bronquote:HEMA moet jeansmerk Levi's bijna 4,5 miljoen euro schadevergoeding betalen
Warenhuisketen HEMA is door een rechter in Brussel veroordeeld tot een schadevergoeding van bijna 4,5 miljoen euro. Broekzakken van HEMA-broeken zouden te veel lijken op die van jeansmerk Levi's.
Dat blijkt uit een uitspraak van de rechtbank van koophandel in Brussel die woensdag is verschenen op vakwebsite Boek9.nl.
Als HEMA doorgaat met de verkoop van deze broeken, moet het bedrijf 100 euro boete per kledingstuk betalen. Deze boete kan tot maximaal 4 miljoen euro oplopen.
In totaal zijn door HEMA in de Benelux 221.603 broeken verkocht die inbreuk maken op het beeldmerk van Levi's.
HEMA wil niet op de uitspraak reageren zolang de procedure loopt
terecht, dat is zo'n beetje het enige buiten je merk wat je kan registerenquote:Op donderdag 17 mei 2018 17:27 schreef Mylene het volgende:
Ondertussen heeft HEMA een boete gekregen.
[..]
bron
https://www.boek9.nl/boek(...)tot-schadevergoeding
bij mij niet hoor, ga al die lijsjtjes echt niet op mijn telefoon bijhouden. krijg al een lamme arm als ik eraan denk.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:17 schreef Cynix ® het volgende:
Al is lezen van papier natuurlijk sowieso passé. En pennetjes en schrijfblokjes feitelijk ook.
Heeft niks met faillissement te maken, ze willen gewoon de winst oogsten van hun investering.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:43 schreef rubbereend het volgende:
In de etalage: eigenaar Action wil deel van de winkelketen verkopen
Precies, dat is het hele idee van een investeringsmaatschappij. Dat gebeurt aan de lopende band bij diverse bedrijven.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:46 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Heeft niks met faillissement te maken, ze willen gewoon de winst oogsten van hun investering.
Lijkt me een logistieke nachtmerrie. Je wil producten in fysieke winkels leggen die consumenten 1-2 keer in hun leven nodig hebben. Dan moet je van elk product er 2 hebben en dan nog heb je kans om mis te grijpen.quote:Op zondag 29 april 2018 11:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
1 a 2 maal in je leven. Vooral als je net een mooi recept hebt gelezen waarin geraspte ctiroenschillen moeten en dat direct wil gaan maken.
Maar idd als blokker alleen nog maar huishoudelijk spullen zou verkopen en flink wat verschillende dingen wel op voorraad heeft lijkt me dat nog wel een werkende winkelformule.
De ¤1-prulletjes zijn weer terug. Maar het is nog steeds die bevreemdende winkel van het nieuwe concept.quote:Op woensdag 25 april 2018 11:14 schreef KingRadler het volgende: Blokker moet terug naar de basis en alleen op strategische plekken in kleine steden.
Ben benieuwd of ze ook werk maken van een goede klantenservice. De laatste jaren dat ik er klant was, werd je alleen geholpen als het lukte contact met Yvonne te krijgen. De andere medewerkers spuiden alleen wat standaardteksten.quote:https://www.bakker.com/nl-nl/c/bakker-com-maakt-doorstart1
Bakker.com maakt doorstart
Bakker.com ontwikkelt zich door: naast focus op consumenten wordt bedrijf ook fullfilmentpartner voor kwekers, retailers en e-commerce partijen
Team van Nederlandse ‘hands-on’ ondernemers neemt belangrijkste activiteiten over
(...)
Het bedrijf ontwikkelde zich tot de grootste direct seller van groenproducten, actief in 20 landen, met een omzet van meer dan ¤ 160 miljoen. Doordat het bedrijf te laat in e-commerce stapte, ging het op 5 februari 2018 failliet. Bakker.com maakt nu een doorstart met de hulp van een team van Nederlandse ondernemers.
Is dat juist veel of weinig? Ik heb eigenlijk geen idee. Hoe doet bol.com dat?quote:Op maandag 28 mei 2018 07:53 schreef Blik het volgende:
27% bemiddelingsfee
MIsschien moeten ze even kijken hoe bol.com dat doet...
Volgens mij is het bij bol.com marge-gerelateerd, met een maximum van 15% (plus een vaste bijdrage). Hoe lager de marge in de productgroep hoe lager de bemiddelingsbijdrage. De vaste bijdrage is afhankelijk van de verkoopprijs van het product.quote:Op maandag 28 mei 2018 12:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat juist veel of weinig? Ik heb eigenlijk geen idee. Hoe doet bol.com dat?
Zegt eigenlijk wel genoeg. Ik zou gewoon stoppen met het hele concept.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:34 schreef Zith het volgende:
Dieptriest dat ze geen winst kunnen maken in een periode van enorme economische groei
Erg veel. 15% bij Bol.com is al veel voor de meeste ondernemers.quote:Op maandag 28 mei 2018 12:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat juist veel of weinig? Ik heb eigenlijk geen idee. Hoe doet bol.com dat?
Ben benieuwd. Volgens mij is dat bedrijf binnen binnen enkele jaren geschiedenis. Iedereen bestelt de spullen die de Blokker verkoopt al vele jaren via internet en de koopjesjagers zitten bij de Action.quote:Blokker erkent dat daarnaast de commerciële resultaten ook tegenvallen. Maar volgens interim-topman Witteveen werden bij winkelketen Blokker in het laatste kwartaal van vorig jaar 'de eerste positieve gevolgen van de nieuwe strategie zichtbaar'. Zowel het bezoek aan de winkels zou toenemen, als het aantal bezoekers dat daadwerkelijk iets koopt.
...of bij de Big Bazar, van Blokker zelf (ja, ik kom er graag).quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Volgens mij is dat bedrijf binnen binnen enkele jaren geschiedenis. Iedereen bestelt de spullen die de Blokker verkoopt al vele jaren via internet en de koopjesjagers zitten bij de Action.
En jongeren kunnen tegenwoordig nauwelijks meer een huis kopen/huren dus er valt weinig in te richten....quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:42 schreef Momo... het volgende:
Ik heb het idee dat de babyboomers nog wel trouw naar de blokker gaan, maar mensen onder de 50 bestellen inderdaad via internet of een super goedkoop alternatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |