vader, als minderjarige wilde hij zijn achternaam veranderen naar de naam van zijn stiefvader (maar uiteindelijk niet gedaan) en ik vond het wel wat hebben om de kinderen dan mijn naam mee te geven. Hij was het daar mee eens.
  maandag 19 maart 2018 @ 15:33:42 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_177934215
Ik vind het biologisch gezien ook veel logischer om de naam van de moeder mee te geven. De moeder is gegarandeerd altijd de moeder. Meestal (meestal meestal) blijven de kinderen ook bij de moeder als de ouders uit elkaar gaan (al is dat tegenwoordig wat beter verdeeld).

Dat gezegd hebbende hebben mijn kinderen de achternaam van hun vader. Onze beide achternamen zijn lelijk, hij hecht er meer waarde aan dan ik, okay dan :P
disclaimer
pi_177934232
De bekendste is Daphne Deckers. Haar kinderen hebben haar achternaam.
pi_177934261
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:18 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, ik.

Wij kregen ons eerste kind toen wij minderjarig waren en toen kreeg onze dochter automatisch mijn achternaam, wij vinden het dan ook raar als ons tweede kind opeens een andere achternaam zou hebben.. terwijl ze volle zus & broer zijn straks. Buiten dat, heeft hij een lelijke achternaam :P dus wss hadden we sowieso voor mijn achternaam gegaan. Het doorgeven is niet interessant voor ons, ook liever niet dan wel eigenlijk.
Kinderen met dezelfde ouders krijgen dezelfde achternaam, dus die keuze heb je ook niet.
  maandag 19 maart 2018 @ 15:40:16 #137
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177934362
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:35 schreef WupWup het volgende:

[..]

Kinderen met dezelfde ouders krijgen dezelfde achternaam, dus die keuze heb je ook niet.
In dit geval wel want niet erkend, omdat minderjarig.
  maandag 19 maart 2018 @ 15:41:24 #138
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177934387
Onze kinderen hebben ook mijn achternaam. Man zijn vader heeft het nalatenschap van het doorgeven niet bepaald verdiend, mijn paps wel. Voor ons was dus snel helder dat de kids mijn naam zouden dragen.

Mijn naam is bovendien veel mooier :P

Met ons huwelijk heeft mijn man ook ‘los-vast’ mijn naam aangenomen. We wilden dat volledig, maar de gemeente bleef brieven sturen of we dat zeker wisten en toen hebben we het na 10 keer maar gelaten. Hij gebruikt mijn naam nu in relatie tot de kinderen en heeft verder zijn eigen naam aangehouden.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 19 maart 2018 @ 15:50:21 #139
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177934575
Mijn kinderen hebben ook mijn achternaam. Oudste omdat zijn vader niet in beeld is, en de rest omdat ik wil dat alle kinderen dezelfde achternaam hebben :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 19 maart 2018 @ 16:02:40 #140
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177934836
Wauw! Dat had ik niet verwacht :).
Wat fijn om te lezen.

Ik heb een buitenlandse achternaam en vrijwel geen contact met mijn vader. Zijn vader is overleden. Hun contact is lang niet goed geweest maar in het laatste jaar flink verbeterd.

Ik vind mijn eigen naam mooi en ben ik trots op mijn afkomst. Hij is van 'mij' en niet gekoppeld aan mijn vader. De achternaam van mijn vriend vind ik juist totaal niet mooi en klinkt imho heel 'hard'. Mijn vriend is bang dat ons kindje straks bijvoorbeeld moeilijker aan werk komt door mijn achternaam. Daar had ik nog niet aan gedacht en heb ik zelf ook totaal niet zo ervaren.

Lastig. Hebben gelukkig nog tot begin mei om de knoop door te hakken, maar merk dat ik het een gevoelig onderwerp vind om over te praten. Ook omdat zijn vader er niet meer is (dat maakt dat ik me schuldig voel als het mijn naam zou worden).

[ Bericht 11% gewijzigd door Helsinki op 20-03-2018 02:45:08 ]
pi_177934900
Ik zou ook heel heel heel graag mijn achternaam willen geven aan ons kind (heb overigens zijn naam bij trouwen wel aangenomen maar gebruik ‘m alleen als het me uitkomt hehe). Ik vind mijn naam veel mooier en ik vind het eigenlijk maar een absurde, niet-feministische bedoening dat het kind automatisch de naam van de vader krijgt (in geval van een huwelijk)/omdat het zo “hoort”.

Helaas moest ik toch het onderspit delven in de discussie (die al voordat er ooit sprake was van een kind gevoerd was, vandaar ook een reden om zijn naam aan te nemen), maar kan me er nog steeds boos over maken. :')
Dit, dat, alles.
pi_177935014
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:05 schreef Philomijn het volgende:
Ik zou ook heel heel heel graag mijn achternaam willen geven aan ons kind (heb overigens zijn naam bij trouwen wel aangenomen maar gebruik ‘m alleen als het me uitkomt hehe). Ik vind mijn naam veel mooier en ik vind het eigenlijk maar een absurde, niet-feministische bedoening dat het kind automatisch de naam van de vader krijgt (in geval van een huwelijk)/omdat het zo “hoort”.

Helaas moest ik toch het onderspit delven in de discussie (die al voordat er ooit sprake was van een kind gevoerd was, vandaar ook een reden om zijn naam aan te nemen), maar kan me er nog steeds boos over maken. :')
Exact dit. Wij wilden allebei heel graag onze naam doorgeven. Uiteindelijk is het toch zijn naam geworden, maar met name omdat mijn naam, ondanks dat het gelijkwaardig zou moeten zijn, meer geregel op zou leveren. Vind het nog steeds jammer. En ik word vooral boos van de Nederlandse wet op dit gebied, die je ook NUL ruimte voor compromis biedt.
pi_177935240
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:33 schreef pinquit het volgende:

[..]

Met vals positief bedoel ik ook de kans dat het kind de aandoening toch niet heeft.
In de informatiefolder staat dat 24 van de 100 vrouwen met een positieve edwardsuitslag, ook daadwerkelijk zwanger zijn van een kind met Edwards. Dus 76 vrouwen zijn niet zwanger van een kind met Edwards. Hetzelfde verhaal bij Patau. Ik vind dat best veel :o

Nouja, al met al is de kans dat het goed zit toch groter dan dat het mis is uiteraard, dus wellicht toch maar checken.
Vals positief is eigenlijk niet helemaal de goede term vind ik. Hoewel ik wel snap dat hij gebruikt wordt. Over het algemeen is er sprake van chromosomaal mozaïcisme in de placenta. Ik gok dat je vanuit je eigen werk daar wel mee bekend bent?
Er is dan idd geen sprake van een trisomie bij het kind maar er zijn wel chromosomale cellen met de trisomie in de placenta aanwezig. Dat is ook waarom de vrwpunctie dan aangewezen is om sluitend antwoord te geven. Een aanwezig mozaïcisme kan echter wel weer verhoogd risico op foetale groeivertraging/PE of andere problemen met placenta geven. Het is dus niet zo dat er uiteindelijk helemaal niets is. Meestal kun je het met groeiecho en afwachtend beleid prima af.

Ik ben weer lekker wazig geloof k :') hopelijk volg je me.
:)
pi_177935331
Mijn kinderen (meervoud :o :D nog steeds wennen) hebben ook mijn naam. Wij wilden er niet zomaar vanuit gaan dat ze zijn naam zouden krijgen en hebben er samen over nagedacht.. Onze namen hebben voor ons geen grote waarde, we hebben ook geen bijzondere namen of zo. Uiteindelijk gaf klank de doorslag, zo simpel kan het zijn.

Helemaal 'normaal' is het nog niet. Bij het erkennen van de ongeboren vrucht bij mini is ons op het gemeentehuis een keer of zes verzekerd dat het kindje later ECHT nog zijn naam kan krijgen, nee echt nog, gewoon als we gaan trouwen, dan neem ik natuurljik ook zijn naam, dus geen zorgen, dan kan het kindje ook gewoon nog zijn naam krijgen 8)7 |:( En in het ziekenhuis moest er bij beide kinderen een nieuw formulier worden gemaakt met de juiste achternaam..
Make your own kind of music.
pi_177935646
Hier mijn mans naam aangenomen en Wolfje heeft dus ook zijn naam. Eigenlijk vooral omdat ik mijn eigen achternaam niet mooi vind.

Die van man is ook niet heel spannend maar die klinkt wel mooier, vind ik.
pi_177935943
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:40 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

In dit geval wel want niet erkend, omdat minderjarig.
Heeft hij jullie dochter dan niet alsnog erkend?
  maandag 19 maart 2018 @ 16:57:30 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177936022
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Vals positief is eigenlijk niet helemaal de goede term vind ik. Hoewel ik wel snap dat hij gebruikt wordt. Over het algemeen is er sprake van chromosomaal mozaïcisme in de placenta. Ik gok dat je vanuit je eigen werk daar wel mee bekend bent?
Er is dan idd geen sprake van een trisomie bij het kind maar er zijn wel chromosomale cellen met de trisomie in de placenta aanwezig. Dat is ook waarom de vrwpunctie dan aangewezen is om sluitend antwoord te geven. Een aanwezig mozaïcisme kan echter wel weer verhoogd risico op foetale groeivertraging/PE of andere problemen met placenta geven. Het is dus niet zo dat er uiteindelijk helemaal niets is. Meestal kun je het met groeiecho en afwachtend beleid prima af.

Ik ben weer lekker wazig geloof k :') hopelijk volg je me.
Oh dat had ik eerlijk gezegd helemaal niet begrepen, dank!

Over nipt: ik kan me altijd wel een beetje van m'n slagje laten slaan door de "Maar's" (maren? Whatever :') ) en de "als" en dan denk ik meteen aan veel risico's voor niks en schijnveiligheid, sleepwet en ommegot ook nog stemmen woensdag.

:') van alles naar niks en paniek in m'n hoofd. Ik geef de hormonen de schuld, maar ik ben bang dat ik dit gewoon zelf ben :+
Ik zet gewoon m'n aluhoedje op tijdens de bloedafname, dan moet alles goedkomen, toch? O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177936450
Ja hoi spuit elf hier, kwam nog even Pinq feliciteren. :) En alle andere ook natuurlijk
Sorry ik doe niet mee deze ronde. Doei. ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 19 maart 2018 @ 17:25:11 #149
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177936544
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:54 schreef WupWup het volgende:

[..]

Heeft hij jullie dochter dan niet alsnog erkend?
Hadden we dan nu een keus gehad? :D dat is vragen naar de bekende weg :P
  maandag 19 maart 2018 @ 17:25:45 #150
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177936552
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:21 schreef Estrys het volgende:
Ja hoi spuit elf hier, kwam nog even Pinq feliciteren. :) En alle andere ook natuurlijk
Sorry ik doe niet mee deze ronde. Doei. ;)
:D zeker weten? O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')